Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.sk InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk Ověření poradců Ověření poradců

Děkujeme našim partnerům:

fincentrum-mensi-nove

logo-fctr-real-hypoindex

wustenrot-logo-no-claim-a5-prechod

fecif


Petr Borkovec: Vlastník franšízy Partners market dostane 75 až 80% provize

Petr Borkovec: Vlastník franšízy Partners market dostane 75 až 80% provize

Nemusí mít ekonomické vzdělání či dlouholeté zkušenosti s finančním poradenstvím, ale spíše podnikatelského ducha a dobré kontakty v dané lokalitě. Za franšízu Partners market nezaplatí nic, dostane ji na klíč, ale platí Partners 100 % nájmu. I proto je ale výběr franšízantů důkladný. Co přinese Partners market klientům, co Partners a co franšízantovi?

Partners market jsou franšízové pobočky pod značkou Partners. Co vše na nich klienti naleznou?

Najdou tam model, který se od klasického poradenství značně liší. Značná část klientů má poradenství spjaté s tím, že poradce  s nimi provede kompletní analýzu, a pak jim doporučí finanční plán, který se soustředí na dlouhodobé finanční zajištění klienta. Naproti tomu naše franšízová síť je něco, co se přibližuje spíše k bankovním pobočkám. Má pevně stanovenou otvírací dobu a uvnitř se klient cítí příjemně.

Cílem poboček je získat klienty na komoditní produkty, ale zároveň jim nabídnout komplexní službu. Franšízy budou pro klienty, kteří se nechtějí hned svěřovat do péče finančnímu poradci, ale chtějí jen bankovní produkt či neživotní pojištění. Partners market bude nabízet především tyto komoditní produkty. Jakmile bude klient chtít sjednat složitější produkt, tak už je to opět přes kompletní finanční plán.

Na druhou stranu finanční poradci si na úrovni ředitelství vytvářejí vlastní pobočky, kam klienti mohou přijít. Jak klient rozliší tyto dva modely?

Ředitel si pobočku může otevřít, ale také nemusí. A v tom je ten rozdíl. Je to vždy o tom, kdo tu pobočku řídí, kdo ji zastřešuje, jakou jistotu a jednotnost tam klient nalezne a jakou motivaci má vlastník pobočky. Ředitelé jsou podnikatelé a je na nich, jestli mají kanceláře v nějaké kancelářské budově, nebo mají klientské centrum s otvírací dobou a zaměstnanci. Je na nich, kterou možnost si zvolí, a my nemůžeme spoléhat na to, že ve všech místech budeme tyto typy poboček mít.

Dnes máme 25 klientských center, která jsou dělaná stejným stylem, se stejným designem. Klientské centrum zastřešuje některý manažer, jehož hlavním úkolem je ale vést svoje lidi – podporovat je v jejich byznysu, kontrolovat je, motivovat je a získávat další. A v tu chvíli je pro něj klientské centrum spíše zátěž jak časová, tak finanční. A už se nesoustředí na to, že by mělo sloužit jako servisní místo, kam klienti chtějí chodit.

Franšízant funguje jinak. On má jenom to místo a jeho hlavním úkolem je zajistit, aby tam klienti chodili, aby dostávali servis. A model je nastavený tak, že se franšízantovi prodejní místo zaplatí. Manažerovi se klientské centrum nikdy nezaplatí, protože on nepotřebuje získávat klienty z ulice. On ví, že když kvalitně povede spolupracovníky a bude získávat nové, ti budou získávat doporučení, která fungují velmi dobře. A nepotřebuje to dělat jinak.

Partners spolupracují s UniCredit Bank v rámci Partners bankovních služeb. Jakým způsobem bude tato část integrována do franšíz?

Franšíza Partners Market je zároveň bankovní pobočka Partners bankovní služby UniCredit Bank. Umí tedy vše, co umí UniCredit Express. Navíc je tam nabízeno vše, co umí Partners – poradenská práce.

Klient, který vejde do pobočky Partners market, firmy, která nabízí širokou škálu služeb a produktů, jejich zprostředkování a poradenství, tak vevnitř najde samostatnou místnost označenou jako Partners bankovní služby UniCredit Bank. Ta je brandovaná více do červena, aby bylo jasné, že v tom koutku jsou přímé bankovní služby UniCredit Bank. Pracuje tam zaměstnanec našeho franšízanta, ale musel projít certifikačním školením UniCredit Bank, podepisuje speciální smlouvu o zodpovědnosti apod.

