CZK/€ 25.320 +0,18%

CZK/$ 23.408 +0,56%

CZK/£ 29.523 +0,28%

CZK/CHF 25.813 +0,21%

Text: Martin Bouček

17. 04. 2007

65 komentářů

Editorial ze dne 17.4.2007

 


 

Z diskuse (vynecháme-li bezcenné invektivy) pod mým minulým editorialem jsme se mohli dozvědět alespoň náznakově, jaká je v OVB Slovensko nyní situace.

Hned v dalším odstavci dávám za pravdu panu Pavlovi Zachrdlovi ze společnosti Triman, že supí chování, totiž radost z neštěstí druhého, navíc spolusoutěžitele, není to, co by komunita okolo investujeme.cz podporovala. Ovšem pana Müllera jsme zde rozhovorem představili jako čestného poradce (dnes bývalého) OVB Slovensko.

Ján Müller na otázku, zda i on sám investuje do otevřených podílových fondů, mimo jiné odpověděl, že jich nyní ve svém portfoliu má 42. Dále také, že má zásadu, že nikdy by som klientovi alebo svojmu spolupracovníkovi neporadil do portfólia produkt, ktorý ja sám nevyužívam. Ja tento obchod beriem veľmi osobne, pociťujem obrovskú zodpovednosť a nepripúšťam zbavovanie sa zodpovednosti z poradenstva, aj keď sme, žiaľ, veľmi často svedkami takéhoto chovania sa na trhu.

Proč člověk s tímto přístupem nemůže dál svobodně podnikat pod hlavičkou objektivně velmi významné OVB a dělat jí dále dobré jméno, je otázka, kterou se asi na Slovensku zabývá nejeden poradce. V diskusi se psalo o hromadných výpovědích ze spolupráce – v řádu stovek zprostředkovatelů.

Takový odliv poradců zřejmě není samo sebou. Lavina spuštěna vyhozením jediného člověka, který nepřipouští zbavování se odpovědnosti z poskytovaného poradenství u sebe ani u svých lidí.

REKLAMA

Mám dojem, že jakýkoliv člověk obecně nezůstane dlouhodobě tam, kde je tendence vykládat, co je dobré a zlé tendenčně podle toho, co se právě obchodně víc hodí. Rozpoznání dobrého a slušného a na druhé straně špatného chování máme totiž všichni zakotvené ve své přirozenosti.

Loading

Vstoupit do diskuze 65 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Pavel Zachrdla

    17 dubna, 2007

    Asi se opět projevím jako skeptik, ale myslím, že je třeba rozlišovat mezi PR a realitou ;-).

    Odpovědět

  • Petr Borkovec

    17 dubna, 2007

    To je teda blábol. Myslím, že z tohoto příspěvku, spamů i z dublování článků lze snadno odvodit, že „fenomén“ investujeme.cz skončil, tak prosím skončete tu křeč se vztyčenou hlavou. Sbohem, ICZ.

    Odpovědět

  • Mario

    20 dubna, 2007

    Lepší číst ICZ než přes Vás investovat do Švýcarska…

    Odpovědět

  • Anonym

    20 dubna, 2007

    však on tam p. Borkovec jistě dlouho nevydží, a najde/založí si lepší firmu

    Odpovědět

  • Roman

    23 dubna, 2007

    Jak říká Janko Müller, úspěch je neodpustitelný – viďte Mário…. A spojovat Helvag a pana Borkovce – nezlobte se, ale styďte se.

    Odpovědět

  • Martin Bouček

    24 dubna, 2007

    Romane, zrovna tak by kdokoliv mohl spojovat i moje jméno se společností Helvag, protože jsem v OVB byl v době, kdy se vesele nabízel. Jde o to jak, protože komanditní společnost je jako sázka na jednu akcii, nebo ještě rizikovější.

    Zavěštím si, ale nevěřím, že by pan Borkovec nabízel tiché společnictví jako bezpečnou investici. Vždycky jsem klientům říkal, že je to to nejrizikovější, co máme v nabídce – a nikdy se mi také nepodařilo Helvag prodat. A nebyla to chyba. Chybu tenkrát udělala společnost OVB, když navázala spolupráci se společností Helvag, a pak ti členové sítě, kteří přesvědčili sebe, své spolupracovníky a klienty, že je to přece bezpečné, protože je to švícarské…

    Zdůrazňuji tedy (myšleno jako obrana všech normálních a poctivých poradců OVB), že ne všichni poradci zprostředkovávali Helvag, ačkoliv OVB jako společnost bohužel ano.

    Ještě tady přecejen nakonec odpovím panu Borkovcovi na konec projektu investujeme.cz v Čechách: mám důvodné podezření, že se někdo (bůh ví asi kdo), cíleně snaží, ABY tu takový fenomén NEBYL.

    Myslím si, že stále nabízí platformu pro setkávání všech poradců, kteří jsou s to s odstupem hledět i na své vlastní názory a kulturně diskutovat s ostatními. Je mi upřímně líto, že pan Borkovec (který thoto odstupu roznodně rozhodně schopný je), už nechce v diskusích zde pokračovat. Na druhou stranu, osobní invektivy ke své osobě by dlouho nikdo nesnášel. Z tohoto pohledu možná bylo to velké V od Maria trochu zbytečné…

    Odpovědět

  • Pavel Zachrdla

    24 dubna, 2007

    Kauza Helvag poškodila celý náš obor a poškodila pověst především nám nezúčastněným a nezainteresovaným. Ale co se již stalo, stalo se a dnes to již nelze napravit. A co nelze napravit, v tom není dobré se neustále šťárat. To trauma prostě musí odeznít. Zacelování rány by ale velmi prospělo, pokud by vedení OVB řeklo: PROMIŇTE, již se to nebude opakovat.

