CZK/€ 25.265 +0,14%

CZK/$ 23.707 +0,19%

CZK/£ 29.516 +0,05%

CZK/CHF 26.084 +0,21%

02. 06. 2016

0 komentářů

Subjekty:

Sociální podnikání se nedá postavit pouze na nadšení, učí firmy akcelerátor Impact First

 


 

Do programu Impact First se od podzimu 2015 mohou hlásit zejména týmy a organizace, které budují nebo provozují sociální firmu, tzn. nabízejí práci nebo služby znevýhodněným občanům. “Naším akcelerátorem chceme oslovit právě ty, kteří mají vůli měnit věci kolem sebe. My jim pomáháme posunout jejich projekty k trvale udržitelnému byznys modelu, a to i prostřednictvím koučinku, mentoringu, tréninku marketingových a obchodních dovedností,” vysvětluje Hana Kavánková, projektová manažerka Impact First. 

Poptávka po byznysovém nastavení tzv. sociálního podnikání sílí. Organizace, které dávají práci lidem na okraji společnosti, málokdy uspěly, protože zaměstnávat tuto cílovou skupinu je zkrátka drahé. Je totiž potřeba jim věnovat spoustu času – začít úplně odznova, naučit je základním pracovním návykům, jako je například vstát včas, pracovat víc než dvě hodiny denně, omlouvat se, pokud onemocní, atd.

Akcelerátor Impact First proto během pěti měsíců intenzivní práce učí sociální firmy, že základem úspěchu je znalost klientů a dobrý produkt, nejenom nadšení pomáhat. Do každého tzv. běhu postoupí deset finalistů, čtyři nejlepší dostanou šanci své produkty a služby otestovat. Vítěz si odnáší 50 tis. Kč. “Programem zatím prošlo 20 projektů, v červnu budeme znát druhého vítěze a v říjnu se uzavírají přihlášky pro třetí běh,” shrnuje Hana Kavánková.

Petr Steklý, vítěz prvního běhu Impact First a jednatel úklidové firmy Socialtrade, která na Kolínsku dává práci dlouhodobě nezaměstnaným, shrnuje přínosy akcelerátoru: “Impact First vás mentálně posune zcela jinam. Začali jsme úplně jinak finančně plánovat. Z nezisku jsme totiž zvyklí rozpočtovat nejprve úvazky, pak až k nim přidávat aktivity. V byznysu je to naopak – máte produkt a k němu počítáte, zda jej a za jakou cenu dokážete prodat.”

Naučili se například nápady nejprve testovat a prototypovat či vytvořit si nabídkový list. “Chystat věci od stolu a po půl roce zjistit, že nefungují, je zbytečně drahé,” říká Petr Steklý, proč je dobré plánovat. “Loňský rok jsem strávil networkingem a mluvil jsem s lidmi o našich nápadech. Všem se líbily, ale nevěděli jsme, jak konkrétně spolupracovat. Teď už mám nabídkový list s produkty za jasnou cenu,” uzavírá Petr Steklý.

REKLAMA

Impact First patří do programu sociálního bankovnictví České spořitelny Krok za krokem. Od září 2015 nabízí bankovní služby pro firmy a neziskovky se sociálním přesahem, které k nim dnes mají přístup omezený nebo dokonce žádný. Součástí nabídky jsou také rozvojové nástroje – kromě akcelerátoru Impact First je to například fundraisingová akademie FRIN, mentoring a koučink. Více informací na www.krokzakrokem.cz.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Šest největších bank v ČR mělo za první čtvrtletí nižší zisk o 8 %

Foto: Shutterstock O necelou miliardu korun klesl v prvním čtvrtletí 2021 čistý zisk šesti největším bankám v České republice, a to z 10,4 na 9,6 miliardy Kč. Vyplývá to z kvartálních výsledků zveřejněných jednotlivými bankami. Ztrátu ovlivněnou důsledky pandemie covid-19 zaznamenaly pouze čtyři banky, dvě naopak svůj […]

Text: Milan Vodička

13. 05. 2021


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *