Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.sk InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk Ověření poradců Ověření poradců

Děkujeme našim partnerům:

fincentrum-mensi-nove

logo-fctr-real-hypoindex

wustenrot-logo-no-claim-a5-prechod

fecif


Petr Stuchlík: Růst bude letos těžší – ale bude!

Petr Stuchlík: Růst bude letos těžší – ale bude!

Nejen penzijní reformu, ale i jak vidí situaci na trhu obecněji a jaký má vůbec výhled a plány na letošní rok „své“ společnosti? O tom hovoříme s ředitelem a spolumajitelem Fincentra Petrem Stuchlíkem.

Jako první jste zveřejnili auditované výsledky a 20% růst není vůbec špatný. Ale co perspektiva letošního roku?

V roce 2011 Fincentrum překonalo magickou hranici obratu jedné miliardy korun, můžeme proto být spokojeni. Důležité je, že jsou spokojeni i poradci a manažeři, kteří s Fincentrem spojili svou kariéru – rostou s námi a rostou zdravě.

Právě zdravý růst v roce 2011 musím zdůraznit, protože ten je klíčem pro růst v roce 2012 a dalších letech.

Fincentrum je finančně zdravá, silná a transparentní firma. Nejsme financováni úvěry od jiných finančních institucí, nepotřebujeme prodávat 15 % majetku, abychom měli na provize. V roce 2011 poradci a manažeři Fincentra rostli bez jakýchkoliv rizik pro budoucí vývoj, růst nebyl postaven na pofidérních produktech, které budou letos klienty stornovány. Ani nemusíme Fincentrum rozdělovat na různé VIP-Fincentrum a neVIP-Fincentrum nebo vytvářet Fincentrum Expert, abychom vytvořili iluzi péče o poradce.

Poradci Fincentra se mohou spolehnout na perfektní servis centrály, stejně jako na osobní zapojení Martina Nejedlého a mne. To jim zajistí úspěšný růst v roce 2012, tak jako to platilo v minulých dvanácti letech. V roce 2012 proto očekáváme růst na úrovni roku 2011. A bez rizik pro roky další.

Máte mezi produkty nějakého letošního „favorita“?

Rok 2012 je samozřejmě ve znamení penzijní reformy a nízkých sazeb hypotečních úvěrů. Trochu ve stínu je aplikace tak zvaných protidiskriminačních opatření Evropské komise v pojišťovnictví. Neprávem, toto je můj obchodní favorit pro druhou polovinu 2012 a první polovinu 2013. Sice je to z podstaty hloupý obchodní stimul, nicméně dle mého názoru stimul velmi účinný.

A dojde k dalšímu poklesu produkce IŽP? Zčásti jej nahradily flexibilní pojistky, ale nechcete prodávat i jednorázovky?

Fincentrum v tomto ohledu svou strategii nijak nemění. Neprodáváme „jednorázovky“, ale poskytujeme Čechům a Slovákům kvalitní finanční poradenství. Takže nečekejte žádnou změnu ani v podílu jednorázově placeného životního pojistného, které má ve finančním poradenství jen omezený prostor.

Spustili jste aplikaci svého informačního systému FinDATA i na chytré mobily. Je to pomoc spíš pro manažery, anebo i pro koncové poradce?

Je to pomoc především pro poradce. Představte si: klientovi končí smlouva, má výročí nebo třeba se blíží datum konce fixace. Mobilní aplikace FinDATA 2011 na to poradce upozorní, nabídne telefonát klientovi a v případě potřeby poradce ke klientovi prostřednictvím GPS navigace dovede. Analogicky fungují intervence a zprávy z centrály. To není budoucnost, to je realita Fincentra na jaře 2012 – na platformách Apple a Android. V ČR i na Slovensku.

Manažerům FinDATA zajistí, že mají v mobilu kompletní informace o členech své skupiny, od jejich aktuální produkce až třeba po všechna telefonní čísla. Užitečnou drobností pro ředitele velkých skupin jsou fotografie všech členů.

Fincentrum do celého systému investovalo přes 20 milionů korun. Poradce Fincentra tak má dnes jistotu, že smlouvu, kterou odešle do back-office v pondělí, uvidí nejpozději ve čtvrtek ráno nejen ve svém počítači, ale i v přehledu ve svém mobilu. Samozřejmě v dalším měsíci za ni dostane provizi na svůj účet. Nemusím zdůrazňovat, jak důležité je rychlé vypořádání a informovanost pro řízení a rozvoj jednotlivých ředitelství.

FinDATA 2011 jsou proto jedním z důležitých předpokladů růstu Fincentra v letech 2012 až 2017. Mobilní rozhraní je jen třešničkou na velkém a sladkém dortu. Třešničkou, která dokazuje, že jsme již dnes připraveni na postupně se zvyšující podíl mobilních zařízení, která budou za pár let stejnou samozřejmostí jako dnes notebooky.

