CZK/€ 25.235 -0,36%

CZK/$ 23.713 -0,23%

CZK/£ 29.534 -0,43%

CZK/CHF 25.979 -0,25%

18. 05. 2017

0 komentářů

Češi pomalu přicházejí na chuť elektromobilům, kdo je řídil, o nich uvažuje. Hlavní překážkou je stále cena a nedostatek informací

 

Z exkluzivního průzkumu pro ČSOB Leasing vyplývá, že koupi elektromobilu zvažuje za současné situace více než třetina Čechů. Pokud by pořizovací cena elektromobilu odpovídala ceně běžného vozu, uvažovalo by o koupi až 75 % respondentů.  Překážkou je také neznalost – téměř polovina dotazovaných si myslí, že elektromobil nelze nabíjet z běžné zásuvky, a pouze necelá čtvrtina lidí ví, že na elektromobil je možné čerpat dotace. Mezi těmi, kteří elektromobil už řídili, uvažuje o jeho koupi 81 %. S rozšířením povědomí pomůže program Čistá mobilita ČSOB Leasing.

Loading



 

Neznalost ovlivňuje poptávku

Vysoká cena také ovlivňuje míru informací o tom, jak tyto vozy fungují. Povědomí o technických parametrech elektromobilů zatím není velké. Nižší cena by však mohla posílit zájem o tuto problematiku. U technických parametrů, jako je doba nabíjení, možnosti nabíjení, životnost či provozní náklady, vždy minimálně pětina lidí vůbec nedokázala otázku posoudit a volila odpověď „nevím“. V případě možnosti získat na nákup elektromobilu dotaci tvořily odpovědi „nevím“ dokonce polovinu.

„Z průzkumu nám vyplynulo, že informovanost Čechů v oblasti elektromobility je zatím nízká. Polovina lidí si zatím nedokáže představit, jakou mají elektromobily dojezdovou vzdálenost. Stejně tak si myslí, že provoz elektromobilu je výrazně dražší než ve skutečnosti, a netuší, že lze elektromobil dobíjet doma. Respondenti často uváděli, že je téma elektromobility velice zajímavé a sami se cítí být nedostatečně informovaní. Proto zde vidíme velký potenciál ke zlepšení a budeme se snažit pomocí našeho programu Čistá mobilita povědomí zvyšovat,“ říká Josef Rosenkranz, místopředseda představenstva ČSOB Leasing.

 

REKLAMA

Pro lepší životní prostředí

Nejvíce respondentů má elektromobil spojen s pozitivním vlivem na životní prostředí, tichý chod motoru a využití nových technologií jsou nejčastěji označované výhody elektromobilů, shodne se na tom osm lidí z deseti. Mezi výhody se zařadily i náklady na provoz, dlouhodobost investice a komfort při jízdě. Tyto aspekty však čtvrtina až třetina lidí vůbec nedokázala posoudit.

K jednoznačným nevýhodám elektromobilů patří podle respondentů nízký počet rychlonabíjecích stanic, doba nabíjení, dojezd a v neposlední řadě cena. Za nevýhodu je označily vždy minimálně ¾ dotazovaných.

Elektromobily jsou návykové

REKLAMA

Jasná souvislost se prokázala mezi zájmem a přímou zkušeností. Mezi těmi, kteří elektromobil už řídili, uvažuje o jeho koupi 81 %. Data naznačují, že zájem o koupi elektromobilu není ve většině případů pouze deklaratorní, ale že vedl zájemce k vyzkoušení vozidla v praxi.

Zájem o koupi elektromobilu mírně roste s příjmem dotázaného. Z hlediska věku ho nejčastěji projevují lidé z nejmladší věkové skupiny a pak lidé mezi pětatřiceti a pětapadesáti lety. Rozdíly podle příjmu i věku však nejsou dramatické.

Program Čistá mobilita podporuje nákup elektromobilů

Průzkum ukázal, že polovina Čechů vůbec neví, že může na elektromobil získat dotaci a 29 % si dokonce myslí, že žádné takové dotace neexistují. Čistá mobilita je unikátním programem ČSOB Leasingu, který podporuje získání dotací určených pro rozvoj mobility s využitím alternativních paliv v kombinaci s nabídkou výhodného financování a pojištění takovýchto vozidel.

REKLAMA

Plán je zaměřen na využití alternativních druhů paliv, lepší kvalitu ovzduší a snížení emisí znečišťujících látek a skleníkových plynů vznikajících z dopravy.

„Čistá mobilita je programem, který se snaží podpořit zájemce o nákup a užívání vozu s alternativním druhem paliva. Kromě financování, pojištění, pomoci s výběrem auta, umíme také pomáhat se zprostředkováním dotací,“ říká Oldřich Freidinger, manažer marketingu ČSOB Leasing.

Nová Autopůjčka také zvýhodní elektromobily

Z dat ČSOB Leasingu je také zřejmé, že největší zájem mezi automobilovými značkami je o Nissan. Velmi oblíbená jsou také auta značek Tesla a BMW. Klienti si nejčastěji berou elektromobil na operativní leasing nebo úvěr.

ČSOB Autopůjčka představuje novou výhodnou možnost financování automobilů. Kombinuje financování vozu a také doplňkové služby související s provozem, jako je balíček pojištění KOMPLEX, FLEXI splácení, které umožňuje přizpůsobit splácení Autopůjčky životní situaci, a obsahuje také asistenční službu AUTOPILOT jako bonus.

„Chceme zvyšovat nejen povědomí o výhodách elektromobilů, ale také samozřejmě podporujeme naše klienty, kteří se rozhodnou pro jejich koupi. Proto v rámci ČSOB Autopůjčky přicházíme navíc s dalším zvýhodněním pro elektromobily, které zajišťuje výhodná úroková sazba 2,89 % p. a., povinné ručení po celou dobu financování zdarma a výhodné havarijní pojištění. Autopůjčku navíc může klient kombinovat s dotacemi, které dokáží významně snížit pořizovací cenu elektromobilu,“ uzavírá Oldřich Freidinger.

 

Více informací a reprezentativní příklad najdete zde:

https://www.csobleasing.cz/lide/potreby/kalkulacka-uverovych-splatek

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Tesle se v novém roce daří

Automobilka Tesla na začátku ledna překonala hodnotu technologického giganta Facebooku. V žebříčku je aktuálně pátá za věhlasnými značkami Amazonem, Microsoftem, Alphabetem a Applem. Co za raketovým růstem značky stojí?

Text: Karel Pučelík

18. 01. 2021


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *