Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.sk InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk Ověření poradců Ověření poradců

Děkujeme našim partnerům:

fincentrum-mensi-nove

logo-fctr-real-hypoindex

logo

fecif


Příběh z praxe: Jak přijít o 1,5 mil. Kč přes IŽP

Příběh z praxe: Jak přijít o 1,5 mil. Kč přes IŽP

Co může přimět člověka k uzavření „spořicího“ investičního životního pojištění na 50 tis. Kč měsíčně? Důvěra…

Příběh začíná schůzkou s klientem, který má údajně přeplatek na pojistné smlouvě a špatně nastavené SIPO. Vzhledem k tomu, že klient je zvídavý, chvilku si povídáme a debatujeme. Náhle klient jen tak prohodí, že si spoří docela dost peněz do pojistné smlouvy – do jaké jiné, nežli do investičního životního pojištění.

Po chvilce bylo vidět, že klient lehce znejistil. To jsme si povídali na téma hodnota investice, výše odkupného a výše poplatků (zvláště počátečních jednotek). Klient pronesl: „Kdybyste věděl, kolik jsem si tam již naspořil….“ A tak jsme požádali pojistitele, aby nám rozklíčoval zaplacené platby ze strany klienta, hodnotu investice, možnosti mimořádného výběru či výši odkupného.

Došlo na střet s realitou a klient se přesvědčil o „výhodnosti“ spoření do pojistné smlouvy. Klient měl starší smlouvu, cca 2 roky, kde si platil pár korun. Řádově pár stokorun. Náhle ale došlo k rapidnímu navýšení platby běžně placeného pojistného na 50 000 Kč měsíčně. A světe div se! Přibližně 25. měsíc (možná 26. či 27., to ale není podstatné) byla „poradcem“ platba pojistného snížena. Již ale ne na stokoruny, ale „jen“ na střední tisícikoruny.

Celkem bylo do smlouvy klientem zaplaceno cca 1,5 mil. Kč, kdy podstatná část byla zaslána ve 2 letech a nějakém tom měsíci. Že je to krádež za bílého dne? A tipujete, že smlouvu uzavřel „Vlk z Prahy“? Kdepak. Tato kauza je nová úroveň „finančního poradenství“.

Co motivovalo klienta k uzavření tak vysoké úložky? Logicky – vlastní investice a zhodnocení prostředků. Ale v hlavně jde o to, že klient si chtěl fakticky spořit částku nižší – cca 35 000 Kč! A tak proč si „spořil“ 50 000 Kč? Na doporučení zprostředkovatele! „Chcete vysoké zhodnocení? Já vám jej nabídnu: spořte si svých 35 000 Kč, kliente, a já vám budu po dobu 2 let platit zbylých 15 000 Kč (do pojistné smlouvy samozřejmě).“  A to je přeci fantastické zhodnocení! A to prosím nepočítáme výnosy pojišťovny.  Kdo by neuzavřel?

A také si říkáte, že se klient měl zeptat: „Z čeho to budete platit, pane poradče?“ Inu, nezeptal se. A proč? Proč klient nepochyboval? Měl k poradci důvěru.

Případ je rafinovanější, než se zdá na první pohled. Poradce pracoval pro zaměstnavatele klienta – resp. měl na starost zprostředkovávat příspěvek zaměstnavatele na penzijní připojištění (dnes doplňkové penzijní spoření) či životní pojištění dle volby zaměstnanců. (Hádejte, kolik bylo sjednáno příspěvků na „penzi“…)

Jinými slovy: zaměstnavatel měl sjednaného finančního zprostředkovatele, který měl zabezpečovat agendu příspěvků (benefitů) od zaměstnavatele. Pan poradce si vybudoval důvěru jak na straně zaměstnavatele, tak i zaměstnanců. Poté přišel s touto nabídkou pro zaměstnance a to prosím formou „reklamní akce“! Dokonce i s letákem se slovy: „Limitovaná nabídka platí pro uzavření smlouvy životního pojištění – budete si dávat částku X a my vám poměrnou částku Y doplatíme!  Dáme vám až 30 plateb, takže kdo dříve uzavře, více dostane!“ Ten, kdo měsíc „prováhal“ dostal „jen“ 29 plateb…

Zaměstnanci byli doslova zmateni, resp. byla zneužita jejich důvěra. Byl jim velmi mylně (lživě) prodán produkt „výhodné spořící pojistky“, „zastřešené“ zaměstnavatelem (ač v tom byl zaměstnavatel nevinně, to podotýkám). Nemluvě o prodeji samotné pojistky jako takové.

