Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.sk InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk Ověření poradců Ověření poradců

Děkujeme našim partnerům:

fincentrum-mensi-nove

logo-fctr-real-hypoindex

wustenrot-logo-no-claim-a5-prechod

fecif


Petr Borkovec: Vlastník franšízy Partners market dostane 75 až 80% provize

Petr Borkovec: Vlastník franšízy Partners market dostane 75 až 80% provize

Nemusí mít ekonomické vzdělání či dlouholeté zkušenosti s finančním poradenstvím, ale spíše podnikatelského ducha a dobré kontakty v dané lokalitě. Za franšízu Partners market nezaplatí nic, dostane ji na klíč, ale platí Partners 100 % nájmu. I proto je ale výběr franšízantů důkladný. Co přinese Partners market klientům, co Partners a co franšízantovi?

Partners market jsou franšízové pobočky pod značkou Partners. Co vše na nich klienti naleznou?

Najdou tam model, který se od klasického poradenství značně liší. Značná část klientů má poradenství spjaté s tím, že poradce  s nimi provede kompletní analýzu, a pak jim doporučí finanční plán, který se soustředí na dlouhodobé finanční zajištění klienta. Naproti tomu naše franšízová síť je něco, co se přibližuje spíše k bankovním pobočkám. Má pevně stanovenou otvírací dobu a uvnitř se klient cítí příjemně.

Cílem poboček je získat klienty na komoditní produkty, ale zároveň jim nabídnout komplexní službu. Franšízy budou pro klienty, kteří se nechtějí hned svěřovat do péče finančnímu poradci, ale chtějí jen bankovní produkt či neživotní pojištění. Partners market bude nabízet především tyto komoditní produkty. Jakmile bude klient chtít sjednat složitější produkt, tak už je to opět přes kompletní finanční plán.

Na druhou stranu finanční poradci si na úrovni ředitelství vytvářejí vlastní pobočky, kam klienti mohou přijít. Jak klient rozliší tyto dva modely?

Ředitel si pobočku může otevřít, ale také nemusí. A v tom je ten rozdíl. Je to vždy o tom, kdo tu pobočku řídí, kdo ji zastřešuje, jakou jistotu a jednotnost tam klient nalezne a jakou motivaci má vlastník pobočky. Ředitelé jsou podnikatelé a je na nich, jestli mají kanceláře v nějaké kancelářské budově, nebo mají klientské centrum s otvírací dobou a zaměstnanci. Je na nich, kterou možnost si zvolí, a my nemůžeme spoléhat na to, že ve všech místech budeme tyto typy poboček mít.

Dnes máme 25 klientských center, která jsou dělaná stejným stylem, se stejným designem. Klientské centrum zastřešuje některý manažer, jehož hlavním úkolem je ale vést svoje lidi – podporovat je v jejich byznysu, kontrolovat je, motivovat je a získávat další. A v tu chvíli je pro něj klientské centrum spíše zátěž jak časová, tak finanční. A už se nesoustředí na to, že by mělo sloužit jako servisní místo, kam klienti chtějí chodit.

Franšízant funguje jinak. On má jenom to místo a jeho hlavním úkolem je zajistit, aby tam klienti chodili, aby dostávali servis. A model je nastavený tak, že se franšízantovi prodejní místo zaplatí. Manažerovi se klientské centrum nikdy nezaplatí, protože on nepotřebuje získávat klienty z ulice. On ví, že když kvalitně povede spolupracovníky a bude získávat nové, ti budou získávat doporučení, která fungují velmi dobře. A nepotřebuje to dělat jinak.

Partners spolupracují s UniCredit Bank v rámci Partners bankovních služeb. Jakým způsobem bude tato část integrována do franšíz?

Franšíza Partners Market je zároveň bankovní pobočka Partners bankovní služby UniCredit Bank. Umí tedy vše, co umí UniCredit Express. Navíc je tam nabízeno vše, co umí Partners – poradenská práce.

