CZK/€ 25.305 -0,06%

CZK/$ 23.413 +0,02%

CZK/£ 29.594 +0,24%

CZK/CHF 25.911 +0,38%

Text: Tomáš Nutil

05. 08. 2008

55 komentářů

Jak vydělávat i v dobách poklesu akciových trhů

 


 

Vstupní údaje

Lukáš pracuje jako IT specialista. Před několika lety začal pravidelně  investovat do podílových fondů za účelem vytvoření finanční rezervy. Rozhodl se, že bude takto zhodnocovat peníze minimálně po dobu 10 let. Na základě konzultace s finančním poradcem rozložil částku 3 000 Kč měsíčně do 5 různých fondů, aby tak snížil riziko. Spoléhal na to, že kdyby přece jen potřeboval nějaké peníze z investice vybrat, bude mezi fondy vždy nějaký, který bude vydělávat.

V současné době je ale situace taková, že všechny fondy, do kterých Lukáš investuje, jsou v záporných číslech. Protože Lukášovi nedávno zvedli plat, zvažuje kam investovat další 2 000 Kč měsíčně.

Požadavky a cíle

Lukáš je zklamaný, že ani rozložení investice do několika různých fondů mu nepřineslo zisk. Chtěl by dále pravidelně investovat, uvědomuje si, že období poklesu je pro nákup dobré. Zároveň by však chtěl mít investice směrovány tak, aby i v období propadu mu nějaké investice vydělávaly. Jaké fondy má do portfolia zařadit? Kam má investovat?

Úvodní zamyšlení

Dnešní globalizovaný svět je natolik propojený, že výše zmíněná diverzifikace nemusí být vůbec účinná. Provázanost světové ekonomiky má za následek podobné vývoje akciových trhů téměř všude na světě. Pokud tedy akciové trhy padají, tak padají všude na světě. Když rostou, tak se jim daří také téměř všude. Konkrétní fondy se pak liší už jen v tom, že některé mají propad větší a některé menší. Proto diverzifikace investic mezi různé investiční společnosti, různé fondy a různé regiony přestává zabírat.

Pokud chceme dosahovat kladného zhodnocení financí i v dobách poklesů akciových trhů, je třeba hledat jiné instrumenty než akcie. A to takové, které takzvaně s akciemi nekorelují. To znamená, že není jejich výkonnost není nijak podmíněná výkonností akcií a není na nich závislá.

REKLAMA

Takovými instrumenty mohou být například komodity, nebo dluhopisy rozvíjejících se trhů. Komoditami, do kterých lze investovat, může být ropa, potraviny, zlato nebo jiné drahé kovy. Nevýhodou investic do jednotlivých komodit je jejich náchylnost k "bublinám". To znamená, že v určitém období silně rostou, v dalším období pak může následovat dlouhá doba poklesu. Například cena zlata v posledních několika letech silně vzrostla. Ale v období od roku 1987 do roku 2000 zase cena zlata klesala.

Nevyplácí se sázet na jednu konkrétní komoditu a do té investovat. Nejlépe je vybrat si komoditní fond, který má v portfoliu různé typy kmodit a jejich váhu mění podle situace na trhu. Jedna konkrétní komodita  na dlouhém horizontu nemá potenciál stejného zhodnocení jako akcie. Celý komoditní trh ale tento potenciál má.

Dluhopisy rozvíjejících se trhů nedosahují tak vysoké výkonnosti jako akcie, ale jejich výkonnosti se blíží. Dlouhodobá výkonnost akcií je v průměru kolem 10 % p.a. U dluhopisů rozvíjejících se trhů můžeme očekávat cca 7 – 8 % p.a.Velkou výhodou dluhopisů oproti akcím je jejich nižší kolísavost. Můžeme mít výnos jen o málo nižší než akcie s podstoupením relativně nižšího rizika. Kladem této investice je i kratší investiční horizont pro dosažení předpokládaného výnosu. Doporučují se cca 3 roky.

Řešení

Z hlediska aktuální situace na trhu, kdy ceny akcií klesly na velmi nízké hodnoty, by se vyplatilo využít tuto příležitost a investice do akcií posílit. Lukáš však i v těchto dobách do akcií investuje a jde mu o obohacení portfolia o instrumenty, které mají v budoucnu potenciál růstu i v dobách, kdy opět dojde k poklesu na akciovém trhu. Proto rozdělme měsíční částku 2 000 Kč mezi výše zmíněné instrumenty – dluhopisy a komodity.

