CZK/€ 25.305 -0,06%

CZK/$ 23.413 +0,02%

CZK/£ 29.594 +0,24%

CZK/CHF 25.911 +0,38%

Text: Martin Bouček

04. 04. 2007

114 komentářů

Editorial ze dne 4.4.2007

 


 

Zdá se, že je to pravda, ačkoliv se mi zatím nepodařilo oficiální stanovisko slovenské OVB získat. Odpověď jsem měl přislíbenu do konce minulého týdne. Z včerejšího telefonátu jsem jen zjistil, že odpovídat má přímo pan Benedikt Fronc, ředitel Slovenské OVB. Takže na oficiální vyjádření naděje zůstává.

Dejme tomu, že informace je ověřená, vzhledem k tomu, že se mým přímým dotazem chce zabývat nejvyšší vedení firmy. Pak ovšem mi přichází na mysl, že to, co jsem sám znal ze své minulé praxe, totiž motivaci k práci poradce snem o budování vlastní firmy (ve firmě OVB), je ověřeně liché. Kdykoliv totiž můžete dostat výpověď, a je po budování. Nezáleží, jak dlouho stavíte síť, kolik jste značce už vydělal, nic.

Uplatňování MLM marketingu v rámci zprostředkování smluv nabízených finančním trhem je mi osobně dost nesympatické. Systém MLM sám o sobě je hodně manipulativní a většinou funguje jen charismatickým vůdcům, kteří jsou s to kolem sebe vybudovat tým lidí, nadšených pro věc (v zásadě jakoukoliv věc, proč ne tedy finanční poradenství, že?).

Následovníci hlásají bonmoty vůdce a nalákají do sítě další, kteří se chtějí jaksi dostat do kruhu zasvěcených. Ve finančně-zprostředkovatelském světě to také většinou znamená do kruhu bohatých chlapíků či skvělých dam, pro které je jejich práce na prvním místě.

Jenže kdo nechce být úspěšný? Vybudování vlastní firmy vyžaduje obrovské úsilí a odvahu. Je naivní podlehnout představě, že díky rozdělování provizí do hierarchie MLM to půjde snadněji. Je velmi ekonomicky nebezpečné spoléhat se na tradici a historickou značku, aniž by si poradce-zprostředkovatel pořádně zjistil skutečné jistoty plynoucí ze smluvních dokumentů.

REKLAMA

Mnozí naverbovaní nadějeplní nováčci smlouvu, kterou podepisují, ani nečtou. Kdyby to řádně udělali, zjistili by, že svých jistot tam najdou jen poskrovnu. Být odejit po několikaletém snažení a budování struktury je bolestné, ale z pohledu toho většího podnikatele (zastupované společnosti) i ekonomicky logické. Třeba po neloajálním řediteli zbude struktura, a tu hezky dáme spolehlivějšímu a ten nám teprve bude vděčný!

Článek s rozhovorem s panem Jánem Müllerem najdete zde.

Loading

Vstoupit do diskuze 114 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Anonym

    4 dubna, 2007

    Velmi děkuji panu Boučkovi za moudrá slova. Multilevelové firmy jako OVB, ZFP, Fincentrum atd. si mohou s lidmi, kteří jim dali důvěru, co chtějí. Ptám se, zda je jedinou alternativou na poradenském trhu Sophia Finance a pan Zachrdla.

    Odpovědět

  • Martin Bouček

    4 dubna, 2007

    Dobrý den, ačkoliv mne těší, že se mnou souhlasíte, zapomněl jste se podepsat. Mohu jméno k příspěvku doplnit, když se představíte v emailu na redakce@investujeme.cz. Přeji hezký den.

    Odpovědět

  • Anonym

    5 dubna, 2007

    Nerozumim tomu co porad mate s tim podepsal se, nepodepsal se. Tento server to umoznuje, tak se prestante divit, ze se tak deje.
    Kdyz si necham otevrene dvere od bytu, tak bych take nemel byt prekvapen z cizi navstevy.

    Odpovědět

  • Martin Bouček

    5 dubna, 2007

    I ne, je zde taková domluva, že každý stojí zs svým názorem svým jménem. Diskuse s anonymem nemá význam. Neriskuje vůbec nic, takže často nemá žádné zábrany se chovat tak, jak by se sám za sebe styděl. Věřím, že zrovna Vy, anonyme, budete slušný člověk, ale diskutovat s fantomem se nedá.

    Odpovědět

  • habakuk

    10 dubna, 2007

    S blbcem také ne!

    Odpovědět

  • Jan Bartoš

    11 dubna, 2007

    Gratuluji, ukázal jste se jako drzý hulvát, ještě něco nám chcete sdělit?

    Odpovědět

  • K.

    5 dubna, 2007

    Pozeram ze v tomto trohu sa asi moc neorientujete, ked davate firmy OVB, ZFP a Fincentrum do jednej skupiny. Doporucujem Vam prestudovat strukturu jednotlivych spolocnosti (napriklad „vstupne balicky“ hradene formou vlasntej zmluvy pri zruseni ktorej hrozi pokuta, system vzdelavania, kariernych moznosti plateni si za ludi a podobne). Urcite to z Vas nespravi odbornika na tuto problematiku, ale aspon Vase prispevky budu na zamyslenie a nie zasmiatie.

    Odpovědět

  • Anonym

    5 dubna, 2007

    ano, ZFP se mi tam zatoulalo, vim, ze jde jeste o trochu jiny system.

    Odpovědět

  • Anonym

    5 dubna, 2007

    V čem se liší ZFP od OVB?

    Odpovědět

  • Anonym

    5 dubna, 2007

    to zní jako začátek vtipu…

    Odpovědět

  • h

    6 dubna, 2007

    c-o-co-t-i

    Odpovědět

  • Anonym

    8 dubna, 2007

    A jejda, někomu rupli nervy. Měl by asi vyhledat psycha nebo si zajit na ryby.

    Odpovědět

  • Kaja

    11 dubna, 2007

    Bylo by to asi zajimave pocteni, kdyby si s tim dal nekdo praci vypsat a porovnat tyto „struktury“ jednotlivych poradensky firem.

    Odpovědět

  • Kaja

    10 dubna, 2007

    Obavam ze ani toto neni alternativou. Libi se mi jak se tady kdekdo ohani jmeny poradenskych firem, ale kvalita je predevsim na lidech ne na systemu.

