CZK/€ 25.320 +0,18%

CZK/$ 23.408 +0,56%

CZK/£ 29.523 +0,28%

CZK/CHF 25.813 +0,21%

Text: Jan Lener

27. 08. 2007

61 komentářů

Editorial ze dne 27.8.2007

 


 

Odpověď se dočtete na konci editorialu. Ale vydržte a přečtěte si nejprve stať. Nedávno se dohodl nový penzijní fond od Aegonu s proslulou ZFP. Dohoda je jednoduchá, za 80 000 klientů za 3 roky má ZFP 10% podíl na penzijním fondu.

To je myslím událost, která stojí za diskuzi. Pro penzijní fond je to asi nejlepší postup, jaký mohl na relativně zaplněném a zajetém trhu s penzijním připojištění zvolit. Nevím však, jak chce nezávislá ZFP, poradci mají na vizitkách slovo poradce, poskytovat dále nezávislé služby. Jak je asi ve firmě koordinováno oněch 80 000 smluv? Jak firma zabráním masivním převodům z jiných fondů od stávajícího kmene? Chce vůbec?

Hovorům o závislosti a nezávislosti však nasadil zatím korunu Petr Borkovec nejúsměvnějším výrokem tohoto léta, který vyřkl v rozhovoru na téma, zda by firma Partners také chtěla 10 % v nějakém penzijním fondu. Petr Borkovec uvedl jako důvod proč to nedoporučuje: „Další věcí samozřejmě je, že taková provázanost s jedním poskytovatelem finančních produktů by mohla ohrožovat reputaci a objektivitu Partners.“

Výrok školitele společnosti, která už je (nějakým způsobem) provázána s jednou finanční institucí poskytující životní pojištění a penzijní připojištění, je nádhernou ukázkou, jak se dá dělat marketing (mimochodem nedávno šla v televizi reklama na nějaký automobil. Ukazovala, že všechny ostatní auta jsou jen hračky, jen toto je pravé, při tom však právě toto auto připomínalo nejvíce hračku J, což ovšem reklama obrátila naruby) ve financích.

A jsme u toho. Víte co to je (v tom úvodu)? To je obrazně vyjádřený styl marketingu používaného tak často ve financích.

REKLAMA

Loading

Vstoupit do diskuze 61 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Pavel Hanzl

    27 srpna, 2007

    Dobré !

    Odpovědět

  • Pavel Zachrdla

    27 srpna, 2007

    To bude asi drb, pane Lenere. Já na FinMagu ani na stránkách panterů nic o jejich provázanosti nečetl a pan Majer říká, že jsou velmi informačně otevřeni ;-).

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    27 srpna, 2007

    Někde byl náznak o tom, že snad mají podíl na AXA PF. V OR nic není. Třeba nám pan Lener pomůže a napíše co ví o majetkovém propojení Partners na poskytovatele finančních produktů? Už se těším na obhajobu nezávislosti a absenci plánů obchodního obratu firmy.

    Odpovědět

  • Pavel Zachrdla

    27 srpna, 2007

    No, některé věci (třeba půjčky ;-), se do OR nezapisují a vyčtete je až z rozvahy. Třeba nám k tomu řekne něco Fredy (myslím, že účetnictví je jeho parketa :-).

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    27 srpna, 2007

    Right! Řekl bych, že nic není zadarmo a řekl bych, že to zaplatí klient. Třeba jde o milióny úlovků z rybníčku, to se pak vyplatí, že? Hlavně eticky, jak jinak?

    Odpovědět

  • Danny

    27 srpna, 2007

    A jak to delate pane Lenere? Drzet nekoho a mlatit ho prava leva? Cim ten protejsek vubec drzite? :o)))

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    27 srpna, 2007

    Pan Lener dozajista nemyslel sebe 🙂 On své klienty jen poplácává po zádech. Přestože spoustě poradců leze na nervy, jsem naprosto přesvědčen, že je to velmi schopný a mimořádně odborně a eticky vybavený kolega. Váš úsměšek si nezaslouží.

