Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.sk InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk Ověření poradců Ověření poradců

Děkujeme našim partnerům:

fincentrum-mensi-nove

logo-fctr-real-hypoindex

logo

fecif


Příběh z praxe: Jak přijít o 1,5 mil. Kč přes IŽP

Příběh z praxe: Jak přijít o 1,5 mil. Kč přes IŽP

Co může přimět člověka k uzavření „spořicího“ investičního životního pojištění na 50 tis. Kč měsíčně? Důvěra…

Příběh začíná schůzkou s klientem, který má údajně přeplatek na pojistné smlouvě a špatně nastavené SIPO. Vzhledem k tomu, že klient je zvídavý, chvilku si povídáme a debatujeme. Náhle klient jen tak prohodí, že si spoří docela dost peněz do pojistné smlouvy – do jaké jiné, nežli do investičního životního pojištění.

Po chvilce bylo vidět, že klient lehce znejistil. To jsme si povídali na téma hodnota investice, výše odkupného a výše poplatků (zvláště počátečních jednotek). Klient pronesl: „Kdybyste věděl, kolik jsem si tam již naspořil….“ A tak jsme požádali pojistitele, aby nám rozklíčoval zaplacené platby ze strany klienta, hodnotu investice, možnosti mimořádného výběru či výši odkupného.

Došlo na střet s realitou a klient se přesvědčil o „výhodnosti“ spoření do pojistné smlouvy. Klient měl starší smlouvu, cca 2 roky, kde si platil pár korun. Řádově pár stokorun. Náhle ale došlo k rapidnímu navýšení platby běžně placeného pojistného na 50 000 Kč měsíčně. A světe div se! Přibližně 25. měsíc (možná 26. či 27., to ale není podstatné) byla „poradcem“ platba pojistného snížena. Již ale ne na stokoruny, ale „jen“ na střední tisícikoruny.

Celkem bylo do smlouvy klientem zaplaceno cca 1,5 mil. Kč, kdy podstatná část byla zaslána ve 2 letech a nějakém tom měsíci. Že je to krádež za bílého dne? A tipujete, že smlouvu uzavřel „Vlk z Prahy“? Kdepak. Tato kauza je nová úroveň „finančního poradenství“.

Co motivovalo klienta k uzavření tak vysoké úložky? Logicky – vlastní investice a zhodnocení prostředků. Ale v hlavně jde o to, že klient si chtěl fakticky spořit částku nižší – cca 35 000 Kč! A tak proč si „spořil“ 50 000 Kč? Na doporučení zprostředkovatele! „Chcete vysoké zhodnocení? Já vám jej nabídnu: spořte si svých 35 000 Kč, kliente, a já vám budu po dobu 2 let platit zbylých 15 000 Kč (do pojistné smlouvy samozřejmě).“  A to je přeci fantastické zhodnocení! A to prosím nepočítáme výnosy pojišťovny.  Kdo by neuzavřel?

A také si říkáte, že se klient měl zeptat: „Z čeho to budete platit, pane poradče?“ Inu, nezeptal se. A proč? Proč klient nepochyboval? Měl k poradci důvěru.

Případ je rafinovanější, než se zdá na první pohled. Poradce pracoval pro zaměstnavatele klienta – resp. měl na starost zprostředkovávat příspěvek zaměstnavatele na penzijní připojištění (dnes doplňkové penzijní spoření) či životní pojištění dle volby zaměstnanců. (Hádejte, kolik bylo sjednáno příspěvků na „penzi“…)

Jinými slovy: zaměstnavatel měl sjednaného finančního zprostředkovatele, který měl zabezpečovat agendu příspěvků (benefitů) od zaměstnavatele. Pan poradce si vybudoval důvěru jak na straně zaměstnavatele, tak i zaměstnanců. Poté přišel s touto nabídkou pro zaměstnance a to prosím formou „reklamní akce“! Dokonce i s letákem se slovy: „Limitovaná nabídka platí pro uzavření smlouvy životního pojištění – budete si dávat částku X a my vám poměrnou částku Y doplatíme!  Dáme vám až 30 plateb, takže kdo dříve uzavře, více dostane!“ Ten, kdo měsíc „prováhal“ dostal „jen“ 29 plateb…

Zaměstnanci byli doslova zmateni, resp. byla zneužita jejich důvěra. Byl jim velmi mylně (lživě) prodán produkt „výhodné spořící pojistky“, „zastřešené“ zaměstnavatelem (ač v tom byl zaměstnavatel nevinně, to podotýkám). Nemluvě o prodeji samotné pojistky jako takové.

Klient měl schůzku ještě s dalším poradcem, sdružením na ochranu spotřebitele a právníkem. A to nejen pro ověření skutečností a shrnutí faktů, ale i pro zjištění možností navrácení (a já se nebojím to slovo použít) ukradených peněz klienta. O nekalých praktikách poradce nemluvě …

A jaký bude další postup?

