Sobota 20. července. Svátek má Ilja.

Jak můžou korporace přilákat zaměstnance zpět z home officu?

Vrana 23.03.2019 | 09:35 0 Komentářů

Úklidu ve firmách jsem osobně nikdy nepřikládala velkou důležitost. Zkrátka nutné zlo a úklidová služba to zařídí. Případně když se o úklid střídali zaměstnanci, pamatuji si věčné dohady o tom, kdo má uklidit tento týden, kdo ten další.

Pracovala jsem v menších kancelářích, kde jsme se na úklidu podíleli všichni. Lednice byla hotová katastrofa. Pak jsem pracovala ve velké korporaci. První sídlo firmy nestojí za zmínku, ale stěhování do Pernerovi ulice v Karlínu přinesla změnu k lepšímu. Všechno tam fungovalo. Investice do čistých kanceláří je dle mého priorita. Hned za samotnou investicí do zaměstnanců.

Úklidová firma vs. DIY úklid

Podle mě je úklidová firma v této situaci výhrou a většina společností naštěstí sází na její služby. Především proto, že je pro ně důležitější spokojenost zaměstnanců a jejich způsobilost se plně věnovat práci, než přehnané šetření na úklidu.

Kancelář 21. století

Kdo není freelancerem a zajímá se o židli zaměstnance vám řekne, že mu záleží na prostředí, kde pracuje. Případně bude žádat o možnost práce z domova nebo krásného prostředí “hipsterské kavárny” či alternativního coworkingového prostoru. Obdivuji administrativní budovy, které se snaží navodit atmosféru umělecké kavárny nebo parku s vodotryskem uprostřed budovy.

Do tohoto stylu sice patří nedbalá elegance a naoko staré industriální prostory. Zároveň ale dokonalá čistota tam, kde je to potřeba. Hlavní je pak společný prostor kavárny s prémiovou arabicou, dobré osvětlení, čistý vzduch, stylové doplňky. Do takových kancelářích bych se ráda vracela.

Na prostředí záleží

V zahraničí jdou ještě dál. Velké firmy platí svým kreativním týmům místa v prosvětleném a stylovém coworkingu poblíž pláže., Dobře ví, že prostředí, spokojenost zaměstnanců a efektivita práce jdou ruku v ruce.

Do čeho konkrétně investovat?

Interiérový designér

Myslím si, že nejlepší práci na pozvednutí kvality interiéru odvede profesionální v interiérový designér, nejlépe pak se zkušenostmi na nějakých  projektech. Samozřejmě ne každá společnost si profesionální interiérový design může dovolit. Dobrou zprávou je, že tipů na zlepšení kvality prostředí je více. A někdy jen čistota prostředí pozvedne úroveň administrativních prostorů. A nejen administrativních, ale také komerčních/nákupních center.

Pěkně od podlahy

Vidíte před sebou ten klasický ošklivý zátěžový koberec, kterým se osazovaly firmy v devadesátých letech? Možná je právě ještě ve vaší firmě. V dnešní době už se používají mnohem elegantnější řešení, různé materiály a vzory zátěžových koberců. I když z hlediska minimalismu koberec není potřeba, určitě má svoje opodstatnění. Do budovy se nedostane tolik nečistoty na botách. Koberce je zadrží, v budově se tolik nepráší.

Ještě důležitější než koberce jsou pak vstupní čistící rohože u vstupů do budovy či kanceláří. Ty prý zvládnou zachytit dokonce 90% nečistot, a to už z nich dělá investici, která vám umožní ušetřit tisíce za úklidovou službu. V některých firmách, jako třeba Lindström si můžete rohože jen pronajmout za dobrou cenu včetně vlastních designů, servisu a výměny. Což pro velké administrativní budovy dává celkem smysl.

Úklidová služba

V Lidových novinách psali, že kancelář je špinavější, než WC. Hlavně taková klávesnice počítače je údajně semeništěm nákazy. Na jednom tlačítku najdete zhruba 284 mikrobů. Je to právě tím, že WC někdo alespoň jednou za čas čistí. Ale řekněte, kdo z vás si někdy dělal starosti se svojí klávesnicí nebo pracovní plochou stolu v práci? Já teda ne.

Prostor kuchyňky

Mikrobiolog Gerba v devadesátých letech a na přelomu století zjišťoval, v jak špinavém prostředí pracujeme a žijeme. Vyzkoumal, že ve firemní kuchyňce se obvykle vyskytuje 400 krát více mikroorganismů než na záchodovém prkénku.Vymýtit mikroorganismy ale jde v několika jednoduchých krocích, právě díky službám úklidové služby a vhodným hygienickým přípravkům.

Čistotou k produktivitě práce

Investice do čistoty prostředí firmy se tedy určitě vyplatí, snížíte tím míru absencí a lidé se budou do kanceláří rádi vracet. A možná budou i méně konvertovat nebo odcházet na volnou nohu.