CZK/€ 25.320 +0,18%

CZK/$ 23.408 +0,56%

CZK/£ 29.523 +0,28%

CZK/CHF 25.813 +0,21%

Text: Pavel Hanzl

19. 11. 2008

124 komentářů

Etika: Podmínka nutná, nikoliv však postačující

 


 

Spoříte si ve stavebním spoření, každá koruna od státu se hodí. Váš běžný účet příjemně roste, protože naštěstí vše co vyděláte, neutratíte.

Pojišťováky a bankovní úředníky nesnášíte, protože vám stále něco chtějí prodat. Máte podezření, že vydělat chtějí hlavně oni a na váš úkor. Čas od času ale stejně podlehnete pokušení něco nakoupit, třeba na spotřebitelský úvěr. Nekupte to, když je ten úvěrový limit za odměnu, že jste tak dlouho věrným klientem banky! Úrazové pojištění jste nedávno zrušil, protože jste již 20 let neměl úraz a to by v tom byl čert, abyste i nadále vyhazoval peníze do kanálu, že?

Ve volných chvílích se svou rodinou navštěvujete zoologickou zahradu, nebo plavecký bazén. Jste sportovec, obvykle mluvíte pravdu, nekradete a nepřeháníte návštěvu restaurací. Pilně pracujete, jste zaměstnanec, střední manažer v dobré firmě. Jste hrdý na to, že dokážete uživit svou rodinu. Takový muž sice není zvláště bohatý, zato je však stabilní a spolehlivý. A také jste nejvítanějším klientem každé pojišťovny.

Cítíte se v této roli dobře, znáte ji důvěrně? Výborně. Pokračuji dál. Právě teď se svými dvěma dětmi přicházíte na pouť. Pro zjednodušení předpokládám, že jste svou paní zanechal doma. Někdo přece musí uvařit večeři a zašít prádlo. Procházíte se mezi atrakcemi a na pozadí ztišené reprodukované hudby se ze všech stran ozývají hlasy z amplionů, že i vy se máte stát účastníky příští jízdy na jejich úžasné atrakci. Obsluha kolotoče vás vybízí k zaplacení v pokladně, jen 30 Kč za každou osobu. Máte obrovskou svobodu na tento obchod přistoupit, nebo ne. Srdce každého ze dvou vašich dítek zaplesá v okamžiku, kdy podlehnete. Děláte svobodné rozhodnutí a těch pár korun vám za tu radost dětí stojí.

Říkám tomu obchod, který je podmíněný silně emočně. Přestože je to drahé, jde stále o průhledný a spravedlivý obchod. Za mých mladých let byl velký kolotoč za 5 korun, malý za 2 koruny. Pokud skřípete zuby, děláte to tajně, abyste svým dětem nepokazil radost. Usmíváte se na ně, aby byly ještě více šťastné. Máváte jim, kdykoliv v tříminutové jízdě proletí okolo. Vše je etické a v pořádku. Máte totiž intuitivní a základní schopnost rozumět, co kupujete a co za to vydáte, bez jakékoliv příručky, obchodních podmínek, odborných znalostí, modelace či vysvětlování.

Procházíte se na téže pouti a zažíváte další příhody: tu si zanadáváte na příliš starou vzduchovku na střelnici, jinde na předražený turecký med a tamhle na sice chutnou, ale opět předraženou klobásu, doplněnou krajíčkem 5 dní starého chleba. Na všechny obchody se zážitky, ať už vaší mysli, nebo vašich útrob, nebo téhož u vašich dětí, přistupujete zcela dobrovolně a v konkurenci hned několika desítek stánkařů a obsluh atrakcí. Proto je vše opět v pořádku. Buď berete, nebo neberete. Je úplně jedno, zda si něco z vlastního podnětu sám kupujete, nebo zda vám to bylo aktivně prodáno. Víte přesně, že by stačilo udělat 7 kroků vlevo a tutéž klobásu pořídíte možná o 5 Kč levněji, s hořčicí i kečupem a s ještě teplým domácím chlebem. Ale nechcete stát frontu. Opět vaše obchodní rozhodnutí.

REKLAMA

V každém z těch okamžiků jste schopen bez jakékoliv odborné kvalifikace vyhodnocovat pro a proti, a také to děláte, zcela automaticky neustále optimalizujete svá nákupní rozhodnutí. Jde ve své podstatě o základní rys práce finančního poradce, tedy optimalizovat finanční cesty klienta k dosažení jeho cílů. Jenom na té pouti je toho schopen naprostý laik.

Jistě pro správný nákup klobásy nemusíte být uzenářem. Nezvažujete více, než pár argumentů, třeba zda si za ty peníze dostatečně pochutnáte a ukojíte chutě i hlad a přitom vás to nezabije a to ani finančně. Stačí spotřebitelská zkušenost s daným druhem zboží a tu ve svém životě neustále prohlubujete. Stačí radost vašich dětí a vaše víra, že se kolotoč nezřítí. A tak jim za ty peníze zamáváte, až poletí okolo vás.

Jdete do stavebnin, protože chcete stavět plot. Zaplatíte a jdete si vyzvednout paletu cihel. Nalevo leží paleta překrásně vypálených cihel, stačí zaklepat a cihla nádherně zvoní. A vpravo se smutně krčí paleta polámaných cihel, protože tyto cihly se v peci moc neohřály, někdo ošidil náklady. Bojíte se, že po pár letech ve vašem plotě se ty cihly změní v hromádku bláta. Ani se neptám, z jaké palety svůj vozík naplníte. Pokud by ještě více vlevo stály cihly ze zlata, jste schopen posoudit zcela sám, že na stavbu plotu je to nesmyslně drahý obchod. Vše je zase v pořádku. Máte v ruce papír na cihly a samozřejmě chcete udělat dobrý obchod. Intuitivně považujete za samozřejmé, že za své peníze dostanete ty nejvhodnější cihly, v přiměřené kvalitě a za optimální cenu. A žádnou radu nepotřebujete.

Uvedené příklady mají jedno společné . Pokud se procházíte po pouti, nebo jste si přijel do stavebnin pro cihly, jste schopen samostatného úsudku a nepotřebujete na to kvalifikaci. Současně jste způsobilý k právním úkonům a to stačí, i když jste odborník na něco úplně jiného. Nejste odborník na pouťové atrakce, pochutiny nebo stavební materiál, ale to nevadí. Musel vám někdy být vydán občanský průkaz a řidičský průkaz, ba co více, byl vám před existencí vlastních dětí vydán též oddací list a tím vás společnost považuje za způsobilého vychovat jí nové daňové poplatníky. Někdo je vám ochoten zaplatit za práci a vy část svých peněz, opět při základní způsobilosti, směňujete za zboží či služby, jimž intuitivně rozumíte a jste schopen porozumět a obecně se předpokládá, že rozumíte i bez přípravy v nějakém učilišti či ve škole vyššího stupně.

Společnost od vás také očekává, že své děti naučíte zcela samozřejmé věci, i když jste se je neučil ve škole. Například já jsem ve škole neměl předmět s názvem „Samostatné myšlení“ nebo „Logika“. Například že není bezpečné skákat do propasti. Že právě tak není vhodné vrhat se pod kola nákladního automobilu, odevzdat několik tisíc korun za hromádku bláta, nebo zaplatit za jedno svezení dvou dětí na atrakci nepřijatelně mnoho peněz. A tedy, že je nevratným a nereklamovatelným vyhozením peněz, pokud dobrovolně uděláte extrémně nevýhodné, ale naprosto průhledné a jasné obchody.

Automaticky budete mít již za minutu smůlu, pokud za atrakci pro dvě osoby nezaplatíte 60 Kč ale 5 000 Kč a u okénka pokladny vám nebude divné, že nedostáváte nic nazpět.

Automaticky budete mít stejnou smůlu, pokud ihned neprotestujete proti ceně 500 Kč za klobásu, přestože tak krásně voněla.

REKLAMA

Rovněž budete mít smůlu, pokud jste za 50 gramů tureckého medu zaplatil 250 Kč a nechal jste se omámit příjemným úsměvem prodavače.

A jistě budete mít smůlu, pokud si dvacetkrát nevšimnete, že rána ze špatně seřízené vzduchovky je za 5 Kč na ránu skvělý byznys pro maringotku. Pohupující se dřevěná podlážka pod vámi, toť známý obchodní trik majitelů střelnic. Přece byste se nezlobil, že chtějí vydělávat více? Jde jen o to, zda jim to dovolíte. A to platí obecně.

Svůj život žijete v příjemném pocitu, že to, co potřebujete, si umíte sám správně koupit a na nic vám nechodí upomínky. A když neumíte, poradí vám kamarádi v hospodě. V nejhorším nějaká ta paní na druhé straně přepážky. Je vám jedno, zda je to přepážka ve stavebninách, nebo v bance či v jiném finančním domě. Ale jedno to není. Zatím to víme jen my. A umíme vám pomáhat a velmi vydělávat tím, že vás naučíme rozumět. A vedle toho si dokážeme velmi vydělat a etickou cestou, je to z vašich poplatků, které stejně povinně zaplatíte.

Zkusme trochu složitější příklad. Budete mít také smůlu, pokud si půjčíte peníze s roční procentní sazbou nákladů 200%, protože na smlouvě tento údaj musel být uveden, včetně vysvětlení jeho významu. Vy jste podepsal i to, že jste smlouvu přečetl a že jí rozumíte.

Ale co když půjde o mnohem složitější finanční produkt, třeba o životní pojistku? Vaše rodina potřebuje nějakou jistotu, kdybyste zemřel. Potřebuje ochránit vaše příjmy, aby se k osobnímu neštěstí nepřidalo ještě neštěstí finanční. My víme, jak byste měl mít takovou ochranu nastavenou a od jaké pojišťovny, podle vaší situace a možností.

Jistě souhlasíte, že objektivně nejste a nemůžete být způsobilý rozhodnout se správně, pokud nemáte dostatek nezávislých informací z dané finanční odbornosti. Proto potřebujete, aby existoval zákon, kterým je část odpovědnosti za váš správný krok přesunuta na bedra finančního zprostředkovatele. Tedy někoho, kdo ji pro vás vybere, vysvětlí vám, co to bude stát a co vám to přinese.

Jistě tedy souhlasíte, že zprostředkovatel je povinen obsloužit váš zájem s odbornou péčí a ve vašem zájmu. A pokud by to neudělal, chtěl byste škodu uhradit. A kdyby odmítl, tak byste se rozhořčeně bránil. A protože o průchodnosti českých soudů víte své, asi byste se obával že se spravedlnosti nedočkáte. Povězte, chtěl byste tomu zprostředkovateli mediálně zatopit, pokud se vašemu nároku vysmívá? Kde je nějaká spravedlnost, když se firma utápí ve svém velikášství, drze inzeruje své prvenství v prodeji, ale kašle na slušnost? Měl byste spojit síly s dalšími poškozenými a bránit se.

REKLAMA

Jste typická česká postava a již jste něco zaslechl o nějakých finančních poradcích. Dáváte si pozor. Není to jako u lékaře, kde se ochotně svléknete a nastavíte záda, aby si mohl poslechnout vaše plíce. Nevěříte, že je to bezpečné, i když milý slušný hlas říká, že to bude výnosné. Protože víte, že ruka která má pomáhat, může i svírat nůž. Ne skalpel, ale vojenskou dýku. A dokonce se právem bojíte, že by ten poradce nemusel být potrestán a vaše škoda nahrazena jím samotným, nebo tím, kdo za něj odpovídá. Co kdyby byl tou společností naopak oslavován a odměňován pro schopnost komukoliv něco prodat? Hrnce, deky, vysavače, právě tak jako zneužitou životní pojistku. Protože té firmě je třeba jedno, že každý lék může být jedem, pokud se to přehání či zneužívá. A tak jste zatím vždy vítězně odrazil jakýkoliv pokus neznámého telefonního hlasu vstoupit do vašeho finančního soukromí.

Jsem finanční poradce a tomu pocitu rozumím. Nebudu to mít snadné, když teď vytočím vaše telefonní číslo. Chápu, že se bojíte. Je přece těžké uvěřit, že každému nejde o to, aby vás připravil o peníze, třeba přátelsky a rafinovaně tak, abyste nevěděl, že právě polykáte nějaký finanční jed, nebo již máte nůž mezi lopatkami. Ta zákeřnost je právě v tom, že nemáte šanci to poznat, i kdybyste byl studovaný matematik.

Je absurdní myšlenka, že byste si měl na tutéž věc vždy poslechnout 3 různé poradce. Je právě tak absurdní, abyste odmítl svá záda nastavit lékaři, pokud jej nebudou hlídat dva jiní. Ten lékař je pod přísahou, že vám nesmí ublížit. A my jsme povinni obsloužit vás s odbornou péčí. Nesmíme vás finančně zdecimovat, i když denně řešíme spojené nádoby: vaše poplatky jsou zdrojem našich provizí a my si nemůžeme dovolit maximální zisk, protože ten předchází nulové důvěře a nulovému přetrvání těch smluv.

Když nám půjde jen o provize, z finančního trhu nakonec zmizíme, protože vy to tak nenecháte a budete se bránit soudně i mediálně. Na to máte plné právo. Někdo jiný, odborná veřejnost a soudní znalci, jsou totiž schopni rozeznat, že to, co je vydáváno za lék, je ve skutečnosti jed.

Je třeba, aby se klienti naučili ptát. Proto zprostředkovatel nesmí být pouhým prodejcem. Má být především učitelem a příkladem pro své klienty, má radit a zprostředkovat vztah mezi klientem a finančním domem, primárně v zájmu klienta.

Souhlasíte, že pouze slušný finanční zprostředkovatel má právo nazývat se též finančním poradcem? I kdyby ovládal naprosto všechny finanční produkty všech poskytovatelů na finančním trhu, ovládal geniálně matematiku, ekonomii i psychologii prodeje, nebude to stačit, pokud nebude slušný. Etika a slušnost jsou podmínkou nutnou… nikoliv však postačující.

My okolo, co se pohybujeme ve finančním poradenství, víme že nás potřebujete a mnohem více, než kdybychom uměli pouze úvěry, nebo pouze pojištění, nebo pouze stavební spoření, nebo pouze přímé investice.

