Přitom nestačilo jen uzavřít jeden účet za měsíc. Pokud pracovník neuzavřel další povinný produkt, pak mu srážka ze mzdy byla i tak provedená. Protesty proti podobným praktikám byly ze strany zaměstnanců již dříve a vedení pošty na to nereagovalo.
„Z více stran jsme měli informace, že pošťáci a pošťačky jsou nuceni tvrdými metodami do nabízení bankovních a jiných produktů. Zároveň mi to nedávalo smysl jako zákaznici pošty, proč musím pokaždé odpovídat na otázku, zda už mám pojistku pro své dítě,” řekla členka předsednictva Strany Zelených Monika Horáková.
Tvrdá kritéria plnění plánu samozřejmě nutilo zaměstnance i k vytváření fiktivních smluv. „Kolegyně si na sebe vzala třeba i půjčku 200 tisíc korun, aby byl splněn plán. Půjčka, která přišla na účet, byla ihned odeslána zpět s odůvodněním, že si to dotyčná rozmyslela. Čili pracovnice měla splněno a pošta také,” popisuje zakládání fiktivních produktů bývalý pošťák.
Vedení pošty nicméně odmítá vyvíjení tlaku na své zaměstnance. „Tuto akci části Strany zelených lze chápat jako součást její předvolební kampaně, kdy se pravděpodobně z nedostatku jiných témat zaměřila i na Českou poštu v domnění, že na neexistujícím problému může nasbírat politické body před volbami. Není bez zajímavosti, že protestní akci menších odborových organizací na České poště letos v únoru silně podporovala právě zmíněná strana,” uvedl mluvčí České pošty Matyáš Vitík.
Zdroj : Lidovky.cz