CZK/€ 25.305 -0,06%

CZK/$ 23.413 +0,02%

CZK/£ 29.594 +0,24%

CZK/CHF 25.911 +0,38%

Derby poradenských eS: Petr Stuchlík a Zdeněk Sluka u jednoho stolu

 


 

Petr Stuchlík, generální ředitel společnosti Fincentrum, a Zdeněk Sluka, generální ředitel společnosti Broker Trust, se sešli u jednoho stolu v koprodukčním projektu Derby poradenských eS finančně poradenské televize FinTV a odborného serveru Investujeme.cz. Jejich diskuse se v některých tématech vášnivě rozhořela. Je ve finančním poradenství lepší multilevel, nebo broker pool? Jaká je budoucnost finančního poradenství? A aktuální téma: Kam spěje regulace distribuce pojištění?

Seriál diskusí bude vysílán na Investujeme.cz a FinTV. Prvním tématem je dnes v Rozpočtovém výboru projednávaná novela zákona č. 38/2004 Sb., o pojišťovacích zprostředkovatelích a likvidátorech pojistných událostí. „Oba dva jsme zaslechli konspirační teorii, že stát je teď velmi aktivní proto, aby teď pojišťovnám pomohl a pak je sektorovou daní dodanil,“ říká Petr Stuchlík.

Regulace provizí by navíc vedla k hledání cest, jak by pojišťovny mohly najít dodatečné peníze pro distribuci. Příkladem jsou penzijní společnosti s regulovanou provizí na úrovni kolem 850 Kč za uzavřenou smlouvu. Podle Zdeňka Sluky zdravější přístup zvolili v Německu, kde nestanovili strop pro vyplácenou provizi, ale pro daňovou uznatelnost nákladů distribuce. „Pojišťovny tak byly sami motivovány, aby začali brzdit náklady distribuce,“ konstatuje Zdeněk Sluka.

„Mě přijde trochu nefér, aby pojišťovny na jednu stranu roztáčely provizní spirálu, a na druhé straně volaly „státe, pomoz nám“,“ shrnuje Petr Stuchlík. Na druhou stranu jistá regulace je potřeba. „Je tady řada sítí, které se vysloveně zaměřily na obrátku pojistky po ukončení storno doby,“ upozorňuje Zdeněk Sluka.

Video

REKLAMA

Tip: Investiční životní pojištění po regulaci sledujte na FinTV

„Jednou z takových lží v multilevelech je, že se strukturním manažerským článkům se říká: budujete si vlastní byznys,“ upozorňuje Zdeněk Sluka. „To je podle mě multilevel z 90. let,“ kontruje Petr Stuchlík a dodává: „Na druhou stranu, položme si otázku: k čemu mít vlastní firmu?“

Derby poradenských eS s Petrem Suchlíkem a Zdeňkem Slukou sledujte každou středu na Investujeme.cz a FinTV.

Loading

Vstoupit do diskuze 42 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Kalkulačka pro výpočet orientační pojistné hodnoty – snížení rizika podpojištění

V roce 2023 Česká asociace pojišťoven (ČAP) představila nový standard pro výpočet pojistné hodnoty nemovitostí, zaměřený především na rodinné domy. Cílem tohoto standardu je minimalizovat riziko podpojištění. V rámci tohoto úsilí byla vytvořena kalkulačka pro orientační hodnotu pojistného, dostupná na webových stránkách ČAP. Tato kalkulačka umožňuje zadat […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

27. 03. 2024

Jaké sankce hrozí při nedodržení povinností v rámci daňového přiznání?

Stále platí, že nejvíc lidí podává přiznání k dani z příjmu fyzických osob až poslední týden v březnu. Proto Finanční správa od pondělí 25. března do úterý 2. dubna letos prodlužuje úřední hodiny podatelen všech finančních úřadů. Finanční úřady budou otevřené od 8 do 17 hodin. Neplatí to však pro […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

26. 03. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář: Jiří x Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Pobavený čtenář

    3 června, 2015

    Jestli regulace projde, spravedlivě smete celé FC i BT a podobné na společnosti parazitující firmy. A co neudělá regulace provizí na ŽP, dokončí MIFID 2. A to je dobře. Normální člověk si najde nejvýhodnější pojistku na internetu, sjedná ji online a nebude žádné Stuchlíky a spol. živit.

