CZK/€ 25.320 +0,18%

CZK/$ 23.408 +0,56%

CZK/£ 29.523 +0,28%

CZK/CHF 25.813 +0,21%

Čistka mezi broker pooly. První pojišťovna vypovídá smlouvy

 


 

„Budou-li dělat svůj business korektně, mohou s námi spolupracovat i nadále, ale pokud by jim šlo jenom o provizi, jejich podíl se u nás dramaticky sníží,“ komentoval rozvazování smluv s některými broker pooly Tomáš Vysoudil, člen představenstva Allianz pojišťovny. Ta ukončí spolupráci s broker pooly, které nesplňují její požadavky na kvalitu práce.

„Cílem je vytvářet obchodní vztah pouze s finančně poradenskými společnostmi, které mají dlouhodobě funkční podnikatelský model. V praxi to znamená odpovídající zázemí, rezervní fondy, standardy kvality a korektním způsobem nabízené a servisované poradenství,“ doplnil Tomáš Vysoudil.

Broker pooly lákají finanční poradce vyššími provizemi. Na rozdíl od velkých multilevelových společností nevytváří standardní několikaúrovňové struktury a i centrála si u menších a nových poolů ponechává menší díl provize obdržené od finanční instituce. Ovšem přechází-li k poolu celá struktura z multilevelové společnosti, zpravidla si svou strukturu ponechává – vedoucí skupiny se nechce připravit o podíl na provizi z práce „svých lidí“ a chce i nadále pobírat odměnu za jejich řízení a vedení. Lákadlo ale není jen finanční. Velkým lákadlem je i vyšší volnost.

Volnost poradců při sestavování finančních plánů pro své klienty má dvě ostří. V prvé řadě mohou lépe poradit a nabídnout klientům „lepší než standardní“ řešení. Na druhé straně ovšem umožňuje klienty podvádět. Je-li ale poradce skutečně dobrý a nabízí klientům nadstandardní řešení, i velká společnost mu rozváže ruce.

Velké finančně poradenské společnosti mají (lepší či horší) kontrolní mechanismy, které omezují poškozování klientů ze strany nepoctivých finančních zprostředkovatelů. Pokud je jakýkoli případ odhalen, společnost se jím zabývá a řeší ho. Nově vznikající, malé a rostoucí broker pooly často bohužel kontrolní mechanismy podceňují. Výsledkem je nejen poškozování klientů podvodníky v hávu finančních poradců, ale i ohrožení finanční stability broker poolu.

REKLAMA

Společnost vždy ručí pojišťovně za případná storna – a teprve následně je může vymáhat po finančním zprostředkovateli. Pokud ten nezaplatí, může dovést společnost až ke krachu. A pokud zkrachuje společnost, utrpí ztráty i pojišťovna. Proto také Allianz požaduje u finančně zprostředkovatelských společností dostatečné rezervní fondy. A klient? Pokud jeho „poradce“ nemá na splacení storna provizí a jeho společnost zkrachuje, má významně omezenou možnost získání náhrady případné škody.

Řízení kvality práce poradců a dohled nad ní je důležitý nejen pro zajištění či minimalizaci poškozování klientů. (Zcela zamezit nekvalitní práci nelze v žádném oboru. Osobně si proto nedělám iluzi, že by jakýmkoli opatřením legislativy, regulace, zkoušek a certifikací či čímkoli jiným došlo k naprostému pročištění finančního poradenství od špatných poradců. Stačí se podívat např. na medicínu – po šesti letech vysokoškolského vzdělání a třech letech čekání na atestaci se mezi lékaři také nacházejí tací, kterým padnout do ruky je za trest… a pak se najde další množství šarlatánů, kteří do medicínské oblasti zasahují v právním vakuu bez patřičného vzdělání.) Důležité je i pro identifikaci pojistných podvodů.

Allianz je mezi velkými pojišťovnami první vlaštovkou, která začala své obchodní partnery ve velkém třídit na základě kvality jejich práce. Znamená to ukončení spolupráce s některými broker pooly, které nesplňují základní požadavky. Ovšem Allianz nebude jediná, další pojišťovny ji nepochybně budou následovat. Ostatně k tomuto kroku vybízí i Česká národní banka ve svém loňském Úředním sdělení.

Loading

Vstoupit do diskuze 91 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Kalkulačka pro výpočet orientační pojistné hodnoty – snížení rizika podpojištění

V roce 2023 Česká asociace pojišťoven (ČAP) představila nový standard pro výpočet pojistné hodnoty nemovitostí, zaměřený především na rodinné domy. Cílem tohoto standardu je minimalizovat riziko podpojištění. V rámci tohoto úsilí byla vytvořena kalkulačka pro orientační hodnotu pojistného, dostupná na webových stránkách ČAP. Tato kalkulačka umožňuje zadat […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

27. 03. 2024

Jaké sankce hrozí při nedodržení povinností v rámci daňového přiznání?

Stále platí, že nejvíc lidí podává přiznání k dani z příjmu fyzických osob až poslední týden v březnu. Proto Finanční správa od pondělí 25. března do úterý 2. dubna letos prodlužuje úřední hodiny podatelen všech finančních úřadů. Finanční úřady budou otevřené od 8 do 17 hodin. Neplatí to však pro […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

26. 03. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář: Míra Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • 2 března, 2015

    Bohužel, článek nezmiňuje, o jaké broker pooly jde. Insia ? Bonnet ? Broker Trust ? SAB Servis ? BP Broker Pool ?

    Odpovědět

  • Jirka 2

    2 března, 2015

    Allianz vypověděl Bonnet už na vánoce. Příšerná storna a kvalita, pan Paták bral všechno a ČNB se to nelíbilo. Teď budou asi další, nevím. Jak je to pane Zámečník ?

    Odpovědět

  • ExPartners

    2 března, 2015

    Pracuji k plné spokojenosti pod Bonnetem téměř dva roky (předtím 4 roky u Partners). Nevím, kde jste získal informaci o tom, že zrovna Bonnetu vypověděla Allianz smlouvu. Na intranetu Bonnetu lze cokoliv od Allianz sjednávat, životní i majetkové produkty. Špatní poradci se najdou všude, v MLM, poolech i pojišťovnách. Stejně jako ti dobří. A pokud by to i byla pravda, proč se opět vylívá s vodou i dítě ? Proč neukončí pojišťovna spolupráci s konkrétním člověkem nebo skupinou ? Proč se nemonitoruje kvalita produkce u každého jednotlivého poradce zvlášť, třeba tak, jak to dělá Pojišťovna ČS ? Věřím tomu, že existuje špatná produkce a účelově sjednané smlouvy od poradců z poolu, stejně tak jako existuje u MLM. Nedivil bych se, kdyby svoji roli sehráli i majitelé některých MLM firem. Víme, jak při vzniku nových poolů obvolávali pojišťovny a lobbovali za to, aby s nimi nebyla započata spolupráce nebo aby byla ukončena, nebo…umím si představit, že jde o kombinaci obojího, tedy nekvalitní produkce a lobby MLM. Jsem pro to, aby se s nepoctivými poradci ukončila spolupráce, ale né plošně, že se ukončí spolupráce s celým poolem. Ať se jde po konkrétních, jednotlivých poradcích a s těmi ať se ukončí spolupráce, nekompromisně.

    Odpovědět

  • z pojišťovny

    2 března, 2015

    Allianz BONNET ukončila, to je hotová věc. Je jedno co vidíte na intranetu, milý pane.

    Odpovědět

  • holmes

    2 března, 2015

    jen totální naivka neví, že Borkovec je díky neúspěšnému propadáku II.pilíře s Allianz tlačenej ke zdi, a tak vymysleli takovou kokotinu…chuj aby mu upadl…

    Odpovědět

  • vasek

    2 března, 2015

    přesně. a já myslím, že můžou i za tu špatnou zimu

    Odpovědět

  • z Bonnetu

    3 března, 2015

    Vyjádření k „údajně“ ukončené spolupráci Allianz Pojišťovny od pana Mgr. Jana Steinbauera (z intranetu Bonnet):

    Dobrý den všem, rád bych reagoval na příspěvky k tzv. „zajímavému článku“ , tiskovým zprávám, vyjádřením z OVB apod. Společnost Allianz neukončila smlouvu o spolupráci s Bonnetem a všechny články a zaručené informace o této skutečnosti se nezakládají na pravdě. Stejně jako s jinými pojištovnami spolupracujeme i s Allianz v otázkách kontroly kvality vámi sjednané produkce, ale tento stav se nijak neliší od stavu, který byl nastaven pojišťovnami již loňský rok. Pokud se vyskytnou jakékoliv nové informace, budete samozřejmě ihned informováni o nových skutečnostech.

    Odpovědět

  • vasek

    2 března, 2015

    problém ale bude pravděpodobně v tom, že pool dluží pojišťovně za storna svých poradců?

