CZK/€ 25.320 +0,18%

CZK/$ 23.408 +0,56%

CZK/£ 29.523 +0,28%

CZK/CHF 25.813 +0,21%

Text: Patrick Mange

24. 01. 2008

52 komentářů

Když mladí býci dospějí

 


 

Začátek nového roku byl poznamenán poněkud turbulentním akciovým trhem. Není pochyb o tom, že jak makro, tak mikroekonomické zprávy a vyjádření centrálních bank se čím dál tím hůře interpretují, což bezpochyby vedlo ke zvýšení volatility akcií. Znamená to ale, že "býk je na svých zadních nohách", jak někteří naznačují?

Já si to určitě nemyslím. Nepochybně, mladý býk, který od roku 2003 úspěšně vede nad svým soupeřem medvědem, dospěl. Nicméně ještě není tak starý, aby nebyl schopen překonat medvědí překážky, které ho určitě čekají.

Asi tou nejhrozivější je monetární politika všemocné americké centrální banky, na které spousta investorů zakládá své očekávání. V současnosti totiž mírně klesla pravděpodobnost, že v druhé polovině roku sníží úrokové míry.

Na druhé straně, zbytek světa si vede poměrně dobře. Hospodářství eurozóny je robustní, a to především díky Německu, jehož strukturální reformy uskutečněné v průběhu posledních několika letech vedly k výraznému oživení ekonomiky.

V Japonsku, i navzdory slabým hospodářským ukazatelům za třetí čtvrtletí, se v průběhu prvního čtvrtletí tohoto roku očekává zvednutí úrokových měr japonskou centrální bankou a Bank of England finanční trhy překvapila svým rozhodnutím zvýšit úrokové míry na 5,25%.

REKLAMA

Z rozvíjejících se trhů (emerging markets) ukončila Čína rok 2006 ohňostrojem, a to i navzdory opakovaným snahám místních autorit omezit úvěry a posilování Juanu, přičemž indická ekonomika očividně pouze mávla rukou nad velice přísnou monetární politikou a i nadále předvádí pozoruhodnou výkonnost.

S výjimkou Maďarska, které bylo nucené přijmout mix restriktivních opatření za účelem zamezení růstu interního a externího zadlužení, východoevropské státy (včetně Rumunska a Bulharska, které se nedávno staly členy Evropské Unie) i nadále rostou vyrovnaným tempem. Tento růst se dá z velké míry připsat posilování hospodářství eurozóny jako celku.

Toto všechno potvrzuje můj scénář vyrovnanějšího globálního hospodářského růstu, s eurozónou a Japonskem jako hlavními přispěvateli růstu a Spojenými státy ztrácejícími na váze. Očekávám nicméně postupné zpomalení celosvětové hospodářské aktivity, a to především v USA.

Loading

Vstoupit do diskuze 52 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

8D: Týmové řešení problémů jako investice

Nejefektivnější programy snižování nákladů nutně nezačínají úmyslem náklady snižovat. Zlepšování procesů každopádně znamená finanční prospěch. Čím více je snižování nákladů ignorováno, tím větší jsou nakonec úspory, zaznívá v jedné z knih věnovaných neustálému zlepšování produktů a procesů. Jedná se o potírání plýtvání a škrty čehokoli, co nepřidává hodnotu, […]

Text: Radovan Novotný

Foto: Shutterstock

02. 10. 2023

Rošáda v Partners: Petr Borkovec povýšil

Společnost Partners Financial Services provedlo důkladnou rošádu ve vedení společnosti. Petr Borkovec nahradil Kateřinu Volínovou (rozenou Palkovou) na pozici předsedy představenstva a přesunul ji i s Pavlem Kohoutem do dozorčí rady.

