CZK/€ 25.155 -0,32%

CZK/$ 23.470 -0,62%

CZK/£ 29.361 -0,01%

CZK/CHF 25.687 -0,48%

04. 05. 2015

0 komentářů

Počítačoví podvodníci útočí přímo na klienty přes sociální sítě či vyděračské viry

 


 

„Pokud se někdo nachytá a pošle do podvrženého formuláře, který vypadá jako platební brána, své citlivé údaje – jako přihlašovací jméno a heslo do elektronického bankovnictví, případně mu přepošle i autorizační SMS, může očekávat problémy. Myslíte si, že se vám strhne několik korun, ale útočník vás obvykle připraví o mnohem větší částku,“ uvedla mluvčí ČSOB Pavla Hávová.

Další praktikou počítačových útočníkou jsou tzv. vyděračské viry „ransonware“. Za odvirování a obnovení harddisku vyžadují výkupné. „Zaplacení ani jakákoliv forma komunikace s útočníkem se silně nedoporučuje. Samozřejmě není jisté, že útočník po obdržení platby počítač uvede do původního stavu,“ upozorňuje mluvčí ČSOB.

Podvodníci mohou také například nastavit falešné okno pro odblokování internetového bankovnictví z důvodu chybného připsání platby na klientův účet. Po následné autorizaci předem vyplněného platebního příkazu dojde k odečtení peněz z bankovního účtu klienta.

„ČSOB nikdy neblokuje účty klientů z důvodu chybně připsané platby ani jiných uváděných důvodů. Pokud je účet zablokován, tak se do něj nelze přihlásit. Odblokování je pak možné pouze přes Call centrum, respektive Help Desk Elektronického bankovnictví nebo případně na pobočce. Pokud by klient takovýto případ zaregistroval, nebo by se mu v internetovém bankovnictví zobrazila nestandardní či neobvyklá obrazovka, neměl by na zobrazenou obrazovku reagovat a měl by neprodleně kontaktovat svou banku,“ dodává Pavla Hávová.
Zdroj : iDnes.cz

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz

 


Související články


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *