CZK/€ 25.305 -0,06%

CZK/$ 23.413 +0,02%

CZK/£ 29.594 +0,24%

CZK/CHF 25.911 +0,38%

Text: Petr Fejtek

24. 01. 2008

63 komentářů

Investoři zkusili Bobříka odvahy

 


 

Že opět zvítězí zajištěné fondy, asi nikdo nepochyboval. Ale pěkné zotavení akciových trhů přineslo zřejmě i dostatečné ukonejšení dynamičtějších investorů. Tak se proti 350 milionům do zajištěných fondů tentokrát hrdinně postavilo 350 milionů korun, které zamířily do akciových a smíšených fondů.

Letošní akciové trhy jsou ještě nejistější než letošní počasí a strašidelné jak halloween, takže výsledných 700 milionů je docela úspěšný příliv. Kategorie fix income se jakoby dostala mimo zájem, takže do fondů peněžního trhu přišlo jen o málo nad 70 milionů korun, které z dluhopisových odešly. I jinak nudný standard: na výnosu peněžáky nějakou tu setinku připsaly, dluháče zas desetinku odepsaly. Na ročním výnosu jsou tak v průměru stále na plichtu. Jedině Conseq si drží konkurenci za zády. Konvergenční fondy také vykazují víc, ale to bylo ještě před pátečním finišem naší koruny.

Tím se opět vracím k tématu měnového rizika – hranicí 28 korun za euro koruna projela jak nůž máslem a zpevňování bude pokračovat. Třeba Next Finance pro konec roku 2008 prognózuje kurz už 25,50 CZK/EUR.

Zajištěné hledají favority
Jejich sláva již jakoby se přestala dotýkat hvězd. Tedy žádný úpadek, to ještě v našich končinách dlouho nehrozí – božské slovo zajištění zní klientovi úlisněji než andělské zvonění. Jenže takoví borci, jako byl třeba ČSOB Vodního bohatství, se zřejmě nerodí každý měsíc.
Tentokrát na 68 milionů spolu doběhli ČS-ESPA 25 ruku v ruce s ČSOB Reverzním clickem 7. Jen kousek za nimi zůstal zajímavý a perspektivní ČSOB Spektrum 1 (to je ten s třemi podkladovými aktivy – posílením měn vůči euru, komodit a akcií ze zemí BRIC).

Faktem ale je, že statistika tentokrát opět opomněla jak Maxe 9, tak nový ČSOB chráněný, navíc ING již asi zveřejňovat týdenní obchody nechce vůbec. Takže s vítězstvím zajištěných fondů se zřejmě musíme smířit ještě nadlouho. Od začátku roku totiž právě zajištěné fondy pohltily dvě třetiny všech investic do fondů.

REKLAMA

Aprílový sentiment
Uplynulý týden tedy musíme považovat za poměrně výjimečný, protože navazoval na nedávné silné výprodeje globálních akciových trhů a jen částečnou korekci tohoto propadu. Což pravidelně vyvolává vlnu odkupů z dynamičtějších fondů, jde jen o to, jak (v jakém bodě) se na houpačce cítí investoři. Ti naši se zřejmě poměrně rychle "otřepali" a mnozí dokonce snad i uviděli vhodnou příležitost k nákupům.

Klasickým barometrem je u nás náš nejpopulárnější ISČS Sporotrend, který po předchozích 200 milionových odkupech již obrátil a zpět přivítal přes 70 milionů korun. Nebyl ovšem sám, takže zcela výjimečný pohled nabízí celá skupina akciových fondů – v žádném nedošlo k převaze odkupů! A jejich čerstvá čtvrtmiliarda je letošní týdenní rekord!

Pochopitelně, že se o něj silně zasloužily ty nemovitostní verze – ČS-Reico nemovitostní získal 46 a ČSOB realitní mix 40 milionů korun.

K tomu bychom měli přiřadit i 27 milionů ČPI nemovitostních akcií a 17 milionů nového KB Realitních společností, které jsou formálně vedeny jako smíšené. Naopak poněkud za nepovolený doping mixů můžeme považovat 33 milionů korun, které přišly do Růstového fondu nadací. Smíšené fondy již tradičně vede správným směrem s více než 40 miliony rodina Fénixů IKS.

REKLAMA

Většina akciových fondů ovšem na výkonnosti tratila – od půl do dvou procent. Kladných 0,3 % přinesl jen ISČS Top Stock a krásných 1,56 % svým podílníkům přidal Akro nových ekonomik. Ten ostatně svými ročními víc než 20 % ukazuje záda všem široko daleko.

Ale ale ale – že nikdy nic není definitivní – dokazuje fakt, že na pětiletém ohlédnutí zase nemá široko daleko nikdo na 21,5 % p.a. ISČS Sporotrendu a již vůbec nikdo na 27,9 % p.a. ING Českého akciového.

Situace na tobogánu: proměnlivo
Tentokrát to byly právě nemovitosti, které nasypaly písek do motoru, který již čtvrtým rokem táhne akciový vláček vzhůru. Firma s krásně optimistickým názvem New Century Financial Corp. zabývající se poskytováním hypoték i "problematičtějším" klientům, míří ke krachu. Že již jsme odvykli tomu, že finanční instituce může zbankrotovat? Ale může a snadno…

Tak jsme hned v pondělí v Praze zažili 2% skluzavku: úvodní růst o 1 % se změnil v téměř 1% pokles. Optimismus ztratily i evropské trhy a hasl hlavně finanční sektor (ten i v úterý ztratil 1,6 %, tedy nejvíce v rámci indexu DJ Stoxx 600).

REKLAMA

Večer pak propadly i americké trhy: Dow Jones i S&P 500 ubraly 2 %, Nasdaq až 2,15 %. Také latinskoamerické trhy oslabily od 2,5 % do 3,5 %, silné výprodeje se nevyhnuly ani Asii, kde tamní indexy oslabily o zhruba 3 %.