    Odpovědět

  • Anonym

    10 dubna, 2007

    Ale system učí lidi jak pracovat

    Odpovědět

  • Anonym

    10 dubna, 2007

    Kdo nepracuje dle systemu – pracuje proti němu. Heslo vedeni společnosti.

    Odpovědět

  • Juraj L.

    4 dubna, 2007

    Všetko je trochu jinak, ale vy to víte, pan Bouček. Nebo vám to šéfko Fincentra nepovedal celé? „Obchod beru velmi osobně“ je titulek rozhovoru s Jankem M. Navrhuji změnit to na „Odchod beru velmi osobně“ 🙂

    Odpovědět

  • Martin Bouček

    4 dubna, 2007

    Milý Juraji L., vy víte, že oficiálně vlastně nevím nic. OVB Slovensko mi dvakrát přislíbilo odpověď, ale stále ji nemám. Když jsem se informaci dozvěděl, zeptal jsem se šéfka Fincentra, zda je to fáma, ale potvrdil mi to. Janek M. prostě už není zemským ředitelem OVB SLovensko. Čím to, čím to?

    Odpovědět

  • Michal

    4 dubna, 2007

    Ale proč do toho pan Bouček tahá MLM? Možná je to jen záminka ke zvýšení návštěvnosti webu. Janko se neztratí, velmi pravdepodobne se spojí s Fincentrem nebo jinou českou MLM firmou, co se snaží uchytit na slovenském trhu. Vyhazov je pro něj vysvobození, jinak by nemohl nic. Pokud by s Fincentrem byla ruka v rukávě, patrně by to probíhalo potichu, p. Bouček by nic nepsal. Z článku je tak zrejmé jedině to, že se Fincentrum nakonec nedohodlo s OVB na sponzoringu tohoto webu:-)

    Odpovědět

  • Anonym

    4 dubna, 2007

    …a je to jasné:-) Zmizely komentáře zmiňující se smajlíkem Fincentrum SK. Jděte do háje.

    Odpovědět

  • Martin Bouček

    4 dubna, 2007

    smajlíkům se nedá odpovídat, tak se namáhejte napsat alespoň jméno a staňte se tak odvážně podepsaným anonymem (dokud nepřipojíte email, není možnosti jiné komunikace, takže každý takový člověk u klávisnice je pro druhé pouhý fantom)

    Jo, a tohle všechno za chviličku smažu 😉

    Odpovědět

  • Anonym

    4 dubna, 2007

    Pan, Bouček je z Fincentra? Ach taaaak! :))))

    Odpovědět

  • Martin Bouček

    4 dubna, 2007

    S Fincentrem mám jen smlouvu o volné spolupráci, takže značku nezastupuji. Už od podzimu. A to mimochodem proto, že nesouhlasím s MLM (což Fincentrum je) ve zprostředkování smluv finančního trhu.

    Odpovědět

  • Lukáš

    4 dubna, 2007

    Spolupráce s Fincentrem, to by si teda pomohl… 🙂 Jediný, komu by to mohlo výrazně pomoci je Fincentrum, konečně by tam mělo někoho, kdo té branži rozumí….

    Odpovědět

  • Insider SK

    4 dubna, 2007

    ne spolupráce ale spoluvalstnictví Fincentrum SK. Ale odmítl to.

    Odpovědět

  • Lukáš

    4 dubna, 2007

    To se nedivím, proč ztratit roky budované dobré jméno spoluvlastnictvím Fincentra 🙂

    Odpovědět

  • K.

    4 dubna, 2007

    jezkovy voci … spolupraca s Fincentrom? To sa Janko „v hrobe obracia“ 😀 … aj ked verim, ze momentalne ho napadaju rozne veci, tak hlboko urcite neklesol 😉

    Odpovědět

  • Adam OVB

    4 dubna, 2007

    A vážený pane Boučku o to zarážející je, jak se z ničeho snažíte uvařit HOT článek. Pravda je někde úplně jinde, jenom to nevíte. Kdybyste teď radši šoupal nohama, uděláte líp 🙂
    Jedinou informaci kterou máte, že Janko Müller už není LD OVB Slovensko a hned se jde psát neurčitý editorial. Tímhle ze sebe děláte „zprávaře hodného Blesku nebo podobných *******“ a investujeme.cz tím pro mě hodně ztratilo na ratingu.

    Odpovědět

  • Martin Bouček

    10 dubna, 2007

    Pane Adame, omlouvám se, že jsem dlužen odpověď – přehlédl jsem Váš věcný komentář neúmyslně.

    Opakuji, že jsem se opravdu snažil zjistit postoj k situaci a informace od OVB Slovensko, nevymýšlím si. Jen stále na odpověď čekám. Doufám jen, že mi dnes odpověď přijde, protože bych tento editorial už rád vyměnil a zároveň bych rád, aby tématicky další navázal. Věřte, že neurčitý editorial nebyl mým cílem, ale napsal jsem ho sem až po té, kdy mi byla odpověď 2x přislíbena a nedošla mi. Co mám víc dělat?

    Odpovědět

  • Anonym

    10 dubna, 2007

    Chcete téma další týden vytěžovat? No to se máme na co těšit. Nic osobního pane Boučku, ale vždyť vy víte kulový. O čem chcete informovat? Čekáte na informace od centrály OVB SK? To si děláte legraci, viďte.

    Odpovědět

  • Petr Fejtek

    10 dubna, 2007

    A vy myslíte, že odchod několika set lidí není téma „k vytěžování“??? I kdyby jejich odchod byl jen „potenciální“ – je a na mnoho týdnů 🙂 Někdo ovšem něco nezvládl přímo exemplárně, takže čekání na reakci může být skutečně delší než Lovosice… Ačkoli ty jsou vlastně v Čechách, že???

    Odpovědět

  • Anonym

    10 dubna, 2007

    A co takhle:…,,čekání na reakci může být skutečně delší než Levice“. Ty jsou na Slovensku.

    Odpovědět

  • Anonym

    10 dubna, 2007

    Téma k „vytěžování“? A jaké! Další podobně „investigativní“ článek na http://www.investujeme.cz? To se máme nač těšit:-) Není myšleno zle. Palec dolů pro autora článku za práci s (téměř nulovými) informacemi. Palec nahoru pro pana Fejtka, že se zajímá.