REKLAMA

Z důvodu diverzifikace rizika můžeme částku rozdělit mezi 3 fondy. 1 000 Kč měsíčně budeme  investovat do fondu zaměřeného na dluhopisy zemí východní Evropy. Jsou to země, kde ještě nedošlo k plné konvergenci na tržní ekonomiku, je zde vyšší inflace a i větší růstu ceny dluhopisů. Dalších 500 Kč měsíčně investujme do fondu, jehož portfolio tvoří dluhopisy rozvíjejících se trhů z celého světa. Jedná se o rozvíjející se ekonomiky, jako jsou například země Latinské Ameriky nebo třeba Jižní Afrika. Oba fondy jsou zajištěné do české koruny. Zbylých 500 Kč budeme investovat do komoditního fondu, jehož portfolio je tvořeno různými komoditami, jako jsou např. energiepotraviny, zemědělské plodiny, průmyslové kovy a drahé kovy

Lukášovo portfolio pravidelných investic je nyní více vyváženo. 3 000 Kč měsíčně i nadále investuje do akciových fondů, které mají na dlouhém horizontu potenciál zajímavého výnosu. Další 2 000 Kč investuje do fondů zaměřené na instrumenty, které jsou z větší části méně rizikové, méně kolísají a i v dobách poklesu akciových trhů mohou růst.

Loading

Vstoupit do diskuze 55 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Anonym

    6 srpna, 2008

    Reseni je obecne dobre, ale mam par pripominek k tomu, co zaznelo v textu:
    1) Regionalni diverzifikace stale funguje, vzdyt si dejte pres sebe napr. graf S&P 500 (USA) a TSX (Kanada). Ovsem takova diverzifikace musi vychazet z odlisneho charakteru hospodarstvi zeme. Jinymi slovy, prim hraje vzdy sektorova diverzifikace.
    2) Vetsi rust ceny dluhopisu u EM … jen to trochu vic rozvedu… diky nizsimu ratingu musi nest dluhopisy vyssi urokovou premii nez treba eurobondy, tudiz zmeny trzni ceny byvaji vetsi, a tudiz i dluhopisovy fond zamereny na EM ma o neco vyssi volatilitu a na dlouhodobem horizontu by mel dosahovat vyssich vynosu.
    3) Aktivne rizene komoditni fondy zpravidla zaostavaji za indexem. Neznam presne statistiky, ale z vlastni zkusenosti bych rekl, ze to bude horsi nez u akciovych fondu. Takze kdyz uz „celokomoditni“ investici (coz v pripade pravidelnych investic a dlouhodobeho horizontu je obecne rozumne), tak bych preferoval indexovy komoditni fond. Tak me napada, jestli i ten Vami zamysleny fond neni nahodou indexovy??? Protoze aktivne rizeny celokomoditni fond, ktery by umoznoval investice od 500 Kc mesicne neznam, indexovy ano. 😉
    Hezky den

    Odpovědět

  • Tomáš Nutil

    6 srpna, 2008

    Děkuji za připomínky pane Traxlere. Ten konoditní fond je pravdu aktivně řízený. Momentálně vím o dvou aktivně řízených komoditních fondech do kterých lze investovat od 500/m. Jeden je od Credit
    Suissu a druhý od Pioneeru. I Vám pěkný den:)

    Odpovědět

  • Anonym

    6 srpna, 2008

    U CS jde o indexovy fond a uprimne receno je docela sproste chtit 1,4% management fee za kopirovani indexu. I tak je to ale zatim ojedinela investice tohoto druhu s povolenim k verejne nabidce v CR a od 500 Kc mesicne.
    Pioneer ma skutecne aktivne rizeny komoditni fond, ale pokud vim, tak s minimalni mesicni investici od 1000 Kc, Vy v clanku mluvite o 500 Kc.

    Odpovědět

  • Tomáš Nutil

    6 srpna, 2008

    Omlouvám se, máte pravdu ten CS je indexový, vyplývá to už z názvu CS DJ AIG Commodity Index plus. U Pioneeru jsem minimální částku neprověřoval.