Právně jsme ale pouze finanční zprostředkovatelé. Poradenství je náš pracovní nástroj. Nesmí být pouze marketinkovým nástrojem k bezohlednému prodeji, který vaše potřeby nejen neuspokojí, ale ještě jejich uspokojení zmaří. A pokud je na trhu finančně poradenská, zprostředkovatelská společnost, která své chybující obchodní zástupce nepotrestá a poškozeným se vysmívá, nemá právo na budoucnost, i kdyby v něčem dosud byla nějakou jedničkou.

Na finančním trhu jde o udržení důvěry, jinak se budoucí obchody zhroutí. V malém jde o morální a nevyhnutelně i o obchodní úpadek jedné poradenské firmy, ve velkém jde o krizi světové ekonomiky. Některé firmy chtějí být jedničkou v prodeji a nevadí jim mizerná pověst. Takové firmy své poškozené klienty odškodnit nechtějí, jiné zase nedovolí, aby k poškozování mohlo docházet. Zde je rozdíl mezi firmami, zde je rozdíl mezi pouhým odbytem a etickou službou. Je to rozdíl v cílech.

Dobrému poradci nejde jen o peníze. Nesmí jít pouze o provizně motivovaný prodej, jinak nám to klienti spočítají. Pane kliente, dobře vybírejte! Není otázkou zda, ale kdy a od koho využijete služeb finančního poradenství a zprostředkování. Je ve vašem i mém zájmu, abyste za své peníze dostal vysoký užitek. Dokonce je to v zájmu celého finančního trhu. Je čas špatné lidi z našeho oboru odstranit. Jinak si tolik potřebnou prestiž v české populaci nezískáme.

Pokud ve svém životě nakupujete zboží či služby složité povahy, zákon upravuje povinnosti prodávajícího tak, aby byl za svá neúmyslná a tím více úmyslná pochybení odpovědný. Ve škole vás ale nikdo nenaučil, co je to finanční propast a jak ji poznat. Když polykáte lék podaný vaším lékařem, nikdo od vás nečeká, že rozumíte jeho složkám. A když podepisujete nějakou složitou smlouvu na financování cesty k vašemu plánovanému cíli, nemáte šanci jí dokonale rozumět.

Není správné ani možné, abychom všichni uměli všechno jen proto, že se obáváme nějaké dýky do zad. Není časově možné a správné, abyste se stal z nutnosti finančním poradcem, a také není správné, abyste se na každém kroku musel obávat nějaké dýky do zad.

Musí existovat vaše ochrana a vynutitelnost případné náhrady škody, pokud vás někdo natlačí do špatného řešení vaší potřeby, protože služby finančního poradce ve svém životě objektivně potřebujete. A ona existuje. Jde jen o to, zda zvolíte správnou a účinnou cestu. Mám pro vás nápovědu: pravdivé slovo o vašem příběhu dnes a soudní řešení zítra, když vydržíte čekat. To zítra může přijít za hodně dlouho.

Pravdivé slovo dnes je mocná, nejmocnější síla, která může zničit sny o miliardovém obchodním úspěchu tam, kde se kašle na důvěru . Proto je čas některých pseudoporadenských firem sečten, nebude-li včas změněno myšlení některých rozhodujících lidí ve vedení těch firem. Ten proces nezačne beze strachu ze ztrát. Nezačne bez kolektivní obrany klientů. Něco s tím musíme udělat, my z tohoto oboru. Nemůžeme si dovolit, abyste se nás vy, náš nejvítanější klient, bál. Musíme náš obor očistit a zasloužit si vaši důvěru. Musíme vám, pokud jste poškozen, poradit jak se sjednotit s dalšími poškozenými a jak se bránit, protože v jednotě a pravdě je vaše síla.

Loading

Vstoupit do diskuze 124 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář: ? Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • obchodnik

    20 listopadu, 2008

    no necetl jsem to uplne cele, takhle dlouhle clanky by se snad mely zakazat ;-), nicmene je to takova pekna pohadka. ja sice moc dobre chapu jak to myslite a dokonce bych vam snad i veril, ze to myslite uprime a jde vam opravdu o „win-win“ obchod a dobro klienta, ale to co pisete je trosku utopie.

    bude jedine dobre, pokud se vnimani poradcu zlepsi a zacnou opravdu pracovat pro sve klienty a hlavne budou tematu rozumet. na druhe strane, klienti by si meli nez neco podepisou, zjistit co je dostupne na trhu. dnes to zabere jeden vecer na netu.
    etika je sice hezka vec, ale kdyz jde o penize, tak na to „se*re pes“. sice nejsem z tohoto oboru, ale jsem pres kapitalovy trh a vim co delaji banky a ztratil jsem veskerou iluzi. prasarny delaji i top klientum. holt je dnes doba, ze klient se musi zajimat predevsim sam. kdyz si pujdu koupit cihly, tak taky neuverim co mi rekne pani za prepazkou a u doktoru holt verit musime. vybrat si muzou jen nekteri, zubare kazdy.

    Odpovědět

  • like.n0.other

    20 listopadu, 2008

    problem je v tom, jak je zalozeny provizni system. Nedivim se rade poradcu, kteri uprednostni IZPo pred produkty pravidelne investice, i kdyz dle propoctu je treba jasne videt, ze je pro klienta IZPo mene vyhodna. Pokud spolecnost vyplaci provize mesicne ve stejnem intervalu jako klient plati, je to potom investice i trochu pro poradce, pokud mu ma provize chodit po peti jednotkach mesicne do radneho splaceni vstupniho poplatku. Misty je to sice necestne, ale fin. spolecnosti timto casto prilevaji olej do ohne a vyslovene rikaji poradcum „Napis me…“

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    20 listopadu, 2008

    Podle vašeho nicku bych čekal,že projevíte trochu invence.Místo toho,stejné řeči o tom,jak ty chudáky bouchače chápete,protože jim ani nic jiného nezbývá.

    Problém je v tom,že těch lidí je ve firmách minimálně 10x víc než je třeba.Kdejakej Lojza z Horní Dolní je pak na 2 měsíce expertem na finance.Napáchá škody finanční,ještě větší pak na renomé oboru.Vedle Lojzy je tu taky Lukáš.Ten je zase o něco chytřejší.Řídí se heslem „Z cizího krev neteče“ a dělá vše,co mu jen zákon umožňuje,aby zůstal nepotrestán.Jeho škoda je finanční daleko větší než u Lojzy,na renomé toho ani moc nenapáchá.Maximálně nasere pár klientů a konkurentů,podaří-li se celou věc ututlat před masmédii.

    Pane Like no other(pro mě jste Like anybody else),každý,kdo omlouvá pitomce (Lojza) a zločince (Lukáš) je také zločinec.A ten,kdo je neomlouvá,ale toleruje,je ubohý alibista,který si vytváří deformační zónu pro vlastní svědomí.

    Už jsem to psal minule(bohužel to zůstalo bez ohlasu).Průsery poradenských společností by měly být souzeny dle absolutních a ne relativních čísel.Pět průšvihů na firmu,vyloučení z AFIZu.Deset průšvihů.Odebrání licence pojišťovacího zprostředkovatele pro celou firmu.To samé s investicemi.U hypoték je to trochu složitější.Na druhou stranu,tam se ale stejně ty nejhorší zločiny páchají také pomocí pojistek.

    Obávám se,že jestli ještě někdo tady napíše,že v té jeho zločinecké firmě,je i spousta dobrých poradců,tak se ze mě stanu přinejmenším Hulk.

    Ondra Záruba

    Odpovědět

  • musim

    20 listopadu, 2008

    V mé „zločinecké firmě“ je i spousta dobrých poradců.

    Tak, a právě teď se stal z pana Záruby Hulk a ochrání nás před zlomocnou organizací, okolo které se tady všechny články točí.

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    20 listopadu, 2008

    Jste takhle kreativní i při sestavování klientského portfolia?Pokud ano,jste asi jeden ze zločinců.

    Hulk

    Odpovědět

  • musim

    23 listopadu, 2008

    Takže podle pana záruby se zločinec pozná tak, že komentuje ubohe hlášky jiných… bravo – jste geniální jasnovidec. S takovými schopnostmi doporučuji opustit finanční poradenství a pstit se na investice.

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    23 listopadu, 2008

    Co takhle bojovat fér a vystoupit z anonymity.Jinak s vámi dál ztrácet čas nehodlám.

    Odpovědět

  • musim

    24 listopadu, 2008

    A je tu opět hra na velké chlapce. Mylím si, že pokud s někým diskutuji, tak jsou důlěžité argumenty a ne to, jak se jmenuje. Pokud posloucháte písničku od interpretky, která si říká Lucie Bílá, tak vás taky nezajímá, že se vlastním jménem jmenuje úplně jinak.

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    24 listopadu, 2008

    Dobrá,souhlasím.Co mi tedy chcete sdělit?Zatím jsem va vašich slovech našel pouze osobní útok.

    Odpovědět

  • musim

    24 listopadu, 2008

    Napsal jste: „Obávám se,že jestli ještě někdo tady napíše,že v té jeho zločinecké firmě,je i spousta dobrých poradců,tak se ze mě stane přinejmenším Hulk.“ To nelze pochopit jinak, že všechny jiné firmy, než je ta Vaše, jsou zločineckými organizacemi a jsou v nich pouze špatní poradci. S zásadně nesouhlasím, i když uznávám, že odborníků je ve finančním poradenství stále málo.

  • Anonym

    24 listopadu, 2008

    Milý pane, jste poněkud mimo. Já nepatřím k Sophii jako Ondra a vůbec se mě jeho text nedotýká. Spor není o tom, zda se nacházíte v nesprávné firmě, ale zda tolerujete bouchání, nebo přímo zločin, tím myslím naprosté finanční decimování, to když poradce nemá svědomí a řeže to hlava nehlava, jako ranař Lukáš.

  • Ondřej Záruba

    25 listopadu, 2008

    Tak to jste pochopil špatně.

    Zločinecká firma = firma,která má ve svých řadách finanční gangstry typu Štork a která se ohání tím,že to tvoří jen malé procento lidí nebo obratu.Já říkám , neposuzujme sviňárny relativně ale absolutně.Proto jsem psal,že argument „V mé firmě jsou ale i dobří poradci“ je argument k ničemu.To vede k tzv. ředění zločinů,posléze k nepotrestání těchto činů.

    Už chápete?

  • Anonym

    26 listopadu, 2008

    Snad je rozdíl mezi písničkami a názorem. Nebo nejste schopen rozlišit? No, moc bych se nedivil…

    Odpovědět

  • majk

    20 listopadu, 2008

    Naprosto souhlasím s tímto příspěvkem, ovšem, problém není jenom u zprostředkovatelských firem, ale HLAVNĚ u přímých zprostředkovatelů pojišťoven. Masáž kolik máš dneska IŽP? Ty žádný nemáš? No takhle to nepůjde – mazej a makej, dovedla některé tak daleko, že několik IŽP na 1 klienta v platbě 30.000,- měsíčně se stala skoro běžnou. Kdo myslíte že je vítěz? Ten slušný, který IŽP udělá ojediněle, nebo tento „bouchač“. Pochopitelně že bouchač. Další možnost – prodávám pojistky a úvěry. Nezaměstnanému sepíší žádost o úvěr a hned mu k němu vystaví IŽP na cca 800,- měsíčně – s tvrzením, že toto je nutné k úvěru. Takhle pracují některé 1. přímo v pojišťovacích ústavech. Ti slušní odcházejí, nebo byli odejiti a vedení dělá, že se nic neděje a vše je v naprostém pořádku.

    Odpovědět

  • normální bouchač

    20 listopadu, 2008

    Ale no tak, pane jediný slušný a spravedlivý. Z čeho vlastně žijete?
    Problém je HLAVNĚ u zprostředkovatelských firem, protože tzv. poradce je vnímám klienty jako „lékař jejich financí“, kdežto pojišťovák je podle lidí prostě pojišťovák.

    Odpovědět

  • like.n0.other

    20 listopadu, 2008

    ja tu nehajim bouchace. Pouze se pokousim vysvetlit, ze se stava, ze pro klienta je napr. o neco malo vyhodnejsi pravidelna investice nez IZP, presto odejde s IZP, protoze pro poradce to predstavuje spoustu benefitu navic; zdaleka ne pouze vysi provize. Toto je naprosto bezna praxe. Ja toto nedelam, ale jak asi sam vite, spousta lidi ano. Plati rceni „prilezitost dela zlodeje“, coz se da prevest i na tento byznys; proto se i tady potom najde cast lidi, kteri prilezitost vyuziji.
    A kdyz to vezmeme za druhy konec, jak vystup IZP, tak vystup pravidelne investice zpravidla neni garantovan, takze se ve finale klidne muze stat, ze produkt vyhodnejsi pro poradce muze byt vyhodnejsi i pro klienta.

    Odpovědět

  • David

    20 listopadu, 2008

    Máte čas do soboty, pak se tu můžeme sejít a já se Vás zkusím na něco z finančního trhu zeptat když podle Vás stačí jeden večer u netu aby se člověk vyznal. Máte dokonce víc času než potřebujete. 🙂

    Odpovědět

  • obchodnik

    20 listopadu, 2008

    z financnich trhu si zkousejte klidne hned. ja se bavil o zprostredkovavani ruznych pojistek. pokud se budu nechat chtit pojistit, tak si behem par hodin projdu zakladni nabidky co jsou na trhu, nejake odborne weby kde je „obejktivni“ srovnani a nejake diskuze a pak muzu vyrazit za poradcem, kde uz budu neco vedet.
    tak co by vas z financnich a kapitalovych trhu/burzy zajimlao?

    Odpovědět

  • Jerry

    20 listopadu, 2008

    Úplně souhlasím s autorem článku. Divoké časy prodejců pojistek a všeho možného jsou vystaveny ostré konkurenci poctivého a dlouhodobého poradenství.

    Odpovědět

  • like.n0.other

    20 listopadu, 2008

    pane Hanzle, myslel jsem si podle vasich starsich clanku, ze to mate v hlave urovnane, ale tedka se mi zda, ze jste pouze zaujaty blazen pohlceny konkurencnim bojem. Sam asi vite, ze ne kazdy v OVB je bouchac a podvodnik, stejne tak se ve vasi firme najdou prasatka prahnouci po proviznich bukvicich. Presto v kazdem vasem clanku ctu pouze kritiku na OVB, at uz primou, nebo srozumitelnou pouze pro zasvecene. Zkuste si zamest pred vlastnim prahem a cas vyuzity psanim techto stupidnich, radoby umelecky psanych clanku a vtipne marnou snahou o polozeni mnohem vetsi a respektovanejsi firmy investujte do predavani vasich etickych mouder vasim spolupracovnikum.

