CZK/€ 25.305 -0,06%

CZK/$ 23.413 +0,02%

CZK/£ 29.594 +0,24%

CZK/CHF 25.911 +0,38%

Diskuse… věrný obraz finančního poradenství?

 


 

Vášnivé diskuse spojené s možností ukrýt se pod pláštěm anonymity vedou k odbourání zábran přispěvatelů, kteří by pod svým jménem a s jasnou identitou stáli v ústraní. Do diskusí se tak dostávají informace a názory, které by jinak zůstaly nevyřčeny a které se mnohým nelíbí. Je to dobře, nebo špatně? Podle mého názoru, pokud nepřekračují zákon a svobodu jiných, jednoznačně dobře.

Kdo by měl posoudit, který názor je relevantní a který již nikoli? Já si na roli cenzora rozhodně netroufám. A ani stálí čtenáři a autoři Investujeme.cz se vždy neshodnou. Příkladem budiž výkřik jednoho anonymního čtenáře, který se podepsal „Nezajem“ a svůj zájem o problematiku doplnil výmluvným názvem svého příspěvku – „Ani jsem to nečetl“.

Není ani tak důležitý obsah příspěvku, i když i ten je zajímavý v jednom bodě, kdy „Nezajem“ píše: „Kdyby totiž tento autor byl dobrým FP, tak na takovéto kraviny nemá čas a věnuje tento čas svým klientům a případně svým podřízeným poradcům.“ Názor se týká článku Pavla Hanzla a já podle měřítka autora příspěvku mohu s klidným svědomím prohlásit, že Pavel Hanzl je „dobrým FP“, neboť skutečně nemá čas na autorskou činnost – a již přibližně 14 dní čekám na přislíbené edukativní články.

Pod zmíněným příspěvkem se ale rozvířila diskuse, zda má či nemá být příspěvek smazán.

„Tento příspěvek si zaslouží smazat.Nevyjadřuje žádnou myšlenku,“ píše mimo jiné Ondřej Záruba. Oponuje mu Jiří Hlisnikovský: „Příspěvek není vulgární, a tím pádem ho vnímám jako legitimní.“ Následují další názory na toto téma a do diskuse se zapojuje i Pavel Hanzl, jehož se příspěvek týká.

REKLAMA

Diskusi uzavřel čtenář Loki: „Podle mě ten, co to psal není klient, ale poradce. Dost možná mu pan Hanzl zrušil několikatisícové IŽP a on teď musí vracet provize nebo ho naštval z jiného důvodu. K omezení podobných výpadů se již několikrát redakce vyjádřila, že ji neplánuje, protože omezení takovýchto nevhodných příspěvků by byla dle jejich slov cenzura.“

Zabrousil jsem na Wikipedii, kde v kapitole „Zvyklosti a etika“ k pojmu „Internetové diskuse“ stojí: „U moderovaných diskusí je úkolem moderátora (moderátorů) i cenzura. Obvykle nejsou trpěny protizákonné, extrémně vulgární nebo jinak nežádoucí příspěvky. Je-li diskuse vymezena tématem, nežádoucí jsou rovněž tzv. příspěvky „of topic“, tedy netýkající se původního tématu. Záleží však na míře a způsobu moderování, zda nevhodné příspěvky jsou mazány. V diskusích, které mají charakter prezentace určité instituce, firmy nebo názorového směru, bývají někdy mazány (nepřipuštěny) rovněž příspěvky, které by svým obsahem mohly narušovat zájem zakladatele diskuse.

Tučně zvýrazněná část citace není proto, že by cokoli podobného v redakci Investujeme.cz hrozilo. Naopak, jsme názorově zcela otevření – a tací chceme i zůstat. Z finančně poradenského trhu jsem obdržel i bez „moderovaných“ (čemuž pokládám téměř rovnítko k „cenzurovaných“) diskusí názory, že je redakce ovlivňována ze strany vedení sesterské finančně poradenské společnosti. Jsem rád, že se to dozvídám, neboť za celou dobu svého působení na Investujeme.cz (a nyní i na Hypoindex.cz) jsem žádné tlaky nezaznamenal. A jsem přesvědčen, že jakýkoli zásah do diskuse, byť by byl z „moderátorského“ pohledu oprávněný, by obavy z podjatosti ze strany finančně poradenských společností jen zvýšil.