    Odpovědět

  • Gekko

    6 srpna, 2008

    Máte pravdu pane Trexlere, je sprosté chtít 1,4 % mgm fee. A je taky sprosté platit jakýkoliv vstupní poplatek do jakéhokoliv fondu, když jsou tady k dispozici ETF – zdarma a pro všechny situace. Viz pro komodity například DBC, VAW, GLD a tak dále. Kdy už si klienti rádoby finančních poradců uvědomí, že cpát vstupní poplatky těmto poradcům jsou vyhozené peníze. Myslíte, že se to změní díky MIFIDu, který všem zprostředkovatelům od 1.7. přikazuje, dát v písemné podobě klientovi rozpis, kolik korun ze vstupního poplatku jde ke zprostředkovateli???

    Odpovědět

  • Anonym

    6 srpna, 2008

    Gekko, kdy uz aspon prestanete komolit me prijmeni?! ;-))
    Rozumim Vasemu pohledu, ale vidite to az prilis jednobarevne.
    1) ETF (a podobne i certifikaty) nejsou zadarmo – mate zde transakcni poplatky brokerovi a spread, to jsou vstupni naklady vetsinou 1-2%. Management fee mate taky, ale u ETF zpravidla okolo 0,5% p.a. (Konkretni cisla pak zalezi predevsim od likvidity, v extremnich pripadech se dostanete na spread treba i 5%.)
    2) A pak tu jsou technicke aspekty. Najdete mi nejaky ETF, do ktereho budete moci investovat pravidelne jen na zaklade trvaleho prikazu a s castkou 500 Kc mesicne. Nejnizsi sporici plan, s jakym jsem se kdy setkal, zacinal na 30 EUR, nekdy je to od 50 EUR, standardne pak od 100 EUR.
    Takze bych podilove fondy uplne neodsuzoval. Navic vstupni poplatky se nekdy daji domluvit nizsi. 😉

    Odpovědět

  • Gekko

    6 srpna, 2008

    Platím 5 USD za jakýkoliv obchod a aktuální spread na DBC je 37,78 na 37,82, tak nevím, kde vidíte to 1 až 2 % nákladů?

    Odpovědět

  • Gekko

    6 srpna, 2008

    a spořit 500 měsíčně je na h…. To je lepší to každej měsíc zkusit položit na ruletu (sudá/lichá) a buď a nebo. Vstupní poplatek na ruletu je nula 🙂

    Odpovědět

  • Anonym

    6 srpna, 2008

    Tak si spoctete, kolik procent to je 5 USD z 500 Kc. 😉 Ale jde to i levneji za pouziti sporiciho planu, jenze ty zase byvaji od vyssi castky, viz nize.

    Odpovědět

  • Jan Dvořák

    6 srpna, 2008

    V článcích tohoto typu se prakticky pokaždé mluví o měsíčním investování. Pokud se bavíme o 10 letech, tak velmi podobných výsledků jako je měsíční investování dosáhneme i se čtvrtletním investováním.
    Efekt? Rázem investujeme trojnásobné částky a proto snáze překonáme minimální požadované investice u jednotlivých fondů.

    Odpovědět

  • Petr

    6 srpna, 2008

    Máte pravdu. Domnívám se, že převaha měsíčního investování plyne především z měsíční frekvence výplaty mzdy. Pokud si „běžný klient“ pošle peníze rovnou do investice, tak je neutratí. Pokud by měl ale za tři měsíce poslat trojnásobnou částku… kdo ví, jestli by měl ještě co posílat.

    Odpovědět

  • Anonym

    6 srpna, 2008

    Nemate tak uplne pravdu. Fondy zpravidla rozlisuji mezi naslednou investici (kde vyse minimalni investice u tech zahranicnich byva treba 10 000 Kc a vice) a pravidelnou investici v ramci jejich programu pravidelneho investovani nebo sporiciho planu, kde byvaji nizsi castky, ale casto s moznosti pouze mesicni frekvence. Nekdy jde i ctvrtletni, ale neni to zas tak caste.