    Odpovědět

  • LongFrog

    20 listopadu, 2008

    Pane Hanzle,
    rozsah a délka Vašeho článku je opravdu ohromující a proto se pokusím být o mnoho stručnější. Celá Vaše argumentace stojí na dvou premisách.
    Ta první je, že finanční poradce je člověk zkušený, který ví co dělá. Dovolím si Vám oponovat – velká většina poradců téměř všech sítí nedosahuje věkem ani 25 let a je proto sporné, jakou míru finanční (a to se neodvažuji hovořit o životní) zkušenosti tyto dámy a pánové dokázali akumulovat. I proto je mnohem spíše považuji za roboty, kteří se naučili pár pouček ze školení a pak je – často ještě ke všemu nepřesně – reprodukují dál. Samozřejmě se vyskytují vyjímky, ale ty nechme v tomto okamžiku stranou – masa poradců jsou prostě mladá „ucha“ bez valných zkušeností.
    Druhá premisa je názor, že klient by se Vám měl „svěřit“ a Vy jej provedete na cestě k finanční nirváně. Tady by se dalo opakovat v podstatě jenom „viz výše“. Podle mého názoru je ideálním klientem poradce někdo, kdo se o danou věc zajímá a je mu mnohem více partnerem, než nablblou ovcí. Zejména proto, že s těmi „nablblými ovcemi“ jsou vždycky ty největší průšvihy…
    Hezký den !!
    Karel Novotný

    Odpovědět

  • like.n0.other

    20 listopadu, 2008

    s timto uz se da souhlasit. Pouze bych dodal k tem vasim „ucham“ – neznamena, ze kdyz je poradce mlady, ze nemuze byt sikovny nebo zkuseny. Zalezi na tom,jestli se problematice venuje aktivne, nebo tento byznys bere pouze jako nejaky privydelek ke skole. Druha skupina by si mela najit spis jiny zdroj prijmu, protoze tato prace se jako brigada delat neda, vim to z vlastni zkusenosti.
    Sam delam poradenstvi pri studiu, ale musim priznat, ze diky tomu je skola celkem vyrazne az na druhe koleji..

    Odpovědět

  • like.n0.other

    20 listopadu, 2008

    s timto uz se da souhlasit. Pouze bych dodal k tem vasim \“ucham\“ – neznamena, ze kdyz je poradce mlady, ze nemuze byt sikovny nebo zkuseny. Zalezi na tom,jestli se problematice venuje aktivne, nebo tento byznys bere pouze jako nejaky privydelek ke skole. Druha skupina by si mela najit spis jiny zdroj prijmu, protoze tato prace se jako brigada delat neda, vim to z vlastni zkusenosti.
    Sam delam poradenstvi pri studiu, ale musim priznat, ze diky tomu je skola celkem vyrazne az na druhe koleji..

    Odpovědět

  • normální bouchač

    20 listopadu, 2008

    Co to vlastně studujete? Něco, co aspoň trochu souvisí s finančnictvím?
    Životní zkušenosti nemáte. Pojišťujete statisticky, nemáte asi vůbec žádnou zkušenost s pojistnými událostmi, ať už v oblasti života, majetku, aut nebo podnikatelského pojištění. A tak je to se všemi těmi mladými a penězchtivými borci.
    Mimochodem, ten nick je dost otřesný.

    Odpovědět

  • like.n0.other

    20 listopadu, 2008

    Dle vaseho prispevku usuzuji, ze dalsi diskuze uz je zbytecna. Nemam cas na to, abych se tady branil nesmyslnym a hlavne bezduvodnym utokum na mou osobu, nebo abych tu dokonce s nekym zaujatym resil, jakou uroven ma moje prezdivka. Skutecne nevim, o co vam jde. Vase nazory jsou nesmirne pausalni a ja nemam cas ani naladu je nekomu takovemu vyvracet a dal s nim neco podobneho resit. Preji prijemnou diskuzi.

    Odpovědět

  • normální bouchač

    20 listopadu, 2008

    Tak jsem se nic nedozvěděl. Proč asi nechce pán, který je jiný, promluvit na svou obranu?

    Odpovědět

  • Dan

    4 prosince, 2008

    Patrně z toho důvodu, že „pán“ bude inteligentnější než jste předpokládal. Navíc vám velice jasně řekl, proč nechce na svou obranu promluvit. Tudíž vaší otázku chápu pouze jako ubohou provokaci.
    Přeji příjemný den.

    Odpovědět

  • ?

    20 listopadu, 2008

    OK, pane Hanzle,
    tak co jeste delate ve Fincentru? 🙂

    Odpovědět

  • Jan Lener

    20 listopadu, 2008

    Víte, Pavle, někdy bych si rád přečetl vaše názory, mylenky a slova. Ale takhle dlouhý text mě odradí. Myslím, že všechny hodně zaměstnané lidi. Formou okrádáte sám sebe. Škoda té ušlé příležitsoti. Snad příště si od vás něco budu moci přečíst. 🙂

    Odpovědět

  • Jan Lener

    20 listopadu, 2008

    „myšlenky“ samozřejmě a „příležitosti“, omlouvám se. Zavařila se mi klávesnice.

    Odpovědět

  • Anonym

    20 listopadu, 2008

    Jene Lenere, nehrajte si na to, že z titulu své funkce nemáte čas číst kvalitní autory. Četl jste něco ze světové literatury? Bylo to na více než 2 stránky? Taková Vojna a mír, Anna Karenina, Jeden den Ivana Denisoviče, Souostroví gulag, Ubožáci, … Na západní frontě klid, a mohl bych dlouho pokračovat. Tak dík za sebereflexi a začněte mě číst, ano?

    Odpovědět

  • obchodnik

    20 listopadu, 2008

    ja se mu nedivim. v prvnim prispevku, pisu presne co on. v dnesni dobe, tenhle vas roman nebude nikdo cist pozorne a cely. neni na takove pojednani cas. jsou dulezitejsi veci. takze priste bude vhodnejsi strucne a jasne.

    Odpovědět

  • Nebo seriálek

    20 listopadu, 2008

    Anebo z toho může udělat seiálek. Tohle by se dalo natáhnout na čtvrt roku s týdenní frekvencí.

    Odpovědět

  • Milouš

    20 listopadu, 2008

    Pane Hanzl,
    a vy zrovna teď čtete zajisté Mein Kampf.

    Odpovědět

  • Anonym

    20 listopadu, 2008

    Milý Milouši, zrovna teď píšu pro vás odpověď. Jste velmi vtipný, snahu oceňuji. Já německy neumím, ale tuším že jste se chtěl předvést a tak myslím že jste to dílo nazval bez chyby, na dálku vás hladím po vláskách.

    Zřejmě se domníváte, že mám čas na nějaký boj a že potřebuji získat nějaké nové klienty tím, že se budu konkurenčně k někomu vymezovat. Mám ale svědomí, jestli víte co to je. Stydím se za to, že vedle mě jsou na finančním trhu vyložení paraziti a nikdo je ještě neuměl zavřít do kriminálu, protože jde o zločiny, i kdyby se to legislativně jmenovalo jinak, třeba misselling. A je mi líto klientů, které někdo poškodil a ještě se jim vysmívá. Máte dojem, že potřebuji proti někomu bojovat? Ne. Já jen ukazuji cestu boje a nastavuji samolibým vůdcům prodejních strojů zrcadlo, bojovat mají ti poškození.

    A snažím se všechny slušné poradce podpořit v tom, aby vytrvali a neodcházeli z oboru, protože tento obor je potřebuje, aťsi třeba jsou původně z OVB, to je podružné i v případě, že tam zůstanou a ta firma se změní. Nejsem utopista, ani optimista. Těch jsou plné hřbitovy. Já jsem pragmatik, co chce pomáhat rozvoji oboru a abych současně zůstal poradcem, protože na poradenství potřebuji mnoho času, klid a hlavně přežít. Nechci se stát M.L.Kingem, kterého sice budete milovat, ale někomu se vyplatí dát mě zastřelit. Nebyl by problém dokonce tu firmu poslat do kanálu, do propadliště poradenských dějin, ale chtělo by to mnoho mého času a mnoho bych osobně riskoval. Ať to udělají sami klienti, pokud tomu vývoj bude chtít.

    Vím velmi dobře, že naprostá většina klientů na dobré poradce teprve ještě čeká a zatím se bojí nechat se obsloužit se vším všudy. Obsluhuji mnoho klientů, kde oboru udělal ostudu nějaký můj konkurent. Velmi často dávám klientovi doporučení, aby eventuální blbiny opravil ten poradce co to dělal a nepotřebuji mu to shodit celé, sám vím dobře jak je to hnusné vracet provizi, mnohdy za to ani poradce nemůže. Běžně zastřešuji práci i konkurence a to dobré v portfoliu nechávám. A píšu ty články, pomáhám všem bez rozdílu příslušnosti ke konkurenci. Aby se už poradci neuchylovali k poníženým otázkám „Kolik měsíčně můžete někam dávat?“ Místo aby optimalizovali všechno, žebrají o stovky měsíčně do nějakých produktů a klient jim nedovolí optimalizovat tisíce. A vy byste to taky vycítil, zda máte za stolem prosebníka, nebo autoritu, která vám opravdu chce a může pomoci – už proto že vám říká, že ji můžete kdykoliv popravit tam, kde publikuje – když vás zklame.

    Kde jste, poradci? Vy co sníte o prestiži a práci na zbytek vašeho života, právě v tomhle oboru? Proč neobsluhujete ty miliony čekajících klientů? Kolik z vás je osobností, co se nebojí s kýmkoliv promluvit a začít jej obsluhovat? Kolik z vás nemlží, kolik z vás poctivě klientovi říkáte, co konkrétně si u něj plánujete vydělat a z jakých poplatků? Více v mém profilu. Přeji pěkný večer!

    Odpovědět

  • FL

    20 listopadu, 2008

    Ja panu Hanzlovi davam plus, za to,ze napsal dlouhy a presto zajimavy clanek a ocividne jej neodbyl,dal si na tom praci. Avsak musim rict,ze vidi cesky trh velmi optimisticky, smutny fakt je avsak ten,ze pro majitele techto mlm firem je daleko vynosnejsi psat vice IZP i kdyz maj oko privrit.
    Zkuste si porovnat ze sktruktury 1000 izp s 1000kc vs 1000 izp za 300 kc + fondy pravidelne,
    ano , moralni hodnota je pekne,ale za to novy mercedes nekoupite.navic je treba si uvedomit ze v tom funguje spousta prodavacu,delniku,mamin na MD, studentu Vs apodobne, samozrejme motivovani produkci a jejich provizi, at se Vam to libi nebo ne,prasata byli jsou a budou,mozna dost z nich skonci ale prijdou novy studenti,novy prodavaci jdouci za lepsimi zitrky atd
    nutno tez dodat ze pro manazery toto je velmi ale velmi lukrativni, vzhledem k tomu,ze novacci „prinesou“ kontakty na svoji rodinu a zname,kde je prodej takrka zadarmo, novacek skonci a manazer ma nasledne provize;)
    a posledni moje myslenka je to, ze spousta manazeru / „nej “ poradcu – prodejcu, jsou tak dobry ukecavaci,ze zanechaji klienty s 2-5tis izp a klienti jsou spokojeni ze maji to nej od „odbornika“ a nevi o te prasarne a jsou vernymi klienty;)

    Odpovědět

  • Anonym

    20 listopadu, 2008

    Dobrý večer!
    Cítím potřebu se vyjádřit, protože někteří diskutující ohrnují nos nad někým mladým, kdo chce naši práci opravdu poctivě a profesionálně dělat. Před 4 roky jsem se ještě jako myška z Amcica pokusil pojistit někoho, kdo byl kolega, ale už makléř v jisté nejmenované firmě a bylo mu 23 let. Mně bylo tehdy 41 let. Měl jsem velmi silný pocit, že diskutuji s mým vrstevníkem, s někým s velmi jasným rozumem a s hlubokými odbornými znalostmi. Ten člověk mě doslova uhranul. Od té doby jej následuji kamkoliv si přeje. I kdyby zítra zavelel: „pane Hanzle sbalte si a za dvě hodiny startujeme na Mars.“ Neptal bych se jej na podrobnosti, protože bych si byl jist, že tam máme klienty a on mě potřebuje. Takoví lidé jsou. Jsou velmi výjimeční, pracovití, mají charisma. Jsem historicky první poradce v týmu, který postavil můj zemský ředitel. Jmenuje se Martin Kovář. Pokud vám je někomu něco lehce nad 20 let a máte pocit, že chcete být opravdovým poradcem, tak mě ihned kontaktujte. Ono totiž platí pravidlo, že když chcete být úspěšní, musíte se stýkat s úspěšnými lidmi. Ti ostatní vás naučí tak akorát chudobě. Mně můj ředitel říká stále dokola: „Jste odsouzen k úspěchu. Nedělejte hlouposti, nepište články a jděte za klienty. Nevyhazujte z okna peníze, to je ten čas, co věnujete spoustě ubožáků anonymů, když jim odpovídáte na útoky pod vašimi články. Máte nejdražší kamna v Evropě. Měsíčně v nich spálíte 200 k CZK, protože čumíte do internetu, místo abyste šel kouzlit a pracovat v tom co umíte nejlíp“. Tak vám navrhuji, že vás s ním osobně seznámím a vy pochopíte, proč zůstávám ve Fincentru. Martin je nová kvalita, on je budoucnost Fincentra. Myslím že má veliký respekt u naší konkurence. A ta se nás začíná velmi bát.