    Odpovědět

  • Danny

    27 srpna, 2007

    Pavle, zajima mne to ciste technicky, tak nehledejte usmesky tam kde nejsou. Jeste jsem nevidel nikoho se trema rukama.

    Odpovědět

  • Pavel hanzl

    27 srpna, 2007

    OK, Danny. Já ten článek četl pozorně a Vy nejste hloupý, tak proč ta poznámka?

    Odpovědět

  • Danny

    27 srpna, 2007

    Tek si prectete pozorne muj prechozi prispevek. Zajima mne to ciste technicky. Tecka.
    Mate „dar“ nektere veci zbytecne komplikovat. Pripominate mi jednoho znameho, ktery videl za vsim nejakou „habaduru“ (jeho slova) a nakonec se obesil (nedelam si srandu). Tak si dejte Pavle pozor. ;o)

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    27 srpna, 2007

    Jo, dík, dám si pozor. My grafomani máme rádi květnatý styl, proto máte ten pocit.

    Odpovědět

  • Danny

    27 srpna, 2007

    ;o))

    Odpovědět

  • Jan Lener

    27 srpna, 2007

    Tuto věcnou námitku jsem čekal a proto je tam ta závorka o střídání rukou v mlácení a držení. Jen mimochodem, editorial nemá útočit na závislost, nebo nezávislost Partners. To opravdu ne. Má upozornit bna propojení ZFP s Aegonem a ukázat na formu komunikace.

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    27 srpna, 2007

    Dotaz do redakce: umíme odfiltrovat toho spamovacího robota? Pokud ano, kdy se tak stane?

    Odpovědět

  • Danny

    27 srpna, 2007

    Wow. Ze by se s tim uz neco zacalo dit?

    Odpovědět

  • Petr Zámečník

    27 srpna, 2007

    Dnes byla nasazena antispamová ochrana. Nejedná se sice o žádný výkřik moderní antispamové technologie, ale v současné době je to nejlepší dostupné řešení. S připravovaným novým Investujeme.cz bude vylepšena též antispamová ochrana.

    Odpovědět

  • obchodnik

    27 srpna, 2007

    pane Lenere, se kterou spolecnosti a jak je provazana Partners? diky

    Odpovědět

  • Petr Chmelař

    27 srpna, 2007

    Zdravím pane Lenere….. Tak jste mě zase dostal. Opět mi to nedá abych Vám na tuto kravinu léta (když už máme podle Vás výrok léta) neodpověděl.

    Již jednou kdysi před dávnými časy jsem Vám v diskusích odpovídal, aby jste si nepodložená tvrzení, která jsou jen Vaší spekulací, nechával pro sebe. Tehdy jste mi dával za pravdu, že je to neetické a že se to nedělá, že teda už nikdy nic podobného od Vás neuslyšíme…. A je to tady zase. Cituji: „Výrok školitele společnosti, která už je (nějakým způsobem) provázána….“ Vaše výroky si tedy opět budu interpretovat po svém a nemůžete se na mne tudíž zlobit když sem napíšu:

    Pan Lener je (nějakým způsobem) homosexuál…..

    Je vidět, že Vám Partners opravdu leží v žaludku. Vaše snaha dostat se k některým našim produktům vyznívá naprázdno, tak alespoň takhle, co??? A když už jsme u toho marketingu…. zkuste radši odpovědět na včerejší otázku Honzy Majera, kolik že to ta Vaše firma (úmyslně nenapíši firmička, počkám na odpověď na Vaši otázku) má poradců….. Díval jsem se schválně na Vámi tak avizovanou tiskovou zprávu, ale to je přesně jeden z těch absolutně nic neříkajících materiálů snažící se dělat marketing…

    Odpovědět

  • Danny

    27 srpna, 2007

    Ma slova…………. Take jsem si tohoto i dalsich nesrovnalosti v uvahach pana Lenera vsiml. Jak jsem jiz nekolikrat cetl, pan Lener je jiste odbornik………….ale jako o cloveku si o nem myslim sve.

    Odpovědět

  • insider

    27 srpna, 2007

    Lener je fakt homosexuál?

    Odpovědět

  • Danny

    27 srpna, 2007

    Mozna, ze o tom bude dalsi editorial. Uvidime.

    Odpovědět

  • morgil

    28 srpna, 2007

    Příspěvěk hodný inteligentního člověka 🙂

    Odpovědět

  • Hahař ujelý

    11 září, 2007

    Teda to až se dozví jeho krásná přítelkyně…

    Odpovědět

  • Jan Lener

    28 srpna, 2007

    Máte exclusivní produkt od Axy, takže nějaká provázanost je zřejmá…Opakuji, že nehodnotím objektivitu, neobjektivitu, editorial ani nebyl o tom spojení s Axou, to je snad veřejně známá věc, ne? A mám docela dost práce, takže nemohu moc psát. Pěkný den.

    Odpovědět

  • Adam Tomášek

    28 srpna, 2007

    Mne napriklad dostala tiskova zprava spolecnosti TopConsultant. Dle toho co se v ni pise, tak je prumer na poradce neco pres 10 smluv a pres 1500 smluv mesicne. Kde jste vzali tolik lidi?

    Odpovědět

  • Jan Lener

    28 srpna, 2007

    Pane Tomášku, špatně jste četl.

    Odpovědět

  • Adam Tomášek

    28 srpna, 2007

    Takže to je celková produkce za rok 2007? Ty poklesy na grafech jsou storna?

    Odpovědět

  • Jan Lener

    28 srpna, 2007

    Zase špatně. Uf.

    Odpovědět

  • a

    28 srpna, 2007

    kdyby jste raději napsal obrat a počet poradců…. Ale do toho se Vám nechce, což?

    Odpovědět

  • Jan Lener

    28 srpna, 2007

    Firma Top Consultant má za svůj cíl poskytovat kvalitní poradenství, s 90% a vyšší úspěšností uzavřených poradenství. Naši klienti nás zajímají. Nepotřebujeme soupeřit s ostatními firmami v obratu. Obrat zvyšujeme. Počet poradců také. Až přesáhneme 100 poradců budeme uvádět i tato čísla. Do té doby nepotřebujeme číst příspěvky na téma naší velikosti. Této velikosti by jsme měli dosáhnout za rok, za rok a půl.

    Špičkové poradenství klade vysoké nároky při zaškolování a přijmutí poradců. Rychlé a extrémně vysoké nárusty by naší firmě neprospěli. Nemůžeme přijmout zajeté zemské ředitelství. Takové, které by se blížilo kvalitě, kterou chceme se tady v republice absolutně nevyskytuje. Fakt ne. Nic proti nikomu. A starého psa novým kouskům nenaučíš.

    Chceme mít přátelské vztahy s ostatními hráči na trhu, jsme schopní spolupracovat, pokud tím získáme něco pro poradce, klienta. Kde není slušnost, nebo je agresivita, či marketingové přibarvování, nebo dokonce otevřeně vyhlášený boj, tam není ani přátelsví, ani spolupráce.

    A nic na tom nezmění ani vydírání, ani manipulace, či příspěvky pár lidí a anonymů z Partners. Pro okolí jsem já i TC velmi dobře čitelný. Na tom je možné postavit dlouhodobé vztahy a spolupráci. Toho se držíme.

    Odpovědět

  • Petr Chmelař

    28 srpna, 2007

    🙂 No nic, končím svou manipulaci a vydírání…. 🙂 můžete zase klidně spát. A ke klidnému spánku určitě přispěje i to, že nebudete muset odrážet nápory zajetých zemských ředitelství…. nejen, že se v republice nevyskytuje takové, které by se blížilo kvalitě kterou chcete, jak uvádíte, ale nevyskytuje se tu ani takové, které by umíralo touhou spadnout pod TC. To neberte osobně, to je fakt. Přeji hodně úspěchů…. Howgh

    Odpovědět

  • Jan Bartoš

    12 září, 2007

    Nevím pane Chmelaři, na začátku jste působil sympaticky a prezentoval se střídmými názory. Kde jste přišel k té žumpě, kterou tu teď ventilujete?