Tedy zájemce o franšízu Partners market si zároveň musí koupit i …

… ne, nekupuje ji, dostává ji od nás. Jenom technologie je stejná, kterou UniCredit Bank používá pro své franšízanty. Podobnost je v produktovém portfoliu,v IT řešení a v zabezpečení. A samozřejmě ve výhodách – franšízant ví o klientovi skutečně vše a může poskytovat skvělý a dobře cílený servis.

Očekáváte, že zájem o franšízy bude především od lidí, kteří v současnosti pracují v Partners, nebo spíše budete získávat nové lidi?

Nyní je to půl na půl. Rozjednaných máme šest franšíz, tři z nich jsou ze sítě a tři jsou mimo Partners. To je jeden z důvodů, proč franšízy děláme: Chceme oslovit a do byznysu dostat i jiné typy lidí.

Je několik typů náborů. Jedním je přetahování lidí z jiných firem.  Druhý je, že beru úplného nováčka. Člověku z oboru dávám nějakou pozici odpovídající tomu, co poradce umí a co už zná. Nováčkovi z oboru dám vždycky pozici trainee, a i když předtím něco dokázal v jiném oboru, tak mu těžko dám pozici ředitele jenom proto, že byl ředitelem ve výrobním podniku, anebo že jako podnikatel vybudoval podnik ve farmacii.

Franšízy jsou dělané na lidi, kteří by jako nováčci nezačali, ale pozici v síti jim dát nemůžu, protože poradenský byznys vůbec neznají. Jeden z potencionálních franšízantů, které máme na Olomoucku, je zvěrolékař, který má menší kliniku. Má svůj fungující byznys. Má v regionu dobré jméno, má dobré kontakty a je to člověk, který by na trainingu nezačal. Normálně by do byznysu nešel, ale jako šéf pobočky s dobrou službou je to pro něj zajímavé. Kolik lidí, kteří do finančně poradenského byznysu jdou, ať už v Partners, Broker Consulting, Fincentru či jinde, už byli v nějakém oboru skutečně úspěšní a něco vybudovali. Já znám u mě jediného takového člověka.

Jaké si kladete podmínky na franšízanty?

Vzhledem k tomu, že franšíz může být jen 100 až 150, tak je výběr franšízantů zásadní. Nemluvě o tom, že do toho investujeme nemalé prostředky – až 1,5 milion korun na franšízu.

Je to především o místě a o člověku. Není to nikdy zvlášť. Musí přijít člověk, nejlépe i s místem.  Když se nám líbí místo, začneme „zkoumat“ člověka. A když není zatížen exekucí, nedluží peníze, je důvěryhodný… Standardní přijímací pohovor: jak na nás působí, zda by mohl být úspěšný a proč by mohl být úspěšný, a když nás přesvědčí, tak ho vezmeme.

Nemusí mít třeba ekonomické vzdělání nebo zkušenosti s finančním poradenstvím?

Vůbec. Minimum je samozřejmě maturita, to máme v celé firmě i na poradce. Ale konkrétní vzdělání mít nemusí. Zrovna franšíza o vzdělávání není. Znám jednoho franšízanta, konkrétně z UniCredit Bank, který tomu sám vůbec nerozumí, ale je dobrý obchodník a stáhl si jednoho zkušeného pracovníka z banky v dané oblasti a má tam další lidi, kteří se práci naučili. On sám se věnuje obchodu a řízení lidí.

Vybudování jedné pobočky vás stojí 1 až 1,5 mil. Kč. Počáteční náklady hradí franšízant v rámci nákupu franšízy?

Původně jsme zvažovali, že my všechno zaplatíme a franšízant dostane jenom přibližně 65 % provize. 15 % zůstává centrále, 15 % je cena kapitálu, a když je franšíza v síti pod nějakým ředitelstvím, tak 10 % mají nadřízení. Pak jsme to zjednodušili tak, že franšízantovi dáváme 75 % a u hypoték 80 % všech provizí, i následných s podílem management fee apod., zaplatíme pobočku a franšízant nám platí nájem. My platíme nájem za pronájem prostor, jejich úpravu a kauci, a to vše rentalizujeme v nájmu.