    Odpovědět

  • Martin Bouček

    24 dubna, 2007

    Pane Zachrdlo, naprosto s Vámi souhlasím. Na co jsem citlivý a netrpím to, je uplatňování principu kolektivní viny – chyba jedné centrály jedné firmy vrhla podezření z nemorálního jednání nejen na vlastní poradce, včetně těch, kteří se nedali ohlupovat a Helvag neprodávali jako by to byla spořitelní knížka, ale na celý obor. Je to ale zase docela dlouho, že mne překvapilo vytažení kauzi na světlo… zdá se, že lidi takový průšvich nemohou zapomenout. 🙁 Souhlasím, že férový přístup vedení OVB v této věci by moc pomohl.

    PS: Podle toho, jak zde pan Borkovec v minulosti vystupoval, jsem si ho zařadil mezi špičkové poradce (byť na zprostředkovatelské bázi), kterému – a případně i jeho nejlepším lidem – bych s důvěrou svěřil svoje rodinné finance do péče. Takže mne mrzí, že zdejší komunitu opustil, jak to vypadá podle jeho posledního příspěvu.

    Odpovědět

  • Pavel Zachrdla

    24 dubna, 2007

    Také je mně líto, že pan Borkovec sem již nepřispívá, ale chápu jej. Myslím, že se na tom částečně podepsala i mezifiremní rivalita. Stále víc se kloním k názoru, že by bylo vhodné nějak sjednotit či propojit poctivé poradce (jednotlivce) bez ohledu na firemní příslušnost. Akorát to motto: „Poradci všech firem spojte se“ jsem (v trochu jiné verzi) v minulosti často slýchával a proto mi nepřipadá příliš vhodné. No uvidíme, třeba časem něco vymyslíme ;-).

    Odpovědět

  • Anonym

    24 dubna, 2007

    Přesně jak říkáte, je to docela dlouho… V té době, když se Helvag prodával, pan Borkovec v OVB ještě ani nebyl.

    Odpovědět

  • Mario

    24 dubna, 2007

    ano, máte pravdu. Měl jsem použít malé v, nicméně na problému to nic nemění.
    Vysvětlení ze strany OVB bylo tristní, a zeptejte se nových poradců z OVB, kteří tu dobu nezažili, jak jim to centrála vysvětluje. To je k smíchu!

    Odpovědět

  • Martin Bouček

    24 dubna, 2007

    Ano, a Vy méte pravdu, že to na problému nic nemění. Tím, že je kauza Helvag v podstatě zasutá v minulosti, problém s poškozením klientů nezmizel. Ani to, že veškerá odpovědnost byla centrálou ponechána na konkrétních zprostředkovatelích, protože jsou přece samostatnými podnikatelskými subjekty…

    Nicméně neznám žádného poradce OVB, který by danou dobu nezažil. Jsem pryč již od roku 2004, což je vlastně už také docela dlouho. A z vnějšku viděno (včetně vystupování konkrétních poradců z OVB svým vlastním jménem zde na investujeme.cz) mám dojem, že se vývoj posunul směrem k lepšímu.

    Zároveň platí, že konkrétní poradci (jedno pod jakou značkou), jsou ti, kteří SOBĚ dělají svou prací dobré jméno. Že tento potenciál často centrály neumějí využít k šíření své značky (třeba tolik diskutovanou kontrolou kvality, která by právě kvalitní poradce vyzdvihovala), je mi nechopitelné…

    Odpovědět

  • Pavel Zachrdla

    24 dubna, 2007

    Ono to pochopitelné je. Kvalita zatím moc nevydělává. A v provizně placeném poradenství je dokonce kontraproduktivní. Co je výhodné pro klienta nebývá zpravidla příliš výhodné (ziskové) pro firmu. Proto vidím budoucnost kvalitního poradenství ve službě za úhradu. A proto na tomto webu vystupuji (někdy až příliš striktně) proti laikům (pseudolaikům) žádajícím zde o radu (zdarma). Za každou seriózní radou je třeba vždy vidět práci a náklady poradce. Informace mají svoji hodnotu a je potřeba naučit klienty tuto jejich cenu i platit. Poskytování rad zdarma (byť v dobrém úmyslu či s podtextem reklamy) jde proti zájmům poradenské profese.

    Odpovědět

  • Vit Kalvoda

    24 dubna, 2007

    Kdo zadarmo dobré rady rozdává je bláhový blázen. To, co má hodnotu, se nerozdává zadarmo.Poradce, který radí skutečně to nejlepší, je na finančním trhu v podstatě akcelerátorem,stimulátorem,partyzánem, který žene lidi tam, kde je to pro ně lepší,aniž by to bylo v zájmu kohokoliv jiného než právě klienta.
    Nakonec tak nemůže být ani příliš oblíbeným, přihrává-li obchod jen těm nejlepším a vytváří-li portfolia klientů tak, jak je to v jejich zájmu a ne v zájmu silných článků finančního trhu.
    Jako takový, jako novodobý rytíř a cowboy, si tak zasluhuje za své čestné služby čestnou odměnu.
    Poradenství zdarma je chabým pokusem o vlastní reklamu: kdo radí zdarma, signalizuje, že jeho rady jsou levné a tedy bezcenné. Kdo se chce řídit bezcennými radami, nechť žádá bezplatné poradenství.

