Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.sk InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk Ověření poradců Ověření poradců

Děkujeme našim partnerům:

fincentrum-mensi-nove

logo-fctr-real-hypoindex

logo

fecif


Multilevel ve finančním poradenství

Multilevel ve finančním poradenství

Nejrozšířenější formou podnikání ve finančně poradenské branži je multilevel marketing. Proč? A je možné v rámci této formy řízení společnosti dosahovat skutečného finančního poradenství? Nebo je to jen prodejní nástroj…

Multilevel aneb Efektivní prodejní nástroj

Multilevel marketing (MLM) je efektivní prodejní nástroj. Jeho úspěch leží na dvou základních pilířích – na „samospotřebitelství“ a na „pasivním příjmu“. Oba sloupy přitahují svou zdánlivou bezpracností výdělku a vidinou toho, že aniž by zapojená domácnost příliš měnila zvyky, bude odměňována za vlastní spotřebu.

Firmy zabývající se MLM zpravidla apelují na „samospotřebitelství“. Na prezentacích se potenciální účastníci systému dozvídají, kolik procent z ceny výrobku je určeno na úhradu nákladů na reklamu – a že všechny tyto peníze mohou získat oni. Stačí, když budou spotřebovávat výrobky té správné firmy, do jejíhož spotřebního MLM se sami zapojí.

Provozovatelé MLM se ale mnohdy již nezmiňují, kolik tvoří náklady rozdělovaného zisku mezi celou strukturu. Když pak člověk prohlédne pod pokličku, zjistí, že jsou často mnohonásobně vyšší než náklady na reklamu, které se pomocí MLM měly ušetřit. A to i po odečtení provize, kterou zlákaný účastník obdrží.

Pasivní příjem“ je lákadlem pro jedince s touhou po zbohatnutí zpravidla bez vlastního podnikatelského nápadu. Stačí získat dostatečné množství dalších spotřebitelů a na základě meziprovizí jen čerpat ovoce bezpracného příjmu. Není třeba provozovat podomní prodej, není třeba svou spotřebu exponovat do závratných výšek. O vše se postarají další lidé zapojeni do struktury.

Podaří-li se rozjet MLM, vzniká tak efektivní prodejní nástroj téměř čehokoli. Motor v podobě sítě je třeba čas od času promazat motivačním školením či bonusovým zájezdem, ale touha po snadném výdělku udělá většinu práce za marketingové oddělení sama.

Multilevel ve finančním poradenství

Naprostá většina a všechny větší finančně poradenské firmy v České republice (i v okolních zemích) fungují na bázi MLM. To je optimální způsob distribuce – či zprostředkování finančních produktů. Díky rozvětvující se struktuře dosáhne i do nejzazších koutů republiky a každému člověku mohou být nabídnuty finanční produkty. Není divu, že i interní distribuční sítě pojišťoven a stavebních spořitelen fungují na principu MLM.

I u finančních poradců funguje princip „samospotřebitelství“. Začínající poradci si zpravidla sjednají smlouvy pro sebe, pro svou rodinu, známé… a teprve poté hledají další potenciální klienty.

K dokonalosti samospotřebitelství ve finančním poradenství dovedla ZFP Akademie, jejímž je základem. Ovšem i u mnoha jiných společností je stěžejní. Jakmile dojdou nováčkovi příbuzní a známí, často zjišťuje, že získat klienty není tak snadné, jak mu jeho (nadřízený?, sponzor?, vedoucí? – to je vlastně jedno…) říkal na prvních schůzkách a školeních. Pak odchází a na jeho místo nastupuje nový „poradce“ s dostatkem blízkých lidí ve svém okolí.

„Pasivní příjem“ se ukazuje ne tak snadno dosažitelný. Aby struktura neztrácela svou výkonnost, musí být neustále motivována, podporována a živena novou motivací. To ale zpravidla zjišťují až lidé, kteří se přiblíží k vrcholu. Pro začínající bývá pasivní příjem uváděn jako jeden z benefitů… a konec konců, určitý čas může i skutečně fungovat.

Prodej a finanční poradenství…

MLM je efektivní prodejní nástroj. Ale finanční poradenství není o prodeji, nebo by alespoň nemělo být, je o radě. Je MLM s finančním poradenstvím slučitelné?