    Odpovědět

  • obchodnik

    20 listopadu, 2008

    makler? ceho makler. moc rad bych poznal maklere ve 23 letech s hlubokymi odbornymy znalostmi.

    jinak je moc fajn, ze tu travite cas a to vas stoji 200k mesicne. to chce koule, spalit 200k a pokecat si s anonymama

    Odpovědět

  • obchodnik

    20 listopadu, 2008

    ale aby to nevypadalo, ze stouram, ja vam fandim. chci verit, ze jste dobry „poradce“ a klienti na tom vydelaji. takze drzim palce v tomto zatim marnem boji

    Odpovědět

  • Válka

    20 listopadu, 2008

    Pane Hanzl, nepřemýšlel jste někdy o změně zaměstnání. Myslím, že byste se uplatnil v novodobém oboru s názvem: skrytá reklama !!!

    Odpovědět

  • Spolužák

    21 listopadu, 2008

    Pane, Martin je váš vzor? Chá chá ! co byl DCI nebo jak se ta společnůstka v Duchcově jmenovala,tak bouchal pojistky jak ti,proti kterým tady nadáváte-i mýmu tátovi! Fakt frajer,lízing měl na rodiče,garsonka ostuda a pak ta šou s přestupem k vám do fincentrumu-a řeknu to na plnou hubu-kvůli provizím,jen kvůli prachům,to je to totiž martínek a i ostatní co je zmagořil a odved z jinejch firem – o to mu šlo -natahat nenasytný pojištováky a strukturu ovb z mostu a teplic aby dostal ve fincentru pozici!
    Pracovitj to jo, když mu máma prala,tak si četl hospodářský noviny a pak mi cpal at´du taky prodávat akcie a pojistky, že z toho sou hustý prachy..Ale třeba se změnil a když už si nahrábnul,tak třeba očištuje svědomí jakože kvalitou..něco jako AAA bazar,rozprodat šmejdy a předraženě,ze zisku nakoupit reklamou „kvalitu“ a pak se uvidí – takové to české podnikání..

    Odpovědět

  • habakuk

    21 listopadu, 2008

    Pane Hanzle, jsem zvědavý na vaší reakci. Dočkám se?

    Odpovědět

  • Anonym

    21 listopadu, 2008

    Omlouvám se, musím být také se svými klienty. Neznám toho člověka. O tom zda něco z toho co píše je skutečně etické nebo profesionální pochybení, by mohl promluvit napadený, zeptám se ho, ale jak to má zpětně posuzovat, když neví o jaký případ šlo? IŽP není sama o sobě takový problém – to bych věděl právě z kontextu a to že jde o anonyma mi v tom zabraňuje. Nezaručuji vám, že napadený sám zde vystoupí. A já bez jeho souhlasu to co se dozvím nemohu ventilovat, ani bych to tlumočit nechtěl. Pokud mi ten spolužák napíše a sdělí identitu, předám to dál k řešení. Nemohu se více vyjádřit k tomu, co se údajně stalo. Je to anonym a ti píší co se jim zachce, mají velmi často destruktivní cíle a nezajímá je nic jiného, než se tu vybít a realizovat svou touhu publikovat. Může to být neúspěšný a závistivý spolužák. Vy jste také anonym. Taky se bojíte stát za svými příspěvky a nést za ně odpovědnost před ostatními čtenáři. Co vám mám říct? Je důležité, kam se všichni chceme vyvíjet. Musíme průměrovat své provize a ten člověk jenom odsuzuje nějakou IŽP a já neznám kontext toho portfolia. Nadávat je snadné a je populární vykřikovat, že někdo je bouchač. Vzpomeňte si na diskuse pod mými staršími články. Pro mnoho lidí jsem byl učiněný vyvrhel jen proto, že jsem psal o pravdivých věcech bez obalu. Kdyby ten člověk chtěl, tak se podepíše a mohu to předat k řešení. A nezapomeňte, každý kdo začínal, někdy něco bouchl, aby ekonomicky přežil. I já. Nesmíte zapomínat, že provizní příjem není zisk. Máme taky velké náklady. Třeba já měsíčně projezdím mnoho tisíc přes CZK a to nepočítám další výdaje na cestách. A vím, že napadený pracuje mnoho hodin denně a dnes se mohu za kvalitu jeho práce zaručit. Nevím zda vám to stačí. Rozhodně Martin představuje velmi kvalitní vzorek poradenské branže a vychovává spousty dobrých kolegů – i mě. Přeji vám pěkný večer!

    Odpovědět

  • Roman

    23 listopadu, 2008

    pane Hanzle, nenechte se rozházet..
    Kvalita poradenství v mlm jakékoliv firmě je přímo úměrná době v této branži strávené – začínal jsem v ovb,ještě jsem se vůl nechal opít rohlíkem jak sice ze severních čech,ale v nejlepší struktuře ovb v Praze..tudíž servis a školení velmi ztížený a hlavně jsem ja já i moji spolupracovníci neměli „šajnu“ a hlavně měřítko co je bouchání“ pojistek..
    Po letech – teprve po letech a teprve po konfrontaci s informacemi napříč poradenským trhem jsem „dospěl“ když už ne v kvalitního poradce objemem znalostí,tak kvalitního poradce co nebouchá..
    To samé asi je nutno říci jak o Martinovi Kovářovi, tak určitě i o lidech,které stejně jako jeho trochu znám a které převedl do vaší firmy (Pepa Bitt..,stokilovej Míra a dámy z mostu) – pouze po letech práce se dají změnit a přestože např. tito přešli k vám jen a jen za penězmi, tak minimálně jsem rád za to, že z nich nejsou bouchači jako Štrok a proměnují se“ v dobré poradce, kterých není bohužel nikdy dost.
    Snad jsem pointu vyjádřil dostatečně srozumitelně.
    Prima den , Roman

    Odpovědět

  • FL

    23 listopadu, 2008

    ono je velmi zajimave,ze potkavam poradce,zhruba stejne mlady jako ja,co nemaji ani poneti co a proc prodavaj, jen delaji izp „protoze to je nejlepsi pro klienta,ponevadz to pan na skoleni rikal“ natoz jak to funguje avsak dokazou si vydelat 30-50 tis.
    Pro nekoho to je pouha brigada bez znalosti za ucelem prodeje a zisku, etika neetika, novy telefon a fin.rezervy na uctu etika nezajisti, bohuzel.. prijde mi to pane Hanzle jak boj s vetrnymi mlyny

    Odpovědět

  • Anonym

    23 listopadu, 2008

    Jaké větrné mlýny to myslíte, pane FL? V ČR jsem nepotkal ani jediný, všude jsou jen pozůstatky říčních mlýnů. Mouka je k dostání úplně všude a nikdo proti mlynářům nebojuje :-)).

    Pojďme si spíš vymezit důvody, pro které je hloupost tento obor opustit (tímto věřím, že se do něj vrátíte, až zjistíte své limity jakožto trader):
    1. Skrytý potenciál poptávky po kvalitních poradcích je tak velký, že bez nadsázky všichni máme 10 mega potenciálních klientů – jen jsme byli dosud líní je oslovit. Pokud se divíte proč všem poradcům nedrnčí telefony s prosebnými neznámými hlasy, je to současnou neexistencí finanční gramotnosti a aktivity těch potenciálních klientů – často nic netuší o obludně velkých rozměrech své finanční neefektivity a přirovnání ke spící Růžence ve věži je naprosto trefné. Kvalitní poradci aby se ulíbali. Bohužel klienty neurvale budí i padlí andělé, těch je ovšem hnusná většina. Klient pak po zjištění pravdy, často až po 2 letech od probuzení, upadá zhnusen do dalšího spánku a už se probudit nechce. Jeho spánek je živen dalšími příklady, které vidí, nebo o nich někde čte. Bohužel toto není pro klienta dobrým řešením. On je chtě nechtě účastníkem finančních trhů a pokud je chce ignorovat, se smrtelnou jistotou se okrade o spousty peněz v životě.
    2. Každý kdo si uvědomí postulát obsažený ve větě 1, uvědomí si několik základních pravd, například, že
    a) právník, lékař i učitel musejí mnoho let studovat, ale potenciál jejích příjmů v ČR je ke smutnému úsměvu, ne-li k pláči. Naproti tomu my se máme velmi dobře a to nemusíme krást. Kdo navíc krade, bude muset z kola ven. Je to jen otázka času. Pro pana Uzla z OVB: klidně tomu říkejte misseling, nebo finanční poradenství, ale špatný poradce je pouze elegantní zloděj, nic více. Reklama v Legerově ulici je jen pro nic netušící laiky. Pro odbornou veřejnost je k smíchu. A klienty denně varují dobří poradci, co je ještě lék a co je již jed, i když se to jmenuje stejně, třeba IŽP.
    b) být slušný a chtít jím být, naučit se jistou minimální množinu odborných znalostí o produktech, společenských souvislostech, poskytovatelích a příjemcích, doplněné o funkční působení zprostředkovatelů, musí nevyhnutelně vést k úspěchu osobnímu i firemnímu, pokud to zprostředkovatel začne myslet vážně a dlouhodobě – pak mu nezbývá než pracovat eticky. Proto není vůbec důležité, kdo cokoliv bouchl včera. Je důležité, zda to chce bouchat zítra a co pro to dnes dělá, aby bouchat nemusel. Vedle toho klienti mají dostat také to co dlouhodobě přijmou, i když to bude dražší, souvisí to s růstem té finanční gramotnosti. Takový ten fešácký kriminál, investováníčko s dozorem, tímto posílám vřelý pozdrav V. Kalvodovi ze Sophie.
    3. V oběhu je velmi mnoho peněz a i kdybyste měl den dlouhý 26 hodin a byl kvalitní poradce a bylo jich dohromady 100 000, všichni by se velmi dobře a dlouhodobě uživili, nestíhaje nové klienty.
    4. na trhu jsou miliony klientů, co dosud nikomu nedovolili zcela optimalizovat jejich rodinné finance. Spíše mají pocit, že podlehli nejakému nutiči a tak někam posílají 500 CZK p.m. a podobné drobečky. Správně, ten nutič chtěl jen prodávat a to se mu vymstilo.
    5. Na trhu jsou stovky poskytovatelů finančních produktů a stále se k nám chystají nějací noví ze zahraničí. Proč asi? Správně, potenciál růstu je obrovský.
    6. Vždy bude spousty těch, kdo nám budou závidět ty peníze, ne tu práci a ten čas, co klientům dáváme. Ale to je v českých podmínkách běžné. Úspěch se neodpouští. Doporučuji vám zařadit se mezi úspěšné, i když vás mnoho lidí méně úspěšných začne nenávidět. Nejde o peníze, ani o zisk, ani o obrat. To jsou jen nástroje k vaší finanční svobodě, abyste své cíle uskutečnil. Úplně stačí, když naleznete způsob, jak být co nejužitečnější co největšímu počtu lidí a to bez etiky nejde. Právě jsem opsal stěžejní myšlenku Roberta Kyiosakiho. Roberte, díky!

    Odpovědět

  • FL

    23 listopadu, 2008

    Pane Hanzle,nedavno jsem Vam psal svuj nazor,nevmi jestli jste ho cetl-bez reakce. pripominam
    http://www.investujeme.cz/clanky/povolani-ceo/nazory/29867/

    Jeste k tomuhle Vasemu nazoru – Vy vidite trh trochu jinak , ja mam jednak svuj nazor a jednak jsem urcite ovlivnen tim,jak jsem pracoval, s kym atd
    Ja si myslim,ze limity jako trader budu mit takove jake si dam,neustale je treba si je zvysovat a posouvat,kuprikladu verim ze Vy nejste tez nicim limitovan – pouze casem a ten jde taky znacne zefektivnit a usporadat si ho. Navic pro me bylo fin.poradenstvi velmi ztratove tudiz si nemohu ted ani dovolit napr. koupit reprezentativni auto. Mam nabidku , k fer manazerovi, protoze vi co znam, co umim, jak pracuji, ale nemohu si to dovolit jednoduse. Znam spoustu teorie o produktech, prodeji, ze jsem se dokonce nabidl par dobrym pratel jez v oboru delaji,ze je to naucim,zadarmo. Mam tu ulozene do ted, jak telefonovat, jak jednat, Vase clanky, avsak moje mysleni a tez finance jsou nekde jinde..

    Odpovědět

  • Anonym

    25 listopadu, 2008

    Dobrý večer!
    Pane FL, nějak nechápu, v čem hoříte nedočkavostí. Odpověď na které téma vám chybí? Musím se vám omluvit, opravdu mě živí práce s klienty a nestíhám sedět před investujeme.cz a na vše reagovat. Pokusím se tedy odpovědět na několik témat.

    1. Trader versus finanční poradce
    Měl jste špatné učitele. Nemáte dosti peněz na náklady a proto jste nepokračoval, umrtvil jste dosavadní znalosti, konzervace povede bez praxe k tomu, že je zahodíte, resp. půjde o zbytky toho, co si pamatujete, protože bez praxe jste pro poradenství ztracen. Místo toho jste se dal na trading, kde jsou náklady jen za el. energii vašeho PC, osvětlení a vytápění, ale to asi děláte z domova či z VŠ koleje. Další náklady jsou asi za informační zdroje, data z burzy atd. Problém je v tom, že začínáte od nuly, viz vaše komunikace s panem OTTO. Je ovšem velmi inspirující a poučná. Budete svůj majetek zvětšovat postupně, k tomu podněty od zkušenějších, nějaké ty chyby, nějaké úspěchy. Pak přijde rodinná realita. Další vývoj bude poněkud odlišný od scénáře, který skvěle zfilmoval D. Klein v Básnících. Tedy budete se bránit plánování podle síťového grafu, povýšení v zaměstnání a očekávaným sociálním jistotám, pozitivům atd. Místo toho si uhádáte část kapitálu, co nepůjde do spotřeby. Když budete mít velké štěstí, za nějakých 10 let z vás bude zkušený trader, co má miliony Kč vydělané. Je tu rozdíl proti kvalitnímu finančnímu pradci, který je schopen po 4 letech praxe vydělávat také miliony, ale ročně. Ten rozdíl není způsoben kvalifikací, ale osobním prvkem, doslova tím, že my ty peníze sbíráme na ulici a velmi často primitivním způsobem, třeba používáním prefabrikovaných pojistných a investičních produktů, protože retail je nenáročný a retailu je většina národa. Kdežto tradeři vývojem svých zkušeností, mnohem pracněji a rizikověji. Pokud byste své rozhodnutí přehodnotil, jistě potěšíte toho lepšího manažera, mě a sebe samotného. Máte totiž zdravý základ, zdá se že jste slušný muž a pracovitý k tomu. Třeba si od něj půjčte, abyste měl na první 3 měsíce na náklady. Budete pro něj velmi výnosná investice a zejména pokud jde o MLM firmu. Pokud byste chtěl, mohu vám nabídnout práci v našem ředitelství a něco vás i naučím osobně. Má to háček: musíte chtít a zapomenout na plamenné řeči o tom, že živíte někoho nad sebou. Má to i řadu výhod. Dostal byste se pod dobrého regionálního ředitele a máte-li vize, dokážete velké věci. A trading si klidně dělejte jako koníček. Budete moci více investovat, budete na to mít 🙂
    2. Mé limity
    Ano, denně pláču nad tím, že den nemá 26 hodin a já mám ještě k tomu vážnou nemoc zvanou lenora. Rád hraju počítačové hry, píšu články pro finanční poradce a hraju si se svými dětmi, spím, nebo sportuji. Vymýšlím excelovské pomůcky pro mou práci. Tedy právě nepracuji přímo na nějakém portfoliu. Proto dosud nejsem velmi bohatý. Mám nejdražší kamna ve střední Evropě, ale o tom jindy.