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    17 dubna, 2007

    Přeji všem pěkný den!
    Já souhlasím s panem Boučkem. A nebojím se o budoucnost pana Müllera. Spíše se bojím o budoucnost OVB Allfinanz, když takové lidi vyhazuje. Pokud se něco takového stane i v Čechách, tak se konkurenti, třeba Fincentrum nebo AWD, jen zaradují. Hádejte, kdo si bude okousávat nehty? Víte, OVB je zdatný konkurent. Jak bych se mohl zlepšovat, kdybych neměl vzory? Znám opravdu odborně schopné a eticky pracující poradce, které odkojila OVB. Velmi si jich vážím. Je mi líto, že pan Borkovec s takhle zásadním hodnocením situace kolem zatajování důvodů vyhazovu pana Müllera nesouhlasí. Až dosud jsem jej řadil k tomu nejlepšímu, co OVB má k dispozici. OVB by se měla opravdu snažit a hýčkat své nejlepší muže. Jinak se jí snadno stane, že její dny začneme my všichni ostatní sčítat. Tedy: dny, kdy je ještě jedničkou. A tím nemyslím jen obrat.

    Pane Borkovče, fenomén investujeme.cz nekončí. Stále více klientů čte naše diskuse. Stále více poradců zde publikuje. Všichni cítíme, že tento web potřebujeme. Bez zpětné vazby se nikdo z nás nebude moci stále zlepšovat. Prosím, neodcházejte! I když kritizujete a nesouhlasíte, velmi byste tu chyběl.

    Odpovědět

  • Pavel Zachrdla

    17 dubna, 2007

    Nerad bych byl falešným prorokem, ale pokud jde o perspektivu ICZ, vidím to obdobně jako pan Borkovec. Rozdíl je jen v tom, že já dodávám: Bohužel. A je mi to líto. Do budoucna jsem ale optimista, dobré myšlenky nemohou zapadnou, takže se jich jistě někdo ujme ;-).

    Odpovědět

  • Vit Kalvoda

    18 dubna, 2007

    Vyjádřil bych to ještě političtěji: ICZ bude mít v blízké době skutečně silnou konkurenci a bude velmi těžké se s ní vyrovnat…

    Odpovědět

  • Vit Kalvoda

    18 dubna, 2007

    …každopádně držím palce všem stranám 😉 které bojují za užitek klienta, na jakémkoliv serveru a v jakékoliv společnosti.

    Odpovědět

  • dodoss

    30 května, 2007

    jedna se jen o to ze OVB nikoho nevyhodila vsichni se rozhodli odejit ze sve vule protoze povest OVB je zalostna a fandim p.lukesovi protze odchazi tez z tohoto duvodu takze OVB
    ztrati 30% produkce v ceske republice a dobre jim tak

    Odpovědět

  • anonym

    30 května, 2007

    Ztrati vic jak 30%. Dle ranklistu je to cca 38%

    Odpovědět

  • Adam OVB

    17 dubna, 2007

    Jak se zmínil Janko Müller až příjde čas, budete za bít do hlavy za tyhle spekulace a polopravdy. Tohle ideláně probírejte u piva když tam o nic nejde než ze sebe pak udělat hlupce. Ale samozřejmě jde o pověst ICZ potažmo Vás, takže dělejte jak umíte 🙂

    Krásný den

    Odpovědět

  • Jan Majer

    23 dubna, 2007

    Martine, prosím o pomoc – na různé mailové adresy se masivně rozesílá spam z neexistující adresy jan.majer@fincentrum.com. Zaprvé mne napadá zeptat se ve Fincentru, jestli to někdo může zarazit. Nikdy jsem takovou adresu nepoužíval. Kolegy upozorňuji, že zprávy z této adresy není radno otevírat. Možná je chyba někde jinde, ale nějak neumím domyslet kde jinde.

    Odpovědět

  • Martin Bouček

    23 dubna, 2007

    Mluvil jsem s IT oddělením, které se stará o servery Fincentra. Hlavička, „od koho“ se může přilepit i na email z úplně jiné schránky, což bude zřejmě tento případ, kdy si někdo (o robotu velmi pochybuji) odvodil email vypadající jako od Jana Majera z Fincentra. Rozhodně ale spamy nechodí ze serveru Fincentra. Na problému se pracuje, IT pracovník očekává vzorek spamu, kde by z hlavičky měl být k vyčtení skutečný odesílatel.

    Odpovědět

  • Jan Majer

    23 dubna, 2007

    Martine, ty spamy chodí ze serveru Fincentra. Právě mi to telefonicky potvrdil IT pracovník.

    Odpovědět

  • Martin Bouček

    23 dubna, 2007

    Tak to mají tedy na čem pracovat. Jak víš, nemám velký vliv na majitele provozovatele, stejně jako provozovatel na mne (v rámci zachování nezávislosti webu), ale udělal jsem, co jsem pro tebe jediné mohl, což je tedy pouze zkontaktování s člověkem, který s problémem může prakticky něco dělat – IT pracovníkem. Věřím, že se situace rychle vyřeší.

    Odpovědět

  • Martin Bouček

    23 dubna, 2007

    Tedy byl jsem přesvědčen, že to z poštovního serveru Fincentra chodit nemůže…

    Odpovědět

  • Jan Majer

    23 dubna, 2007

    Jak vidíš, může. Díky, žes to předal odpovědnému pracovníkovi. Problém je, že v tom mailu je i správně vyplněný odesílatel, ne jen mailová adresa, takže to nepůsobí jako spam. Přitom ta adresa s mým jménem v nově používané formě fincentrum.com nikdy neexistovala, Fincentrum ji zjevně vytvořilo téměř rok po mém odchodu z firmy. Věřím, že je to jen bordel a shoda náhod.