    Odpovědět

  • Míra

    2 března, 2015

    Je to zase plácnutí do vody ze strany Fincentra, protože, jak se ukazuje, z MLM firem mizí každý měsíc mnoho poradců. Já tvrdím, že nepoctiví poradci jsou jak v poolech, tak v MLM. Vycházím z pravidla, že hustota výskytu blbosti ve společnosti je konstantní. A kdyby byly ty „kontrolní mechanismy“ nastaveny a hlavně dodržovány, tak by třeba i u Fincentra (i jiných MLM) bylo podstaně méně finančních podvodníků. A koneckonců máslo na hlavě mají i pojišťovny, protože pokud jim po dvou letech končí smlouva s klientem a oni se nezajímají proč, tak je někde chyba.

    Odpovědět

  • Jirka 2

    2 března, 2015

    Allianz tvrdí, že hůř jsou na tom pooly, proto je ukončuje. Jaký plácnutí do vody?

    Odpovědět

  • Pepa

    2 března, 2015

    Spatna kvalita prace – to se prece v MLM stat nemuze, ze? Ne, na webu se vubec nepise, ze MLM spolecnosti prebouchavaji. Proto mne muze odstavec „Volnost poradců při sestavování finančních plánů pro své klienty má dvě ostří. V prvé řadě mohou lépe poradit a nabídnout klientům „lepší než standardní“ řešení. Na druhé straně ovšem umožňuje klienty podvádět.“ jen zvednout ze zidle. O spatne kvalite poradcu se prece mluvi hlavne v souvostlisti s MLM, tam prave jsou ti novacci, kteri obchazi rodinu a podavaji polovicate informace.

    Kazdy, kdo ma mozek v hlave, vi, ze podvadet de da se zivotkama. Prebouchavat, atd. Chapu. Da se nejak podvadet s pojistenim majetku a aut? Proc teda pojistovna ukoncila spolupraci na vsechny produkty, tedy i na pojisteni majetku? Nebo v tom zase bude to, jak se majiteme MLM spolecnosti spojili a volaji do pojistoven a vydiraji, ze prepojisti kmeny jinam, kdyz bude ta pojistovna mit navazany ten dany bropker-pool.

    Odpovědět

  • Jiří x

    2 března, 2015

    Pool není jako Pool. Ředitelé a manažeři z MLM firem si zakládají malé pooly, vyplácejí vyšší provize, takže musí i vracet více peněz. Ale kdo je tak naučil? Když jste dnes ve velkém poolu tak mít vysoké storna znamená rozloučení s firmou. Neexistuje masivní přebouchávání , sjednávání pochybných smluv… Kontrola je na daleko lepší úrovni, než mají MLM firmy. Raději se ptejme, proč ředitelé a manažeři z MLM firem si zakládají své firmy. Pořád se píše o Bonnetu, osobně ho nepovažuji za kvalitní pool. Jejich kontrola je ubohá.

    Odpovědět

  • Abc

    2 března, 2015

    Vždyť řešení je tak jednoduché !!! Ať se přijme novela zákona 277/ 2009 Sb., díky které se vyplácení provize za životní pojištění rozloží lineárně do 60-ti měsíců (tedy 5-ti let). Pro všechny na trhu, bez rozdílu jestli je to MLM nebo poool nebo pojišťovna. V tom momentu se nikomu v MLM, poolu ani pojišťovně nevyplatí dělat prasárny, které pak vedou k těmto opatřením. Proč z toho mají pořád všichni strach ? Proč se to konečně nepřijme, ať to bolí co to bolí, ať klidně odpadne 80% všech poradců ? I v našem oboru platí Paretovo pravidlo, že 20% poradců generuje 80% veškeré produkce. Pořád se vymýšlejí nesmysly a přijímají se taková nebo maková opatření, přitom řešení je tak jednoduché – přijetí zákona 277/ 2009 Sb., tedy lineární rozložení výplaty provize za ŽP po dobu 5-ti let.

    Odpovědět

  • CH

    2 března, 2015

    Pracuji v oboru 14 let, specializuji se na pojištění osob, na vzácné výjimky neznám termín storno nebo vracení provizí. Pokud by byl Vámi zmiňovaný zákon 277/ 2009 přijat, tak zcela dobrovolně končím se sjednáváním jakéhokoliv životního pojištění. Vážně bych přemýšlel o úplném ukončení působení v oboru a myslím, že podobně smýšlejících by byly tisíce. Rád pak přenechám sjednávání životek náctiletým poradcům a kindermanažerům z MLM včetně oné výplaty provize po dobu 60-ti měsíců. Bude zajisté velmi motivující a perspektivní se za těchto okolností a podmínek živit…

    Odpovědět

  • Petr M.

    2 března, 2015

    Vidím to stejně, přijetí novely zákona 277/ 2009 = končím v oboru po 7-ti letech. Pracuji v Partners a dostávat provizi za životka rozloženou do 5-ti let je pro mě finanční sebevražda. A ručit za životko 5 let kategoricky odmítám.

    Odpovědět

  • Jan

    2 března, 2015

    S panem „abc“ zcela souhlasím. Pane Petře, stejně jako odzvonilo H-Systemu, Skyline apod., odzvoní i Vám. Ať už to bude zásahem vlády a nebo jen neviditelnou rukou trhu později, dojde k tomu. Doporučil bych postupně hledat místo jinde, občas se poptávka po skladníkovi najde. Vyděláte si více a ještě budete moct kliedně spát bez strachu ze storna a ze zloby klientů…

    Odpovědět

  • Jasinski

    2 března, 2015

    Je jasné, že se neměří všem stejným metrem. Pokud si vzpomeneme na Kalvodovu reportáž o praktikách pojišťováků, byla vypovězena smlouva pojišťovnami této MLM firmě? Nebyla. Protože nosí velké objemy produkce.
    Jenže pak se objevily společnosti, které chtěly napodobovat INSII a Broker Trust. A nevěnovaly se kvalitě. Šéfové MLM, kterým utíkají ovečky přinášející zisk, začali bít na poplach. V rámci svého vlivu v pojišťovnách na základě své produkce začali mohutně tlačit, aby pojišťovny vypověděly smlouvy poolům.
    Asi je to dobře, pár zlatokopeckých společností na to dojede. Ovšem praktiky v MLM zůstanou.
    Povídá se, že člověk z MLM který přijal Štorka (ano, toho pána, který povýšil pojišťování na sériové okrádání klientů ve velkém), lobbuje proti poolům.

    Odpovědět

  • 2 března, 2015

    Máte na mysli pana Petra Hrubého z Broker Consulting ? Jeden čas se zde psalo o Petru Borkovcovi z Partners…

    Odpovědět

  • Jan

    2 března, 2015

    …druhý bez dvou za dvacet.

    Jak jsme psal už v dřívějších diskusích, problém není v karierních stupních apod., ale v tom, že se prodávají podvodné „produkty“, které klienti místo zisků dotují po předem danou dobu a běda, aby je zrušili dříve…

    Jestli si provizi rozdělí pěšák s centrálou, která mu jen dodává podklady apod. a nebo jestli je nad ním několik šašků, není pro okrádané klienty opravdu žádný rozdíl.

    Tímto nechci obhajovat ani jeden model, jelikož v oblasti přebouchávání IŽP nemá systém MLM co pohledávat. Jedná se o zneužití dobrého systému šmejdy.

    Jen tak pro zajímavost, když se píše o finančně poradenských firmách… Může mi někdo doložit, který zákon vymezuje pojem finanční poradenství/po­radce?

    Odpovědět

  • karel

    2 března, 2015

    Komentář nijak nerozporuji. Jen mne zaujal závěr. Proč by to v této souvislosti měl určovat zákon? Hovoří se o pekárnách a pekařích (pečou chleba a rohlíky) a myslím, že také nejsou žádným zákonem definovány.

    Připadá ti v této zemi regulace málo? Proč proboha každou drobnost stanovovat zákonem. To vytváří jen prostor pro kličkování a rozbití případné zasloužené sankce šikovnými argumenty postavenými na maličkostech.

    Odpovědět

  • Jan

    2 března, 2015

    No pár zákonů by se na to našlo, ale nevadí…

    Proč by měl? Nejsem sympatizantem regulací a vůbec zásahů státu, ale jde o ochranu klienta.
    Např. investiční poradenství patří mezi hlavní investiční služby dle zákona o podnikání na kapitálovém trhu. A zatímco investiční poradce musí svoji kvalifikaci, ověření znalostí o praní špinavých peněz atd. pravidelně prolongovat a obhajovat, tak PPZ nemusí z toho nic.

    Podřízený pojišťovací zprostředkovatel není k žádnému poradenství oprávněn. Je to jen pěkně znějící název pro prodej pojistek, na kterých je zrovna největší provize.

    Doporučuji podívat se zde:

    https://www.y­outube.com/wat­ch?v=SrgcvSSHTdc

    Odpovědět

  • kdysi náctiletý

    2 března, 2015

    Narozdíl od těch let v OVB a ve Fincentru, kdy mi nadřízenī diktovali, jak mam okrádat klienty a kdy jsem musel mlčky sledovat ty zloděje kolem mně, jsem teď v poolu fakt šťasnej. Tyhle výkřiky mi přijdou nemístný, stejně jde o lidi kolem vás, ale většina těch špatných už to nedělá, nebo jsou pořád zalezlí v MLM a pořád svou práci dělají špatně.

