CZK/€ 25.320 +0,18%

CZK/$ 23.408 +0,56%

CZK/£ 29.523 +0,28%

CZK/CHF 25.813 +0,21%

Text: Jaroslav Kokeš

21. 12. 2009

44 komentářů

Capital Partners aneb Nadměrné poplatky v praxi?

 


 

Investice mají, stejně jako každý finanční obchod, který podléhá dozoru ČNB, svoje pravidla. Velmi precizně je z hlediska zákazníka stanovuje směrnice MiFID. Jde zejména o informace, které je zákazník povinen poskytnout obchodníkovi s cennými papíry a naopak, který je obchodník povinen poskytovat zákazníkovi.

Osobně se mně takto přísné předpisy zdály zbytečné a nepřiměřené. A zřejmě podobně uvažují i zákazníci, kteří odmítají poskytnout makléřovi směrnicí požadované údaje s tím, že veškerá rizika berou na sebe. Vidina zisku a neochota odtajnit soukromé údaje je ale zbavuje možnosti vyšší ochrany jejich investic.

Předmět sporu

Předmětem sporu mezi klienty a Capital Partners mají být vysoké poplatky makléře spojené s neúměrně častým obchodováním. Ve finančním světě je tato nekalá obchodní praktika nazývána churning.

Ve Wikipedii je pod heslem „churning“ uvedeno: „Churning na akciovém trhu znamená nadměrný nákup a prodej klientových akcií obchodníkem s cílem generovat velké provize.“

A jen pro doplnění:

REKLAMA

  • Churning je obchodní praxe, kdy je prodáváno více výrobků, než je prospěšné pro spotřebitele.
  • Churn rate je míra odchodu zákazníků, průměrný počet zákazníků, kteří opustí předplacenou službu v průběhu roku.

A právě nadměrný nákup s vysokými provizemi označilo 12 klientů Capital Partners za důvod jejich finanční ztráty. Dožadují se u obvodního soudu náhrady škody. Ostatně občansko právní řízení je v těchto případech jediná možnost, jak dostat své peníze zpět.

Jakýsi formální dozor nad investičními zprostředkovateli vykonává Asociace kapitálového trhu (AKAT ČR). Ta sdružuje nejvýznamnější správce, investiční společnosti a asset management společností, které působí v ČR.

Činnost Asociace má napomáhat ke zvýšení transparentnosti kapitálového trhu, ochraně investorů a podpoře zájmů svých členů. Členové asociace se řídí Stanovami a Etickým kodexem . Asociace pravidelně zveřejňuje informace o jednotlivých fondech spravovaných jejími členy. Její kárné pravomoci jsou však omezené. Jde přece jen o asociaci s dobrovolnou účastí. M ůže snad jen vyloučit makléře ze svých řad. Zákazníkovi však peníze nevrátí.

Skutečný dozor a možnost finančního postihu má ze zákona jen ČNB. Ta sice také peníze klientovi nevrátí, ale může uložit provinilé organizaci pokutu nebo ji může odebrat licenci. Nicméně nález ČNB může mít pro rozhodnutí soudu v občansko právním sporu zásadní váhu.

REKLAMA

Investovat do akcií je snadné

Dovolil jsem si vypůjčit titulek z jiného finančního webu. Autor tohoto článku má nepochybně pravdu. Ovšem rozebírá pouze techniku vlastního obchodu a přístup k němu. Neřeší rizika, neřeší povinnosti makléře a klienta a neřeší rozsah informací, které si musí klient a makléř vzájemně předávat.

Investování do podílových fondů a na akciovém trhu je nepoměrně složitější než konzervativní investice do stavebního spoření, spořících účtů, termínovaných vkladů nebo dluhopisů. Přináší možnost vyšších zisků, a také vysoké riziko.

Právě proto, aby se toto riziko omezilo a aby se klient nestal snadno obětí nezodpovědného nebo i (pro něj) nevýhodného obchodování, mají tyto investice svoje zvláštní pravidla konkretizovaná ve směrnici MiFID. Tuto směrnici lze snadno obejít při jednorázovém obchodu, kdy na sebe klient bere veškerá rizika. Při pravidelném investování je ale její naplnění v zájmu obou stran. A zvláště pak klienta.

Klient si také musí  být předem vědom, že makléř má provize z každého vykonaného obchodu. Jejich výši by měl stanovit přesný a jednoznačný sazebník. Mimochodem na stránkách Capital Partners jsem jej nenašel. Jen zmínku o něm v podrobně a slušně rozpracované škole investování. Snad je klientovi k dispozici před podpisem smlouvy.

Návrh, aby byl obchodník placen z čistého zisku je zřejmě nereálný, respektive by mohl být snad uplatněn jen u pravidelného investování do titulů na doporučení obchodníka.

Také otázka častých obchodů není jednoznačná. Časté obchody jsou jednak hlavním zdrojem příjmů pro makléře, nicméně by měly být i zdrojem zhodnocení pro klienta. Nalézt přesnou hranici, jejíž překročení již není pro klienta výhodné, bude velmi složité. Zcela nepochybně na to neexistuje žádná exaktní ani empirická rovnice. A k samotnému obchodu musí mít makléř souhlas klienta. Makléř doporučuje a klient odsouhlasuje – a tím současně jen on sám nese riziko.