Finanční poradci jsou dobří, průměrní a špatní. Je to stejné jako ve všech oborech. U finančních poradců záleží kvalita především na lidech, ale částečně také na společnosti, v níž pracují.

Na lidech samotných závisí jejich schopnost a snaha vzdělávat se a jejich morální a etický kredit. Společnost, pod níž pracují, rozhoduje o příležitostech ke vzdělávání a – měla by třídit „zrno od plev“.

Pokud jde společnosti o dlouhodobou prosperitu, přestože je založena na prodejním systému MLM a je odměňována z provizí za prodej finančních produktů, nemůže před neetickým jednáním jedinců zavírat oči. Ani „plochá struktura řízení“ ale nezaručuje, že její „zaměstnanci“ budou pracovat eticky a vždy ve prospěch klienta.

Kromě snahy o dlouhodobé působení na trhu by bylo větší zárukou poradenství placené klientem, nikoli z provizí za zprostředkování od finančních institucí. Na tento způsob ale nejsou zase připraveni ve větším počtu klienti. A tak i společnosti, které se zaměřují na placené poradenství, nejčastěji sahají k „hybridnímu modelu“, kdy částečně platí klient a částečně finanční instituce.

Slučuje se tedy MLM a finanční poradenství? Podívejme se na to ze současné reálné perspektivy, kdy řadový klient má možnost buď navštívit svoji banku nebo si nechat poradit od poradce z MLM. Odpověď pak nemůže být jiná než „ano“.

Anketa

Lze prosadit etiku ve finančním poradenství?

Ano, už v něm je. (43)
 
Ano, ale jen částečně. (36)
 
Ano, ale ještě to potrvá. (255)
 
Ne. (63)
 
Nevím. (1)
 Celkem hlasovalo 398 čtenářů

Multilevel ve finančním poradenství >> sdílejte na sociálních sítích

 
Reklama

 

 

Poslední přidané komentáře (celkem 54 komentářů)

Novinka Filip | 24.12.2013 13:34
Petra | 02.02.2012 23:45
RE: RE: BUDOVATELÉ OBCHODNÍCH STRUKTUR! MLM-kritik | 15.07.2009 01:12
RE: RE: BUDOVATELÉ OBCHODNÍCH STRUKTUR! like.n0.other | 25.05.2009 22:33

Přidejte komentář

* Pokud je obrázek nečitelný, nový načtete kliknutím na obrázek.
Pro přihlášené se kontrolní obrázek nezobrazuje. Přihlašte se či se zaregistrujte pokud ještě nemáte účet.
Opište text z obrázku: *

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.


Reklama

hypostroj

Články z Finanční poradenství

Petr Zámečník | 20.07.2016 00:00 ZPP Advisory aneb Pavel Kočalka opět na scéně

Tématem poslední doby je poškozování klientů přetáčením smluv životního pojištění. Není divu, že se toho chytli i podnikavci, kteří na „obraně klientů před zlými pojišťovnami a zprostředkovateli“ chtějí vydělat. Jedním z nich je i Pavel Kočalka, proslulý již od kauzy Capital Partners. Celá zpráva »

Komentářů: 5 / 5 Poslední komentář: 25.07.2016 13:05

Petr Zámečník | 08.07.2016 00:00 Rozhodnuto: Pětileté storno provizí míří do senátu

Poslanci minulý pátek odhlasovali „kompromisní“ návrh regulace provizí životního pojištění bez pozměňovacího návrhu a pětileté storno odeslali senátorům. Jak probíhala debata a hlasování? A kdy může být rozhodnuto? Celá zpráva »

Komentářů: 42 / 42 Poslední komentář: 20.07.2016 19:48

Jana Zámečníková | 01.07.2016 00:00 Kapesné pomáhá s finanční výchovou dětí

Odměnu za vysvědčení dostane většina českých dětí. Často však odměny k lepším výsledkům nemotivují a děti navíc utratí vše, co dostanou za jediný den. Kdy je nejlepší začít s finanční výchovou dětí? Kdo může za špatné finanční návyky v dospělosti? Celá zpráva »

Komentářů: 2 / 2 Poslední komentář: 06.07.2016 00:03

Michal Bureš | 27.06.2016 00:00 Certifikace €FA pro finanční poradce? Rozhodně ano