Na závěr ještě jedna citace z diskuse, pod kterou bych se také podepsal. A vy?

Pravidelný návštěvník: „Velice mě mrzí, že se neustále bavíte tím, že házíte špínu tu na OVBáky, tu na Partners, tu na Fincentrum apod… Zkuste se alespoň občas přenést nad společnost pro kterou pracujete, nad systém ve kterém pracujete, nad společnost, kterou jste prošli, s kým jste měli negativní zkušenost apod.“

Loading

Vstoupit do diskuze 24 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář: Anonym Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • TAK CO?

    26 května, 2008

    Až tady budou odborné články, budou tu odborné diskuze
    ( tedy co se týká FP )
    To je sezona tak okurková v naší branži, že není o čem psát???

    Odpovědět

  • Anonym

    26 května, 2008

    S tím nesouhlasím.Ty odborné články nebývají tak kontroverzní a pokud ano,tak tu kontroverzi rozpozná jen ti odborníci na dané téma.Z toho důvodu vítězí ten bulvárek.Tato branže trochu bojuje s demagogií,která se používá jako nástroj pro výchovu poradců prakticky ve všech firmách.Proto tu máme tolik diskutérů,kteří nejsou schopni vyjádřit svůj názor.Pokud se chtějí projevit,tak jim zbývá přejít pouze do osobního útoku.Nejlépe tak,jak už to bylo uděláno mnohokrát nějakým kolegou.
    Cenzura není dobrý nápad.V tomto článku jsem byl citován ve smyslu,že jsem doporučil smazání příspěvku,protože nevyjadřuje žádnou myšlenku.To by se tady toho muselo promazat vážně hodně.Mě spíš vadilo,jakým způsobem se Mr.Nezajem otřel o pana Hanzla urážkou,která byla dle mého názoru za hranicí těžké vulgarity.Takovéto hulváty by server sem tam promazat mohl.Hrozí roztočení vulgární spirály.

    Odpovědět

  • Anonym

    26 května, 2008

    Dle mého názoru je určitým způsobem regulovaná diskuse příznivá. Regulovanost bych ale zavedl povinností registrovat se, když už někdo psát své názory chce. Protože mám-li nějaký názor, tak si za ním přece stojím, když už jej vyslovím nebo napíši (alespoň dle mého názoru je to u inteligentní společnosti žádoucí a běžné). A to, že si za ním stojím, přeci znamená, že jej budu ztotožňovat se svým jménem. Když se člověk baví v hospodě s kamarády a tlachá o politice, také přece není za černou oponou a nehraje si na dávný pořad TABU, kdy až podle uvážení zúčastněného a dle toho, co řekl, byla jeho anonymita potlačena či nikoli. Politici, manažeři, hlasatelé jsou také se svými výroky spojování, za ně chválení i pomlouváni, tak proč by to nemohlo jít i tady…

    Odpovědět

  • Poradce

    27 května, 2008

    Pane poradče, nadmerna inteligence lidem skodi.
    Vice nez porad Tabu bych doporucil film Terminator, protoze pokud tu nasi inteligenci a nenazransot nezpomalime, tak misto notebooku a investicek budete behat s kulometem.

