Sobota 12. června. Svátek má Antonie.

zamyšlení nad finančním poradenstvím

otto 16.12.2008 | 19:23 0 Komentářů

Lidé myslím očekávají od finančních poradců, že jim poradí a pomohou s tím, aby se jejich finanční sny a cíle splnily.

Představme si, že tyto sny a cíle přirovnáme k autu.

Čím vyšší sny a cíle, tím lepší a dražší auto.

Díky radám a pomoci finančního poradce se klientovi splní jeho sny a cíle – získá svůj vytoužený automobil.

Když klient sedne do auta a neumí řídit, vybourá se ať řídí jakékoliv auto.

Když se vybourá, nebude ve většině případů obviňovat sebe, ale finančního poradce. On to přeci zavinil. On mu pomohl k tomuto autu, a kvůli tomu se vyboural. Kdyby to auto neměl tak by se nemohl vybourat.

Jak se říká, za dobrotu na žebrotu.

Kolik finančních poradců, kromě rad a pomoci, které vedou ke klientovu vytouženému autu také zajistí, aby se klient naučil řídit a získal v řízení dobrou praxi a byl tak připraven až usedne do svého vozu?

Věřím, že existují takoví poradci, ale zatím je situace taková, že je tady hodně, klientů, jejichž auta jsou ve šrotu a zbytek se těší na své vozy, které skončí také ve šrotu.

Ještě smutnější je, pozorovat totální havárie aut finančních poradců.

Souhlasím, že asi ve vidině velkých a rychlých peněz si mnozí finanční poradci neuvědomí, že nezáleží jak velké a drahé auto si pořídí, protože jestli neumí řídit stejně se vybourají a jejich snažení skončí ve šrotu. Zaměřují se na finance, ale neučí klienty jak s financemi správně pracovat.

Je to metafora, takže případné názory typu, že by měl auto pojištěné se na toto nehodí, protože jestli ano, tak by jste nabízeli už dávno klientům pojištění toho, že když svým nemoudrým jednáním přijdou o peníze, které získali tak jim je pojišťovna vrátí.

Já osobně si představuji pod finančním poradenstvím více umět zajistit a dohlédnout na to, aby se klient naučil řídit. Ikdyž jeho první vůz bude nic moc, nevybourá se a po čase přijde opět s tím, že by chtěl lepší.

Myslím, že by finančním poradcům nevadilo, kdyby se klienti takto opakovaně vraceli.

Myslíte, že stačí klientovi zajistit více peněz, nebo je dobré zajistit také, aby s nimi uměl správně zacházet?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.