Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.sk InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk Ověření poradců Ověření poradců

Děkujeme našim partnerům:

fincentrum-mensi-nove

logo-fctr-real-hypoindex

logo

fecif


Petr Stuchlík: Růst bude letos těžší – ale bude!

Petr Stuchlík: Růst bude letos těžší – ale bude!

Nejen penzijní reformu, ale i jak vidí situaci na trhu obecněji a jaký má vůbec výhled a plány na letošní rok „své“ společnosti? O tom hovoříme s ředitelem a spolumajitelem Fincentra Petrem Stuchlíkem.

Jako první jste zveřejnili auditované výsledky a 20% růst není vůbec špatný. Ale co perspektiva letošního roku?

V roce 2011 Fincentrum překonalo magickou hranici obratu jedné miliardy korun, můžeme proto být spokojeni. Důležité je, že jsou spokojeni i poradci a manažeři, kteří s Fincentrem spojili svou kariéru – rostou s námi a rostou zdravě.

Právě zdravý růst v roce 2011 musím zdůraznit, protože ten je klíčem pro růst v roce 2012 a dalších letech.

Fincentrum je finančně zdravá, silná a transparentní firma. Nejsme financováni úvěry od jiných finančních institucí, nepotřebujeme prodávat 15 % majetku, abychom měli na provize. V roce 2011 poradci a manažeři Fincentra rostli bez jakýchkoliv rizik pro budoucí vývoj, růst nebyl postaven na pofidérních produktech, které budou letos klienty stornovány. Ani nemusíme Fincentrum rozdělovat na různé VIP-Fincentrum a neVIP-Fincentrum nebo vytvářet Fincentrum Expert, abychom vytvořili iluzi péče o poradce.

Poradci Fincentra se mohou spolehnout na perfektní servis centrály, stejně jako na osobní zapojení Martina Nejedlého a mne. To jim zajistí úspěšný růst v roce 2012, tak jako to platilo v minulých dvanácti letech. V roce 2012 proto očekáváme růst na úrovni roku 2011. A bez rizik pro roky další.

Máte mezi produkty nějakého letošního „favorita“?

Rok 2012 je samozřejmě ve znamení penzijní reformy a nízkých sazeb hypotečních úvěrů. Trochu ve stínu je aplikace tak zvaných protidiskriminačních opatření Evropské komise v pojišťovnictví. Neprávem, toto je můj obchodní favorit pro druhou polovinu 2012 a první polovinu 2013. Sice je to z podstaty hloupý obchodní stimul, nicméně dle mého názoru stimul velmi účinný.

A dojde k dalšímu poklesu produkce IŽP? Zčásti jej nahradily flexibilní pojistky, ale nechcete prodávat i jednorázovky?

Fincentrum v tomto ohledu svou strategii nijak nemění. Neprodáváme „jednorázovky“, ale poskytujeme Čechům a Slovákům kvalitní finanční poradenství. Takže nečekejte žádnou změnu ani v podílu jednorázově placeného životního pojistného, které má ve finančním poradenství jen omezený prostor.

Spustili jste aplikaci svého informačního systému FinDATA i na chytré mobily. Je to pomoc spíš pro manažery, anebo i pro koncové poradce?

Je to pomoc především pro poradce. Představte si: klientovi končí smlouva, má výročí nebo třeba se blíží datum konce fixace. Mobilní aplikace FinDATA 2011 na to poradce upozorní, nabídne telefonát klientovi a v případě potřeby poradce ke klientovi prostřednictvím GPS navigace dovede. Analogicky fungují intervence a zprávy z centrály. To není budoucnost, to je realita Fincentra na jaře 2012 – na platformách Apple a Android. V ČR i na Slovensku.

Manažerům FinDATA zajistí, že mají v mobilu kompletní informace o členech své skupiny, od jejich aktuální produkce až třeba po všechna telefonní čísla. Užitečnou drobností pro ředitele velkých skupin jsou fotografie všech členů.