  • Adam Tomášek

    28 srpna, 2007

    Tak to teda nevim kdo pochopi vasi zpravu, kdyz to mate napsane jak …… Cisla jsou zavadejici. A clanek je trapny

    Odpovědět

  • Petr Chmelař

    28 srpna, 2007

    Pořád to stejné, pane Lenere. Pokud je „nějaká provázanost zřejmá“ tak nám ji všem osvětlete…. Dám Vám takový příklad: Když Petr Hrubý před několika lety ve spolupráci s Conseqem vytvořili aktivní portfolia s předplaceným poplatkem, také to byl exklusivní produkt. Znamenalo to však že je Broker Consulting provázaný s Conseqem?? Asi ne, že.

    Ano máme exklusivní produkt od Axy, máme několik dalších exklusivních produktů od dalších partnerů, ale znamená to že jsme se všemi provázáni?? Asi těžko.

    Práce máme všichni hodně, nicméně mi nedá si nepovšimnout, že jsme asi přišli na způsob jak Vás spolehlivě „umlčet“ v diskusi…. Stačí se zeptat na počet poradců společnosti Top Consultant…. Nebo mě vyvedete z omylu a ten počet se konečně uvedete?? Věřte, že to bude stát maximálně 10 vteřin Vašeho času…..

    Odpovědět

  • Jan Valachovič

    28 srpna, 2007

    Tak teď se musím p. Lenera zastat, nebuďte na něj takový zlý, chápejte co to dá prace všchny ty poradce spočítat? Neustále se měnící počet to znesnadňuje a p. Lener uvádí zásadně jen správná čísla. Nedivte se, nechce napsat že jich je 15 když je to 14 nebo 16…

    Odpovědět

  • Fredy

    28 srpna, 2007

    Pokud je hlavním kritériem množství, tak vede OVB, nebo už mu Fincentrum, či Partners šlape na paty?
    Patrně mylně jsem se domníval, že nezáleží na množství, ale na kvalitě. Nu což, u nás je rozhodující počet bouchačů na počet ještě nevytěžených naivních lidiček.

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    28 srpna, 2007

    To by asi vedla spise ZFPA. Ale to je jedno. Rekl bych, ze kvalita poradenstvi a pocet obchodnich zastupcu jsou zpravidla v neprime umere.

    Odpovědět

  • Jan Lener

    28 srpna, 2007

    Mým osobním cílem je převědčit Vás časem o opaku našimi výsledky!!! Nikoliv řečmi 🙂

    Odpovědět

  • Jirka Hlisnikovský

    28 srpna, 2007

    Provázanost možná není správný pojem. Nicméně pokud někdo firmě bez historie vyvine produkt, je to krajně neobvyklé, diplomaticky řečeno.

    Odpovědět

  • Fredy

    28 srpna, 2007

    Nechápu údiv některých diskutérů. Finanční žraloci na sebe většinou jen cení zuby, ale pokud některý „nekrvácí“, tak se do sebe nepustí. Vždy nakonec zvítězí společná snaha o oškubání neznalých jedinců až na morek kosti. Proto různá propojení ať už veřejná, či tajná, přes prostředníky. Nebo tajné dohody o handlu klientů. Vždyť o to právě jde. Kdo má pod palcem nějaké klienty, ten je dnes nejváženější partner pro každou poradenskou společnost. Dokonce si myslím, že se to brzy stane běžným obchodním artiklem. Možná by mělo investujeme.cz zavést rubriku „bazar klientských kmenů“. Myslíte, že to není špatný nápad? Pokud byste jej zavedli, tak bych prosil autorský podíl 10% 

    Z tohoto důvodu mě tyto zprávy nechávají naprosto klidným. Bude to samozřejmě pokračovat.

    Odpovědět

  • Petr Levý

    28 srpna, 2007

    Mohu se zeptat proč TOP CONSULTANT nemá ve svém předmětu podnikání činnost investičního azprostředkovatele a poj. agenta ? 🙂

    Odpovědět

  • Jan Lener

    28 srpna, 2007

    Protože jí nepotřebuje? Nebojte právně jsme v pořádku.