Škaredá středa – Evropa padá do jámy lvové a Praha otevřela sešupem prohloubeným 5% propadem ČEZ po zprávě o plánovaném prodeji 7 % akcií na burze.

Bída globální nálady vychází z toho, že v USA roste počet lidí neschopných splácet své hypotéky, což vzbuzuje obavy o udržitelnosti solidního růstu v největší světové ekonomice. Nejhorší sice poněkud zmírnila optimistická prognóza MMF, ale čtvrteční volný pád indexu Dow Jones pod 12 000 bodů zvrátila až investiční banka Lehman Brother (druhý největší obchodník s dluhopisy vázanými na hypoteční trh) prohlášením, že riziko je pod kontrolou.

K růstu se přidala Asie a poprvé v týdnu i evropské trhy, pátek ale zase vše zakalil, ani americká makrodata nepotěšila.

A co dividendy
Pražská burza za týden opět ztratila skoro 2 % a ani pondělí nevypadá dvakrát vesele. Tak abychom se potěšili, nezapomínejme na nášup.

Málokdy se totiž hovoří o druhé části výnosu, který poskytují akciové investice. Že není zanedbatelný, dokazuje loňský dividendový výnos indexu PX: 3,4 %. Ten bychom k nárůstu běžného (tzv. price) indexu o 7,87 % měli přičíst, tedy skoro 11,3 % (tzv. total return index) nevypadá už tak skromně. Letos sice Philip Morris a Komerční banka nevyplatí tolik jako loni, ale ani jejich předpokládané dividendové výnosy (7,5 % a 4,2 %) nebudou k zahození. Zvítězí asi Telefonica O2, jejíž navrhovaných 50 Kč představuje dividendový výnos 9,3 %, Erste Bank přidá na 1,2 % a dividendový výnos ČEZ předpokládá společnost Cyrrus na 2,4 % až 2,8 %.
Ve srovnání s okolními zeměmi si na tom z hlediska dividendového výnosu nestojíme špatně. Podle analýzy Cyrrus dal proti našemu indexu PX s 3,4 % maďarský BUX jen 2,8 %, polský WIG20 sice 3,7 %, ale německý DAX jen 2,7 % a rakouský ATX pouze 1,9 %.

Loading

Vstoupit do diskuze 63 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Mohou investoři najít ziskovost v akciích obranného průmyslu

Investoři často hledají výnosy v akciích obranných společností v období zvýšeného geopolitického napětí, jelikož jsou tyto společnosti připraveny těžit ze zvýšených vládních výdajů na obranu a bezpečnostní opatření. V roce 2024, kdy geopolitické napětí stále pokračuje, by akcie obranných společností mohly být pro investory atraktivní příležitostí. Zde […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

22. 03. 2024

Komentář: Šílenství měnové politiky

Současná měnověpolitická „sezóna“ začala v roce 2022, kdy centrální bankéři v západních vyspělých ekonomikách začali zvyšovat sazby, aby bojovali proti inflaci. Trvalo jim několik let, než se dostali tam, kde jsou dnes. Zda bylo jejich úsilí úspěšné, nám pravděpodobně napoví několik příštích měsíců a další období.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

18. 03. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář: Michal Mojžíš Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Filip

    19 března, 2007

    Nevím, ale každý týden sleduji přehled nákupů a prodejů všech fondů u ING na http://www.ing.cz/cz/products_and_services/ing_fondy/prehledprodeju.html.

    Odpovědět

  • Fejtek

    19 března, 2007

    Díky za pomoc, vždycky to měli na http://www.ingfondy.cz/fund_subscription.asp – a tam to už právě „zmizelo“. Takže také zmizelo dalších skoro 100 milionů z ING Českého akciového, zatímco přes 170 milionů přistálo v jejich zajišťáku ING Continuous Click Euro. Tedy šik hrdinných peněz se ztenčil na čtvrt miliardy.

    Odpovědět

  • Milo

    19 března, 2007

    Dobrý večer!
    Podívejte se na diskusi, udělejte si svůj závěr. Jinak především v diskusích na internetu je informaci o programu Tourex dostatek. Chce to jenom hledat.

    http://www.penize.cz/nastroje/lamparna/top.asp?IDP=1

    MH

    Odpovědět

  • Martin Drobný

    19 března, 2007

    Tak z těch diskusí mám hodně rozporuplné dojmy.. hlavně mi ta jména nic neříkají, proto jsem se chtěl obrátit na zdejší „komunitu“ aby mi poskytla nějaké fundovanější informace

    Odpovědět

  • Miroslav Piták

    19 března, 2007

    Můj kamarád finační poradce mi tento produkt nabízel. Pochopil jsem jak to funguje, na základě čeho jsou klientům výnosy vypláceny, ale není mi jasné jak daná společnost vytváří zisky, které dále vyplácí klientům. Prý na bezpečných finančních operacích. Ale já neznám bezpečné finační operace, které jsou schopny generovat výnos 14,5% za půl roku. Vím o finačních instrumentech, které jsou schopny při konzervativní strategii nést výnos až 20% za půl roku, ale i u těch existuje riziko 100% ztráty investovaného kapitálu.

    Odpovědět

  • Martin Drobný

    21 března, 2007

    Můžete mi trochu přiblížit na jakém principu jsou peníze zhodnocovány – resp. na základě čeho jsou ty výnosy vypláceny? Je tam řeč o nějakých refundacích, ale nepochopil jsem jejich původ.