Text: Petr Zámečník

26. 02. 2014


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář: Mojmír Dašek Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Mojmír Dašek

    9 února, 2007

    Dobrý večer pánové. Velmi mě láká Vaše práce a proto o ní silně uvažuji. Proto se tedy ptám, jak dlouho a jak intenzivně probíhá školení u těch největších a nejúspěšnějších poradenských firmách? Děkuji

    Odpovědět

  • K. Ladislav

    10 února, 2007

    Já myslím , že pan PATRICK MANGE neni Čech a nemluví česky , tedy se tady s nikym nebaví. Když je od BNP Paribas , tedy je asi francouz.
    Jeho proslov někdo přeložil do češtiny , ale tyto příspěvky už mu nikdo nepoví francouzsky , aby reagoval. Tedy nepoví nic nikomu. A mohl by aspoń anglicky nebo německy odpovedět , když už francouzsky my neumíme.
    Možná že ne tady , ale na jiných webstránkách je vkládáno mnoho článků přeložených z němčiny a angličtiny a podepsány nějakym čechem , ale on se s námi nebaví , protože ten článek jen přeložil , ale neví nic o tom téma a nemuže o tom téma tedy diskutovat. A neni to hezké chlubiti se cizím článkem a podepsati ho vlastním jménem , no ale když se podepsaný s námi nebaví , musíme myslet že článek jen přeložil a o téma sám neví. Nic ve zlém ALE Neni to hezké , když je tady prostor pro diskusi , ale autor článku se s nikym nebaví.

    Odpovědět

  • Martin Bouček

    10 února, 2007

    Dobrý den, pane Ladislave, jestliže máte dotaz k článku (zatím jsem žádný nezaznamenal), vložte ho sem. Mohu odpověď zprostředkovat, ačkoliv zřejmě nebude okamžitá. Články sem vkládám já, od cizinců je mám překládané od spolupracovníků.

    Odpovědět

  • Vít Kalvoda

    10 února, 2007

    Vážený pane Dašku, naše práce je skutečně zajímavá.

    Odpověď na Vaši otázku není lehká. V největších a obchodně nejúspěšnějších firmách trvá školení různě dlouho,protože nemají jednotný vzdělávací systém a je věcí náhody nebo štěstí, v lepším případě osvíceného výběru, jak kvalitní vzdělávací systém bude mít právě ta část firmy, do které se dostanete.

    Dalším problémem je, že v dnešní době obchodně nejúspěšnější poradenské firmy zakládají svůj úspěch na nepoctivé práci s klientem. Pak už je tedy skoro lépe, absolvujete-li toho školení méně a trvá-li méně intenzivně. Jinak se z Vás může totiž stát krásně vydesignovaný nástroj na nenápadné tunelování rodinných rozpočtů. Dávejte pozor.

    Pokud chcete do tohoto oboru vstoupit, nejprve se řádně informujte, jaké jsou na tuto firmu reference, jaké portfolio produktů ve skutečnosti nejčastěji zprostředkovává a zda má nějaký systém kontroly kvality. Pokud bude ve struktuře obchodu převládat životní pojištění, je to podezřelé.

    Také se pokuste co nejvíce se informovat o distribuci provizí ve firmě, přesných pravidlech pro postup na vyšší pozice a o tom, jak přesně probíhá školení. Popř. za co budete muset zaplatit a kolik investovat.

    Základní školení, abyste se vůbec mohl setkat s klientem by mělo trvat asi 3 týdny až měsíc, další školení potom po celou dobu Vaší praxe. Mělo by však mít jasný systém.

    Přeji hodně zdaru při výběru správné FP společnosti.

    Odpovědět

  • Jozef Šulík

    10 února, 2007

    „vydesignovaný nástroj na nenápadné tunelování rodinných rozpočtů.“
    Nádherně vystižné slovní spojení, bohužel i velice, převelice často, pravdivé. A to je na práci takových ,,FP? smutné.

    Odpovědět

  • Jan Lener

    10 února, 2007

    Zkuste svůj dotaz více specifikovat.

