„Jestliže úpravu systému odměňování provede jedna pojišťovna, ztratí kompletní obchodní produkci. Jestliže se na tom pojišťovny tržně dohodnou, bude se jednat o nesoutěžní chování. Nezbývá tedy, než otázku řešit legislativně,“ tvrdí Tomáš Síkora, výkonný ředitel České asociace pojišťoven.
K přepojišťování smluv dochází podle pojiťoven až příliš často. Pojišťovny proto chtějí nejen omezit a zastropovat provize, ale také rozložení výplaty provizí na pět let. „Pojišťovny jsou nespokojené primárně s tím, že je ročně přepojištěno zhruba jeden milion smluv a ročně jich z celkového kmene ubývá 200 tisíc,„ říká Tomáš Síkora a dodává: „Důsledkem přepojišťování, které s výší i formou výplaty odměn úzce souvisí, dochází k nespokojenosti klientů s produkty životního pojištění a k poklesu zájmu o krytí životních rizik.“
Klient má právo znát skutečně placenou výši provize. „Vzhledem k tomu, že se pojišťovny dobrovolně zavázaly zveřejňovat ukazatel nákladovosti svých produktů ještě před sjednáním pojištění, doporučujeme se vždy před sjednáním konkrétního produktu zeptat na jeho konkrétní parametry včetně výše provize. Je to klientovo právo, které ctíme,“ říká Petr Milata, mluvčí ČSOB Pojišťovny.
Zdroj : Aktuálně.cz