Investování (do akcií) není snadné

Vložit prostředky do obchodu, který nemá své jisté, vyžaduje znalosti a důvěru ke zprostředkovateli. Vyžaduje schopnost nést riziko a unést ztrátu. A je jedno, zda se jedná o IŽP nebo o přímou investici do fondů či akcií. Vyžaduje dodržovat a naplňovat všechny náležitosti, které jsou s investicí spojeny. Je to jediná, i když poměrně chatrná, ochrana klienta. Ochrání jej snad před nepoctivými praktikami obchodníka a před následky neplnění jeho povinností. Neochrání ho však před výkyvy trhu, finančními či hospodářskými krizemi.

Loading

Vstoupit do diskuze 44 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Nadměrné obchodování: Nástroje k určování churningu

Churning (nadměrné obchodování) reprezentuje jedno z nejvážnějších porušení zásady jednat kvalifikovaně, čestně, spravedlivě a v nejlepším zájmu zákazníka. Jaké nástroje se využívají k rozpoznávání churningu?

Text: Zbyněk Drobiš

22. 05. 2014


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář: Gekko Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Libor Procházka

    23 prosince, 2009

    Capital Partners vždy byli solidním brokerem, já jim věřím. Bezesporu jsou nejlepší a poplatky mají nízké.

    Odpovědět

  • Sypte ptáčkům

    23 prosince, 2009

    Ano, je vidět, že v CP už nemají, co dělat. Žádní hejlové už se nechtějí nechat odrbat, a proto je třeba propagovat zlodějskou firmu i v diskuzích. Jenom řekněte, jak nízké poplatky máte. Jeden váš makléř se mi před rokem chlubil, že jste snížili poplatky až na 1,5% (+ dost vysoké paušální poplatky, to samozřejmě nezmínil)! U mého brokera mám 0,29-0,41%. Takže nebuďte směšní.

    Odpovědět

  • Milan Apostolovič

    23 prosince, 2009

    Capital partners a.s. je kapitálově jedna z nejsilnějších brokerských firem s mnoha tisíci spokojených klientů. Bohužel nyní se našlo několik vykuků, kteří zkouší, jak se obohatit, jelikož chybně investovali a viní z toho třetí stranu.
    Co se týče poplatků, naopak my jsme lídři trhu a máme poplatky nejnižší, takřka nulové. Ostatní brokeři nás kopírují a se zpožděním snižují poplatky na úroveň, na jakou jsou u nás klienti od začátku zvyklí.
    S naším full servisem, helpdeskem a týmem analytiků se nemůže žádný broker ve střední Evropě srovnávat. My jsme lídři, my máme tisíce spokojených klientů a provádíme objemy obchodů, jakých jiní čeští brokeři ani zdalekja nedosáhnou, neboť v této době brzo zkrachují.
    Milan Apostolovič

    Odpovědět

  • Josef Čepela

    23 prosince, 2009

    Je to tak. Až do této doby jsem se s nespokojeným klientem nesetkal, a to pracuji v Capital Partners již od počátku fungování firmy.
    Tito klienti, spíše notoričtí lháři a neúspěšní investoři jen mlátí prázdnou slámu a mlátí hlava nehlava do lidí okolo, z nám neznámých důvodů. Zřejmě jakási lakota a závist je nutí hojit své ztráty na třetí straně, která jen zprostředkovala obchod o jaký měli zájem.
    U soudu tihle vykukové nemají šanci. Ostatní klienti jsou si vědomi špičkových kvalit Capital Partners a tímto se vůbec nebudou zabývat, jak se snad mylně domnívají někteří pisálkové desáte ligy, kteří rozjeli od konkurence zaplacenou štvavou kampaň.

    Odpovědět

  • Gekko

    23 prosince, 2009

    CAPART, BFC, Lutherus a další jsou jen ukázkovou lakýrnou sdružující podvodníky podobného ražení jako ve filmu „Riziko“ (angl. Boiler Room). Zhruba deset minut po půlnoci zde zařadím perfektní důkaz a jen doufám, že někdo z okradených žalujících klientů či koncipientů JUDr. Holubové se zde na uvedený neprůstřelný důkaz podívá a vítězoslavně ho omlátí té bandě podvodníků o hlavu!!!

