CZK/€ 25.305 -0,06%

CZK/$ 23.413 +0,02%

CZK/£ 29.594 +0,24%

CZK/CHF 25.911 +0,38%

Text: Jan Traxler

19. 06. 2007

80 komentářů

Editorial ze dne 19.6.2007

 


 

Pár jejich komentářů…

„Sako, kravata, nažehlená košile, naleštěné boty a v ruce kožené desky. Copak je normální, přijít za kamarádem oblečený jako na operu do La Scaly?“

„A hned spustil naučenou básničku a začal malovat nějaký domeček. Tak ho přeruším. ‘Počkej, počkej, jak to se mnou mluvíš? Nemůžeme se bavit normálně?’ ”

„Po pár minutách jsem to už nevydržel. ‘Vy musíte mít často školení, co? Vždyť Tobě člověče úplně vygumovali hlavu.’ “

„Vyplňovali jsme takový dotazník, co bych si chtěl pořídit apod. Tak říkám ‘pořádné silniční kolo a taky motorku ’. ‘No vidíš,’ povídá, ‘a když si budeš spořit třeba tisícovku každý měsíc, tak pak na to budeš mít.’ ‘Ale já si spořím, akorát tohle je otázkou priorit. Jsou i důležitější věci než kolo.’ “

REKLAMA

… to by mohlo stačit.

Jeden z těch dvou známých se mě pak ptal, co za to ten „poradce“ vlastně má, že ho nějak nepochopil. Tak jsem mu vysvětlil, že finanční poradenství není ten správný pojem, ale že by bylo lepší používat finanční zprostředkovatelství, protože celé je to o jediném – najít nějakou záminku a zprostředkovat nějaký finanční produkt (pojištění, spoření…). Za zprostředkování obchodu mezi klientem a bankou dostane pak „poradce“ od banky provizi. Pochopil, že jelikož spoření i úrazovku má, asi to nebude služba, kterou by potřeboval.

Nemám nyní v úmyslu kritizovat systém provizního zprostředkovatelství jako takový. Ty dva „poradce“ bych také nechtěl nijak odsuzovat. Každý někdy začíná a oni časem pochopí, že s lidmi je třeba jednat jako s lidmi. Natož když přijdou za starým kamarádem.

Ale co mě hlavně zarazilo a proč tento text píšu, jsou způsoby, kterými jsou tito zprostředkovatelé učeni. Když jsem v oboru začínal, učili mě stejné věci a já dělal stejné chyby. Víc jsem se soustředil na svůj vzhled a na svůj projev (monolog), než abych se soustředil na člověka, se kterým komunikuji, a snažil se naladit na stejnou frekvenci.

REKLAMA

Je normální, učit začátečníky pořád to samé dokola, co v praxi nefunguje? Když se vám každý druhý člověk vysměje, tak asi skutečně něco nefunguje. Jestli to však někdy pochopí vedoucí manažeři z řad zprostředkovatelských kolosů, o tom silně pochybuji.

Vlastně vždyť oni si nepotřebují s lidmi rozumět. Stačí když jeden z padesáti potenciálních klientů ve formě telefonního čísla uzavře nakonec IŽP a je na měsíc vyděláno. To, že si o nich zbývajících 49 myslí své, to už je asi nezajímá.

Loading

Vstoupit do diskuze 80 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář: Adam Holý Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Jan Majer

    19 června, 2007

    Honzo, důležitá je ve vašem editorialu poznámka, že jste začínal stejně. Já taky. Mohl bych vám vyprávět celý večer legrační historky o mých začátcích. Zrovna dneska jsem vyslechl jednu takovou od šéfa jedné velké zahraniční finanční instituce. Začínal jako pojišťovák. Jednou přišel ke klientovi, ten všeho nechal, zavolal své dva syny a významně pronesl: „Když se hoši budete špatně učit, dopadnete jako tenhle pán.“ 🙂

    Asi se shodneme, že i po letech praxe máme k dokonalosti daleko. Na tu nalejvárnu nejmenované firmy máme stejný názor. Je to stavěné pro určitý typ lidí, kterým to vyhovuje. Ti ostatní se poučí a budou dělat dobrou práci, ať už v mateřské firmě nebo jinde. V každém případě z toho systému vyšla kromě nás dvou i většina kolegů, kteří dnes hýbají poradenským trhem.

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    19 června, 2007

    :-))))) Malem jsem spadl ze zidle… Vy mi davate, Honzo. Jestli mate takovych historek v zasobe vic, tak to si rad udelam cely vecer cas. Smich pry prodluzuje zivot. ;-))

    Odpovědět

  • Mario

    19 června, 2007

    Hezké:-))

    Odpovědět

  • zinfo

    20 června, 2007

    Tak za mnou přišel kolega. Kupoval nový byt, příjem má zajímavý, násobný, než jaký v současné době potřebuje. Bral si úvěr ve výši 1 milion korun. Poradce, prý vysoce postavený OVB, doporuený, mu sjednal lišku. Následně se kolega svěřil, že zároveň s úvěrem s poradcem uzavřel i IŽP a hned na 2 a půl tisíce měsíčně. Dva na spoření a 500 na pojištění, protože se stejně přece musel kvůli úvěru pojistit. Kolega je spokojen, že dobře pořídil. Výsledek se dozví až za možná 30 a možná vůbec. Od poradce bych čekal trošku víc. Myslím, že mu měl poradit jak zhodnocovat volných 10 tisíc měsíčně. Ale proč, když provize z IŽP je tak lákavá a tak dobře se dá apelovat na klientovu zodpovědnost…

    Odpovědět

  • obchodnik

    20 června, 2007

    to je presne o cem mluvim. zatim proste fin. poradci je jen sorta prodavacu nesmyslu co maji hezke vystupovani a vedi jak a kam dotlacit klienta. znam to, protoze sem drive skolil tyto praktiky a delam strategicky marketing.
    jinak pokud ma vas kolega vice nez slusny prijem, doporucuju at ma privatniho bankere. oni opravdu poradi. a pojisteni neni treba. ale vse zalezi na stavu uctu. pak s vami jednaji uplne jinak a mate i jine podminky (napr. neplatite zadne poplatky s vyrizenim hypoteky , jine uroky atp)

    Odpovědět

  • K.