    Odpovědět

  • FL

    26 května, 2008

    Proc to porad resite ? Nebylo by daleko hodnotejsi resit klientovo portfolio, ruzne fondy ci izp, ktere se opravdu klientovi vyplati? Co sem jako zacinajici poradce chodim,tak nejplodnejsi byla diskuze „v zajmu pravdu..koop od pana hanzla“ od te doby se tu resi blbosti typu kdo kde komu nabouchal kolikalitrove izp nebo kdo vic pomlouva ovb
    hanba vam… Vy radoby eticti kolegove, casto si pripadam jak kdybych tu byl nekdy mezi delniky v satne

    Odpovědět

  • Poradce

    27 května, 2008

    musite doufat, ze nastane bezvetri

    Odpovědět

  • Jan Majer

    26 května, 2008

    Dobrý den, pane šéfredaktore, s vaším názorem na moderované diskuse zdvořile nesouhlasím. Napíšu sem můj pohled na podobu diskusí a prosím o případné korektní reakce na mé názory a zkušenosti. Ta otázka mě upřímně zajímá, nepíšu sem proto, abych se přel. Pojďme se jen vzájemně obohatit svými pohledy na věc.
    Obhajoba volných diskusí a naproti tomu odmítání moderovaných (cenzurovaných) diskusí je podle mne na Investujeme.cz účelová. Anonymní nemoderovaná diskuse je smaozřejmě pro návštěvnost to nejefektivnější a pro správu to nejjednodušší řešení. Výsledkem je ale novácký „kotel“, kde jeden druhého překřikuje, shazuje, pomlouvá, vše bez jakýchkoli pravidel. Taková diskuse není férová, není kvalitní, není slušná, podepsané příspěvky jsou v menšině a čtenář, chce-li si přečíst dobrý příspěvek k věci, musí hledat. Nicméně návštěvnosti taková diskuse prospívá.
    V začátcích Investujeme.cz byla diskuse moderovaná, nepodepsané jsme kárali a nabádali k odvaze, neslušné a manipulující komentáře jsme po dohodě se zdravým jádrem komunity mazali. Byla to myslím ideální situace, zapojil-li se slušný kolega, neodcházel zhnusen – pokud ho někdo napadl, zvolal Lener, Majer, Hanzl, Kalvoda nebo Zachrdla „tak dost, chovejte se tady slušně“. Amě lo to váhu.
    Na Finmag.cz jsme při spuštění diskusí zvolili systém, kterým se vzdáváme části návštěvnosti. Od účastníků diskuse vyžadujeme, aby se podepsali. Cenzuruji dvě věci – nepodepsanou pomluvu a vulgarity. V tom případě píšu autorovi, že ho prosím, aby se podepsal, resp. aby v případě použití vulgarit svůj kometář přeformuloval do publikovatelné podoby.
    Výsledek je myslím znát na první pohled, v diskusích na Finmag.cz vystupují skuteční lidé, kteří si stojí za svými názory. Přitom je to diskuse velmi živá.
    Připomínám, že redakční filtr uplatňujeme pouze v případě neznámých návštěvníků. Každý, kdo se do diskuse zapojil, může redakci požádat o přidělení hesla pro „bezbariérový“ přístup do diskuse. Ještě jsem nikoho neodmítl.
    Můj pohled na věc bych tedy shrnul takto: Jsou dva druhy diskusí a není dobré říkat, že jedna je správná a druhá špatná. Kdybych to přirovnal ke sportu, pak na Investujeme.cz provozujeme bojové umění bez rukavic, kdy do ringu může skočit kdokoli s heverem v ruce, zatímco na Finmag.cz hrajeme šachy (nebo, chcete-li, boxujeme, ale za asistence rozhodčího a v ringu musí být registrovaní borci). To první je divácky mnohem atraktivnější. Získat pozornost pro šachovou partii je samozřejmě o dost náročnější.
    Mimochodem, občas mám chuť sem taky naběhnout a zapojit se, ale vždycky dostanu tím heverem 🙂

    Odpovědět

  • Anonym

    26 května, 2008

    … a pán věrné povzbudil:
    Tak jako království boží nad svými protivníky nevítězí an přežívá je, tak i my a naše myšlénky přežíváme projevy bezmocné touhy té ublížit podepsaným. Nemaje schránky, co stojí za zmínku v záhlaví příspěvku, nestydí se za identitu svou a zmírají, jsa nepovšimnuty v toku času…. pro věčnost jsou mrtvy tak jak důstojnost jejich nositelů… a upadají v zapomnění, mrtvé od narození až do věčnosti. Amen.