Penzijní reforma je téma sice až napřesrok, ale někteří lidé se zajímají už nyní. Informací je přesto stále málo… Jak se chystáte, nebo už situaci využíváte?

Fincentrum je připraveno, poradci i manažeři proškoleni – klientům proto připravované změny umíme vysvětlit. V tom není problém, máme efektivní centrální vzdělávací i informační systémy… snad jen… snad jen za sebe si neodpustím dodat, že se stále snažím porozumět proč je penzijní reforma nastavená tak, jak je nastavená.

Na trhu se šušká o nebezpečí „vlčích smeček“, které se pustí do druhého pilíře. Myslíte, že je tam skutečné nebezpečí?

Ano, pokud jde o zprostředkování, je legislativa zatím nastavena takto: v roce 2013 zhasneme a to, co dýchá, prodává druhý pilíř. Ono to nějak dopadne. Zvláště v kombinaci s omezením provizí to bohužel znamená, že druhý pilíř budou kvalitní finanční poradci prodávat jen doplňkově, zatímco různí prodejci energií, hrnců, vodiček na vlasy – ti všichni budou tlačit klienty do něčeho, z čeho až do smrti nebudou moci vystoupit.

S takovým přístupem nemohu souhlasit, dokázal bych však pochopit, že jde o politické zadání. Budiž, přežili jsme horší rozhodnutí politiků. Nemohu se ovšem smířit s povrchností Ministerstva financí a ČNB, které na jednu stranu komplikují život dobrým finančním poradcům a přemýšlejí jak co nejvíce zregulovat každý jejich pohyb… a zároveň říkají „ring volný“. Promiňte mi ta silná slova, ale rozumíte tomu?

Fincentrum v březnu navrhlo uzákonit dvouměsíční informační lhůtu před koncem fixace hypotéky po slovenském vzoru. Reagovalo již Ministerstvo financí?

Oficiálně je ještě brzy. Neoficiálně zatím slyšíme spíše odmítavé reakce, což je zvláštní. Jednoduchá změna by zlepšila postavení klientů bank a slušným bankám by nijak neuškodila. Navíc tato úprava funguje na kulturně blízkém Slovensku, kde klientům pomáhá a slušným bankám neškodí.

Myslím, že na tomto jednoduchém příkladu uvidíme, jak se Ministerstvo financí opravdu staví k ochraně spotřebitele. Naštěstí je problematika v gesci kompetentního náměstka, který se nenechá oklamat lacinými argumenty velkých bank. Jsem proto optimista.

Nevedete nějaká jednání s penzijními fondy, anebo jinak – tušíte už, jaké mají představy jak o reformě 3., tak o rozjezdu 2. pilíře?

Přirozeně jednání vedeme. Mezi fondy existují velké rozdíly, některé chápou potřebu kvalitní externí distribuce více, jiné méně. Dnes se zdá, že se formuje malá skupinka fondů, respektive budoucích penzijních společností, jež svým přístupem odskočily od ostatních a které si ukrojí významnou část z druhého, ale především třetího pilíře.

Takže 830 korun je stále (oficiálně) ve hře, nebo jste zaslechl už o nějaké „české fintě“?

Existují různé nápady, s kterými Fincentrum nesouhlasí. Finanční skupiny by si měly dobře prověřit, že jejich nápady jsou legální. Setkal jsem se totiž s tím, že jistý nápad považuje regulátor za protiprávní. Případná rizika totiž nenese jen fond, ale i zprostředkovatel. To je problém, pokud nejste jen účelově založená síť prodavačů čehokoliv, která se v roce 2014 zlikviduje. A jsme opět u problematických „vlčích smeček“, pokud vás mohu citovat, Petře.

Á propos, myslíte, že to „doživotí“ vydrží? Neměla by legislativa umožnit i „vycouvat“ (opt-out by šel zpět do 1. pilíře a vlastní 2 % do dobrovolného)?

Samozřejmě, že by to legislativa měla umožnit. Polovina Čechů během života přehodnotí rozhodnutí o svém životním partnerovi a rozvádí se. I z tak zásadního kroku, jako je sňatek, existuje „opt-out“. Copak je rozhodnutí o účasti v druhém pilíři zásadnější? Navíc v situaci, kdy jej budou zprostředkovávat „vlčí smečky“ bez kvalifikace?

Na Slovensku máte dokonce vyšší růst než v Česku. Jak tam vůbec proběhla obávaná regulace poradenského / zprostředkovatelského trhu?

Fincentrum Slovensko je po pěti letech investic v černých číslech, suverénní trojka na trhu o velikosti českého Broker Trustu nebo třeba konglomerátu AWD/Rentia. Letos se zvětší o další třetinu a dělá nám radost. A to přesto, že se jeho růst musel vyrovnat právě se zásadní změnou legislativy v letech 2009 – 2011.

Regulace způsobila zvýšení nákladů, a to jak v souvislosti se změnou, tak dlouhodobě. Jisté je, že musíme vyplňovat více papírů a náklady na compliance, školení a zpracování smluv jsou na Slovensku podstatně vyšší než v ČR. Zda regulace zvýšila kvalitu zprostředkování… nevím. Kvalitu na trhu zcela jistě zvýšil ostrý konkurenční boj, odštěpení slovenských Partners z OVB i vstup Fincentra na slovenský trh. Regulace k tomu možná trochu přispěla, ale tím základním motorem jsou tržní mechanismy.

Děkuji za rozhovor.

Rozhovor vyšel v časopisu Finanční poradce
 

Anketa

Vstoupíte do 2. pilíře?

Ano. (605)
 
Ne. (2468)
 
Ještě nevím. (162)
 Celkem hlasovalo 3235 čtenářů

Petr Stuchlík: Růst bude letos těžší – ale bude! >> sdílejte na sociálních sítích

 
Reklama

 

 

Související subjekty

Fincentrum

Poslední přidané komentáře (celkem 6 komentářů)

Poradenství VikThor | 30.04.2012 01:06
Re: To je sranda Compliance | 27.04.2012 15:05
Re: Re: To je sranda Master | 27.04.2012 01:33
Re: To je sranda hmmm | 26.04.2012 18:21
Re: To je sranda vasek | 26.04.2012 13:04

Přidejte komentář

* Pokud je obrázek nečitelný, nový načtete kliknutím na obrázek.
Pro přihlášené se kontrolní obrázek nezobrazuje. Přihlašte se či se zaregistrujte pokud ještě nemáte účet.
Opište text z obrázku: *

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.


Komerční sdelení

br2016-300-300-vysledky

Články z Penze

Petr Zámečník | 01.12.2016 00:00 Končí životní pojištění…?

Každé životní pojištění sjednané od dnešního dne má nad sebou Damoklův meč. Finanční zprostředkovatel bude ručit za jeho (ne)zrušení celých 5 let. Znamená to konec distribuce životního pojištění? Celá zpráva »

Komentářů: 13 / 13 Poslední komentář: 03.12.2016 18:09

Petr Zámečník | 29.11.2016 00:00 IŽP není spoření?

Česká národní banka rozdává sankce. A míří i proti pojišťovacím zprostředkovatelům, kteří si investiční životní pojištění navzdory jejímu doporučení stále pletou se spořením. Jsou sankce ze strany ČNB za tuto „mystifikaci klientů“ oprávněné? Celá zpráva »

Komentářů: 23 / 23 Poslední komentář: 02.12.2016 15:01

Paul Stanfield | 28.11.2016 00:00 Hra Trumpovou kartou

Nuže, pro ty z nás, které překvapilo hlasování o brexitu – a v londýnské City takových bylo rozhodně dost – získává údiv díky americkým volbám zcela nový rozměr, a to v daleko širším měřítku. Nevím, co se v této souvislosti říká o Hillary Clintonové a její kampani – no, když se zamyslím, tak něco bych si pravděpodobně vybavil – nicméně vítězství Trumpa, spolu s výsledkem britského referenda o vystoupení z Evropské unie a rostoucím neklidem po celé Evropě, zdá se, ukazuje na vzrůstající problémy se současným stavem západního světa. Nebo přinejmenším na nelibost, s níž tento stav vnímá široká veřejnost. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Petr Zámečník | 25.11.2016 00:00 Lukáš Lichtenberk s finančním zprostředkováním nekončí. Míří do OK Klient?

Přinejmenším jeden ze tří vypovězených zemských ředitelství OVB Allfinanz s finančním zprostředkováním nekončí. Podle informací z několika důvěryhodných zdrojů míří i s částí svého zemského ředitelství do OK Klient. Celá zpráva »

Komentářů: 16 / 16 Poslední komentář: 28.11.2016 00:12

Petr Zámečník | 21.11.2016 00:00 ČNB rozdává vysoké tresty finančně poradenským společnostem

Česká národní banka (ČNB) v poslední době zvýšila svou aktivitu v udělování sankcí finančně poradenským společnostem. Kdo a za co byl v druhé polovině roku 2016 potrestán? (Aktualizováno o stanovisko SMS finanční poradenství) Celá zpráva »

Komentářů: 20 / 20 Poslední komentář: 23.11.2016 09:03Další články »