    Odpovědět

  • Fredy

    28 srpna, 2007

    Pane Lenere, mě stačí porovnání 4 čísel a pokud jsou pravdivá, tak jdete správným směrem. Proto výkřiky jiných bouchačů považujte spíše za pochvalu. A skřeky nad tím, kolik máte poradců, považuji za směšné.

    Pozitivní je, že 32% (třetina) smluv na rizikové pojištění tvoří „jen“ 5% obratu a naopak 15% smluv rezervotvorného pojištění tvoří 26% obratu. Jsem zvědavý na další vývoj a na podobná srovnání další společností. Kteří se přidají jako první?

    Odpovědět

  • Jan Lener

    28 srpna, 2007

    Fredy, já Vám upřímně děkuji. Oslovil Vás smysl naší tiskové zprávy. Snad Vás potěší, že tento měsíc tvoří investice 53% obratu, 38% smluv. Rizikové pojištění 7% obratu a 4% smluv a IŽP, spořící životní pojištění 15% obratu a 6% smluv. HÚ 17% obratu. Ale oni se tam do konce měsíce ještě sesypou :-). Průměrný obrat na smlouvu je o 5% nižší než minulý měsíc.

    Odpovědět

  • Pavel Zachrdla

    28 srpna, 2007

    No já si myslím, že ty „koláčky“ mají jen velmi omezenou vypovídací schopnost. Dá se z nich sice vyčíst struktura sjednaných produktů, ale neříkají nic o poradenství a jeho kvalitě. Jestli má někdo již 4 IŽP a poradce mu sjedná další páté, byť na 500 Kč/měsíc, tak je to pravděpodobně také špatně. Tuto připomínku myslím obecně vůči srovnávací metodice, nikoli vůči TC, který, jak se zdá, je na tom ze všech provizáků nejlépe.

    Odpovědět

  • Jan Lener

    28 srpna, 2007

    Rozumím, nesouhlasím, že nic neřeknou. Klienty opravdu neuživotkováme! 🙂

    Odpovědět

  • Pavel Zachrdla

    28 srpna, 2007

    Já Vám to věřím a ještě jednou zdůrazňuji, že to nebylo myšleno proti TC. Ale z „koláčků“ se to dopočítat nedá. Osobně si myslím, že nejlepším ukazatelem spokojenosti klienta (nikoli samozřejmě kvality poradenství) je jeho ochota za tuto službu zaplatit. Takže možná by bylo dobré v „koláčcích“ uvádět i placené služby. Nakonec, nula je také číslo :-).

    Odpovědět

  • Fredy

    29 srpna, 2007

    Tak teď zase nesouhlasím já s Vámi. Jak můžete porovnávat ochotu klientů platit s kvalitou portfolia? Obrazně řečeno, klient čuchne ke smlouvě a když „smrdí“, tak přestane platit?
    Pokud to myslíte tak, že klient, za 20 let placení KŽP zjistí, že pojistná částka je tak sotva na jednu slušnou dovolenou, naštve se a přestane platit, pak ano. Ale tohle je již dávno jedno jak pojišťovně, tak bouchači.
    Ostatně někde se kdysi psalo, že životnost průměrné rezervotvorné životní pojistky je kolem pěti až šesti let. Zajímalo by mě, kolik je to nyní. Myslím si, že to spíše klesá. Tohle by mělo, kromě klientů, také zajímat politiky. Takhle vyhozené peníze (daňové odpočty) na řešení jednoho s pilířů penzijního systému jsou přímo v přímém přenosu….

    Pokud bychom měli pochybnosti o správnosti údajů zde prezentovaných, tak to nemá smysl dál rozvádět.