    Odpovědět

  • Tomáš

    2 března, 2015

    Allianz pojišťovna by se mohla podívat take na své obchodníky, kteří stejně jako všichni zaměstnanci pojišťoven dělají klientům ižp na spoření, které je poškozuje a mohli by nám třeba ukázat ty kontrolní mechanizmy například v OVB nebo ZFP. Vždy je to otázka zodpovědnosti jednotlivce a firma s tím nic neudělá, spíš mi to příjde jako tlak na Allianz z MLM, kterým lezeme do zelí.

    Odpovědět

  • Otevřete Oči

    2 března, 2015

    Zoufalá snaha MLM firem zbavit se broker poolů je myslím evidentní. Vzhledem k tomu, že Vysoudil (i Strnad) jsou velcí kamarádi Radima Lukeše, není nic divného že mu půjdou na ruku. Navíc Allianz má katastrofální výsledky, takže vymýšlí jak se zviditelnit.

    Odpovědět

  • DarXide

    2 března, 2015

    Tak to svědčí jen o jediném: MLM = Game Over. Pan Borkovec & Lukeš se musí cítit hodně ohroženi broker pooly. Škoda, že si nezjistili, jak měsíc od měsíce ztrácí tržní podíl například taková OVB v Německu a jak i tam čím dál více poradců preferuje svobodnou spolupráci s pooly. Jo jo, čím kdo zachází…jen tak mezi námi, ono to životní pojištění od Allianz stejně nebylo od léta 2014 konkurence schopné. Dokládat příjem u trvalek nad PČ 1,000.000 Kč, dokládat příjem u pracovní neschopnosti od 101,–Kč na den, nemít invaliditu 1.stupně, nemožnost sjednávat u invalidity klesající PČ…takže mě u Bonnetu životky od Allianz určitě chybět nebudou. Stačí se podívat na inovace u Pojišťovny ČS, MetLife nebo Uniqa. Tady produktovým manažerům v Allianz těžce ujel vlak, takže se není čemu divit, že jsou se životem tam kde jsou. Ale přeju jim, ať jim tu produkci doženou naspeedovaný kluci z mulťáků :0)

    Odpovědět

  • Partners M2

    2 března, 2015

    Bože, to jsou zase kecy !!! Je zcela evidentní, že nedokážete překousnout skutečnost, že Partners udává směr ve kvalitě finančního poradenství. Podívejte se, kolik inovací jsme ve svých exkluzivních produktech dokázali prosadit. Ukažte mi jedinou společnost na českém trhu, která má tak přísná kritéria pro přijetí člověka do oboru finančního poradenství. Opravdu nebereme každého, my už si pečlivě a přísně vybíráme. A narozdíl od poolu s námi do dnešního dne neukončila spolupráci jedna jediná pojišťovna. Tak už si konečně přiznejte, že se přes to nedokážete přenést a přestaňte tu psát nesmysly. Někdo být lídrem trhu být musí a že to nejste zrovna vy není můj problém. A provize nejsou všechno, jde o vizi, o to, kde můžete být za tři, pět nebo deset let, jde o pořád nevyužitý potenciál trhu, který je obrovský. Stačí jen tvrdě makat a výsledky se dostaví, protože klienti dokáží ocenit a požadují špičkovou kvalitu, odborně i profesně zdatné poradce, kteří mají široký rozhled na trhu, mnozí navíc s certifikátem EFA, o kterém si vy jen můžete nechat zdát. Celé je to z vaší strany jen o závisti, přitom vám nic nebrání v tom dosáhnout stejných výsledků a mít za pár let pravidelně každý měsíc pasivní příjem ze struktury v řádu několika set tisíc. Stačí jen tvrdě, opravdu tvrdě makat 12 až 16 hodin denně. Ano, je to řehole, ale vyplatí se na počátku zabrat a pak si po pár letech užívat zasloužených výsledků. Vy sám jste sám pro sebe ten největší problém, o tom to je.

    Odpovědět

  • Jiří X

    2 března, 2015

    Moment, buď jste úplně vymytý nováček nebo prostě nechápete, oč tu běží. Jaký směr, že to dáváte? Představa je to krásná, ale ta nefunguje v žádné firmě v ČR, kromě poradenských kanceláří, kde se kvalita dá udržet. Ve kvantitě není možné udržet kvalitu a jestli si myslíte, že Partners to dokáže, tak jste naivní. Zdá se vám, že sjednávat jednomu člověku 2 i 3 programy životního cyklu je normální, to se běžně v Partners děje. Zdá se Vám normální se pyšnit vlastním portfoliem v životním produktu? Prodávali jste II. pilíř, a mnoho z vás do toho bylo tlačeno. Přitom každý věděl, že to nemá budoucnost. Tvrdíte, že jste nezávislí, což je velmi vtipné vzhledem k tomu, čemu všemu se Partners zavazuje. Jaké exkluzivní produkty máte na mysli, myslíte časově omezené výhody, které se pak aplikují i u konkurence? Víte vůbec, že existují opravdu exkluzivní produkty, které mají bezkonkurenční pojistné podmínky a pojistný rozsah, navíc je nenabízí nikdo jiný. Co nabízí tak extra Partners , co nelze u konkurence nahradit? Pojišťovny každý rok mezi sebou soupeří a máme z čeho vybírat. Já dělám v poolu a taky žádná pojišťovna s námi neukončila spolupráci, naopak máme daleko více produktových partnerů než Partners a nejsou to pouze instituce z ČR. Makat musíte, to je jasné, ale zaleží za jaké peníze. Když vy makáte 16 hodin v Partners, tak jiní makají 8 hodin a mají stejné nebo i vyšší výdělky. Navíc nejsou ovlivňování systémem, který je v rozporu s kvalitou. Závidět opravdu není co, to vám potvrdí vaši bývalí kolegové. Jinak jste psal, že stačí makat a pak si užívat zasloužených výsledků, ale za jakou cenu? Navíc v MLM vám nic nepatří, je to pouze fiktivní bohatství, zkuste se nad tím trochu zamyslet. Co opravdu nesnáším, je trapné vytahování, které může platit tak akorát na nováčky.

    Odpovědět

  • vasek

    2 března, 2015

    nechci se nijak tlačit do vašich názorových sporů, ale ruku na srdce, zrovna ten II. pilíř je docela slušný investiční počin.
    Co se týká nějakého vlastnictví, dokud jste na jednání s klientem z principu svého postavení např.zástupcem pojišťovny, patří Vám jen o malé prd víc, než tomu lojzovi z MLM

    Odpovědět

  • Jiří x

    2 března, 2015

    Co se týče nákladovosti, tak ano, ale co to ostatní? Peníze na důchod by se měly chránit před exekucí. Už je přes milion lidí v exekuci , z toho velká část důchodců. Dlužníci v případě, že jim nebylo schválené oddlužení dle insolvenčního zákona, budou dluhy díky mafiánským praktikám platit do smrti. NOZ to vylepšil ještě tím, že dluhy bude muset manžel zaplatit po smrti jednoho manžela vždy. Dědictví bylo pouze za splněných podmínek, které stále více lidí nesplňuje a nejspíš ani nesplní. Dokonce jsem potkal lidi, kteří vstoupili do II. pilíře, ale nestihnou odpracovat požadované roky pro výplatu důchodu. Takže budou odvádět 2% ze svého, které by už nikdy neuviděli a mohl bych pokračovat v dalších bodech, které si normální lidé vůbec neuvědomují. Každý věděl, že se II. pilíř zruší, ale své lidi neustále přesvědčovali, že to nebude možné.
    Nepochopil jste, co jsem myslel tím vlastnictvím. Potkal jsem např. desítky lidí, kteří se pyšnili kanceláří, kterou platili, ale nebyla jejich. Budují karieru, která nedává žádnou jistotu, kdykoliv se kariéra může otočit proti samotnému manažerovi, což už se stalo v Partners, v ZFP a v jiných společnostech. Změny nejsou pouze v kariéře, ale taky v zavazujících smlouvách. Když vám nic nepatří, tak musíte čekat, že o tom bude rozhodnuto z jiné strany a vy neuděláte vůbec nic. A mohl bych pokračovat. Co se týče sjednaných smluv, tak rozhodně na tom jsem daleko lépe, protože když odejdu, mohu se o klienty nadále starat a jsou mi vyplacené odměny. Kdežto v MLM firmách většinou odejdou a jsou smluvně vázaní tím, že klientelu nebudou přetahovat jinam. To je dost velký rozdíl.

    Odpovědět

  • vasek

    2 března, 2015

    měl jsem na mysli hlavně okamžitý finanční benefit při zrušení.
    Adepti na II. pilíř nebyli zpravidla zrovna ti, kterých by se exekuce měla týkat

    Odpovědět

  • Jiří x

    2 března, 2015

    Do exekuce se dostane kdokoliv. Stačí si prostudovat NOZ, žádná sranda. Nemusíte si půjčit ani korunu a přitom skončíte v Exekuci.