Klient, který vejde do pobočky Partners market, firmy, která nabízí širokou škálu služeb a produktů, jejich zprostředkování a poradenství, tak vevnitř najde samostatnou místnost označenou jako Partners bankovní služby UniCredit Bank. Ta je brandovaná více do červena, aby bylo jasné, že v tom koutku jsou přímé bankovní služby UniCredit Bank. Pracuje tam zaměstnanec našeho franšízanta, ale musel projít certifikačním školením UniCredit Bank, podepisuje speciální smlouvu o zodpovědnosti apod.

Tedy zájemce o franšízu Partners market si zároveň musí koupit i …

… ne, nekupuje ji, dostává ji od nás. Jenom technologie je stejná, kterou UniCredit Bank používá pro své franšízanty. Podobnost je v produktovém portfoliu,v IT řešení a v zabezpečení. A samozřejmě ve výhodách – franšízant ví o klientovi skutečně vše a může poskytovat skvělý a dobře cílený servis.

Očekáváte, že zájem o franšízy bude především od lidí, kteří v současnosti pracují v Partners, nebo spíše budete získávat nové lidi?

Nyní je to půl na půl. Rozjednaných máme šest franšíz, tři z nich jsou ze sítě a tři jsou mimo Partners. To je jeden z důvodů, proč franšízy děláme: Chceme oslovit a do byznysu dostat i jiné typy lidí.

Je několik typů náborů. Jedním je přetahování lidí z jiných firem.  Druhý je, že beru úplného nováčka. Člověku z oboru dávám nějakou pozici odpovídající tomu, co poradce umí a co už zná. Nováčkovi z oboru dám vždycky pozici trainee, a i když předtím něco dokázal v jiném oboru, tak mu těžko dám pozici ředitele jenom proto, že byl ředitelem ve výrobním podniku, anebo že jako podnikatel vybudoval podnik ve farmacii.

Franšízy jsou dělané na lidi, kteří by jako nováčci nezačali, ale pozici v síti jim dát nemůžu, protože poradenský byznys vůbec neznají. Jeden z potencionálních franšízantů, které máme na Olomoucku, je zvěrolékař, který má menší kliniku. Má svůj fungující byznys. Má v regionu dobré jméno, má dobré kontakty a je to člověk, který by na trainingu nezačal. Normálně by do byznysu nešel, ale jako šéf pobočky s dobrou službou je to pro něj zajímavé. Kolik lidí, kteří do finančně poradenského byznysu jdou, ať už v Partners, Broker Consulting, Fincentru či jinde, už byli v nějakém oboru skutečně úspěšní a něco vybudovali. Já znám u mě jediného takového člověka.

Jaké si kladete podmínky na franšízanty?

Vzhledem k tomu, že franšíz může být jen 100 až 150, tak je výběr franšízantů zásadní. Nemluvě o tom, že do toho investujeme nemalé prostředky – až 1,5 milion korun na franšízu.

Je to především o místě a o člověku. Není to nikdy zvlášť. Musí přijít člověk, nejlépe i s místem.  Když se nám líbí místo, začneme „zkoumat“ člověka. A když není zatížen exekucí, nedluží peníze, je důvěryhodný… Standardní přijímací pohovor: jak na nás působí, zda by mohl být úspěšný a proč by mohl být úspěšný, a když nás přesvědčí, tak ho vezmeme.

Nemusí mít třeba ekonomické vzdělání nebo zkušenosti s finančním poradenstvím?

Vůbec. Minimum je samozřejmě maturita, to máme v celé firmě i na poradce. Ale konkrétní vzdělání mít nemusí. Zrovna franšíza o vzdělávání není. Znám jednoho franšízanta, konkrétně z UniCredit Bank, který tomu sám vůbec nerozumí, ale je dobrý obchodník a stáhl si jednoho zkušeného pracovníka z banky v dané oblasti a má tam další lidi, kteří se práci naučili. On sám se věnuje obchodu a řízení lidí.