    Odpovědět

  • Radek

    3 června, 2015

    Jasně, a zaplatí za ní stejně, jako když si ji nechá vybrat.
    Stejně tak si normální člověk nepochybně nakoupí autodíly ve velkoobchodu a auto si opraví sám bez parazitujícího autoservisu, že?
    Ne, nebojte, nejsem finanční poradce. Jen nejsem také brouk Pytlík, abych ovládal všechno. Vy ano?

    Odpovědět

  • Pobavený čtenář

    3 června, 2015

    Pane Radku i všichni ostatní reagující. Označujte mě za jakého pytlíka chcete, ale po obhlédnutí nabídek si zajdu do dané pojišťovny sám. Stejně jako do banky atd. A nenechám si mazat med kolem papuly o finančních plánech apod., aby mi bylo vnucené prodělečné spoření přes pojistku.

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    3 června, 2015

    By mě tedy vážně zajímalo, pane brouku Pytlíku, proč automaticky usuzujete, že byste v pojistce investoval? Zřejmě rád čtete manipulativní, vyloženě lživé texty pana poslance Šincla a hřeje vás u srdce, že za vás bojuje? Vždyť jste jen oběť té kampaně. Přesně takového vás potřebují. Abyste nepřemýšlel.

    Odpovědět

  • játyon

    3 června, 2015

    Ačkoli to brouk pytlík skutečně je, tak stejně jasným faktem zůstává, že nejmíň polovina životek je ze strany klientů poptávána jako rezervotvorný produkt, resp. žp je jim sjednáno coby spoření, protože tito lidé mají pramalou potřebu pojištění. Dá se jim sice vnutit, ale takové smlouvy končí záhy stornem. Na trhu není opravdová poptávka po pojištění, aby uživila ten zástup rádobyporadců, z nichž větší část ani nemá žádný zájem o skutečnou odbornost, protože jim z různých důvodů stačí, že z prodeje finančních produktů (= z okrádání klientů) mají aspoň nějaký příjem (většina z nich má pozici pojišťováka stejně za dočasnou, než si najdou tzv. něco lepšího).

    Odpovědět

  • játyon

    3 června, 2015

    Kolik životek je třeba sjednáno v rámci těch naprosto zbytečných zaměstnaneckých programů?

    Odpovědět

  • Pobaveny ctenar

    4 června, 2015

    Pane Hanzle, nedělejte ze mě laskavě blbce. Sám dobře víte, že pojistku má s „rezervotvorným“ tvz. „běžným pojistným“ prakticky každý, kdo má životní pojištění.
    K ručení 5 let se opět nelze než pousmát, jak se toho všichni děsí. Jste velcí podnikatelé, ale riziko podnikání nic? Za aktuálních podmínek si u Vás sjednám pojistku a za 3 roky zjistím, že je u konkurence výhodnější nabídka. Tak bohužel. Dle smluvních podmínek doplatím x měsíců a konec. Největší legrace je, když nějaký „nezávislý finanční poradce“ při sepisováni slibuje hory doly, ale když chci smlouvu zrušit, už mě pošle do dané instituce… Za to provize není, tak proč by se obtěžoval.

    Zálohové provize jsou samy od sebe blbost, kterou jste se rozhýčkali a teď je utrum. Kdyby od začátku byl agent placen až z těch splátek, které klient už zaplatil, byla by kontinuita příjmů a slovo storno byste neznali.

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    4 června, 2015

    Ono ale nejde jen o to, co vidím u klienta při analýze. Jde o to, jaké nastavení má mít ode mne. Nedělám z vás blbce, to děláte vy.
    Riziko podnikání? To mě chcete rozesmát? Ta regulace znamená jistotu likvidace spousty poradců, dává silnějším hráčům trhu prostor bezdůvodně se obohacovat, udusit konkurenci, dělat konverze, přebouchnout smlouvu na přepážce, lhát jako když pan Šincl tiskne, atd. Nějaký insider si vás spojuje s panem Síkorou, ten je ale inteligentní, i když i on účelově lže. Prý mám prodat Ferrari a koupit si Oktávii, nic moc jiného se prý nestane. Já z vás vůbec pobavený nejsem.