    Odpovědět

  • vasek

    2 března, 2015

    ano, všichni skončíme v exekuci a nakonec vyjde najevo, že za tím budou majitelé MLM.
    Neměl bych si jít naplnit sklep balenou vodou pro případ, že Stuchlík s Borkovcem spustí 3.světovou?

    Odpovědět

  • Jiří x

    2 března, 2015

    Nechápu proč to tak zlehčujete, proč do toho taháte MLM. To že je přes milion exekucí nelze vyvrátit. To že NOZ tomu jenom pomáhá, opět vyvrátit nemůžete. Že je mnoho zadlužených zprostředkovatelů, taky není nic tajného. Takže II. pilíř je dobrý nástroj pro věřitele a exekutory, ne pro spokojené důchodce. A to píšu pouze o jednom bodu.

  • vasek

    2 března, 2015

    No Jirko, důvod k pousmání je jednoduchý. Evidentně se snažíte najít něco špatného za každou cenu. A protože kdo chce psa bíti…
    Ale já na tom pilíři, až jej za chvilku zruší, miloučce vydělám. A věřím, že budu bez exekuce. To Vám vypálím rybník, co?

  • Jiří x

    2 března, 2015

    Nesnažím se o nic, je více nevýhod než výhod, jenom si to někteří nechtějí připustit. II. pilíř měl zlepšit stav důchodů, ale je to nesmyslné uvažování a pohádka pro děti. Vydělávejte, mě je to upřímně úplně jedno.

  • Otevřete Oči

    2 března, 2015

    Ten Brko to je prostě génius, to nejde jinak popsat. Jen Vás pane Partners M2 čeká hodně tvrdé přistání.

    Odpovědět

  • Mirek

    2 března, 2015

    Vy musíte být buď provokatér a nebo jste to dostal zaplaceno jako pan Zámečník za článek.

    Odpovědět

  • Ivana

    2 března, 2015

    Nebo má jen jiný názor. Vy máte snad patent na rozum?

    Pozoruji pravidelně, že ti co nekriticky tleskali Petru Borkovcovi nyní stejně nekriticky tleskají poolům. Někdo prostě náboženství potřebuje vždy.

    Odpovědět

  • Mirek

    2 března, 2015

    Fakt myslíte, že je to názor?
    Mně to přijde jako citace z motivačního školení.

    Odpovědět

  • Tomáš

    2 března, 2015

    Přesně tyhle kecy o vizi, nejlepší firmě co udává směr, exkluzivních produktech, o tom jak je trh prázdný atd jsem slýchával už v roce 2008, když jsem nastoupil do Partners. Víte co je Váš problém?? Váš problém je, že žijete v izolaci jménem Partners, ta vás školí a vychovává k obrazu svému. Jaká je skutečnost? Chybí Vám kvanta informací a kdybyste věděl, co tady píšete za bludy, propadl byste se ostudou do země. Představte si situaci, že si chcete založit opravdu vlastní firmu, ne strukturu v Partners, která není vaše. Odejdete i se strukturou a Partners Vám napaří statisícové poplatky za školení a tím Vám v odchodu zabrání. Jen si přečtěte smlouvu o spolupráci, bude to jistě krásné čtení :) jen polovina jsou sankce za odchod. Když je to tak supr firma, která neustále roste do nebes, tak proč má na ČNB jen asi 2tis ppz, stejně jako měla, když jsem v roce 2010 odcházel? Protože jsou to všechno lži a Partners má velké problémy kvůli brokerpoolům, kam odcházejí zkušení poradci, kteří chtějí opravdu zakládat vlastní firmu se vším všudy, nepotřebují kopat do práce a motivovat. Vy jste otrokem Partners, sám nemůžete nic změnit, nedomluvíte si spolupráci s institucí, protože nemůžete atd a na závěr Vám řeknu něco k těm vašim exkluzivním produktům. Exkluzivní produkty se vytváří hlavně z důvodu domluvené vyšší provize, kterou si ale nechá centrála a navíc tyto produkty si klient, který je nespokojený s poradcem, se kterým se už nechce vidět, nemůže sám upravovat, v pojišťovně mu řeknou, že musí do Partners a to je jeden velký kolotoč lží a polopravd, kterým v MLM čelíte.

    Odpovědět

  • vasek

    2 března, 2015

    a povězte, co si představujete pod takovým pojmem „opravdu vlastní firma“?

    Odpovědět

  • Tomáš

    3 března, 2015

    Opravdu vlastní firma je PA, PM a IZ

    Odpovědět

  • pako

    2 března, 2015

    A vy jste co Tomáši. Zníte právě tak zfanatizovaně, jak to sám kritizujete a ještě lžete a pomlouváte. to poslední tvrzení je na žalobu na pomluvu a poškozování, protože je prokazatelně lživé. naštěstí zde nejste tak anonymní, jak si možná myslíte.

    Pooly pro Partners moc velký problém nejsou, ale pro trh ano, protože 90% odchozích do poolů jsou zlatokopové a všichni začínají tím, že přepojistí svoje klienty. to je realita. co to o těch lidech vypovídá? a co o systému, který jim to umožňuje, protože dává jednotlivcům dle objemu neadekvání provize? a to je právě to riziko a pojišťovny ho vidí a ví, že to je neudržitelné a ti, co si zakládají pooly, tak také jen hladově lákají na provize. žádná vize, žádná inovace, žádná kreativita, žádný posun v byznysu. jen prachy. toto je realita. ale jste tak vymytej, že to ani nevidíte. na druhou stranu takovým, jako vy už nepomůže nic. a stejně jako ostatní cestovatelé se přes pooly dostanete do zaměstnání či budete zase hledat jiný zelený kopeček, kde si budete myslet, že to je konečně to vysněné místo, kde budete zaslouženě pracovat méně a vydělávat víc.

    Odpovědět

  • Tomáš

    3 března, 2015

    Nejde se seriózně bavit s někým, kdo nemá vlastní zkušenost. Byl jsem v MLM i poolu a můžu porovnávat, vy ne. Zfanatizovaný? Tak to jste mě rozesmál :) Lidi, kteří odcházejí do poolů se chtějí především prezentovat jako jednotlivci a neschovávají se za společnost. Nekopu za pool, ale za sebe, pool je jen obchodní partner. Tak, že bych vzýval kult vlastní osobnosti? V MLM všichni kopou za firmu a nedokáží si samostatnost vůbec představit. K poctivosti poradců vám řeknu jen toto: Vždy je to otázka jednotlivce a žádná firma na to nemá vliv. V Partners bylo spoustu poctivých, ale taky pěkná řádka šmejdů a tak je to všude. To je nevýhoda MLM, všichni jsou podepsaní pod jedno jméno a ti špatní kazí pověst těm dobrým a k těm zlatokopům, představte si člověka, který nechce být managerem, ale kvalitním poradcem, kariéra v Partners sváděla vždy spíše k té managerské, což je samozřejmě lépe zaplacené, jenže jméno firmě dělají poradci, ne manageři a proč by zkušený poradce měl živit strukturu x lidí nad sebou, když je nepotřebuje. Brokerpool nabídne stejné zázemí jako MLM, produktová školení atd. V poolu jste nebyl, nemůžete srovnávat, tak proč sem vůbec píšete? Neznám nikoho, kdo přešel z MLM do poolu a chtěl se vrátit, to už taky o něčem svědčí, nemyslíte? Za ukončení spolupráce Allianz s pooly nestojí neetické poradentví, ale něco úplně jiného.

    Odpovědět

  • HUgo

    2 března, 2015

    Když 2007 utekla struktura OVB a založila Partners, tak několik let bouchala spořící investička jako diví ( dá se na netu najít článek, jak pochvalně si tehdy Šídlo s guru Fejtkem mručeli nad možnostmi investování v IŽP)a na tom kokot Borkovec a spol vydělali chechtáky…O čem tu chceč plácat ???

    Odpovědět

  • Otevřete Oči

    2 března, 2015

    A pane Zámečníku, vy se styťe. Víte velmi dobře, že kontrolní systémy v MLM jsou jen pozlátko a zachytí jen do očí bijící smlouvy. A stejně tak víte, že systémy tohoto kalibru mají i pooly. A ještě mi vysvětlete ty žvásty o rozvazování rukou a nadstandartních portfolií. Tím jste mě skutečně rozesmál. Každý poradce může dělat dobře svou práci ať je ve Fincentru nebo v Bonnetu – nikdo jim v tomto směru ruce nesvazuje. Problém MLM je v tom, že manipulativními a velmi promyšlenými technikami (podobnými jako tento Váš článek) ovládají své lidi tak jak potřebují a těm lidem připadá, že zcela přirozeně dělají to co je správné. A v tom je kámen úrazu.

    Odpovědět

  • Partners M2

    2 března, 2015

    V Bonnetu pracují skuteční yntelygenti – vždyť nezvládáte ani imperativ od slovesa „stydět se“. Tak raději mlčte.