    Odpovědět

  • Poradce

    27 května, 2008

    I jednoho dne si Buh rekl, kdyz uz jsem stvoril penize, stvorim i financni poradce, aby s penezi mohli pracovat a hojne jim bylo. Akorat pri tom onanoval a do casti vrhu se mu pripletlo par bakterii z toho vyplodu dole. ::)) nebudu to psat skaredou formou, ale predpokladam, ze si tu posledni vetu prelozite.

    Odpovědět

  • Petr

    26 května, 2008

    Nojo Honzo, ale pak přicházíš o ty krásné perly čirokých bulvárů moravských jako dnes na investujeme:
    S podivným jménem ZFP je podvod!!!!!
    „Jděte do píčí!!!!!kurvy v kravatě“
    A (sedlák) Jíra přitakává:
    „Také souhlasím!!!!!ZFP zapálit jim to tam:-)“
    🙁

    Odpovědět

  • Jan Majer

    26 května, 2008

    Nepřicházím o ně, přečtu si je tady. Jak říkám, jsou to dva různé přístupy a oba mají na internetu své místo. Musím ale přiznat, že první citovaný příspěvek mě pobavil. (Asi deformace z toho, že nám starší syn často cituje Čtvrtníčkovo a Lábusovo Ivánku, kamaráde. I v kultivovaných komentářích je přece někdy cítit takové to p… 🙂

    Odpovědět

  • Anonym

    27 května, 2008

    Nemáte někdy pocit sterilnosti u diskuzí na Finmagu?