    Odpovědět

  • Pavel Zachrdla

    29 srpna, 2007

    Myslím, že jsem dostatečně zdůraznil, že ochotou klienta platit lze poměřovat jeho spokojenost, nikoli kvalitu poradenství. Jak měřit mezifiremně kvalitu poradenství nevím. Zcela jistě ale kvalitu portfolia klienta nelze hodnotit pomocí koláčků produkce, protože ty zobrazují co bylo aktuálně sjednáno, ale nezobrazují produkty, které již má klient z dřívějška.
    S tím dlouhodobým placeným vztahem s klientem máte pravdu. My poskytujeme placené poradenství již více jak deset let, řada klientů je s námi od počátku a po celou tu dobu nám platí za průběžnou péči. A nemyslím si, že by byli natolik neznalí, že by si v průběhu té doby nevšimli, že není něco v pořádku. Proto je u nás (vnitrofiremně) průměrná doba placené péče klientského kmene jedním z kritérií hodnocení práce poradce.

    Odpovědět

  • Fredy

    29 srpna, 2007

    Ok, omlouvám se. Přehlédl jsem Vaší poznámku v závorce a pak jsem zapomněl, že Vaše firma je jedná z mála, která si za své služby nechává platit. V tom případě je otázka ochoty placení a následně kontroly klienta na místě.

    Pokud mi bouchač řekne, že mě jeho rady nebudou nic stát, že to zaplatí finanční žraloci, to sice ano, ale z mých peněz (plateb). Tímto bouchač samozřejmě lže, ale okamžitě mě to nežhaví, neboť nemusím ihned sahat po portmonce. Ve Vašem případě bych byl více opatrný, to je pravda. Kor když se jedná o paušál…..

    PS: Jen tak mimo soutěž. Včera jsem mluvil s jedním člověkem, který se mi chlubil, jak seká investičky i u „chudší“ části populace. Klientovi sjedná IŽP, ale on na to nemá tolik volných peněz. Tak mu na to sjedná úvěr a ten tam vloží, jako mimořádný vklad. Prý na tom vydělá dvakrát. Storna úvěrů se ho prý netýkají, to řeší bankovní úředníci a storno IŽP prý nehrozí, je předplacené. Byl na to dost vysmátý, tak mu to asi funguje. Nezjistil jsem ale, pro koho bouchá a pak nějak se mi to nezdá ?.
    Neslyšel jste o tom?

    Odpovědět

  • Pavel Zachrdla

    29 srpna, 2007

    Ne, v praxi jsem se s tím zatím nesetkal, naši klienti se rekrutují asi z poněkud jiné kategorie (a tím nemyslím výši přijmu či majetku) a ani mě tyto „vymakanosti“ příliš nezajímají. Teoreticky by to tak ovšem fundovat mohlo a tuzemští bouchači jsou velmi vynalézaví.

    Odpovědět

  • OVB Šafr team

    30 srpna, 2007

    Dovolte mi poznámku,Fredy. Ta životnost té či oné kapitálové pojistky je do jisté míry také ovlivněna servisem toho či onoho fin. poradce ( dobrá, Fredy:) – tedy „bouchače“). Když mi před 7 lety bouchnul pojišťovák „amsikáckou“ kapitálovku, už jsem ho pak od té doby nikdy neviděl. Ani během těch inkriminovaných rizikových 2 let na vrácení provize. Ozval se, až když jsem pojistku v únoru letošního roku zrušil. Nejspíš byl zklamán, že už nebudou další následné provize. Panečku, tomu říkám servis!

    Odpovědět

  • Fredy

    31 srpna, 2007

    Kdysi, dávno tomu na zad, jsem o rezervotvorných životních pojistkách (tehdy hlavně KŽP) psal toto:

    ….. platit si KŽP je stejný nesmysl, jako kdybych dnes na Šumavě pravidelně lil do Vltavy teplou vodu s tím, že se v budoucnu v Praze ohřeji…..

    Jaký by byl rozdíl, kdyby mě, při tomto nesmyslném počínání, občas nějaký bouchač poplácával po ramenech? Řekl bych, že žádný. Problém není v intenzitě návštěv bouchače, ale v tom, kdo, co a jak nabízí.