Fincentrum do celého systému investovalo přes 20 milionů korun. Poradce Fincentra tak má dnes jistotu, že smlouvu, kterou odešle do back-office v pondělí, uvidí nejpozději ve čtvrtek ráno nejen ve svém počítači, ale i v přehledu ve svém mobilu. Samozřejmě v dalším měsíci za ni dostane provizi na svůj účet. Nemusím zdůrazňovat, jak důležité je rychlé vypořádání a informovanost pro řízení a rozvoj jednotlivých ředitelství.

FinDATA 2011 jsou proto jedním z důležitých předpokladů růstu Fincentra v letech 2012 až 2017. Mobilní rozhraní je jen třešničkou na velkém a sladkém dortu. Třešničkou, která dokazuje, že jsme již dnes připraveni na postupně se zvyšující podíl mobilních zařízení, která budou za pár let stejnou samozřejmostí jako dnes notebooky.

Penzijní reforma je téma sice až napřesrok, ale někteří lidé se zajímají už nyní. Informací je přesto stále málo… Jak se chystáte, nebo už situaci využíváte?

Fincentrum je připraveno, poradci i manažeři proškoleni – klientům proto připravované změny umíme vysvětlit. V tom není problém, máme efektivní centrální vzdělávací i informační systémy… snad jen… snad jen za sebe si neodpustím dodat, že se stále snažím porozumět proč je penzijní reforma nastavená tak, jak je nastavená.

Na trhu se šušká o nebezpečí „vlčích smeček“, které se pustí do druhého pilíře. Myslíte, že je tam skutečné nebezpečí?

Ano, pokud jde o zprostředkování, je legislativa zatím nastavena takto: v roce 2013 zhasneme a to, co dýchá, prodává druhý pilíř. Ono to nějak dopadne. Zvláště v kombinaci s omezením provizí to bohužel znamená, že druhý pilíř budou kvalitní finanční poradci prodávat jen doplňkově, zatímco různí prodejci energií, hrnců, vodiček na vlasy – ti všichni budou tlačit klienty do něčeho, z čeho až do smrti nebudou moci vystoupit.

S takovým přístupem nemohu souhlasit, dokázal bych však pochopit, že jde o politické zadání. Budiž, přežili jsme horší rozhodnutí politiků. Nemohu se ovšem smířit s povrchností Ministerstva financí a ČNB, které na jednu stranu komplikují život dobrým finančním poradcům a přemýšlejí jak co nejvíce zregulovat každý jejich pohyb… a zároveň říkají „ring volný“. Promiňte mi ta silná slova, ale rozumíte tomu?

Fincentrum v březnu navrhlo uzákonit dvouměsíční informační lhůtu před koncem fixace hypotéky po slovenském vzoru. Reagovalo již Ministerstvo financí?

Oficiálně je ještě brzy. Neoficiálně zatím slyšíme spíše odmítavé reakce, což je zvláštní. Jednoduchá změna by zlepšila postavení klientů bank a slušným bankám by nijak neuškodila. Navíc tato úprava funguje na kulturně blízkém Slovensku, kde klientům pomáhá a slušným bankám neškodí.

Myslím, že na tomto jednoduchém příkladu uvidíme, jak se Ministerstvo financí opravdu staví k ochraně spotřebitele. Naštěstí je problematika v gesci kompetentního náměstka, který se nenechá oklamat lacinými argumenty velkých bank. Jsem proto optimista.

Nevedete nějaká jednání s penzijními fondy, anebo jinak – tušíte už, jaké mají představy jak o reformě 3., tak o rozjezdu 2. pilíře?

Přirozeně jednání vedeme. Mezi fondy existují velké rozdíly, některé chápou potřebu kvalitní externí distribuce více, jiné méně. Dnes se zdá, že se formuje malá skupinka fondů, respektive budoucích penzijních společností, jež svým přístupem odskočily od ostatních a které si ukrojí významnou část z druhého, ale především třetího pilíře.

