27. 02. 2015
Subjekty:
Česká spořitelna: mírný růst provozního zisku podpořen prodejem úvěrů a zvýšením efektivity, čistý zisk přesáhl 15 mld. Kč
“Klienti v loňském roce plně využili nejen rekordně nízkých úrokových sazeb korporátních a hypotečních úvěrů, ale také inovací, se kterými jsme přišli. K nim patřily i prodeje hypoték přes Facebook, které ocenili klienti i odborníci, a to zlatem v kategorii Nejlepší využití digitálních médii v soutěži FLEMA Media Awards,” uvedl Pavel Kysilka, předseda představenstva České spořitelny.
Inovativní řešení nabídla banka drobným klientům i firmám. Jako první na trhu představila speciální mobilní aplikaci pro korporátní klienty BUSINESS 24 Mobilní banka, díky které mohou spravovat svůj účet v chytrém telefonu. V srpnu pak otevřela v Plzni novou experimentální pobočku, jejímž posláním je přinášet klientům novinky v produktech, službách a poradenství.
“Letos slavíme 190. narozeniny. Je zajímavé, že idea, na níž Česká spořitelna vznikla – poskytovat lidem, firmám a obcím pevnou a spolehlivou oporu, péči, poradenství a řešení v turbulentních dobách – je beze zbytku atraktivní a platná pro jedenadvacáté století. Po celých sto devadesát let Česká spořitelna byla a nadále bude důvěryhodným průvodcem lidí a firem ve všech fázích jejich života v dramaticky se měnícím světě,” dodal Pavel Kysilka.
Česká spořitelna patřila díky zisku, který za rok 2014 přesáhl 15 mld. Kč, opět mezi nejvýznamnější přispěvatele do státního rozpočtu. Na dani z příjmu právnických osob odvedla státu 3,65 mld. Kč a na sociálním a zdravotním pojištění svých zaměstnanců dalších 1,93 mld. Kč.