    Odpovědět

  • Mojmír Dašek

    10 února, 2007

    Myslíte jako specifikovat konkrétní společnost, kterou jsem měl na mysli? Tak je to OVB a Fincentrum. Mám nějaké informace, že OVB nabízí od letošního roku nejvyšší provize z prostředkovaných obchodů, což mě velmi láká a jsou tedy nejspíš o krok před konkurencí a navíc budou nabízit i nějaké novinky v oblasti produktů. Ale nevím, mám tyto informace od jednoho nejmenovaného kamaráda, který pracuje v jedné nejmenované poradenské firmě 🙂

    Odpovědět

  • Jan Lener

    10 února, 2007

    Myslíte jako tu spirálu provizí, kdy je za jeden produkt rok od roku vyšší provize a vyšší poplatky pro klienta? Firma A dostane víc, ostatní chtěj také, tak časem také dostatnou, firma A zas vydyndá vyšší atd…
    Zaměřte se na dvě věci: Důvěryhodnost zdroje a úplnost informací.
    Na to, co skutečně existuje, ne na to co někdy někde bude. Novinky v oblasti produktů jsou stále a všude…:-) To je konkurence a trh…

    Odpovědět

  • Mojmír Dašek

    10 února, 2007

    Tak je to všude, jak jste říkal .-) Ale někde je to dříve a někde později. Vždy musí někdo být na čele pelotonu 🙂
    btw. Proč vyšší poplatky pro klienta, když tyto zmiňované firmy dělají „nezávislé“ finanční poradenství? To by pak musely poplatky zvyšovat finanční instituce, z kterých poradce produkty vybírá, ale takový už je trend, takže to pro mně není argument.

    Odpovědět

  • Jan Bartoš

    10 února, 2007

    Pane Dašku,

    zeptejte se, jestli je to absolutní výše provize a kde se bere, nebo je to provize, kterou za zprostředkovaný obchod dostanete Vy.
    Jsem si 100-ně jistý, že OVB URČITĚ nenabízí největší provize pro koncového poradce!!!!!

    Odpovědět

  • Mojmír Dašek

    11 února, 2007

    Nerozumím tomu, „kde se bere“?
    Jak si můžete být tak jistý? 🙂

    Odpovědět

  • Fejtek

    11 února, 2007

    Pane Dašku, jakkoli vysokou provizi (marži) vždycky platí klient – tohle si musíte uvědomit na začátku všech úvah 🙂

    Odpovědět

  • Duchoň

    11 února, 2007

    Pane Fejtku a co říkáte provizím jiných obchodníků? Automobily, bílé zboží, atd.?

    Odpovědět

  • Fejtek

    11 února, 2007

    Co byc měl říkat? – totéž: marži vždy platí klient. Vy si snad nevybíráte solidního obchodníka s čímkoli a ne zloducha???

  • Mojmír Dašek

    11 února, 2007

    Ale z čeho to platí? Vždyť když si uzavře nějakou smlouvu třeba u stavební spořitelny přes FP, tak zaplatí stejně, jako kdyby si to uzavřel sám ne? Takže provize vyplácí poradcovi spořitelna? :-/

    Odpovědět

  • Vít Kalvoda

    11 února, 2007

    Ano, za jeden konkrétní produkt s konkrétní sazbou zaplatíte jako klient stejně.

    Jak jsem psal na začátku, problém je ve struktuře obchodu a nastavení produktů.

    Konkrétně: U toho stavebka je špatné, když Vám ho prodají přesto, že zrovna měli na skladě jiné SS, kde byste nezaplatil poplatek ŽÁDNÝ. Nebo když Vám doporučí takové, kde je nižší úrok, protože je za ně větší provize. Nebo že Vám založí nové, když jste ho ještě nepotřeboval.

    Nebo (a to je dnes snad již řídnoucí extrém) když Vám řeknou, že jestli chcete peníze opravdu zhodnotit, bude lepší si je spořit do investička. Zvláštní také je,když Vám do toho stavebka, které má být čistě na spoření doporučí dávat 5000 měsíčně. A tak bychom mohli pokračovat dále.

    Tedy problém není v tom, že velké společnosti, které jsou obchodně nejúspěšnější, mohou jako významní obchodní partneři mít od partnerských společností vyšší provize při stejných sazbách pro klienty, to je v pořádku.

    Problém je, když tyto velké obchody probíhají na úkor klienta a poradce.
    Dnes nejúspěšnější společnosti mají totiž zbytečně přetučnělou strukturu, přes kterou toho na běžné poradenské pozice mnoho nedopadne.