    Odpovědět

  • Otevřete Oči

    2 března, 2015

    Víc k tomu nemáte? Jen to že mi vypadlo při psaní ze slova d? Ano, takhle se to dělá v MLM, odvést pozornost od toho podstatného. A největší specialista ze všech je na tohle Borkovec. Na burzu se nevstupujete nikoli proto že Partners nemají výsledky, ale protože peníze jsou levné – a partnersáčci mu to chroupaj a baštěj jak králíčci v kleci. Přednáší přeci na finančních trzích, tak to musí vědět nejlíp!!

    Odpovědět

  • Tomáš

    2 března, 2015

    Pane M2 z Partners,
    jste teprve na začátku poznání reality o MLM a Partners obecně, tak mlčte raději vy :) Běžte raději nahánět bankovní jednotky, ať vám zatleskají na konferenci 😉 Dělal jsem v té vaši pakáži a možná déle než vy, nevíte, která bije.

    Odpovědět

  • Jindra

    2 března, 2015

    Pane bože, do teď jsem bral to vzájemné osočování se jako malou vzájemnou přestřelku vyplývající z konkurenčnosti trhu. Ale po tomto článku musím svůj názor přehodnotit. Takto zoufalý a vymývačský článek jasně vypovídá o tom, kdo se blíží do záhuby…

    Odpovědět

  • Jasinski

    2 března, 2015

    nemohu se ubránit, že při psaní článku jste nebyl zcela objektivní a vyvážený.

    Odpovědět

  • Pavel

    2 března, 2015

    Milý kolego, čtu Váš příspěvek a nedokážu se divit. Také jako Vy pracuji v Partners jako M1, ale co tu píšete, tak z toho mi je do breku. Jsem rád, že jste „tyrkysový“ od hlavy až k patě a přeji Vám mnoho úspěchů, ale prosím postavte se před zrcadlo a dejte si pár facek, ať se z toho taky trošku proberete. Když už chcete upozorňovat, na co jste v Partners pyšný a čím si myslíte, že jsme jiný, tak to dělejte jiným způsobem, kde ze sebe nebudete dělat „vola“. Rovnou si také uvědomte, že na „každým šprochu, pravdy trochu“ a proto je důležité ne slepě věřit, ale taky ověřovat. I konkurence má mnoho věcí dobrých a dle mého je důležité si jí svým způsobem vážit.

    Odpovědět

  • §

    2 března, 2015

    Celé je to jedna velká komedie na objednávku, poradenská obec moc dobře ví, odkud vítr fouká. Je zábavné sledovat, jak pojišťovny měří dvojím metrem. Když Radek Černý na svých stránkách http://www.milionova­praxe.cz upozornil na praktiky OVB, kdy se účelově sjednávala úrazová „kombíčka“ a pojišťovny vyplácely horentní sumy za fingované úrazy, tak se nic nedělo. Žádná z pojišťoven neukončila s předmětnou MLM firmou spolupráci, přestože měly dostatek konkrétních podkladů, které byly zcela neoddiskutovatelné. Vzpomeňme na aktivitu Vítka Kalvody (Hvězdný prachy) a jeho nahrávky, jak se motivují, náborují a následně školí ke sjednávání produktů životního pojištění náctiletí mladíčci z OVB. Reakce pojišťoven ? Nulová. Nic, ticho po pěšině. Proto se vkrádá myšlenka či spíše otázka „Cui bono ?“. V čí prospěch nebo komu ku prospěchu byla ukončena ze strany Allianz spolupráce s Bonnetem ? Sorry, ale toto je už opravdu do očí bijící. Místo toho, aby se šlo po kvalitě sjednávaných smluv a produkci každého jednotlivého poradce tak, jak to excelentně umí třeba Pojišťovna České spořitelny, tak se opět uplatňuje kolektivní vina a vypovídá se smlouva celému subjektu. Broker pooly musejí být pro MLM opravdu velkou hrozbou, když se snižují k těmto praktikám. Kdyby se dokládala průměrná životnost smlouvy životního pojištění sjednaná MLM poradcem, tak by vyšlo najevo, že se v ničem neliší od téže sjednané smlouvy jakýmkoliv jiným subjektem na trhu včetně broker poolů (v obecné rovině samozřejmě).

    Odpovědět

  • Jiří x

    2 března, 2015

    Dobré postřehy…

    Odpovědět

  • vasek

    2 března, 2015

    No, dokud se budou poradci sdružovat pod např. pooly kvůli třeba kolektivnímu vyjednávání podmínek s obch. partnery, tak stejný způsobem se budou pravděpodobně uplatňovat důsledky takové spolupráce…
    Pojišťovny si byly vědomy průserových skupin v MLM firmách a do určité míry na to také zareagovaly např. odmítáním nové produkce.
    Snad ale nečekáte, že kvůli tomu vypovědí smlouvu celé firmě. Naivko. Můžete tomu říkat dvojí metr, můžete to nazývat nespravedlností, ale to je asi tak všechno. V reálu se tomu říká byznys. A jak se říká u nás na vsi:“ silnější pes…“ Tak buďte silnějším psem.

    Odpovědět

  • PoraTce

    2 března, 2015

    Všichni v oboru moc dobře víme, že současná situace je dlouhodobě neudržitelná. Přebouchávání životek kvete, za provizi se ručí jen krásné dva roky a to ještě poměrnou částí. Celá provize je vyplácena měsíc po zaplacení prvního pojistného a lze si za poměrně krátkou dobu přijít k nádherným penězům, na které běžný občan v ČR vydělává i několik měsíců. Mezi sebou se nedomluvíme, to už je každému jasné. Stejně tak se mezi sebou nejsou schopny domluvit pojišťovny, proto musí s řešením přijít MF a ČNB prostřednictvím novelizovaného zákona 38 popř. 277. Zakopaný pes je v jednorázovém vyplácení celé provize ihned na počátku a ve směšně krátké době, po kterou se tuto provizi ručí. Je nás strašně moc, v registrech ČNB cca 155.000 poradců, kolik z toho je „mrtvých duší“ netuším…Když do dvou, tří let prořídnou naše řady o 60, 70 nebo 80%, tak se nic nestane. Zbývajících 20 nebo 30% poradců bude pojišťovnám podle mě generovat stejný objem smluv a o práci mít nouzi věru nebudou. Bude to bolet ? Zajisté. Pokud se přijme opatření ve formě lineárního vyplácení provize po dobu pěti let, tak si budou desetitisíce poradců klást vážnou existenciální otázku, co dál se životem. Svým i tím, který sjednávají svým klientům. Stejnou otázku si budou klást celé MLM struktury, ty budou neživotaschopné. Jedno je jasné: zapomeňme na to, co bylo. Nic už nebude jako dřív, éra monstrózních výdělků během pár měsíců za „spořící“ IŽP je nenávratně pryč. Poradce se musí přizpůsobit novým trendům, provést revoluční evoluci způsobu výkonu svojí práce. Pokud tak neučiní nebo tak odmítne učinit, čeká jej profesní smrt a žně pro právní firmy zastupující poškozené a okradené klienty (např. SOS Consulting). Thats all.

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    2 března, 2015

    Pane, strašlivě se mýlíte. Aktivních je tak 20 000 osob, zbytek jsou profesně mrtví, neaktivní poradci. Z těch 20 000 lidí je maximálně 5 000 slušných a tyhle lidi, jako ty ostatní aktivní, taková regulace zardousí.

    Odpovědět

  • Jan

    2 března, 2015

    Pane Hanzle, asi moji reakci vidíte velmi rád…:) Ale můžete mi říct, proč by ty slušné měla taková regulace zardousit?
    Seriozní zprostředkovatel přece spořící pojistky neprodává.

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    2 března, 2015

    Pane, jsem šokován vaším omylem. Regulace se má týkat všech životních pojistek. Všechny moderní pojistky – vlajkové lodi pojištění osobních rizik – jsou totiž rezervotvorné. A k vaší osobě, já vůbec netuším, kdo jste lidí je na světě jako s***ek, řekl jistý poručík Hamáček z Černých baronů. Myslím, že v historii byl nějaký svatý Jan, pak tu píše několik Janů, jak se to pozná, podle pravopisu, nebo literárního stylu, kterej vy jste zač? Leží vám na srdci osud pěti tisíc zardoušených, kteří se bojí o svou poctivou práci?

    Odpovědět

  • Jan

    2 března, 2015

    Ne, neleží, jsou mi pane Hanzle naprosto ukradení a lhostejní.

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    2 března, 2015

    Děkuji mnohokrát za vaši upřímnost. Vaše NE je mi mnohem milejší, než váhavé ano. Překvapuje mne, že s takovými osobami zde utrácíte v diskusích váš drahocenný životní čas. Co kdybyste šel raději někam mezi prostý lid?

    Odpovědět

  • 3 března, 2015

    Ty seš neskutečnej vůl. Jako ti zoufalci z Novinky.cz.

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    2 března, 2015

    Ještě bych vám dovysvětlil, solidní je neprodává nastaveny dominantně na investice a pokud ano, tak na minimální běžné pojistné a zbytek mimořádné pojistné, i když jsem to za 11 let praxe viděl jen vzácně.

    Odpovědět

  • Jan

    3 března, 2015

    Opět jsme se tu sešli dva jmenovci. Pokud vím, pane Hanzle, v dřívějších diskusích jste se profiloval jako člověk, který primárně sjednává investice. Proto by Vám osobně neměla taková regulace vadit.