    Odpovědět

  • Gekko

    23 prosince, 2009

    tak jsem to stih ještě před půlnocí, už je proboha někdo odstřelte…

    Odpovědět

  • Fabrice

    15 října, 2010

    Milý „vázaný (zás)tupče“. Nedělejte si tady reklamu. Je to zbytečné. Cap.Partners jsou jedni z nejdražších a nejneschopnějších zprostředkovatelů.
    Měl jsem možnost to poznat i osobně. Světe div se, nechtěl jsem odsuzovat na základě něčího „zaujatého“ pohledu, tak jsem to zkusil.
    To, že Vám volají na základě seznamu z evr.databanky, to že ten kdo Vám volá je člověk z ulice, který „splní náročná kritéria“-umí mluvit (vzdělání je zbytečnost), což mne jako vysokoškoláka obor finance opravdu zarazilo, nazýváte „tým analytiků???
    Ty statisíce spokojených investorů je blbost. Prodělat někomu 30% byl asi ten nejlepší výsledek, kterého se tam dosáhlo. (ztráty byly i vyšší, ale v růstovém trendu, kdy cena akcií vyletěla i bez znalostí trhu pastevci, kterému to poradil např.p.Apostolovič, není takový problém). Prosím Vás, už nevykládejte nesmysly a jděte normálně pracovat. Budete mít min.2dobré důvody. Již nebudete okrádat nezkušené investory a bude se Vám klidněji spát. Hodně štěstí ve vaší nové kariéře nebo na ÚP. G.L.

    Odpovědět

  • František Potřebný z Protivína

    23 prosince, 2009

    Že se ti lidé nestydí, sami ty peníze nakradli v privatizaci, s e vším souhlasili a ted by chtěli modré z nebes zadarmo a hned bez čekání.
    Napařil bych těm lidem pokutu za drzost a uvalil 100% daň na majetek těch vykuků.

    Odpovědět

  • František Potřebný

    23 prosince, 2009

    Nebylo nám za komunismu lépe?
    Každý měl práci, byt, peníze, všem se dostávalo dle jejich potřeb a i na nějakou tu oslavu se vždy peníze i čas našly.
    Dneska je to všechno jiné, lidé jsou jako lační vlci, jakmile někdo ukáže svou slabinu, hned toho někdo zneužije. Byl jsem ve straně celý svůj život a stále straně věřím. Volte příští rok s rozumem, přijdte k volbám a volte život, volte KSČM !

    Odpovědět

  • Milans

    24 prosince, 2009

    jojo, to byly časy, hlavně potom osmdesátá léta, potřeby se dostávalo pravidelně, jen ten papír nebyl. Ještě že vzcházely noviny světového formátu, ty to vynahradily…

    Odpovědět

  • chk

    23 prosince, 2009

    koukam, dnes je to samej sprymar

    Odpovědět

  • František Potřebný

    23 prosince, 2009

    Za komunismu se nám vedlo lépe, nemyslíte, vážení přátelé? Měli jsme své jisté, důchody byly dobré, lidé drželi při sobě.
    Naopak nyní jsou životy mnohých rozvráceny v důsledku vykořistování krutými kapitalisty. Mnoho životů se ocitlo v troskách jen z důvodu honby za blyštivým mamonem.
    Naštěstí, je zde možnost vše napravit, volte na jaře s rozumem volte KSČM, máme recept na neduhy světa, vysekáme vás a tuhle zemi z téhle šlamastyky !! A každý kdo prokáže, že volil KSČM obdží věcný dar a účastní se slosování o hodnotné ceny. více na http://www.kscm.cz

    Odpovědět

  • Hynek

    23 prosince, 2009

    Dobrá recese … Nechoďte do práce, výplatu dostanete i tak. Je to hnus chtít po lidech peníze za výrobky či služby – krádež! 13. platy všem! Zvýšit příspěvky na všechno, ČEZ a bohatí to všechno zaplatí!

    Odpovědět

  • František Potřebný

    23 prosince, 2009

    Já býval v uličním výboru strany, pracoval s pionýry a mládeží. A řeknu vám, dneska už se takoví lidé nerodí. Když se kouknu na ty mladé dneska, mám z toho špatný pocit.
    Kapitalismus nám zmařil ta nejlepší léta, z těchle mladých vyrostou jen zloději, vrazi, feťáci, prostitutky a bezdomovci. Jen nemnoha se dostane té pochybné cti přichomýtnout se ke kapitalistovu korytu a ukrást z něj na úkor ostatních slušných lidí nějaké ty peníze.
    je mi z toho smutno na duši, když zavzpomínám jak jsme dřív ve výboru strany slavili vánoce a srovnám to s dnešní plytkostí a kapitalistickým vykořisťováním pracujících.

    Odpovědět

  • František Potřebný

    23 prosince, 2009

    Lidé bděte ! Probuďte se a volte KSČM, ta jediná má program pro lidi a o lidech. Všichni ostatní Paroubkovci a Topolánkovci a Kalouskoviči jsou jen zloději a parazité žijící z peněz sprostě a bezskurpulozně ukradeným lidem na daních !

    Odpovědět

  • František Potřebný

    23 prosince, 2009

    řeknete stop bezkurpuloznímu kapitalismu, volte lásku a život. Vyhoďte ty kapitalistické lehkoživky ze dveří, zvolte KSČM, tu jeiní ví, kterým směrem vést tuhle zemi k prosperitě !!!!

    Odpovědět

  • Ivana

    23 prosince, 2009

    Tak den před štědrým večerem konečně nastal čas kdy je trochu klidu a můžeme se odreagovat.