    Odpovědět

  • Miroslav Piták

    21 března, 2007

    Dobrý den,
    jde o to, že vklad v min. výši 1.000 EUR je vlastně zjednodušeně řečeno poplatek za službu. Společnost Vám bude proplácet náklady, které vynaložíte na svůj volný čas, a to v intervalu minimálně 6 měsíců po dobu 72 měsíců. Např. dovolená, nákup auta atd. Např. nelze požadovat refundaci nákladů na základní životní potřeby (potraviny a další). Přesný výčet Vám nejsem schopen poskytnout. Každých půl roku zašlete zastoupení v ČR složenky v min. výši 145 EUR na 1.000 EUR vkladu a společnost Vám proplatí 145 EUR. Je to vlastně podobné tomu, jako když vás zaměstnavatel vyšle na pracovní cestu, veškeré výdaje budete hradit ze svého a pak vám zaměstnavatel náklady zpětně proplatí. Tolik jak to v reálu funguje. Kdyby jste neposlal společnosti žádnou složenku za celých 6 let, tak o nic nepřijdete, veškeré výnosy dostanete vyplaceny na konci, ale budete je muset zdanit asi 15%.
    Akorát mi není jasné, jak společnost generuje výnosy.

    Odpovědět

  • Mario

    21 března, 2007

    Takovým společnostem zásadně nevěřím.
    Navíc jsem je nenašel ani v obchodním rejstříku.
    Kdo slibuje 14% p.a. (zde dokonce za 1/2 roku), je blázen nebo podvodník

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    21 března, 2007

    Takové menší letadýlko… Airbus A380 by mohl závidět. ;-))

    Odpovědět

  • JUDr. Zdráhal

    14 srpna, 2007

    Být Váma vážený pane hlupáku, jedna rada zdarma. Já osobně bych nikdy neprezentoval svou blbost tak okázale a veřejně najevo

    Odpovědět

  • Mario

    14 srpna, 2007

    To víte, to je náš osud, být hloupý. Potom nebudeme potřebovat služby ani vaše, ani vašich kolegů:-).

  • Jaroslav K.

    14 srpna, 2007

    Tak, a ted jste si to pokazil, protoze bohuzel Vase posledni veta uz neplati. Prave jste nam vsem pekne verejne a okazale ukazal, jak to s tou Vasi inteligenci vlastne je. No nevadi, uz se stalo, nezkusite treba jeste nejakou jinou radu?

  • Adam Ryšavý

    21 března, 2007

    Kde na internetu můžete listovat v obchodním rejstříku?

    Odpovědět

  • Miroslav Piták

    21 března, 2007

    Dobrý večer,
    obchodní rejstřík je na http://www.justice.cz

    Odpovědět

  • Martin Drobný

    21 března, 2007

    Díky za info. Podle toho jak jste popsal fungování toho systému mě napadá, jestli ten zisk není generován např. na základě vracení DPH nebo nějaké jiné daně. Každopádně se mi to zdá velice podivné a jsem zvědav, jak tento systém bude fungovat dlouhodobě.

    Odpovědět

  • Miroslav Piták

    21 března, 2007

    To jsem si také myslel (návrat DPH), ale bohužel takovou informaci jsem neobdržel.
    V každém případě neplánuji této společnosti svěřovat peníze.

    Odpovědět

  • Martin Drobný

    21 března, 2007

    Tak to jsme dva 😉
    Ještě jednou díky za Váš čas a mějte se.

    Odpovědět

  • JUDr. Zdráhal

    14 srpna, 2007

    Typický český přístup. Prakticky nic o programu nevím a co vím to jsem někde odposlechl, ale budu rozdávat rozumy, jako bych to celé vymyslel a uměl provozovat. Jen nesmíte příteli zapomenout, že TX v ČR funguje od r. 2002 a je na trhu stále. Kde jsou vytunelované kampeličky, banky, Harvard atd. Tady hledejte odpověď o serióznosti. Ty pomluvy a nepřátelské postoje vznikají jen od ubožáků a chudáků, kteří závidí co program dokáže, kteří nevěří především ani sami sobě a mít takový program v ruce tak by jej už dávno vytunelovali. A že takových blbů závistivých je, to velmi dobře známe. Jsem reprezentantem této firmy již řadu let a mí klienti jsou spokojeni a neustále své investice opakují a zvyšují. A že Vás příteli sere, že nevíte jak se peníze generují, to je největší příčinou závisti a nepřátelství. To, kdyby to uměl totiž každý trouba, to by nebylo ono.

    Odpovědět

  • JUDr. Zdráhal

    14 srpna, 2007

    Omlouvám se, od roku 1992. Chybička se vloudila.

    Odpovědět

  • Mario

    14 srpna, 2007

    Tleskám vestoje! Přesvědčil jste mě! Jdu do toho. Stačí na začátek 5 korun? Jen na zkoušku, přístě dám víc, třeba 20.

    Odpovědět

  • Kriminalista

    14 srpna, 2007

    ….. neustále své investice opakují a zvyšují…. dokud letadlo neodletí. A to nejsem ani ubožák ani chudák ani nezávidím p. Judr. Zdráhale, jenom jsem takovýchto perpetum ve své praxi viděl mnoho.

    Odpovědět

  • Jaroslav K.