Franšízant nám tak platí nájem a splátku počáteční investice rozdělenou na 3 až 5 let podle dohody s úrokem 4 %. Franšízant tak potřebuje jen peníze na počáteční rozjezd byznysu. Chceme, aby prokázal, že má 300 až 400 tisíc korun na pokrytí nákladů. Ty činí měsíčně od 60 do 100 tisíc korun. Konkrétně třeba fanšízová pobočka v Tišnově, která má kromě franšízanta dva lidi a prostor 80 m2, bude mít celkové náklady cca 80 tisíc měsíčně. Výjimkou jsou franšízanti z oboru. Zkušení poradci, kteří jsou schopni díky osobní produkci okamžitě vydělávat, a díky vysokému podílu na provizi stačí relativně malý obrat, aby pokryli náklady. Ti nepotřebují tuto rezervu.

Ve zprávách, které jste ohledně franšíz vydávali, jste uváděli, že se chcete zaměřovat spíše na menší a střední města, kde je menší konkurence bank.

To bylo nepřesně pochopené. Cílový segment je pro malá a střední města. To ano. Typický příklad je Tišnov se spádovou oblastí 28 tisíc obyvatel. Hlavní cílovou skupinou jsou města s 5 až 25 tisíci obyvateli a další spádovou oblastí. Ale ve větších městech třeba se 30 tisíci obyvatel si dovedu představit, že budou franšízy dvě. Obecně je v České republice 450 mikromarketů – těmi jsou i jednotlivá sídliště v Praze či v Brně. A jsou místa ve městech, která mají vlastní sociální zónu, kde bude franšíza dávat smysl.

Franšízy Partners market budou mít standardní otvírací dobu, ale i o víkendu… tyto standardy poboček nastavujete vy, nebo má franšízant určitou volnost?

Otvírací doba je definovaná na od 8 do 19 hodin a půl dne o víkendu. Pokud chce mít otevřeno déle, může. Stejně tak je stanoven minimální počet lidí na pobočce, aby byli zastupitelní apod. Franšíza má námi dané i další standardy. Franšízant musí mít např. k dispozici předepsaný kávovar a ve chvíli, kdy začne jednání, musí klientovi nabídnout vodu, kávu, čaj.

Do konce roku plánujete otevřít 20 franšíz…

Musíme mít nějaký cíl.

… v současné době máte rozjednaných 6 franšíz. 

To jsou franšízy ve fázi, že je známé místo, dělají se vizualizace, připravují se stavební úpravy atd. Rozjednaných franšízantů je o něco víc. Ideální představa je 20 franšízantů do konce roku, protože na to máme vyčleněné peníze, a 50 příští rok.  Zájem o franšízy ale roste s tím, jak o nich více mluvíme. Je jich omezený počet, jednotlivec nikdy nedostane tak velké provize, navíc mu někdo vybuduje pobočku a dá mu své know-how a zázemí.

Vaší hlavní činností je finanční poradenství a finanční zprostředkování. Jakým způsobem plánujete propojit franšízy a finanční poradce?

Franšízy jsou součástí sítě a nadřízení z nich získávají provize a počítají se jim do kariérního plánu. Je to pro ně také diverzifikace byznysu a nástroj náboru zajímavých lidí. A franšízy tak budou vytvářeny i jako servisní místa určitých ředitelství v určitých regionech. Dvě aktuálně vznikající franšízy zastřešuje manažer, který našel franšízanta, a dělá to z toho důvodu, že v daném regionu má hodně klientů a chce, aby si tam chodili pro servis.

Všichni se baví o tom, jak moc je servis efektivní. Já mám některé klienty i deset let, a vím, jak je servis efektivní. Ale jen u některých klientů. A zásadní je si ty ostatní udržet, abych, až přijde čas, kdy to bude efektivní, tam byl a klienta měl. Je bláhové se domnívat, že všichni poradci poskytují servis. My v Partners jim chceme servis poskytnout, a proto budujeme další servisní kanály, ať už je to webový portál, call centrum, kampaň management, klientská centra nebo i reklamní kampaně, aby klienti měli firmu na očích a věděli, že tu je, stará se o ně, dává jim informace, varuje před dluhy na pojistných smlouvách apod. Aby dostávali služby a to bez angažovanosti poradce, pro kterého by to bylo neefektivní.

Pokud klient přijde do franšízy a sjedná si nějaký produkt, dostává jeho poradce 35 % provize a nemusí se o klienta starat. Jen se nerozdávají rozdílové provize – zbytek zůstává franšízantovi a Partners obdrží 15 %.

Náklady na zřízení franšíz nejsou malé. Kdy počítáte s bodem zvratu, od kterého by se měly začít vyplácet?

Za tři roky se splatí to, co do nich zainvestujeme. Byznysově se to ale začne vyplácet okamžitě, jakmile si franšízant vydělá na svoje náklady.

