Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.sk InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk Ověření poradců Ověření poradců

Děkujeme našim partnerům:

fincentrum-mensi-nove

logo-fctr-real-hypoindex

logo

fecif


Multilevel ve finančním poradenství

Multilevel ve finančním poradenství

Nejrozšířenější formou podnikání ve finančně poradenské branži je multilevel marketing. Proč? A je možné v rámci této formy řízení společnosti dosahovat skutečného finančního poradenství? Nebo je to jen prodejní nástroj…

Multilevel aneb Efektivní prodejní nástroj

Multilevel marketing (MLM) je efektivní prodejní nástroj. Jeho úspěch leží na dvou základních pilířích – na „samospotřebitelství“ a na „pasivním příjmu“. Oba sloupy přitahují svou zdánlivou bezpracností výdělku a vidinou toho, že aniž by zapojená domácnost příliš měnila zvyky, bude odměňována za vlastní spotřebu.

Firmy zabývající se MLM zpravidla apelují na „samospotřebitelství“. Na prezentacích se potenciální účastníci systému dozvídají, kolik procent z ceny výrobku je určeno na úhradu nákladů na reklamu – a že všechny tyto peníze mohou získat oni. Stačí, když budou spotřebovávat výrobky té správné firmy, do jejíhož spotřebního MLM se sami zapojí.

Provozovatelé MLM se ale mnohdy již nezmiňují, kolik tvoří náklady rozdělovaného zisku mezi celou strukturu. Když pak člověk prohlédne pod pokličku, zjistí, že jsou často mnohonásobně vyšší než náklady na reklamu, které se pomocí MLM měly ušetřit. A to i po odečtení provize, kterou zlákaný účastník obdrží.

Pasivní příjem“ je lákadlem pro jedince s touhou po zbohatnutí zpravidla bez vlastního podnikatelského nápadu. Stačí získat dostatečné množství dalších spotřebitelů a na základě meziprovizí jen čerpat ovoce bezpracného příjmu. Není třeba provozovat podomní prodej, není třeba svou spotřebu exponovat do závratných výšek. O vše se postarají další lidé zapojeni do struktury.

Podaří-li se rozjet MLM, vzniká tak efektivní prodejní nástroj téměř čehokoli. Motor v podobě sítě je třeba čas od času promazat motivačním školením či bonusovým zájezdem, ale touha po snadném výdělku udělá většinu práce za marketingové oddělení sama.

Multilevel ve finančním poradenství

Naprostá většina a všechny větší finančně poradenské firmy v České republice (i v okolních zemích) fungují na bázi MLM. To je optimální způsob distribuce – či zprostředkování finančních produktů. Díky rozvětvující se struktuře dosáhne i do nejzazších koutů republiky a každému člověku mohou být nabídnuty finanční produkty. Není divu, že i interní distribuční sítě pojišťoven a stavebních spořitelen fungují na principu MLM.

I u finančních poradců funguje princip „samospotřebitelství“. Začínající poradci si zpravidla sjednají smlouvy pro sebe, pro svou rodinu, známé… a teprve poté hledají další potenciální klienty.

K dokonalosti samospotřebitelství ve finančním poradenství dovedla ZFP Akademie, jejímž je základem. Ovšem i u mnoha jiných společností je stěžejní. Jakmile dojdou nováčkovi příbuzní a známí, často zjišťuje, že získat klienty není tak snadné, jak mu jeho (nadřízený?, sponzor?, vedoucí? – to je vlastně jedno…) říkal na prvních schůzkách a školeních. Pak odchází a na jeho místo nastupuje nový „poradce“ s dostatkem blízkých lidí ve svém okolí.

„Pasivní příjem“ se ukazuje ne tak snadno dosažitelný. Aby struktura neztrácela svou výkonnost, musí být neustále motivována, podporována a živena novou motivací. To ale zpravidla zjišťují až lidé, kteří se přiblíží k vrcholu. Pro začínající bývá pasivní příjem uváděn jako jeden z benefitů… a konec konců, určitý čas může i skutečně fungovat.

Prodej a finanční poradenství…

MLM je efektivní prodejní nástroj. Ale finanční poradenství není o prodeji, nebo by alespoň nemělo být, je o radě. Je MLM s finančním poradenstvím slučitelné?