    14 srpna, 2007

    Ale, ale, to se nam tu nekdo rozohnil. Bezte priteli radeji trochu na vzduch, at se Vam z tech vsech penez a spokojenych klientu nezatoci hlava. A az se uklidnite, co kdybyste dobrovolne pozadat firmu TX o preskoleni, s takovym slovnikem totiz mnoho novych klientu neziskate a to by se take mohla vasemu penezostroji zadrit kolecka…

    Odpovědět

  • zinfo

    14 srpna, 2007

    Víme, ale nepovíme.:) Pokud odmítáte prozradit na jakém základě zhodnocujete prostředky, pak v tom musí být něco nekalého. Jinak byste se nezdráhal se nám pochlubit. Pokud by firma s takovým receptem rostla plynule od roku 1992, pak by dnes patřila svojí velikostí mezi obry. Asi bude něco na tom, že stojíte ve stínu a bojíte se světla

    Odpovědět

  • Miroslav Piták

    14 srpna, 2007

    Vážený pane,

    myslím, že by bylo nanejvýš vhodné, abyste poněkud upravil svoje písemné vyjadřování na tomto webu. To že jsem napsal, že mi něco není jasné ještě neznamená, že mě to s prominutím „sere“. Opravdu nejsem typ člověka, který by něco někomu záviděl. Já investuji již přes 10 let a v současné době se zabývám i tradingem. Peníze jsou pro mě nástrojem, jak generovat další peníze a rozhodně nemám čas ani povahu se zabývat nějakými malichernostmi, kolik kdo vydělává a jakým způsobem. Myslím, že jsem se snažil slušně a jasně předat informace, které jsem obdržel.

    S pozdravem M.P.

    Odpovědět

  • mina

    30 září, 2008

    no,zmluvne garantovaný je 8% ročný výnos, zvyšok je „nadplán“.

    Odpovědět

  • Milo

    19 března, 2007

    Řiďte se především svým vlastním rozumem a intuici. Pakliže to někomu funguje 3, 5, 7, 10 let, a opakovaně a nemusí k tomu „nahánět další ovečky“, pouze to zafinancoval, tak by jsem si s tím moc hlavu nelámal. Máte-li na to, aby jste to zafinancoval, udělejte to. Nemate-li na to, zapomeňte. Hlavně se rozhodněte vy sám. Anebo vám banky do detailu vysvětlí, jakým způsobem a kam „financuji“ vámi vložené peníze na jejich termínované vklady, aby vám připisovaly úroky? Ohánějí se také tajemným „know how“. Ještě vám výnosy zdaní 15-ti %. Ale hlavně se rozhodnete sám, protože dotazováním získáte opět pouze rozporuplné odpovědi.

    MH

    Odpovědět

  • Pavel hanzl

    21 března, 2007

    Já bych se toho asi bál, Milo. Určitě bych klientovi neříkal, že tomu má věřit jen proto, aby si vyzkoušel, že mu to snad vyjde, když to někomu jinému vyšlo. To že to někomu vyšlo pro mě není podmínka postačující, ale jen nutná, snad rozumíte. Všechny tyhle firmy s kouzlem, jak obejít životní výdaje mají v rukávu něco, co klientům nesdělují. A toho se právě bojím. Může to být štír, nebo jiné svinstvo.

    Odpovědět

  • Milo

    22 března, 2007

    Já to také nesděluji klientovi, ale panu Martinu Drobnému, který sem zadal dotaz. A také vyjádřuji pouze svůj názor. Každý si musí své korunky rozmnožovat sám. Buď se poradí a nechá si poradit nebo něco vyzkouší. Není nic lepšího pro poučení, jak si popálit vlastní ruku o rozpálená kamna.
    PS: Když investujete do OPF tak také doufáte, že Vám to vyjde. :-))
    MH

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    22 března, 2007

    No, hlavně bych řekl, že když investuji (opf, certifikáty, akcie, do vlastní firmy, do nemovitosti…), tak celkem přesně vím, co se s mými penězi děje, na čem potenciální výnos či ztráta závisí, kde a jakým způsobem výnos vzniká a jak ovlivňovat investici podle vlastních očekávání.
    Pokud ale dám peníze někam, kde mi slíbí „dlouhodobě nesmyslný“ výnos a nic víc o zdroji výnosu nevím, nemůžu nijak výnos ani ztrátu ovlivnit, pak opravdu můžu akorát doufat, že to vyjde. Co je horší, nemám ani tušení, zda výnos nepochází z nějaké trestné činnosti.
    Celý systém mi připadá postavený jako pyramida v Gíze. Když Vám 6 let refundují Vámi vložený vklad + výnos… nemohu se ubránit myšlence, že peníze, které Vám posílají, se berou z vkladů dalších lidí. Chybí mi už pouze jediný aspekt pravého letadla, aby vkladatel měl provizi za nově přivedené vkladatele.

    Možná celý systém funguje jinak, ale proč o tom tedy firma nikde přesně neinformuje? Pouze se schovává za jakýsi pseudoprodukt (resp. službu), ale hlavní zdroj financí tvoří noví vkladatelé. Takových firem najdeme spoustu.

    Odpovědět

  • Petr

    12 června, 2007

    Vkladatel má provizi za nové přivedené vkladatele. je to 6,8% z částky kterou vkladatel kerého přesvědčí vloží do tohoto „programu“ Ale musíte být jejich obchodní zástupce. jinak asi nic nedostanete.

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    12 června, 2007

    V tom pripade cely projekt povazuji za (bohuzel asi legalni) letadlo.

    Odpovědět

  • Miroslav Piták

    12 června, 2007

    To že někdo dostane provizi za zprostředkování obchodu, v tom bych neviděl problém, to je přece v pořádku. 6,8% není přece nijak závratná částka.
    Chtělo by to, aby se k tomuto programu vyjádřil někdo, kdo je obchodním zástupcem této společnosti.
    Já už se raději k tomuto programu vyjadřovat nebudu nebo zase dostanu vynadáno 🙂

    S pozdravem M.P.