    Pokud je naopak poradce spravedlivě zaplacen (nejlépe za PORADENSTVÍ, ne za ZPROSTŘEDKOVÁNÍ), může si dovolit ten luxus vybírat produkty vhodné pro klienta. Pokud se má s velmi nízkým procentem vyplácené provize (30%) normálně uživit, vede to automaticky k nižší kvalitě práce. Poradce musí věnovat méně času přípravě a vzdělávání a preferovat drahé produkty.

    Pokud budete prodávat auta a zaplatí Vás pouze velmi nízkým procentem z prodaných kusů, budete muset začít prodávat ty auta, která sice dobře vypadají a klienti jsou ochotní za ně hodně utratit, i když za několik let zjistí, že koupili šunt. Jinak byste si nevydělal na živobytí.

  • Mojmír Dašek

    11 února, 2007

    Tak vidíte a pak, že to o výše proviz není 🙂

  • Vít Kalvoda

    11 února, 2007

    Je to o Vaší výplatě. Ne o výši celkové zprostředkovatelské provize, která přijde do firmy.

    Pro koho je dobré, že Vaší firmě O. někdo zaplatí 1000 Kč, pokud z nich k Vám doputuje 300? Pokud za těch 700 dostáváte od firmy špičkové školení, je to na přechodnou dobu v pořádku.

    Na druhou stranu: k čemu Vám je, že Vám konkurenční firma F., která také dostává 1000 Kč dá 500, možná 600, pokud Vám za těch 400-500 neposkytne žádné školení a systém, jak pracovat?

    Ta písmenka jsou samozřejmě smyšlená.

    Ano, bohužel, firma, která zprostředkovává menší objemy může za stejnou službu dostat místo 1000 Kč jen 900 Kč nebo dokonce 800 Kč. Pokud má ale fungující a spravedlivý systém, může Vám z nich brzy dát 700 a to s fungujícím systémem a dostatečným portfoliem.

    Pan Traxler výše prohlásil: zapomeňte na provize. Do velké míry s tím souhlasím. V okamžiku, kdy pracujete PRO KLIENTA musíte zapomenout, že provize existují.
    V okamžiku, kdy hledáte dobré podmínky pro svou činnost, ale doporučuji se na provize soustředit. Na ně a na personální obsazení firmy, její transparentnost a jméno.

  • Petr Borkovec

    12 února, 2007

    Vítku, obávám se, že Vám v tom Vašem výpočtu něco nefunguje. Protože pokud ta „spravedlivá“ firma má 800 a „brzy“ dá 700 v tom spravedlivém systému, tak z čeho zaplatí ten fungující systém, špičkové školení, dobrý servis, zázemí apod? Což jsou věci nutné k tomu, aby si člověk vůbec vydělal, bez ohledu na výši provize.

  • Vít Kalvoda

    12 února, 2007

    Dobrý večer, Petře, děkuji za slovo odborníka. Skutečně tak BRZY to být nemůže.

    Jak jsem psal dříve: věřím, že pokud firma poskytuje za meziprovize kvalitní a potřebné vzdělání, je to v pořádku.

    Je trapné, pokud vedoucí jen inkasuje. Což vím, že zdaleka není Váš případ. A můj také ne.
    Je pravda, že „za stokorunu“ nikdo z nás špičková školení a zázemí poskytovat nemůže.

    Jde o to, s jakou pravděpodobností se může nový člověk na těch 700 ve které firmě dostat.

  • Jan Lener

    12 února, 2007

    To by mě také zajímalo. 🙂

  • Jan Valachovič

    12 února, 2007

    Ještě bych pro pana Daška doplnil. Pokud Vám firma F dá z 1100 Kč 600 Kč přehlednou databazi (klienti, provize, informace) sytém práce, školení, proč se zabývat firmou T která Vám sice dá ze 800 Kč možná 700 Kč, ale ví o ní asi tak 10 lidí a její budoucnost je slušně řečeno nejistá.
    Ta písmenka jsou samozřejmě (jak jinak 🙂 smyšlená.

  • Jan Lener

    12 února, 2007

    Já bych doplnil, že firma T a B má společně také 1100 a dá navíc opravdový systém práce, opravdový servis v oblasti hypoték, a hlavně funkční školení. Navíc materiály atd…T něco umí a B něco umí a synergie funguje.