Takže 830 korun je stále (oficiálně) ve hře, nebo jste zaslechl už o nějaké „české fintě“?

Existují různé nápady, s kterými Fincentrum nesouhlasí. Finanční skupiny by si měly dobře prověřit, že jejich nápady jsou legální. Setkal jsem se totiž s tím, že jistý nápad považuje regulátor za protiprávní. Případná rizika totiž nenese jen fond, ale i zprostředkovatel. To je problém, pokud nejste jen účelově založená síť prodavačů čehokoliv, která se v roce 2014 zlikviduje. A jsme opět u problematických „vlčích smeček“, pokud vás mohu citovat, Petře.

Á propos, myslíte, že to „doživotí“ vydrží? Neměla by legislativa umožnit i „vycouvat“ (opt-out by šel zpět do 1. pilíře a vlastní 2 % do dobrovolného)?

Samozřejmě, že by to legislativa měla umožnit. Polovina Čechů během života přehodnotí rozhodnutí o svém životním partnerovi a rozvádí se. I z tak zásadního kroku, jako je sňatek, existuje „opt-out“. Copak je rozhodnutí o účasti v druhém pilíři zásadnější? Navíc v situaci, kdy jej budou zprostředkovávat „vlčí smečky“ bez kvalifikace?

Na Slovensku máte dokonce vyšší růst než v Česku. Jak tam vůbec proběhla obávaná regulace poradenského / zprostředkovatelského trhu?

Fincentrum Slovensko je po pěti letech investic v černých číslech, suverénní trojka na trhu o velikosti českého Broker Trustu nebo třeba konglomerátu AWD/Rentia. Letos se zvětší o další třetinu a dělá nám radost. A to přesto, že se jeho růst musel vyrovnat právě se zásadní změnou legislativy v letech 2009 – 2011.

Regulace způsobila zvýšení nákladů, a to jak v souvislosti se změnou, tak dlouhodobě. Jisté je, že musíme vyplňovat více papírů a náklady na compliance, školení a zpracování smluv jsou na Slovensku podstatně vyšší než v ČR. Zda regulace zvýšila kvalitu zprostředkování… nevím. Kvalitu na trhu zcela jistě zvýšil ostrý konkurenční boj, odštěpení slovenských Partners z OVB i vstup Fincentra na slovenský trh. Regulace k tomu možná trochu přispěla, ale tím základním motorem jsou tržní mechanismy.

Děkuji za rozhovor.

Rozhovor vyšel v časopisu Finanční poradce
 

Anketa

Vstoupíte do 2. pilíře?

Ano. (603)
 
Ne. (2459)
 
Ještě nevím. (162)
 Celkem hlasovalo 3224 čtenářů

Petr Stuchlík: Růst bude letos těžší – ale bude! >> sdílejte na sociálních sítích

 
Reklama

 

 

Související subjekty

Fincentrum

Poslední přidané komentáře (celkem 6 komentářů)

Poradenství VikThor | 30.04.2012 01:06
Re: To je sranda Compliance | 27.04.2012 15:05
Re: Re: To je sranda Master | 27.04.2012 01:33
Re: To je sranda hmmm | 26.04.2012 18:21
Re: To je sranda vasek | 26.04.2012 13:04

Přidejte komentář

* Pokud je obrázek nečitelný, nový načtete kliknutím na obrázek.
Pro přihlášené se kontrolní obrázek nezobrazuje. Přihlašte se či se zaregistrujte pokud ještě nemáte účet.
Opište text z obrázku: *

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.


