Sobota 12. června. Svátek má Antonie.

Patří tištěné vizitky do minulosti?

ghostrider 27.09.2013 | 16:27 0 Komentářů

Spoléháte se na nejmodernější technologie, nebo věříte „starému dobrému“ papíru a tužce? A co si myslíte o vizitkách, mají v dnešní době ještě smysl? Já osobně si myslím, že rozhodně ano. Protože:
Vizitky jsou léty prověřená tradice
Věděli jste, že první vizitka byla předaná už v 17. století? Tomu říkám tradice! A věřím, že jejich funkce přetrvává dodnes. Z čeho jiného si lépe zapamatujete spojení na toho kterého člověka? Respektive kde jinde tyto kontakty snáze najdete?
Někdo může argumentovat mocnou zbraní – elektronickými nebo internetovými vizitkami. Ale ruku na srdce – už jste si elektronickou vizitku připíchli na nástěnku, připnuli magnetem na tabuli či ledničku, nebo si ji snad vlepili do diáře?
Tištěná vs. elektronická
Osobně věřím v sílu obojího. Tedy ideální je zkombinovat klasickou tištěnou vizitku s tou elektronickou. Ta elektronická jasně ukazuje, že jste moderní člověk, co se nebojí nových technologií. Pokud si navíc opravdu vyhrajete s designem i obsahem, určitě zabodujete.
Klasická papírová navštívenka však může zanechat mnohem větší dojem. K vnímání pomocí zraku se tu totiž u příjemce přidávají i další smysly. Při nejmenším je to hmat. A s trochou snahy i čich.
Nejen tisk vizitek, ale i tisk obecně je dnes o míle dál, než byl před pár lety. Umožňuje vám hrát si s tvary, materiály, barvami, strukturou, … Tak toho využijte! Díky tomu si vás totiž váš protějšek může navždy výborně zapamatovat.
„Ano, to je ten s tou vtipnou/originální/zvláštní vizitkou, co vypadala jako …“ To je přesně to, co potřebujete – v očích vašeho klienta budete jedineční.
6 kroků, jak vytvořit vizitku, aby plnila svůj účel
1. Ujasněte si, jaké údaje chcete prezentovat. Držte se zlatého pravidla 3, tj. tři kontaktní údaje bohatě stačí. Na vizitku pak uveďte už jen své jméno, případně pracovní pozici.
2. Navrhněte si design. Pro něj platí jednoduché pravidlo: nebojte se být výrazní, ale nepřehánějte to. Intenzivní barvy jsou vhodné, ale jedna stačí.
3. Nebojte se přijít s něčím neotřelým. Vizitka nemusí být jen „nudná“ obdélníková kartička. Nebojte se motivů, tvarů i materiálů, které budou evokovat vás, vaši práci a vaši firmu.
4. Dbejte na čitelnost a srozumitelnost obsahu. Příliš zdobné fonty jsou obvykle na škodu. Zbytečně moc textu zase snižuje čitelnost. Pozor si dejte také na tučnost a velikost písma. Zkoušejte různé varianty s ohledem na zvolený design a podklad.
5. Vyberte si materiál a povrchovou úpravu. Než pošlete vizitku konečně do tisku, zamyslete se nad tím, na co ji vlastně budete tisknout. Gramáž papíru volte raději vyšší. Povrchovou úpravu vybírejte spíše pole svého vkusu. Mat a lesk jsou jen špičkou ledovce všech možností zpracování.
6. Kontrolujte, kontrolujte, kontrolujte. Nedejte šanci ani jediné chybičce – pravopisem počínaje a souladem informací na vizitkách a v dalších propagačních materiálech konče.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.