    Odpovědět

  • Jarmila Novotná

    23 prosince, 2009

    Naše poplatky jsou prakticky nulové ve srovnání s ostatními brokery. A péče o klienty je minimálně o dvě třídy výš než kdekoli jinde, tyhle pomluvy capital partners rozhodně nerozhodí.

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    23 prosince, 2009

    800 milionů nezvnikne z nuly nebo číslu blížícímu se nule.

    Odpovědět

  • Alibaba

    23 prosince, 2009

    http://wonky.cz/bfc-capital-chybne-zamestnani

    Odpovědět

  • Gekko

    23 prosince, 2009

    Všichni problematiku znající vědí, že podvodné schéma na okrádání klientů nevymyslel ani pan Bukva, Flakus nebo Černoch. Toto schéma jim v roce 2006/2007 přinesl z Brna jistý pan Kadlátko, který měl nedostatečné krytí ze strany ČNB a proto jeho tehdejší firmě AFIN Brokers začalo téct do bot. Bylo třeba jednat. Dohoda z tehdy bezvýznamným CAPARTem padla rychle. Poté ještě domysleli předvěšení IZ (BFC, Lutherus atd.) před obchodníka, čímž si vytvoříte dostatečný firewall, kdyby se něco pos… Pak už stačí začít jen zase drbat chudáky nevědomé klienty. Důkaz k výše uvedenému je kupodivu skryt na stránce garančního fondu obchodníků s cennými papíry (www.gfo.cz). Zde se podívejte na jednotlivé roky a výši povinného příspěvku obchodníka. To co je právě důležité, příspěvek obchodníka je vypočten z inkasovaných provizí – jde o 2 % ze stržených poplatků a provizí klientů. Zajímavé je sledovat překlopení činnosti z AFIN na CAPART. Rok 2006 – AFIN přispěl do fondu 6.489tis a CAPART jen ubohých 261tis. Rok 2007 – AFIN utlumen a přispěl tak jen 135tis, ale naopak CAPART se rozjel a zaplatil 9.285tis. Rok 2008 – AFIN nám mizí v propadlišti dějin a CAPART odvedl rekordních 16.066tis. Výší inkasovaných poplatků a provizí tak překonal, a to se prosím podržte, překonal Komerční banku, Patrii, Českou spořitelnu, Woody, Conseq, Atlantik, ING Banku, no prostě všechny. Tomu já říkám, churning, jako na talíři … ale krytí z ČNB je asi zatím stále dobře promáznuté…

    Odpovědět

  • Gekko

    23 prosince, 2009

    Dále pak žalobcům, případně i nepodmáznuté části ČNB, doporučuji porovnat uvedené příspěvky GFOCP se stránkou „www.pse.cz/dokument.aspx?k=Objemy-Obchodu-Clenu“ kde je patrné, že CAPART ač je stále na chvostu realizovaného obratu na pražské burze (trvale na 15 a horším místě), tak zároveň inkasuje nejvyšší provizní toky do svých výnosů (a z nich pak 2 setiny odvádí do povinného GFOCP). To přece není možné jinak, než neúměrným zatížením klientských prostředků. Jak jinak by mohl pidiobchodník s mrňavým objemem v rámci akciového trhu, spravující úplně malé objemy v porovnání s miliardovými mandáty velkých hráčů, inkasovat nejvyšší výnosy z poplatkové sféry??? Doporučuji nahlédnout do jejich výsledovky. Vygenerovat 800 milionů poplatků (!!!) na jejich mrňavých obchodech je něco absolutně famózního. V této společnosti je radno býti akcionářem, nikoliv zákazníkem. Thats all…

    Odpovědět

  • Gekko

    23 prosince, 2009

    Samořejmě pro pořádek je třeba dodat, že všechny postavy, místa a děje jsou smyšlené a jakákoliv podobnost se skutečností je čistě náhodná a neúmyslná… 🙂

    Odpovědět

  • noname

    11 září, 2010

    🙂 zle info GEKKKOOO. Afin bol obchodnik.. stratili licenciu. zohnali caparty. nikto nikomu rozumi nedaval.. boli to a stale su ti isti ludia ako afin pred tym aib pred tym kingston a pred tym qwest ( 90 roky) .. len vytvorim novu sro ktora je iz .. a idem dalej. no problem..a ziaden Kadlatko :DDDD ale Kadlcek…

    Odpovědět

  • Moah

    23 prosince, 2009

    Od téhle firmy ruce pryč, vím, jak to chodí uvnitř firmy, jde o to proinvestovat peníze co nejvíc lidí, a pak jim ještě zavolat o další, aby se „mohla ztráta zase nahradit“.. jde o škubání lidí, velké call centrum a pár lidí, co si hrajou na makléře, ví o trzích dost málo na to, aby mohli uskutečňovat kvalitní obchody.
    Jinak těch pár kladných ohlasů tady, na mě působí, jako by pár zaměstnanců dostalo příkazem napravit reputaci. Pokud se pletu s hodnocením kvality firmy, rád se nechám přesvědčit.