    Odpovědět

  • Míra

    4 června, 2015

    Nevážený pobavený čtenáři, ono to s tím rušením pojistky není tak jednoduché, jak to vidíte vy. On totiž poradce za vás tu smlouvu ne nechce ale NESMÍ rušit. Zrušit jí může POUZE MAJITEL. On ten poradce tedy nemůže udělat nic víc, než vás do tý pojišťovny poslat. Víme?

    Odpovědět

  • Pobavený čtenář

    5 června, 2015

    Pane Míro, to vím. Nějakou tu pojistku už jsem měl a mám. Takže abych to upřesnil – bouchač přiměje klienta, aby smlouvu zrušil a nahradil novou. Spokojen?

    Odpovědět

  • XXX

    5 června, 2015

    Nevážený pobavený čtenáři… Myslel jsem si, že reagovat nebudu, ale jen pár slov směrem k Vám. Bez prominutí jste debil, který tu ze sebe dělá ještě většího debila, když hovoří o něčem čemu rozumí asi jako koza petrželi… A to obvykle nebývám sprostý. Myslím, že tento komentář bude hovořit za vše. Přeji hezký den.

    Odpovědět

  • Míra

    4 června, 2015

    Pobavený čtenáři nebo brouku pytlíku, jak chcete. Když už závidíte Stuchlíkovi a jiným tu provizi, tak vězte, že když jí nedostanou oni, tak jí dostane ten pracovník na přepážce. To jste si pomohl, co?

    Odpovědět

  • Pobavený čtenář

    5 června, 2015

    Proč mi vnucujete závist? To bych úplně stejně mohl „závidět“ vysoké příjmy drogovým bossům. Byl bych pak stejně špatný?

    Na pobočku dané instituce si zajdu, když JÁ něco potřebuji – ať už navýšit, zrušit, nově sjednat, cokoliv. A jdu tam tehdy, když to potřebuji, ne když nějací šašci potřebují svým guru nahnat bodové jednotky apod.

    Odpovědět

  • z pojišťovny

    3 června, 2015

    Kdyby všichni poradci a poradenské firmy fungovali jako tito pánové, nemuselo by se nic regulovat. Vysmíváte se té nejlepší a nejméně problematické části, pane.

    Odpovědět

  • Pobavený čtenář

    3 června, 2015

    No nevím, z jaké jste pojišťovny, ale dle mých zkušeností jsou to stejní bouchači iŽPrasáren jako všichni ostatní.

    Odpovědět

  • Mirek

    3 června, 2015

    Zkušený pobavený čtenář:-))) Takový normální človíček, Pepíček. Hupsne na internet a koupí si tam úplně všechno. Od fuseklí po životní pojištění. Zkušeně. S nadhledem. Prostě brouk Pytlík.
    A pak o tom pobaveně píše do diskuse, jak valná většina národa nenormální.
    Regulace nikoho nesmete, pobavený Pytlíku. Běžte se bavit raději k seriálům na TV Nova. Ať nemáte absenci.

    Odpovědět

  • pobavený čtenář

    3 června, 2015

    Podívejte se níže na reakci na p. Radka, ať se neopakuji.:)

    Odpovědět

  • Mirek

    3 června, 2015

    Podíval jsem se.
    Vy jste evidentně jeden z těch, co sežrali šalamounovo hovno.
    Na přepážce v pojišťovně vás zcela jistě kvalitně pojistí. Např. takový Dynamik a jeho klony jsou téměř nepřekonatelná pojištění. Prostě takové lepší spoření.
    Kdo, si myslíte, že vymyslel rezervotvorná pojištění? Zprostředkovatelé?
    Teď mě napadlo, jestli vy nebudete mistr světa EundS.

    Odpovědět

  • Pobavený čtenář

    5 června, 2015

    Jestli nebudu kdo?