    Odpovědět

  • Poradce

    27 května, 2008

    Panove, znicite se takto navzajem. Uvedomme si, ze kazdy jsme podnikatel, obchodnik, dělník, vcelku je to jedno, a kazdy se snazime uzivit. A otevrene, to co klient podepise si ma precist. Pokud podepise neco nevyhodneho, neni to chyba poradce, ale klienta. Co je vlastne klient a co poradce. Je to tataz osoba. Kam ten svet speje? Pro me je poradenstvi konicek, kterym se zivim. Delam ho samozdrejme pro penize, ale i pro zabavu, pro ziskani kamaradu, pratel, ale daleko prioritnejsi je pro me moje partnerka, rodina, zdravi, konicky.
    Moji klienti vi, ze jim nedelam prasarny, ale zaroven vi, ze si chci vydelat. Nas obchod je takova houpacka, ktera je ve vodorovny pozici a obe strany jsou spokojeny. A panove, moji klietni se nezabyvaji jestli jim udelam IZP ci OPF, my klienti vidi co jim to da, a to ze nekde zaplati o par kacek navic pro ne neni rozhodujici. Vite, lide uz preci jen neresi penize, ale take i jine hodnoty. Panove poradce neni hezoun ve vyzehlenym kvadru se sladenou kosili a kravatou,nalestenymi kozenymi boty, stribrnym ci zlatym Parkerem v ruce,odznakem na kvadru, taskou za 5000 s notasem HP ci FJS ci jine prestizni znacky, neni to ani clovek s BMW, Audi, mercedes ci s jinym nemeckym darmozroutem, ani clovek, ktery ma nactene chytre knizky o etice a jednani s klietntem, ma nastudovane psychopostupy, jak jednat, jak uzavirat, jak zapusobit. Poradce neni ani ten, co si toto slovo da na vizitku. Poradce je clovek, ktery je prirozeny, ferovy, otevreny, narovinu rekne o co de, plusy, minusy, ucel, udela analyzu, pripravi reseni, zajisti vse od a az do zet a nepotrebuje k tomu ani zadna zahrivaci kolecka, psycho postupy a jine blafy, ktere pochyti na skolenich. Takovy clovek děla obchdody doma v klidu a u klienta jen resi papirove formality. Takovy poradce prodava sebe, svou dusi, sve znalosti, sve umeni, je nadseny pro tuto praci, bavi ho, neboji se rict, kolik da klient za provize a naklady, umi vysvetlit proc to tak je a dopredu se neobava neuspechu. Takovy poradce po 5 minutach vi, zda obchod udela ci ne. A pokud ano, tak se muze takovym obchodem jen bavit, zda ho podepise ted, a nebo za 20 minut. Poradce se neboji o plat, protoze diky svemu umu vi, ze se uzivi, poradce nedba na svuj zevnejsek uplne do detailu, protoze vi, ze z kamene ci umeliny jsou jen sochy a stroje. Poradce vi, ze neni nákupním kosíkem a sbíra zboží v podobě klietů, poradce ví, že on je tím zbožím, které si klient kupuje. A sorry panove, to co ted napisu muze hodne z vas urazit. Poradce neni ten kdo ma vysokou ekonomickou, ani ten co ma MBA ci cokoliv jinyho u jmena. Poradce je pouze ten, kdo tuto praci bere jako poslani a přirozenym způsobem ho aplikuje mezi ostatní. A jeste: poradce nepomlouva kolegy z konkurence, at sou jaci jsou. Poradce hraje sam za sebe, tak jako kazdy svuj zivot hrajeme sami za sebe. Preji mnoho uspechu ve vasich financnich zivotech. Tim, ze se budou tato temata rozebirat, dojde k tomu, ze nase provize budou za chvili naurovni prumerneho platu a financni poradenstvi se tak stane podprumernym zamestnanim. Misto toho, abyste z toho vytriskali co nejvic dokud to jde a zajistili si dobre zivobyti, tak si akorat podryvate zlatou pudu pod nohama, az se jednoho dne propadne. Co budete delat pak? Prodavat Herbalife, Amway ci jiny MLM na plneni snu? Napada me MLM v sexu. Kazdy budem balit kazdeho za prachy. To bude ason zabava. Doufam ze se toho doziju jako senior.

    Odpovědět

  • Kolega

    27 května, 2008

    Kámo, vystihls to úplně dokonale.
    Pravdivější tvrzení tady nikod z přítomných nezaujatých pánů nenajde.
    Kdyby to měli všichni srovnaný v hlavě jako ty, tak tady není cca 75% příspěvků.
    Všichni ti renomovaní odborníci se svými soudy a odbornými znalostmi, závěry a důvody zapomněli, že jsou lidi.
    Mimochodem, chodí pan Majer na ryby?
    Chodí pan Hanzl na střelnici?
    Co dělá ve volnu takový pan Traxler, nebo Záruba,
    proč jen pořád u obrazovek na Investujeme.cz?

    Odpovědět

  • Anonym

    28 května, 2008

    Sympatický názor.Jen bych řekl jednu věc jinak.Existují případy,kdy dojde k serioznímu poškození zájmů klienta pouze proto,že se kolega od konkurence chtěl obohatit.V takovém případě považuji(pouze pokud mám v ruce důkaz a klienta,který je ochoten to dosvědčit!)za férové jednání na takový čin upozornit.A to nemám na mysli případy,kdy konkurent sekne něco vysokonákladového a nic nezatají.Problémy jsou v tom zatajení a lhaní.
    Když nám ty provize klesnou,bude to nejlepší pro tuto branži.Donutí nás to brát si honoráře a klienty je ochotněji platit.Asi ubude i trocha konkurentů.
    MLM v sexu?To by struktury rostly exponenciálně stejně jako výskyt pohlavních chorob:-)

    Odpovědět

  • Poradce

    28 května, 2008

    Pohlavní choroby? je problém zaridit absolovovani testu (Dnesni zkousky z pojistovnictvti) a nechat si vystavit registraci od CSA – ceska sexuologicka asociace. A nad vsim by mel dohled ASEX – asociace sexu