    Odpovědět

  • Tomas Podvod

    24 prosince, 2009

    Josef Čepela, Milan Apostolovič, Libor Procházka a pani Jarmila Novotná jsou samozrejme smyslena jmena a vsechny prispevky podepsane temito jmeny jsou napsany jedinym clovekem, mnou. Timto priznavam, ze jsem jednal na popud vedeni Capital Partners (CP), jakkoliv se to pricilo memu svedomi. Omlouvam se vsem.
    I presto je mozne, ze znovu podlehnu vidine penez (ci trestu) o dmych nadrizenych a znovu napisu smysleny prispevek pod smyslenym jmenem. A proto mi, prosim, neverte, uvidite-li jakykoliv text chvalici ci omlouvajici CP. Je mi to lito, ale cela firma je jeden velky podvod a ja jsem jeho soucasti.

    Odpovědět

  • Gekko

    30 prosince, 2009

    http://wonky.cz/bfc-capital-chybne-zamestnani
    Píši pod svým pravým jménem, a chci přidat jen kapku už v tak pošpiněném moři Cap. PArtners. Je mi devatenáct let, maturoval jsem na gymnáziu v minulém roce. Dostal jsem se i na vyskou, ale protože moje bejvalá nechtěla abych šel na kolej, rozhodl jsem se pracovat. V annonci jsem objevil inzerát, že berou burzovního makléže. Plat 2000eur. Kontaktoval jsem je a za 3 hodiny mi volal hroznej důkležák Ing. Petr Šot. At přijedu na pohovor do Prahy. Poté co jsem se oblíkl do saka a vyrazil v horkých srpnových dnech směr Praha se mi hlavou honily různé myšlenky. Nová práce, peníze, bohatsví. Chtěl jsem prostě být někdo a onmi mi to měli splnit. Když jsem vyjel výtahem do prosklené budovi. V přijmací místnosti mě uchvátila ohromná obrazovka,kde běžela Nyse. Všude chodili v sakaách a já si připadal, že do týhle ,,práce“ mě nemúžou nikdy přijmout. Po deseti minutách po mém dostavení přišel Ing. Petr Šot a vzal si mě do zasedačky. Tam se mě ptal na vzdělání atd. Při otázce kolik bych si představoval jsem na chvilku přestal dýchat. CO mám říct, aby mi neřekli, že to je moc a já bych neprošel?? S hraným tvrdákem jsem řek 20tis po zapracování 30tis. On se jen tak arogantně usmál a řek, že to berou v Praze dělníci. Tady se bere nejmín padesát. Zůstal jsem trochu v mrákotách a odjel domuů. Nedalo mi to spát a těšil jsem se na druhé kolo. Tam nás bylo asi pět a vedlho Roman Kostka. Vysvětlil nám tam princip akciových trhů a vymaloval nádhernou budoucnost. Poté nám bylo oznámeno s pompou, že jsme přijati. Byl jsem hrdý, že můžu dělat takovouhle práci. Vždyt sem by nemohli vzít každýho:D…Datum nástupu 1.září 2008. Moji bývalí spolužáci se těšili na vysoký školy a já blbec jsem si myslel, že jsem zase jednou obechc… budocnost a budu se mít dobře bez větší dřiny. Jak jsem se jen mýlil…
    Začínal jsem volat canvasi. Prostě zavoláte lidem, že byste jim chtěli zaslat prezentaci naši společnosti na email, ale že jste hrozně zaneprázdnění a že to nemůžete vysvětlovat. Někdo poslal do háje někdo ne. Zkrátka na konci dne jsem měl 40 canvasů, což byl úspěch.
    Za dva,tři dny jsem přešel na samotné sali, na to co mělo vydělávat. V tu chvíli jsem pocítil tvrdost života a to jak mě větši na lidí pošle doprdele. Sliboval jsem si, že jestli mi vyjde druhý kolo příjmacích zkoušek na ekonomku v Chebu, že tam hned půjdu! Nevyšlo! To znamenalo zatnout zuby a snažit se vydělat v BFC. Šel jsem do toho naplno, volal, psal, překecával, ale hlavně věřil. Poté co jsem se naučil různé fígle se mi začlo dařit a já dokázal přitáhnout lidi na schůzky. Co bylo hlavně důležité, nás Šot bral do místnosti, kde se zeptal, kdo by chtěl mít za září na výplatě 200tis. Musím přiznat, že jen při tom pomyšlení jsem přestával uvažovat. A tak jsem volal, na cesty vlakem a metrem mi přispívali rodiče o jídle, domácnosti a ošacení nemluvě. Asi tak čtvrtý týden jsem se konečně odrazil a zabral. Byl to neštastník doktor z Malešic, který místo koupě domu svěřil mě 500 000 Kč. Peníze opravdu posla a my mohli rozjet obchod. Byl pátek asi tak dvě hodiny odpoledne. Na pražsky burze se to červenalo, jen ČEZ šel do byl v mírném plusu a pomalinku padal. Věděl jsem, že je to blbost to kupovat. Na tohle stačil selskej rozum, abych věděl, že do toho může jít jen blázen. Přišel Šot a řek:,,Volej kupujeme Čez“. Zůstal jsem