    Jinak jak jste psal výše se smlouvou z internetu. Poslední mojí na internetu sjednanou věcí bylo cestovní pojištění na pár dní v cizině. pár kliknutí, prostudování si podmínek online a hotovo.

    Pro zajímavst těm, kdo zaspali dobu. Existují dnes tarify právní ochrany, kde při podle mě symbolické platbě mám právníka „na drátě“ a je jedno, jestli mu dám k posouzení smlouvu kupní či pojistnou.

    Odpovědět

  • Jiří x

    5 června, 2015

    A u které pojišťovny jste si sjednal cestovní pojištění?

    Odpovědět

  • Pobavený čtenář

    6 června, 2015

    VZP

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    3 června, 2015

    Pane, jste hloupý pobavený čtenář.

    Odpovědět

  • §

    3 června, 2015

    Příteli, na základě rozhovorů a osobních setkání s nejvyšším managementem několika pojišťoven Vám mohu sdělit, že je jímá hrůza nad představou, že by se i za rizikovky ručilo po dobu 5-ti let. Pojišťovny si moc dobře uvědomují, že pokud by se do jednoho pytle hodilo všechno životní pojištění – hlava nehlava – tak by to z deseti poradců devět přestalo dělat. Nikdo nechce mít od pojišťovny půjčené peníze na pět let s rizikem, že je kdykoliv v průběhu této doby můžete vracet, aniž byste byl schopen jakkoliv toto ovlivnit. Ani nedomýšlím, jak by v tomto modelu dle pana Šincla fungovaly MLM ala Partners, Fincentrum, OVB, Broker Consulting a další. To by byl jejich konec…regulaci vítám, ale tohle není regulace ale likvidace. Pokud by prošla tak, jak ji navrhuje pan Šincl, tak si od 1. ledna 2016 mažu ze svého PC veškeré modelační programy pojišťoven na ŽP. Nebudu ho propočítávat, modelovat, nabízet ani sjednávat. Jen blázen si bude brát nejistou půjčku od pojišťoven na pět let…a to se nebavím o případných stornech a jejich náhradě novou produkcí. Z toho se není schopen poradce nikdy vymanit.

    Odpovědět

  • játyon

    3 června, 2015

    Opět plané vyhrožování, ba přímo kasání se tím, že nebudeš sjednávat žp. Samozřejmě že budeš, kámo, samozřejmě že budeš.

    Odpovědět

  • §

    3 června, 2015

    Žádné vyhrožování, řekneme si po 1. lednu 2016 příteli. Ručit 5 let i za rizikovky může skutečně jen totální tragéd. Nikdo mě nedonutí být vazalem životních pojišťoven a mít u každé sjednané smlouvy pět let neklidný spánek. Zdravý rozum velí buďto ŽP nedělat nebo odejít úplně z oboru.

    Odpovědět

  • Míra

    4 června, 2015

    Nevážený pobavený čtenáři, možná byste se divil, jakých prasáren jsou schopni pracovníci na přepážkách pojišťoven. Pracuji v oboru již šestnáct let a už jsem v tomto směru něco zažil.

    A že si sám vyberete na internetu? Ha, ha. Možná tak pračku nebo mikrovlnku. Ale pojištění??? Rád bych ty vaše smlouvy viděl, abych se zasmál.

    Odpovědět

  • insider

    4 června, 2015

    Pobavený čtenář je pseudonym pana Tomáše Síkory. Snaží se vlichotit pojišťovnám, tak jej pochopte.

    Odpovědět

  • 3 června, 2015

    …otázkou zůstává, zda nejsou prvotní očekávání příliš nereálná, nebo zda je situace finančních poradců opravdu tak neuspokojivá. Ti, kteří se setkali se školícími praktikami některých MLM společností, byly motivování horentními sumami, které je možné vydělat. Ať už šlo o drahá auta, nebo životní styl na vysoké noze. U tohoto druhu poradců bychom mohli očekávat záporné odpovědi, neboť velmi málo z nich dosáhne předkládaných úspěchů.