  • Jakub Pavelka

    12 června, 2007

    To, že zvíře je šedivé, ještě neznamená, že je to slon. Ovšem v tomto případě už z předchozích příspěvků pro mě vyplývá, že zvíře je velké, má čtyři nohy, dlouhý chobot, kly, velké uši a tlustou kůži bez chlupů. V tu chvíli už mi opravdu informace o šedivé barvě zapadá jen do obrázku slona…

    Neboli provize za zprostředkování dalších zákazníků jako taková samozřejmě neznamená letadlo. Ovšem v tuto chvíli mi do obrázku letadla chyběla už jen ta provize…

  • Jan Traxler

    12 června, 2007

    Naprosto dokonale popsany i muj zpusob pohledu na Tourex. Tleskam Vasi schopnosti nazorne vysvetlovat. Navrhuji Vas na cenu Icz za prirovnani roku! 😉

  • Martin Bouček

    12 června, 2007

    Pane Traxlere, naprostý souhlas! Škoda jen, že cena přirovnání roku (pokud je mi známo) zatím vyhlášena nebyla. Přirovnání šedivé zvíře – Tourex bych i já hned nominoval! Díky pánové!

  • Richard Gaillard

    23 června, 2007

    Guten Tag,

    Referenz : FREIZEIT CLUB INTERNATIONAL (FCI) – TOUREX International

    Mein Name ist Richard Gaillard, Schweizer Bürger, geboren in 1946.

    Sie können mich erreichen durch meine offizielle Email Adresse:

    richard_gaillard@hotmail.com

    Ich schreibe diese Warnung für alle gute und ehrliche Leuten.

    Die Firma FREIZEIT CLUB INTERNATIONAL (FCI), die sich zu seinen Kunden vorstellt als fantastische Investitions- Firma arbeitet absolut nicht in Respekt von den CZ – SK – PL – HU – A – D – CH Gesetze.

    Zuerst, als Beweis, gehen Sie mit Ihrem Computer auf der Firma Website:

    http://www.fci-ch.org/fci.asp?Lang=PL

    und Sie werden folgendes lesen können:

    § 16. Kontrola
    16.1. Członkowie stowarzyszenia mają prawo do kontroli księg podatkowych oraz dokumentacji stowarzyszenia.
    16.2. Do wykonywania czynności określonych w §16 ustęp 1 została wybrana firma Thalman Treuhand AG, Markplatz, CH ? 8280 Wienfelden (Szwajcaria).
    §16. Kontrolní místo
    16.1. Spolek musí nechat přezkoušet své knihy a písemnosti autorizovaným kontrolním místem před svými členy.
    16.2. Jako první je zvolena firma Thalman Treuhand AG, Markplatz, CH-8280 Weinfelden (Švýcarsko).
    §16. Kontrolné miesto
    16.1 Klub musí nechať preskúmať svoje knihy a písomnosti autorizovanému kontrolnému miestu pred svojimi členmi.
    16.2 Ako prvé je zvolená firma Thalman Treuhand AG, Markplatz, CH-8280 Weinfelden (Švajčiarsko)

    Die Firma Thalmann Treuhand in Weinfelden existiert aber die IST NICHT TREUHANDSTELLE und – oder KONTROLLSTELLE von der Firma FCI.

    Dieses ist strafbar weil man nicht eine Treuhand nennen darf ohne dass die beauftragt ist. Diese Treuhand gehört zu der Schweizer Treuhand Kammer und ist sehr seriös, Reputation ?Gold?.

    Die Firmen FCI und oder Tourex International sollten über eine Finanz Lizenz verfügen, weil die eine Finanz Aktivität führen. Der Tourismus ? Voucher ? System ist eine Gaunerei.

    FCI betrügt seine Kunden, ABER NICHT NUR DAFÜR, ich komme weiter auf dieses.

    Ich habe in 1998 Herr Herbert Kanis, Geschäftsführer von Tourex International A.G. (die Firma existiert noch und ist in Zürich Handelsregister eingeschrieben) bekannt. Diese Person, heute leider gestorben, hat die Firma FCI gegründet.

    Ich arbeitete damals für eine schweizerische Bank und wir haben Geld von CZ – SK Kunden dort investiert. Damals war sehr viel gesprochen über ?High Yield Investment Programm?. Herr Kanis suchte solche Angelegenheit und wir haben zusammen leider keinen Erfolg gehabt. Aber die Gelder wurden nicht verloren, mit Ausnahme von den Spesen.

    Damals hatte ich keine Idee über die finanzielle Lage von Herrn Kanis oder von seinen verschiedenen Gesellschaften.

    Herr Kanis hat immer diese ?High Yield Investment Programm? gesucht, und, selbstverständlich, nicht gefunden. Die Waffe von Leuten die über dem sprechen ist:
    “ Es ist sehr, sehr geheim und nur sehr, sehr exklusiven Leuten können dabei eintreten und Gewinn ausziehen „, oder
    “ Wie denken Sie dass die Firmen Siemens, Mercedes, BMW oder weiss ich was, Ihre Finanzierung kriegen? “
    Alles ist Wust, diese HYIP existieren nur in Gauner Gehirn.

    Dann habe ich Herr Kanis in Jahr 2000 wieder getroffen weil ich mit meinem Sohn ein Produkt entwickelt und patentiert hatte ? e-schooldesk ?. Dieses Produkt war schwer in Europa zu verkaufen weil es gibt zu viele Leute zu überzeugen, zum Beispiel innerhalb einer Gemeinde, und dieses braucht eine grosse Gesellschaft mit vielen Verkäufern.

    Denn sind wir nach Dubai (Arabische Vereinigte Emiraten) gewesen und wir haben, nach ein Jahr von sehr starke Arbeit mit der Erziehungs- Ministerium, endlich gross Erfolg gehabt. Um die Aufträgen zu finanzieren habe ich Herr Kanis gebeten in Dubai zu kommen und alle diese Autoritäten mit mir persönlich zu begegnen. Dieses haben wir zusammen gemacht und leider, vorher dass er die Finanzierung geben könnte, hat er einen sehr schweren Unfall gehabt (auf dem Kopf gefallen). Er wurde in Spital gebracht und dort operiert. Dann wurde er nach der Schweiz transportiert (Koma) und ist leider einige Monate später gestorben.