    20 června, 2007

    obchodníku, toto není pravda. Pracuji v bance, pár pater nad klientským centrem. Nenadržuji zprostředkovatelům a poradcům, jen chci uvést pravdu. Privátní bankéři poskytují úplně normální provizní poradenství, poplatky klient platí úplně stejné jako přes poradce. A že jednají jinak? Jsou to hoši, co vydělávají kolem 22.000 hrubého, osobní uzkušenosti s investováním nemají, sami se chystají na hypotéku… A klientům doporučují to, co se řekně na poradě. Konzervativní klient, dynamický klient, dlouhý horizont, krátký horizont…

    Odpovědět

  • obchodnik

    20 června, 2007

    nevim kde pracujete a na jake jste pozici. ja v me bance jsem dostal k ruce specialniho poradce (ne tim nemyslim toho co ma kazdy). mam ciste privatni bankovnictvi, neplatim v bance poplatky, mam jine zachazeni. opet pripominam ze se to vztahuje k velikosti uctu . ale proste mi dokazou poradit a usit produkt na miru. fin. poradce mi nerekl nic. jen chtel jmena dalscih 10 lidi. i muj danar mi poradil na tema hypotek a jak z nich vytezit v me situaci co nejvice, lepe. zatim jsem proto k poradcum neduverivy a beru je ciste jako prodejce.

    Odpovědět

  • K.

    20 června, 2007

    To je jednoduché – narazil jste na mizerného poradce a neznáte ty špičkové. Pokud jde o poplatky v privátním bankovnictví, patrně vám něco uniklo. Bez poplatků se bankéři nestarají ani o aktiva VIP multimilionářů.

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    20 června, 2007

    Pane K, zcela s Vámi souhlasím.

    Odpovědět

  • obchodnik

    20 června, 2007

    nerozumime si, ja myslel poplatky za sluzby. tj, neplatim nic za vyrizeni hypoteky, mam jine uroky atd. a ted se bavim o uctu co mam v CR. a co se tyka , jak vy rikate, vip mulitmilionaru, tak ty poplatky nejsou nejak horentni sumy.

    ad poradci. zamerne jsem se ptal i kolegu, a zkusenosti maji stejne. maji tedy ale sve privatni poradce, kteri nejsou cleny zadne zde jmenovane spolecnosti. ale rad si necham poradit. kdo jsou ti spickovy. aspon je budu moct doporucit dal.

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    20 června, 2007

    Přeji pěkný večer, pane Obchodníku! Omlouvám se, že vyrušuji Vaši plodnou konverzaci a navrhuji, abyste doporučoval jen takové poradce, kteří si Vaši důvěru již zasloužili. Podle toho co jste již výše napsal si myslím, že jste dobře orientován o bankovních nabídkách investic. Ale tušíte něco o pojistných produktech a podmínkách, které jste v nich podepsal? Obávám se, že tohle tíma bankovní investiční specialista, navíc obvykle z jiné finanční skupoiny, nevyřeší – neodkryje Vám pravdu, protože to neumí, nemůže anebo nesmí.

    Odpovědět

  • obchodnik

    20 června, 2007

    ja jsem orientovan co se tyka obchodovani na burze. zadne pojistne produkty jsem nepodepsal takze netusim co tam je. navic, pokud neco podepiusuju, tak to vse ctu nebo muj danovy poradce. asi narazite na to, ze bankovn iporadce mi neporadi co je jinde na trhu, chapu to spravne? no uprime, mozna se pletu, ale nabidky jsou velmi podobne. ja jsem zatim spokojen. danovy poradce mi poradi co a jak ohledne hypotek co jsem ted potreboval a v bance jsem jen s reditelem resil detaily smlouvy tak aby me to vyhovovalo. ale chapu, ze jsem nestandardni klient.

  • Pavel Hanzl

    20 června, 2007

    Neříkejte mi, že nemáte pojištění majetku, ani zdraví a života?

  • Pavel Hanzl

    20 června, 2007

    Kromě toho, je zcela iluzorní že daňový poradce vedle té legislativní smršti v daňových otázkách ještě nespí a sleduje komplexně všechny finanční produkty a celý kap. trh. Byl jsem účetní poradce a zahrával jsem si s tím, že budu i daňový. Je to děsná dřina a na předchozí pohádku rychle zapomeňte. Navrhuji, že se necháte obsloužit panem Zachrdlou. Jistě to bude pro Vás i pro něj dobrý obchod.

  • Pavel Hanzl

    20 června, 2007

    Kromě toho, je zcela iluzorní že daňový poradce vedle té legislativní smršti v daňových otázkách ještě nespí a sleduje komplexně všechny finanční produkty a celý kap. trh. Byl jsem účetní poradce a zahrával jsem si s tím, že budu i daňový. Je to děsná dřina a na předchozí pohádku rychle zapomeňte. Navrhuji, že se necháte obsloužit panem Zachrdlou. Jistě to bude pro Vás i pro něj dobrý obchod.

  • obchodnik

    20 června, 2007

    asi se spatne vyjadruji. muj danovy poradce nema prehled v hypotekach. ja potreboval poradit v me situaci koupi nekolika nemovitosti a kombinaci pronajmu. propocitat co se vyplati, ktery pozemek a dum financovat uverem, hypotekou, atd. o uroky a detaily jsem si rekl v bance

  • Anonym

    20 června, 2007

    pojisteni majetku mam samozrejme. zivota ne. z toho co mi bylo vysvetleno to nema cenu absolutne. ani tech par stovek mesicne. pri umrti dostane pozustly radove stovky tisic korun, coz je smesne. takze to nebudu podporovat. mam to zajistene jinak. existuji trustove fondy atp.

  • zinfo

    21 června, 2007

    Přiznám se, že mám jen povinné mručení, PF na minimum a stavební spoření, které již asi neobnovím. Na cesty do zahraničí se připojišťuji a to je asi vše. Proč pojištění majetku, života a zdraví, když to nepotřebuji? Kolik můžu dostat a kolik bych platil. Pojištění mně tvoří mix portfolio akcií, nemovitostí a hotovosti. Žiji v sociálním státě, kde platím velké daně a tomu odpovídají velké sociální jistoty. Zajištěním je mi stabilní práce.

  • Pavel Hanzl

    21 června, 2007

    Pane Zinfo, Vy jste vážně šprýmař!

  • zinfo

    21 června, 2007

    Pro bych měl v otázce financí žertovat? Po zralé analýze mně vyšlo, že žádný z uvedených produktů v současné situaci nepotřebuji. Sna jsem ještě zapomněl, že se mohu spolehnout na rodinu a ta zase na mě.

  • Jan Bartoš

    21 června, 2007

    Promiňte pane Zinfo,

    když řeknete, že jste si udělal analýzu, že máte majetkové zabezpečení, kapitálové, budu Vás respektovat, i když pochybuju, že si můžete dovolit mít všechny nemkovitosti nepojištěny.