    Odpovědět

  • Anonym

    4 dubna, 2007

    Bouček??? Fincetrum??? Objektivita??? ….nesouhlas s MLM a podepsana smlouva??? Jsem jediny komu to prijde zvlastni???

    Odpovědět

  • Jan Valachovič

    4 dubna, 2007

    A jejda anonym kritizující, to bude těžký vnitřní souboj….
    Mazat či nemazat, to je oč tu běží:-)

    Odpovědět

  • Martin Bouček

    5 dubna, 2007

    Kolego, tak vy na mne s parafrází Hamleta? 🙂 Tak to jsem si nezasloužil :-)))

    Odpovědět

  • Anonym

    4 dubna, 2007

    Je to pravda čiastočná ! V pondelok ho vihodili, v stredu bola porada tzv. riaditeľov ( česť výnimkám ) a v piatok podalo z OVO Slovensko 550 kolegov výpoveď. Mimochodom OVB neni MLM, je to štrukturálna firma. Želám pekný večer.

    Odpovědět

  • Anonym

    4 dubna, 2007

    Promiňte OVB.

    Odpovědět

  • Anonym

    4 dubna, 2007

    a zbyl tam někdo?

    Odpovědět

  • Anonym

    4 dubna, 2007

    Jo, defraudanti, alkoholici a pár zmatených lidí, kteřý nevědi kto bude dálší na odstrel.

    Odpovědět

  • lubos

    8 července, 2007

    ak možem tak mi prosím ťa vysvetlý, aký je rozdiel medzi štrukturálou firmou a mlm?!!

    Odpovědět

  • Mario

    4 dubna, 2007

    OVB že není MLM? To je mi novinka. Nechce se tak tvářit, ale je.
    A co jsou „poradci“ stavebních spořitelen? Také účastníci MLM. Za co se tu kdo stydí?
    Stávají se i horší věci.

    V jedné nejmenované brokerské firmě pracujete zadarmo, bez smlouvy, 10 hodin denně naháníte telefonem klienty. Dokud neseženete prvního, jste totálně bez peněz. Sliby odměn v řádu šestimístném vás ženou dál. Ale je tu spousta těch ALE.
    Pak firmě seberou licenci, ona se „přejmenuje“ a jede se dál.

    V tom bych hledal větší problém.

    Odpovědět

  • Martin Bouček

    4 dubna, 2007

    Mario, máte pravdu v první i druhém. Ze svého pohledu. Jenže MLM systém tlačí své členy k obratům, jinak je samotné začne ekonomicky ohrožovat. To není zrovna dobré prostředí pro poradensky uvažující zprostředkovatele. MLM zvyšuje tlak na ten klasický střet zájmů zprostředkovatele prodat tu nejlépe zprovizovanou smlouvu a zájem klienta uspokojit své opravdové potřeby co nejlevněji a nejvýhodněji.

    Odpovědět

  • Mario

    4 dubna, 2007

    Ano, jsou tlačeni k nabídkám produktů, z nichž mají největší provize.
    Pamatuji si na rok 200/2001 na internetovou bublinu. Spousta těch co „poradcům“ OVB naletěli, používala stejné větu. A já, ikdyž po mně chtěli radu, rozhazoval ruce.

    To samé stavební spořitelny. Jsou schopni vám doporučit cílovku sebevětší, protože čím vyšší cílovka, tím vyšší provize. A sehnat co nejvíce lidí pod sebe jako nahaněče: „Vy nemáte ještě státní podporu? Vždyť tak okrádáte rodinu!“

    Jestli to je OVB, SLON nebo třeba AWD, to je jedno. V principu mají postavenou činnost na metodách( mimo jiné právě MLM), které se mi příčí a raději dám přednost jedincům typu pana Traxlera:-).

    A celá ta věc o přetahování „poradců“ má stejný komický nádech jako to, co bude následovat v sektoru „realitních makléřů“ až sem vstoupí avizovaná franšíza z Ameriky.

    Jestli mi stačí k tomu, abych nabízel fin. produkty poslechnout si na pár hodin žvanění nějákého glejtem obdařeného zástupce komise, to mi opravdu nepřijde jako dobrá vizitka. Špatně je nastavený celý systém a vyhazov nějakého zaměstnance(ců) z OVB to nijak neovlivní. Pokud chci obchodovat klientům na trzích jako burzovní makléř, potřebuji licenci (II nebo IV, to je jedno) posvěcenou odbornou a právní znalostí. Proč něco podobného nemůže platit i pro ostatní finanční služby?? Dokud budou na komisi (nyní ČNB) sedět lidé, kteří se ztěží uplatní v soukromém sektoru a rozhodovat o nastavení podmínek ti co o nich rozhodují, žádná asociace, ať je sbevíce asociovatější, s tím nic nenadělá.
    Omlouvám se za tento výlev, ale muselo to ven…

    Odpovědět

  • peter

    8 dubna, 2007

    AWD ze je multilevel?? no neviem..asi si nevidel zmluvy awd a ich karierny plan..a porovnavat AWD s OVB no neviem..keby bolo AWD shit nebola mi jednicka v GB a Nemecku…stale sa tu hadate ake poradenstvo a tak..ale povedzme si narovinu.ked klientovi doporucis produkt, ktory je pre neho vyhodny a smeruje k cielu klienta, preco mu ho nepredat?? ci ho posles do poistovne alebo banky aby ho tam tie tety a ujovia zmanipulovali a predali mu aj to co nechce?? bol si niekedy v poistovni alebo banke a skusil si sa zahrat na klienta??? ak nie tak doporucujem..potom zistis aka je hodnota prace kvalitneho fin.konzultanta alebo poradcu…paa

    Odpovědět

  • Pavel Kafka

    8 dubna, 2007

    Děláte si legraci? ZFP je velmi těsně druhá největší v ČR a co to má společného s kvalitou? Navíc AWD co do produkce není největší v Německu. Rádi to o sobě tvrdí. 🙂 vždy záleží na kritériu, které chcete použít.