Reklama

hypostroj

Články z Penze

Jana Zámečníková | 01.07.2016 00:00 Kapesné pomáhá s finanční výchovou dětí

Odměnu za vysvědčení dostane většina českých dětí. Často však odměny k lepším výsledkům nemotivují a děti navíc utratí vše, co dostanou za jediný den. Kdy je nejlepší začít s finanční výchovou dětí? Kdo může za špatné finanční návyky v dospělosti? Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Petr Gola | 30.06.2016 00:00 Máte vyšší příjmy? Pracujte déle, vyplatí se to

Státní starobní důchod závisí na výdělcích v produktivním životě a získané době pojištění. Zejména pro lidi s vyššími příjmy je velmi důležité získat dostatečnou dobu pojištění. Každý rok pojištění zvyšuje státní důchod lidem s vyššími příjmy v procentním vyjádření více než lidem s nižšími příjmy.  Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Michal Bureš | 27.06.2016 00:00 Certifikace €FA pro finanční poradce? Rozhodně ano

Pokud chcete být opravdu kvalitním finančním poradcem, nepřemýšlejte o tom, kolik tento kurz stojí, kolik vám zabere času a že je potřeba se učit, ale přemýšlejte o tom, co všechno NAVÍC díky tomuto vzdělávání přinesete klientům, kolik lidí se díky tomu stane spokojenější, kolika lidem pomůžete k zabezpečení rodiny a k finanční nezávislosti a kolika lidem výrazně zvýšíte finanční gramotnost. Celá zpráva »

Komentářů: 20 / 20 Poslední komentář: 30.06.2016 09:22

Zbyněk Drobiš | 23.06.2016 00:00 Ondřej Tichota: Pomáháme spotřebitelům ve sporech s obchodníky z jiných zemí EU

Doba dovolených se nezadržitelně blíží a spotřebitel se může setkat s řadou problémů v zahraničí. Zrušené a zpožděné lety, problémy se zavazadly a nákupy přes internet, problémy s ubytovacími službami, spory s cestovními kancelářemi a autopůjčovnami, reklamace zboží zakoupeného v kamenných prodejnách v zahraničí… Evropské spotřebitelské centrum může spotřebiteli pomoci. Jak? Odpovídá Ondřej Tichota, poradce pro komunikaci u Evropského spotřebitelského centra ČR. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Paul Stanfield | 20.06.2016 00:00 Mají spotřebitelé a poradci konečně stejné cíle?

Poslední rok či dva mě zaráží fakt, že stále složitější regulaci vnímají negativně nejen finanční poradci a finanční zprostředkovatelé, ale i spotřebitelé. Zejména skupiny spotřebitelů mají rostoucí obavy z jejího nepříznivého dopadu na širokou veřejnost. Celá zpráva »

Komentářů: 1 / 1 Poslední komentář: 20.06.2016 14:32Další články »

Krátké zprávy z Penze

28.06.2016 14:45 Předčasných starobních důchodců v Česku přibývá

Do předčasného důchodu odešlo v loňském roce 29,5 tisíce Čechů. V letošním roce požádalo o předčasnou penzi již 13,5 tisíce lidí. Celkový počet předčasných penzistů se tak v Česku vyšplhal na 600 tisíc. Proč se lidé do předčasného důchodu hrnou? Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

17.06.2016 13:11 SWOT analýza „Refinančného boomu“

Píšeme na Investujeme.sk: Situácia na finančnom trhu sa po 21.marci tohto roku sa výrazne zmenila. Dnešok prináša klientom, finančným sprostredkovateľom a bankám množstvo príležitostí ale aj hrozieb. V nasledujúcom prehľade preto prinášame analýzu aktuálneho stavu s pozitívami, negatívami, príležitosťami aj hrozbami tejto doby očami územného riaditeľa Fincentra Romana Gálika. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

16.06.2016 13:18 Vláda hledá řešení pro chudé důchodce. Chce, aby si úspory vybírali postupně

Vláda pověřila důchodovou komisi, aby našla způsob, jak donutit lidi, aby nevybírali své úspory ze třetího důchodového pilíře jednorázově, ale po částech. Lidé často peníze utratí a v penzi pak musejí vyjít pouze ze státních důchodů a sociálních dávek.  Celá zpráva »