Máme stanovenou minimální úroveň výkonu pobočky pro první tři roky, a to je hodně nízká úroveň, kdy můžeme za franšízantem přijít a buď s ním ukončit spolupráci, nebo navrhnout určité změny. Jinak franšízanta nemůžeme vyhodit. Pouze ještě v případě, kdy poruší zákon nebo mandátní smlouvu, např. tím, že bude prodávat na pobočce kupříkladu vodu, plyn, elektriku nebo diamanty apod. Franšízu na rozdíl od standardního týmu poradců ve strukturální firmě lze zdědit, franšízant ji může i prodat – v tom případě ale musíme souhlasit s novým franšízantem. 

Děkuji za rozhovor.

Anketa

Zaujala váš myšlenka Partners market?

Ano a budu o franšízu usilovat. (28)
 
Ano, ale nebudu o franšízu usilovat. (14)
 
Ne. (110)
 Celkem hlasovalo 152 čtenářů

Petr Borkovec: Vlastník franšízy Partners market dostane 75 až 80% provize >> sdílejte na sociálních sítích

 
Reklama

 

 

Poslední přidané komentáře (celkem 87 komentářů)

Re: Re: no to jsou zas hovna! Partners | 29.06.2016 21:10
Re: no to jsou zas hovna! huhu | 29.06.2016 16:18
nevěřte Partners Viktorie | 26.09.2013 09:29
no to jsou zas hovna! Spokojený klient | 02.09.2012 20:01
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zas ti zloději z Partners? Původní kolemjdoucí | 12.07.2012 15:55

Přidejte komentář

* Pokud je obrázek nečitelný, nový načtete kliknutím na obrázek.
Pro přihlášené se kontrolní obrázek nezobrazuje. Přihlašte se či se zaregistrujte pokud ještě nemáte účet.
Opište text z obrázku: *

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.


Články z Finanční poradenství

Petr Borkovec | 26.09.2016 00:00 Finančně poradenské společností nefungují v klasickém MLM modelu

V souvislosti s kauzou spuštěnou dokumentem „Rada nad zlato“ a následným propuštěním tří zemských ředitelů OVB Allfinanz se nabízí otázka: Může být finanční poradenství v multilevelových společnostech kvalitní? Přinášíme názory šéfů největších finančně poradenských společností. Jako první se k otázce kvality v rámci MLM vyjádřil Petr Borkovec, generální ředitel a spolumajitel Partners Financial Services. Celá zpráva »

Komentářů: 7 / 7 Poslední komentář: 26.09.2016 16:31
Spolupracujeme

Petr Zámečník | 22.09.2016 00:00 Michal Knapp: Za mého působení v OVB nebylo zemské ředitelství Martina Zoubka jen černé

„To, co je dnes prezentováno v mediích o večírcích, resp. „vzdělávacích“ procesech jednoho ředitelství, jak mohu číst v  médiích, toto si nepamatuji a na žádné takové večírky, resp. vzdělávací akce, jsem pozván nebyl a neúčastnil se jich,“ říká Michal Knapp, který v letech 2010 až 2012 řídil OVB Allfinanz a nyní stojí v čele Broker Trust. Celá zpráva »

Komentářů: 23 / 23 Poslední komentář: 27.09.2016 00:13

Paul Stanfield | 19.09.2016 00:00 „Zprávy o mé smrti byly značně přehnané“

Tento slavný citát pronesl Mark Twain, když se dověděl, že byl omylem prohlášen za mrtvého. Přestože se patrně jedná o citaci mírně upravenou, význam stále do značné míry odpovídá tomu, co měl velký spisovatel na mysli. Na tento citát jsem si vzpomněl i nedávno, když jsem se opět zamýšlel nad tzv. „robo-poradenstvím“ a potenciální rolí a budoucími příležitostmi pro skutečné poradce. Celá zpráva »

Komentářů: 9 / 9 Poslední komentář: 20.09.2016 00:46

Petr Zámečník | 15.09.2016 00:00 Martin Zoubek a další dva zemští ředitelé v OVB končí

Zemský ředitel Martin Zoubek a jím vychovaní dva další zemští ředitelé Lukáš Lichtenberk a Jan Kokta dostali výpověď. Jejich týmy ale mají v OVB zůstat. Celá zpráva »

Komentářů: 22 / 22 Poslední komentář: 19.09.2016 20:01

Petr Zámečník | 09.09.2016 00:00 Finančně poradenské společnosti v 1. pol. 2016: Radost i zklamání