    Nalijme si čistého vína. Většina „produkce“ finančníků, titulujících se fiktivním pordenstvím, je opřena o pojistky, konkrétně životní. Jednak proto, že je na nich největší provize. Druhak proto, že PPZ je věc 10 tisíc a sranda testů, zatímco investice jsou složitější.
    Pojišťovácká rétorika používá komické slovo zajištění (ve vztahu k smlouvě odvážné opravdu komické) a podobné bludy, aby byl vytvořen dojem, že člověk má mít co nejvíce pojistek na co největší tarify a pak možná aby mu nějaká stovka měsíčně zbyla na investice.

    A právě vzhledem k tomuto nesmyslnému postupu, na místo kupování aktiv platit předražené pojistky, se pojišťováci třepou.

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    3 března, 2015

    Dobrý den!
    Jsem finanční poradce. Být jenom investičním poradcem znamená, že dobrovolně předávám klienta konkurentovi. Pojistky jsou třeba, dokud klient není jištěn dostatečně velkým majetkem. Měl by majetek tvořit celý svůj aktivní život, protože je slušné se o sebe postarat sám a neskákat do sociálních sítí státu. Ochrana příjmů a budoucích příjmů je nutná u většiny klientů, jsou podpojištěni. Ochrana budoucí životní úrovně je také nutná, jsou podinvestováni. Zatímco první úlohu mají řešit pojišťovny, tu druhou investiční společnosti.

    Investovat v pojistce je velmi drahé, pokud někdo klientovi zatají význam mimořádného pojistného. Lze to důsledně oddělit, aby klient měl třeba jednu rodinnou pojistku jen na osobní rizika, zde by neuplatňoval daňové odpočty, aby si zachoval svobodu nakládání s nástrojem takové ochrany. Pak může mít nějaké podle rodných čísel dospělých v rodině, na minimální běžné pojistné a zbytek do daňových limitů na mimořádné pojistné, tam by odpočty uplatňoval. Pokud by šlo o benefit, tak řeším jen rizika v běžném pojistném, velmi malou část pak na investice v mimořádném pojistném. Hysterie vůbec není na místě, klienti prostě potřebují řešit oba druhy rizik. Provize je zasloužená, protože je to těžká práce s lidmi.

    Odpovědět

  • Jan

    3 března, 2015

    Jak jsem odkazoval už jinde v diskusi, můžete mi přiblížit nějaký právní předpis, upravující „finanční poradentví“? Máte to uvedeno v povolených činnostech u ČNB?

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    3 března, 2015

    Vážený pane Jane, samozřejmě nemohu. Po právní stránce jsem finanční zprostředkovatel a finanční poradenství je moje pracovní metoda. Jsem si jist, že to víte.

    Odpovědět

  • Jan

    3 března, 2015

    Tak označení pracovní metoda, to jsem ještě nečetl v této souvislosti. Za nápaditost dávám palec nahoru.

  • Jan Dvořák

    4 března, 2015

    Demagog.cz by řekl, že vaše tvrzení je nepravdivé. Existují totiž čistě rizikové životní pojištění, například Elán od KP, případně Bella vita od Generali v rizikové variantě, pojištění od Maximy a podobně.

    Odpovědět

  • vasek

    4 března, 2015

    PH má pravdu, u většiny z velkých hráčů hrají prim, co se zaměření na produkt týká, rezervotvorné pojistky

    Odpovědět

  • 3 března, 2015

    Je úplně jedno, že je aktivních tak 20 000 agentů. Podstatné totiž je, že každý ten neaktivní taky sjednal pár smluv a že dochází k dalším a dalším registracím. Kolik lidí prošlo oborem před vznikem registru pojišťováků? Takže se můžeme bavit o tom, že v ČR bylo/je třeba i 300 000 pojiš­ťováků.

    Tenhle obor je všeobecně chápán jako poslední, zoufalá možnost, jak přijít k penězům. Proto taky největší podíl na agentstvu tvoří osoby, které se vůbec nehodí na pozici prodejce.

    Odpovědět

  • Míra

    3 března, 2015

    Před chvílí jsem řešil případ, kdy poradce Fincentra zrušil klientce smlouvu od Generali a nahradil ji překvapivě smlouvou od Generali. Přičemž úplně stačilo původní smlouvu upravit podle nové situace klientky. Čímž chci říct, že přebouchávači nejsou jen v poolech, ale zhusta i v MLM, dokonce takových, které o sobě tvrdí, že jsou nejlepší a mají tzv. „fungující kontrolní systém“.

    Odpovědět

  • Petr Stuchlik, Fincentrum

    3 března, 2015

    Pane Míro,

    předpokládám, že jste o této situaci informoval kolegy na info@fincentrum­.com. Pokud tedy Váš příspěvek není pouhá pomluva anonyma.

    Děkuji,

    Petr Stuchlík
    Fincentrum a.s.

    Odpovědět

  • Míra

    3 března, 2015

    Pane Stuchlíku, není to žádná pomluva, ale bohužel realita a v mé praxi ne ojedinělá a dokonce ne jediná z Fincentra. Ale s klientkou ještě budu jednat a pokusím se o zvrácení „jejího“ rozhodnutí, které ji poškozuje. A rýsuje se tam ještě další problém a to s pojistkou nemovitosti, která je vinkulovaná vůči hypotéce. Na jednání s klientkou se pokusím zjistit jméno toho „poradce“. Klientka je z mého upozornění, že mohla být poškozena, docela vykolejená, protože spoléhala na kvalitní poradenství.

    Odpovědět

  • Míra

    3 března, 2015

    Pane Stuchlíku, mrzí mě to o to víc, protože jsem sám ve Fincentru pracoval šest let a v té době se velmi hledělo na kvalitu poradenství. Odešel jsem protože se mi přestala líbit politika náborování, kdy se s mnohými dobrými poradci natahli do Fincentra bohužel i všeho schopní poradci. A s těmi jsem nechtěl sdílet společné zastřešení. Nebudu zde uvádět své jméno, protože tento portál navštěvuí různá individua, ale můžete si to snadno zjistit. Moje os.č. bylo 403.

    Odpovědět

  • Jiří x

    3 března, 2015

    Vaši zprostředkovatelé u jednoho klienta běžně mění životní produkty, nejlépe po dvou letech bez jakéhokoliv vyjádření, klienti dokonce nejsou upozornění na dopady tohoto jednání… Je opravdu překvapující, že nemáte na to žádné povinné formuláře. Ani ty vaše záznamy informací nejsou zrovna odborně sepsané. Měl by jste vidět záznamy informací a další nutné formuláře konkurence, kterou tak nesnášíte. Určitě by jste měli investovat do vnitřní kontroly kvality, jste na tom oproti konkurenci o dost hůř.

    Odpovědět

  • §

    4 března, 2015

    Allianz končí s několika broker pooly, dalším snižuje provize II.

    V nedávné tiskové zprávě oznámila pojišťovna Allianz, že jako první pojistitel na trhu ukončuje spolupráci s několika broker pooly v České republice. Přinášíme vyjádření broker poolů i samotné pojišťovny Allianz. Jaké jsou postoje jednotlivých společností?

    Broker Trust: Souhlasíme s tlakem na kvalitu

    Největší broker pool v České republice s Allianz nadále spolupracuje a tisková zpráva Allianz se ho netýká. „Nepřekvapuje nás, že Allianz ukončí s některými pooly spolupráci. Souhlasíme s potřebou tlaku na kvalitu, stabilitu a jako důležité vnímáme i dlouhodobě budované vztahy s klienty i obchodními partnery. Kontrola kvality, vzdělávání a rozvoj našich partnerů patří mezi strategické priority. Tím se do velké míry odlišujeme od řady konkurentů. Pooly, které svůj byznys staví primárně na vysokých provizích a minimální marži, nyní na svůj model doplácí a ukazuje se, jak je nezbytné mít za zády silného partnera,“ komentuje marketingový a produktový ředitel Broker Trustu Marek Macura.