    Odpovědět

  • FL

    28 května, 2008

    Hezky od srdce napsany, kazdopadne ten pristup stylem kompromisu „dobro pro klienta ale i pro sebe“ je takovej fajn a hlavne bavit se s klientem lidsky, premlouvat a zkouset kdejaky figle umi kazdej pojistovak nebo prodavac hrncu

    Odpovědět

  • Anonym

    11 června, 2008

    Pane Poradče, poradce nemá být frajer, co kašle na formu svého vystupování, zjevu a obchodního modelu. Ptám se zcela přímo: pokud byste někdy musel na operaci mozkového nádoru, jak byste se cítil na předoperečním pohovoru s šéfoperatérem, který by neoholen a v riflích, mastné vlasy stažené gumičkou, žoviálně rozprávěl o tom „prevítovi, co ho zítra vyřízneme, ať je to už za námi, že, kámo?“, v ruce žmoulajícím nějaké bulvární noviny?

    Trvám na tom, že poradce je povinen být nejen slušný člověk, ale též i zjevem a vystupováním budit důvěru a dodávat vážnost profesi, již reprezentuje. Jsme lékaři finančních neduhů a učitelé interpretace finanční reality, ať to komukoliv, koho odkojila OVB, vadí jakkoliv. Jsme povinni se tak i chovat na veřejnosti. A samozřejmě si za svou náročnou práci zasloužíme velmi nadstandardní provize, které je třeba chápat komplexně, vztažené k péči, kterou klientele věnujeme…ti nejlepší, eticky vybavení se nemají stydět za to, že si chtějí vydělávat milion měsíčně. Máte ovšem pravdu v tom, že především prodáváme sebe. Již ihned vedle tohoto objevného zjištění tvrdíte, že si můžeme dovolit vypadnout z role seriózního muže či ženy, v následném životě klienta, kterého jsme objevili. Klient potřebuje cítit respekt a autoritu. KLient je po stránce finanční gramotnosti malé dítě, které potřebuje přebalovat a krmit z flašky, vodit za ručičku. Koneckonců, musí mít dobrý důvod, že si vezme ze svého poradce příklad a začne správně pokrývat rizika a investovat. Tedy důvod důsledně začít využívat náš hospodářský systém jako jeho tvůrce, nejen jako jeho spotřebitel. Tolik mé slovo poradce z reálného světa. Poradce, kterého si s žádným jiným nespletete. Děkuji za Váš čas a přeji krásný den!

    Odpovědět

  • Poradce

    14 června, 2008

    Rozdil mezi poradcem a lekarem je, ze lekar sklada prisahu, poradce jenom stupidni zkousky.

    Odpovědět

  • Puntik

    2 července, 2008

    Nadherne napsane… Akorat je skoda ze mistni odbornici to neprekousnou… ale nechme je v tom, stejne jak pisete, at se chovaji jak chteji, kdyz budou umely, tak se na ne hned zapomene, budou stejni jako ten pred nim… kdyz prijdu normalne a normalne narovinu pokecame, tak se domluvime, za mesic sednem na pivko, nebo na kafe a pokecame, neco nesedi? tak to vyresime, vysvetlime si to, ale rikat jak jsme nejlepsi? porad budem prodavat jenom toho kdo nas plati… Jak jinak si vydelame na to BMW nebo MB? Na lizacku muzem hned, ale bude na to? kaslete na skrobaky a budte trosku lidi, trosku se uvolnete, bude se vam zit lip, nebudete mit tolik strach ze o vsechno prijdete… nebo prave naopak, ale pak je neco blbe…