    Přeji vám a všem trpělivým čtenářům krásný úterní večer!

    Odpovědět

  • FL

    25 listopadu, 2008

    Pane Hanzle, velmi plodny nazor;-)
    MAte pravdu, trading zacinam, zacinal jsem od nuly, resp. od pocatecniho vkladu a ziskem +-0, nicmene znalosti a nastudovano nemam nula, asi jako fin.poradce – tam znalosti , praxi , fajn vystupovani atd mam,jen je tez nepouzivam.
    V tradingu konecne vyuzivam xlet studia a fascinace tohoto byznysu a jit pul rok je zurociju na realnem ucte.Kdyby jste se mel zeptat na otazku : Kdyby jste mel zitra umrit , sel by jste za klienty nebo koukal do grafu, a ja mel na vyber poouze tyto 2 veci,jednoznacne bych koukal do grafu, i kdybych mel zas nula nebo 100milionu….je to neco, cemu se to rika vasen, to co sportovce male kluky bruslici na rybniku dotahne do NHL, to co prvni kopani do mice na zahrade do premier league , to co Vas zacatek kdy vas manazer vzal za rucicky a sel s Vami za klientem (pokud ne, urcite jste hned zezacatku nebyl odbornik a casto takove zacatky jsou komicke at delate cokoliv) avsak na pocatku je to , co nas tahne tam kam chceme , jsou to prvni kroky, vize, cile sny a mysleni.
    Jak pravila Hellen Keller : Lepsi byt slepy nez videt a nemit vizi. Je to dama ktera byla slepa i hlucha a jeji pribeh si muzete na inetu vylovit.Je i na dreamlife.cz
    Kazdopadne trading a stesti nejde dohromady,stesti muzu mit 3 dny nikoliv xlet.
    Co se tyka pana OTTO, je to velmi zajimavy clovek i z tohoto duvodu me to tahne, myslenkove i nazorove je mi treba bliz, nez Vy jakozto top poradce,prestoze ze jsem o polovinu mladsi jak otto temer,psal ze mu nebylo 40 let snad jeste, tak si s lidma jako on rozumim daleko vic.
    Vy mate takovou vizi,ze budete mit eticke top poradce v CR a kultivovany trh, ja mam takovou vizi ze si vybuduju byznys jmenem trading, budu o tom i skolit a podobne. I kdyby jste proti me vsadil 10 mega,ze to nejde, ja vim , ze jde, sam znate, ze tu je spousta kecalu vcetne me,ze eticky poradci je utopie, avsak je to Vase vize,
    tudiz si tu muze i 10000 lidi psat ze to nepujde a vy na tom budete makat zatimco ostatni cekaji na vyplatu a sedi doma na prdeli nadavajici na vladu ods.
    Co se tyce rodinne reality, mam nekoho, kdo sdili moje sny a cile a koho jsem naucil pochopit,ze se nemusi pracovat rukama,a cesta spotreby jakozto pujcek atd je vlak do stanice chudoba, navic po svych snech si slapat nenecham , mam to i povaze.
    Jako trader se zrcadlim v trhu,porad posouvam sve hranice a neexistuje omluvy na chybu – spoleham se jen na sebe.
    Kazdopadne i jste to vystihl, trading je konicek,nedelam to pro penize – ty prijdou sami pokud budu tvrde pracovat a vzdelavat se. Vam tez chodi penize sami,ze Vam zavola novy klient. Kdyby Vam slo o prachy, urcite by Vas spokojeny klient znamemu nedoporucil a Vam penize neprisli. a v tom to je.

    2) Ja ted rad pisi, pokud me chytne muze jak ted, doufam,ze jste se pobavil, jako ja u Vaseho clanku o etice, v dobrem. mimochodem – co hrajete za hry? 😉
    Hezky vecer.

  • Anonym

    26 listopadu, 2008

    Call of Duty 2. Dobrá relaxace.

  • Ondřej Záruba

    26 listopadu, 2008

    U mě vítězí produkty LucasArts.

  • Anonym

    26 listopadu, 2008

    Dobrý den, sleduji Vaše názory již od Vaší první reakce na Investujeme.cz. Je zajímavé sledovat Vaše první zkušenosti s tradingem. Nechtěl byste se o ně pravidelně dělit s dalšími čtenáři např. formou blogu? Stačí se zaregistrovat a zřízení blogu je již snadné.

    Registrace na
    http://www.investujeme.cz/uzivatele/registrovat/

    a zřízení blogu kliknutím na odkaz „Založit blog“ v hlavičce.

    V každém případě přeji krásný den a hodně štěstí.

  • FL

    26 listopadu, 2008

    Pane Zamecniku, vazim si Vaseho zajmu, o blogu premyslim, jen nemam inspiraci jakou formou jej psat. Mimochodem pro predstavu kolik lidi si zde cte blogy? Nevim zda vubec nekdo cte moje nazory,komentare a tak, zda li by nekoho blog zajimal:-)

  • Jan Dvořák

    26 listopadu, 2008

    Já se hlásím jako čtenář Vašeho potenciálního blogu

  • Marek Macura

    26 listopadu, 2008

    Taky se hlásím 🙂

  • Honza Mynar

    26 listopadu, 2008

    Rad si prectu vice vasich nazoru!

  • FL

    27 listopadu, 2008

    No, mám 4 čtenáře, tak se mi vyplatilo ten blog napsat. Přeji pěkné čtění

  • Štěpán Račanský

    27 listopadu, 2008

    Také si přečtu Váš blog. A klidně ho doporučím kamarádům.

  • FL

    27 listopadu, 2008

    Pane Račanský, však už můžete číst .
    😉

  • aaa

    24 listopadu, 2008

    Mam pocit, ze vzor pro vsechny poradce je Jaroslav Kašpar! Kdo ho zna, uzna…

    Odpovědět

  • FL

    20 listopadu, 2008

    Pane Hanzle,svuj nazor jsem vyjadril,budu se tesit na dalsi Vas clanek,snad driv jak za pul roku;)

    Odpovědět

  • bezny ctenar

    24 listopadu, 2008

    Cteni tohoto typu clanku je ztratou casu. Informacni hodnota – nula. Jen chaba, radoby fylozoficka prirovnani na urovni slohovky 16-ti leteho zaka stredni skoly. Dve hole vety by plne postacily. Mozna si autor dal praci, ale pro mne je to jen mlaceni prazdne slamy a bezcenna vypln bileho mista na papire. Nic k uzitku.

    Odpovědět

  • FL

    24 listopadu, 2008

    p.Hanzl

    http://www.investujeme.cz/clanky/etika-podminka-nutna-nikoliv-vsak-postacujici/nazory/30034/

    Odpovědět

  • Anonym

    24 listopadu, 2008

    Mimochodem, Pavle, jaka je nejvyssi platba do IZP z tech, ktere jste kdy zprostredkoval Vy? 😉 Jinymi slovy kolik je podle Vas jeste eticke a kolik uz je zlodejina ala Stork?

    Asi to ted bude znit tvrde, ale mne to tak trochu prijde, jako kdyz maly zlodej krici „chytte velkeho zlodeje“. Ocenuji Vasi snahu, protoze nekteri lumpove by si zaslouzili dozivotni kriminal. Ale kde se pohybujete Vy? Na hranici 1-2 roky?

    A prosim neodpovidejte stylem „to zalezi na situaci“ apod, proste uvedte mesicni castku, ktera je podle Vas jeste koser a ktera uz ne. Dle Vasich drivejsich prispevku zde na Investujeme to rozhodne nizka castka nebude.

    Diky.

    P.S. Jinak velmi ctivy text, at na Vas nejsem jen zly. 😉

    Odpovědět

  • Anonym

    25 listopadu, 2008

    Jene, už jsem mnohokrát napsal, že neuznávám číselné hranice na jedné smlouvě. Má jít vždy o posouzení v rámci celé rodiny. Vždy záleží na kontextu, na myšlení klienta, na jeho disciplíně, vzdělanosti, příjmech, naturelu. Proto může být u konkrétní smlouvy 1000 moc a 3000 málo. Čím je klient bonitnější, tím by měl poměr rezervotvorných pojistek k přímým investicím být nižší. Je velmi důležité, aby obě strany byly spokojeny, pardon, třetí strana, tedy poskytovatel ještě taky. Já se vás taky neptám, kolik peněz jste někam investoval. Jistě byste si také vzpomněl na nějaké ty kostlivce ve vaší skříni – přesto o nich nemusí všichni vědět. A zvláště když oba víme, že by to nikomu neprospělo. Vím, že na to nečekáte jinou odpověď. Pěkný den všem!

    Odpovědět

  • Oskar Michl

    28 listopadu, 2008

    Vy jste dobrý 🙂 Odpovíte na otázku kolik je rozumné investovat do certifikátů? 100 nebo 200 tisíc?

    Odpovědět

  • Miroslav Piták

    28 listopadu, 2008

    Pokud se budeme bavit o nepákových certifikátech (index, basket, apod.) kvůli poplatkům za nákup/prodej doporučuji min. částku v rozpětí 1000-1500 EUR / certifikát.

    Odpovědět

  • Anonym

    29 listopadu, 2008

    To je trochu jina otazka, protoze nemate na vyber variantu certifikatu naprimo a certifikatu pres pojistovnu. ;-))

    Jestli Vas i tak zajima muj nazor, tak certifikaty doporucuji zejmena jako strukturovane produkty (tedy bonus, discount apod). Ty maji sve kouzlo jedine v pripade, ze je investor ochotny aktivne venovat cas sprave sveho portfolia. Aby se mu ten cas vyplatil (nebo se mu vyplatilo zaplatit si za to nekoho jineho), tak se bavime o castce cca milion a vyse. U nizsiho objemu portfolia dle meho nazoru neni aktivni pristup efektivni.

    „Delta 1“ (indexove a basket) certifikaty jsou jina kategorie, ty lze kupovat i do pasivne spravovaneho portfolia. Ovsem jen nektere povazuji za vhodnou variantu, pro kterou dnes neni levnejsi alternativa v podobe ETF.

    Castky ve statisicich bych resil formou podilovych fondu a jednotlivych akcii urcenych na dlouhodobe drzeni (pasivni sprava). Nikdy v zivote by me vsak nenapadlo resit to pres pojistovnu. 😉

    Hezky vikend

    Odpovědět

  • FL

    25 listopadu, 2008

    p.Hanzle stale cekam na Vas pohled:)

    http://www.investujeme.cz/clanky/etika-podminka-nutna-nikoliv-vsak-postacujici/nazory/30034/

    Odpovědět

  • Anonym

    28 listopadu, 2008

    Poslední dobou mě docela trápí věc, která se značně rozléhá. Je to pavučina osob, které dávají lidem jakýsi přehled několika málo produktů, o kterých prohlašují, že jsou celým trhem a následně jim „nechávají“ provizi. To samo o sobě nejen popírá samotný pojem provize, ale hlavně to dává nepřesný pohled na finanční svět a vrhá to špatné světlo na finanční poradce – profesionály

    Odpovědět

  • fsbnrf

    2 prosince, 2008

    v12tND kuhbopugiqmx, [url=http://qplvociamwvp.com/]qplvociamwvp[/url], [link=http://foiajuxjfqso.com/]foiajuxjfqso[/link], http://uftkikbrykxe.com/

    Odpovědět

  • Ing. Petr Kratochvíl - KAPITOL

    3 ledna, 2009

    Dobrý den pane Hanzle,
    zajímavý, i když dlouhý článek. Z toho co jste napsal soudím, že s Vámi se klienti při obchodních setkáních určitě nenudí. Líbí se mi Váš přístup, protože tuším, že budete uznávat tak jako já jediný možný přístup k naší práci a to – KLIENT NA PRVNÍM MÍSTĚ!!! Už jsem se smířil s tím, že to bohužel pro velké množství poradců z různých společností neplatí. Proto se ptám:
    1. – Jak dostat chamtivé a hloupé hyeny z naší branže ?
    2. – Jak pomoci klientům se nenechat napálit ?
    Kromě vlastního příkladu v případě prvním a medializace či trestní stíhání chamtivce v případě druhém mě nenapadá.
    Úspěšný rok 2009 🙂

