CZK/€ 25.320 +0,18%

CZK/$ 23.408 +0,56%

CZK/£ 29.523 +0,28%

CZK/CHF 25.813 +0,21%

Text: Jan Majer

24. 11. 2006

22 komentářů

Editorial ze dne 23.11.2006

 


 

Dneska jsem byl na semináři o současnosti a budoucnosti finančního poradenství, kterou pořádalo vydavatelství Economia, resp. osobně Petr Fejtek z měsíčníku Finanční poradce. Na podobné akce se mi nikdy moc nechce. Připadají mi takové… old-schoolové.

Dneska jsem ale dobře udělal, že jsem šel. Jednak mě tam Fejtek dvakrát jmenovitě pochválil za tenhle web (v plném sále Kongresového centra to vyzní zvlášť povzbudivě), jednak jsem zjistil, co vy možná nevíte: Naše diskuse se pomalu ale jistě stávají fenoménem.

V jeden moment moderující Petr Fejtek deklamoval doslovné znění zvlášť povedeného diskusního příspěvku Honzy Lenera. „Přátelé, to jsou čtyřiadvacetiletí mlaďoši,“ pokračoval Fejtek. „Řeknete si, že jim chybí zkušenosti, že jsou jen plní ideálů… Ale ona je radost to číst!“

Petrovi Šafránkovi pak symbolicky udělil medaili za statečnost, s níž vstupuje i do témat, jež by jako člověk placený AFIZ neměl snad ani číst.

V legračním kontrastu k tomuto výjevu pak byla první tisková konference nové profesní asociace USF, kde jsem byl dopoledne. AWD, Broker Consulting, KZ Finance, Feds atd. Většina sdělení byla o etice. Zeptal jsem se, jak představitelé USF hodnotí diskuse o etice na investujeme.cz a proč nejsou lidé z členských firem v diskusích vidět.

REKLAMA

Místopředseda představenstva USF Michal Pyšík (AWD) odpověděl, že ho náš web nezaujal a že ho nesleduje, tudíž mi nemůže sdělit žádný názor. Ostatní přítomní představitelé členských firem souhlasně přikyvovali.

No, mám takový dojem, že se co nevidět někdo z USF s něčím vytasí. Počítám, že s fungl novým nebo inovovaným finančním webem pro širokou veřejnost. Taky se těšíte?

Loading

Vstoupit do diskuze 22 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář: Petr Šafránek Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Jan Lener

    23 listopadu, 2006

    Ale moc dobře tenhle web sledují, včetně členů a Pyšíka…asi nemají co říct, nebo plánují vlastní. To je zajímavá myšlenka…Bojkot tohoto serveru z obchodních důvodů…A pak uděláme třetí a čtvrtý…Prostor pro reklamu je, články si budou půjčovat.:-)

    Odpovědět

  • Petr Šafránek

    24 listopadu, 2006

    Neřekl bych, že nemají co dodat. Určitě mají také schopné lidi, kteří by se rádi zapojili do diskusí i do autorských příspěvků. Problém je v tom, že si Petr Hrubý bojkotem tohoto serveru vyřizuje účty za přetahování lidí do Fincentra FP a bohužel bojkot serveru si prosadil v rámci celé USF. Vyzýval k tomu i AFIZ, kde nepochodil… Je to škoda, určitě by měl co říct Zdeněk Sluka či lidé z KZ Finance či z Moneca – zatím ovšem drží basu s Petrem Hrubým…..

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    24 listopadu, 2006

    Bojkot je hloupost. Já jsem do Fincentra přišel z úplně jiné firmy. Kvalita vztahů, koncepce rozvoje, podpora obchodní sítě i odměny jsou tu o řád vyšší, než u mého bývalého makléře.
    ——-
    Kdo si léčí rány tím, že bojkotuje střet odborných názorů, se okrádá o prestiž, má-li co říci. Pane Pyšíku, pane Hrubý – žádám Vás, abyste na tomto místě pomohli kultivaci nezávislého finančního poradenství. Váš hlas by tu měl být slyšen. A také hlas všech Vašich poradců, kteří mají svědomí! Pokud něco potřebuje naše branže, tak je to slušnost a zpětná vazba. Nebraňte svým lidem svobodně se projevit na serveru, který je pro všechny poradce otevřený!
    ——-
    Děkuji, že o mé žádosti zapřemýšlíte. Takže snad už v prosinci se zapojíte do diskusí? Těším se, že mě nezklamete! a… pane Pyšíku, před dvěma lety na prezentaci AWD jsem seděl v první řadě, bylo to v hotelu v Praze. Tam jste mi připadal jako člověk cti a odvahy, nebál jste se říci veřejně své názory. Já jsem pak dva roky setrval u jiného makléře a dnes nelituji, že jsem ve Fincentru. Pojďme se spíše pustit do společného boje za finanční osvětu a za zvýšení podílu nezávislého finančního poradenství na českém trhu! A to přesto, že si stále ještě lížete rány z existence Fincentra.