    Odpovědět

  • Jan Bartoš

    6 srpna, 2008

    Dobrý den,
    rád bych se také zapojil do této diskuze, protože se jedná o aktuální a velice často slýchanou otázku.
    Můj názor je, že touto radou prokazujete klientovi v tomto okamžiku medvědí službu. Neboť pokud už nakupoval akcie za draho a nevěřil by jejich potenciálu růstu, musel by je vyprodat okamžitě a všechny. Podle mého názoru doporučovat teď nakupovat nafouklé komodity (viz ropa) je neserioznost nebo nezodpovednost.

    Odpovědět

  • Anonym

    6 srpna, 2008

    Honzo, ale autor nedoporucuje nakupovat komodity nyni, ale pravidelne mesicne vyhledove po dobu 10 let. Coz uz smysl dava. I kdyz pravda, osobne bych se zacatkem toho pravidelneho nakupovani jeste par mesicu az rok pockal. 😉
    Podobne i u akcii, vzdyt autor pise, ze klient si je vedom, ze by nyni mel nakupovat „se slevou“. Ale jeho cilem je rozsirit portfolio, aby do budoucna omezil faze propadu jako je tato.
    Kazdy by to resil asi trochu jinak. Ja bych treba v takove situaci klienta presvedcil, at ted nakupuje jen akcie (nebudu rikat jake, to si necham jen pro sve klienty). Odhadem tak za pul roku bych teprve pridal EM dluhopisy a tak za rok komodity. I kdyz samozrejme by zalezelo na vyvoji, jak moc by se naplnovala ma ocekavani a treba by se casovy harmonogram trochu upravoval.

    Odpovědět

  • Tomáš Nutil

    6 srpna, 2008

    Dobrý den,
    Článek byl určen pro cílovou skupinu čtenářů LN.
    Chtěl jsem napsat něco o obohacení portfolia o jiné instrumenty než akcie. Samozřejmě jsem si byl od začátku vědom, že z hlediska využití momentálních příležitostí je lepší než dávat peníze do komodit a do dluhopisů raději do levných akcií. Právě proto, aby se mi nikdo nemohl v článku rejpat,tak jsem uvedl, že jde o dlouhodobou strategii. Že bude článek na investujeme.cz jsem nevěděl, s překvapením jsem to zjistil dnes ráno. Kdybych to věděl, tak jsem si dal větší pozor, protože to co mi čtenáři LN sežerou, to vy mě nesežerete:) Dají se v článku určitě najít i další polemiky. Jako například jestli skutečně komodity nekorelují s akciemi. Vývoj ceny ropy na vývoj ceny akcií třeba má, i když v článku píšu, že obecně komodity s akciemi nekorelují.

    Odpovědět

  • Zdenál

    6 srpna, 2008

    Pokud investuje pravidelně a na horizont, který je k jeho startovnímu složení potřeba, tak je otázka, proč ze strategie při prvním propadu hned utíkat do oblasti, která je dnes „in“, ale právě proto možná blízko vrcholu (což nikdo neví najisto). Utíkat do jiné strategie u pravidelných investic jen proto, že „to momentálně nevydělává“ a odvést peníze pryč od supermarketových slev při první korekci moc dobré není. Zahrnout dluhopisy (byť s vyšší volatilitou) místo akcií je trochu jako hrušky a jablka. Suma sumárum bych s tím asi nic nedělal a dál kupoval „ve slevách“.
    Anebo byla chyba v zahajovací strategii. Musí si uvědomit, co preferuje – jestli chce vidět průběžně výdělky, příp. menší volatilitu, anebo mu jde o cíl a horizont. Jinak mu změny při každé korekci seberou efekt pravidelné investice.
    Před dvěma lety by chtěl možná nemovitosti ? To mu efekt pravidelné investice brzy vyšumí a obere se o výnos… Pokud je tato situace změna zadání u klienta, tak budiž. Pokud je to jen momentální emoční reakce na korekci, tak se poškozuje …

    Odpovědět

  • Petr

    6 srpna, 2008

    Pozor, nejedná se o změnu strategie, ale o její doplnění. Podle článku klient dál platí 2kKč do akcií (a ředí, využívá nákupu ve slevě), do nové strategie dává extra 3kKč.

