Sobota 12. června. Svátek má Antonie.

Vážený pane poslanče!

Pavel Hanzl 15.05.2015 | 00:55 0 Komentářů

Za jaké barvy skutečně bojujete?
Otevřený dopis

V Duchcově dne 8.5.2015

Vážený pane Šincle!

Nestačí, že když jste byl před 17 lety v nějaké pojišťovně a měl tam něco na starost, abyste byl dost erudovaný a rozuměl možnostem, jak spravedlivě bránit selhávání finančních poradců na českém finančním trhu.

Třeba jste byl v nějaké pojišťovací firmě, která je pokleslá a brala naprosto každou produkci, třeba od jistého pana Mikuly, dříve Štorka. Nebo jste měl na starost distribuční sítě externích poradenských firem, v nichž většina lidí jsou ti špatní a souhlasím, že jich je až 75% ze všech aktivních poradců na trhu. To ale nestačí, abyste zevšeobecnil, že my všichni jsme jedna pakáž, kterou je třeba plošně zákonem popravit.

Nemáte pravdu vy, ale pan Petr Šafránek z AFIZ, který se nedávno veřejně vyjádřil, že regulace v našem oboru má být účinná i selektivní a nikoliv plošná, viz

http://www.investujeme.cz/petr-safranek-trumfy-ke-zkvalitneni-zprostredkovani-drzi-pojistovny/

Vy tady na tomto webu Parlamentu České republiky cíleně a opakovaně lžete, abyste v podnikatelském zájmu části účastníků finančního trhu, zejména pojišťoven, ovlivnil další poslance před hlasováním a umožnil jim ziskovou výhodu na úkor distribuce, ale i na úkor klientů! Váš nedávný pozměňovací návrh novely zákona o pojišťovnictví, ale i několik posledních článků zde v Parlamentních listech je primitivním pokračováním vaší a nejen vaší mediální démonizace všech finančních poradců, kteří se věnují životnímu pojištění. Chcete nás úplně všechny omezit, poškodit a z trhu vyhnat. K tomu se vám hodí typická česká vlastnost a tou je závist.

Regulace stropování, výplat a ručení u provizí ze životního pojištění není třeba, jak ukazuje i analýza pana Ing. Jiřího Šindeláře z vedení USF zde:

http://www.usfcr.cz/wp-content/usf-publikace/myty-a-fakta-o-distribuci-zivotniho-pojisteni.pdf

Zato je třeba spravedlnosti.

Tím, co jste udělal, kdyby to prošlo dál, ublížíte i klientům, protože obrovská většina z nás přestane to, co potřebují naši klienti, nadále doporučovat. Oklamal jste kolegy v Rozpočtovém výboru. Nejsou z finančního trhu a nejsou to ani finanční poradci. Mnohý z nich nepoznal dobrého finančního poradce a to se vám hodí. Lhal jste jim zcela účelově a lžete i veřejně ve vašich článcích. Zavádíte myšlenky čtenáře s cílem jej obrátit proti nám. Nejsme sebevrazi, abychom ručili 5 let za pojistku, kterou nám dávno předtím shodí nějaký zoufalý konkurent, nebo přímo pojišťovna pro kterou jsme to sjednali, aby ušetřila na počátečních nákladech a mohla vzápětí tohoto klienta přepojistit, tentokrát už bez nákladů za zprostředkování.

Vaše legislativní aktivita, bezesporu podnícená někým od pojišťoven, je autodestruktivní pro pojišťovny i pro vaši reputaci. Ublíží ale i distribuci a klientům, úplně všem, pokud projde až k prezidentovi. Děláte ze sebe užitečného hlupáka ke zvýšení zisků majitelů pojišťoven a přesto, že se schováváte za zájem klienta, tímhle také jemu ubližujete. Klient totiž potřebuje především eticky a odborně vyspělé finanční poradce a až pak zprostředkovatele pojištění, nikoliv jen prodavače pojištění, kteří tají význam mimořádného pojistného.

Útokem na zájmy lidí z distribuce, tedy na nás kdo si klienta musíme nejdřív najít, získat jeho důvěru, aktivně jej učit rozumět finančním produktům a pak mu navrhnout správné změny v jeho finančním portfoliu, cílíte k tomu, aby z trhu odešli. Kdo tu pak zůstane? Jen prodavači na přepážkách pojišťoven a pak jen pár NEJSCHOPNĚJŠÍCH PORADCŮ mimo a z největších multilevelů ve finančním zprostředkování, které budou muset a budou schopny vnitřně své poradce financovat, jinak by nepřežili na trhu. Přežije několik set osob. To od vás vůbec není pěkné! Platí vás pane Šincle pan Petr Borkovec z Partners, nebo pánové majitelé z pojišťoven? Ti všichni si brousí zuby na získání nefér konkurenční výhody nad ostatními z těch 20 000 aktivních lidí v distribuci pojištění.

Ne, pane Šincle, není nás něco nad 155 000, jak jste si snad přečetl v registru ČNB. Na trhu není dost místa a spousty z nás jsou už dávno profesně mrtví a pracují v jiných oborech. Máme totiž velmi těžkou práci, kterou spousta lidí dělat ani nemůže. Je to práce s divným materiálem jménem Člověk, se všemi jeho chybami a předsudky, zkušenostmi z naší konkurence, se strachem a předpojatostí. Byl často vychován v socialismu a nedrží slovo, nechce se finančně vzdělávat, selhává a podráží nejen nás, ale i jiné lidi. Přitom nás velmi potřebuje, tak jako lékaře či účetního, nebo popeláře. Věnovat se profesionálně a na vysoké úrovni finančnímu poradenství a distribuci životních pojištění je řehole. Tvrdá práce s nejistým příjmem, zato s jistými náklady. To určitě ze své vlastní práce neznáte, jinak byste se tak hloupě na veřejnosti nevyjadřoval.

Píšete o odkupném, ale vaše regulace se má týkat i zcela rizikově nastavených životních či úrazových pojistek. U zcela rizikových pojistek, nebo u pojistek nastavených na minimální postačitelné běžné pojistné je odkupné zanedbatelné a klient ani nemá očekávat, že se v pojistné době nějaký kapitál má vytvořit. Proto náklady se zrušením pojistky nenese klient, ale JEN pojišťovna. Tak jako když si za rok pojistíte auto jinde. Pane Šincle, že taky nebrečíte nad poškozeným panem Šinclem? Pojišťovna je velký byznys s pravděpodobnostmi. Počítá s tím vším již při konstrukci akumulovaného dluhu, který po klientech z tržních a obecně konkurenčních důvodů po ukončení smlouvy nebude vymáhat, ani když smlouvu ukončí v prvních 3 letech smlouvy. Pojišťovny totiž dobře vědí, že klient se jim po pár letech může a bude chtít vrátit, budou-li chytře, konkurenceschopně a se stále vyšší variabilitou a klesající cenou rizik inovovat svá životní a nejen rezervotvorná pojištění, ale kdyby musel zaplatit akumulovaný dluh na krytí rizik, NIKDY by se nevrátil.

Protože jste takový odborník, a už jste se na to nemohl dívat, po zralé úvaze, a tak dál,… tu chcete obecně ohrozit nás a naše klienty, české lidi, jistě si umíte nastudovat pojem akumulovaný dluh. Tím, že zákon z trhu vyžene i slušné poradce, způsobíte obecné ohrožení, i když nejste žalovatelný jako fyzická osoba, tedy poslanec chráněný imunitou. Když na životní části pojistného trhu nebudou ani ti dobří poradci, bude pro české lidi hůř. Mnoho českých rodin bude v zoufalé finanční situaci po událostech, které se prostě stát mohou! Existuje statistická jistota, že v celém životě člověka se NĚCO stane. Bojím se o zoufalého člena rodiny, kterému se zabijí rodiče na dálnici a nebudou pojištěni včas a dobře. Dálnice je pro tento můj článek příliš krvavé maso? Dobrá, ale jsou i vážné nemoci, invalidita z úrazů i nemocí, trvalé následky úrazů, běžné nemoci a úrazy. Tohle vše má drtivá většina českých rodin pojištěno mizerně, tedy málo, na jednotku rizika často draho a potřebuje to změnit. Právě proto je společenská úloha finančního poradce tak důležitá a důležitější, než existence spousty osob v jiných oborech národního hospodářství.

Právě externí distribuční sítě jsou pro český trh nejvýznamnější. I kdyby takový poradce neuměl dobře nic jiného než pojištění osobních rizik a chtěl by to dělat nezávisle na jedné pojišťovně, na vysoké odborné i etické úrovni, je to pro naprostou většinu českých rodin více než levná hypotéka nebo levná investice do čehokoliv. Drtivá většina českého národa nemá ani průměrnou mzdu, víte? A nemá ani dostatečné rezervy, ani zbytný majetek, který by ji kryl místo osobních pojištění. Potřebuje správně řešit ochranu svého příjmu a budoucího příjmu. Více též na:

http://www.banky.cz/potrebuje-zivotni-pojisteni-opravdu-kazdy

Dobrý finanční poradce také učí klienty investovat kolektivně a mnohem levněji než v pojistkách, zejména přes investiční společnosti. Na běžných účtech českých rodin totiž leží 1, 405 bilionu korun, víte? To je obrovské číslo a tito lidé po započtení inflace své peníze zhodnocují s garantovanou ztrátou a často mnoho let, s berličkami jako je spořící účet. Anebo k investování pro budoucí cíle používají dnes již nezajímavé produkty, jako je stavební spoření či doplňkové penzijní spoření, které jsou v případě investic pouze ochranou před inflací a nic moc navíc od nich nelze čekat. Více na:

http://www.mesec.cz/aktuality/kazdy-cech-dluzi-118-000-kc-vklady-nam-ale-rostou/

Stát není hodný strýček a ani vám nebude moci dát slušný starobní důchod. S tím je třeba něco udělat a prodavači – bouchači či střelci investičních pojištění do běžného pojistného, s minimem krytí rizik, tohle dělat nebudou. Ti z oboru ihned po vaší regulaci odejdou a zůstaneme tu jen my ostatní. Naprostá většina těch slušných poradců vaši regulaci profesně nepřežije. Je také třeba klienty naučit investovat. Proto jsme na trhu. Bez pojistek na krytí zdrojů takových investic naše služba nebude úplná. A investice samotné, samozřejmě mimo pojištění, spoustu poradců neuživí. Pokud tedy má klient dostat úplnou službu, aby byl správně zajištěn proti osobním rizikům a proti nelichotivým vyhlídkám života jen ze starobního důchodu, potřebuje někoho, kdo mu s tím bude dlouhodobě pomáhat. Co s tím ale má společného zájem majitelů pojišťoven, prosím?

Své provize si zasloužíme i bez regulace. Ochrana klientů se dá provést i mnohem inteligentněji a selektivně, než navrhujete vy. Vy ale chráníte jen zájmy pojišťoven. Vaše 4 miliardy Kč pro klienty jsou k smíchu. Je třeba úplně předejít tvorbě kapitálu z běžného pojistného převyšujícího minimální postačitelné pojistné, které kryje provizi zprostředkovatele.

Pokud klient za několik let od počátku smlouvy změní RIZIKOVĚ nastavenou životní pojistku za jinou u jiné pojišťovny, o co přijde? Vůbec o nic! V pojistce neinvestoval, daňové odpočty nechtěl, řešil jen svůj pojistný zájem. Přesně k tomu jej přivedl kvalitní poradce. Ale v zájmu majitelů pojišťoven je, inkasovat pojistné třeba 20 let, bez zřetele ke skutečnému zájmu klienta, zda je pojištěn málo a draho, zda je podpojištěn či přepojištěn… Proto chtějí především ty nezávislé poradce z trhu vytlačit, proto na přepážkách zachraňují jakékoliv smlouvy, i když kryjí mizerně a draho klientovy pojistné potřeby. Pojišťovně je, milý pane Šincle, ukradený zájem klienta, přes veškerou její rétoriku! Pracuje s pocitem, že etické je vše, co jí klient podepsal.