    Smutné je, když se Vaše komparativní analýza zaměřila na omezený okruh finančních produktů. Ale třešnička na dortu je fráze, že se mohu spolehnout na rodinu. Ta je vrcholem finančního plánování!

  • Jan Traxler

    22 června, 2007

    Ja myslim, ze rodina by nemela byt vrcholem, ale zakladem.

  • Jan Bartoš

    22 června, 2007

    Asi jsem se špatně vyjádřil. Z kontextu pro mě vyplynulo, že se pan Zinfo v poslední instancí ohání rodinou, na kterou se může spolehnout. Tedy pro mě velkorodinou, tj vrcholem jeho plánování je, že největší jistota je rodina.

    Tedy zjednodušeně viděno vlastně žádné plánování do budoucna nepotřebuje, protože má vlastní byt „nemovitosti“, 1 000 000 uložený v bance „kapitál“ a RODINU.
    Jen má spekulace:-)

  • OVB (Šafrovec)

    23 června, 2007

    Pane Zinfo, vy jste opravdu šprýmař. Připadáte mi bohužel jednoho z mých klientů, kterého jsem před před 3 roky natlačil do úrazovky. Tehdy mi nadával do “ pojišťovacího hmyzu“, nakonec po tlacích své manželky se nechal pojistit. Před měsícem mu Amcico vyplatilo cca 3 000 000 Kč za trvalé následky po autonehodě.

  • obchodnik

    23 června, 2007

    kezt by kazdy od OVB poradil jako vy. nu coz. jinak 3mega, to je 11% z celkoveho vyplaceneho pojistneho a to na jednoho cloveka. zajimave cislo. obecne chapu neduveru lidi v pojistovaky a hlavne pojistovaci ustavy. bohhuzel za jejich komplice z nevedomosti povazuji i vas. pamatuju se, jak se znamy rozcilovali (a ja tedy take) pri pojisteni nemovistosi, kdy proste pojistovaci ustavy zamerne maji tak „pro nas“ debilne postaveny mix pojisteni, ktery vyhovuje pouze jim. vzdy v nejakem balicku neco chybi a to neco je v balicku o level vyse. takze stejne skoncite s tim nejdrazsim. ale uz jsem si zvyknul. zeptam se vas vsech poradcu, jake mate zkusenosti TED (behem poslednich rekneme 3 let) s vyplacenim urazoveho pojisteni. zazil jsem neprijemny proces, kdy trvale nasledky „doktor“ neohodnotil zas tak tragicky a clovek dostal to nejmensi plneni. dekuji

  • OVB(Šafrovec)

    27 června, 2007

    Proč myslíte, že by takto neuměl postavit pojistku někdo jiný od OVB?? Nerozumím Vám.

  • Pavel Hanzl

    20 června, 2007

    A proč píšete o podobnosti nabídek, když stejně žádná explicitně nevysvětluje podstatu, poplatkovou strukturu a další podrobnosti, které Vám Ty ústavy říci nechtějí? Tohle nemůžete získat jinde než od kvalitního poradce.

  • Jan Traxler

    20 června, 2007

    Ac nerad, musim souhlasit s tim, co zde pisete. Neni tomu tak tedy vzdy a v kazde bance. Je to podobne asi jako u poradcu, taky ma smysl se bavit s mene jak jednim z deseti. Ale obecne se urcite shodneme na tom, ze privatni bankovnictvi muze nabidnout vetsi pridanou hodnotu nez vetsina poradcu. Pokud uvazujeme nad prumerem, tak rozhodne. 😉

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    19 června, 2007

    Jene, jsem značně rozhořčen Vaším textem, protože shazujete tisíce lidí, kterých je třeba, aby svou práci dělali dál a přesněji, aby v ní mohli pokračovat. Podal jste to tak, že finanční poradce je vlastně jen zprostředkovatel (fuj, skoro podvodník a tunelář českých peněženek), co hledá záminku, aby napsal IŽP. V té nejsyrovější podstatě máte pravdu, protože dnešní česká realita k tomu poradce přímo vede, jinak by v oboru skončili. Je tady však spousta velmi důležitých ALE. Protože Vás nechci zničit čtením nějaké beletrie na tohle téma, pokusím se svůj příspěvek razantně zkrátit a nenapíšu jich mnoho (i když cítím, že jich je téměř nekonečno).

    1. ALE IŽP není smrtelně jedovatý produkt, po kterém klient upadne do finančního kómatu – tím jsou bezpochyby stovky variant KŽP a UŽP (jinak řečeno též VŽP či FŽP), které lidé z neznalosti pravdy důvěřivě financují, maximálně s výhledem na ochranu peněz před inflací. Dokonce bych zde mohl troufale napsat i OPF a přímé investice do instrumentů kapitálového trhu, pokud poradce nedodá kvalitní a pravidelnou následnou dlouhodobou péči, kterou by šlo spíše trefněji nazvat kárný dohled nad činy klienta, které jsou potenciálně vysoce finančně aotodestruktivní z nedostatku základních školních znalostí a odborné péče od toho poradce. Hovořím o 95 procentech svéprávné dospělé české populace a Vy to víte. Vím, že zatvrzele odmítáte teorii o relativním poradenství, kterou jsem již dříve definoval, ale to je tak vše, co proti její realitě v českých podmínkách roku 2007 Kristova letopočtu můžete dělat. Vím, že jste se vydal cestou, jak Vy říkáte férovou. Nízkonákladové produkty a placené poradenství. Tleskám Vám, pokud jde o Vaše klienty a Vás. Pískám však při pomyšlení, že takto obsloužíte – a s Vámi i další souvěrci – jen NEPATRNOU, ZANEDBATELNOU ČÁST POPULACE. Bohužel Váš styl není pro masy a jen tohle se počítá, pokud někdy budeme hledat Vaše místo v dějinách českého nezávislého finančního poradenství.