    Odpovědět

  • Zdenál

    6 srpna, 2008

    Je psáno, že 3k Kč dává jako předtím, a nové dva do toho rozšíření přidal navíc. Ale pokud jsem pochopil, tak na stejný časový horizont. Pak záleží na tom, jaký cíl od toho čeká na konci celkem (přibližně a bez garance) – jestli začal mít na stejném horizontu dva cíle, na které bude potřebovat dva „samostatné“ objemy peněz (díky zvýšení platu začal třeba pomýšlet i na něco dalšího) – anebo nemá. Není patrné, jestli ty nové 2 tisíce má jen pro pocit, že od nich čeká lepší vývoj při korekcích v „těch druhých“ akciích (a neřeší, jaký výstup od nových 2k Kč čeká na konci) anebo jestli řeší i to, co čeká od těch nových 2 tisíc na konci.
    Termín „rozšíření strategie“ je trochu zavádějící – strategii beru jako: mám nějaký zvolený cíl za určitý definovaný čas a potřebuji na to dávat X-peněz a půjdu takovouto zvolenou cestou,která zároveň respektuje moji toleranci k riziku. Na tom nic nerozšíříte. Ale asi bych s komoditami počkal až po určité korekci a zatím bych to dával tam, kam dává teď. Zavání to sice časováním, ale komodity má teď dost nahoře, kdežto akcie ve slevě a už tam investuje.
    Plus „bokem“ si příp. přidat ty dluhopisy vých. Evropy. Každý to může řešit ale jinak.

    Odpovědět

  • Petr

    6 srpna, 2008

    Máte pravdu, částky jsem prohodil.
    Místo termínu „rozšíření strategie“, uznávám, by bylo přesnější užít „rozšíření portfolia“.
    Nemyslím si, že by nutně muselo dojít ke změně strategie vzhledem k cíli. Pokud dostal neočekávaně /ve smyslu: v původním cíli a způsobu jeho dosažení s touto částkou nebylo počítáno/ přidáno, může svého cíle dosáhnout buď rychleji, nebo s nižší volatilitou.

    Odpovědět

  • Jan Dvořák

    6 srpna, 2008

    Správcovské firmy čím dál tím více prosazují specializované fondy. Proč??
    Nedopustím si pod tento článek vložit stejný komentář, jako jsem před chvílí vložil na finmag pod článek o klasifikaci fondů.
    Výhoda specializovaných fondů pro správcovské firmy je jasná – přehazují velkou zodpovědnost na klienta.
    Vlastně ve všech, kromě smíšených, portfolio manažeři možnost říci – podívejte, trh jde tak a tak a my jsme omezeni statutem. Nemůžeme prodat akcie a držet dlouhodobě velký podíl cash nebo investovat do USA. Jsme akciový fond zaměřený na Asii a musíme být dlouhodobě zainvestování minimálně z 80%. do Asie apod. jak snadné.
    Za stávajícího převažujícího relativního hodnocení výkonnosti fondů portfoliomanažeři v obavě, aby neměli podvýkonnost oproti trhu, omezují aktivní správu a jejich portfolia jsou velmi často podobná indexu. Za co je tedy klienti platí???
    Abych řekl pravdu, nechápu, proč lidé nevyhledávají více Absolut Return fondy. Vždyť absolutní výnos je to, co by je mělo zajímat a ne to, že je fond o 1% lepší / horší než trh.
    Že tento druh fondů nepropagují správcovské firmy, chápu. Fondy hodnocené podle relativní výkonnosti jsou pro ně výhodnější.
    V tomto sektoru osvěty vidím velký prostor pro finanční poradce.

    Odpovědět

  • Petr

    6 srpna, 2008

    Musím se přiznat. Neznám žádný Absolut Return fond. Můžete uvést nějaký příklad? Děkuji.

    Odpovědět

  • Zdenál

    6 srpna, 2008

    Pokud jsou tím rozuměny OPF bez srovnávacího indexu-benchmarku, tak například Pioneer Total Return fondy, nebo některé HSBC-freestylové.

    Odpovědět

  • Petr

    6 srpna, 2008

    Děkuji, podívám se na ně.