    A ještě rejpnutí k tomu článku – taky jsem z jedné poradenské firmy páčil vyjádření. A teď z jejího serveru rozesílám do světa sprosťárny:-)

    Odpovědět

  • Martin Bouček

    24 dubna, 2007

    Honzo, ta schránka, která vůbec neměla existovat, bude zrušena, jak mi ráno v telefonu řekla provozní ředitelka. Doufám, že těm spamům to učiní přítrž.

    Odpovědět

  • Jan Majer

    24 dubna, 2007

    Bohužel neučiní. Jak mi dnes vysvětlil pan Čihák IT Mafry, adresu s mým jménem a doménou Fincentra si vzal z nějaké databáze (soudím, že nejspíš mailing list Fincentra) jakýsi spamový server umístěný kdesi v Kanadě a moje jméno teď používá a nadále bude používat (odhad prý ještě cca dva týdny – to přežiju) k rozesílání nejrůznějších spamů.

    Tak mě napadá, co kdybych, omylem vytvořil fiktivní mail martin.nejedly@europortal.cz a následně by tento mail byl nedopatřením zneužit k rozesílání spamů? Nebylo by pak na místě říci „sorry, stala se chyba“?

    Odpovědět

  • Martin Bouček

    24 dubna, 2007

    Honzo, mne to dost mrzí, protože to vypadá, že nějaká třetí strana se snaží působit proti Fincentru a investujeme.cz a zneužila k tomu i ten email s Tvým jménem a příjmením.

    Všiml sis, že spamy s viagrou tak nějak zkončily? Ale začaly ty, které byly ke konci února k článku stejného autora… To přece nemůže být náhoda? Nebo se podobné podivnosti ve virtuálním světě www stávají běžně? 🙂

    Odpovědět

  • Jan Majer

    24 dubna, 2007

    No já budu raději ten nesmysl s mým jménem ve spamech považovat za blbou náhodu, Martine 🙂

  • Jan Holub

    23 dubna, 2007

    Zdravim
    Ja jsem nepotvrzoval, ze spamy chodi ze serveru Fincentra. Pouze jsem konstatoval ze v message-id je server uveden a ze bude treba zjistit dalsi info 🙂

    Odpovědět

  • Jan Majer

    23 dubna, 2007

    Smajlík je na místě, také se bavím. Na moji otázku, zda to je ze serveru Fincentra, mi IT Fincentra potvrdil, že bohužel ano. Zjevně mezitím proběhla nějaká komunikace v rámci Fincentra. Pane Holube, pokud takové spamy chodí ze všech adres vedených v databázi Fincentra, budete jistě mít hromadu práce. Jestli jde o jedinečný problém s neexistující adresou vedenou na moje jméno, je to záhada. V každém případě očekávám od Fincentra hlubokou omluvu.

    Odpovědět

  • Jan Majer

    23 dubna, 2007

    Zatímco tady ohledně spamů komunikujeme, přišly jen na moji osobní mailovou adresu tři spamy od odesílatele Jan Majer, adresa jan.majer@fincentrum.com. Jeden lepší než druhý.

    Odpovědět

  • Martin Nejedlý, Fincentrum

    24 dubna, 2007

    Honzo, p. Holub není z Fincentra, ale z Mafry, která se nám stará o IT. Takže o komunikační spiknutí se nejedná.

    Odpovědět

  • Jan Majer

    24 dubna, 2007

    Martine, nic takového netvrdím. Opakuji: Věřím, že je to jen bordel. Díky, že to řešíte.

    Odpovědět

  • Jan Holub

    24 dubna, 2007

    Bez ohledu na to, kdo je vlastně původcem spamů, a server Fincentra to není, musím se ohradit proti Vašim dezinformacím. Já jsem v žádném případě nepotvrzoval, že původcem zpráv je server Fincentra, nebo kdokoli z Fincentra. Spolu jsme koukali na zlomek hlavičky mailu, vy jste prohlásil, že to vypadá na Fincentrum. Já jsem pouze řekl, že je to možné, ale že potřebuji vidět hlavičku celou, abychom zjistili skutečného původce. Nepodsouvejte mi tu prosím slova která jsem nikdy nevyslovil. V každém případě hlubokou omluvu za lživá tvrzení očekávám od Vás.

    Odpovědět

  • Jan Majer

    24 dubna, 2007

    Klasika. Pane Holube, já jsem laik, vy odborník. Řekl jste mi, že nejde o to, z jaké to je adresy a chtěl jste po telefonu nadiktovat Message ID.
    To zní: …CD0D4080@ffp.FincentrumFP.cz.
    Je to ID Fincentra? zeptal jsem se.
    Ano, to je, odpověděl jste mi.
    Pak jste mne požádal abych vám toto ID poslal mailem. O pár minut později jste mne požádal, abych poslal kompletní asi dvacetiřádkovou informaci ze zdroje zprávy. Poslal jsem vám ji. Před pár minutami jsem totéž posílal vašemu nadřízenému, asi stále není jasné, kde je chyba. Nejspíš se ukáže, že jde o nějakou prkotinu. Jestli v předchozím textu a v předchozích komentářích je jakékoli lživé tvrzení, řekněte mi kde a já se omluvím. Ach jo, zase diskuse s Fincentrem.