S klientem zkusíme zjednat nápravu. Uvidíme, jak se k případu postaví poradce, makléřská společnost, pojišťovna (která má také máslo na hlavě), ČNB atd. Příběh nyní pokračuje v rukou právníka. Jakmile se posune libovolným směrem, přineseme jeho pokračování.

Anketa

Máte svého finančního poradce?

Ano. (235)
 
Ne. (318)
 
Jsem finanční poradce. (790)
 Celkem hlasovalo 1343 čtenářů

Příběh z praxe: Jak přijít o 1,5 mil. Kč přes IŽP >> sdílejte na sociálních sítích

 
Reklama

 

 

Poslední přidané komentáře (celkem 143 komentářů)

Re: Re: Abc | 07.10.2014 18:33
Re: Michal D. | 07.10.2014 18:18
Jiří | 07.10.2014 16:58
Re: Re: Michal D. | 07.10.2014 16:43
Re: já | 07.10.2014 16:21

Přidejte komentář

* Pokud je obrázek nečitelný, nový načtete kliknutím na obrázek.
Pro přihlášené se kontrolní obrázek nezobrazuje. Přihlašte se či se zaregistrujte pokud ještě nemáte účet.
Opište text z obrázku: *

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.


Reklama

banner-investujeme-ceskych100

Články z Finanční poradenství

Michal Bureš | 27.06.2016 00:00 Certifikace €FA pro finanční poradce? Rozhodně ano

Pokud chcete být opravdu kvalitním finančním poradcem, nepřemýšlejte o tom, kolik tento kurz stojí, kolik vám zabere času a že je potřeba se učit, ale přemýšlejte o tom, co všechno NAVÍC díky tomuto vzdělávání přinesete klientům, kolik lidí se díky tomu stane spokojenější, kolika lidem pomůžete k zabezpečení rodiny a k finanční nezávislosti a kolika lidem výrazně zvýšíte finanční gramotnost. Celá zpráva »

Komentářů: 16 / 16 Poslední komentář: 28.06.2016 15:26

Zbyněk Drobiš | 23.06.2016 00:00 Ondřej Tichota: Pomáháme spotřebitelům ve sporech s obchodníky z jiných zemí EU

Doba dovolených se nezadržitelně blíží a spotřebitel se může setkat s řadou problémů v zahraničí. Zrušené a zpožděné lety, problémy se zavazadly a nákupy přes internet, problémy s ubytovacími službami, spory s cestovními kancelářemi a autopůjčovnami, reklamace zboží zakoupeného v kamenných prodejnách v zahraničí… Evropské spotřebitelské centrum může spotřebiteli pomoci. Jak? Odpovídá Ondřej Tichota, poradce pro komunikaci u Evropského spotřebitelského centra ČR. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Paul Stanfield | 20.06.2016 00:00 Mají spotřebitelé a poradci konečně stejné cíle?

Poslední rok či dva mě zaráží fakt, že stále složitější regulaci vnímají negativně nejen finanční poradci a finanční zprostředkovatelé, ale i spotřebitelé. Zejména skupiny spotřebitelů mají rostoucí obavy z jejího nepříznivého dopadu na širokou veřejnost. Celá zpráva »

Komentářů: 1 / 1 Poslední komentář: 20.06.2016 14:32

Jiří Šindelář | 16.06.2016 00:00 Má stát chránit spotřebitele, anebo pojišťovny?

Přesně takovou otázku bude muset po nepřijetí usnesení rozpočtového výboru k „lex provize“ řešit poslanecká sněmovna. Pro nezúčastněné, „lex provize“ je míněna jednoparagrafová vládní novela zákona o pojišťovacích zprostředkovatelích, kterou se již přes rok snaží pojišťovny a koaliční levice prosadit regulaci odměn pojišťováků. Nu a druhé čtení napsalo v podivuhodném příběhu této novely další nadmíru zajímavou stránku. Celá zpráva »

Komentářů: 3 / 3 Poslední komentář: 16.06.2016 14:22

Jakub Mokroš | 13.06.2016 00:00 Finanční poradenství v roce 2016

Obor finančního poradenství patří v západní společnosti mezi nejprestižnější a v žebříčcích povolání se spolu s lékaři a právníky tyčí na čelních příčkách. V České republice je ale situace odlišná a mnoho lidí by tento obor stále zařadilo na spod žebříčku mezi podřadná povolání. Proč to tak je a kde je pravda? Celá zpráva »

Komentářů: 10 / 10 Poslední komentář: 14.06.2016 18:02Další články »