    Odpovědět

  • Zdenál

    6 srpna, 2008

    Ty HSBC stojí, myslím, za to. Co se daří třeba p. Ribeirovi na freestylové Latinské Americe je zajímavé. To už nebude o náhodě, ale o jeho schopnosti. Akorát teď osražitě – vzhledem ke komoditám

    Odpovědět

  • Miroslav Piták

    6 srpna, 2008

    Míte na mysli fond HSBC GIF LATIN AMERICAN FREESTYLE ? http://fonds.onvista.de/snapshot.html?ID_INSTRUMENT=14914289
    Na 3-leté periodě v porovnání s benchmarkem to vypadá zajímavě, ale na roční periodě je tomu naopak: http://fonds.onvista.de/charts/outperformance.html?ID_INSTRUMENT=14914289&PERIOD=4&GRID=1&VOL=0&SUPP_INFO=0&COMP_IND=12215402&CONV_CURR=1

    Odpovědět

  • Zdenál

    6 srpna, 2008

    Nechce se mi hledat ten přesný název ani kontrolovat dle ISIN, ale měl by to být on. Jestli se portfoliomanažer dostal teď níž, tak to je samozřejmě možné, netvrdím, že bude výborný i pořád do budoucna. Možná přeskupoval pozice, něco prodával, zakládal nové a čeká výsledek s určitým odstupem. Akorát menší měsíční investice na jednotlivé fondy HSBC neměli-pro drobného investora, takže byl potřeba vyšší objem …

    Odpovědět

  • Jan Dvořák

    7 srpna, 2008

    Takové fondy se začínají objevovat čím dál tím více, v nabídce téměř každé významnější investiční společnosti.
    V názvu takového fondu je většinou „Absolute Return“
    Příklad obligačního fondu: ABN Absolute Return Bond Fund
    Příklad akciového fondu: FORTIS L FUND Absolute Return Equity Europe

    Odpovědět

  • SYSTEM-RULETA

    15 února, 2009

    http://www.system-ruleta.websnadno.cz/

    Odpovědět

  • pat28rik@seznam.cz

    24 května, 2009

    Pozor na podvod!!! Člověk který prezentuje ruletní systém MEI2 je podvodník vydělávající na vybírání poplatků na důvěřivcích!
    Ukázka chování Sylwestra Nyse:
    Po té co jsem na něj byl upozorněn, jsem mu slušně napsal co si o jeho systému hráči myslí…
    JEHO ODPOVĚĎ:
    Zverejni co chces debile spermojedsky vrdyt tacy lidi jako Ty si jen zaslouzi spermu do huby a nasrat aby vedeli nez neco vypusti zdrzky aby si to jo zvarili ocasniku
    Napsal jsem mu na to, že jsem inteligentní odpověď nečekal, a on na to:
    spermojede kourovode nulo dej si co chces a debil bude stat pri tobe a normalni by Ti nasral do huby abys urazel mne ze ja nekoho okrast sam vidis jaka si nula spermojed a hovnojed to je ten ktery zere hovna a nebo si je zaslouzi
    Vyzývám tímto hráče který byli podvedeni aby se ozvali na pat28rik@seznam.cz
    Celou ukázku naší vzájemné pošty Vám na požádání mohu zaslat.
    Patrik

    Odpovědět

  • ABC

    28 března, 2010

    Když jsem brouzdal po internetu, pár stránek mě odkázalo na jeho stránky(shodou okolností také Patrik)..Nepsal tam tedy tak negramotně a hloupě, jak jste zde prezentoval, ale samozřejmě se k vám přikláním, že jde jednoznačně o podvod, jako veškeré návody na „snadný výdělek v ruletě“..

    Odpovědět

  • podvedeny

    22 února, 2011

    HRACI POZOR!!!! neverte Sylwestrovi Nysovi a jeho systemom!!! Je to obycajny podvod , ziaden system nefunguje a aj pri spolocnej hre so Sylwestrom vsetky systemy zlyhavali, na co on stale tvrdil ze to tak ma byt a mate hrat dalej – zrejme kym neprehrate majland!!! Taha z vas peniaze za jeden, druhy , treti system, ktory nikdy nefungoval ani fungovat nebude a stale vymysla ze ma nieco lepsie a lepsie len aby vytiahol dalsie peniaze!!! Popalilo sa uz viac ludi, prave sa davame do skupiny na hromadne trestne oznamenie, ak ste z tych co naleteli – pridajte sa, spolu dokazeme viac!!!

    Odpovědět

  • j

    23 února, 2011

    Byl to baraba už na základní škole.