    Bei dieser Gelegenheit ist Frau Margrith Kanis nach Dubai gekommen. Zuerst hat Sie sich von Ihrem Mann bekümmert, mit mir. Denn hat Sie über Geschäft gesprochen. Da war erstes Mal dass ich wusste dass die Gruppe Tourex (FCI) ein sehr grosses Loch (mehr als 20 Millionen Euro) in Bilanz hatte. Ich habe Frau Kanis empfohlen meinen Freund in Zürich zu begegnen, um eine Lösung für ihr zu bearbeiten, mit einer Ablehnung vom System, d.h. zu den schweizerischen Behörden sich zu melden. Die hat meinen Freund besucht aber meine Empfehlung nicht gefolgt. Es ist selbstverständlich sehr schwer über grossen Komfort aufzugeben.

    Aber hier fängt die echte ?Gauner? Geschichte an. Frau Kanis hat sich in Verbindung mit einem deutschen Team involviert. Diese Herren Schöller, Klaus Eilers, Dr. Andreas Sonntag und Jürgen J. Stoffers, diese zwei letzten sind Anwälten, haben Frau Kanis geführt und geholfen um sehr falschen Schritt zu unternehmen.

    Ich werde mich auf eine persönliche Erfahrung beziehen. In Oktober 2004 wurde Herr Schöller von Frau Kanis beauftragt mit mir die Finanzierung von unserem ?e-schooldesk? Geschäft zu Verfügung zu geben. Diesen Mann hatte mit ihm einen Brief von Anwalt Stoffers, woher man lesen könnte dass er über 500’000 Euro verfügen darf. Die Finanzierung haben wir nicht bekommen und unser Geschäft ist „gestorben“.

    Aber die echte Motivation und Reise Ziel von Herrn Schöller war um einen (reichen) Araber zu begegnen, ihm eine entsprechende Summe (500’000 Euro) zu bezahlen um eine FALSCHE BANK BESTÄTIGUNG zu bekommen von Wert von 51 Millionen ( Einundfünfzigmillionen ) US Dollar. Ich habe, Danke zu meine lokale Beziehung, diesen Araber nachher getroffen und habe die Anwaltsbrief Kopien bekommen.

    Damals (Oktober 2004) wurde so das Loch von mehr als 50 Millionen US Dollar.

    Wie viel steht heute? 100, 150, 200 Millionen, und vielleicht EURO ?

    Heute stehen mehr als 60’000 Kunden bei FCI.

    Die Kunden bezahlen das Geld (CZ) zu der Tatra Banka oder Raifeisen Banka (Bank A). Die Gelder fliessen zu einer anderen Bank (Bank B). Normalerweise sind die Gelder um erstens die Vermittler- Provisionen zu zahlen und zweitens die alte Kunden zurück zu zahlen von den Bank (Bank B) ausgezogen. Denn, wenn etwas bleibt (es ist heute noch den Fall), das Geld fliesst zu der Bank (Bank C) RAK Bank in Ras al Khaimah (UAE) und bald eine andere Bank und Gesellschaft, die ich schon kenne, weil die TOUREX – FCI Leuten eignen sich nicht mehr zusammen. Die Gauner bekommen immer dieses Problem, weil einer sagt dass der andere zuviel kriegt.

    Die Banken A – B – C sind die Mitteln von Gauner in Schneeball System. Versuchen Sie nur einmal einer konsolidierten Bilanz zu bekommen? Sie werden es NIE kriegen. Das HAUPT GEHIRN ist in Deutschland, das KLEINE GEHIRN ist in der Schweiz und die Kollegen von denen, mit Ausnahme für einen, sind in ihre Länder.

    Ich brauche nicht alle Gesellschaften, die in CZ – SK – PL – HU tätig sind, zu nennen. Ich habe versucht die Herren Bizon, Strachon und Hruska in Zürich einzuladen für ein seriöses Gespräch. Die haben dieses abgelehnt.

    Es wurde gegenüber mich und meine Familie Bedrohung gemacht.

    Ich habe mehr als 70 Korrespondenzen zu Frau Kanis gesandt um Ihr zu warnen über diesen Gauner deutschen Team, ohne Erfolg.

    Ich verfüge über alle Dateien von Tourex-FCI, Kunden, Vermittler, Bank Konten, investierte Beträge, Provisionen, u.s.w.

    Am Ende würden die Leser von meiner Email denken ?Warum schreibt er dieses??

    Ich habe von Herrn Kanis, das heisst von seinen Kunden in CZ-SK-PL-HU Geld bekommen um das Geschäft ? e-schooldesk ? zu finanzieren. Die Erfolgsmöglichkeiten waren sehr gross. Der Business Plan zeigte ein jährliches Einkommen von mehr als 10 Millionen US Dollar nach drei Jahren, und von mehr als 20 nach fünf Jahren. Ich könnte so das Geld zurück an die Quelle bezahlen.

    Der Deutsche „Sonntag“ und die Schweizerin „Kanis“ haben verschieden entschlossen und die Kunden in CZ-SK-PL-HU sollen es wissen. Unsere Position in einer Bilanz soll noch stehen, und sicher mit mehr als 10 Millionen (soviel haben wir nie bekommen). Wir haben offiziell verlangt und nie bekommen? Warum ?

    Ich darf nicht glauben dass alle FCI Kunden so naiv sind. Ich weiss dass viele Landwirten haben einen Darlehen von Banken verlangt und das Geld (circa 20’000 Euro) bei FCI investiert und es tut mir sehr leid für die jenen die ihren Geld verlieren werden, wenn den Schneeball explodiert wird. Es ist noch Zeit um den Vertrag zu annullieren und das Geld zurück zu bekommen. Die ersten werden die besten bedient.