    AWD je lautr to stejný jako OVB. Co do produtků, kariérového plánu apod. Jen si strhává z celkové provize ještě více než OVB. Ti okrádají svoje lidi o 40 %, ale AWD si strhává dokonce 60 % a poradcům zbývá 40 %. Jen jejich centrála jsou skvělý vymývači. Proto tam také lidi vlastně musí prodávat ty jejich balíčky s IŽP pro úplně každýho a v každé situaci a na obrovské částky, protože by si jinak nevydělali.

    jedno je jisté, v ČR je myslím větší pravděpodobnost, že „kvalitního konzultanta“ naleznete u OVB než v AWD.

    Ostatně opravdu nechápu, jak těch pár jejich schopných lidí tam za těch příšerných provizních podmínek vůbec může pracovat. Není se však pak, co divit, že narazíte na lidi, kde v rodině má žena od nich tři Clevery a muž nic. 🙂

    Odpovědět

  • Anonym

    9 dubna, 2007

    Pípe ty tu?

    Odpovědět

  • Ondrej Parkan

    9 dubna, 2007

    dobry den, no asi vazne neviete kto je awd..a ze najdete kvalitnejsieho konzultanta v AWD? hmmm..prajem vam prijemne hladanie..asi som vazne blby ale zrovnaval som si tieto dve spolocnosti a po 4 rokoch by som neuvazoval o prechode do AWD..keby to OVB vychovavalo kvalitnych poradcov…len si pozrite statistiku produkcie na jedneho poradcu..a preco asi p.Muller odisiel?? ze by preto lebo OVB je kvalitna spolocnost?? A vy tu idete porovnavat obraty?? jasne ze OVB vedie..ale na SLovensku z cca 3500 spolupracovnikmi..kolko asi tak zaraba nad 50 000 mesacne?? A pisat o okradani.,..no..tazke slova…ak si sam dokazete zabezpecit efektivne a kvalitne fungovanie back office s mnozstvom evidencie a podpory tak ok..odkial vlastne ste vy?? ze by s Fincentra???

    Odpovědět

  • zofree

    9 dubna, 2007

    pan muller neodisiel, jeho vykopli a s pani siposovou….

    Odpovědět

  • Anonym

    9 dubna, 2007

    Podarilo se, Fincentrum na svuj web dostalo slovenske ovbáky. Nyní čekejte telefonát od pana Lánského:-)

    Odpovědět

  • Lucie Šusterová

    9 dubna, 2007

    Je úplně jedno, z které poradenské společnosti ten který poradce pochází. Poradenství jen o práci konkrétního člověka. Já osobně prodávám daleko víc podílové fony (Pioneer, Conseq).“Clevera nebo Comfort Plusa“ by ovšem živitel rodiny měl mít. Nevím, která pojišťovna by jen tak schválila např.smrt úrazen na 4000 000 Kč.

    Odpovědět

  • peter palko

    9 dubna, 2007

    No to jsou teda skvosty-:)-:). Vybavuje se mi jakýsi duel Pavla Tigrida a Jiřiny Švorcové na Nově před 10 lety. Švorcová mluvila asi 10 minut o poctivých komunistech a Pavel odpověděl: „Nejsem dojat“. Takže drahá Lucie, nejsem dojat.

    Odpovědět

  • Jan Valachovič

    10 dubna, 2007

    No a to je právě ten problém prodejců, neví která pojišťovna by to schválila….. Jde to a není to takový problém, jen musíte chtít (i řádově menší provivi) 😉

    Odpovědět

  • Kaja

    10 dubna, 2007

    Ohledne toho okradani s vami souhlasim. Bohuzel tech 40-60% je pravda. Myslim ze by hodne poradcu koukalo , kdyby vedeli za co centraly vydavaj penize (a neni to jen rozdilova provize a renty). Ale malo poradcu v MLM firmach napadne se na to zeptat.
    Delal jsem v jedne nejmenovane firme poradce a toto byl jeden z duvodu proc jsem od nich odesel (pro rejpaly: dalsi duvod byla neshoda s „vedoucim“ kvuli neustalemu tlaku na zajisteni „novych konu“ a orientaci na provizi misto na kvalitu.

    Odpovědět

  • Petr Syrový ?

    12 dubna, 2007

    Přijde mi úsměvné jak se tady každý bije do prsou, jak jeho firma je ta správná. Přitom je to takřka jedno. Každý jedinec má v rukou svůj přístup ke klientům a to bez vyjímky…a důvodem této volnosti není jeho firma, ale česká legislativa a obecně legislativa která se (ne)dotýká poradenského trhu. Ať je člověk součástí MLM firmy nebo firmu typu TC nebo zaměstnancem, nenese téměř žádnou právní zodpovědnost za připravená portfolia. Ani to nejde. A že jedna firma je lepší než nějáká jiná? Absolutně nemožné. A pokud někdo tvrdí že některé firmy své poradce kontrolují, tak tak také plácá, protože by ona firma musela mít pomalu tolik kontrolorů jako poradců. Bohužel, firmy jako OVB, AWD…jsou na trhu již tak dlouho, že jejich jméno má třeba více šrámů. Rozdíl je pouze v tom, že mladé firmy mají na nějakou dobu zcela čistý štít. Tento trh potřebuje všeobecnou profesionalizaci, a to ve všech firmách…tak aby se vytvořila kvalitní konkurence. Je potřeba aby centrály jednotlivých firem nebyly 100% ziskuchtivé a investovaly do podpory své sítě (myšleno informační podpory). A rozhodně tomu nepomůžeme tím, že tady budeme házet špínu z jedné firmy na druhou. Je velmi dobře, že vznikají nové firmy, které si chtějí udržet svůj čistý štít a tím se možná trochu více snaží o kvalitu. Ale nezapomínejme že většina nových firem vzniká z poradců tržních gigantů. A je velmi jednoduché si po odchodu z oněch gigantů rádoby umýt ruce a pak už jen ukazovat jak OVB, AWD, ZFP, jsou špatní…a že moje firma je konečně spásou. Pánové Traxlerové zapomínají, že v oněch firmách je spousta naprosto stejných lidí jako je on, jen ještě třeba neudělali onen krok vpřed. Nebo dokonce mají více odvahy než on a snaží se dokázat nemožné a posunout vpřed celého svého mateřského giganta.