    Odpovědět

  • Sylwester

    8 března, 2009

    http://www.system-ruleta.websnadno.cz/

    Odpovědět

  • pat28rik@seznam.cz

    24 května, 2009

    Pozor na podvod!!! Člověk který prezentuje ruletní systém MEI2 je podvodník vydělávající na vybírání poplatků na důvěřivcích!
    Ukázka chování Sylwestra Nyse:
    Po té co jsem na něj byl upozorněn, jsem mu slušně napsal co si o jeho systému hráči myslí…
    JEHO ODPOVĚĎ:
    Zverejni co chces debile spermojedsky vrdyt tacy lidi jako Ty si jen zaslouzi spermu do huby a nasrat aby vedeli nez neco vypusti zdrzky aby si to jo zvarili ocasniku
    Napsal jsem mu na to, že jsem inteligentní odpověď nečekal, a on na to:
    spermojede kourovode nulo dej si co chces a debil bude stat pri tobe a normalni by Ti nasral do huby abys urazel mne ze ja nekoho okrast sam vidis jaka si nula spermojed a hovnojed to je ten ktery zere hovna a nebo si je zaslouzi
    Vyzývám tímto hráče který byli podvedeni aby se ozvali na pat28rik@seznam.cz
    Celou ukázku naší vzájemné pošty Vám na požádání mohu zaslat.
    Patrik

    Odpovědět

  • RULETA-SYSTEM-MEI2

    24 května, 2009

    http://www.system.websnadno.cz

    Odpovědět

  • pat28rik@seznam.cz

    24 května, 2009

    Pozor na podvod!!! Člověk který prezentuje ruletní systém MEI2 je podvodník vydělávající na vybírání poplatků na důvěřivcích!
    Ukázka chování Sylwestra Nyse:
    Po té co jsem na něj byl upozorněn, jsem mu slušně napsal co si o jeho systému hráči myslí…
    JEHO ODPOVĚĎ:
    Zverejni co chces debile spermojedsky vrdyt tacy lidi jako Ty si jen zaslouzi spermu do huby a nasrat aby vedeli nez neco vypusti zdrzky aby si to jo zvarili ocasniku
    Napsal jsem mu na to, že jsem inteligentní odpověď nečekal, a on na to:
    spermojede kourovode nulo dej si co chces a debil bude stat pri tobe a normalni by Ti nasral do huby abys urazel mne ze ja nekoho okrast sam vidis jaka si nula spermojed a hovnojed to je ten ktery zere hovna a nebo si je zaslouzi
    Vyzývám tímto hráče který byli podvedeni aby se ozvali na pat28rik@seznam.cz
    Celou ukázku naší vzájemné pošty Vám na požádání mohu zaslat.
    Patrik

    Odpovědět

  • FL

    24 května, 2009

    To je docela silne kafe 🙂

    Odpovědět

  • Sylwester

    8 července, 2009

    Dobrý den,
    můžete prosím popsat způsob údajného podvodu.

    Odpovědět

  • Petr

    20 prosince, 2011

    Hodne zajimave by bylo od nejakeho cloveka ziskat udajny neporazitelny system. Pokud jej mate, jsem na a10@email.cz

    Odpovědět

  • Sylwester

    8 července, 2009

    http://www.system.websnadno.cz

    Odpovědět

  • Sylwester

    21 února, 2010

    Možnost zhlédnout ZDARMA systém MEI 06.03.2010 Zájemci se mohou hlásit – viz kontakty na http://www.system.websnadno.cz

    Odpovědět

  • Petr

    20 prosince, 2011

    Pane Sylwestre. Jste obycejny prolhanec. Mel jsme o vas sytem zajem a slusne se zeptal, v cem spociva. Vy jste mne odpalkoval s tim, ze se neumim slusne chovat a system tudiz neni pro mne.
    Dle ceho tak soudit?