    Odpovědět

  • obchodnik

    29 srpna, 2007

    uz nejakou dobu sleduji tento server. sem sice trader, ale investice delam taky a to me privedlo sem. nakonec jsem zjistil, ze cast prispevku je tu na toto tema a cast je ciste pro poradce, pojisteni atd. posledni dobou co ctu nekter diskuse abych si udelal aspon maly prehled co a jak, se nemuzu ubranit dojmu, ze jediny kdo trati, je klient. etika v tomto podnikani neni zadna, kazdy si dela co chce, prodava co chce, vsichni o tom vedi, vymsli se ruzne klicky, rusi se smlouvy a pretahuji nekam jinam. chapu, ze je to taky dilem nevedomosti populace cokoli o financich, ale cim vic to tady ctu, tim vic se nestacim divit a jsem vzdy alergicky (nekdy prehnane) na vsechny banky, pojistovny i poradce co porad volaji a cpou mi ruzne produkty, vyhodne jen pro ne.

    a taky jsem alericky na tu antispam ochranu. pokud tam je kod JASNE citelny 1918 a fire? nevezme mi to a to se opakuje treba 2x, tak to nekdy nastve

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    29 srpna, 2007

    Vy ovšem nejste typický klient. Typický klient si svého poradce, informace ani produkty sám nehledá – ani se neumí správně zeptat co by měl chtít. Poradce se MUSÍ ke klientovi dostat. I když s tím nesouhlasíte a všechny agresivně odmítáte, mezi nimi je mnoho těch, co klientovi pomohou. Jinak máte pravdu, taky mně vadí útoky a diskuse nesouvisející s tématem článků. Čtenáře mnohdy vůbec nezajímá podstata článku, ale jen možnost mediálního boje s někým kdo není v anonymitě.

    Odpovědět

  • obchodnik

    29 srpna, 2007

    jen bych upresnil, agresivne je neodmitam. nejsem agresivni. nemam to za potrebi. trhy vas nauci byt nad veci. verim ze je par poradcu, co je prace opravdu bavi, majji radi svet financi, jsou zapaleni a dobre poradi a snazi se opravdu klienta poznat a individualne mu pomoci. ale je jich opravdu strasne malo. vetisna je, jak vy rikate „bouchaci“ a ruzni „prodejci“ co maji za sebou 2 dny seminaru. jak rikam, vim, ze problem je i v tom, ze vetsina lidi nema paru o financich a tito zraloci jen vidi jak je oskubat. spis jsem si chtel jen povzdychnout 🙂

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    29 srpna, 2007

    OK. Je z Vás opravdu cítit únava a frustrace z našeho světa. Jen ještě poznámka na konec. Aby poradce co začíná přežil první 3 roky, musí udělat mnoho kompromisů mezi klientovo a jeho zájmy. Ti úplně nejúspěšnější z nás nejsou primitivní bouchači, ale mají dost prostředků a zkušeností a taky už dost klientů, aby jim to stálo za to důkladně pokračovat v sebevzdělávání – většina z těchto osob jsou chytří a samostatní lidé, co nechtějí zakrnět u nějakého prodejního schématu.

    Odpovědět

  • obchodnik

    29 srpna, 2007

    jj, souhlasim. na nekterych tady lidech vidim, ze to neni jen o IZP a ze se zajimaji o investice, fondy, maji zajimave postrehy v diskuzich. takze nejsem tak zahorkly 🙂 spis si tak delam nejak nazor abych vedel za kym jit, neco taky o teto oblasti vedel abych vedel na co se ptat, na co si dat pozor.

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    29 srpna, 2007

    OK. Díky za nadhled.

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    29 srpna, 2007

    Zapomněl jsem napsat, že většina sporů je právě o různém pohledu na etickou práci. V tom nemáte pravdu, etika tu jistě je. Klientovi jen pomůže, když poradci budou mezi sebou bojovat o různá řešení. Bohužel poslední půlrok je to stále více osobní, než odborná debata.

    Odpovědět

  • Petr Zámečník

    29 srpna, 2007

    Dobrý den,

    bohužel v současnosti je nasazená antispamová ochrana jediným dostupným řešením zamezení spamu v diskusích. Připravujeme uživatelsky přístupnější řešení, které ovšem bude možné implementovat až s novou verzí Investujeme.cz. Za komplikace, které nasazení antispamu přináší, se omlouváme.

    S přáním krásného dne,
    Petr Zámečník

    Odpovědět