    Odpovědět

  • Anonym

    4 ledna, 2009

    Dobrý den pane Kratochvíle,
    Klient je vůči zástupcům finančních ústavů na jedné straně zcela bezbranný, protože nad ním mají obrovskou informační převahu. Když se stane obětí misselingu, má velmi málo možností jak se rychle, účinně a právně čistě domoci své náhrady. Pokud vzpomenu na impotentní české soudy, nebo úzkostlivé šéfredaktory finančních serverů, kteří se obávají dát prostor pro označení jasné prasečiny jen proto, aby nebyli nařčeni z tendenčnosti či konkurenčního boje, ukazuje se, že my poradci bychom neměli bojovat přímo ani mediálně. Můžeme však být nápomocni rozborem škody a radou poškozeným. Ti ať se organizují a vedou jakýkoliv a zejména mediální boj proti škůdcům. Je tu ovšem riziko, že mediální dopad poškodí i kvalitní poradce, ale s tím jsem já osobně smířen, protože kvalitní poradce se prosadí vždy a všude. Příjemce plošné reklamy sice usoudí, že jsme všichni jedna pakáž, ale trhu to vcelku a v čase velmi pomůže. Ta největší svinstva už ani dnes neprochází, pokud právě teď zapomenu na jednu třípísmenkovou firmu. Co se pak stane? Začínající poradci to budou mít ještě mnohem těžší a mnoho těch nedobrých zkušených v oboru skončí. Zaradují se pracovníci poboček. Jiné bílé límečky. Jen o poznání méně odborně a mnohdy též eticky méně vybavení jedinci, než finanční poradci. Za finanční poradce ovšem nelze považovat nikoho, kdo ovládá jen jednu či dvě oblasti finančních produktů, i kdyby byl jinak částečně nezávislý. Nezávislost při vší úctě k panu inženýrovi Kratochvílovi není to pravé slovo pro případ, že někdo zastupuje třeba dvě spřátelené pojišťovny a vystačí si s tím. Nevadilo by to, kdyby říkal, že je pojišťovací poradce s produkty dvou navzájem konkurenčních pojišťoven. Já si pod označením finanční poradce představuji nezávislou osobnost, která zejména učí jinak myslet, tedy začít využívat finančních informací. Hyeny můžete nechat odstřelit, to je běžná praxe z americké prérie. Můžete je dosyta krmit, můžete tolerovat, jak vám zabíjí všeobecný pocit, že poradce potřebuje každý. Ovce se moc bránit neumějí. Pokud já z klientů dělám alespoň berany, co se nebojí bránit a vědí, odkud vítr fouká, dělám co je objektivně v dané době a místě možné a supluji tak funkci vzdělávací soustavy. Není zatím doba na to, abych dokázal z ovce vytvořit dravce. Učím tedy ovce, jak správně tvořit obranný kruh, jak použít rohy i kopyta, jak držet spolu. Musím být s ovcemi, klienti mi toto přirovnání laskavě prominou. Musím samozřejmě umět i čarovat, abych své ovečky mohl v jejich zájmu správně vést. Musím být uvnitř svého stáda přísný pan Pes a své ovečky učit. Jinak mnoho oveček udělá chybu a bude sežráno nějakým třípísmenkovým panem VLKem. Já ovšem také dovedu být zlý. Není to těžké při té obrovské informační asymetrii mezi mnou a klientem. Je ovšem otázkou, jaký být chci.

    Naproti popsanému nyní poněkud absurdní úvaha. Klient je na druhé straně nesmírně mocný tím, že může KOHOKOLIV z naší branže ignorovat. Zcela v tradičním duchu českého bastlení vše upeče doma v kuchyni, vše si nastuduje a obejde a pokud bude důsledný, posléze žádné poradce potřebovat nebude, protože se z něj stane špičkový poradce. Pak je iluzorní, ale velmi bohulibé, aby rezignoval na předchozí odbornost a opravdu jím i byl pro ostatní, nejen pro svou rodinu a přátele. Tito zahořklí samouci, nevzdávající se bojovníci, jsou pro rozvoj našeho oboru současně velmi nebezpeční. Do doby, než pochopí všechny souvislosti a přijmou tento obor jako svou hlavní profesi, řeholi a poslání, budou kolem sebe šířit jed nevraživosti vůči úplně každému, kdo by příjemce jejich řeči kontaktoval s nabídkou seznámení za účelem nezávislé finanční analýzy. Na ignorování klient nakonec stejně doplatí, protože v životě nevydělá navíc mnoho milionů Kč, které mohl mít nikoliv ze své práce. Ať chce či nechce, stejně je účastníkem finančních trhů, i kdyby měl jen běžný účet a povinné ručení. Je hrozná chyba, pokud naši milí spoluobčané ve své velké části hrdě odmítají možnost poznat pravdu o svých finančních výdajích, viz mé články o klientově duši. Není otázkou ZDA, ale KDY a od KOHO takový klient začne přijímat finanční službu a na JAKÉ úrovni. Pokud klient říká NE, selhali jsme vždy my. Neuměli jsme jeho strach přeměnit na zvědavost, nebo jsme nebyli dobrými lidmi. Proto je zřejmé, že v zájmu oboru je, aby pánů s vaším myšlením přibývalo.

    K vaší otázce: klienty musíme mnoho naučit. Jsme především učitelé, jen o mnoho lépe placeni než ti, kteří nás otravovali zkoušením memorování na studiích střední a vysoké školy. Dávám svým klientům dárky, knihy o finanční gramotnosti a o myšlení, aby vytrvali ve finančním plánu. Klient je obvykle na začátku kontaktu s poradcem naprosté finanční mimino a je i nám všem poradcům velmi nebezpečný. Zdaleka není vyspělý a mnohdy si neváží času svého poradce. I když si už ověřil, že pro něj pracuje dobře, často selhává, chová se podle emocí a podle zpráv z televize. Proto není bez výhrad správné myslet naprosto proklientsky, dávat nezodpovědné, nevyspělé finanční děti na první místo, dát jim jen to nejlevnější a nechat je bez dozoru. To bychom umřeli hlady a ony by si toho ani nepovšimly, zabrány do nějaké zábavy na TV NOVA. Musíme velmi pečlivě vážit skladbu portfolia a proto do něj patří – podle myšlení a majetkové situace klienta – i provizně dražší produkty, v rozumném poměru k těm levným a nejlevnějším na trhu. Víte co je bouchání, cizím slovem misseling? Prodej čehokoliv bez analýzy potřeb a jejich vhodného uspokojení. Hrubý misseling je pak velmi často úmyslným hyenismem, krádeží, řešení v příkrém protikladu s objektivním zájmem klienta. Boucháním je třeba prodej vysavače do hájenky bez elektřiny. Boucháním naopak není IŽP na 5000 měsíčně někomu, kdo potřebuje ochranu příjmu a investici k vytvoření důchodu, ale chorobně a prokazatelně se bojí všech kromě pojišťoven. A boucháním je automatický každodenní prodej IŽP, třeba na 500 kč měsíčně někomu, kdo objektivně nemá pojistnou potřebu a poradce jej nic naučit nechce, nebo nedokáže. Jistě to znáte důvěrně, ta otázka je samozřejmě trapná a nesprávná, ale mají ji velmi rádi pojišťováci: „Kolik měsíčně můžete někam dávat?“ (Máme všelék, jmenuje se to 4BN/T100P/Z67/DYNP). Znáte, že? Pardon, to nebylo na vás. Boucháním je také už to, že někdo se nechce dál zlepšovat, naučí se pár pojistek, úvěrů či stavebek a hrdě si označení finanční poradce napíše na vizitku, ačkoliv je to specialista, pojišťovací, úvěrový, nebo investiční poradce. Nemám nic proti specialistům, ale oni se velmi rádi nechávají strhnout k soudům nad jinou částí našeho oboru, které nerozumějí a nemají ji osahanou každodenně s klienty. Jistě jich pár i z tohoto webu znáte. Kéž by takových, jak o sobě píšete, bylo v Kapitolu i jinde více! Přeji i vám, ať se daří.

    Všem ostatním čtenářům a zvláště klientům pak přeju, aby neváhali a souhlasili se schůzkou kohokoliv, kdo navrhuje rozbor rodinných financí. A také všem doporučuji, aby se před jakýmkoliv rozhodováním o plánování cest k větším cílům poradili u více poradců, než něco podepíší. Moje číslo je 777 074 167 🙂 Poradce je povinen svého klienta a jeho majetkové poměry důkladně poznat a až pak mu může a tedy smí pomoci. I Kdyby to bylo za cenu drahé cesty. Vše něco stojí. I lidský strach.

    Odpovědět

  • Ing. Petr Kratochvíl

    7 ledna, 2009

    Zdravím Vás pane Hanzle,
    souhlasím s Vámi, že praxe finančního či jakéhokoliv poradce by měla být směrována především ke vzdělání klienta jak by měl se svými penězi nakládat. Jak utrácet šetřit apod.. Samozřejmě i mu pomoci najít takové nástroje, které mu pomohou vyřešit co potřebuje. Otázka: „Kolik měsíčně můžete někam dávat?“ je otázkou vcelku logickou. Pokud jsem pouhý nabízeč či prodejce pojištění. Pak jsem si ale udělal čárku v kolonce pojišťovák. Neboť takto přece pojišťováci pracují,že? Máte pravdu v tom, že naše portfolio je omezené o produkty jiných subjektů. Na druhou stranu jsme ale vybaveni vysoce konkurenceschopnými produkty, navíc společností s velkou silou na českém trhu.Pro spoustu lidí (pracuji v Jižních Čechách)je tradice a dobré jméno společnosti, se kterou uzavírají smlouvu, skoro to nejdůležitější. Samozřejmě po důvěře, kterou musí cítit k poradci, aby vůbec uvažovali o sjednání obchodu.
    Co mě ale trápí nejvíce (tak jako píšete vy) jsou obchodní praktiky některých společností (dělal jsem si několik kontrolních nákupů, a když slyšíte ty lži, které vám vypráví „finanční poradce“, tak byste z toho b…). Jejich obchod není o radě klientovi jak by se měl chovat ke svým penězům apod., ale jak z něj ty peníze dostat. A co možná nejvíc. Rada spočívá pouze ve „sběru“ smluv s následným výsledkem – ještě že jsem vás navštívil. To co máte je tragédie. Já vám uzavřu lepší produkty a postarám se o vás – smutné:-(. Navíc ty lži o 8%p.a. nebo i 15%p.a. garanci :-((( Samozřejmě tím trpí neznalý, důvěřivý, lehce nalomytelný a do jisté míry hloupý klient. Hlavně že peněženka poradce „tříměsíčňáka“ (jak je nazýváme s kolegy podle obvyklé délky jejich kariéry ve finančnictví) plná. Bohužel takový poradce postupně ničí jméno naší branži. Tedy nám všem. A neprospívá vůbec ničemu. Pojďme se jich zbavit !!! Pojďme na ně upozorňovat !!! Ať klienti pořád nepřichází o své peníze na úkor zlatokopů a chamtivců. Věřím a zároveň doufám, že v každé společnosti zabývající se jakýmkoliv poradenstvím jsou správní eticky pracující lidé a ti druzí. Pojďme z těch druhých udělat žádné !!!

    Odpovědět

  • Majk

    11 ledna, 2009

    Vážený ing. Kratochvíle, Vaše snaha o vytěsnění tříměsíčňáků by byla možná zajímavou, ale to by musel celý prodejní trh ukončit svou činnost. Ukažte mi pojišťovnu, nebo makléřskou společnost /a troufám si říci že tu Vaši nevyjímaje/, kde plány manažerů nejsou nastaveny na počtu nově přivedených poradců. Kdysi jsem pro jednu pojišťovnu pracoval a každá porada se odehrávala v hromácení ředitele, kolik máte nových kusů. Po pár měsících jsem znechuceně odešel nejen z této pozice, ale od této pojišťovny po 10 letech úplně a začal pracovat samostatně. V klidu a pohodě. Řekněte mi, jak se jich chcete zbavit? Na člověku, kterého vidíte poprvé nepoznáte jaké má kvality, nevíte, zda je schopen a hlavně i ochoten se učit, učit a znovu učit. Nehledě na to, že někdo vyletí v prvních měsícíchnahorujako dělová rána a se stejnou rychlostí dopadne na zem, když si vystřílí své okolí a druhý nováček, který vypadá jako budižkničemu se v klidu prokouše postupy, které přijme za vlastní a za pár let je z něj výborný PORADCE /nemyslím prodejce/. Dejte návod jak chcete hned v počátku, kdy začínají z nuly, mnohdy nemají pořádný příjem a tady vidí možnost rychlých peněz, jak chcete rozeznat kdo je ten OK a kdo KO. Nekalé praktiky vůči klientovi si většinou dovolí jen 1.bouchač který perfektně ovládá svoji práci /protože nováček by ani nevěděl která bije, nebo NOVÁČEK, kterého to někdo naučil s tím, že takto má jeho práce vypadat! A jsme zpátky na začátku – nastavená produkce a její plnění, plány postavené na počtech kusů poradců, které ještě manažer nestačil ani znáborovat. Pouze ve chvíli, kdy bude zákonem zakázáno pracovat přímo pro pojišťovnu, popř. makléřskou firmu, kdy si nás tyto budou NAJÍMAT a ne úkolovat, pak se možná tohoto stavu, který Vy si přejete dožijeme.

    Odpovědět

  • Pavel

    11 ledna, 2009

    …“pouze ve chvíli, kdy bude zákonem zakázáno pracovat přímo pro pojišťovnu, popř. makléřskou firmu, kdy si nás tyto budou NAJÍMAT a ne úkolovat, pak se možná tohoto stavu, který Vy si přejete dožijeme“…tak to je utopie, sci-fi a naprosto nereálné, ale to sám jistě víte :0) Lobby pojišťoven je velmi mocná, toto se stát nikdy nemůže…

    Odpovědět

  • Majk

    11 ledna, 2009

    Jistě že to vím, je to jak hory přenášet tu donekonečna o tomtéž diskutovat. Ale na druhou stranu se mi to snad nezdá, ale řekl bych, že si stále více a více poradců osvojuje svou vlastní cestu – právě tu samostatnou, bez mateřské společnosti. Kéž by nás bylo stále více a více, kéž by právě tito lidé byli těmi profesionály, kteří klientům tu správnou cestu nastaví, aby příště bouchače hnali od dveří. Cesta ing. Kratochvíla nikam nepovede, jen nastoupí zase noví.

    Odpovědět

  • Petr Kratochvíl KAPITOL

    15 ledna, 2009

    Jsem optimistou 🙂 Dík za reakci. Ať se Vám daří.

    Odpovědět

  • Robert

    7 ledna, 2009

    Nevíte, jestli p. Štork již mimosoudně srovnal ty svoje „řešení“? Podali klienti žaloby? V jaké fázi je tento spor? Dalo to OVB do pořádku?