    Dle Broker Trustu je ale tisková informace Allianz velmi obecná, čehož dle Macury řada MLM firem zneužila. „Hází všechny pooly do jednoho pytle a přidávají svou interpretaci a své přílepky. Vznikají pak pokřivené články a emaily z klávesnic MLM společností,“ dodává Macura. „Všechny pooly nefungují stejně. Všechny MLM sítě nefungují stejně a ani všechna ředitelství nefungují stejně. To je na trhu velmi dobře známo. Nelze generalizovat a označovat poolový model za špatný, to je nesmysl a nebylo to ani podstatou sdělení Allianz.“

    Bonnet.cz: Čistit trh ano, ale používat stejný metr. Jiří Paták, CEO Finanční skupiny Chytrý Honza, pod kterou spadá i broker-pool Bonnet.cz, uvádí: „Tato iniciativa Allianz pojišťovny velmi pochopitelně kopíruje snahu většiny pojišťoven na českém trhu zpřísnit dohled nad zprostředkováním. V tomto není tato iniciativa nová, ani překvapující. Samoregulace, ať už ze strany pojišťoven nebo samotných brokerů, je logickým krokem, který má chránit náš trh před necitlivým zásahem zvenčí. Pokud ji mám vnímat jako apel na kvalitu a udržitelnost, tak se s ní ztotožňuji.“ Na otázku, zda sehrál roli tlak MLM sítí, Jiří Paták podotýká: „Na to, že některé rozpadající se MLM sítě fabulují, a chodí do pojišťoven “žalovat”, jsme si už zvykli. Nemyslím si ale, že velké pojišťovny si mohou dovolit těmto náladám trhu podléhat. Fakt, proč Allianz spojuje vyšší riziko s broker-pooly, vnímám jako podnět k diskuzi s Allianz na téma kontroly kvality v poolech, která je, a to určitě nemluvím jen za nás, na vysoké úrovni. Pro mě jsou rozhodující objektivní kritéria jako výše storen, stížnosti klientů, misselling a jiné. A v těch velké pooly, včetně Bonnetu, snesou nejpřísnější srovnání. To samé platí i pro ostatní, pro branži nutné předpoklady, jako dostatečné stornofondy, udržitelná marže, nebo rozsáhlé investice do IT.“

    Ostatní broker pooly: Zpráva Allianz se nás nedotkla. Nebo s ní nespolupracujeme

    Web Poradci-sobě.cz oslovil některé další broker poolové společnosti s žádostí o komentář ke zprávě Allianz. Podle stručného vyjádření firem SAB servis a Pernamenta se informace pojišťovny Allianz těchto firem netýká. Firmy Broker-Pool.cz a Broker Office dle svých vyjádření s Allianz nespolupracují.

    Zdroj: http://poradci-sobe.cz/poradenske-firmy/allianz-konci-s-nekolika-broker-pooly-dalsim-snizuje-provize-ii/

    Odpovědět

  • Martin G

    4 března, 2015

    Pan Viktora aspoň trochu musel předvést základy novinářské práce, obvolat několik lidí a sepsat to. Bravo! Snad poradci-sobě přestanou být sebráním tiskových zpráv a nářků zneuznaných poradců. Tak zvaných švorbíků.

    Článek pokračuje rozhovorem s Allianz, kde vše potvrzují. To už se sem nakopírovat nehodilo, že.

    Odpovědět

  • vasek

    4 března, 2015

    „Tak zvaných švorbíků“

    :))

    Odpovědět

  • Jiří x

    4 března, 2015

    Takže už víme, že se nejedná o velké pooly, ale o nějaké neznáme, nejspíš malé pooly založené ze strany lidí z MLM. Takže opět nic nového. Samotné pooly moc životních smluv do Allianz nenosí. Dle informaci jsou MLM aktivnější a pro Allianz zajímavější.

    Odpovědět

  • Abc

    4 března, 2015

    Ono mezi námi u Allianz v segmentu životního pojištění není od poloviny loňského roku o co stát. Dříve to byla mnou preferovaná pojišťovna i v segmentu pojištění osob, co však její vývojové oddělení předvádí poslední dobou, nad tím zůstává rozum stát. Sorry, ale dokládat příjem u trvalek při pojistné částce nad jeden milion nebo u pracovní neschopnosti nad 101,–Kč za den, tak to je opravdu velmi konkurenceschopné. Podívejte se, jak zajímavě inovovala např. Pojišťovna ČS u Flexi 2015, o takové konstrukci a možnostech sjednání rizika invalidity si může nechat Allianz jen zdát. Takže já už do této pojišťovny nosím jen občanský majetek a auta a obojí nemá chybu.

    Odpovědět

  • Jiří x

    4 března, 2015

    Těch nevýhod je tam více, ale hlavní problém je ta invalidita kterou má konkurence daleko zajímavější. Život je prostě u Allianz nekonkurences­chopný.

    Odpovědět

  • Jana

    4 března, 2015

    Souhlasím, u nás přestalo Allianzku sjednávat celé ředitelství (myslím tím život) a přeorientovali jsme se na Flexi 2015, dobrá je i Evoluce od ČPP a Forte od ČSOB (tady čekáme na možnost sjednávat klesající PČ u ID, což má přijít někdy v létě). Takže stejně jako psal kolega předtím, do Allianz už jen majetek a auta. Škoda, Allianzka bývala vyhlášená jako Mercedes mezi pojišťovnami…

    Odpovědět

  • Jiří x

    4 března, 2015

    Těch produktu je více, které nejsou špatné. Vždy záleží, koho a co pojišťujeme. Neexistuje produkt nejlepší na všechno. Každý produkt má své slabé místa. Ale život od Allianz není v současné době konkurenceschopný, možná časem udělají změny k lepšímu.

    Odpovědět

  • Jantar

    4 března, 2015

    Nechápu, co máte proti panu Švorbovi. Jako jeden z mála měl koule na to bez obalu popsat, jak to v Partners skutečně chodí. Za tuto odvahu byl následně mediálně popotahován, zesměšňován. Na druhou stranu otevřel oči desítkám, možná stovkám poradců, kteří díky jeho otevřenému svědectví procitnuli z MLM snu. Jak totiž řekl jeden z majitelů nejmenované MLM firmy, z MLM se dobrovolně neodchází, z MLM se vyhazuje. Nebo je to jinak ? Poradce žije z vizí a my z jeho provizí ?

    Odpovědět

  • vasek

    4 března, 2015

    on se spíše zesměšnil sám…

    Odpovědět

  • PS

    9 března, 2015

    Víte, ona se těžko tato svobodomyslnost přijímá od člověka, který ještě měsíc před svým odchodem z Partners zesměšňoval Vás, že když odcházíte, nechápete o co v Partners jde – a že odchází jen ti neúspěšní. A více méně měsíc a půl na to prezentuje velmi agresivní (i když více méně pravdivé) články proti Partners. Nemluvě o tom, že pan Švorba byl jedním z nejfanatičtějších spolupracovníků Partners. Myslím že trocha pokory a času na sebereflexi by působila důvěryhodněji. Ale už je to zahraný a jsem si jist že pan Švorba sklizí takové ovoce, jaké zasadil.

    Odpovědět

  • PS

    9 března, 2015

    Víte, ona se těžko tato svobodomyslnost přijímá od člověka, který ještě měsíc před svým odchodem z Partners zesměšňoval Vás, že když odcházíte, nechápete o co v Partners jde – a že odchází jen ti neúspěšní. A více méně měsíc a půl na to prezentuje velmi agresivní (i když více méně pravdivé) články proti Partners. Nemluvě o tom, že pan Švorba byl jedním z nejfanatičtějších spolupracovníků Partners. Myslím že trocha pokory a času na sebereflexi by působila důvěryhodněji. Ale už je to zahraný a jsem si jist že pan Švorba sklizí takové ovoce, jaké zasadil.

    Odpovědět

  • vasek

    9 března, 2015

    jak se říká: „od velké lásky je malý kousek k velké nenávisti“

    Odpovědět

  • Partners

    6 března, 2015

    O Partners, Partners marketech a budoucnosti poradenského trhu.

    Kam cílí společnost Partners se svým franšízovým konceptem „Partners market“? Má tento model budoucnost? Co může poradcům realisticky nabídnout? A jak bude vypadat poradenský trh v blízké buducnosti? Čtěte rozhovor s Petrem Borkovcem, předsedou představenstva Partners!

    V poslední době se společnost Partners soustřeďuje na rozvoj vlastní pobočkové sítě formou franšíz. Proč?

    Koncept franšíz Partners market jsme spustili v polovině roku 2012 jako pilot a v únoru letošního roku otevíráme již padesátou pobočku. Koncept je postaven na velice jednoduché vizi: Všechny finance pod jednou střechou. Chceme do měst a městských částí se spádovou oblastí od 10 do cca 40 tisíc lidí přinést bankovní pobočku, kvalitní finanční poradenství a velký výběr finančních produktů. Na Partners marketech nabízíme širokou škálu finančních produktů od více než padesáti obchodních partnerů, tedy finančních institucí. Takovou nabídku na malém městě najdete opravdu jen stěží.

    Jaké jsou cíle Partners v této oblasti? Kde jste s franšízami dnes, a kde chcete být v budoucnu?

    Letos bychom chtěli mít po celé republice cca 80 až 100 Partners marketů. Celkově bude mít síť 200 až 250 Partners marketů. Prostor na trhu pro to určitě je. Tento projekt patří mezi čtyři strategické priority Partners pro následující tři roky.

    Jaké jsou ty další priority?

    Další jsou podpora sítě, online a klientský servis.

    Čím se odlišují vaše franšízy od klasických kanceláří nebo finančních centrech, které si vaši nebo konkurenční poradci zakládají?

    V Partners máme tři modely podnikatelské partnerské spolupráce. Historicky první – od roku 2007– je klasický model finančního poradenství, tedy síť poradců a manažerů, kteří mají svou manažerskou kariéru. V současné době tento model čítá 300 kanceláří, vzdělávacích center, klientských center a lokálů – kanceláří na malých obcích pro cca 2000 až 7000 obyvatel. Tento model cílí na širokou masu, tedy na klienty všech věkových kategorií i finančních úrovní. Aktuálně máme 400 manažerů, 750 senior poradců a 750 poradců a trainee.