Vybudování jedné pobočky vás stojí 1 až 1,5 mil. Kč. Počáteční náklady hradí franšízant v rámci nákupu franšízy?

Původně jsme zvažovali, že my všechno zaplatíme a franšízant dostane jenom přibližně 65 % provize. 15 % zůstává centrále, 15 % je cena kapitálu, a když je franšíza v síti pod nějakým ředitelstvím, tak 10 % mají nadřízení. Pak jsme to zjednodušili tak, že franšízantovi dáváme 75 % a u hypoték 80 % všech provizí, i následných s podílem management fee apod., zaplatíme pobočku a franšízant nám platí nájem. My platíme nájem za pronájem prostor, jejich úpravu a kauci, a to vše rentalizujeme v nájmu.

Franšízant nám tak platí nájem a splátku počáteční investice rozdělenou na 3 až 5 let podle dohody s úrokem 4 %. Franšízant tak potřebuje jen peníze na počáteční rozjezd byznysu. Chceme, aby prokázal, že má 300 až 400 tisíc korun na pokrytí nákladů. Ty činí měsíčně od 60 do 100 tisíc korun. Konkrétně třeba fanšízová pobočka v Tišnově, která má kromě franšízanta dva lidi a prostor 80 m2, bude mít celkové náklady cca 80 tisíc měsíčně. Výjimkou jsou franšízanti z oboru. Zkušení poradci, kteří jsou schopni díky osobní produkci okamžitě vydělávat, a díky vysokému podílu na provizi stačí relativně malý obrat, aby pokryli náklady. Ti nepotřebují tuto rezervu.

Ve zprávách, které jste ohledně franšíz vydávali, jste uváděli, že se chcete zaměřovat spíše na menší a střední města, kde je menší konkurence bank.

To bylo nepřesně pochopené. Cílový segment je pro malá a střední města. To ano. Typický příklad je Tišnov se spádovou oblastí 28 tisíc obyvatel. Hlavní cílovou skupinou jsou města s 5 až 25 tisíci obyvateli a další spádovou oblastí. Ale ve větších městech třeba se 30 tisíci obyvatel si dovedu představit, že budou franšízy dvě. Obecně je v České republice 450 mikromarketů – těmi jsou i jednotlivá sídliště v Praze či v Brně. A jsou místa ve městech, která mají vlastní sociální zónu, kde bude franšíza dávat smysl.

Franšízy Partners market budou mít standardní otvírací dobu, ale i o víkendu… tyto standardy poboček nastavujete vy, nebo má franšízant určitou volnost?

Otvírací doba je definovaná na od 8 do 19 hodin a půl dne o víkendu. Pokud chce mít otevřeno déle, může. Stejně tak je stanoven minimální počet lidí na pobočce, aby byli zastupitelní apod. Franšíza má námi dané i další standardy. Franšízant musí mít např. k dispozici předepsaný kávovar a ve chvíli, kdy začne jednání, musí klientovi nabídnout vodu, kávu, čaj.

Do konce roku plánujete otevřít 20 franšíz…

Musíme mít nějaký cíl.

… v současné době máte rozjednaných 6 franšíz. 

To jsou franšízy ve fázi, že je známé místo, dělají se vizualizace, připravují se stavební úpravy atd. Rozjednaných franšízantů je o něco víc. Ideální představa je 20 franšízantů do konce roku, protože na to máme vyčleněné peníze, a 50 příští rok.  Zájem o franšízy ale roste s tím, jak o nich více mluvíme. Je jich omezený počet, jednotlivec nikdy nedostane tak velké provize, navíc mu někdo vybuduje pobočku a dá mu své know-how a zázemí.

Vaší hlavní činností je finanční poradenství a finanční zprostředkování. Jakým způsobem plánujete propojit franšízy a finanční poradce?