Klient měl schůzku ještě s dalším poradcem, sdružením na ochranu spotřebitele a právníkem. A to nejen pro ověření skutečností a shrnutí faktů, ale i pro zjištění možností navrácení (a já se nebojím to slovo použít) ukradených peněz klienta. O nekalých praktikách poradce nemluvě …

A jaký bude další postup?

S klientem zkusíme zjednat nápravu. Uvidíme, jak se k případu postaví poradce, makléřská společnost, pojišťovna (která má také máslo na hlavě), ČNB atd. Příběh nyní pokračuje v rukou právníka. Jakmile se posune libovolným směrem, přineseme jeho pokračování.

Anketa

Máte svého finančního poradce?

Ano. (225)
 
Ne. (309)
 
Jsem finanční poradce. (771)
 Celkem hlasovalo 1305 čtenářů

Příběh z praxe: Jak přijít o 1,5 mil. Kč přes IŽP >> sdílejte na sociálních sítích

 
Reklama

 

 

Poslední přidané komentáře (celkem 143 komentářů)

Re: Re: Abc | 07.10.2014 18:33
Re: Michal D. | 07.10.2014 18:18
Jiří | 07.10.2014 16:58
Re: Re: Michal D. | 07.10.2014 16:43
Re: já | 07.10.2014 16:21

Přidejte komentář

* Pokud je obrázek nečitelný, nový načtete kliknutím na obrázek.
Pro přihlášené se kontrolní obrázek nezobrazuje. Přihlašte se či se zaregistrujte pokud ještě nemáte účet.
Opište text z obrázku: *

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.


Reklama

banner-investujeme-ceskych100

Články z Finanční poradenství

Petr Zámečník | 26.05.2016 00:00 Regulace provizí aneb Kam kráčí legislativa

Regulace provizí za zprostředkování životního pojištění je žhavým tématem již několik let. Jaký je výhled a budoucnost regulace? Celá zpráva »

Komentářů: 2 / 2 Poslední komentář: 26.05.2016 10:04

Petr Zámečník | 24.05.2016 00:00 Vstup Aegonu do Chytrého Honzy: Jen první krok?

Chytrý Honza si koupil broker pool Bonnet.cz. Následně do společnosti vstoupil Aegon. To ale není zdaleka vše. Kdo Chytrého Honzu ovládne a co chystá? Celá zpráva »

Komentářů: 11 / 11 Poslední komentář: 25.05.2016 15:53

Zbyněk Drobiš | 19.05.2016 00:00 Pomoc pro spotřebitele: Řešení přeshraničních sporů online

„S využitím online platformy lze obchodníka přímo kontaktovat s požadavkem na řešení sporu. Nebude-li obchodník reagovat, zapojí se místní kontaktní místo, které bude postupovat podle národních předpisů. Spotřebiteli pomůže znalostí jazyka i místních zákonů a poměrů. Stačí jen vyplnit formulář, popsat problém a vše pak postupuje podle předepsaných pravidel,“ říká Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení časopisu dTest, k nové platformě pro řešení přeshraničních sporů online. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Rebecca Murphy | 16.05.2016 00:00 Opětovné zapojení investorů

Investoři a střadatelé zažívají nyní těžké časy. Nestabilní trhy a nízké úrokové sazby jsou normou a investoři jsou bombardováni informacemi o produktech a službách bez toho, aniž by rozuměli, jak se jich cokoli z toho týká. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Petr Zámečník | 13.05.2016 00:00 Ladislav Šincl trvá na omezení výše provizí

Schyluje se k dalšímu rozkolu vládní koalice kvůli provizím životního pojištění? Navzdory „dohody“ vlády v poslanecké sněmovně opět přistál pozměňovací návrh. Jeho autorem je znovu Ladislav Šincl. Celá zpráva »

Komentářů: 33 / 33 Poslední komentář: 15.05.2016 13:40Další články »