docela opařený a se slovy, že dneska se to už určitě nikam nevytáhne jsem se mu snažil zabránit v tom, aby můj doktor přišel zbytečně o peníze. Šot se na mě otočil a se slovy:,, Musíme točit poplatky, to je jedno že prodělá„, jsem vykonal jeho příkaz. DOktor, takový dobrák, co nám naprosto věřil to skutečně udělal. Už za pár hodin jsme pozice odprodávali s ,,malou“ čtyřicetitisícovou ztrátou. Věděl jsem, že tenhle tak byl naprosto zbytečný. A kolik jsme tím vydělali? Firma BFC patnáct tisíc a já pět stovek. V pondělí už se Šot snažil víc a na nákup se připravoval. Na servru akcie.cz vehementně sledoval akcie ORCO, který jsem koupili. Za pět dní jsme je prodávali se 70 tisícovou ztrátou. Stodeset tisíc proděla doktor v ničem.
    Já sem ale uzavřel smlouvy s dalšími třemi klienty. Byli to jen malý ryby, který horkotěžko dohromady dali 200 tisíc. Říkal jsem si že se mi začíná dařit. Přeci jenom za dva měsíce práce brát 28000, jak jsem s kolegou vypočítali z provizního listu bylo dobrý. Euforii sklidnil Šot, když řek, že mám nárok na jedenáct tisíc. Jedenáct tisíc za dva měsíce bere ukrajinská uklízečka na půl úvazku jsem mu řek. Odpovědí bylo at se víc snažím. DOma jsem celou záležitost probral s rodiči. Když jsme spočítali, že z oněh 11 tisíc bych měl zaplatit zdravotní za dva měsíce(4000 jako osvč), dan(1000). Zbývalo by mi 6000 a to ještě nepočítám sociální, které by ten zbyteček scvrklo přinejlepším na jeden až dva tisíce. A co bylo nejlepší, že v listopadu mám nulovou jistotu, že něco zaberu.
    Rozhodl jsem se nastoupit do normální práce, kde budu dělat něco normálního, budu brát jako normální člověk plat a bude za mě placeno sociální a zdravotní. Přišel jsem k němu a řek, že končim. Šot vědom si toho, že ztrácí toho, kdo mu vydělává, si mě vzal do zasedačky, kde mi ukazoval počty a říkal, že jestli né u nich, tak v životě mít nic nebudu. Zaplat pán bůh jsem řek prostě NE.,, Tak ted ti něco řeknu Holoubku, až vodsad vyjdeme, vezmeš si tašku bundu a do minuty vodsad vypadneš“. Řeknu, že mě to ani nepřekvapilo, jen sem okopíroval účet, na který mi má polast 3000 (1000 záloha za čipovou kartu na vstup, a 2000 nárok z mého doktora). Dodneška mi dluží i za tu kartu, kterou jsem si tam musel koupit. Samozřejmě jak jinak, než z peněz rodičů. Když jsem vyšel z budovi, nesmírně se mi ulevilo.
    Rozhodl jsem se hned druhý den shánět práci. Jako středoškolákovi s Gymnáziem a bez praxe se mi dostávalo nabídek jako pokladní a skladník. Byl jsem na úřadu práce, nezaměstnanej, bez peněz s dluhama za období BFC, dlužil jsem na zdravotním, zkrátka díky těm sviním jsem byl vyštavenej do poslední koruny.
    Dnes dělám přechodně asistenta prodeje Na Příkopech, beru sice ubohejch ale beru 14000 čistého, je za mě placeno zdravotní,soci­ální,dostávám stravenky, nikomu nemusím volat a nikoho se nemusím doprošovat. Máum podanou přihlášku na vysokou, a vím, že přes BFC cesta spolehlivě nevede. Byla to tvrdá zkušenost, ale dík za ní. Pro ty, kdo chtěj investovat, jim důrazně řikám, nikdy to neuděljte. Zas celou dobu jsem tam neviděl člověka, co by byl na svejch, natož v plusu. Z desetimilionových klientů tam byli po třech obchodech dvou a těch stotisícových byli osekáni všichni. Všechno to sem tam zařil, takže vím co mluvím. A pro ty, co chtěj pracovat říkám, že nikdy nic nevyděláte. Můj kolega zavřel za 4miliony. Od Šota dostal 10 000. Na začátku vám slíběj fixní plat 500 usd. Po dlouhy době mi ukázali provizák, kde bylo po dohodě s manažerem:D a ten řek, jedině, když zavřu za 15 000 usd:D. SMlouvy byly neprůstřelný. Je to banda moderních otrokářů, jenoim nemají biče z kůže, ale bičují člověka představou peněz. Tímto bych se chtěl omluvit panu doktorovi, že já hlupák sem ho navez do nejhorčího obchodu, ve kterém prodělal peníze na dům pro svoje děti, jak nám první říkal na co ty peníze jsou. DOufám, že tamti neštastlivci tam peníze nikdy neposlali a že něco takového jako BFC krachuje.
    Je to pěknej román, líčenej bez příkras tak jak sem to viděl. Tak snad odradí všechny, kdo by se jen zabývali myšlenkou investovat přes BFC.