    Odpovědět

  • david78

    7 ledna, 2009

    U jedné známé firmy poskytující finanční poradenství jsme si s manželkou nechali vypracovat finanční plán. V současné době jsme závislí pouze na příjmu manželky (cca 80 tis. Kč/měsíc), máme hypotéku. Doporučili nám otevřít následující produkty: penzijní připojištění moje a manželky (kadý 500 Kč), investiční životní pojištění Aegon Live Invest (1700 a 1200 Kč), úrazové pojištění pro oba (340 Kč), Rentier Invest (každý 2000 Kč, linie 1).
    Rád bych věděl, jestli není mé investiční ŽP poněkud zbytečné a zda je dobré u manželky přejít z IŽP Flexi Čs. spořitelny na Aegon Live Invest.

    Odpovědět

  • Ondřej Hrachový

    7 ledna, 2009

    Dobrý den,
    mám na Vás jednoduchou otázku.
    Ptal jste se na to samé Vašeho poradce?
    Děkuji za odpověď.

    Odpovědět

  • Adraj

    7 ledna, 2009

    I když pro úplné posouzení chybí dost informací, jde o typickou MLM práci. Hlavně aby bodíky naskakovaly, že …
    Abych byl objektivní, Váš plán není zřejmě úplně špatný, ale určitě by se dal nastavit lépe.

    Odpovědět

  • Anonym

    7 ledna, 2009

    Plan by mel mit jasne definovany pocatecni stav a jasne definovane cile. Zname prijem, vime, ze mate hypoteku (ale uz netusime s jakou splatkou a s jakym zustatkem jistiny) a domyslim, ze jednim z cilu bude zajisteni proti vypadku prijmu. Ale tim zadani konci.

    Plan je de facto cesta od soucasneho stavu k naplneni cilu. Mel by vse podrobne propocitat. Samotne produkty jsou az jednim z poslednich vystupu a primarne je dulezite, aby produkt svym charakterem zajistil dosazeni Vasich cilu. Uz je sekundarni, zda to bude od spolecnosti A, nebo B. I kdyz i to samozrejme hraje nejakou roli.

    Jinymi slovy, co se tyce treba IZP, tak daleko dulezitejsi je jeho nastaveni (jaka kryti?) a do ceho prostrednictvim neho budete investovat.

    Hezky vecer

    P.S. I kdyz vice rozeberete zadani a cile, tak ja osobne Vam zde nic konkretniho radit nebudu. Takze kvuli mne se nerozepisujte. Berte to jen jako poukazani na fakt, ze bez podrobneho zadani Vam nejde dat kvalifikovanou odpoved.

    Odpovědět

  • Adraj

    7 ledna, 2009

    Abych byl konkrétnější:
    jestliže máte Rentiéra v linii 1, pak by Vám mělo být max. 40 let. V tom případě bych minimálně zrušil penzijka a volil akciové fondy. Zrovna tak 4000 do Rentiéra jsou zbytečně moc, s Vaší investiční částkou a horizontem by šlo namíchat lepší porfolio.
    IŽP takto nedokážu posoudit, záleží na Vaší rodinné situaci, jak máte nastavená pojištění atd.
    PS: pokud napíšete Aegon Live Invest, tak zdejší zkušení poradci vědí, která známá firma Vám tento plán vypracovala 🙂

    Odpovědět

  • Murat

    8 ledna, 2009

    A kolik jste za navržené řešení zaplatil? Pokud nic, pak je navržený postup správný (z pohledu finančních institucí, které tohoto „vašeho“ poradce platí 😉

    Odpovědět

  • david78

    8 ledna, 2009

    Ahoj, dodávám tedy podrobnější údaje: nám oběma je 30 let, na další 2 roky žijeme v zahraničí. Pak se na min. 5 let vrátíme do ČR, kde budou naše příjmy podstatně nižší než nyní. IŽP máme každý uzavřeno na 2 mil. částku v délce 40 let. Já platím 1700 a manželka 1200. Úrazové pojištění Aegon Open pro TNÚ od 10 procenst s progresí, pojistná částka na každého 1,5 mil.. Další produkty: Rentier Invest (2 tis. každý), fond Reico od Čs. spořitelny (1500), PP Axa každý 500 měsíčně, spořící účet ING + poradce doporučil otevřít konto AXA a ihned sem převést 150 tis. Nase celková finanční rezerva je nyní cca 350 tis. Zajímají mě hlavně výhody/nevýhody IŽP a Rentier Invest.
    Všem děkuji za odpověď. Za pár dní mám schůzku s poradcem, tak bych byl rád dobře připraven

    Odpovědět

  • Michal P.

    8 ledna, 2009

    pokud máte takto vysoké pojistné částky tak IŽP typu Invest&Live dávají smysl. zejména pokud máte či budete mít nějaké úvěry či hypotéku a pokud budete mít či máte děti. navíc dle http://www.t-a-n-k.cz patří mezi ty nejlevnější IŽP.

    pravidelnou investicí typu Rentiér nemůžete v současné době moc pokazit. A Reico je také v pohodě. asi bych nedával 500 Kč měsíčně do penzijka, ale na druhou stranu s Vaším současným příjmem proč ne.

    celkově je portfolio poměrně vyvážené, ale záleží velmi na Vašich cílech, potřebách a budoucích plánech. Tedy na analýze Vašich potřeb.

    Pokud však máte potřebu řešit tyto věci na tomto serveru v diskusi, je zjevné, že svému poradci příliš nedůvěřujete a že je otázkou, zda si chcete nechat radit od někoho komu nedůvěřujete. 🙂 byl Vám doporučen někým komu důvěřujete?

    Odpovědět

  • Adraj

    8 ledna, 2009

    Davide, Vaše situace se takto po netu opravdu řešit nedá, i když máte body za snahu, nedůvěřovat slepě prvnímu kdo za Vámi přišel. Zkuste oslovit víc poradenských firem a porovnat si jejich plány.
    Příjmy máte slušné a vyplatí se Vám to.

    Odpovědět

  • Tomáš

    9 ledna, 2009

    Mě to přijde přeplácaný, typická snaha uzavřít co nejvíc věcí a mít co největší provizi.
    Vůbec nechápu (i když vlastně z výše naznačeného pohledu chápu) doporučení k otevření AXA konta. Je to konzervativní fond a vzhledem k tomu, že již máte uzavřeno PP, ING konto a Reico, mi to přijde naprosto zbytečné. ING konto a AXA konto je v podstatě, z pohledu očekávaného zhodnocení, jedno a totéž (samozřejmě vím, že jedno je spořicí účet a druhé fond).
    Ke zbývajícímu se nevyjadřuji, nejsem odborník, kombinace to může být dobrá, záleží samozřejmě, zda jsou zcela zohledněny Vaše potřeby. Ale to AXA konto tam opravdu vidím jako přebytečné a pouze jako snahu o maximalizaci provize.
    (A vzhledem k tomu, že těch Ax je tam víc, bych si tipnul na poradce PFLP).

    Odpovědět

  • Martyy

    9 ledna, 2009

    Víte co Tomáši, každý pradce ví, že když doporučí do portfolia fond peněžního trhu jako rezervu, tak mu přijde 2,50 Kč za 5000 Kč vklad klienta. Reico je pravděpodobně doporučeno jako investice na střednědobý horizont nebo klient je příliš konzervativní a pouze se doplňuje portfolio, což naznačuje i PP.

    Odpovědět

  • Tomáš

    9 ledna, 2009

    O výši provizí za jednotlivé produkty přehled nemám (kromě toho, že největší terno je IŽP), takže netuším, zda máte pravdu nebo (nebo zda jste vůbec poradce). I kdydy ten Váš údaj byl pravdivý, nic to nemění na tom, co jsem napsal. Pokud má klient ING konto, které jak předpokládám má sloužit jako rezerva, tak další rerezva v podobě AXA konta už postrádá smysl.

    A ono je to troška ke trošce a ve výsledku po obsloužení x klientů to zas tak málo být nemusí 😉

    Odpovědět

  • Petr

    9 ledna, 2009

    Znalec Tomáší, viďte? Za AXA konto nemá poradce téměř žádné provize, takže neplácejte hlouposti. AXA konto se doporučuje z důvodu výborné obsluhy přes internet. vše zdarma, neomezeně TP kamkoliv atd.

    Odpovědět

  • Tomáš

    10 ledna, 2009

    Ono nejde jenom o provize, ale taky o BJ, viďte? 😉

    A jednotlivé produkty by se snad měly doporučovat podle výborné obsluhy (i když to taky může hrát roli), ale hlavně kvůli potřebě klienta. Zatím jste mě pánové nikdo žádným logickým argumentem nepřesvědčil o nezbytnosti AXA konta v portfoliu davida78.

    Pouze výkřiky „zdarma, neomezeně, jen klientovo dobro, nic z toho nemáme,…“, holt potrefené husy zakejhaly.

    Odpovědět

  • Tomáš

    10 ledna, 2009

    chybka – samozřejmě „…neměly doporučovat…“

    Odpovědět

  • Tomáš

    10 ledna, 2009

    Tak omluva za další chybu – nejde o davida78. Holt dlouhá noc ..:-)

    Odpovědět

  • Jan Veselý

    10 ledna, 2009

    To bude asi tím, Tomáši, že AXA konto vůbec neznáš a nevíš, co všechno s ním jde dělat. Nemám důvod tu někoho přesvědčovat o přednostech AXA CZK Konto, ale když už tady napadám, tak si o tom produktu něco zjistím:-)

    Odpovědět

  • Tomáš

    11 ledna, 2009

    Špatně jste mě pochopil. Nenapadal jsem AXA konto jako takové, ale jeho zařazení do tohoto konkrétního portfolia. 😉

    Odpovědět

  • Anonym

    10 ledna, 2009

    Nejlépe učiníte, když si najdete další “ poradce “ a porovnáte jejich řešení. Co se týče srovnání produktů, články jsou zde na i.cz.
    Vám navržené portfolio je dost hustý paskvil, vyjádřím li se slušně, čiší z něj snaha nahrabat si na Vás na provizích a pro klid svědomí jsou k němu přibaleny slušnější produkty ( Open, Rentiér ).

    Odpovědět

  • Pavel Dvořák

    11 ledna, 2009

    Tím máte na mysli,že jakékoliv použití IŽP i toho které se svou nákladovostí velice blíží např. Rentiérovi je hustý paskvil ? A dokonce není použito na ,,na spoření“ s nulovými poj. částkami jak je to běžně používáno rádobyporadci! Mě připadá toto portfolio rozumné a ve srovnání s tím co běžně vídávám u klientů dokonce hodně nadprůměrné.

    Odpovědět

  • Jan Veselý

    11 ledna, 2009

    Paskvil? A důvod?

    Odpovědět

  • Anonym

    11 ledna, 2009

    Snad to nebude pro někoho moc dlouhé:-)

    David toho o sobě moc neuvádí, čemuž se ani nedivím, nicméně z těch pár informací, které uvedl tipuji věk kolem 30 ( jestli méně cca o 5 let, tak opravuji slovo paskvil na čuňárnu ), rizikové skupiny I a investiční profil, spíše konzervativní? ( to už věštím z křišťálové koule).
    IŽP – někdy může být levnější jak rizikovka, konec konců jsem nedávno jedno objevil, pojistná doba 40 let?! Za 20 let musí mít peněz jako želez, to už žádnou pojistku potřebovat nebudou. Zde si pan finanční poradce moc nevěří nebo nevěří produktům které sjednal?!
    Open – relativně dobré, předpokládám 1,5 MCZK x 4 při plné invaliditě ( zde nevím zda li cena je za oba nebo dohromady, předpokládám variantu II, což potvrzuje domněnku o věku a rizikové skupině ). Jako nevýhodu tohoto produktu vidím trvalky od 10%, ale třeba ty kousky těla či sníženou hybnost postrádat nebudou a taky přezkoumání po 3 letech. Jinak je to celkem levné, za ten peníz, ale ještě bych přihodil úrazovku s přezkoumáním po roce, sám jsem to vyřešil podobně ( pro sebe ).
    Rentiér – může být, ale pak mi uniká smysl Reico, že by kvůlivá jeho výkonnosti za loňský rok či konzervativní složka? Výkonnost minulá není výkonností budoucí, byť byla relativně dobrá ( p. FL nechť mě nekamenuje ).
    Pepř od Axy – opravdu, ale opravdu nechápu, konzervativní složku má plnit Reico. Snad pro kreditku od Axa klubu, ale proč platba 500, bohatě stačí 100? Vyšší státní příspěvek se v tak dlouhém horizontu redukuje na nulu. Malá odbočka – P. Prouza píše v jednom ze svých článků, že pepř pro mladší 40 je neefektivním spořícím nástrojem, na druhou stránku p. Müller v LN napsal že prý doporučuje uzavření pepře pro nastartování produktu zabezpečující stáří ( esli nesprávně cituji jména, tak se omlouvám ). Penzijní plán PF Axa žádné nadšení ve mě nevyvolává, poslední dobrý penzijní plán jsem viděl z půlky devadesátých let od PF ČP, ale i plány jiných PF byly zajímavé, pak přišly roky hubené a s nimi veselé přebouchávání smluv, pro rádoby poradce samozřejmě.
    ING konto – ujde ( hlavně vzhledem k pojištění vkladů, ale to není zřejmě cílem ), ale Fio je lepší, což asi nemá p. poradce v nabídce.
    Axa konto – rozklikl jsme si nabídku tohoto finančního žraloka ( neviděl někdo Fredyho ? ), hned první věta mě pobavila, asi vtipkují, ale zpět k Axa kontu. Doporučení Axy je peníze ponechat půl roku. V takovémto případě se mi jeví lepší revolvingový termíňák od MPU na 1 měsíc či více, záleží na požadované likviditě, v případě vkladu na jeden měsíc je p.a. 3, 6 % a na 6 měsíců 4, 2 %. Nebo WPB Capital, ale tipnu si že tyto peněžní ústavy nemá p. poradce v nabídce.
    Pánové, nepochybně existují horší věci než prezentoval FP, ale existují i lepší.

    P.S. Hlavně klídek.