Je třeba, aby pověst našeho oboru rostla, to máte pravdu. Ale toho nedosáhneme jinak, než spravedlivě. Pojišťovna i vám ráda prodá jakékoliv pitominy, když to dovolíte. I vy potřebujete dobrého finančního poradce, aby vás před pojišťovnami chránil. A nebudete ho mít, když se nám to nevyplatí. Dodáváme klientům nezávislé informace a učíme – přesně za tohle nás pojišťovny nenávidí! Více na:

http://www.investujeme.cz/s-uctou-vase-pojistovna/

Co je to pojišťovna? Je to stroj na peníze a především myslí na zájem svých akcionářů! Proto jste byl použit. Někomu máte přihrát ročně další miliardy do výnosových účtů na úkor distribuce. Současně je chcete vzít i z mé kapsy. Pojišťovny, pane Šincle, nestojí o nezávislé schopné a odborně i eticky vyspělé finanční poradce na trhu. Potřebují ovce, které budou jen prodávat. Zcela popíráte princip nezávislého finančního poradenství, kdy je v zájmu klienta mít výhodnější krytí rizik a proto na tom vydělá on i jeho poradce. Není mi jedno, jestli prodělá původní pojišťovna a vydělá můj klient a já tím, že bude mít lepší pojistku. Věřte, že to také není jedno mému klientovi. Má mnohem raději svou rodinu a mne, než majitele pojišťoven. Podepisuji na straně pojišťoven, ale stojím na straně mého klienta. A není to také jedno majitelům pojišťoven.

Za koho tedy bojujete, pod jakou vlajkou? Oranžová stranická? Jaká barva? Jsme na svobodném trhu a je jen věcí majitele pojišťovny ALFA, zda jeho produkt bude KE KRYTÍ RIZIK pro klienty výhodnější, než produkty majitelů pojišťoven BETA či GAMA.
Brnkáte na ty nejnižší pudy českého národa a to je závist. Chcete nefér technikou ovlivnit myšlení dalších poslanců. Probouzíte závist k našemu výdělku, ale nikdo nám nezávidí naši práci s lidským mozkem, naše náklady a také selhávání našich klientů. To vše máme hned, pane Šincle, ale výdělek máme mít rozprostřen do příštích 5 let a třást se o něj také 5 let. Zkuste si jen na chvilku představit, pane Šincle, že vám pan Filip či jiný orgán sněmovny poklepe za dva roky na rameno, že jste nepracoval dost dobře, voliči vaše zákonodárné hlouposti už nechtějí a máte vrátit třeba 70% svého výdělku za poslední 2 roky práce v Poslanecké sněmovně! Že už to není tak zralá úvaha, jak jste myslel? Chtěl bych doufat, že jste inteligentní a začnete o mém dopise přemýšlet. Já vím, myšlení je velmi těžká disciplína. Proto se jí tak málo lidí věnuje.

Jsem finanční poradce a zprostředkovatel. Na českém finančním trhu jsem 12 let. Věnuji se zejména investicím mimo pojištění a krytí osobních rizik vybrané části českého obyvatelstva, především lékařů a majitelů společností. V letech 2010 a 2011 jsem byl s vaším prominutím nejúspěšnějším finančním poradcem ve společnosti Fincentrum, kde je aktivních více než 1 500 finančních poradců. Nyní mám vlastní poradenskou firmu HANZL FP, s.r.o. a ve zprostředkování pojištění spolupracuji s broker poolem Bonnet.cz, s.r.o. . Brzy bude moje firma také investičním zprostředkovatelem a bude kromě dalšího poskytovat také špičkové investiční poradenství a zprostředkování. Vím, že finančně poradenská služba mé úrovně na trhu zoufale chybí. Říkají mi to moji klienti a můj model práce neustále vyvíjím. Proto je v logu mé firmy text Jiná liga finančního poradenství. Vy ale děláte vše pro to, aby na tomto trhu nebyla vůbec žádná liga této služby.