    Odpovědět

  • Karel

    27 dubna, 2007

    Tak koukám že s panem Boučkem to majitelé Fincentra opravdu vyhráli! Editorial o ničem tu visí 10 dní, ve fotogalerii se nic nezměnilo od prosince… Nebude lepší tuhle ostudu zavřít?

    Odpovědět

  • Michal

    27 dubna, 2007

    Neblázněte, Karle: dokud inzerenti platí, tak není důvod to tu zavírat.
    Já nechci pana Boučka nijak shazovat, ale můj soukromý názor je, že to tu nezvládá kočírovat. Kdyby to tu občas neprovětral Jan Majer s obsahem z OVB Journalu, bylo by tu mrtvo úplně.

    Odpovědět

  • Pavel Zachrdla

    27 dubna, 2007

    Kritizovat je velmi snadné a anonymně je to ještě lehčí. Ano, bývalo tu to lepší a pan Majer byl výborným šéfredaktorem. Škoda že odešel. To je ale záležitost majitelů, nikoli pana Boučka. Kdyby majitelé tento web personálně posílili (místo oslabili), mohlo to tu dnes vypadat docela jinak. Tandem Majer ? Bouček by byla dobrá sestava. Problém tedy není v panu Boučkovi, problém je v postoji majitelů k tomuto webu. Web očividně nesplnil jejich očekávání. Jaké ale bylo toto očekávání? Opravdu jen ekonomický přínos? Opravdu?

    Odpovědět

  • Michal

    27 dubna, 2007

    Ano, je to o to lehčí, že nemusíte čekat, co vám druhý den na kritiku řeknou třebas kolegové 😉
    Pan Majer tomuhle webu citelně schází. Upřímně, co sem táhne návštěvníky – obsah nebo jiní lidé? V ideálním případě oboje. Jenže když se zajímavých lidí zbavíte nebo sem přestanou chodit, zbývá vám jen ten obsah – a ten najdete i jinde (viz přetiskování článků ze zmíněného OVB Journalu).
    Abych nebyl jen kritický: v poslední době mě potěšily věci od pana Prouzy. A byl bych rád, kdyby třeba takový Pavel Kohout psal častěji – jeho články jsou vždycky skvělé.

    A co takhle kdyby šéfredaktor (nebo někdo jiný) nahodil nějaké objektivní téma a nechal se vyjádřit různé malé i velké firmy v oboru – docela rád bych si tady přečetl názory z různých částí poradenského a zprostředkovatelského trhu 🙂

    Odpovědět

  • Jan Majer

    28 dubna, 2007

    Díky za poklony, těch jsem si ale užil pod mým posledním editorialem někdy na konci ledna – a tehdy to bylo velice milé. Zmínky o mně a komentáře k Martinově práci jsou pro mne ale v tuto chvíli velice nepříjemné. Martin Bouček v době převzetí důrazně upozorňoval majitele na to, že není novinář a že si vůbec není jistý, jestli web dokáže spravovat v potřebném rozsahu. Majitelé jeho nejistotu pojmenovali jako zbytečnou skromnost. Já jsem je upozornil, že jde o prostou soudnost.

    Na mém odchodu z funkce šéfredaktora v lednu 2007 jsme byli dohodnutí ještě před spuštěním webu. Původní plán byl takový, že po rozjetí webu budu šéfem mediálních aktivit ve Fincentrum Media a že budu rozjíždět další projekty, s nimiž jsem do Fincentra šel (například tištěný časopis, který jsem po ukončení spolupráce s Fincentrem realizoval pro OVB). Fincentru se ale líbila varianta Investujeme.cz s jediným redaktorem a o původních plánech se se mnou už na podzim nikdo nebavil.

    Investujeme.cz bylo budováno pro klasickou redakci, ta měla web převzít v lednu. To jsme ostatně říkali i inzerentům, které jsme loni v létě získali. To, že jsem na začátku obsah zajišťoval kompletně sám, byl bonus pro majitele – půl roku to zvládneme za jeden plat, pak musí přijít posily.

    Přál jsem si, aby po mém odchodu web Investujeme.cz vzkvétal. Byl by to parádní pocit a skvělá reference, kdyby mnou vymyšlený a rozjetý projekt prosperoval. Hrozně mě rozhodnutí majitelů překvapilo (jediný správce je fajn, jediný správce za výrazně méně peněz je ještě lepší) – vedli přeci úspěšně server Fincentrum.cz a musí vědět, co taková věc obnáší.

    Martin Bouček navíc přebíral web s tím, že já dostávám nabídku, abych byl nadále „čestným šéfredaktorem“. Souhlasil jsem, nabídka měla být specifikována v průběhu ledna. Na můj opakovaný dotaz ohledně specifikace této nabídky jsem nakonec dostal jednořádkovou odpověď na konci ledna, v momentě faktického předání webu Martinovi: Jestli chceš občas něco napsat, tak napiš, výši honorářů znáš.

    Dost se mne tehdy dotklo, že si majitelé mysleli, že si mě musí pojistit fiktivní nabídkou na další spolupráci, asi abych předání nebojkotoval. Sakra, zná mě někdo z přítomných?

    Prosím, nevyčítejte mi zas, že to jsou interní informace, které sem nepatří. Znám Martina Boučka a vím, že není splachovací. Proto připomínám okolnosti, za jakých se k téhle těžké práci dostal.