  • Mojmír Dašek

    12 února, 2007

    Existuje snad firmy, který pracují společně?

  • Jan Valachovič

    12 února, 2007

    Ne, firma T prodává produkty přes firmu B (sama by měla problém i s těmi 800,-) takže máte těch 1000,- pro firmu B přefiltrovaných přes ta školení atd. firmy T.

  • Jan Lener

    12 února, 2007

    Ano, jedna poskytuje backoffice a produkty (protože má velkou tržní sílu), druhé poskytuje know-how, identitu, školení, koncept, materiály, marketing, systém, zázemí (kanceláře třeba). Každá firma tedy dělá to, co umí špičkově. Obě realizují úspory z rozsahu. A poradce na tom jen vydělá…

  • Jan Valachovič

    12 února, 2007

    Uf díky p. Lenere už jsem myslel, že ten oběd s kolegou prohraji (drobná sázka na to, že zde bude podobná reakce do 15:00). Jenom jste proti mému předpokladu neuvedl opravdovou spolupráci popř opravdové vedení a čas manažera, což můj pocit výhry trochu kalí 🙂

  • Jan Lener

    12 února, 2007

    Co bych neudělal pro remcajícího kolegu. Jste jediný člověk na tomto serveru, u kterého mi chybí identifikace zájmů.

  • Jan Valachovič

    12 února, 2007

    Tak jediný asi ne….. Kdyby tady fungovala registrace (dobrovolná) tak bych nemusel pořád vyplňovat jméno, mail – co Martine Boučku?
    A zájmů mám opravdu dost 🙂

  • Jan Lener

    12 února, 2007

    Opravdu jste jediný člověk, u kterého nevím o co mu jde.

  • Vít Kalvoda

    12 února, 2007

    Upřímně řečeno, vím velmi málo o firmě F.

    Ale obecně: myslím, že je úplně jedno, jaké písmenko použijeme. Je dobré zeptat se firmy, do které člověk směřuje, jakým způsobem bude placen a co dostane od firmy za to, co si z jeho provizí vezme.

    Nemá smysl se nadále vychvalovat 🙂

  • Vít Kalvoda

    11 února, 2007

    Mám ale dojem, že zde již všichni házíme hrách na stěnu. Zdá se, že jste již namotaný. Přeji hodně úspěchů, pane Dašku a těším se na shledanou!

  • Jan Bartoš

    11 února, 2007

    Dobrý večer pane Dašku,

    odpověď je nabíledni, nemůže to být tím, že jsem pro OVB pracoval? Všimněte si toho příčestí:-)

    s pozdravem Jan Bartoš

    Odpovědět

  • Mojmír Dašek

    11 února, 2007

    Bohužel Váš příspěvek mi nedává smysl a nechápu pointu, promiňte.

    Odpovědět

  • Mojmír Dašek

    11 února, 2007

    Absolutní výše provize to není! Na začátku má FP nižší provize a postupem času, když postupuje na vyšší pozici má za stejnou práci vyšší provize než na začátku a takto postupuje stupněmi vzhůru, když dosáhne určité hranice výdělku.

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    10 února, 2007

    Mojmíre, jestli Vám mohu něco doporučit, nedívejte se vůbec na provize. Neporovnávejte zprostředkovatelské společnosti podle výše vyplácených provizí, ale podle týmu lidí, se kterými byste měl spolupracovat. Stejně tak neporovnávejte jednotlivé produkty (jestli v budoucnu budete nějaké produkty zprostředkovávat) podle výše za ně vyplácených provizí, ale sledujte pouze efekt pro klienta.
    Věřte mi. Jakmile Vám v očích zazáří korunky, Vaše úsudky nikdy nebudou objektivní.

    Odpovědět

  • Vít Kalvoda

    10 února, 2007

    Krása,Honzo,to je aspoň slovo do pranice 🙂 Pane Dašku, představa, že firma, která má vyšší provize za zprostředkování je firma kvalitnější, je diametrálně odlišná od reality.

    Závisí ovšem na tom, jak kvalitu chápete. Pokud chcete jít tam, kde se dneska dělají největší obchody a největší obraty, bohužel nepůjdete tam, kde se dělá kvalitní práce.