    Odpovědět

  • Gekko

    31 prosince, 2009

    hele frajere, byls tam tak krátce, ale krást jsi se naučil… vymysli si prosím jinej nick, Gekko používám já. můžeš být klidně bud fox a na konci filmu ani nedostaneš pěstí 🙂

    Odpovědět

  • Gekko

    31 prosince, 2009

    Gekko Gekko to je frajer! Gekko jsem odjaktěživa jen já ! Gekko se může jmenovat jen chlap s pořádnýma koulema, kterýho se všichni bojej. A to jsem já, Gekko veliký.

    Odpovědět

  • Byl jsem tam na pohovoru

    4 ledna, 2010

    Dokončil jsem vysokou školu a sháním práci. Do toho mi zavolali z této společnosti, jestli nepřijdu na pohovor. Něco se mi na tom nezdálo. Hrozně rychlej pohovor a byl jsem pro ně nejlepší kandidát. Do toho mi už nutili školení tak jsem přemejšlel co za tim bude, proto jsem se snažil něco najít na internetu o této firmě. Narazil jsem na tento obsáhlý a výstižný článek a mé rozhodnutí je jasné. S touto společností nechci mít nic společného a celkové pocity jsem měl stejný jako autor článku. Lakýrna

    Odpovědět

  • x-man

    3 září, 2010

    Já tam teď taky pracuju. Zatím jsem si nic nevydělal, a vypadá to, že asi ani nevydělám. Rozhodl jsem se, že tam ještě týden vydržím a podle situace pak nejspíš skončím. Jestli se mnou a mým klientem (pokud nějaký bude) takhle vyjebou, půjdu normálně na ČNB. Sice mi to nijak nepomůže, ale aspoň jim to trochu zkomplikuje život. Tenhle systém se mi taky nelíbí, a to jednak proto, že si tam člověk vydělá kulový a taky proto, že aby tohle člověk mohl dělat, nesměl by mít svědomí. 3% provize za zprostředkování obchodu zas pro klienta nezní tak špatně, ale když se tam ty peníze jenom přelejvaj, je fakt, že může docela prodělat;třebaže akcie, se kterýma obchoduje, celkově stoupaj. Do týhle firmy jsem nastoupil jenom kvůli tomu, že jsem nemohl sehnat žádnou jinou práci. Oni si mě navíc ještě našli sami.

    Odpovědět

  • Jiri

    31 prosince, 2009

    Po přečtení příspěvků jsem asi jediný nespokojený klient.Byl jsem naprostý laik, když jsem před dvěma lety začal obchodovat.Po provedení asi třiceti transakcí , které byly doporučeny obchodníkem jsem se již nikdy k vložené částce ani nepřiblížil.Posledním výsledkem ,která svědčí o odbornosti a zájmu o klienta , byl nákup akcií v době krize.Tento titul začal po krizi stoupat,ale na doporučení analytiků je potřeba jej prodat.Tak mě 14 dnů ujišťovali o výhodnosti obchodu a na naléhání prodal.Ihned jsme opět nakoupili jiný titul,který podle analytiků je výhodnější.Asi deset dnů nikdo nevolal a doporučený titul spadl o 70%.Prodaný titul je dnes o 300% nahoře. Takže dnes jsem díky doporučení obchodníka ve velké ztrátě.Podle tohoto případu posuďte sami jestli má laik šanci na vloženém kapitálu možnost někdy vydělat. Momentálně mám dalšího,už pátého poradce u Capital Partners.Ten však mlčí ,protože s tak malou částkou jsou jeho poplatky směšné.Doporučení jeho „obchodujte dál a tak za 10 let můžeme dosáhnout vložené částky“. Jiří

    Odpovědět

  • Michal

    31 prosince, 2009

    Proč se neobrátíte s tímto případem na ČNB ?

    Odpovědět

  • Gekko

    31 prosince, 2009

    nechápu, proč jste se hned nesebral a nenašel si jiného, seriózního makléře? všem doporučuji, na stránkách ČNB je k dispozici seznam cca 1.500 licencovaných makléřů (myšleno jako fyzických osob). tito lidé složili přísné zkoušky a nejsou to tedy „cucáci“ s telefonem. pokud se tedy chcete seriózně bavit o investicích, trvejte na někom z tohoto okruhu. Smrt CAPARTům…

    Odpovědět

  • Mlaska

    27 října, 2011

    Kokot partners.

    Odpovědět

  • Roman Kostka

    31 prosince, 2009

    Jakýpak Copak.
    Milej Jiříku, tak to prostě chodí, trading je hra s méně než nulovým součtem (brokeři se pasou na provizích).
    Co jeden prodělá, druhý vydělá.
    A tys mi kluku střapatej, vydělal pěknej balík na poplatcích. Díky bohu za takový truhlíky jako seš ty, můžu si dovolit fáro na lízínk a velkej kvartýr v centru práglu k tomu.
    Co na tom, že mám jen výuční list, na druhou stranu zase nemám žádný svědomí, nejčkon sem manažér a vy ste pro mně blbý socky a hejlové. hehé.
    Zavojte mi do BFC, rád vás pošlu doprdele, hehé.