    Odpovědět

  • Anonym

    11 ledna, 2009

    Jo, a závěrem bych vám Davide doporučil si na téma investování a pojištění něco přečíst. Hodně štěstí

    Odpovědět

  • david78

    9 ledna, 2009

    to co se mie zda zbitecne je ma IZP kdis nepracji nemam zadne primi (minimalne
    dalsi 2 roki) naco bit pojisteni?? poradce izp podava jako investice do duchodu
    (v mem prikladu) ale to us neni lepsi z hledm visokich poplatku IZP investovat
    primo sam do OPF a v budoucnu jestli bude potrba uzavrit zivotni pojisku? co se
    tice flexi manzelka platila 1298kc miesicne a bila jen pojistena na smrt
    (2.300.000kc)

    Odpovědět

  • Kontrol

    1 února, 2009

    Uvedl jste, že Vám nechali vypracovat životní plán, tak bych tomu určitě neříkal. Tenhle postup je podobný u MLM. Nenapsal jste jaké máte životní potřeby a cíle. První co řešte je ochrana majetku, odpovědnost za škodu, ochrana příjmu. Pak se zaměřte na důchodové a finanční zabezpečení. Další část je financování bydlení. Pokud budete mít dostatek nezávislých finančních prostředků, investujte. Postup může vypadat i jinak, záleží co je pro Vás nejdůležitější, je to hlavně na domluvě. Není to jenom o produktech, pokud chcete hlavně spořit, tak velikou část můžete naspořit právě doma. Plyn, voda, el. Atd. Proč si spořit, když sám spořit neumím? Jaké jsou výhody a nevýhody, to je opravdu zábavná otázka. Každý produkt má svoje mouchy. Záleží na Vás jaké mouchy Vám vadí. Například plnění od 10% je levná záležitost, na druhou stranu se Vám to nemusí vyplatit. Pojistné částky si musíte stanovit podle toho, jak moc jste na sebe závislí. Chcete investovat, tak investujte do otevřených podílových fondů, investujte podle svých možností a stanovte si časový horizont, podle toho vyberete i určitou variantu. Jestli chcete vytvářet rychle svoje rezervy, doporučuji investovat do forexu, jen si musíte najít kvalitní společnost. IŽP bych doporučil hlavně na pokrytí životních rizik, například Generali future je na pokrytí rizik dobrou volbou, ne pro starší! Spoustu pokrytí je omezeno do 60let. Jinak je to velice vyvážený produkt. IŽP flexi není špatný produkt, jen záleží který máte namysli a jak se nastaví. Ten se sjednává pro více osob. Není určeny pro jednu osobu, je to určitý význam a ten by se měl dodržovat. PP je možná pro Vás zbytečný, ale to je jenom můj osobní názor. Myslím si, že když si klient založí ve svých 40 letech PP tak to bohatě stačí. Nikdy se nerozhodujte podle toho jak je IŽP drahý na straně pojišťovny, jsou to poplatky, které Vás nejméně zatíží. Raději si nechte prozradit cenu určitých jednotlivých fondu(strategie) správní poplatek. Spoustu poradců se chlubí levným pokrytím, ale je opravdu kvalitní? Nedívejte se jenom na pojistné částky, ale i na plnění. Dokonce se může stát, že si necháte sjednat levné pokrytí, které na rozdíl od dražšího pokrytí může více ovlivnit Váš kapitál( poplatky se strhávají různými způsoby) možná podivné, ale není všechno tak jak to vypadá.

    Odpovědět

  • Anonym

    2 února, 2009

    „Jestli chcete vytvářet rychle svoje rezervy, doporučuji investovat do forexu“ …
    Vy sám obchodujete FOREX? Jaké jsou Vaše výsledky? Jak byste doporučoval „investovat“ do FOREXU? Řekněme s výhledem jednoho roku ať jsem konkrétní. Můžete svoje případné doporučení pro FOREX nějak zdůvodnit?

    Odpovědět

  • kontrol

    2 února, 2009

    Osobně na forexu neobchoduji, nemám na to povahu. Investuji přes určité společnosti které mají velice konzervativní strategii, v průměru 5-6% měsíčně. Mám možnost vyšších zisku, ale na to nemám dostatek finančních rezerv a ani odvahu. Forex je jediný byznys, který Vám umožňuje vydělávat peníze i když ekonomika není zrovna nejlepší. Navíc si můžete dopředu zvolit svoje riziko které si můžete podle svých možností dovolit. Dopředu znáte případnou ztrátu, ale taky výnos. Můžete první prodat a potom koupit, což jinde není možné. Nejsem žádný obchodník a raději svěřuji peníze těm kteří tomu rozumí a splňuji podmínky pro úspěšný obchod. Nedoporučuji obchodovat doma, jak rychle vyděláte tak taky rychle můžete zkrachovat. Na takových se vydělává. Jinak dnes není špatné investovat do rostoucích měst, například Dubaj.

    Odpovědět

  • Poradce

    5 února, 2009

    Dobrý večer,

    jsem finančním poradcem Modré pyramidy.
    Rád bych Vám poradil s vaším finančním plánem a poradil,co je pro Vás nejlepší.

    Mohli bychom se domluvit kdyžtak na osobní schůzce u nás na pobočce,nechávám tady můj kontaktní e.mail D.FrEeWaY@seznam,na který mi kdyžtak napište jestli byste měl zájem o osobní schůzku a kdyžtak bychom se domluvili na dalších podrobnostech.

    S pozdravem

    Odpovědět

  • kontrol

    6 února, 2009

    Není to moje věc, ale to v modré pyramidě jste na tom tak špatně, že oslovujete lidi na internetu? Nic proti a nechci se někoho dotknout, ale co mi modrá pyramida může nabídnout? Asi pomalu nic. Doporučuji rodinného poradce který dělá pro všechny pojišťovny, stavební spořitelny atd. Který je navíc nezávislí. Například si dnes můžete sjednat hypotéku za 3.5% nebo hypotéku 150% ceny nemovitostí, jen to chce odborníka a ne hloupoučké naivní zaslepené poradce. Znám spoustu mladých lidí kteří ztrácí čas nekvalitním poradenstvím, nemyslím ovšem poradce z modré pyramidy, tam neznám žádného, tak nemohu ani hodnotit.

    Odpovědět

  • Anonym

    7 února, 2009

    Kdo nabízí hypo s úrokovou sazbou 3,5 %? Děkuji.

    Odpovědět

  • Radek

    7 února, 2009

    🙂 viděl jsem to v nějaké reklamně na Eurohypotéku, to je nějaký hypoteční makléř. Ale nedával bych tomu moc šancí…

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    7 února, 2009

    Tak to buďte v klidu.Oni nemají ve zvyku tyhle věci pravidelně aktualizovat.Taky mě to párkrát vyděsilo.Jinak poslední,kdo dělal hypotéky pod 4% byl LBBW.Standartně se asi nelze dostat na lepší sazbu než okolo 4,36 nyní.

    Odpovědět

  • kontrol

    8 února, 2009

    Eurohypoteka je společnost která zastupuje myslím 11 bank, mají dohodnutou spolupráci a banky jim dávají VIP nabídky. To dělají i jednotlivé banky, ale mají pevně stanovené nejnižší a nejvyšší procento které mohou nabídnout klientům v některých případech mohou procento ještě snížit, ale to je pro normální smrtelníky, pomalu nemožné. Takže se nedostaneme až tak nízko, Eurohypotéka dokáže vyjednat nižší procenta. Před rokem dokonce slibovali jen 3.5% kolik je to dnes, to bohužel nevím. Dokonce jsem slyšel že i Partners má dobrou spolupráci a dokáže vyjednat hodně zajímavé úroky. Takže nechoďte do banky, tam Vám za špatný úsměv napaří úroky. Docela se mi líbí reklamy, kdy nabízejí okolo 5% a když si klient jde naivně půjčit, tak se dostává nad 6%, jo kdo málo vydělává, ten musí platit úroky bohatým.

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    8 února, 2009

    Neřekl bych,že zrovna Eurohypotéka je nějaký gigant v tomhle směru.Spousta společností má lepší pozici na trhu než oni.

    Odpovědět

  • kontrol

    8 února, 2009

    Eurohypotéka nabízí zajímavé výhody. Jestli je gigant nebo ne je vlastně úplně jedno. Můj osobní názor je ten, čím větší firma, tím vyšší náklady a náklady se někde musejí projevit, bohužel je to vždy u klientů. Můj kolega má dobré zkušenosti a proto jsem i jmenoval tuhle společnost. Osobně nemám žádné zkušenosti.

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    8 února, 2009

    Jde spíš o to,že se inzeruje něco,co už dávno není pravda.

    Odpovědět

  • kontrol

    8 února, 2009

    To opravdu netuším.

    Odpovědět

  • Dvořák Kamil

    8 února, 2009

    Je to o vůli konkrétního finančního domu. Před časem jsem sjednal u ČSOB pro klienta spotřebák (250000 Kč na 5 let) s RPSN 7,2% pro naprosto běžného kienta, žádné VIP.
    Klient má cca 24000 Kč čistého měsíčně a hlavně příznivé hodnocení CCB i Solus.

    Odpovědět

  • kontrol

    8 února, 2009

    Prosím tě a jaká to byla přesně půjčka a na co? Kde ti mohou snižovat a zvyšovat úrokové sazby jsou hypotéky. Dokonce zaměstnanci mohou mít nižší úrokové sazby, menší poplatky, je to bonus pro zaměstnance, běžná záležitost. Nejsou to jenom půjčky, ale i povinné ručení, úrazovka atd. Prostě děláš pro nás, tak budeš mít všechno levnější. Dokonce se lehko dostanou k půjčce, kterou by nikde jinde nedostali. Pokud běžný klient vidí, na letáčku 9,86% RPSN tak mu banka prostě RPSN snížit nemůže. Mluvím o půjčkách ne o hypotékách. Pokud má někdo jiné zkušenosti ať je napíše, jde přece hlavně o informace. Jestli si sjednal pro klienta v ČSOB 7.2% tak to jsou procenta které byly dopředu stanovené, tvůj klient dostal procenta, které by dostal pomalu každý. Pokud teda nemáš zvláštní spolupráci s ČSOB, kdy pro klienta můžeš sjednat lepší podmínky. To není, ale až tak jednoduché, musel bys něco nabídnou a to jsou většinou právě výsledky, jinak řečeno produkce.

    Odpovědět

  • Dvořák Kamil

    8 února, 2009

    Svým příspěvkem jsem se nechtěl nijak vychloubat. Snažil jsem se jen říct, že lze na základě jednání docílit pro „spolehlivého klienta“ zajímavé podmínky. Koneckonců i Sophia Finance dokáže pro klienty „vykecat“ daleko lepší podmínky než bouchači z MLM, kteří mají naprosto svázané ruce. Není žádným tajemstvím, že tyto MLM party jsou pro mnoho finančních domů dosti drahým partnerem a ty náklady musí někdo ve finále zaplatit.Měl jsem např. mnoho klientů, kteří se nejprve obraceli na OVB v souvislosti s financování bydlení a hrozil jsem se, jaké úrokové sazby jim nabízely banky…. zaštítěné poradcem z OVB. Troufám si říct, že v jiných MLM to bude obdobné.

    Odpovědět

  • kontrol

    8 února, 2009

    Souhlasím……………..
    Bohužel MLM tady je a dlouho asi i bude, tenhle systém mi nevadí, pokud půjde o spotřební zboží ale prodávat produkty jako chleba, je absolutní blbost, co nedokážu překousnout je, když kvalitní rodinný poradce udělá rodinný plán, který mu zabere například týden, dělá všechno proto aby nikde neudělal chybu, snaží se jako vůl a potom zjistí že nějaký blbeček který ani neví co je IŽP, naplácá to v rodině na vysoké částky a ještě k tomu nabourá celý životní plán. Kdy se kolikrát ruší kvalitní produkty a špatné produkty se sjednávají.

    Odpovědět

  • Pavel Dvořák

    7 února, 2009

    Mne by zajímalo, proč se zástupce SS nazývá finanční poradce ? A proč a co chce radit s finančním plánem to je mi záhadou 🙁 kdyžtak by poradil ss nebo kdyžtak ss a nebo kdyžtak ss ????

    Odpovědět

  • Nela

    6 května, 2010

    Váš finanční plán je šptně! Člověk by měl mít životní pojištění a to z důvodu spoření na důchod,zajištění případné hypotéky či úvěru a zajištění rodiny,kdyby zemřel aby rodina nestřádala.Penzijní fond,nemá u mladého člověka co dělat,neboť dlouhodobě nemá žádný efekt a jsou to vhozené peníze oknem.Vyplatí se pouze tehdy,pokud by Vám zaměstavatel přispíval slušnou částkou a vy si davali pohé minimm tj. kolem 100 – 300Kč tak to se vyplatí vzít,proto,že když Vám někdo dá peníze jen tak,tak proč to nevzít,ale pokud nepřispívá zaměstnavatel,tak je to naproto zbytečné.Penzijní fond se dává 5-6 let před důchodem!Jinak je dobré mít rozumné úrzové pojištění na úraz a nemoc,které pokrije nejen léčení ale vykrije i úbytek financí vzniklých díky nemoci či úrazu.Navíc spořit V produktu Felxi od české spořitelny není rozumné,ta je dobrá jako úrazovka a na spoření je lepší Future od Generali.Nezlobte se na mě,ale jak už t v některém jenom vzkazu zaznělo,tak si někd chtěl namastit kapsu.Jde předce o to,aby byl klient dobře zajiště v ždém případě,nemyslíte?Pokud máte zájem vědět víc,tak ráda poradím na emailu Rosarrio@seznam.cz, samozřejmě bezplatně.

    Odpovědět

  • j.pali

    18 srpna, 2011

    Flexi u manželky nerušte, nic lepšího na čs.thu nenajdete pane. A najděte si poradce, ne prodavače produktů. Vidím to jako tahání peněz z klientů jen pro provize. Na zadání se jinak nedá odpovědět, nemám data, která potřebuji. 777892720

    Odpovědět

  • j.pali

    18 srpna, 2011

    Flexi u manželky nerušte, nic lepšího na čs.thu nenajdete pane. A najděte si poradce, ne prodavače produktů. Vidím to jako tahání peněz z klientů jen pro provize. Na zadání se jinak nedá odpovědět, nemám data, která potřebuji. -když to tak čtu dál, nevím nevím. flexi umí i spořit, asi ne jen tak pro nic není pčs. pojištovnou roku a v soutěžích několik let zpětně se umístuje na předních místech. Je to na Vás, to co čtu mi říka, že kolegové cítí bonitní klienty a předhání se Vás kontaktovat. ps.nepreferuji produkty ani pojištovny. j.pali.

    Odpovědět