    Existuje však mnoho dalších zprostředkovatelů, makléřů a finančních poradců, kteří se svými příjmy nejsou spokojeni. Právě ty, by blížící se úpravy v provizním systému, přicházející s novelo 38, mohly poznamenat ještě víc. Zastropování a pětiletá storna, by příští rok s výsledky této ankety mohly značně pohnout a není nereálné, že by se vše posunulo o jednu příčku níže.

    Zdroj: http://www.opo­jisteni.cz/An­kety/jsou-financni-poradci-v-cesku-a-na-slovensku-spokojeni-se-svym-platem/

    Odpovědět

  • Jiří x

    5 června, 2015

    Bouchač bude bouchat ještě více a vracet storna nebude, pak to bude psát na někoho jiného a opět storna vracet nebude. Bouchač si vždy najde cestu a schytají to ostatní…

    Odpovědět

  • Honza

    6 června, 2015

    … ale sledovat pojišťovácké hašteření na téma 5 leté storno je k popukání. Bohužel, končíte.:)

    Ale potěším Vás, pracovní místa k mání jsou. Ve skladech, ve stavebnictví, všude. Takže i pan Hanzl, který dojemně popisuje svoje finanční problémy v návaznosti na nevyplacená feečka z Fitcentra, se třeba v jiné oblasti uživí.

    Odpovědět

  • Mirek

    6 června, 2015

    Neškodolibý škodolibec:-)))
    To je schýza jako z učebnice. Jste případ pro Chocholouška.

    Odpovědět

  • Honza

    7 června, 2015

    Pane Mirku, nic věcného neřeknete?

    Že skončí pré šmejdům, není žádná škoda, proto nelze hovořit o škodolibosti.:)

    Odpovědět

  • Míra P.

    7 června, 2015

    Ale jo, ať si pojišťovny návrh pana poslance Šincla klidně „prolobují“ až k úplnému schválení (přijetí) Poslaneckou sněmovnou. Osobně budu první, kdo od 1.ledna 2016 zcela záměrně a úmyslně nesjedná a nebude sjednávat jedinou smlouvu životního pojištění (a to sjednávám jen samé rizikovky nebo IŽP s minimálním postačitelným pojistným, taktéž jen na rizika). Umíte si představit ručit provizí (byť poměrnou částí) po dobu 5-ti let (tedy 60-ti měsíců) ? A to i u čistých rizikovek ? Dnes někomu sjednám rizikovku např. u UNIQA Logika a za tři roky příjde konkurence s něčím naprosto novým a převratným, já to klientovi sjednám (např. nový Allianz F1 od 1.6.2015) a budu za ukončenou Uniqu vracet provize ? Tak takovýto obchod si vážené pojišťovny strčte za klobouk. Pět let je strašně dlouhá doba, navíc mnoho storen není poradce ani schopen ovlivnit, to když vám to např. přebouchne konkurence. Ba ne, v případě přijetí novely pana Šincla končím, pětileté ručení u všech typů životek je ekonomická sebevražda. A provizní argument 20% ročně po celou dobu trvání pojistné smlouvy ? Nechť si zkusí pan Šincl ze dne na den vyjít s 20% svého platu coby poslanec. Rozumný člověk na tyto podmínky nemůže kývnout, to není vyvážený vztah s pojišťovnami, to je dluhové otroctví. Co budu dělat ? Hypotéky a investice, majetkem se v naší MLM firmě neuživím. Zvažuji i úplný odchod z oboru, pětileté storno za jakoukoliv životku rád přenechám jiným, těch je mi do budoucna líto, protože vyhrabat se zpřípadných storen sjednáváním nových smluv, u kterých poradce opět ručí pět let bude nikdy nekončící krysí závod. A za těchto provizních podmínek budovat MLM tým a náborovat do skupiny, to už si neumím představit vůbec…

