Pondělí 28. září. Svátek má Václav.

Šrotovné jako nástroj konkurenčního boje

Petr Zámečník 14.04.2009 | 12:52 0 Komentářů

Šrotovné je sporný nástroj stimulu ekonomiky v době recese. Z krátkodobého pohledu může pomoci, dlouhodobě může uškodit. V každém případě se šrotovným stát mísí do tržních vztahů a deformuje trh (pomiňme nyní zda prospěšně, nebo kontraproduktivně).

Šrotovné ale může být a v současnosti stále častěji je i součástí konkurenčního boje soukromých subjektů. Jako první zavedly šrotovné autobazary, kterým jen státní úvahy o jeho zavedení ničily obchod. Nyní je paleta poskytovatelů šrotovného mnohem širší.

Šrotovací prémii lze získat na kola, nábytek, modely letadel či vrtulníků…

Stát ukázal cestu, které se soukromé subjekty samy chytily. „Šrotovné“ se stalo známým pojmem a soukromá společnost, která ho nabízí, již nemusí užívat zdlouhavé marketingové formulace jako „za staré zboží vám dáme slevu“. O propagaci a vysvětlení pojmu „šrotovné“ se postaraly okolní státy i česká politická scéna za přispění médií se souhlasným i odmítavým názorem.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.