    Wenn eine Person von mir vertrauliche Informationen bekommen will, dann kann die mir durch Email erreichen, so werden unsere Mitteilungen vertraulich bleiben und nicht von den Interessenten ( FCI ) bekannt sein.

    Alle Finanz Institutionen haben einen „schönen“ jährlichen Finanz Rapport, mit Jahresrechnung und Bilanz, inklusiv konsolidierte Bilanz, zu Verfügung von Kunden. Dieses Dokument schliesst auch einen Kontrollstelle Rapport ein, der durch eine sehr seriöse Treuhand (mehr als 100 Millionen Euro Vermögen zu verwalten) unterschrieben ist. Ich schenke irgendwelche NEU Wagen zu der Person die mir einen solchen Exemplar von FCI zu Verfügung stellt . ‼. . ‼

    Öffnen Sie Ihre Augen und verlassen Sie die Gauner Träumen.

    Ich bedanke mich bei der CZ Fernsehen weil die in 2005 ein FCI Dokumentar auf die Wellen gebracht haben, aber der „Gauner“ System hat deren Aktion vernichtet. Mit meiner Hilfe würden diese FCI Leuten HERAUS vom Geschäft gewesen.

    Mit freundlichen Grüssen.

    Richard Gaillard

    richard_gaillard@hotmail.com

  • MISO

    21 června, 2009

    KURVY NAKAZENE STE NAS OJEBALI O PENIAZE

  • vlastimil

    5 května, 2007

    Dobry den,

    na investici s programem Tourex se nedivam tolik skepticky. Mam zkusenost s nekolika investicnimi spolecnostmi .. myslim ze tento nastroj muze pro klienty splnit mnoho. Rekneme, ze informace od poradcu jsou tezko k pochopeni .. myslim ze Vam na otazky k tomuto produktu dokazu odpovedet. Jake jsou otazky?

    Vlastimil

    Odpovědět

  • Maxim

    4 července, 2007

    Garancie?

    Odpovědět

  • Martin Drobný

    19 března, 2007

    Dobrý den, vážení poradci a zprostředkovatelé. Mám dotaz na „investici“ trochu jiného druhu: nedávno jsem od známé slyšel o možnosti vložit peníze do programu jakýchsi refundací přes firmu FCI (TOUREX). Moc informací jsem o tom nenašel, snad jen na stránkách AFIZu je varování, že to není standardní fin. produkt a že to klientům nedoporučují.
    Můžete mi někdo poskytnout svůj pohled/zkušenost?

    Odpovědět

  • Renata Hájková

    20 dubna, 2007

    FCI -Tourex – již funguje dlouho a rozhodně nejde o podvod. Ano, není to standardní fin. produkt, jedná se o refundace vložených prostředků. Rozhodně je to víc než zajímavé 🙂

    Odpovědět

  • Adam Pavlis

    19 března, 2007

    Dobrý den. Určitě máte zkušenosti s živností. Kde mi může být živnosťák vydán? I na úřadu městké části v živnostenském odboru, nebo pouze na živnostenském či finančním úřadě?

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    19 března, 2007

    Mám obavu, že pouze na ŽÚ, ale ruku do ohně bych za to nedal.

    Odpovědět

  • David Našek

    19 března, 2007

    Dobrý večer. Mám jiný dotaz a to na pojištění. Jaký je rozdíl mezi úrazovým a rizikovým pojištěním? Co z toho je ŽP a jak se od sebe liší, různé zajímavosti, atd. Děkuji

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    19 března, 2007

    Úrazovým pojištěním se nazývá to, kdy výplata pojistné částky souvisí s pojistnou událostí – úrazem. U rizikového pojištění je pojistnou událostí úmrtí z jakýchkoliv důvodů. Životním pojištěním ve smyslu možných odpočtů z daňového základu není ani jedno.

    Odpovědět

  • Vladimír Kutálek

    20 března, 2007

    Dovolím si nesouhlasit…
    Rizikové pojištění je dle mého úsudku obecný pojem pojištující jakékoliv riziko. Speciálním případem je úrazové (rizikové) pojištění nebo životní (rizikové) pojištění. nebo i jiná pojištění jiných rizik. I když je možné, že někdo by názvy mohl zkracovat… nepokládám to za správné…

    Odpovědět

  • Honza

    10 července, 2007

    Zkusím reagovat dvojnásobně snad.Pojištění jsou dva druhy:rezervotvorné a rizikové-rezervotvorné většinou životní po skončení klientovi vyplatí vložené prostředky a zhodnocení případně pojistnou částku.Rizikové nevytváří žádné peníze pro výplatu na konci kryje pouze pojistnou částkou rizika v případě že dojde k pojistné události.
    Jak zhodnotit peníze?Základem jsou jistoty kryté státem-penzijní a životní poištění a stavební spoření.Potom je možno využít renomovaných brokerských společností jako je Patria Finance,Cyrus,ING,ke správě majetku tzv Asset managment.Teoreticky při denním obchodování jen s jedním procentem zisku mužeme dosáhnout cca360% výnosu?A riziko?To bohužel musí zvážit každý sám jestli je schopen ho unést poučení že předchozí výnosy nezaručují budoucí výnosy staví hranici ,kterou musí unést každý sám.

    Odpovědět

  • Nosek Jindřich

    19 března, 2007

    Dobrý den, jsem zde poprvé a mám jiný dotaz. Jaký je rozdíl mezi penzijním pojištěním a penzijním připojištěním.

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    19 března, 2007

    Termín penzijní pojištění neexistuje. Ale používájí se termíny penzijní připojištění a důchodové pojištění. Penzijní připojištění je se státním příspěvkem a je spravováno penzijními fondy. Důchodové pojištění nemá státní příspěvky a je to produkt pojišťoven.