Krátké zprávy z Finanční poradenství

17.06.2016 13:11 SWOT analýza „Refinančného boomu“

Píšeme na Investujeme.sk: Situácia na finančnom trhu sa po 21.marci tohto roku sa výrazne zmenila. Dnešok prináša klientom, finančným sprostredkovateľom a bankám množstvo príležitostí ale aj hrozieb. V nasledujúcom prehľade preto prinášame analýzu aktuálneho stavu s pozitívami, negatívami, príležitosťami aj hrozbami tejto doby očami územného riaditeľa Fincentra Romana Gálika. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

02.06.2016 11:58 Hypotéky zvyšujú hlad po finančnom sprostredkovaní

Píšeme na Investujeme.sk: Súčasný hypotekárny boom zvýšil okrem úverov na bývanie záujem i o ďalšie služby. Konkrétne ide o finančné sprostredkovania. Ľudia si čoraz viac uvedomujú, že k získaniu výhodných podmienok potrebujú poradenstvo odborníka, a že im nestačia vlastné sily. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

01.06.2016 11:52 O provize pro pojišťováky se vede opět ve Sněmovně boj

Další kolo tématu, které loni téměř rozložilo koalici se vrací na pole Sněmovny. Zákon o pojišťovacích zprostředkovatelích má dojít nové podoby a počítá s koncem přetáčení smluv. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

17.05.2016 11:57 Flexibilita, ponuka, starostlivosť - najsilnejšie piliere finančného sprostredkovania

Píšeme na Investujeme.sk: Čoraz viac ľudí vkladá dôveru v oblasti financií finančnému sprostredkovateľovi. V praxi oceňujú najmä široké portfólio možností, prehľad a komplexnú opateru v otázke peňazí. Priestor na rozvoj finančného sprostredkovania na Slovensku stále existuje. Celá zpráva »

Komentářů: 2 / 2 Poslední komentář: 19.05.2016 10:19

12.05.2016 15:13 Největší nezávislý kongres pro finanční poradce FPG MoneyExpo Profi 2016

Již ve středu 25. května se uskuteční v Praze-Pankráci největší nezávislý kongres finančních poradců v ČR. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0Další krátké zprávy »

Anketa

Jakou správu portfolia upřednostňujete?

Pasivní. (155)
 
Aktivní. (154)
 
Žádnou. (761)
 Celkem hlasovalo 1070 čtenářů

Nejčtenější články z Finanční poradenství za posledních 14 dní

Zbyněk Drobiš | 23.06.2016 00:00 Ondřej Tichota: Pomáháme spotřebitelům ve sporech s obchodníky z jiných zemí EU

Doba dovolených se nezadržitelně blíží a spotřebitel se může setkat s řadou problémů v zahraničí. Zrušené a zpožděné lety, problémy se zavazadly a nákupy přes internet, problémy s ubytovacími službami, spory s cestovními kancelářemi a autopůjčovnami, reklamace zboží zakoupeného v kamenných prodejnách v zahraničí… Evropské spotřebitelské centrum může spotřebiteli pomoci. Jak? Odpovídá Ondřej Tichota, poradce pro komunikaci u Evropského spotřebitelského centra ČR. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Paul Stanfield | 20.06.2016 00:00 Mají spotřebitelé a poradci konečně stejné cíle?

Poslední rok či dva mě zaráží fakt, že stále složitější regulaci vnímají negativně nejen finanční poradci a finanční zprostředkovatelé, ale i spotřebitelé. Zejména skupiny spotřebitelů mají rostoucí obavy z jejího nepříznivého dopadu na širokou veřejnost. Celá zpráva »

Komentářů: 1 / 1 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00

Jiří Šindelář | 16.06.2016 00:00 Má stát chránit spotřebitele, anebo pojišťovny?

Přesně takovou otázku bude muset po nepřijetí usnesení rozpočtového výboru k „lex provize“ řešit poslanecká sněmovna. Pro nezúčastněné, „lex provize“ je míněna jednoparagrafová vládní novela zákona o pojišťovacích zprostředkovatelích, kterou se již přes rok snaží pojišťovny a koaliční levice prosadit regulaci odměn pojišťováků. Nu a druhé čtení napsalo v podivuhodném příběhu této novely další nadmíru zajímavou stránku. Celá zpráva »

Komentářů: 3 / 3 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00

Jakub Mokroš | 13.06.2016 00:00 Finanční poradenství v roce 2016

Obor finančního poradenství patří v západní společnosti mezi nejprestižnější a v žebříčcích povolání se spolu s lékaři a právníky tyčí na čelních příčkách. V České republice je ale situace odlišná a mnoho lidí by tento obor stále zařadilo na spod žebříčku mezi podřadná povolání. Proč to tak je a kde je pravda? Celá zpráva »

Komentářů: 10 / 10 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00Další články »