    Odpovědět

  • Sylwester Nys

    9 května, 2010

    Moje nowe zdjęcia s Live dublinbet.com- http://www.system777.webovastranka.cz

    Odpovědět

  • Sylwester Nys

    9 května, 2010

    Moje nové fotky s Live dublinbet.com http://www.system777.webovastranka.cz

    Odpovědět

  • Sylwester

    11 prosince, 2011

    http://www.youtube.com/watch?v=99Hu6qNi69M

    Odpovědět

  • petr

    20 prosince, 2011

    S tim panem si pisu. Jen tak. Systemu neverim, jen mne zajimalo co je to za vola. Pise skoro polsky a na slusny dotaz, zda mi muze o tom vice rici, napsal ze je vse na strankach a ze se neumi slusne chovat.
    To mne jeste nevidel pri konfrontaci.;-)

    Odpovědět

  • Sylwester

    28 ledna, 2012

    Nové video – Malá ukázka – PROFESIONÁLNÍ ROULETTE SYSTÉM MEI 3 !!!

    http://www.you­tube.com/watch?v=wSCCTE­ja0UE

    http://www.you­tube.com/watch?v=1bjiq­n10Ywk

    Odpovědět

  • stas

    28 ledna, 2012

    to je pripad i pro ruleta system, divim se ze se porad najde hodne nadsencu, pokud nejsou oragnizatori, kteri veri ,ze to sype samo od sebe… :-DDD

    Odpovědět

  • stas

    28 ledna, 2012

    se vydelava nejvice ! Jen musim diverzifikovat a vedet jaky majetek se kupuje! Samozrejmosti je nenakupovat pres banku nebo brookera, protoze tam se ztraci nejvice z vynosu

    Odpovědět

  • Sylwester

    29 ledna, 2012

    Nové video – Malá ukázka – PROFESIONÁLNÍ ROULETTE SYSTÉM MEI 3 !!!

    http://www.you­tube.com/watch?v=wSCCTE­ja0UE

    Odpovědět

  • Sylwester

    29 ledna, 2012

    Nové video – Malá ukázka – PROFESIONÁLNÍ ROULETTE SYSTÉM MEI 3 !!
    http://www.you­tube.com/watch?v=1bjiq­n10Ywk

    Odpovědět

  • Sylwester

    31 ledna, 2012

    Nové video -Malá ukázka – PROFESIONÁLNÍ ROULETTE SYSTÉM MEI 3 !!! V.I.P

    http://www.you­tube.com/watch?v=lv18F0h­nwEE

    Odpovědět

  • Sylwester

    7 listopadu, 2013

    Velká show dne 16.11.2013 Hlu­čín.Celá show bude ZDARMA !!! Čeká Vás nepřekonatelná touha vidět to na vlastní oči,být u toho,dokonce sami si budete moct vyzkoušet PROFESIONÁLNÍ ROULETTE SYSTÉM MEI a zkrátka přesvědčit se jak jednoduše budete vyhrávat v ruletě a porazíte tím kasino.Pro získání bližších informací mne prosím kontaktujte pomocí níže uvedeného…KONTAKT.

    Odpovědět

  • Sylwester

    7 listopadu, 2013

    Velká show dne 16.11.2013 Hlu­čín.Celá show bude ZDARMA! Čeká Vás nepřekonatelná touha vidět to na vlastní oči, být u toho, dokonce sami si budete moct vyzkoušet PROFESIONÁLNÍ ROULETTE SYSTÉM MEI a zkrátka přesvědčit se jak jednoduše budete vyhrávat v ruletě a porazíte tím kasino. Pro získání bližších informací mne prosím kontaktuje pomocí níže uvedeného … KONTAKT.
    S pozdravem a přáním krásného dne: Sylwester Nys

    KONTAKT
    Jméno
    Sylwester Nys
    Tel :+420 605 713 983
    Skype : sylwester5718
    Email: sylweknys@seznam.cz
    http://www.system777­.webovastranka­.cz

    Odpovědět

  • Sylwester

    11 listopadu, 2013

    Velká show dne 16.11.2013 Hlu­čín.Celá show bude ZDARMA! Čeká Vás nepřekonatelná touha vidět to na vlastní oči, být u toho, dokonce sami si budete moct vyzkoušet PROFESIONÁLNÍ ROULETTE SYSTÉM MEI a zkrátka přesvědčit se jak jednoduše budete vyhrávat v ruletě a porazíte tím kasino. Pro získání bližších informací mne prosím kontaktuje pomocí níže uvedeného … KONTAKT.
    S pozdravem a přáním krásného dne: Sylwester Nys

    KONTAKT
    Jméno
    Sylwester Nys
    Tel :+420 605 713 983
    Skype : sylwester5718
    Email: sylweknys@seznam.cz
    http://www.system777­.webovastranka­.cz

    Odpovědět