Finanční poradci jsou dobří, průměrní a špatní. Je to stejné jako ve všech oborech. U finančních poradců záleží kvalita především na lidech, ale částečně také na společnosti, v níž pracují.

Na lidech samotných závisí jejich schopnost a snaha vzdělávat se a jejich morální a etický kredit. Společnost, pod níž pracují, rozhoduje o příležitostech ke vzdělávání a – měla by třídit „zrno od plev“.

Pokud jde společnosti o dlouhodobou prosperitu, přestože je založena na prodejním systému MLM a je odměňována z provizí za prodej finančních produktů, nemůže před neetickým jednáním jedinců zavírat oči. Ani „plochá struktura řízení“ ale nezaručuje, že její „zaměstnanci“ budou pracovat eticky a vždy ve prospěch klienta.

Kromě snahy o dlouhodobé působení na trhu by bylo větší zárukou poradenství placené klientem, nikoli z provizí za zprostředkování od finančních institucí. Na tento způsob ale nejsou zase připraveni ve větším počtu klienti. A tak i společnosti, které se zaměřují na placené poradenství, nejčastěji sahají k „hybridnímu modelu“, kdy částečně platí klient a částečně finanční instituce.

Slučuje se tedy MLM a finanční poradenství? Podívejme se na to ze současné reálné perspektivy, kdy řadový klient má možnost buď navštívit svoji banku nebo si nechat poradit od poradce z MLM. Odpověď pak nemůže být jiná než „ano“.

Anketa

Lze prosadit etiku ve finančním poradenství?

Ano, už v něm je. (43)
 
Ano, ale jen částečně. (36)
 
Ano, ale ještě to potrvá. (255)
 
Ne. (63)
 
Nevím. (1)
 Celkem hlasovalo 398 čtenářů

Multilevel ve finančním poradenství >> sdílejte na sociálních sítích

 
Reklama

 

 

Poslední přidané komentáře (celkem 54 komentářů)

Novinka Filip | 24.12.2013 13:34
Petra | 02.02.2012 23:45
RE: RE: BUDOVATELÉ OBCHODNÍCH STRUKTUR! MLM-kritik | 15.07.2009 01:12
RE: RE: BUDOVATELÉ OBCHODNÍCH STRUKTUR! like.n0.other | 25.05.2009 22:33

Přidejte komentář

* Pokud je obrázek nečitelný, nový načtete kliknutím na obrázek.
Pro přihlášené se kontrolní obrázek nezobrazuje. Přihlašte se či se zaregistrujte pokud ještě nemáte účet.
Opište text z obrázku: *

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.


Reklama

hypoindex-300-300-1

Články z Finanční poradenství

Petr Zámečník | 25.08.2016 00:00 Poškozená OVB, nebo tvrdá realita?

Student dokumentaristiky Jakub Charvát natočil dokument o OVB Allfinanz a praktikách jejích finančních poradců. Nyní čelí žalobě za „poškození dobrého jména“ společnosti. Dokument ovšem „pod linkou“ odhaluje ještě jednu významnou skutečnost… Celá zpráva »

Komentářů: 20 / 20 Poslední komentář: 28.08.2016 00:03

Olga Medlíková | 19.08.2016 00:00 Manažerský mentoring: Móda, nebo užitek?

V současné době je po manažerském mentoringu poptávka, ale jenom některé firmy či organizace ho opravdu umí využít. A jenom někde jsou k dispozici mentoři hodní toho jména – lidé, kteří svým příkladem mohou pozitivně ovlivnit pracovní návyky, chování, dovednosti a hodnotový systém nových kolegů. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Petr Zámečník | 17.08.2016 00:00 Pavel Čaněk: Z kopáče na stavbách finančním poradcem

Je finanční poradenství vhodné pro kopáče? „Dělám si z toho legraci, ale v té době jsem již měl dokončené střední ekonomické vzdělání,“ říká Pavel Čaněk, manažer ve společnosti Fincentrum. Celá zpráva »

Komentářů: 11 / 11 Poslední komentář: 25.08.2016 08:55

Petr Gola | 12.08.2016 00:00 Přišli jste o práci či pečujete o nemocné dítě? Víc než strop nedostanete