Krátké zprávy z Finanční poradenství

17.05.2016 11:57 Flexibilita, ponuka, starostlivosť - najsilnejšie piliere finančného sprostredkovania

Píšeme na Investujeme.sk: Čoraz viac ľudí vkladá dôveru v oblasti financií finančnému sprostredkovateľovi. V praxi oceňujú najmä široké portfólio možností, prehľad a komplexnú opateru v otázke peňazí. Priestor na rozvoj finančného sprostredkovania na Slovensku stále existuje. Celá zpráva »

Komentářů: 2 / 2 Poslední komentář: 19.05.2016 10:19

12.05.2016 15:13 Největší nezávislý kongres pro finanční poradce FPG MoneyExpo Profi 2016

Již ve středu 25. května se uskuteční v Praze-Pankráci největší nezávislý kongres finančních poradců v ČR. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

10.05.2016 15:41 Skončí daňové ráje?

Více než 300 světových ekonomů vyzvalo světové lídry, aby skončili s daňovými ráji. Podle ekonomů existence daňových rájů zvyšuje nerovnosti a nemá „žádné ekonomické opodstatnění“. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

05.05.2016 16:44 Jiří Šindelář zůstává předsedou představenstva USF

Členové Unie společností finančního zprostředkování a poradenství (USF) na jubilejní desáté valné hromadě zvolili členy nejužšího vedení. Shodli se, že se budou nadále aktivně podílet na všech legislativních procesech a hájit tak zájmy svých členů a jejich klientů. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

04.05.2016 14:44 Ako znížiť počet nespokojných a frustrovaných klientov

Píšeme na Investujeme.sk: Dnešné časy investorom a sporiteľom príliš neprajú. Nízke úrokové sadzby odrádzajú sporiteľov, a volatilné trhy znechucujú investorov. V tomto prostredí to má poradca zaoberajúci sa investíciami veľmi ťažké. Na konci všetkého totiž býva často nespokojný klient. Je však možné sa na veci pozrieť i z druhej strany a situáciu zobrať ako výzvu. Rebecca Murphy, šéfka predaja a marketingu nadnárodnej poradenskej spoločnosti Praemium, zdôrazňuje zásady, ktorých by sa mala moderná poradenská spoločnosť držať. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0Další krátké zprávy »

Anketa

Jakou správu portfolia upřednostňujete?

Pasivní. (119)
 
Aktivní. (120)
 
Žádnou. (555)
 Celkem hlasovalo 794 čtenářů

Nejčtenější články z Finanční poradenství za posledních 14 dní

Zbyněk Drobiš | 19.05.2016 00:00 Pomoc pro spotřebitele: Řešení přeshraničních sporů online

„S využitím online platformy lze obchodníka přímo kontaktovat s požadavkem na řešení sporu. Nebude-li obchodník reagovat, zapojí se místní kontaktní místo, které bude postupovat podle národních předpisů. Spotřebiteli pomůže znalostí jazyka i místních zákonů a poměrů. Stačí jen vyplnit formulář, popsat problém a vše pak postupuje podle předepsaných pravidel,“ říká Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení časopisu dTest, k nové platformě pro řešení přeshraničních sporů online. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Rebecca Murphy | 16.05.2016 00:00 Opětovné zapojení investorů

Investoři a střadatelé zažívají nyní těžké časy. Nestabilní trhy a nízké úrokové sazby jsou normou a investoři jsou bombardováni informacemi o produktech a službách bez toho, aniž by rozuměli, jak se jich cokoli z toho týká. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Petr Zámečník | 12.05.2016 00:00 Patrik Nacher: Regulace provizí nemá s ochranou klientů nic společného

Patrik Nacher se do veřejného povědomí dostal iniciativou proti poplatkové politice bank. Stojí na straně klientů. Přesto odmítá regulaci provizí, která je ochranou klientů zastřešována. Proč? Celá zpráva »

Komentářů: 4 / 4 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00

Petr Zámečník | 13.05.2016 00:00 Ladislav Šincl trvá na omezení výše provizí

Schyluje se k dalšímu rozkolu vládní koalice kvůli provizím životního pojištění? Navzdory „dohody“ vlády v poslanecké sněmovně opět přistál pozměňovací návrh. Jeho autorem je znovu Ladislav Šincl. Celá zpráva »

Komentářů: 33 / 33 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00Další články »