    Odpovědět

  • Karel

    30 dubna, 2007

    To jenom potvrzuje že celé Fincentrum je nafouknutá bublina, která jednou s velkým prásknutím splaskne! Obdobné neplněné sliby jako pan Majer dostávaji přetahovaní poradci z jiných firem. Deklarovaný růst nad kterým se tak rád rozplývá milovník Fincentra pan Fejtek je ve skutečnosti z podstatné části výsledkem firemních obchodů pana Huláka a vůbec nic nevypovídají o rozvoji sítě – počty lidí v síti uváděné lidmi z Fincentra lítá mezi 200 – 700 podle toho jak se to zrovna hodí.

    Odpovědět

  • Anonym

    1 května, 2007

    Po přečtení servilního rozhovoru pana Fejtka s pány Nejedlým a Stuchlíkem (rozhovor zjevně vedli oni) v časopisu FP předpovídám, že spojení FP s parazitním Fincentrem ho dovede tam, kde skončil server Investujeme.cz.

    Pana Fejtka si vážím, ale umístit podruhé v rozmezí šesti čísel na titulní stranu šéfy Fincentra, je opravdu zvláštní.

    Souvislost s celostránkovými reklamami Fincentra je zřejmá, ovšem panu Fejtkovi musí být zřejmá zase reakce ostatních účastníků trhu.

    Časopis neskrývá, že je ovladatelný. Kdo zaplatí na inzerci víc? Věřím že teď už nikdo.

    Odpovědět

  • Karel

    1 května, 2007

    Pan Fejtek už bohužel ztratil veškerou soudnost. Když si v tomtéž FP přečtete chvalozpěvy na USF a porovnáte je s realitou tak je to k pláči. USF slíbila výsledky za firmy a nakonec dali jen za všechny dohromady a ještě se tváří jaký jsou převratný borci! Tvrdí že zodpovídaji za všechny poradce ale v jejich etickém kodexu který je snůškou nekonzistentních proklamací o tom není ani slovo. Kdyby byl pan Fejtek opravdu novinář a ne milovník Fincentra a Broker Consultingu tak takové věci nemůže do FP pustit.

    Odpovědět

  • Jan Majer

    1 května, 2007

    Do Petra Fejtka se nenavážejte, jak jinak by měl dělat svoji práci než balancovat mezi kritikou a vstřícností?! Ani s jedním to nesmí přehnat, a to se mu dlouhodobě daří. Ve zmíněném interview s majiteli Fincentra by si ovšem některá prohlášení opravdu zasloužila komentář – to si ale redaktor u autorizovaného textu nemůže dovolit. Pokud se najde místo, navrhuji ten text převzít z Finančního poradce na investujeme.cz.

    Odpovědět

  • Karel

    1 května, 2007

    Pan Fejtek si ulehčuje práci tak že nechá celý rozhovor napsat dotazované. Pak fakt nemůže do textu zasahovat a výsledek je takový jaký je. Kdyby rozhovor opravdu vedl – tedy klad dotazy mohl by na odpovědi hned reagovat dalšími dotazy. Takze to navážení je namístě protože psaní celých rozhovorů tázanými to není novinařina ale podvod na čtenářích.

    Odpovědět

  • Fejtek

    1 května, 2007

    Á, božský Kája zašvitořil, tož nahoďte nějaké dotazy, za další půlrok je použiju 🙂

  • Aleš Najbrt

    10 května, 2007

    Připojuji se k návrhu – ten rozhovor s majiteli Fincentrum a investujeme.cz hoďte na svůj web, snad se za něj nestydíte? Nebo se bojíte těch komentářů co se dají čekat? Pane Boučku, články přece přebíráte vesele z jiných časopis. Povídání s vašimi zaměstnavateli vám nepřipadá dost dobré? Ale chápu, nedivím se, že to sem nechtějí dát.

    Odpovědět

  • Martin Bouček

    30 dubna, 2007

    Honzo, když dovolíš, budu reagovat. Shrnutí přesně vystihuje to, co se dělo s investujeme.cz. Až do konce ledna jsem napevno počítal s tím, že budeme pracovat nadále spolu (já jako odpovědný šéfredaktor, Ty jako novinář a tvůrce webu jako hlavní nositel původní ideje dále v nejvyšší možné čestné funkci – že by Hlavní redaktor?, nebo ten čestný šéfredaktor?, to je fuk, jaké tomu dáme jméno). Těšil jsem se na to.

    Ten, kdo nezkusil vést takovýhle web sám smojediný, nemá právo mou práci odsuzovat. Naopak ti, co by to právo klidně mohli využít, to ani jednou neudělali a snaží se mi pomáhat. Články a rozhovory od Tebe, Honzo, jsou mimo jiné jednou z těch pomocí! Díky.

    Současný stav neodpovídá vůbec mým představám ani řádu věcí, jak by měly být. Nicméně provozovatel si to evidentně uvědomuje také, takže od května bych měl mít posilu v podobě dvou dalších lidí.