    2. ALE Ti dva poradci se konvenčně a správně oblékli a hovořili ve smyslu nějaké prodejní techniky a je to v pořádku, pokud jejich cílem bylo zprostředkovat náhradní a lepší produkt, než byl u klienta ten původní (případně žádný). Tím nepochybně klientovi prospějí. Pokud si zaslouží důvěru klienta a skutečně mu odhalí co kde podepsal za produkty, proč bychom jim nepřáli úspěch? Ale pozor, pokud se z nich stanou schopní obchodníci, nepochybně se naučí mnohem více, než jen rezervotovorné produkty ŽP, protože klienti si o to sami řeknou. Dojde k efektu sněhové koule, kterou ta firma spustila ze svahu. Jistě jste myslel OVB, ale právě tak jste mohl myslet ZFP, AWD, nebo FCTR. Jsem důsledným zastáncem toho, že finanční poradce nemá (NESMÍ) – když právě pracuje – chodit v riflích a hovořit slangem dvacetiletého studentíka, s batohem na zádech, s padesátkou CZK v kapse, v kterém se kámošovi ležérně zmíní, že chce také být jeho finančním rádcem a zprostředkovatelem finančních produktů. Do financí prostě patří určité způsoby. Znám někoho, kdo je ve věku 26 let a hovoří správně česky, zcela samozřejmě píše bez hrubek (padni komu padni, na tom záleží), má to v hlavě srovnáno jak po stránce všeobecného rozhledu, obchodní dovednosti, tak i po stránce erudice ve finanční odbornosti – a klienti jej nadšeně přijímají jako finančního profesionála, jako někoho ve věku 45 let. Ano, on dokáže mluvit jazykem svých vrstevníků a obsluhuje je TÉŽ ve svetru a slangem, ale oni v něm přesto vidí finančního profesionála. Je tu drobný rozdíl proti Vámi kritizovaným poradcům: on své vrstevníky osobnostně a odborně o několik řádů převyšuje a obecný finanční poradce skutečně MÁ své klienty nějak převyšovat, minimálně natolik, aby cítili, že důležitá řešení jsou hodna odborné pomoci a jeho rady, nikoliv jen rodinné rady doma v kuchyni. Pokud by se vydal cestou studentíka, mohl by úspěšně vystudovat VŠE a ve věku 40 let být zaměstnancem, co vydělává 40 k CZK. Ale on nemá čas. Vydal se cestou poradce. Své profesory dopálil tím, že je odbornostně převyšuje a tím, že nemá na studium čas, protože se chce stát nejmladším zemským ředitelem v Evropě. Jistě nahlédnete, že jeho příjmy již dnes násobně převyšují to, co by jej na první cestě čekalo až za 14 let… Jeho jméno není důležité, ale Vy jej snadno naleznete na obálce nějakého staršího Finančního poradce, když si budete chtít dát tu práci. A Ti popisovaní poradci mají nějakou nenulovou pravděpodobnost, že se stanou úspěšnými poradci. Je jich zoufale třeba. Pokud jsou slušní a stanou se emočně odolnými, jistě se stanou i finančními odborníky a dobrými poradci. Správně píšete, že bez zprostředkovatele by nebylo poradce. Jen tak dál.

    3. ALE karty nerozdávají MLM struktury poradenských společnopstí, ani poradci sami, ba ani klienti, ba ani Vy. Jsou jimi finanční domy a bohužel jen některé chápou, co český klient bude kupovat. Ano, jen to, co mu někdo bude chtít nabídnout. A) Jsou to banky? Nikoliv v podstatném rozsahu. B) Jsou to investiční společnosti? Ovšemže stále nikoliv v podstatném rozsahu. Ano, C je správně, jsou to pojišťovny.

    4. ALE Váš článek nenabízí řešení! Pouze jste přihodil nějaký ten TNT do nikdy nekončící názorové bitky. Mám jednu špatnou zprávu. Docela reálně hrozí, že někteří účastníci bitky z boje postupně odpadnou, protože je tento obor neuživí tak, jak by si přáli a jak si zasluhují. Tím ovšem tyto entity poškodí hádejte koho? Klientské masy.

    P.S. Nechtěl jsem Vás rozzuřit, ale jste takříkajíc ruka plná pepře u mého nosu.

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    19 června, 2007

    Jen na okraj, pokud si domluvím schůzku s 50 kontakty, obsloužím minimálně 49 rodin. Napíšu v každé z nich 10 až 15 smluv a často i nějaké 2 IŽP. Jde o naprosto všechny produkty finančního trhu a IŽP činí žalostných 30% tohoto objemu. Jsem Top poradce, což bych měl definovat spíše jako Top zprostředkovatel, protože tato pozice je ve FCTR pouze označením podle dosaženého objemu produkce. Ale moji klienti vidí označení Top ve spoustě ohledů. Není to jen tím, že měřím 192 cm. Přeji krásné sny a zdravím začínající finanční poradce. Vzkazuji jim, že není neschopných poradců. Jsou jen poradci líní naučit se správně telefonovat většině národa v područí KŽP. O tom bude můj článek, který připravuji. Můžete se mračit v očekávání návodu, jak zvládat mysl telefonicky zaskočeného potenciálního klienta.

    Odpovědět

  • Mario

    19 června, 2007

    Tak na to jsem upřímně zvědavý. Takový článek bude jistě zajímavý! Doufám, že už brzo:-)

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    19 června, 2007

    Aha, tak v tom bude zakopany pes… 192cm vysky a pohled upreny vzhuru… ted uz se nedivim, ze prehlizite tolik „pozemskych veci“. 😉

    Odpovědět

  • Jan Pruda

    20 června, 2007

    Co to tady melete za nesmysly? Jistěže má p. Traxler pravdu. Vy máte tak vymytý mozek, že už nedokážete oddělit realitu od fikce? Zastáváte se tady (svých) zmanipulovaných ovcí, ale hlavně, že byli v kvádru a snažili se prodejními taktikami prodat lepší produkt?? Promiňte, ale na motorku si skrz IŽP šetřit nehodlám. Nechápu, že si vůbec dovolujete brát do úst OVB, AWD etc. Jste stejný finančně poradenský ksindl jako jmenované třípismenkové instituce.

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    20 června, 2007

    Přeji pěkný den, pane Prudo! Mohl byste přestat používat pokleslý slovník? Děkuji! jen pro Vás opakuji, že nejsem manažer a nechci být. Výše naleznete můj email. Pokud jste takový hrdina, napište mi a dáme si schůzku. Na té schůzce mi do očí zopakujete ten německý výraz. Souhlasíte? Pokud jde o mé názory, neznamená to, že bych si popsanou realitu přál. Také jsem byl snílek a taky jsem nechápal, proč lidé něco chtějí a něco ne. Tak přestaňte prudit, prosím! To je tak všechno, co proti tomu můžete dělat!