    Na závěr k panu Boučkovi a jeho ůvahám k MLM. Mohou pouze říci že jsou hloupé a především, jak už jsem na počátku zmiňoval, nepodstatné. Jde především o to, jak to lidé uvnitř dané firmy vnímají. A z vlastní zkušenosti vím, a vsadím se o cokoli že i většina lidí v této branží, jak z OVB tak odkudkoli jinud, že jako MLM svůj business rohodně nevnímají…a tím pádem ho tak ani netvoří. Není sporu o tom, že tato branže sebou nese spoustu prvků, především ve způsobu práce s penězi získanými z obchodního styku, které charakterizují i MLM, avšak nepleťme si pojmy s dojmy.

    Odpovědět

  • Pavel Zachrdla

    12 dubna, 2007

    Přiznám se, pane Syrový, že jste mi poněkud vyrazil dech. Já Vás znal zatím jen po stránce odborné a v této oblasti si Vás i velmi vážím. Váš „úsměvný postoj“ k snahám o etické poradenství ale nesdílím.
    Mám jeden doplňující dotaz k Vašemu konstatování: „A pokud někdo tvrdí že některé firmy své poradce kontrolují, tak také plácá, protože by ona firma musela mít pomalu tolik kontrolorů jako poradců“. Pokud vím, tak jste prošel firmami, které já osobně považuji za „první ligu“. Mám si tedy, na základě Vašeho tvrzení, svůj názor poopravit? Má to znamenat, že např. Sophia Finance za své poradce neodpovídá a jejich práci nekontroluje?

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    12 dubna, 2007

    Petře, je fajn, že jsi se zapojil do diskuze. Věřím, že se tu budeme setkávat častěji. 😉
    Jen mi řekni, proč hned na úvod vkládáš moje jméno do klávesnice s negativním nádechem? Mrzí Tě snad, že se na rozdíl od Tebe snažím jít svou vlastní cestou? Nebo jaký máš jiný motiv?

    Možná jsi to tak nemyslel, ale mě se Tvá slova dotkla. Spojovat mě s kritizováním OVB, AWD, ZFP… mi přijde nefér. Navíc od Tebe. Řekl jsem zde na Icz snad někdy, že některá z těchto firem je špatná? Nebo některý z jejich poradců? Bráním snad někomu v tom, udělat onen krok vpřed?

    Jediné, co zde říkám, je skutečnost, že neznám moc „poradců/zprostředkovatelů“ (a je jedno pod jakou hlavičkou pracují), kteří by klientům připravovali podrobné investiční plány, aktivně spravovali nebo alespoň reportovali portfolio, a při tom všem dávali klientům smluvní odpovědnost za své služby. Tento názor s mou osobou klidně spojuj, za ním si stojím.

    Ale tím, co jsi napsal, mě obviňuješ z něčeho, co není vůbec pravda. Začínal jsem v OVB, to není žádné tajemství. Když jsem odcházel, určitě jsem utrousil směrem k OVB nějakou negativní poznámku. Avšak nevzpomínám si, že bych třeba zde na webu někdy řekl něco proti OVB. A možná se budeš divit, ale už jsem několika lidem, kteří se dostali do kontaktu s OVB či ZFP doporučil, ať do toho jdou. Pro mě to byla jedna z nejužitečnějších lekcí života. A jsem dnes moc rád, že jsem se rozhodl u OVB začít.

    Proč mě tedy neprávem obviňuješ?

    Odpovědět

  • karel synek

    12 dubna, 2007

    Pane Traxlere, jen tak mimochodem, mohl by jste alespoň naznačit, proč jste u OVB skončil a přešel ke konkurenci?

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    12 dubna, 2007

    My nesmíme ani naznačovat… ;-))

    Ne, tohle je z mého pohledu neplodná diskuze, takže jen krátce. Důvody jsou dva.
    1) Měl jsem jiné představy o poradenských službách, a tak jsem se rozhodl jít jinou cestou a mé představy se snažím postupně realizovat.
    2) Jsem kůň samotář a potřebuji k životu plnou svobodu.

    Každopádně ke konkurenci jsem nepřešel. Postavil jsem se na vlastní nohy a jdu vyloženě svou vlastní cestou. Tak jak jsem si to vždycky přál a jak mi to vyhovuje.

    Odpovědět

  • Jan Valachovič

    12 dubna, 2007

    Ani na chvíli nepřešel? 😉

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    12 dubna, 2007

    Honzo, myslím že sám víte, že fakticky nepřešel. Pouze si na krátké přechodné období pronajal přistávací dráhu pro případ nouzového přistání. 😉

    Nechci touto diskuzí ztrácet čas a cokoliv tu víc rozebírat. Nikam to nevede. Pouze bych rád dostal od Petra Syrového vysvětlení. Nic víc.

    Mějte hezký den, Honzo. 😉

    Odpovědět

  • karel synek

    12 dubna, 2007

    Co vím alespoň v rámci našeho ředitelství, OVB většinou opouštějí spíše lidi, kteří nebyli schopni vytvořit vlastní strukturu. Být 4 roky pořád „jen“ finančním konzultantem jim nešlo moc „pod vousy“-:). Je potřeba se držet osvědčených metod práce. To platí pro jakoukoliv franšízu obecně.

    Odpovědět

  • Mario

    13 dubna, 2007

    jinými slovy, MLM že:)

    Odpovědět

  • Jan bartoš

    13 dubna, 2007

    Vážený pane Synku,
    měl jsem pocit, že už se do takových nekonečných, plochých diskuzí nebudu zapojovat, naběhl jste si ale ukázkově.

    Myslíte ty osvědčené metody práce, které jsou založené na brainwashingu, vyhledávání lidí, kteří budou víc slepě pracovat než myslet? Mlžení,podávání zkreslených informací nebo dokonce (DOUFÁM že NEVĚDOMÉ) lhaní?

    Fakticky věříte, že takové charakteristiky jsou obecně platné a přijatelné?

    Odpovědět

  • Anonym

    13 dubna, 2007

    ,,Osvědčené metody práce“ jsou asi ve všech MLM firmach stejnéí

    Odpovědět

  • Vit Kalvoda

    13 dubna, 2007

    A opět jsme u toho:
    a) MLM=ze zásady zlý a podlý systém?
    Anebo
    b) v ČR nejvíce rozšířené formy MLM byly zneužity rychlokvaškami a bezpáteřníky?

    Nebo snad C je správně? Nápověda z publika?

