Oznámení Raiffeisenbank k zablokování debetních karet pro platbu na internetu:
Vzhledem k rostoucím počtům pokusů o zneužití platební karty především u zahraničních internetových obchodníků jsme všem uživatelům eKonta, kteří svou debetní kartu měli povolenou pro internetové transakce, tuto možnost zablokovali. Děláme maximum pro ochranu peněz našich klientů a k uzamčení internetových transakcí jsme tak sáhli přesto, že nedošlo k žádnému bezprostřednímu ohrožení karet našich klientů. Klienty o této změně postupně informujeme prostřednictvím schránek v jejich internetovém bankovnictví.
Toto nastavení je preventivní a klienti jej mohou kdykoli změnit dle své potřeby jednoduchým kliknutím ve svém internetovém bankovnictví. (návod zde: V levém menu v internetovém bankovnictví zvolte položku PLATEBNÍ KARTY, NASTAVENÍ, v případě více karet vyberte kartu kliknutím na pořadové číslo, na listu karty dole v části ZMĚNIT NASTAVENÍ zvolte E-COMMERCE, zaškrtněne políčko POVOLIT E-COMMERCE TRANSAKCE a dále certifikujte změnu standardním způsobem použitím certifikačního kódu a I-PINU. Karty tedy nyní nemají internetové transakce automaticky povoleny, je nutný aktivní souhlas klienta.
Pro platby na internetu doporučujeme využívat speciální internetovou kartu, kterou lze používat pouze na internetu a klient si na ní může upravovat limity dle své potřeby. Klienti rovněž mohou využít ojedinělou službu zamykání platební karty, kdy kartu před použitím odemknou prostřednictvím SMS a po provedení transakce je karta opět automaticky zamčena a nelze ji tak zneužít.