    Odpovědět

  • Martin Nejedlý, Fincentrum

    10 května, 2007

    Honza Majer má vždy svou pravdu, mnohdy založenou na chybných úsudcích a polopravdách. Na to jsme si zvykli, takže je zbytečné uvádět argumenty a fakta ukazující, že se plete. Ale to Honza ví, jen má takovou podivnou vlastnost zhruba rok rýt do toho, s kým před tím úzce spolupracoval. Ale třeba tentokrát vydrží déle, aspoň to bude zábava.
    K rozhodnutí ukončit s Honzou spolupráci na mediálním poli jsme měli své důvody a jejich vysvětlování zde není na místě. Je to interní věc Honzova i naše. Ohledně investujeme.cz se změny, jak píše M. Bouček, připravují. Nyní nastoupil nový člověk a další se hledá. Fincentrum.cz dříve pro nás bývalo naprosto klíčovou aktivitou, takže jsme se mu plně věnovali. Teď už řídíme velkou firmu, kde je naprostou prioritou poradenství, takže jemu se věnuje maximum našich zdrojů. Když je třeba řešit nějaký, z pohledu celku relativně malý problém, holt musí tento počkat.
    Rozhovor s P. Fejtkem do Finančního poradce zde rozhodně publikovat nebudeme. To bychom si pěkně naběhli. Od začátku tvrdíme, že investujeme.cz je naprosto nezávislá platforma, kterou nechceme obsahově řídit. Šéfredaktor má naprostou volnost. Rozhovor s majiteli Fincentra o dalším rozvoji poradenských aktivit by byl popřením této filosofie, protože tento rozhovor by byl zajisté brán jako podpora našich poradenských aktivit. Dovedu si představit uveřejnění něčeho podobného pouze v případě nějakého seriálu, kde by o své budoucnosti hovořili šéfové i dalších významných firem, třeba M. Gardavský, M. Pyšík nebo R. Lukeš 🙂
    Petra Fejtka napadáte zbytečně. Otázky si řídí sám. Komunikace probíhá zpravidla nejprve osobně, kdy jsem i Petra zažil, že si poznámky nejen píše, ale nahrává i na diktafon. Pak následuje emailová komunikace, kde se vše doladí.
    Ohledně oblíbené poznámky Karla na adresu firemních obchodů: Ta má stejnou hodnotu, jako třeba mé tvrzení, že R. Lukeš dělá 75 % obchodů OVB a s jeho odchodem se OVB položí (bublina splaskne :). Firemní obchody se podílely vloni na našem obratu necelými 20 procenty. Letos to bude, navzdory dalšímu úspěšnému rozvoji firemních obchodů, o něco méně, právě vzhledem k dalšímu prudkému růstu osobního finančního poradenství. (Už se nemůžu dočkat pochvaly P. Borkovce na fintu „tvrdit, tvrdit, tvrdit“ 🙂
    Honzo, Karle, Jarmilo, pojďme si konkurovat činy, konkrétně nabízením co nejlepších podmínek poradcům a kvalitním řešením klientům, místo mediálních zkroucených podpásovek.

    Odpovědět

  • Vitalij Ohnivý

    10 května, 2007

    Vím, že následující text je velmi radikální, ale nemohu si pomoct:

    Spíše než o splaskávání bublin (poradenských firem) bych o nich hovořil jako o hrozivých kolosech, které požírají sebe navzájem a jednotlivé poradce, aby je dostali do své moci a zadarmo jim upíjeli krev.
    Takto dnes fungují všechny obří firmy na trhu FP. Nejedná se o organizovanou pomoc klientům, ale o organizovaný zločin nenápadného okrádání klientů i poradců.

    Lidé, kteří do těchto systémů vstoupí s ideály o službě klientovi a profesionální organizaci specialistů jsou pak zcela sešrotováni systémem, jehož vládcem jsou provize, a nemohou v těchto firmách dlouho vydržet. Díky neúnosným podmínkám pro poradce, které v těchto firmách panují, je umožněn trh s těmito neblahými dušemi, které se dostaly do spárů FP firem a neustále doufají, že najdou lepší platformu pro svou činnost.

    „OVB“ kolos umírá a je ožírán jinými kolosy, jeho jakoby „zdravá“ část přežívá, aby mohla sama ještě více vyrůst. Kolosy, které se dnes živí na upadlých kusech rozkládající se OVB však vzápětí budou stávat potravou jiných supů a to je obraz dnešního trhu finančního poradenství: hyeny a supi.

    Mezi nimi se nesměle potlouká a skomírá hladem několik vlků samotářů, poskytujících klientům férové služby.

    Proto rozklad OVB by neměl být pro FC ani jiné firmy záminkou ke škodolibé radosti, ale předznamenáním budoucího vývoje jejich vlastních, podobně (a možná ještě více) nefunkčních organizací.

    Odpovědět

  • Jan Majer

    10 května, 2007

    Zcela vážně prosím šéfredaktora Martina Boučka, aby hnusný komentář svého šéfa Nejedlého odstranil, včetně této mé reakce. Kolegy, kteří to stihnou přečíst, zvu od příštího týdne na web Akademie finančních poradců (www.afp.cz). Právě připravované spuštění nového webu je asi důvod, proč se tu tento výkřik do tmy objevil.

    Odpovědět

  • Pavel Hulák

    10 května, 2007

    Vzhledem k vývoji některých diskuzí na icz už za majerovských dob, bohužel zhusta přiživovaných právě výpady tehdejšího šéfredaktora, jsem na účast rezignoval i přes do dnešního dne přetrvávající kvalitu obsahu článků. Teď mi však nedá, možná na závěr, využít tohoto návratu Honzy ze záhrobí a navrhnout jej za jeho počínání v posledním roce na titul Schizofrenik roku. My jsme holt na ta vyhlašování cen:-)

    Odpovědět

  • Jan Majer

    10 května, 2007

    Tak jo:-) V rozporu s předešlou prosbou, tak trochu schizofrenicky žádám Martina Boučka, aby tady ty komentáře dvou šéfů Fincentra, Nejedlého a Huláka, ponechal. Nominuji oba na cenu fair play.

    Odpovědět

  • Martin Bouček

    10 května, 2007

    No, upřímně, příspěvek Pavla Huláka bych poeticky přirovnal k rozvernému poposkočení rozdováděného kůzlete 🙂 Věcného tam není nic, zřejmě se jedná o … žert. 🙂

    Opravdu si myslím, že rozpoznání dobrého a slušného a na druhé straně špatného a nevhodného máme všichni hluboko ve své přirozenosti. Spoléhám tedy na soudnost laskavých čtenářů.

    Odpovědět

  • Anonym

    20 května, 2007

    Odpovědět

  • Jan Majer

    10 května, 2007

    Jen připomínám, že je už tři týdny na různé adresy finančních poradců rozesílán spam s mým jménem (jan.majer@fincentrum.com). Zachovávám po prvním výbuchu stoický klid, spokojil jsem se s e-mailovou omluvou od pana Nejdlého (i když kouzelné slůvko jsem z něj musel dolovat) a provozní ředitelky Fincentra. Nic s tím ale nejde dělat, moje jméno s neexistující adresou si už v síti žije svým životem. Díky, Fincentrum!

    V této diskusi jsem se před časem také zastal Martina Boučka, do něhož se kdosi sprostě navezl, a připomněl jsem, že při nástupu nepočítal s tím, že na vše bude sám. Pan Bouček poděkoval a potvrdil má slova – byli jsme u toho přece oba.

    Napadá mě další důvod, proč pan Nejedlý zničeho nic vytahuje osobní útoky – odešlo mu někam z firmy pár důležitých lidí a on mě chce vyprovokovat k ventilaci informací 🙂

    Odpovědět

  • Martin Nejedlý

    13 května, 2007

    Honzo, Ty máš opravdu zvláštní talent být vždy vedle jak ta jedle. Aspoň potvrzuješ, co jsem o Tobě výše napsal. To nejsou osobní útoky, to je fakt.
    A jestli myslíš Dušana Šídla a Tvoji mámu do firmy NOSTIMO? A Danu Písačkovou do Broker Consultingu? Dany je škoda, ta byla dobrá, ale byla u nás už více než pět let a někdy si holt v týmu s někým nerozumíš nebo prostě potřebuješ změnu. A těch asi 10 000 Bodů nebo po přepočtu 450 OVB jednotek, o které přijdeme odchodem Tvojí mámy? Myslím, že mnohem více bodů získáme, když teď tým bude fungovat lépe. A navíc někdo, kdo o Fincentru (a jiných) stále mluví špatně, bude už konečně mimo Fincentrum. Shnilé jablko je pro ostatní, zdravá jablka ve stejné bedýnce nebezpečné.

    Odpovědět

  • Anonym

    13 května, 2007

    Á, pan Nejedlý ještě neví :-))))

    Odpovědět

  • Michal

    13 května, 2007

    Pane Nejdelý, ještě nám povíte něco o mamince pana Majera? Jste opravdu formát!

    Odpovědět

  • Jan Majer

    13 května, 2007

    Martine, potvrzuji, že jsem si tvůj komentář přečetl a že mi na duši dobře neudělal.

    Máma včera s dětmi a vnoučaty oslavila šedesátku. Teď nám bude pomáhat s miminem a s rozjíždějící se firmou. Její odchod z Fincentra byl z její strany tak decentní, čistý a slušný! Možná byl tak slušný, až je vám to podezřelé, a proto ses teď vyjádřil jako dobytek.

    Přesto ti přeju, abys měl v jejím věku kolem sebe tolik lásky a radosti jako ona. Prosím ale – zdrž se už jakýchkoli komentářů souvisejících se mnou a mou rodinou. Minulý týden jsem o to už oficiální cestou požádal i tvého právníka. A jak jsem psal v mailu – nepřeceňuj mě. Jste velká firma, my začínáme.

    Odpovědět

  • Martin Bouček

    10 května, 2007

    Martine, myslím, že by ses měl za první a poslední odstavec Honzovi omluvit. Je to zbytečná osobní invektiva, urážlivé tvrzení. Nemůžeš přece tvrdit veřejně svým jménem o Honzovi Majerovi, že je lhář a zarytý rejpal.

    Znovu potvrzuji, že dávám za pravdu Honzovi v tom, co zde pod editorialem napsal. Vše je pravda i z mého pohledu. Jestli to měl takto zveřejnit? To nevím, zřejmě ne, ale byla to obrana mé osoby.

    Když si nezávislý soudný čtenář bez emocí přečte věcná zdělení obsažená jak v příspěvku Honzy, tak ve Tvém, zjistí, že si vůbec neodporují, že celkem pochopitelně vysvětlují dohromady celkem nelehkou situaci přerodu investujeme.cz a že se vlastně blíží lepší časy.

    Opravdu už nejsem na web sám samojediný! V pondělí se s kolegou máme setkat s majitelem programátorské firmy, s níž spolupracujeme, chystáme změny… jenom chvíli potrvá, než se to projeví.

    Znovu důrazně opakuji, Honza Majer si nevymýšlí a do nikoho zde nerýpe, přesně tak, jak to před pár měcíci slíbil. Máte jen rozdílný pohled na věc a za to ho Martine neurážej. Díky.

    Odpovědět

  • Patrik

    11 května, 2007

    Zdravim vsetkych, a co i p.Lukes odchadza z OVB??? No uz sa tesim na to,ako p.Muller so svojimi pomiesa trochu karty niektorym namyslencom a zatvrdnutym z OVB na Slovensku..Je zaujimave pozorovat oba tabory..mam ludi tam aj tam..a je to fakt show:)

    Odpovědět