    Odpovědět

  • Jan Majer

    24 listopadu, 2006

    Pane Hanzle, já vím, jak to myslíte, ale asi stejně jako já víte, že takové výzvy nejsou k ničemu. Skoro by to mohlo vypadat, že účast pana Pyšíka a Petra Hrubého je něco zásadního. Pan Gardavský se do diskusí taky nehrne, nejspíš nestíhá, ale svou občasnou symbolickou účastí vyslal do své firmy jasný signál, za který mu už od léta tleskám.

    V Broker Consulting, AWD atd. platí plošný pokyn, že tato stránka je tabu (odtud také vítr vane, když se celkem rozumný člověk odmítá podepsat jménem). Tak to je a tak to bude.

    Šéfové těchto firem mi odmítají poskytnout rozhovor, ačkoli nabízím otázky předem a samozřejmě následnou autorizaci. O to víc cením pana Tomka ze ZFPA, kterého jsem vůbec nešetřil, a přesto do toho šel.

    Odpovědět

  • Michal Ott

    24 listopadu, 2006

    S tím hrnutím se do diskusí je to jedna věc – řekl vych, že spousta lidí (alespoň od nás) je sleduje, ale nevyjadřují se. Ono zaplést se s někým do diskuse znamená strávit u toho minimálně celý večer (tímto zdravím pana Lenera) xD .
    Na druhou stranu programově odmítat web, který ma za cíl obecnou kultivaci poradenského prostředí mi přijde minimálně nerozumné. A ještě nařizovat svým lidem, že se nemají účastnit diskusí tady ja drsné.. a co když budou – vyhazov? No proč ne, ať se ti rozumní klidně přemístí do jiných firem.
    S tím odmítáním rozhovorů – je to osobní nebo se nechtějí vůbec prezentovat v odborných médiích?

    Odpovědět

  • Jan Majer

    24 listopadu, 2006

    Není to osobní v tom smyslu, že by se nechtěli bavit se mnou. Je to vůči Fincentru. S Petrem Hrubým, tímto ho zdravím, se znám asi nejlíp ze všech šéfů firem. V létě mi po vzplanutí sporu kolem přestupu „jeho“ lidí do Fincentra řekl, že na webu vlastněném Fincentrem nechce být vidět a že se bude snažit dohodnout totéž s ostatními firmami, na které má vliv. Beru to, ale jak vidíte, hecuju ho… Tehdy mi řekl, že nevěří, že Fincentrum umožní skutečnou nezávislost webu. Po půl roce provozu je všem jasné, že to Fincentru nedělá problém.

    Kdyby vedení Fincentra v budoucnu zešílelo a změnilo postoj, komunita chytrých lidí, co tady diskutují, by se jednoduše sebrala a začala se scházet jinde.

    Obavy z účasti a „podpory“ tohoto projektu nejsou na místě. Být šéfem jakékoli poradenské firmy, „outsourcuju“ tento web ostošest k prezentaci kompetence svých lidí. Jako to dělá Honza Lener – kolik lidí by dnes vědělo o firmě Top Consultant, nebýt jeho komentářů a článků na ICZ? Takto už o něm vědí čtenáři Reflexu a Eura, mluví se o něm na konferencích.

    Ani Fincentrum ale nepřijde zkrátka – má na svém webu zajímavý obsah, projekt je díky němu komerčně úspěšnější. Spokojený je pan Lener, spokojené je Fincentrum, spokojení jsou inzerenti, to vše v zájmu klientů a etického přístupu k nim. Není to pěkné?

    Odpovědět

  • Fárek

    25 listopadu, 2006

    je to pěkné a má to logiku. Nápad, na kterém icz stojí mě svou jednoduchostí nadchl hned při první návštěvě. A nenapadlo vás, že se za bojkotem webu ze strany USF skrývají prosté lidské vlastnosti jako závist a žárlivost?

    Odpovědět

  • Slavomír Kožúšek

    25 listopadu, 2006

    Promiňte, ale nemáte pravdu pane Šafránku. Spolupracuji s výše uvedenými firmami a o bojkotu nic nevim. Já tedy BASU nedržím! S pozdravem SK

    Odpovědět

  • Jan Majer

    25 listopadu, 2006

    Dobrý den, pane Kožúšku, já o bojkotu vím přímo od zdroje, jak jsem uvedl, pan Šafránek byl u pokusu dohodnout bojkot i s AFIZem. Se kterou z výše uvedených firem spolupracujete? Byla by skvělá zpráva, kdybychom zjistili, že ten zákaz není až tak striktní.

    Odpovědět

  • Jan Lener

    25 listopadu, 2006

    Tak ta firma určitě žádný bojkot prosadit nechce a nemůže, to vím jistě… Nicméně prozradit jí může jen Sláva.