Finančně poradenský trh se dává do pohybu. Možným spouštěčem jsou státní zásahy. A výsledkem jsou rozdílné výsledky finančně poradenských společností. Některým se extrémně daří, jiné propadají. Kdo byl jedničkou na trhu a kdo rostl nejrychleji? (Aktualizováno v 10:25 o vyjádření Petra Borkovce) Celá zpráva »

Komentářů: 26 / 26 Poslední komentář: 22.09.2016 10:18Další články »

Krátké zprávy z Finanční poradenství

13.09.2016 10:08 Již za týden! V. mezinárodní konference EFPA se skvělými řečníky a nabitým programem

Nenechte si ujít 21. 9. 2016 v TOP hotelu Praha konferenci o 3 ingrediencích úspěchu v poradenském byznyse: distribuční model 3. tisíciletí – co nás ovlivní? technologie jako podpora finančního poradenství – FINTECH je tu! lidské zdroje, specifické dovednosti a dlouhodobý vztah s klientem: jaké dovednosti potřebuji? Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

07.09.2016 10:11 Provize zprostředkovatelů budou regulovány od prosince 2016

Prezident Miloš Zeman podepsal zákon, který reguluje výplaty provizí pojišťovacím zprostředkovatelům při výpočtu tzv. odkupného u pojistných smluv. Uvedl to prezidentům mluvčí Jiří Ovčáček. Celá zpráva »

Komentářů: 3 / 3 Poslední komentář: 11.09.2016 16:25

24.08.2016 16:51 Senát schválil pětileté storno provizí

Senát dnes schválil novely zákona o pojišťovnictví a o pojišťovacích zprostředkovatelích a likvidátorech pojistných událostí, jejíž součástí je i regulace provizí při prodeji životního pojištění. Celá zpráva »

Komentářů: 1 / 1 Poslední komentář: 25.08.2016 11:54

18.08.2016 11:16 Fincentrum upevňuje pozici v oblasti hypoték

Obrat společnosti Fincentrum v České republice a na Slovensku vzrostl v prvním pololetí o 6 % na 812 milionů korun. Objem zprostředkovaných hypoték se na obou trzích zvýšil o 18 %. Poradci zprostředkovali hypotéky za více než 18 miliard korun. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

16.08.2016 14:19 Tržby i zisk skupiny Partners klesly

Skupině Partners klesly v pololetí tržby o 43 milionů korun na 483 milionů korun. Společnost pokles odůvodňuje novou metodikou vyplácení odměn za životní pojištění.  Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0Další krátké zprávy »

Anketa

Jakou správu portfolia upřednostňujete?

Pasivní. (251)
 
Aktivní. (293)
 
Žádnou. (1266)
 Celkem hlasovalo 1810 čtenářů

Nejčtenější články z Finanční poradenství za posledních 14 dní

Paul Stanfield | 19.09.2016 00:00 „Zprávy o mé smrti byly značně přehnané“

Tento slavný citát pronesl Mark Twain, když se dověděl, že byl omylem prohlášen za mrtvého. Přestože se patrně jedná o citaci mírně upravenou, význam stále do značné míry odpovídá tomu, co měl velký spisovatel na mysli. Na tento citát jsem si vzpomněl i nedávno, když jsem se opět zamýšlel nad tzv. „robo-poradenstvím“ a potenciální rolí a budoucími příležitostmi pro skutečné poradce. Celá zpráva »

Komentářů: 9 / 9 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00

Petr Zámečník | 22.09.2016 00:00 Michal Knapp: Za mého působení v OVB nebylo zemské ředitelství Martina Zoubka jen černé

„To, co je dnes prezentováno v mediích o večírcích, resp. „vzdělávacích“ procesech jednoho ředitelství, jak mohu číst v  médiích, toto si nepamatuji a na žádné takové večírky, resp. vzdělávací akce, jsem pozván nebyl a neúčastnil se jich,“ říká Michal Knapp, který v letech 2010 až 2012 řídil OVB Allfinanz a nyní stojí v čele Broker Trust. Celá zpráva »

Komentářů: 23 / 23 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00

Petr Zámečník | 15.09.2016 00:00 Martin Zoubek a další dva zemští ředitelé v OVB končí

Zemský ředitel Martin Zoubek a jím vychovaní dva další zemští ředitelé Lukáš Lichtenberk a Jan Kokta dostali výpověď. Jejich týmy ale mají v OVB zůstat. Celá zpráva »

Komentářů: 22 / 22 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00Další články »