  • Martin Drobný

    14 dubna, 2007

    ech vy vtipálku..
    ale docela jste to trefil, myslím, že spousta diskutujících tady by volilo „a“

    jak je to u TC? jste zaměstnanecká firma nebo taky MLM?

    ještě jeden dotaz, ideálně na pány z OVB: jaké jsou rozdíly mezi MLM a strukturální firmou?

  • Jan Lener

    14 dubna, 2007

    Připravím článek, který Vám pomůže s Vaší informační asymetrií.

  • Vit Kalvoda

    14 dubna, 2007

    TC je především stále ještě ve vývoji, proto ten apetit s jakým konzumuje chutné a šťavnaté poradce 🙂

  • Jan Bartoš

    14 dubna, 2007

    Hlavně je z mého pohledu TC firmou, která si zakládá na budování kvalitních dlouhodobých vztahů jak dovnitř tak navenek!

  • ExOVB

    19 dubna, 2007

    ale karle, sam si tím prošel a pokud by si tě Horák nehýčkal tak by jsi možná dřív nebo později podlehl taky konkurenci a když si tě na vánoční besídce v Plzni hýčkali dnešní „Horákovi“ (taky jsem moc na začátku nechápal proč), ale na druhou stranu klobouk dolů, že jsi to utrpení v podobě někončícího vytrvalého čekání vydržel. Nemyslím si, že OVB opouštějí OVB lidi, kteří nejsou schopni vytvořit tým. Já sám sem ten tým vytvořil, ale také zabalil po neshodě s mým vedoucím, kdy jsem akceptoval jeden špatný krok, ale když to bylo po druhé řekl jsem ser….. na to. Možná jsem se měl nad to povznést, ale mě tak za každou cenu direktivní styl nevyhovoval. A když se dnes podíváš na Bibena či Chudýho tak jsou toho zdárným příkladem jak je sr…. jejich vedoucí tedy jmenovite Pixa s Horákem. A taky možná si všimneš, že Horák se po odchodu Bibena uklidnil a není tak za každou cenu direktivní (chápe proč, ponaučil se z chyb).

    Odpovědět

  • Martin Bouček

    13 dubna, 2007

    Zdravím pana Zachrdlu i pana Traxlera. Jak vidíte, žádná reakce, což je bohužel typické pro podepsaného anonyma. Někdo zneužil jméno pana Mgr. Petra Syrového. Proto jsem přidal za jméno otazník. Ovšem kvůli vašim cenným reakcím příspěvek nemažu.

    Tímto se také za redakci veřejně omlouvám panu Petru Syrovému, naše otevřená diskuse bohužel může být takto odsouzeníhodným způsobem zneužitá. Bohužel se vždy našel v historii člověk, který dobré věci zneužil proti druhým… Martin Bouček

    Odpovědět

  • Pavel Zachrdla

    13 dubna, 2007

    No nevím, jestli Vaše omluva není předčasná. V registru pojišťováků totiž existuje i Petr Syrový, PPZ OVB :-). Pana Petra Syrového (autora několika knížek o osobních financích), jsem včera na tento diskusní příspěvek mailem upozornil. Má tedy možnost (jde-li o jeho příspěvek) zde na naše reakce odpovědět a nebo se od tohoto příspěvku distancovat. Zatím však bez jakékoli odezvy :-(.

    Odpovědět

  • Martin Bouček

    13 dubna, 2007

    Pane Zachrdlo, tak pan Petr Syrový (autor knížek etc.) se už ozval dnes v 11:00:41 🙂 K tomu druhému pánovi z OVB – když bude někdy reagovat, tak otazník pochopitelně umažu a doplním třeba rozlišovací z OVB nebo když mi napíše na email, že to nepsal, tak dolním „anonym podepsaný jako…“, nebo jen dvojku, to je jedno. Vše se vysvětlilo, jsem moc rád.

    Odpovědět

  • Adam Holý

    12 dubna, 2007

    Abych nebyl mimo dění, co to znamená „MLM“?

    Odpovědět

  • Martin Bouček

    12 dubna, 2007

    MLM je zkratka pro multilevel marketing, nebo také síťový marketing. Doporučuji knihu: Jonh Bremmer: Profesionální síťový marketing nejen pro profesionály, vydalo nakladatelství ALPRESS, s.r.o., Frýdek-Místek, 1998, ale zároveň jedním dechem kapitolu Pyramidové systémy z knihy Manipulativní nátlak (Proč tak snadno uposlechneme druhé?), autor Douglas Rushkoff, vydalo nakladatelství KONFRONTACE, 2002.

    Odpovědět

  • Adam Holý

    12 dubna, 2007

    Děkuji. Na tyto knihy bohužel nemám čas 🙁 Jaký význam má tedy spojení „MLM firmy“? Nějaký český srozumitelný výklad, který pochopí i laik? 🙂

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    12 dubna, 2007

    viz uvedený odkaz

    Odpovědět

  • Petr Syrový

    13 dubna, 2007

    Vážení přátelé,
    příspěvek pana Syrového není od toho Syrového, kterého znáte jako autora knížek, článků a účastníků diskusí.

    Správně jste poznali, že příspěvek není ode mne, že nějak nesedí styl i téma.
    Proti Honzovi Traxlerovi nic nemám a rozhodně bych mu nevytýkal odchod od OVB. Chápu jeho totální překvapení.

    Abych předešel dalším záměnám, zkusím se podepisovat se jménem firmy (KFP), případě s emailem (syrovy.petr@seznam.cz)

    Odpovědět

  • Pavel Zachrdla

    13 dubna, 2007

    No to je moc dobře, že se to takto vysvětlilo :-))).
    Na druhé straně se naskýtá otázka, zda pan Syrový č.2 o této diskusi vůbec ví. Zda to opravdu není jen podlý podvrh, jak psal pan Bouček.

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    13 dubna, 2007

    Jsem rád, že šlo o nedorozumění. 😉 Teď by mne jen zajímalo, jak bude reagovat druhý Petr Syrový.

    Hezký den všem Petrům Syrovým 😉

    Odpovědět

  • Martin Bouček

    13 dubna, 2007

    Pane Syrový, děkuji, že jste se do diskuse ozval. Upřímně budu rád, když Vaše názory na investujeme.cz zazní, protože si jich stejně jako napsal pan Tlaxler vážím. S přáním hezkého víkendu Martin Bouček

    Odpovědět

  • Anonym

    8 dubna, 2007

    Třeba pan MÜLLER najde uplatnění v nově zakládané akciové společnosti na Slovensku pod názvem ZFP akadémia,a.s.