Občané s vyššími příjmy by měli mít dostatečně vysoké vlastní finanční rezervy v případě dočasné nezaměstnanosti, nemoci nebo péči o dítě. Legislativou je totiž stanovena maximální podpora v nezaměstnanosti nebo maximální nemocenské dávky. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

PR článek | 11.08.2016 00:00 Můj Šanon otevíráme široké veřejnosti

Můj Šanon je unikátní webový portál společnosti Fincentrum a.s., spuštěný do komerčního provozu v roce 2015. Portál Můj Šanon znamenal převratný krok Fincentra směrem ke svým klientům a revoluční myšlenku osobního digitálního úložiště smluvní dokumentace. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0Další články »

Krátké zprávy z Finanční poradenství

24.08.2016 16:51 Senát schválil pětileté storno provizí

Senát dnes schválil novely zákona o pojišťovnictví a o pojišťovacích zprostředkovatelích a likvidátorech pojistných událostí, jejíž součástí je i regulace provizí při prodeji životního pojištění. Celá zpráva »

Komentářů: 1 / 1 Poslední komentář: 25.08.2016 11:54

22.08.2016 11:57 Ktorá nechce, nech sa zakrýva a ktorá chce, mi svoje vnady rada ukáže! (Svet financií očami komentátora tentoraz na letné témy)

Píšeme na Investujeme.sk: Finančným svetom netočia iba ekonomické fundamenty, ale aj špekulácie. Vývoj v eurozóne i celej EÚ ohrozujú viaceré voľby i ženské plavky nepodliehajúce len móde, ale i politike. Možno niečo o tom vie belgická kapela Vaya Con Dios. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

18.08.2016 11:16 Fincentrum upevňuje pozici v oblasti hypoték

Obrat společnosti Fincentrum v České republice a na Slovensku vzrostl v prvním pololetí o 6 % na 812 milionů korun. Objem zprostředkovaných hypoték se na obou trzích zvýšil o 18 %. Poradci zprostředkovali hypotéky za více než 18 miliard korun. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

16.08.2016 14:19 Tržby i zisk skupiny Partners klesly

Skupině Partners klesly v pololetí tržby o 43 milionů korun na 483 milionů korun. Společnost pokles odůvodňuje novou metodikou vyplácení odměn za životní pojištění.  Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

12.08.2016 15:15 ČNB zveřejnila třetí letošní zprávu o inflaci

Zvýšení inflace, růst HDP, zvyšování zaměstnanosti a nebo kurz jako nástroj měnové politiky. To jsou hlavní témata, o kterých pojednává třetí Zpráva o inflaci (III/2016). Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0Další krátké zprávy »

Anketa

Jakou správu portfolia upřednostňujete?

Pasivní. (221)
 
Aktivní. (232)
 
Žádnou. (1129)
 Celkem hlasovalo 1582 čtenářů

Nejčtenější články z Finanční poradenství za posledních 14 dní

Olga Medlíková | 19.08.2016 00:00 Manažerský mentoring: Móda, nebo užitek?

V současné době je po manažerském mentoringu poptávka, ale jenom některé firmy či organizace ho opravdu umí využít. A jenom někde jsou k dispozici mentoři hodní toho jména – lidé, kteří svým příkladem mohou pozitivně ovlivnit pracovní návyky, chování, dovednosti a hodnotový systém nových kolegů. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Petr Zámečník | 25.08.2016 00:00 Poškozená OVB, nebo tvrdá realita?

Student dokumentaristiky Jakub Charvát natočil dokument o OVB Allfinanz a praktikách jejích finančních poradců. Nyní čelí žalobě za „poškození dobrého jména“ společnosti. Dokument ovšem „pod linkou“ odhaluje ještě jednu významnou skutečnost… Celá zpráva »

Komentářů: 20 / 20 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00

Petr Zámečník | 17.08.2016 00:00 Pavel Čaněk: Z kopáče na stavbách finančním poradcem

Je finanční poradenství vhodné pro kopáče? „Dělám si z toho legraci, ale v té době jsem již měl dokončené střední ekonomické vzdělání,“ říká Pavel Čaněk, manažer ve společnosti Fincentrum. Celá zpráva »

Komentářů: 11 / 11 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00Další články »