Vaše legislativní iniciativa jistě byla po zralé úvaze – ale někoho jiného, kdo se za vás schoval. Kdybyste skutečně znal pojistný trh na straně distribuce, věděl byste, že pravdu má odborný názor pana Šafránka z AFIZ. Je třeba vytvořit registr smluv životního pojištění a selektivně postihovat poradce, kteří přetáčejí po dvou letech vlastní smlouvy, které klientům dělali. Pokud to dělali u smluv, kde se dominantně investuje, je to na okamžité odebrání licence. Slušný poradce tohle u smluv kde se investuje, nedělá. Je to masakrování klienta poplatky z počátečních nákladů a jediným výsledkem je škoda na klientově finančním těle. A slušný poradce pojistky na investice v běžném pojistné dělá jen na minimální běžné pojistné a zbytek do limitů daňové odečitatelnosti doplňuje mimořádným pojistným, na straně poplatníka do 12 000 Kč ročně, na straně jeho zaměstnavatele do 30 000 Kč ročně.

Slušných poradců je zde v republice minimálně 5 000. Ti všichni se bojí o práci. Není žádnou hanbou změnit pojistku na jinou, pokud je to v klientově zájmu. Výhradně jen klientův zájem je ten nejvyšší na trhu. Pokud má dojít k souvisejícím nákladům, poradce by měl klientovi v novém produktu či portfoliu takových produktů současně přinést užitky, které takové náklady značně převýší a ustát tak princip presumpce viny v selektivním vyšetřování, jinak by měl být dohledem finančního trhu potrestán. Ne, pane Šincle, zájem pojišťoven není ten hlavní na trhu. Je opravdu druhotný. Když tohle ještě před hlasováním o zákonu o pojišťovnictví pochopí celá Poslanecká sněmovna, kterou tímto srdečně zdravím, nezávislé finanční poradenství u nás přežije a bude se kultivovat k lepšímu stavu. Spravedlivé vyšetřování, nikoliv plošná poprava nás všech na trhu, to je správná cesta!

Vaše iniciativa nehovoří o regulaci provizí odvislých JEN z rezervotvorné složky pojistění (části běžného pojistného prvních dvou let smlouvy), ale všech provizí v odvětví životního pojištění, tedy také provizí ze všech smluv nastavených třeba dominantně na krytí rizika. Takovým příkladem je i smlouva Flexi od PČS, kterou nelze nastavit jako čistě rizikovou, ale třeba prvních 10 let by se vůbec netvořil kapitál. Modelace sice ukáže, že pak se třeba tvořit začne, ale to je jen proto, že nějaké vážné riziko v daném věku klienta končí a program netuší, že dávno předtím mu slušný poradce doporučí ještě výhodnější smlouvu na krytí rizik. Pojištovny inovují a to je princip i důvod existence finančního poradenství v tomto odvětví našeho oboru.

Pane Šincle, když svůj pozměňovací návrh stáhnete a nahradíte prostou větou, že v rezervotvorném životním pojištění se od 1.1.2016 ZAKAZUJE jakákoliv výše běžného pojistného nad minimální postačitelné pojistné, bude problém s odkupným za první dva roky vyřešen a budete slavný. V otázce přetrvání pojistek, které dominantně kryjí rizika, není sebemenší důvod, aby bylo něco regulováno. Má zvítězit finanční zájem klienta, nikoliv zájem majitelů pojišťoven. To oni určují ceny rizik, tak ať se perou navzájem! Nebude třeba žádné regulace, žádného stropování provizí, ani způsobu jejich výplaty, ani změn doby ručení. Vydělají na tom klienti, distribuce i slušné pojišťovny, co chtějí inovovat své produkty a uspět ve svobodné a spravedlivé konkurenci, bez nefér výhod. Všimněte si, že jsem na první místo dal klienty. O ty jde především. V pojistkách všichni budeme řešit jen rizika a zdravá soutěž produktů navzájem mezi sebou určí, které produkty a které pojišťovny mají právo přežít. Nesmyslné, násilné zákonem nařízené zasahování do tržních vztahů mezi subjekty finančního trhu by vedlo k pokusům jak je obcházet a všem jen ublíží.

Lhát se nemá a vy jste veřejně opakovaně lhal. Není pravdou, že změna pojistky znamená vždy škodu klienta. A je toho více.

S pozdravem Ing. Pavel Hanzl, jednatel HANZL FP, s.r.o.

Riegrova 585/13
419 01 Duchcov

Více na www.hanzlfp.cz a na www.investujeme.cz
pavel.hanzl.hanzlfp@gmail.com
+420 737 720 140

V Duchcově dne 8.5.2015

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.