    A tím nechci říct, že by se kvalita a obrat vylučovaly. Zkrátka je to tak, že český finanční konzument dnes není na kvalitu připraven, není dost vzdělán a nakupuje raději ve finančním McDonaldu než ve Bio-restauraci. Kde chcete vařit Vy?

    Jsou biorestaurace, kde zdraví velmi zdravě a levně. Příliš se o nich neví, mají velmi vlažný marketing. Jsou takové, které jsou velmi dobře vidět a jsou velmi drahé.

    Stejně tak existují restaurace velmi nezdravé, kde vše překypuje sádlem a glutamanem (doplňte si jména poradenských společností) a přesto dokáží několika málo nahoře postaveným solidně nésti. Kuchaři zde však spokojeni nebývají.

    A Mc Donald? Tam se všichni usmívají, protože se usmívat musí. Dlouho tam ale vydrží málokdo. CHce to silný žaludek.

    Odpovědět

  • Vít Kalvoda

    10 února, 2007

    Korektura:

    „jsou biorestaurace kde VAŘÍ velmi…“ „Jsou TAKÉ takové, které…“

    …Pane Boučku, to prohlédnutí si příspěvku před odesláním bych považoval za vynikající funkci 😉 Korektura a chvilka sebereflexe, v některých případech vychladnutí mozkových závitů atd.

    Odpovědět

  • Vít Kalvoda

    10 února, 2007

    …nebo je tu snad někdo, kdo věří, že když je McDonald tak úspěšný, znamená to, že v něm mají kvalitnější jídlo, než jinde?

    Nebo že zdravé jídlo nelze udělat tak aby bylo pro normálního člověka chutné?

    Pane Hanzle??? 😉

    Odpovědět

  • Slavomír Kožúšek

    11 února, 2007

    Dobrý den, možná se budu divit, ale ta kvalita a standartizovanost McD je to, proč si v Bankoku koupíte jejich produkt a ne thajské tradiční jídlo. Takže já si myslím, že důvodem úspešnosti značky McD je i to, že nabizejí kvalitu. Kvalitu, která se sice obtížně měří, ale u které máte jistotu, že znáte suroviny, chuť i cenu. SK

    Odpovědět

  • zinfo

    12 února, 2007

    Zůstaňte u sůvka standard. McDonald představuje jistotu toho co dostanete. Nebudete překvapeni. Zda Vám to chutná nebo ne je věc vedlejší. Ale letět do Bangkoku a jíst u McDonald, tak to je opravdu degutantní. Pokud nedržíte nějakou zvláštní dietu.:)

    Odpovědět

  • Slavomír Kožúšek

    13 února, 2007

    Dietu bych držet mohl :)) Nicméně nemusíme leťet zrovna do Bankoku, aby jste dal přednost McD. Stačí si zajít do některé méně čistotné IV. SK

    Odpovědět

  • Duchoň

    11 února, 2007

    Vaše filozofie, že největší restaurace znamená nejnezdravější jídlo, největší automobilka znamená nejhorší auta, největší OVB znamená nejhorší firma je obdivuhodná. Zajímalo by mě, kolik měříte na výšku a kolik vážíte?

    Odpovědět

  • Vít Kalvoda

    11 února, 2007

    Nic zajímavého, 182cm, 76 kg.

    🙂 možná mi nebylo jasně rozumět. Asi bych neměl v noci nic psát.

    Když jsem mluvil o NEJHORŠÍM jídle, nemluvil jsem o McD .
    Stejně tak OVB zdaleka není nejhorší FP společnost. Máte pravdu, když jdete do KFC nebo do McD, víte, co Vás čeká. A víte jistě, že to bude lepší, než u většiny Vietnamců a než v hospodě čtyřce.

    Zdaleka to tedy není žádná hrůza, ale uznejte, že dnešní věda o zdravé výživě by Vám doporučila něco jiného 😉

    Je to úplně v pořádku: někdo si radši koupí jídlo tam, kde ho to ohromí svým vyzařováním a firemní kulturou, někdo jde radši tam, kde ví, že dostane za stejnou cenu lepší kvalitu.

