12. 01. 2017
Subjekty:
Skřítci pomohli Poštovní spořitelně výrazně zvýšit objem poskytnutých půjček
Spojení dobře zvolené reklamní strategie a dobrého produktu funguje. Kromě výsledků prodejů to potvrdilo i vyhodnocení kampaně, které si Poštovní spořitelna nechala vypracovat od agentury Ipsos. Z hodnocení vyplývá, že největší výhodou kampaně se skřítky je její zapamatovatelnost a dobré propojení se značkou.
Jarní část kampaně zaznamenalo 60 % dotazovaných a 40 % z nich si ji podle šetření spojilo se značkou Poštovní spořitelny. V případě televizního spotu se jednalo dokonce o 64 % z těch, kteří jej viděli. Více než polovině lidí se kampaň líbila a 41 % ji shledalo zábavnou.
To, že kampaň zafungovala, potvrzuje i více než trojnásobný nárůst žádostí o půjčku u neklientů Poštovní spořitelny. V říjnu 2016 zažádal o úvěr dokonce největší počet neklientů od uvedení poštovní půjčky na trh. V podzimní kampani zaznamenaly poštovní půjčky na všech pobočkách České pošty, Finančních centrech i online nárůst o 40 %, v jarní kampani šlo dokonce o růst ve výši 59 % oproti období před kampaní. V období jarní kampaně jsme prodali dvakrát více půjček v porovnání se srovnatelným obdobím roku 2015.
Jednoduchost a dostupnost
Úspěšnost kampaně samozřejmě podpořil i fakt, že se jedná o velmi dostupnou půjčku, kterou lze získat s úrokem od 5,7 %, na všech pobočkách Poštovní spořitelny.
REKLAMA
Největší nárůst přitom zaznamenaly přepážky Poštovní spořitelny na České poště. V jarní části kampaně si tam přišlo půjčit o 68 % lidí více než před kampaní, v listopadové kampani šlo o růst 54 %. Kampaň přispěla i k obrovskému skoku, co se týče sjednávání půjček online. Jen v podzimní kampani vzrostl zájem o poštovní půjčky na webu o 189 %.
„Jsem přesvědčená, že v kampani rozhodovala jednoduchost a dostupnost. Když má produkt tyto výhody, tak je vhodné ve stejném duchu nastavit i komunikaci. I proto se jedná o jednu z nejúspěšnějších kampaní Poštovní spořitelny za poslední roky,” uvedla výkonná ředitelka Skupinové komunikace ČSOB Renata Němcová Pixová.
Poštovní spořitelna chce hlavní aktéry komunikace, tedy červené postavičky v čele se skřítkem Radostínem, využívat i nadále. „Jarní a podzimní vlna kampaně se soustředila na představení půjčky prostřednictvím skupiny našich maskotů. Nyní se v komunikaci chystáme více využívat jednotlivé skřítky, protože každý z nich nabízí specifické produkty,“ doplnila Němcová Pixová.
Skřítci otevřeli Poštovní spořitelně možnost lépe komunikovat na všech frontách, a to například i v oblasti technických sdělení, jakými jsou informace o vypršení platnosti karty nebo pozvánka na pobočku. Během kampaně se podle Renaty Němcové Pixové na pobočkách rovněž dařilo nabízet i další produkty, jako jsou úvěry na bydlení, pojištění a spoření.
Na nejvýhodnější sazbu 5,7 % klienti dosáhnou díky konsolidaci stávajících úvěrů. Stačí si k Poštovní spořitelně převést úvěry v celkové výši alespoň 50 000 korun a zároveň i platební styk. Půjčku lze sjednat na všech pobočkách pošty, Finančních centrech i online.