Sobota 12. června. Svátek má Antonie.

Jak se „Krize!“ volá, tak se „Krize!“ ozývá…

Petr Zámečník 29.11.2008 | 08:55 0 Komentářů

Svět se zmítá v ekonomické recesi. To se nemůže Česku vyhnout, a tak se české firmy začínají připravovat na přicházející hospodářskou krizi: Začínají šetřit, redukují stav zaměstnanců a přijímají další opatření, která mají zmírnit dopad krize na jejich hospodaření.

Paradoxní je, že čím lépe (= více) se na krizi české firmy připraví, tím tvrdší dopad krize mít bude. České banky jsou relativně zdravé (oproti zahraničním investičním bankám jsou přímo ve skvělé kondici), a tak hlavním nepřítelem českých podnikatelů je zpomalení poptávky ze zahraničí. Ano, na to je třeba se připravit. Ovšem čím více úsporných opatření firmy uskuteční, čím více zaměstnanců propustí, čím méně budou utrácet, tím více bude chybět i domácí poptávka – a tím tíživěji na ně krize dolehne.

Firmy se ale připravit musí. Ty, které zvládnou úsporná opatření a restrukturalizaci výroby lépe, mají větší šanci přežít – a možná i na krizi vydělat. Pokud by společnosti pokračovaly v dosavadním duchu expandující světové ekonomiky, zpomalující zahraniční poptávka by jim zlomila vaz.

Čím lépe se firma na krizi připraví, tím má lepší šanci na přežití. Čím lépe se ale firmy připraví, tím větší dopad krize bude mít… Dalo by se říci: „Jak se „krize“ šeptá, tak se „KRIZE!“ ozývá…“

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.