    Odpovědět

  • Martin Bouček

    20 června, 2007

    Pane Prudo (předpokládám, že jste stále tentýž anonym, co občas pod tímto jménem vstupuje do diskusí), byl bych Vám vděčný, kdybyste nikoho na investujeme.cz neurážel. Nesouhlasím ani s odsuzováním žádné (včetně jmenovaných) firmy. Všechny se dle svých možností snaží dělat svou práci dobře. Rozhodně normální finanční poradce-zprostředkovatel není zmanipulovaná ovce, jak píšete. Těžko by mohl dělat svou práci, aniž by dokázal mít vlastní názory a aniž by dokázal naslouchat svým klietům. To je třeba se naučit a není to lehké!!! Zkuste být obchodníkem (v jakékoliv branži) a poznáte, jak tvrdý je to chleba.

    Opakuji, názory můžete mít odlišné, ale nikoho urážet nesmíte. Předpokládám, že komunita v tomto bodě se mnou souhlasí. Přeji pěkný den.

    Odpovědět

  • Jan Pruda

    20 června, 2007

    Vy jste hlavne OVBak jak vyšitý, takže jak jsem psal výše …

    Odpovědět

  • Martin Bouček

    20 června, 2007

    Máte pravdu, pane Prudo, a jste drsňák :-)))

    Odpovědět

  • Tomáš

    20 června, 2007

    Vy jste drsnej jak šmirglpapír..hádám, že máte hodně velký problém, co?

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    19 června, 2007

    Vite, Pavle, rika se, ze pro pravdu se clovek zlobi. Je zajimave, ze z nas dvou jsem ja osobne momentalne naprosto klidny. 😉

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    20 června, 2007

    Jene, pravda je něco velmi nepopulárního. Lidé daleko více stojí o štěstí.

    Odpovědět

  • obchodnik

    20 června, 2007

    nevim nad cim se rozcilujete. sam aktivne obchoduji na burze futures a opce. zajimalo me, jak muzu jinak zhodnooti moje finance a chtel jsem si otestovat vas, fin. poradce. co mi jako doporucite. od zacatku mi bylo janse ze mi nic kloudneho neporadite a ani nemuzete. chapu ze na burze je vetsi riziko a tedy mam vyssi zisk. potreboval jsem poradit v oblasti hypotek a dlouhodobych investic. zacalo to prodavanim ZP a podobnych nesmylsu. kdyz jsem dotycnemu vysvetlitl ze za den vydelam to co mi on slibuje do konce zivota, uz se nesnazil. zkousel podilove fondy, ale v tech mel naprosty gulas a nabizel jen fondy 3 ceskych bank. vic nemel praru. v hypotekach mi nebyl schopen spocitat a poradit co vzit a za kolik abych pri pronajmu tu hypoteku kryl. vetsinu veci jsem pocital ja. nabizel mi spousty standardnich produktu. kreslil zajimave veci na papir. nejake linky, domy atd. mozna to jeste nekde najdu. suma sumarum, co umi financni poradce? podilove fondy ne, akciovy trh ne. nezna ani spolecnosti na ktere se obratit. umi jen produkty co nabizi banky. radsi si zapltim cloveka co rozumi problematice a neni pro masy nez fin. poradce. kolikrat mi lepe poradi v bance a dostanu navic lepsi podminky. takze nadpis „to jse prehnal“ je vice nez uplne mimo

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    20 června, 2007

    Dobrý den, pane Obchodníku! Vy jste takový naprosto netypický klient. Finančního poradce, dokonce ani toho nejlepšího poradce nepotřebujete, protože jste zkušený investor. Předpokládám, že máte spousty času a jste finančně nezávislý, máte tedy čas se všemu věnovat a studovat novinky na trhu. To bohužel drtivá většina potřebných klientů není a ten čas nemá. Můj příspěvek nebyl obranou správného oblékání a rétoriky, ani obranou prodejních technik, ani obranou MLM ve finančním poradenství, ba dokonce ani obranou provizního poradenství. Byl obranou většinového klienta, který by bez relativně nezávislých poradců musel volit mezi dvěma řešeními: A. Stát se finančním profesionálem, B. Důvěřovat jednobarevným obchodním sítím, které nemají ani pochybnost o jejich finančních produktech, protože jejich finanční skupina je přece ve všem absolutně nejlepší. Pokud klient použije tzv. selský rozum a postupně si obejde 5 různých přepážek, jistojistě se natolik unaví, že nějakému z těch 5 řešení podlehne. Když neefektivita, tak pro všechny!

    Přeji Vám hodně štěstí na burze!

    Odpovědět

  • obchodnik

    20 června, 2007

    s tim souhlasim co rikate, je pravda, ze jsem nezkousel vice poradcu ale jen 2 a to mi stacilo. ja jsem myslel ze fin. pradce se velmi slusne orientuje na poli vsech bankovnich produktu a hlavne jak je spravne nakombinovat, nastavit. vyuzit klicek v hypotekach atd. bohuzel tomu tak nebylo. informace co jsem dostal vedela i moje pritelkyne. ale mozna jsem jen nemel stestni na jednotlivce a jednu spolecnost. vlastne tohle je forum tak proc nerici jeji jmeno. je to ovb allfinanz. co me fakt pobavilo bylo predani kontaktu na dalsich 10 lidi. po tom co jsem odmitl a rekl ze si poradu zaplatim, se pan vykrucoval. no doufam ze u jinych poradenskych firem to funguje jinak.

    Odpovědět

  • Jirka Hlisnikovský

    20 června, 2007

    Bohužel, tak většinou vypadají finanční poradci. O financích toho opravdu moc nevědí.

    Odpovědět

  • michal

    21 června, 2007

    Pane Hanzle, byť jsem z jiné společnosti, naprosto s Vámi souhlasím. Nejsem prodejce produktů, i když zákon mě nazývá zprostředkovtelem, co jiného mu zbývá. Radím, konzultuji, nemusím nic „prodat“, oddlužuji. To všechno je v náplni mé práce. Styděl bych se prodávat…To můžu být pojišťovák , agent atd. Ale já jsem konzultant, rádce! klient potřebuje mé informace, hledáme efektivní řešení. Jsem tu pro každou cílovou skupinu, při sestavování portfolia myslím na klienta. Díky tomu jsem někdy terčem posměchu. Ale já to jinak nedělám. Naplňuji filosofii rádce, musel bych se před sebou stydět dělat to jinak. Vźdyť klient mi důvěřuje, nerozumí trhu, spoléhá na mně. Časem by mi přišel přece na to, že jsem ho ošidil! Chci, aby během naší spolupráce svým financím porozuměl. Pan Traxler je jaksi mimo. Je fajn, že přiznal na rovinu čím je a jak to dělá. Má se co učit, jestli pochopí vůbec někdy, že je to o klientovi a ne o něm. To, že výsedkem je časem nadstandardní ohodnocení je příjemný bonus, na který nesmíte hledět. Víte, jak se do lesa volá, ta se z něj ozývá a každá kulišárna se Vám vrátí. Ve chvíli, kdy se Vám to nejmíň hodí…Pánbůh s Vámi pane Traxlere…