    Kdyžtak se pokuste svůj dotaz více konkretizovat. 😉

    Hezký večer

    Odpovědět

  • Jindřich

    19 března, 2007

    Mám jiný dotaz. Co jaký je rozdíl mezi podílovými fondy a investičními fondy.

    Odpovědět

  • Michal Mojžíš

    19 března, 2007

    Investiční fondy/společnosti by měly být zastřešující společnosti (většinou tzv. SICAV se sídlem v Lucembursku). Ty pak nabízejí jednotlivé podílové fondy/podfondy, lišící se rizikovým profilem, specializací, zaměřením na jednotlivé trhy atd. Investiční společnost je tak například PARVEST a podílový fond PARVEST Convertible Bond. Pokud se pletu, tak mě prosím opravte. 😉

    Odpovědět

  • Mario

    20 března, 2007

    Podle mne se pletete:-)).
    Investiční fondy vydávají akcie, jejichž emise je předem známá a fond má předem danou dobu trvání, podle zákona.
    Podílové fondy vydávají podílové listy, jejich obhospodařovatelem je investiční společnost, která si bere za správu určité poplatky. OPF jsou běžnější než UPF, které mají trochu jinou právní úpravu.

    Odpovědět

  • Michal Mojžíš

    20 března, 2007

    Uznávám. Blížící se „hodina duchů“ mi zřejmě zatemnila mozek. 😉

    Odpovědět

  • Michal Mojžíš

    20 března, 2007

    Směšil jsem pojmy investiční společnost a investiční fond.

    Odpovědět

  • Miroslav Piták

    21 března, 2007

    Dobrý den,
    na http://www.edisk.cz jsem nahrál aktuální databázi OPF s údaji k 16.3.2007. Uvažuji o tom, aby nebylo nutné provádět stahování celé databáze kvůli aktuálním hodnotám, že vytvořím tabulku v MS Excel se všemi OPF, které budou obsahovat aktuální statistická data.

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    21 března, 2007

    Miroslave, umíte v excelu naprogramovat makro, aby se Vám automaticky (po kliknutí na button) stahovala data? Příp. nějakým jiným způsobem? To by mi velmi zjednodušilo práci. Nebaví mě to neustále ručně přepisovat. Díky za rady.
    Jinak ta Vaše databáze je moc hezká. Ještě jsem ji nestihl ani celou „ošahat“. Ale smekám za úžasnou práci.

    Hezký večer.

    Odpovědět

  • Miroslav Piták

    22 března, 2007

    Dobrý den,

    vše mám řešeno přes makra (mám jich vytvořeno několik) – jak stahování dat, tak výpočty zhodnocení OPF. Zahraniční OPF se mi stahují automaticky po spuštění makra, data OPF českých správců ručně nakopíruji z http://www.afamcr.cz do MS Excel(přístup po zaregistrování) a pak spouštím makro. Pak musím provést kontrolu úplnosti dat a případně je upravit. Celá procedura stahování dat mi zabere tak 15 minut týdně. Výpočet zhodnocení provede další makro do 2 minut, ale k tomu je samozřejmě zapotřebí celá databáze.

    Děkuji za uznání, vývoj databáze mi zabral několik let.

    S pozdravem M.P.

    Odpovědět

  • Miroslav Piták

    22 března, 2007

    http://sweb.cz/Miroslav.Pitak/Data%20OPF-090307.xls

    Kdybych každý týden uvěřejnil takovou tabulku, bylo by to dostačující? Dle mého názoru pak i každý začátečník v excelu už by měl být schopen si data setřídit a filtrovat dle svých požadavků.

    Odpovědět

  • Miroslav Piták

    22 března, 2007

    Bohužel jsem zjistil, že výše uvedený odkaz nefunguje, tak znova:
    http://www.sweb.cz/Miroslav.Pitak/Data_OPF-090307.xls

    Odpovědět

  • Marek Macura

    31 července, 2007

    Škoda, že takové příspěvky zaniknou v té změti spamů, nadávek, blbostí, … a pak na ně člověk narazí v podstatě náhodou.
    Jinak Klobouk dolů!!!
    Pokud uveřejňujete databázi s aktuálními daty, rád bych si ji stáhnul, pokud je to možné.
    Ještě jednou tleskám a děkuji.

    Odpovědět

  • Miroslav Piták

    31 července, 2007

    Dobrý den,
    databáze OPF je bohužel příliš velká na to, abych ji dal celou k dispozici. Týdenní statistiky OPF jsem přestal dávat na edisk.cz, protože jsem je nahradil statistikami akciových indexů které jsou aktuálnější než statistiky OPF a mají větší záběr. Data zahraničních OPF k pátku mám k dipozici nejdříve následující středu (občas až v pátek), data indexů ke čtvrtku již o víkendu.

    Až zpracuji aktuální statistiku OPF, dám ji na edisk a umístím k poslednímu komentáři p. Fejtka odkaz.

    S pozdravem Miroslav Piták

    Odpovědět

  • TOUREX

    18 ledna, 2009

    Firemní právo a finanční FENIKS
    se sídlem v Polsku by chtěl informovat ty, kterých se týká možnost TOUREX návrhy
    Informace
    kontakt@korporacja-feniks.pl
    http://korporacja-feniks.com

    Odpovědět

  • Gustav

    27 ledna, 2009

    Co to tu melete Vy nezdvořáků! Společnost Tourex je od 12/08 v Rakousku v konkurzu, co Vy na to? Pochlubte se kolik Vám ta propagace „letadla či pyramidy“ vynesla? Jistě nám sdělíte kolik majetku Tourex má a kde je jeho většina ulitá!
    Gustav Česko.

    Odpovědět