    Čili dá se říct, že klient mnohdy dostane, co si zaslouží. U FP je oproti restauraci a autosalónu rozdíl v tom, že tam komunikace s klientem často vychází z poradcovy vlastní iniciativy.

    Odpovědět

  • Jan Lener

    11 února, 2007

    Tak nějak jsem rád, že jsem se této diskuze nezúčastnil. Přeji všem hezký týden.

    Odpovědět

  • Jan Lener

    11 února, 2007

    McD je moc dobrý! A tak nezdravý. Trénuje lidskou vůli. Ale k FP bych to nepřirovnával. 🙂 Koho toho tak táhne do kanceláře FP? Ty jo, že by jsme začali k poradenství podávat cheesburger? Ty zamaštěné smlouvy pak…:-( Tak nevím, kdo to nějak dotáhne? Myslím, že to má přednost před důchodovou reformou teda.

    Odpovědět

  • Vít Kalvoda

    11 února, 2007

    Mas pravdu, Honzo, ze tohle prirovnani trochu pokulhava 😉

  • :-)

    12 února, 2007

    Off-topic:
    Když tu zmiňujete nějaké biorestaurace, nemohl byste napsat pár tipů? Člověk občas dostane chuť, dát si něco zdravého, ale jako na potvoru neví, kam jít.
    McD taky dost často vyhrává proto, že je otevřen 20/7, výjimečně i 24/7.

    Odpovědět

  • Vít Kalvoda

    12 února, 2007

    Tady v Brně je jedna dobrá na Orlí, ale bohužel jste se nepodepsal, tak nevím, odkud jste. Je fakt, že BIO dosud ani ve financích nefrčí natolik, aby bylo dostupné tak snadno, jako McD.

    Odpovědět

  • Anna Šatová

    11 února, 2007

    Vážení poradci. Zítra mám schůzku s jedním FP, kterého jsem ještě neviděla, takže neznám jeho metody, ale doporučení mi dala má kamarádka. Ráda bych se proto zeptala, jaké „základní otázky“ by mi měly být od něj položeny na 1. schůzce? Ptám se proto, že zdejší komunita je určitě v tomto oboru velmi erudovaná, takže mi to umožní srovnání, zda poradce je dobrý, či nikoliv..
    Pokud je nebudete chtít publikovat zde, tak Vám mohu zaslat e-mail. Děkuji.

    Odpovědět

  • Miroslav Chvátal

    11 února, 2007

    Dobrý den paní Šatová, je to podobné, jako u doktora. Tedy v podstatě stačí jediná otázka: Co Vás trápí?:-)
    POkud upřímně odpovíte, potom už by těch upřesňujících otázek mělo být podstatně více – tedy poradce, aby dobře poradil by o Vaší rodinné a finanční situaci měl dozvědět pokud možno co nejvíce, aby mohl na základě diagnózy zvolit účinnou léčbu (není jen jedno správné řešení – ale jsou jakési pro danou situaci všeobecné principy, které by měl ctít poradce, ať dělá pro kteroukoli firmu) – Tedy opět analogie s lékařem – tam se pacient také nemůže stydět „vysvléci do naha“.
    hezký víkend.
    PS pokud se Vás porace na rodinnou a finanční situaci a na Vaše plány nezeptá (detailně) – dál bych se s ním vůbec nebavil

    Odpovědět

  • Vít Kalvoda

    11 února, 2007

    Vážená paní Šatová, určitě je důležité, aby k Vám poradce přistupoval uvedeným způsobem.

    Také je ale důležité, aby on odpovídal na Vaše otázky a nezamlžoval.

    Také je důležité, aby měl na skladě dostatečný výběr zprostředkovávaných produktů (to, že byste tímto způsobem narazila na poradce, který není zprostředkovatelem, není pravděpodobné).

    Neměl by Vám nutit žádný produkt. Už vůbec by Vám neměl žádný produkt nabízet na 1. schůzce. Na poradenské schůzce by měl prezentovat skutečný finanční plán, podepřený propočty, ne jen snůšku vynikajících a „velmi výhodných“ produktů.

    Odpovědět