    Odpovědět

  • Alča

    31 prosince, 2009

    Obávám se, že ČNB Vám v tomto konkrétním případě moc nepomůže, zvláště pokud jste podepisoval nějaké dokumenty či smluvní ujednání :0(

    Odpovědět

  • ked

    19 listopadu, 2010

    Všem kteří by se zbláznili a šli dělat pro Caparty,by jsem podle svých zkušeností dal radu: NEDĚLEJTE BLBOSTI KTERÉ NEMUSÍTE!!!!!!!!
    Vím o čem píši, tak nepříklad- nabídnou vám plat na první tři měsíce 10000 a dají ho jen první,a ať se děje co se děje,nikdo se o tom s Vámi bavit nebude.Já třeba dodnes nemám provizi,jen proto,že jsem odešel.Což po přivedení klientů a složení peněz si podle smlouvy a provizního systému zasloužím.
    Přetrpěl jsem si kecy na mojí osobu a Dostal jeden plat ze tří,poté provizi jednu slušnou za zajímavého investora a pak 2x malou.A nebylo to tím,že by jsem se flákal,měl jsem spousty zchůzek i smlouvy na dálku,ale obchoníci chtěli víc než se domluvilo.
    Pro pořádek po několika měsících ve firmě jsem se nedostal ani na 6tisíc čistého měsíčně!!!!!!!!
    Jinak nebyl jsem obchodník ale jen VZ ale co jsem viděl mi stačilo.Klienti které jsem oslovil a uzavřela se s nimi smlouva,(samozřejmě si pamatuji i jména)a najednou slyšíte jak se baví manager a obchodník: JAKTOŽE TADY JSOU VOLNÝ PRACHY U TOHODLE KLIENTA, DĚLEJ ZAVOLEJ MU AŤ NAKOUPÍ!!!
    A něco pro případné investory-na několika zchůzkách se stalo,že částku kterou investor chtěl investovat,tak se navýšila jen protože se zjistilo že je movitější.Systém Chceš-Nechceš bude někdo jiný.
    Mám z působení hroznou zkušenost,ale pokud je někdo bezpáteřní,tak má šanci.

    Odpovědět

  • jirkoid

    4 dubna, 2011

    Nebudu tady prezentovat to co se už o capartech ví a sice,že to je podvod,napíšu jen pár jmen a sice p.Pololánik,Muller,Pechan,Mrňák,Rous,Žák,jestliže už vás doblbnou a budete chtít investovat tak se vyhýbejte těmto jménům a nejlépe této firmě,nejde jim o klienta,ale o to jak mu legálně ukrást peníze a vyhýbejte se společnostem,Capitalquest,Phoenix Capital,Straton tam všude mají prsty zmiňované osoby,nic jim nepodepisujte,všechny smlouvy jsou stavěny tak,že za vše si ručíte jen vy a věřte,že vím o čem mluvím,přeji úspěšné obchody.

    Odpovědět

  • lot

    31 května, 2011

    Naprostý souhlas. Jestli jsou Vám Vaše těžce vydělané peníze trochu milé, tak vemte nohy na ramena a utíkejte od těchto pánů a firmy Phoenix Capital co nejrychleji pryč. Jsou schopni na několikanásobné páce Vám za pár dní vynulovat účet. Je jim naprosto jedno jak na tom Vaše portofolio je. Hlavně neustále nakupovat a prodávat, nejlépe několikrát denně, tak aby se jim peníze z provize co nejvíc sypali.

    Odpovědět

  • El

    27 července, 2011

    plus nově vzniklá společnost Pineal s.r.o.

    Odpovědět

  • anonebone

    20 září, 2011

    je to všecko ta samá verbež….kdy už přestanou?

    Odpovědět

  • Alex

    24 srpna, 2011

    Tak taky me lanari do klubu „vyvolenych“ ale po prosurfovani netu je to marne. Same negativni reakce, jak klienti, tak „zamestnanci“. Udelalo se mi z toho tak nevolno, ze bych jim to tam na tom pohovoru asi poblil… Takze radeji usetrim cas a budu hledat praci dal. Phoenix Capital pry dlouholeta firma, zalozena 8/2010, to je pouze rok.. zeby prejmenovani z Capital Partners? (jak maji na strankach „shori aby povstali z popela“… hajzlove..) A co CNB, jak dlouho chcete delat pstrosi hlavy????

    Odpovědět

  • Antiapostolovič

    5 ledna, 2012

    ty čuráku já si tě najdu a ustřelím ti palici ty sviňáku zlodějskej-ty hajzle kapitalistická-jste vrazi a zloději a dávno o vás víme! Vyhlašuju válku Capartům! Petra Šota jsem už zabil a snědl! teplí kokoti a buzeranti vyjebaní-vaše manažery vošukám do prdele!!!!!

    Odpovědět