    Odpovědět

  • Slavomír Kožúšek

    26 listopadu, 2006

    Také přeji pěkný den pane Majere! Nevím, jak se staví k bojkotu majitelé firem (mohu se zeptat), ale já píši o tom, že o žádném zákazu nevim. Spolupracuji s KZ finance a Broker Trustem. Myslím, že vás potěším i tím, že vím o dalším čtenáři s KZ finance, který je ve svém oboru odborníkem a rád si zde něco přečte. Co se týká společnosti Broker Trust a.s., tak tam pracuji samostatně, ale od společnosti jsem žádný zákaz nedostal. Ani by nemohli, protože pracuji na úplně jiném principu (jsem vlastním pánem a využívám pouze administrativní a technicko-analytické části). Jinak tento web i doporučuji a zatím jsem se nesetkal s záporným pohledem. Dokonce se mi díky tomuto webu ozývají „staří“ přátelé a nacházím zde i mezi čtenáři nové klienty. Takže držím palce!

    Odpovědět

  • Petr Šafránek

    26 listopadu, 2006

    Máte pravdu, Broker Trust skutečně nebude nikomu nic zakazovat, byli by sami proti sobě, protože spolupracující subjekty jsou jejich klienty, nikoliv jejich obchodními zástupci….

    Odpovědět

  • Slavomír Kožúšek

    26 listopadu, 2006

    Moc pěkně řečeno. Je vidět, že se orientujete 🙂

    Odpovědět

  • Petr Šafránek

    25 listopadu, 2006

    Podle údajů v registru ČNB jste vázaným pojišťovacím zprostředkovatelem Nationale-Nederlanden životní pojišťovny a ta není členem USF….

    Odpovědět

  • Jan Lener

    26 listopadu, 2006

    To se ale týká pouze pojištění.

    Odpovědět

  • Slavomír Kožúšek

    26 listopadu, 2006

    Pane Šafránku, byl jsem vázaným pojišťovacím zprostředkovatelem Nationale-Nederlanden životní pojišťovny. Pracoval jsem také pro makléře, pracoval jsem i pro Citibank. V současné době spolupracuji s KZ finance, Broker Trust, Bawag a další. Přál jsem si být také brokerem u jedné význámné firmy u nás, to se mi na velmi krátkou dobu vyplnilo, bohužel jsem onemocněl a nemoc mi zabránila, abych mohl vykonávat takřka jakékoliv zaměstnání. Živí mě hlavně hypotéky a investice. Pojištění mě živit teprve začne (musel jsem si něco sehnat, pod tlakem klientů). Tak takhle nějak vám to stačí?

    Odpovědět

  • Jan Majer

    26 listopadu, 2006

    To je až moc…:-) Máte pozoruhodný záběr a tah na bránu. Na jednu stranu jsem rád, že jsem se o vás něco dozvěděl, na druhou se omlouvám za tuto div ne lustraci. Zajímala mě ta firma z USF. Přeju hezký den.

    Odpovědět

  • Petr Šafránek

    24 listopadu, 2006

    Doporučuji se podívat na tiskovou zprávu na http://www.usfcr.cz/cs/zprava/18/ Cituji pana Pyšíka: „Máme vyšší produktivitu na jednoho poradce, než je obvyklý průměr na trhu. Její výše ukazuje, že poradci, kteří pracují pro společnosti sdružené v USF, jsou převážně lidé provozující finanční poradenství či zprostředkování jako svou hlavní činnost. Nejedná se o tzv. nedělní poradce, kteří by si touto cestou pouze přivydělávali k nějakému dalšímu zaměstnání. To nám umožňuje klást na naše poradce a zprostředkovatele mnohem vyšší nároky, poskytovat jim systematické a dlouhodobé vzdělávání a zvyšovat tak jejich profesní kvalitu.“
    A když vezmeme kalkulačku:
    ŽP 32 120 smluv / 1482 PPZ = 22 smluv/PPZ za 9 měsíců = 2.5 smlouvy/PPZ/měsíc
    Investice 8 338 / 644 IZ2 = 13 smluv/IZ2 za 9 měsíců = 1.5 smlouvy/IZ2/měsíc
    Nějak nám ta prohlášení a čísla nesedí….

    Odpovědět

  • Jan Lener

    24 listopadu, 2006

    A máte to propočítané na AFIZ?

    Odpovědět

  • Petr Šafránek

    24 listopadu, 2006

    Samozřejmě. Je to 1.2 smlouvy ŽP/PPZ/měsíc a 1.0 smlouvy investic /IZ2/měsíc. Máme mimo jiné podstatně lepší poměr ŽP/investice, ale hlavně nikde nehlásáme do světa, že máme samé profesionály!!! Nebo Vy snad, pane Lenere, považujete průměr 2.5 smlouvy/měsíc za důkaz toho, že se většina poradců své činnosti věnuje profesionálně a jsou tedy kvalifikovaní a vzdělaní? Přesně tento blud pustila USF do světa…

    Odpovědět

  • Jan Lener

    24 listopadu, 2006

    Díky za odpověĎ. Já osobně nepovažuji. 🙂

    Odpovědět

  • vtqkjlo

    25 září, 2010

    XxZubn jhovlottdzrn, [url=http://fwhuhhbsvbnb.com/]fwhuhhbsvbnb[/url], [link=http://gllcsfyvqese.com/]gllcsfyvqese[/link], http://enpqpivzpehi.com/

    Odpovědět