    Odpovědět

  • Peter

    8 dubna, 2007

    ty pako,ZFP uz davno na slovensku funguje..mam v time kolegu ktory v ZFP pracoval..a mimochodom s p.Mullerom sa poznam, pocul som ho a jeho nazory su mi velmi prijatelne a poznam priciny odchodu jeho a dalsich 540 kolegov…

    Odpovědět

  • Anonym

    8 dubna, 2007

    Ano, ZFP a.s. fungovala na Slovensku od 1.4.2000 do doby než jeji akcie odkoupila (česká) ZFP akademie, a.s. Břeclav. Údajně proto, aby zahladila stopy po pasece, kterou tam nadělala v době důchodové reformy. Stejná (česká) ZFP akademie, a.s. znovu zakladá na Slovensku akciovku pod názvem ZFP akadémia, a.s. Kdo ví proč asi?

    Odpovědět

  • Anonym

    8 dubna, 2007

    Zeptej se toho svého kolegy, který v ZFP pracoval, jak se mu tam pracovalo a proč tam skončil.

    Odpovědět

  • Anonym

    11 dubna, 2007

    Vo vzťahu k problematike v II. dôchodkovom pilieri spoločnosť LAFINE DELZIO,
    spol. s r.o., IČO: 35 925 604 viackrát oslovila vo veci pohľadávok spoločnosti Winterthur
    d.s.s., a.s., IČO: 35 903 821, spolupracovníkov ZFP.

    Odpovědět

  • Pavel Storož ml.

    8 dubna, 2007

    Jaké jsou to příčiny odchodu? Děkuji za info.

    Odpovědět

  • Martin Cimburek

    11 dubna, 2007

    Připojuji se k panu Storožovi s otázkou. Ví se už něco oficiálního / i neoficiálního?

    Odpovědět

  • Pavel Storož ml.

    11 dubna, 2007

    Zřejmě nám není přáno, pane Cimburku. 🙂

    Odpovědět

  • Martin Bouček

    13 dubna, 2007

    Pánové, stále ještě čekám na oficiální vyjádření OVB Slovensko, a stále nic. Je to klasická mlžící metoda u OVB známá (pozor! mám na mysli centrály OVB, ne jednotlivé struktury poradců, bráno šmahem!). Uvidíme, zda se dočkám… ale stále doufám, že ano.

    Odpovědět

  • Pavel Zachrdla

    13 dubna, 2007

    Pane Boučku, už se tím netrapme a užijme si slunný víkend. Přinesl jste informaci, což je správné. Každý z nás si na vzniklou situaci utvořil vlastní názor, bez ohledu na případné oficiální stanovisko (nakonec i to mlčení lze za stanovisko považovat). Vývoj budoucí naše domněnky buď potvrdí a nebo vyvrátí. Konec konců je to jejich interní záležitost.

    Odpovědět

  • Vit Kalvoda

    13 dubna, 2007

    Těžko se tím netrápit, když se takový kolos otřásá v základech a nevíte, jestli mu upadne jen malíček nebo jestli se rozpadne na kusy. Jak pevně je postaven???

    …jakpak asi dopadne odchod/neodchod struktury Radima Lukeše v čeké OVB?
    To už by si pomalu p. Frahnert v Kolíně mohl všimnout, že mu chodí na účet o pár dobrých EUR méně 🙁

    Také jsem slyšel že někdo od OVB vysoudil 1mil za protiprávní konstrukci smlouvy, žeby precedens pro budoucí „běžence“?

    Odpovědět

  • Pavel Zachrdla

    14 dubna, 2007

    Co je nám do interních záležitostí cizích firem? Přece nejsme supi, abychom se těšili na hostinu, nebo ne?

    Odpovědět

  • Vit Kalvoda

    14 dubna, 2007

    Máte pravdu, pane Zachrdlo, asi mě v těch nočních hodinách na čas posedl supí duch 🙂

  • Pavel Zachrdla

    14 dubna, 2007

    No to je dobře. Já se bál, že jste až příliš podlehl novému prostředí :-).

  • Vit Kalvoda

    14 dubna, 2007

    Ale né, ale gde, furt so zaseklé tady ve štatlu, ně žádné cajzl nepředělá 🙂

  • mmt

    14 dubna, 2007

    tiez ma zaujima ako to dopadne. Na slovenskom webe openiazoch.sk som do toho zacal v diskusii ku OVB trosku rypat, ale zatial velmi velka odozva nie je. Ozyvaju sa jedine odidenci alebo stastne spokojne a zmotivovane R3. Ziadne strachy o buducnost sa medzi nimi nekonaju.

    Odpovědět

  • kir

    11 dubna, 2007

    500 vypovedi prislo na centralu, za par dni sa 200 z nich hned stiahlo. pravda je taka,ze sa vsetky velke spolocnosti distancovali od Mullera, podpisal len Aegon a Slovenska sporitelna. To ego mal prilis silne na to,aby ostal… vyhodili ho pretoze si chcel urobit,aj si urobil,vlastnu maklersku spolocnost.

    Odpovědět

  • Anonym

    12 dubna, 2007

    Takze odejit z OVB a založit si vlastní firmu není možné? Fakt to je takhle zmáknuté? Velke spolocnosti se distancuji od nejschopnějšího člověka?