Franšízy jsou součástí sítě a nadřízení z nich získávají provize a počítají se jim do kariérního plánu. Je to pro ně také diverzifikace byznysu a nástroj náboru zajímavých lidí. A franšízy tak budou vytvářeny i jako servisní místa určitých ředitelství v určitých regionech. Dvě aktuálně vznikající franšízy zastřešuje manažer, který našel franšízanta, a dělá to z toho důvodu, že v daném regionu má hodně klientů a chce, aby si tam chodili pro servis.

Všichni se baví o tom, jak moc je servis efektivní. Já mám některé klienty i deset let, a vím, jak je servis efektivní. Ale jen u některých klientů. A zásadní je si ty ostatní udržet, abych, až přijde čas, kdy to bude efektivní, tam byl a klienta měl. Je bláhové se domnívat, že všichni poradci poskytují servis. My v Partners jim chceme servis poskytnout, a proto budujeme další servisní kanály, ať už je to webový portál, call centrum, kampaň management, klientská centra nebo i reklamní kampaně, aby klienti měli firmu na očích a věděli, že tu je, stará se o ně, dává jim informace, varuje před dluhy na pojistných smlouvách apod. Aby dostávali služby a to bez angažovanosti poradce, pro kterého by to bylo neefektivní.

Pokud klient přijde do franšízy a sjedná si nějaký produkt, dostává jeho poradce 35 % provize a nemusí se o klienta starat. Jen se nerozdávají rozdílové provize – zbytek zůstává franšízantovi a Partners obdrží 15 %.

Náklady na zřízení franšíz nejsou malé. Kdy počítáte s bodem zvratu, od kterého by se měly začít vyplácet?

Za tři roky se splatí to, co do nich zainvestujeme. Byznysově se to ale začne vyplácet okamžitě, jakmile si franšízant vydělá na svoje náklady.

Máme stanovenou minimální úroveň výkonu pobočky pro první tři roky, a to je hodně nízká úroveň, kdy můžeme za franšízantem přijít a buď s ním ukončit spolupráci, nebo navrhnout určité změny. Jinak franšízanta nemůžeme vyhodit. Pouze ještě v případě, kdy poruší zákon nebo mandátní smlouvu, např. tím, že bude prodávat na pobočce kupříkladu vodu, plyn, elektriku nebo diamanty apod. Franšízu na rozdíl od standardního týmu poradců ve strukturální firmě lze zdědit, franšízant ji může i prodat – v tom případě ale musíme souhlasit s novým franšízantem. 

Děkuji za rozhovor.

Anketa

Zaujala váš myšlenka Partners market?

Ano a budu o franšízu usilovat. (28)
 
Ano, ale nebudu o franšízu usilovat. (14)
 
Ne. (110)
 Celkem hlasovalo 152 čtenářů

Petr Borkovec: Vlastník franšízy Partners market dostane 75 až 80% provize >> sdílejte na sociálních sítích

 
Reklama

 

 

Poslední přidané komentáře (celkem 87 komentářů)

Re: Re: no to jsou zas hovna! Partners | 29.06.2016 21:10
Re: no to jsou zas hovna! huhu | 29.06.2016 16:18
nevěřte Partners Viktorie | 26.09.2013 09:29
no to jsou zas hovna! Spokojený klient | 02.09.2012 20:01
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zas ti zloději z Partners? Původní kolemjdoucí | 12.07.2012 15:55

Přidejte komentář

* Pokud je obrázek nečitelný, nový načtete kliknutím na obrázek.
Pro přihlášené se kontrolní obrázek nezobrazuje. Přihlašte se či se zaregistrujte pokud ještě nemáte účet.
Opište text z obrázku: *

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.


Komerční sdelení

ceskych-100-nej-300-300px

Články z Finanční poradenství

Petr Zámečník | 01.12.2016 00:00 Končí životní pojištění…?