Pokud chcete být opravdu kvalitním finančním poradcem, nepřemýšlejte o tom, kolik tento kurz stojí, kolik vám zabere času a že je potřeba se učit, ale přemýšlejte o tom, co všechno NAVÍC díky tomuto vzdělávání přinesete klientům, kolik lidí se díky tomu stane spokojenější, kolika lidem pomůžete k zabezpečení rodiny a k finanční nezávislosti a kolika lidem výrazně zvýšíte finanční gramotnost. Celá zpráva »

Komentářů: 20 / 20 Poslední komentář: 30.06.2016 09:22

Zbyněk Drobiš | 23.06.2016 00:00 Ondřej Tichota: Pomáháme spotřebitelům ve sporech s obchodníky z jiných zemí EU

Doba dovolených se nezadržitelně blíží a spotřebitel se může setkat s řadou problémů v zahraničí. Zrušené a zpožděné lety, problémy se zavazadly a nákupy přes internet, problémy s ubytovacími službami, spory s cestovními kancelářemi a autopůjčovnami, reklamace zboží zakoupeného v kamenných prodejnách v zahraničí… Evropské spotřebitelské centrum může spotřebiteli pomoci. Jak? Odpovídá Ondřej Tichota, poradce pro komunikaci u Evropského spotřebitelského centra ČR. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0Další články »

Krátké zprávy z Finanční poradenství

25.07.2016 11:56 Majú sa trhy už teraz pripraviť na jesennú nervozitu? (Svet financií očami komentátora)

Píšeme na Investujeme.sk: Opatrenia centrálnych bánk nemajú už žiaden účinok a tak zostáva len zhadzovať peniaze z vrtuľníkov. Pripomenieme si nedávno zosnulého rockera i vonkajšiu súvislosť US volieb s britským referendom. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

20.07.2016 14:10 Milan Repka končí ve Fincentru Slovensko

Milan Repka byl s okamžitou platností odvolán z pozice generálního ředitele a předsedy představenstva Fincentrum Slovensko. Důvodem je ztráta důvěry akcionářů i většiny vrcholových manažerů a poradců Fincentra. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

18.07.2016 11:52 Ťaží nás v bruchu príliv novo natlačených peňazí a tým aj neistá budúcnosť? (Svet financií očami komentátora)

Píšeme na Investujeme.sk: To, že centrálne banky strácajú dôveru investorov, je viac-menej fráza. Vieme, komu pomáha výnimočný stav vo Francúzsku a na fakt, že Európa potrebuje harmóniu, poukazuje kopa nahých mladých žien. Stojí za to si ich pozrieť. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

27.06.2016 11:56 Od indexu DAX po možnú hnačku zo žinčice (Svet financií očami komentátora)

Píšeme na Investujeme.sk: Finančné trhy dostali fajne po papuli. Doplatili na svoju, ak už nechcem napísať, že hlúposť, tak napíšem, že doplatili na prehnanú dôverčivosť. Tak im treba! Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

17.06.2016 13:11 SWOT analýza „Refinančného boomu“

Píšeme na Investujeme.sk: Situácia na finančnom trhu sa po 21.marci tohto roku sa výrazne zmenila. Dnešok prináša klientom, finančným sprostredkovateľom a bankám množstvo príležitostí ale aj hrozieb. V nasledujúcom prehľade preto prinášame analýzu aktuálneho stavu s pozitívami, negatívami, príležitosťami aj hrozbami tejto doby očami územného riaditeľa Fincentra Romana Gálika. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0Další krátké zprávy »

Anketa

Jakou správu portfolia upřednostňujete?

Pasivní. (182)
 
Aktivní. (184)
 
Žádnou. (951)
 Celkem hlasovalo 1317 čtenářů

Nejčtenější články z Finanční poradenství za posledních 14 dní

Petr Zámečník | 20.07.2016 00:00 ZPP Advisory aneb Pavel Kočalka opět na scéně

Tématem poslední doby je poškozování klientů přetáčením smluv životního pojištění. Není divu, že se toho chytli i podnikavci, kteří na „obraně klientů před zlými pojišťovnami a zprostředkovateli“ chtějí vydělat. Jedním z nich je i Pavel Kočalka, proslulý již od kauzy Capital Partners. Celá zpráva »

Komentářů: 5 / 5 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00Další články »