    Odpovědět

  • patrik

    12 dubna, 2007

    ach jaj chlapce…ty vazne nevies kde je pravda..vcera som prave telefonoval z jednym co odisiel..citi sa naramne dobre..preco asi?? muller povedal jednu nadhernu vetu : „uspech je neodpustitelny“..zamyslite sa panove nad tym…

    Odpovědět

  • pateik

    12 dubna, 2007

    Odpovědět

  • Barla

    16 dubna, 2007

    Alebo ste zakomplexovaná 8 ročná R3, alebo klamár. Nik výpoveď nestiahol, ale naopak hlásia sa ďaľší čo majú záujem odísť do novej firmy. Len že háčik je v tom, že ani vypovedaný LD nevie o novej firme, ktorú mal údajne založiť už v januári ( o čom majú Fronc, Frahnert písomný dôkaz), čo je blud. Celé to spískal jeden LD, ktorý v delíriutremens( zase raz videl biele myšky) si sťažoval emailom do Nemecka, že v jeho štruktúre končí začínajúca R1 a odchádza za lepším inou R1, ale v tom bol problém, že v štruktúre LD Müller, ktorý o tom ani nevedel a ani ju nepozná. Tá osočovacia a nenávistná kampaň, ktorú rozpútalo vedenie OVB a niektorý jeho už bývalí kolegovia nemá obdobu. A má pravdu. “ Úspech sa neodpúšťa!!! „. 90% lúdí v jeho štruktúre sú ľudia do 30 rokov a viac ako 65% má VŠ vzdelanie. Ich preplatenosť sa pohybovala na úrovni 88 – 93 % a následná detto. Pri FKT jeho ľudia preberali najviac ocenení, či už sa jednalo o Strieborný, Zlatý odznak OVB alebo Najleší GST, BL, BD, RD, LD za uplinulý rok. Áno je pravda, že OVB poslalo list do všetkých spoločností aby ho obratom podpísali a vrátili naspäť, ze omietajú akúkoľvek spoluprácu s Jánom Müllerom a jeho firmou. Jediný kto to podpísal bol predstaviteľ Allianzu aj to preto, lebo do konca roka sa udejú veci, ktoré tu už niekto naznačil a stanete sa dielermi All. A vyhodiť niekoho na základe chcenia je úbohosť.

    Odpovědět

  • Martin Bouček

    16 dubna, 2007

    To, co zde popisujete, mi připomíná jednání české OVB (před nástupem pana Gardavského, protože jsem pryč už od roku 2004). Je to jednání v nepochopitelné histerii. Ta firma bohužel (protože jí nepřeju opravdu nic zlého) se takhle připravuje o svoje nejlepší lidi. (Podepsal jsem se tentokrát jako poradce.)

    Odpovědět

  • Barla

    16 dubna, 2007

    Viete pán Bouček čo je na tom najstašnejšie, že pár alkoholikov, hulvátov a defraudantov tvrdí v OVB na Slovensku muziku. Neexistuje pluralita názorov, každá nová myšlienka sa umlčí hneď v zárodku a keď nie tak sa nepohodlný jedinec odstráni a nakydá sa na neho ako na posledného vagabunda.

    Odpovědět

  • daniela

    24 dubna, 2007

    :))))) nebodaj v tých super spoločnostiach pracujete, že už viete o tých výhodných zmluvách?

    Odpovědět

  • radeji anonym

    10 dubna, 2007

    Pánové , pánové……takové spekulace.Až se odkryjí všecky karty, uvědomíte si, jaké kraviny jste tu vypisovali.Včetně autora článku bohužel.

    Odpovědět

  • radeji anonym

    10 dubna, 2007

    Samozřejmě mám na mysli pouze tu první část Pane Boučku , s tím MLM to je pravda pravdoucí :))))))))

    Odpovědět

  • Anonym

    29 dubna, 2007

    nazor

    Odpovědět

  • Anonym

    11 dubna, 2007

    Kdy bude pokračování kuloárních kruhů? (Nebo kruhů v obilí?) Stále čekáme na vyjádření centrály?

    Odpovědět

  • Anonym

    12 dubna, 2007

    zdravim ceski bratri ´=)
    ak pan Boucek caka odpoved od centraly OVB Slovensko tak je hafo naivny. Povedzte co asi tak moze ziskat? Milion lzi a polopravd na ktorych sa v Bratislave este stale nestihli samy dohodnut…..Fronc teraz beha po vsetkych financnych partneroch od vymyslu sveta, vydiera a vyhraza sa ze ked niekto zacne spolupracovat s Mullerom tak kuca paca….OVB vstupilo na burzu…preco asi? je na predaj….kupca Allianz….a zdrave jadro ho opustilo…vlastne momentalna situacia je asi o tom ze kto vymysli vramci tych co ostali vacsie klamstvo o Mullerovej strukture tak bude povyseny aspon o level vyssie…biznis je biznis….svedomie, cest ci dobre meno to su vyrazy ktore by pan Fronc potreboval teraz asi v slovniku cudzich slov hladat….hezkej den

    Odpovědět

  • Anonym

    15 dubna, 2007

    To je zly vtip, ze Muller bol zdrave jadro OVB. Vsak on a jeho ludia dosiahli svoj „bombasticky uspech“ za cenu poradenstva, vysledkom ktoreho su nespokojni klienti a aj spolupracovnici. Viem o konkretnych pripadoch nastvanych klientov, ale aj spolupracovnikov jeho struktury. Ked Fronc neriesil veci davnejsie, teraz je este mensia pravdepodobnost, ze sa od neho niekedy dozvieme pravdu o nich vsetkych vratane neho.

    Odpovědět

  • sr

    20 května, 2007

    Diobry den vsetkym… Rad Vas oboznamim o informaciach ktore momentalne koluju medz ovb a aj „odidencami“…
    verzia ovb je taka ze zatial nema spolocnost Partners Group Sk okrem aegonu a slovenskej sporitelne nikoho.. co je na tom pravdy vie asi len M. spekuluje sa o tom ze Ceska poistovna je dohodnuta.. opat co je na tom pravdy…
    verzia od odidencov… cele ovb je …. (len nadavky) nechapem sice ako sa predstavili ked pred 2 rokmi prisli ku klientovi- ale neosocujem ich a neurazam… avskak aj u nich su pochybnosti nakolko zmluvy robia iba novacikovia, ktori nemaju problem, takisto odidencom bolo odporucane aby si min na 3mesiace zobrali uvery aby prezili-to je info priamo od nich.. a oni zase tvrdia ze maju vsetkych partnerov…
    je tu jednoducho len boj.. na sr stranke openiazoch sa vela diskutovalo o tomto a hlavne sa osocovalo a urazalo.. moje odporucanie… pockajme 3 4 mesiace a cas ukaze kto kmal pravdu…a pozor aby na nezhdy nedoplatil klient lebo skriepka poradcov ktori nemaju na praci nic ine len ohovarat nikam inam nevedie len k poskodeniu klienta…
    pekny den…

    Odpovědět