Každé životní pojištění sjednané od dnešního dne má nad sebou Damoklův meč. Finanční zprostředkovatel bude ručit za jeho (ne)zrušení celých 5 let. Znamená to konec distribuce životního pojištění? Celá zpráva »

Komentářů: 19 / 19 Poslední komentář: 07.12.2016 14:34

Petr Zámečník | 29.11.2016 00:00 IŽP není spoření?

Česká národní banka rozdává sankce. A míří i proti pojišťovacím zprostředkovatelům, kteří si investiční životní pojištění navzdory jejímu doporučení stále pletou se spořením. Jsou sankce ze strany ČNB za tuto „mystifikaci klientů“ oprávněné? Celá zpráva »

Komentářů: 23 / 23 Poslední komentář: 02.12.2016 15:01

Paul Stanfield | 28.11.2016 00:00 Hra Trumpovou kartou

Nuže, pro ty z nás, které překvapilo hlasování o brexitu – a v londýnské City takových bylo rozhodně dost – získává údiv díky americkým volbám zcela nový rozměr, a to v daleko širším měřítku. Nevím, co se v této souvislosti říká o Hillary Clintonové a její kampani – no, když se zamyslím, tak něco bych si pravděpodobně vybavil – nicméně vítězství Trumpa, spolu s výsledkem britského referenda o vystoupení z Evropské unie a rostoucím neklidem po celé Evropě, zdá se, ukazuje na vzrůstající problémy se současným stavem západního světa. Nebo přinejmenším na nelibost, s níž tento stav vnímá široká veřejnost. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Petr Zámečník | 25.11.2016 00:00 Lukáš Lichtenberk s finančním zprostředkováním nekončí. Míří do OK Klient?

Přinejmenším jeden ze tří vypovězených zemských ředitelství OVB Allfinanz s finančním zprostředkováním nekončí. Podle informací z několika důvěryhodných zdrojů míří i s částí svého zemského ředitelství do OK Klient. Celá zpráva »

Komentářů: 16 / 16 Poslední komentář: 28.11.2016 00:12

Petr Zámečník | 21.11.2016 00:00 ČNB rozdává vysoké tresty finančně poradenským společnostem

Česká národní banka (ČNB) v poslední době zvýšila svou aktivitu v udělování sankcí finančně poradenským společnostem. Kdo a za co byl v druhé polovině roku 2016 potrestán? (Aktualizováno o stanovisko SMS finanční poradenství) Celá zpráva »

Komentářů: 20 / 20 Poslední komentář: 23.11.2016 09:03Další články »

Krátké zprávy z Finanční poradenství

16.11.2016 11:57 Úspech, či neúspech je otázkou postoja

Píšeme na Investujeme.sk: Záujem, motivácia, odhodlanie. To všetko niekedy nestačí, aby sa dostavil požadovaný úspech. Niekedy mu treba trochu pomôcť. Obchodnícke profesie všeobecne vyžadujú veľkú vytrvalosť. Vedieť na sebe pracovať, ísť za svojim cieľom a nedať sa odradiť počiatočným neúspechom. To sú základné vlastnosti úspešných obchodníkov. Platí to aj v oblasti finančného sprostredkovania. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

14.11.2016 15:58 Česká spořitelna má nejhodnotnější značku

Značka Česká spořitelna má i v letošním roce nejvyšší hodnotu na českém finančním trhu. Pojišťovnám kraluje Kooperativa. Hodnotu značky více než ztrojnásobila Fio banka a Aegon Pojišťovna. Vyplývá to z žebříčku sestavovaného v rámci ocenění Fincentrum Banka roku. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

12.11.2016 09:49 Senior director Petr Havel odchází z Partners

Senior director Petr Havel opouští po vzájemné dohodě finančně poradenskou společnost Partners Financial Services. Důvodem jsou zdravotní potíže. Celá zpráva »