    Odpovědět

  • Mario

    21 června, 2007

    Pane Michale, jak by Vás měl zákon nazývat?? Tak jako potřebuje řidič složit zkoušku na řidičák, tak by měl člověk zabývající se „konzultováním, radami atd“ složit odbornou zkoušku. Máte něco takového, nebo jste si jen vyslechl hodinovou přednášku, zaplatil poplatek a dostal jste povolení od komise?Buďte rád, že můžete alespoň toto. Jinde by Vás nenechali radit ani dětem na písku. Proč si tu všichni hrajou na něco co nejsou? Já se snažím reagovat pouze na odborné příspěvky, ale někdy to prostě nejde…
    Zajímaly by mě Vaše zkušenosti, protože podle toho co píšete, máte za sebou dvacetiletou praxi.

    Odpovědět

  • Pavel Zachrdla

    21 června, 2007

    Normálně nemám ve zvyku reagovat na anonymy. Váš výpad proti panu Traxlerovi mi ale poněkud zvedl adrenalin. Já pracuji v tomto oboru již čtrnáct let a za tu dobu jsem potkal notnou řadu poradců i „poradců“. Poznal jsem také osobně i pana Traxlera. A přestože jsme konkurence (navíc i ve stejném městě), jeho názorů a postojů si velice vážím. A to i s tím vědomím, že je oproti mě o více jak čtvrtstoletí mladší ;-). Plivnout na někoho z pozice anonyma je velice jednoduché, ale i velice podlé :-(((.

    Odpovědět

  • zinfo

    21 června, 2007

    I já se musím pana Traxlera zastat. Příspěvky pana Traxlera si velice rád přečtu, jsou logické, kritické i sebekritické, se snahou o identifikaci problému a naučení se něčeho nového. Právě pana Traxlera bych se nebál doporučit i ve financích tápajícímu kamarádovi. Jen do toho jeho klubu OPBH mě nedostane.;)

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    21 června, 2007

    Vidim, ze zakladam kluby jak na vyrobnim pase. Co ma tento klub OPBH za cile a jake provozuje aktivity?? ;-))) A vubec, co ta zkratka znamena?? Nejak zapominam, co ze to zakladam za spolky. ;-)))
    Musi to byt ale tezke, branit se tomu pokuseni, nahlednout pod poklicku, ze? ;-))

    … No mohu Vas uklidnit, ze v klubu PPH zatim o nic zasadniho neprichazite. 😉

    Hezky den a diky Vam i Pavlovi Zachrdlovi za povzbuzujici reakce. Clovek obcas potrebuje videt, ze se za nej nekdo postavi a ze mu nekdo duveruje. Takze jeste jednou moc diky.

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    21 června, 2007

    … S Vami tez, Michale… S Vami tez.

    Odpovědět

  • zinfo

    20 června, 2007

    Zůstává faktem, že finanční poradce přichází za klientem, aby mu prodal finanční produkty. Je jen otázkou jeho etiky, schopností a potřeb, zda klientovi doporuí a uzavře smlouvy, které jsou rovněž rozumné pro klienta. Stále platí, že pojišťovny umí pojišťovat a při prodeji pojistek se naučily prodávat. Teď již vymýšlí produkty, které by se ziskem prohnaly skrze distribuční sítě. Oni již nedělají službu se ziskem, oni dělají istý obchod. A poradci již převážně taky, poradenství je jen záminka dostat se ke klientovi. Nebo snad opravdu věříte, že vaši klienti skutečně potřebují všechny vaše produkty a tyto jsou pro ně nejlepší?

    Odpovědět

  • Pavel Zachrdla

    20 června, 2007

    Domnívám se, že poradce je tu od toho, aby klient měl řešeno vše co má mít řešeno, měl to řešeno na optimální částky a s minimálními náklady. Je ale iluzorní se domnívat, že takové poradenství může být poskytováno „bezplatně“.

    Odpovědět

  • obchodnik

    20 června, 2007

    to si asi nikdo nemysli ze to ma byt bezplatne. lidi zaplati za dobre info, ktere jim vydelaji penize. schvalne jsem dnes obvolal sve zname a zeptal se na fin. poradce. mam jen malou zkusenost. a svete div se, vice veri svemu bankeri. tak jak ma obycejny clovek rozpoznat dobreho poradce? rad bych se s takovym setkal co vi o cem mluvi. a ted nemyslim zivotky a sporeni. pokud clovek opravdu chce ziskat penize, tak se bez burzy stejne neobejde. fin poradce beru spis jako cloveka co by mel mit prehled o vsech nebo vetsine bankovnich produktech vetsiny bank, znat rozdily a doporucit urcite kombinace. ja treba do dnes nechapu smysl zp a duchodoveho. ty penize se daji investovat lepe

    Odpovědět

  • Pavel Zachrdla

    20 června, 2007

    Takže hledejte. Na tomto webu pár takových možná najdete ;-).

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    20 června, 2007

    Osobne si pod pojmem poradenstvi predstavuji „radit“ a ne prodavat produkty. Ale vsichni vime, ze realita je takova, jak pisete – tedy radit za ucelem prodeje produktu.

    Odpovědět

  • Woody

    21 června, 2007

    Nezlobte se na me, ale pan Traxler mi jiz delsi dobu pripada jako nekdo mezi objevitelem ameriky a svedkem jehovovym. Vsichni asi pochopili, ze se pohybuje v jinem prostredi, jine klientele, nez vetsina jak on rika zprostredkovatelu. Ovsem pan Traxler jiz nechce pochopit, ze zprostredkovatelske site sitemi zustanou a vzdy budou diky stylu a zpusobu sve prace schopne ziskat nejvetsi pocet klientu. A tudiz je na miste, snazit se jakkoli priblizovat vetsi objektivite a proklientskemu pristupu i v techto firmach, ktere, po Traxlerovsku ‚nemaji s poradenstvim nic spolecneho‘. Pripustme ze zprostredkovatel chce prodat treba IZP…pripada mi tedy celkem prinosne, pokud se bude snazit vybrat to nejlepsi IZP na trhu…protoze jsou jen dve moznosti, budto si da praci s analyzou trhu IZP…nebo si tu praci neda a flakne tam to ktere je zvykly uz 3 roky. Vidite v tom ten rozdil? Dokazete pochopit ze i zprostredkovatelske firmy se mohou posouvat dal? Ne…jakmile tady totiz nekdo vyrkne provizni system, strukturalni firmu, mlm, pro pana Traxlera je povl, u ktereho neni treba rozlisovat nic. Stejne je to spatne, ze pane Traxlere? Maximalne ho oznacite moudrem…’ze k tomu jeste nedospel‘.