    Druhým modelem jsou právě franšízy Partners market. Tímto konceptem jsme pokryli mezeru na trhu. Ve financích formou franšízingu spolupracuje jen minimum společností a v pobočkách s otevírací dobou pouze banka UniCredit Bank a pojišťovna Allianz. Rozdílem oproti klasickému modelu je pobočka na frekventovaném místě, otevírací doba, spousta pravidel, banka na pobočce, zaměstnanci na pobočce atd. Prostě je to něco jiného. Především jsou to skvělá servisní místa s úžasnou synergií se sítí. Díky unikátnímu sdílení klientů a provizí mohou Partners markety generovat poradcům a manažerům pasivní příjem.

    Posledním modelem jsou VIP poradci a VIP poradenské kanceláře, které odstartovaly v loňském roce. Jsou to profesionálové, kteří se zaměřují na bonitnější a náročnější klientelu. Klademe na ně vysoké nároky z hlediska vzdělávání a certifikace. Tato síť úspěšně roste a v současnosti máme 310 VIP poradců a 24 VIP poradenských kanceláří.

    Výhodou našich manažerů a ředitelů je, že i oni mohou svůj byznys stavět na všech těchto distribučních cestách a tak svůj byznys postavit na ideálním mixu těchto tří partnerství. Mohou tak nabídnout více.

    Jak budou podle vás na vaše nové pobočky reagovat vaši přímí konkurenti?

    Co na to konkurenti, vůbec netuším a není to důležité. Vždy jsme si šli vlastní cestou a dělali to jinak. A tak to bude dál, i když se to spoustě lidí nelíbí.

    Jaké jsou podmínky pro nákup franšízy? Nabízíte franšízy i pro poradce „z venku“?

    Podmínky pro spolupráci formou franšízy jsou pro všechny stejné, ať už je zájemce od nás ze sítě, nebo – jak říkáte – „z venku“. Preferujeme samozřejmě zájemce mimo Partners. Požadavky na franšízanta jsou takové, že příslušný region zná, je v něm známý v pozitivním slova smyslu, má dostatek obchodně využitelných kontaktů a vazeb. Musí mít minimálně maturitu, beztrestný, bezúhonný a kapitál minimálně 500 tisíc korun. Spolupráce probíhá buď formou OSVČ, nebo formou právnické osoby – s. r. o. Franšízy jsou většinou ve velikosti od cca 80 až do 100 m2, podmínkou je parkovací místo, pobočka umístěná na frekventovaném místě v městě či městské části či obchodním centru.

    Kolik zřízení takové pobočky stojí?

    Pobočka stojí od 0,8 mil. Kč do 1,5 mil. Kč a buď si ji franšízant hradí sám, nebo ji zafinancujeme my a franšízant ji pět let splácí.

    Kdo jsou typickými franšízanty?

    My klademe velký důraz na to, aby franšízant nebyl pouhým investorem, ale aby se přímo podílel na vedení franšízy, jejím chodu, výběru koncipientů atd. Nemusí vykonávat poradenskou praxi, ale musí mít schopnost či zkušenost ve vedení týmu zaměstnanců. Model franšízanta investora, který stojí v pozadí a pobočku řídí manažer či ředitel, se nám neosvědčil. Ředitel totiž může kdykoli skončit, je v podstatě zaměstnancem. A investor najednou nemá nikoho, kdo by franšízu vedl. On sám o tom nic neví, takže jen tak se vedení ujmout nemůže. O ostatních charakteristikách jsem se zmínil již výše. Samozřejmostí jsou tah na branku a podnikatelský duch. Hledáme řekněme lidsky i pracovně zkušenější lidi. Cílíme na lidi, kteří by opravdu na pozici trainee do sítě nešli.

    Jak na projekt franšíz reaguje obchodní síť? Vnímá je jako konkurenci nebo jako podporu v regionu?

    Rozhodně to není konkurence, ale doplnění služby. Pro manažery a ředitele je to budovatelský a náborový nástroj navíc. 10 % z obratu franšíz jde do struktury, do které je pobočka zařazena. Pro ředitele a manažery je to tedy způsob, jak získat do byznysu zkušené a úspěšné lidi a zároveň zaměstnance. Pro celou síť je to partner pro servis jejich klientů a samozřejmě pobočky také tvoří skvělý marketing. Navíc Češi, jak vyplynulo z našeho výzkumu, preferují kamenné pobočky, navštěvuje je 90 procent z nich. Partners markety se odlišují tím, že na ně ve větší míře chodí tzv. lidé z ulice, což u běžného poradce v síti je opravdu ojedinělé. Tam fungují doporučení. Franšízy se také skvěle postarají o ty klienty, kteří „ztratili“ svého původního poradce, protože u nás třeba skončil. Vidíme v nich také realizační distribuční kanál pro naše online projekty a leadové spolupráce. Z hlediska „zaměstnavatele“ je to také inovativní, protože kromě spolupráce formou OSVČ můžeme nabídnout i zaměstnanecký poměr – koncipienti na pobočkách. Na pobočkách jsou specialisté na bankovní služby, na neživotní pojištění a podnikatelské úvěry, takže řeší i věci, na které poradce nemá čas a prostor.

    Z jiného soudku. Jak dopad budou podle vás mít chystané regulatorní změny? Jak se mění trh? Jak bude podle vás vypadat poradenský trh za 3 roky? Fúze, akvizice, zániky firem, nové obchodní modely, modifikace stávajících….

    Trh se za posledních pět let změnil obrovsky a za pět let bude zase úplně jinde. Požadavky na poradce jsou dnes mnohonásobně větší. Je to obrovský skok. Změny jsou i na straně produktů, kterých je mnohem více, a jsou složitější. Mění se na straně klientů, kteří toho vědí více, orientují se, mají internet a mají zkušenosti. Mění se i konkurences­chopnost prostředí. Mini firmiček a různých parazitů i vizionářů i pracantů je tu neskutečné množství. A mění se i legislativa. Administrativní náročnost je brutální, pokud to poradce chce dělat právně čistě, správně a bez rizika, ho to dožene. Stejně tak je odpovědnost někde jinde. Arbitr a firmy typu SOS také mění pravidla hry a ještě měnit budou, podle mne dokonce více než regulace.

    Aktuálně má trh spousty problémů. Nerovné podmínky, kdy někdo nese odpovědnost a jiný si dělá, co chce. Minimální pravidla a omezení pro vstup do byznysu. Přepojišťování. Neexistující segmentace distribučních kanálů ze strany pojišťoven. Bohužel se nedá očekávat, že toto změní regulace. Ale trh to změní. Očekávám, že nároky se budou zvyšovat a stejně tak odpovědnost. Nakonec dojde i na pooly a všechny ty mini firmičky, na které dnes nikdo nedosáhne. Tam ostatně čekám i největší čistku. Většina z nich nepřežije vyšší nároky, vyšší odpovědnost i nižší provize.

    A ten, kdo to bude muset změnit, budou nakonec finanční instituce samotné, především pojišťovny. Budou muset začít dobře volit, s kým spolupracovat a komu dávat jaké provize. A to na úrovni firem, ale i jednotlivců uvnitř. Budou muset kontrolovat důsledně produkci i zprostředko­vatele. Už dnes začínají platit a historie je ještě bude stát opravdu hodně peněz. Všechny ty smlouvy, které přijali a neměli přijímat.

    Věřím, že roli nakonec bude hrát i ČNB, která se bude postupně prokousávat celým tím marastem a dojde na všechny – velké i malé i jednotlivce. A na všechny budou stejné požadavky včetně například investičního poradenství a další odpovědnosti.

    A protože nábor do oboru už zdaleka nemá takové obrátky, tak očekávám velké čištění a velkou profesionalizaci. Doufám, že to nebude jen profesionalizace prodejců s myšlenkou pouze na krátkodobou výši provize, ale i poradců s hodnotami a vizí. Velké změny modelů nečekám. Chybí osobnosti i odvaha. Některé spíše z oboru nenápadně odchází, prodávají či se stahují. To je upřímně výhoda pro Partners! Náš pohled je dlouhodobý. Akvizice také moc nečekám, protože představy o ceně pro prodávajícího a kupujícího se budou v našem oboru vždy výrazně lišit a vlastně není, co prodávat. 99 % je jen vítr v kapse. Fúze možná, ale to bude vždy rozbuška.

    V každém případě toto přitvrzování a tyto trendy jsou potřeba, aby měla služba finančního poradenství šanci přežít, protože přes všechno špatné je to stále lepší než být ve spáru banky či poštovní pobočky nebo svépomoci a hospodských rad.

    Odkaz: http://poradci-sobe.cz/poradenske-firmy/o-patners-partners-marketech-a-budoucnosti-poradenskeho-trhu/

    Odpovědět

  • Honza

    9 března, 2015

    S tímto SPAMem, naprosto se netýkajícím tématu, běžte raději k prodejcům kastrólů, ti se Vám do konceptu budou hodit.

    Odpovědět