Komentářů: 19 / 19 Poslední komentář: 21.11.2016 08:09

04.11.2016 11:51 Profesia poradcu vo financiách si prešla očistným procesom

Píšeme na Investujeme.sk: Finančné sprostredkovanie je špecifická oblasť podnikania. Umožňuje tvoriť si vlastný tím a de facto svoj podnik. Na druhej strane je každý sprostredkovateľ do veľkej miery vizitkou samotnej spoločnosti, pre ktorú pracuje. Aj ten, ktorý skončí s biznisom po pár stretnutiach a zanechá nepokojných klientov, čo však vrhá zlé svetlo na celé odvetvie finančníctva. Zodpovední finančný agenti si to uvedomujú stále viac, s náborovaním „každého“ tak je v kvalitných firmách definitívny koniec. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

02.11.2016 14:34 Petr Borkovec bude jedničkou na trhu farmářských potravin

Po síti obchodů s lokálními potravinami Sklizeno kupuje nyní spolumajitel poradenské společnosti Partners Petr Borkovec i největšího konkurenta Náš grunt. Ze čtyř společníků řetězce Náš grunt zůstává pouze Aleš Kotěra. Společně se značkou My Food se tak síť stane lídrem trhu farmářských potravin. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0Další krátké zprávy »

Anketa

Jste spokojeni s úroky vašeho spořicího účtu?

Ano. (26)
 
Ne. (136)
 
Nemám spořicí účet. (341)
 Celkem hlasovalo 503 čtenářů

Nejčtenější články z Finanční poradenství za posledních 14 dní

Paul Stanfield | 28.11.2016 00:00 Hra Trumpovou kartou

Nuže, pro ty z nás, které překvapilo hlasování o brexitu – a v londýnské City takových bylo rozhodně dost – získává údiv díky americkým volbám zcela nový rozměr, a to v daleko širším měřítku. Nevím, co se v této souvislosti říká o Hillary Clintonové a její kampani – no, když se zamyslím, tak něco bych si pravděpodobně vybavil – nicméně vítězství Trumpa, spolu s výsledkem britského referenda o vystoupení z Evropské unie a rostoucím neklidem po celé Evropě, zdá se, ukazuje na vzrůstající problémy se současným stavem západního světa. Nebo přinejmenším na nelibost, s níž tento stav vnímá široká veřejnost. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Petr Zámečník | 25.11.2016 00:00 Lukáš Lichtenberk s finančním zprostředkováním nekončí. Míří do OK Klient?

Přinejmenším jeden ze tří vypovězených zemských ředitelství OVB Allfinanz s finančním zprostředkováním nekončí. Podle informací z několika důvěryhodných zdrojů míří i s částí svého zemského ředitelství do OK Klient. Celá zpráva »

Komentářů: 16 / 16 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00

Petr Zámečník | 29.11.2016 00:00 IŽP není spoření?

Česká národní banka rozdává sankce. A míří i proti pojišťovacím zprostředkovatelům, kteří si investiční životní pojištění navzdory jejímu doporučení stále pletou se spořením. Jsou sankce ze strany ČNB za tuto „mystifikaci klientů“ oprávněné? Celá zpráva »

Komentářů: 23 / 23 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00

Petr Zámečník | 01.12.2016 00:00 Končí životní pojištění…?

Každé životní pojištění sjednané od dnešního dne má nad sebou Damoklův meč. Finanční zprostředkovatel bude ručit za jeho (ne)zrušení celých 5 let. Znamená to konec distribuce životního pojištění? Celá zpráva »

Komentářů: 19 / 19 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00

Petr Zámečník | 21.11.2016 00:00 ČNB rozdává vysoké tresty finančně poradenským společnostem

Česká národní banka (ČNB) v poslední době zvýšila svou aktivitu v udělování sankcí finančně poradenským společnostem. Kdo a za co byl v druhé polovině roku 2016 potrestán? (Aktualizováno o stanovisko SMS finanční poradenství) Celá zpráva »

Komentářů: 20 / 20 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00Další články »