    To ze vy se stylyzujete do pozice rucne staveneho RolsRoyce…pro ktery neni jakekoli, byt sebevykonnejsi auto, konkurenci…neznamena, ze ostatni lide si budou kupovat take RolsRoyce. I velke seriove automobilky musi zdokonalovat sve vozy…a ma smysl je zdokonalovat, protoze v nich jezdi velka vetsina lidi. Ovsem ten smysl v tom nevidite vy, protoze i kdyz BMW vyrobi nejbezpecnejsi auto na svete…tak vy stejne mavnete rukou a reknete…vzdyt neni delane rucne…je to smejd…

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    21 června, 2007

    Myslím, že jste ke kolegovi nespravedlivý.

    Odpovědět

  • Adam Holý

    21 června, 2007

    Tak pod tímto příspěvkem se mohu jen podepsat. Není co dodat. Jen bych doplnil takový poznate. I když obdivuji pana Traxlera za jeho znalosti a dovednosti, tak se mi nelíbí jeho pohled na nás zprostředkovatele. Jane můj osobní názor je takový, že Vy si o zprostředkovatelích myslíte, že je to až II.liga, zatímco Vy jste extraliga, nebo se pletu? Existuje spoustu zprostředkovatelů, kteří by Vás strčili do kapsy…-)

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    21 června, 2007

    Opravdu se mýlíte. Od kolegy Traxlera se všichni máme co učit. Jen to kapku přehání s tou upřímností a až fanatickou férovostí, hraničící s naivitou. Je mi strašně sympatické, jaký svět si přeje, bohužel není snadné takový svět stvořit.

    Odpovědět

  • Woody

    21 června, 2007

    A mne je strasne nesympaticke, ze nechpe, ze ferovejsi hru ma smysl prosazovat na urvnich firem OVB, Partners, Fincentrum, AWD…atd. atd.

    Odpovědět

  • Jan Bartoš

    21 června, 2007

    A mně je zase strašně nesympatické pane Woody, že Vy se naivně domníváte, že tyto giganty mají důvod něco takového dělat.

    Dokud nebude poptávka u jednotlivého klienta po kvalitních službách, nebudou mít „většinové“ MLM sítě nejmenší důvod připravovat se o provizi.

    A poptávku vytvoří poučený klient, ne zmanipulovaná masa. Naprosto jednoduše se obloukem dostáváme ke zlepšení skrz postupné individuální zlepšování. Pokud pane Traxlere zastáváte jiný názor, opravte mě prosím.

    Příkladně zareagoval někdo v diskuzi pod inzerátem finacentra:
    Jak mohou poradci potřebovat podobnou službu. Vždyť poradci jdou vepředu a jsou svým klietnům vzorem. Projděte struktury velkých „poradenských“ firem a uvidíte zástupy, zodpovědnost sama.

    Odpovědět

  • Woody

    21 června, 2007

    Absolutne se nedomnivam, ze by se giganti hodlali pripravovat o provize. To ze dokazou vytvorit vetsi konkurenci mezi partnery nema totiz nic spolecneho s provizema. A uz vubec nechapu co maji provize spolecneho s kvalitnimi individualnimi sluzbamy…mam na mysli, ze s individualnim poradcem se zadna instituce nebude bavit o upravach pojistneho ci jakehokoli jineho produktu…a jestli chce nizsi provize, prosim, daji mu min (vtip)…ale klientovi menit podminky nebudou :-).

    Odpovědět

  • Martin

    22 června, 2007

    S úpravami poplatků směrem dolů ve prospěch klienta přišla letos první firma Partners, kterou ve svém výčtu řadíte mezi giganty (správně co do počtu poraců, ale samozřejmě zatím chybně co do produkce – firma tento měsíc začíná). Je to nějaká presumpce viny? Jste velcí, tudíž děláte špatnou práci? K firmě jsem se přidal právě proto, že má ambici dělat ve velkém to, co zde hlásáte. Mezi kolegy je pro tuto myšlenku značné nadšení. Tak bych vás pánové rád požádal, abyste průběžně firmu sledovali a případně, pokud si to zasloužíme, jste si pro ni vytvořili vlastní kvalitativní kolonku.

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    22 června, 2007

    Vidite a presne to bylo cilem meho editorialu… vyprovokovat trochu vyse postavene lidi v techto kolosech, aby se zamysleli nad tim, zda by nemeli ve sve praci neco zmenit. Podle me totiz nema smysl o tomto presvedcovat majitele firem, ale predevsim stredni manazery.

    Odpovědět

  • Zdenál

    22 června, 2007

    Pane Honzo, ti střední manažeři by to dostali brzy od majitelů firem pocítit. V těch různých konceptech se očekává co nejvyšší výnos a začít do toho hodně montovat nízkonákladové produkty (byť za honorář) by značilo změnu konceptu – ale s tím si střední manažer nabije nos, pokud se nezmění koncept firmy a pokud střední manažeři budou odpovídat za nějaké plnění plánu (či jak to nazvat). Mohou působit na změny směrem nahoru, ale začít to dělat rovnou po svém ….. obrátí se to proti němu, bál bych se toho….. Je otázkou,co má kdo na mysli pod pojmem „střední manažer“ – pokud je to hlava firmy v republice, pak OK, pokud je to manažer regionu nebo nějaké struktury, pak viz výše…..

    Odpovědět

  • Pavel Zachrdla

    22 června, 2007

    „Zdenále“, již delší dobu zde sleduji Vaše názory a jsou mi velmi blízké. Jen mi vadí ta anonymita. Docela rád bych Vás poznal blížeji. Pokud byste i Vy měl zájem o neanonymní komunikaci, ozvěte se mi na mail. Díky a přeji pěkný víkend :-).

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    22 června, 2007

    Na tom je take velky kus pravdy, souhlasim.

    Odpovědět

  • Woody

    21 června, 2007

    Ale ale, vy jste Adame pana Traxlera porad jeste nepochopil. Jaka extraliga a II. liga? Vzdyt my ani nehrajeme stejnou hru…delame preci v uplne jinem oboru. Absolutne jste nepochopil ze to co delate vy je uplne jina prace.