Komentářů: 2 / 2 Poslední komentář: 20.06.2016 09:57

03.06.2016 10:21 Komise se nesešla. Důchodci si tak nepřilepší

Návrh na vyšší valorizaci důchodů neprošel. Na čtvrteční hlasování dorazily totiž z 21 členů pouhé dvě třetiny. Důchodci si tak v dohledné době rozhodně nepřilepší. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

02.06.2016 11:58 Hypotéky zvyšujú hlad po finančnom sprostredkovaní

Píšeme na Investujeme.sk: Súčasný hypotekárny boom zvýšil okrem úverov na bývanie záujem i o ďalšie služby. Konkrétne ide o finančné sprostredkovania. Ľudia si čoraz viac uvedomujú, že k získaniu výhodných podmienok potrebujú poradenstvo odborníka, a že im nestačia vlastné sily. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0Další krátké zprávy »

Anketa

Jakou správu portfolia upřednostňujete?

Pasivní. (157)
 
Aktivní. (155)
 
Žádnou. (783)
 Celkem hlasovalo 1095 čtenářů

Nejčtenější články z Penze za posledních 14 dní

Zbyněk Drobiš | 23.06.2016 00:00 Ondřej Tichota: Pomáháme spotřebitelům ve sporech s obchodníky z jiných zemí EU

Doba dovolených se nezadržitelně blíží a spotřebitel se může setkat s řadou problémů v zahraničí. Zrušené a zpožděné lety, problémy se zavazadly a nákupy přes internet, problémy s ubytovacími službami, spory s cestovními kancelářemi a autopůjčovnami, reklamace zboží zakoupeného v kamenných prodejnách v zahraničí… Evropské spotřebitelské centrum může spotřebiteli pomoci. Jak? Odpovídá Ondřej Tichota, poradce pro komunikaci u Evropského spotřebitelského centra ČR. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Paul Stanfield | 20.06.2016 00:00 Mají spotřebitelé a poradci konečně stejné cíle?

Poslední rok či dva mě zaráží fakt, že stále složitější regulaci vnímají negativně nejen finanční poradci a finanční zprostředkovatelé, ale i spotřebitelé. Zejména skupiny spotřebitelů mají rostoucí obavy z jejího nepříznivého dopadu na širokou veřejnost. Celá zpráva »

Komentářů: 1 / 1 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00

Petr Gola | 17.06.2016 00:00 Máte vysoký příjem? Do důchodu jste měli jít dřív…

Pro občany s nadstandardními příjmy je výpočet státního důchodu v roce 2016 méně výhodný o tisícikoruny než v minulosti. Podívejme se na praktický příklad. Úloha vlastního zabezpečení na penzi je pro lidi s vysokými příjmy nezastupitelná.  Celá zpráva »

Komentářů: 1 / 1 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00

Jiří Šindelář | 16.06.2016 00:00 Má stát chránit spotřebitele, anebo pojišťovny?

Přesně takovou otázku bude muset po nepřijetí usnesení rozpočtového výboru k „lex provize“ řešit poslanecká sněmovna. Pro nezúčastněné, „lex provize“ je míněna jednoparagrafová vládní novela zákona o pojišťovacích zprostředkovatelích, kterou se již přes rok snaží pojišťovny a koaliční levice prosadit regulaci odměn pojišťováků. Nu a druhé čtení napsalo v podivuhodném příběhu této novely další nadmíru zajímavou stránku. Celá zpráva »

Komentářů: 3 / 3 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00

Jakub Mokroš | 13.06.2016 00:00 Finanční poradenství v roce 2016

Obor finančního poradenství patří v západní společnosti mezi nejprestižnější a v žebříčcích povolání se spolu s lékaři a právníky tyčí na čelních příčkách. V České republice je ale situace odlišná a mnoho lidí by tento obor stále zařadilo na spod žebříčku mezi podřadná povolání. Proč to tak je a kde je pravda? Celá zpráva »

Komentářů: 10 / 10 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00Další články »