    Odpovědět

  • Mirek

    8 června, 2015

    Kromě toho, že jste škodolibý jste i naivní.
    Lidi budou ojebáváni dál. Průser je totiž samotná existence rezervotvorných pojištění. Nevydrží platit desítky let takovou pytlovinu a zruší to sami aniž by je k tomu někdo přemlouval jako třeba Štork. enže náklady zaplatí v prvních splátkách. To samé různé life cykle programy nastavené na 20 – 30 let. Náklady předplacené a nebo bude ve smlouvě ošetřena nějaká smluvní pokuta při nedodržení investičního horizontu a podobné zhůvěřilosti. Nebo na ně vletí borec E und S a napálí jim speciální poplatek až 55.000,– Kč (vlastně max. 55.000,– Kč :-))).
    Lidé byli ojebáváni odjakživa pořád budou. Žádný zákon nepomůže.
    Koneckonců největší ojebávač je tu stát i se svým zákonodárným sborem. Pojišťovny a banky jsou až na druhém místě.
    Škodolibě se radujete zcela zbytečně.

    Odpovědět

  • Honza

    9 června, 2015

    Zatímco Vy jste ten nejsvatější.:)

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    6 června, 2015

    Budu vás muset zklamat, pane Hloupý Honzo! V nejbližší době bude moje firma růst, navzdory situaci v legislativě. Ať bude plánovaná regulace jakkoliv nespravedlivá a pro český finanční trh jakkoliv zničující, mám záchranný plán pro mé lidi. Moje firma brzy poradcům nabídne způsob, jak nadále přežít a osloví všechny. Samozřejmě budeme pracovat etickou cestou a na úrovni jiné ligy finančního poradenství. Zájemcům o spolupráci doložím mé výsledky za poslední dobu. Mám totiž velmi účinnou metodu práce, mám vynikající autorské pomůcky pro práci finančního poradce a jsem originál, zato vy jste jen ubohá postava, část pytle sraček jménem Anonymové.

    Vaše narážka na můj rezervní fond ve Fincentru tady nikoho nezaujme, protože nahlas opakuji, že Fincentrum je slušná firma, rozešel jsem se s ní slušně a respektuji její kvalitu. Zcela respektuji její pravidlo o zřízení rezervního fondu a je také pravda, že mé někdejší finanční potíže způsobilo něco úplně jiného a osobního, do čehož vám ale vůbec nic není a proto se o tom nebudu rozepisovat. Příčiny problémů jsem již odstranil a abych vás rozplakal, jsem zdráv a plný chuti pracovat, tj. být s klienty nebo školit mé lidi!

    Odpovědět

  • Honza

    7 června, 2015

    Pane chytrý Hanzle, několikrát jste byl k předložení investičních výsledků vyzván a ouha, pořád nic… Ta novinka je co? Spolupráce s DRFG?

    Odpovědět

  • 7 června, 2015

    DRFG nedávno dostalo pokutu od ČNB, psalo se o tom v předposledním čísle Profi P&F…

    Odpovědět

  • Honza

    7 června, 2015

    http://www.cnb­.cz/miranda2/ex­port/sites/www­.cnb.cz/cs/doh­led_financni_trh/vy­kon_dohledu/pra­vomocna_rozhod­nuti/prilohy/S-Sp-2014_00166_CN­B573.pdf

    Konkrétní informace zde.

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    7 června, 2015

    Haf – Haf …..

    Odpovědět

  • dg

    6 června, 2015

    Závist z vás čiší pane Honzo. Oba pánové jsou úspěšní a dobře zajištění. Nebojí se jít s kůží na trh. Pro mnoho z nás jsou podnikatelským vzorem. Co jste dokázal Vy?

    Odpovědět

  • Honza

    7 června, 2015

    Pane „dg“, jaká závist? Přimět kvantum tragédů, aby bouchali IŽP rodině a okolí a mysleli si, jakou nedělají kariéru, to je fakt terno. Co jsem dokázal já, po tom Vám může být houbelec. Nicméně nikomu nedlužím, nejsem podepsán pod žádnou pofidérní smlouvou ani nejsem organizátorem bílých koní, aby se podepisovali za mě… Ani nemám koupenou káru na lízačku, abych vypadal, jaký jsem borec…

    Ostatně Vy jste dokázal co? Když už se ptáte… Hádám, že jeden z těch pánů je Váš nad nad nadšéf, a tak je pochopitelně hájíte.

    Odpovědět