Krátké zprávy z Penze

22.11.2016 16:08 Průměrný starobní důchod vzrostl o 107 korun

Průměrná starobní penze se v září 2016 meziročně zvýšila o 107 korun na 11 441 korun. Vzrostl i počet vyplacených starobních důchodců o více než 18 tisíc na téměř 2,4 milionu. Vyplývá to z údajů České správy sociálního zabezpečení (ČSSZ). Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

16.11.2016 11:57 Úspech, či neúspech je otázkou postoja

Píšeme na Investujeme.sk: Záujem, motivácia, odhodlanie. To všetko niekedy nestačí, aby sa dostavil požadovaný úspech. Niekedy mu treba trochu pomôcť. Obchodnícke profesie všeobecne vyžadujú veľkú vytrvalosť. Vedieť na sebe pracovať, ísť za svojim cieľom a nedať sa odradiť počiatočným neúspechom. To sú základné vlastnosti úspešných obchodníkov. Platí to aj v oblasti finančného sprostredkovania. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

15.11.2016 14:43 Který z fondů zvolit pro nejvhodnější penzijní pojištění?

Doplňkové penzijní spoření funguje již čtvrtým rokem. Otázka většiny lidí bývá který penzijní fond mají zvolit. Valná většina proto volí fond konzervativní. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

14.11.2016 15:58 Česká spořitelna má nejhodnotnější značku

Značka Česká spořitelna má i v letošním roce nejvyšší hodnotu na českém finančním trhu. Pojišťovnám kraluje Kooperativa. Hodnotu značky více než ztrojnásobila Fio banka a Aegon Pojišťovna. Vyplývá to z žebříčku sestavovaného v rámci ocenění Fincentrum Banka roku. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

12.11.2016 09:49 Senior director Petr Havel odchází z Partners

Senior director Petr Havel opouští po vzájemné dohodě finančně poradenskou společnost Partners Financial Services. Důvodem jsou zdravotní potíže. Celá zpráva »

Komentářů: 19 / 19 Poslední komentář: 21.11.2016 08:09Další krátké zprávy »

Anketa

Jste spokojeni s úroky vašeho spořicího účtu?

Ano. (24)
 
Ne. (118)
 
Nemám spořicí účet. (320)
 Celkem hlasovalo 462 čtenářů

Nejčtenější články z Penze za posledních 14 dní

Paul Stanfield | 28.11.2016 00:00 Hra Trumpovou kartou

Nuže, pro ty z nás, které překvapilo hlasování o brexitu – a v londýnské City takových bylo rozhodně dost – získává údiv díky americkým volbám zcela nový rozměr, a to v daleko širším měřítku. Nevím, co se v této souvislosti říká o Hillary Clintonové a její kampani – no, když se zamyslím, tak něco bych si pravděpodobně vybavil – nicméně vítězství Trumpa, spolu s výsledkem britského referenda o vystoupení z Evropské unie a rostoucím neklidem po celé Evropě, zdá se, ukazuje na vzrůstající problémy se současným stavem západního světa. Nebo přinejmenším na nelibost, s níž tento stav vnímá široká veřejnost. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Petr Zámečník | 01.12.2016 00:00 Končí životní pojištění…?

Každé životní pojištění sjednané od dnešního dne má nad sebou Damoklův meč. Finanční zprostředkovatel bude ručit za jeho (ne)zrušení celých 5 let. Znamená to konec distribuce životního pojištění? Celá zpráva »

Komentářů: 13 / 13 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00

Petr Zámečník | 29.11.2016 00:00 IŽP není spoření?

Česká národní banka rozdává sankce. A míří i proti pojišťovacím zprostředkovatelům, kteří si investiční životní pojištění navzdory jejímu doporučení stále pletou se spořením. Jsou sankce ze strany ČNB za tuto „mystifikaci klientů“ oprávněné? Celá zpráva »

Komentářů: 23 / 23 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00

Petr Zámečník | 25.11.2016 00:00 Lukáš Lichtenberk s finančním zprostředkováním nekončí. Míří do OK Klient?

Přinejmenším jeden ze tří vypovězených zemských ředitelství OVB Allfinanz s finančním zprostředkováním nekončí. Podle informací z několika důvěryhodných zdrojů míří i s částí svého zemského ředitelství do OK Klient. Celá zpráva »

Komentářů: 16 / 16 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00

Petr Zámečník | 21.11.2016 00:00 ČNB rozdává vysoké tresty finančně poradenským společnostem

Česká národní banka (ČNB) v poslední době zvýšila svou aktivitu v udělování sankcí finančně poradenským společnostem. Kdo a za co byl v druhé polovině roku 2016 potrestán? (Aktualizováno o stanovisko SMS finanční poradenství) Celá zpráva »

Komentářů: 20 / 20 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00Další články »