    Odpovědět

  • Andrea

    22 června, 2014

    Společnost fincentrum jsou to podvodníci kteří slibují vysoké výděky ale pravda je jiná víc jim zaplatíte než si vyděláte a jejich jednání s lidma je strašné, divím se že tato podvodná firma vubec muže fungovat ..Oblastní ředitelé se starají jen o to jak nejvíc sedřít lidi z kuže aby měli co největší provizi…zaměs­tnávájí na černo a nemají strach ani zaměstnávat lidi kteří nemají čistý trestní rejsřík hlavně že budou mít tučnou provizi ale podvodu se neštítí…takže určitě nedoporučuji si s nima nic začínat at už spolupráci nebo pojištění!!!
    Odpovědět

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    22 června, 2014

    Dobrý večer, paní Andreo!
    Musím se společnosti Fincentrum zastat. V této firmě jsem působil 7 let a vím, že má slušné majitele a také některé nejvyšší ředitele. Společnost má dobré jméno a váš příspěvek zde je pro mne velmi překvapivý. Individuální selhání je třeba odlišovat od celé firmy. Prosím, napište mi na mail, váš podnět předám důvěryhodné osobě a vaše zkušenost bude důkladně vyšetřena, s potrestáním viníků. Nebo se můžete obrátit na spolumajitele, pány Petra Suchlíka či Martina Nejedlého přímo, kontakt jistě najdete sama na stránkách Fincentra. Na trhu jsou totiž mnohem horší finančně – poradenské firmy.

    Odpovědět

  • Jáchym Bierhanzl

    22 června, 2014

    Paní Andrea volí neadekvátní slova a paušalizuje, ostatně jako mnoho zdejších diskutujících. Vy pane Hanzle nevíte co si vrabci štěbetají na střeše? V případě zajimavé akvizice z konkurenční společnosti přece Fincentrum umí zařídit jak efektivně obejít období výpovědi (nemám na mysli konkurenční doložku) a jak psát produkci na pana Nováka. Že by to pan Stuchlík na základě pocitů paní Andrei změnil? Možné to to je, určitě o tom neslyšel. Vy konec konců také ne. Může to být i pomluva.

    Odpovědět

  • Vojta

    23 června, 2014

    Víte, poslední dobou je článků a svědectví na téma „moje setkání s finančním poradcem“ nějak hodně. Všimněte si, že není téměř dne, aby někde na netu nebo v novinách nevyšel článek, ze kterého vyjde pojišťovák (= finanční poradce) jako zloděj, podvodník a lump. A já se ptám: je to cílené ? Je to cíleně zaměřené proti tomuto oboru, protože to někomu vadí a něco tím sleduje ? Nebo je to opravdu tak jak se to popisuje ? Nedávno mi kamarád na pivě říká „ty poslyš, ste fakt takový ku..vy jak to o vás je na tom Jůtúbu ? Došel mě vod kámoše mejl s prolinkem na nějaký Hvězdný prachy tak sem na to koukl, no hrozný“. Jdete na poštu poslat dopis a paní Vám v okénku nutí životku, jdete na nákup do Tesca a Tesco Vám nutí pojištění, jdete z Tesca k autu vyložit nákup a za stěračem máte nabídku pojištění na levnější povinné ručení. Nejsem poradce, jen tu už cca 2 roky chodím po špatné zkušenosti s poradcem sbírat moudra. Svoje finance si řídím a nastavuju sám, aspoň pak můžu být naštvanej jenom sám na sebe. Musím však konstatovat, že poslední dobou vylézají na povrch čím dál víc praktiky finančních poradců a lidé se o nich dozvídají a nevěří svým očím. Pokud se velmi rychle něco neudělá, tak to s tímto vaším oborem nedopadne dobře. Jak už jsem psal, nejsem z vašeho oboru, ale už z diskuzí je vidno, že nejste schopní se mezi sebou domluvit a jediný kdo vás k tomu donutí bude zákon. Možná bych to ještě víc upřesnil, nechcete se domluvit, protože jde o miliardový byznys a každý z vás z něj chce urvat pro sebe svůj díl koláče.

    Odpovědět