    Odpovědět

  • obchodnik

    21 června, 2007

    ja jsem tento server objevil teprve pred nekolika mesici. jak jsem psal nize, jsem burzovni obchodnik. neznam historii pana traxlera a vlastne ani vas vsech, ale co vim, ze v mem okoli a i me samotnemu se podarilo narazit na vas „radoby poradce“ a hruza. a jestli ma pan traxler podobne zkusenosti tak at vas hodi do 2. ligy. ja vas hazu do meziokresniho preboru. je vas vetsina. to ze vy a mozna par jednotlivcu tvrdite ze ne, je hezke, ale dokud na ne nenarazim nebo nekdo z meho okoli, tezko verit. na netu za za nick muze schovat kde kdo.

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    21 června, 2007

    A Vy mě považujete za nick?

    Odpovědět

  • Woody

    21 června, 2007

    No, budu uprimny…ale pokud byste byl clovek ktery obchoduje na burze, tak jsem si jist, ze byste si nerikal burzovni obchodnik. A uz vubec byste sem asi 10 neopakoval, ze nejste standardni klient bank, protoze pokud byste skutecne nebyl, tak by se Vam to furt nehonilo hlavou. Je to mozna Vas sen…tak se z nej proberte.

    Jen dodam, ze az budu obchodovat na burze a budu nestandardni klient bank, ktery dostava nulove poplatky a individualni uroky, tak pravdepodobne nebudu diskutovat na serverech podobneho razeni jako je tento.

    Jak jste rikal…na netu se za nick muze schovavat kde kdo…

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    21 června, 2007

    Dobrý odhad, Woody. Ten pán bude asi jen restituent, nikoliv podnikatel. I tak si ovšem zaslouží úctu.

    Odpovědět

  • Woody

    21 června, 2007

    Z vlastni zkusenosti doplnim, ze nulove poplatky od banky nedostavaji ani firmy s obratem 50 mil. mesicne a prumernym zustatkem 15 mil. Individualni uroky dostavaji, ale na uvery…nikoli na zustatek…a ze jsem pro takovou firmu obehl 5 bank…a nehrozilo, opravdu ne, ze by sly vice nez o 50% s poplatky dolu…

    Odpovědět

  • obchodnik

    22 června, 2007

    no nevim kde jse a co jste delal. pokud se naucite cist pozorne, tak jsem psal o poplatcich za hypoteku. abychom mluvili konkretne, jednalo se o KB, pobocka Praha 1 vaclavske namesti. o zustatku jsem nikdy nic nepsal. navic zalezi jake mate vyjednavaci schopnosti. vice nez obrat banku zajima zustatek. ja treba obrat jako vase firma nemam, ale prumerny zustatek neni maly a verte, ze se da vyjednat hodne. jeste zkuste bankovni dum co nepatri mezi „nase topky“ jsou tu J&T a dalsi zahranicni pobocky.

    Odpovědět

  • Mario

    21 června, 2007

    Jako treba Vy nebo já, že?:-)).
    Já si myslím, že burzovní obchodník (fuj, to je spojení) může mít podobnou kvalitu jako kdokoliv jiný z finanční branže. I zde je hrstka lidí, kteří poradenství rozumí, ale jsou v naprosté menšině.
    A tak je to i s takzvanými tradery. A také 99% přítomných na webu jsou tuctoví klienti bank, která ani nehne prstem, aby s nimi jednala na jiné úrovni.

    Odpovědět

  • obchodnik

    21 června, 2007

    🙂 priznam se ze jste me ted pobavil. nick mam jen obchodnik. nijak si nerikam. co se mi honi hlavou? ze jsem mel o fin. poradcich jinou predstavu. potreboval jsem pred casem poradit a nakonec jsem skoncil prave u banky, protoze poradce nic nevedel. a diskutovat tu budu jak se mi zlibi. rad se dovim nove veci o kterych nemam ani paru. mam jen uzke zamereni. a jestli mi verite nebo ne je mi srdecne jedno. pokud bych stal o vasi duveru, muzeme se setkat v kancelari a vysvetlit si to na dukazech. mam mozna zbrkle vyjadrovani, ale omlouva me snad muj vek. vic k tomu asi nemam co dodat. takze vsem preju krasne zhodnoceni

    Odpovědět

  • Woody

    22 června, 2007

    No pobavil jste i vy me…to ze si rikate burzovni obchodnik jste napsal v minulem prispevku…takzeje videt ze si opravdu vymyslite…:-)

    Odpovědět

  • obchodnik

    22 června, 2007

    to je uz ze zvyku. kdyz zacnu ze jsem fixed income a futres trader tak lidi se jen vyptavaji. proto rikam ze obchoduji na buzre a je pokoj. to jen na vysvetlenou

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    22 června, 2007

    Adame, podivejte se na Vase dotazy zde na webu za posledniho pul roku a pak se zkuste sam zaradit.

    Co jsem se ale snazil v textu editorialu jasne napsat je fakt, ze kazdy zacina od nejnizsi okresni tridy. Pri tom ma ale taky kazdy sanci se jednou dostat do extraligy.
    Nekritizuji zacinajici „poradce“, ale kritizuji ty, kteri jsou v oboru nekolik let a uroven jejich sluzeb je stale stejna. Ty hazim nekam do krajskych preboru. A jeste vice kritizuji manazery vsech velkych zprostredkovatelskych firem, kteri uci novacky tricet let stale stejny overeny system – ovsem system jak prodavat a ne jak planovat. Ty hazim nekam do druhe ligy, ktera byva zpravidla nejvic zkorumpovana a prohnila.

    Odpovědět

  • zinfo

    26 června, 2007

    Vždyť sám sebe usvědčujete, že sítě jsou zlatokopové, které jako kombajn sklízí vše hlava nehlava, dokud je co sklízet. Já jsem na rozdíl od vás doufám, že si tyto sítě natolik zkazí pověst, že nebudou hrát tak výraznou roli, ale vroste význam jednotlivých poradců a bude rozhodovat jejich pověst. To již dokazuje Partners, když si tito poradci již nechtějí špinit své jméno s firmou, která je otevřeně proti klientům.
    To co navrhujete je ve stylu doktora, který říká, že nohu amputujeme každému a pro posílení práv pacienta si může vybrat druh narkózy a operujícího chirurga, maximálně zda chce uříznout levou nebo pravou. No to víte, za amputovanou nohu dává pojišťovna tolik bodů, že to nejde neudělast.:))

    Odpovědět