CZK/€ 25.265 +0,14%

CZK/$ 23.707 +0,19%

CZK/£ 29.516 +0,05%

CZK/CHF 26.084 +0,21%

14. 10. 2014

0 komentářů

Subjekty:

Mohou být banky cool?

 


 

Odborníci z bankovnictví a technologických firem se soustředili na tři témata: nejnovější technologické trendy a schopnost inovace, dále jak tyto trendy ovlivní tradiční model komerčního bankovnictví a přístup bank ke klientům, a konečně jak se k takovým změnám postaví regulatorní a dohledové orgány. „Panelisté se shodli na tom, že díky inovacím a možnostem zpracování informací bude budoucí bankovnictví postaveno na využití analýzy chování a požadavků klientů a na dynamické tvorbě produktu podle jejich individuálních potřeb a očekávání,“ zhodnotil Jan Matoušek, moderátor jednoho z panelů, a dodal: „Nezbytností úspěchu ve stále narůstající konkurenci na trhu bude digitální komfort, mobilita služeb i využití moderních komunikačních prostředků k dalšímu posilování vztahu důvěry mezi bankou a klientem.“

Váženým hostem konference byl výkonný ředitel britské bankovní asociace Keith Phillips, který zasadil nejnovější trendy v prosazování technologií do tradičního schématu a nabídky bankovních služeb poskytovaných jak podnikové, tak individuální klientele. Digitalizace vedla k exponenciálnímu nárůstu využití internetového bankovnictví, mobilních platebních služeb i ke vzniku nových poskytovatelů finančních služeb (zejména v segmentu platebního styku a poskytování úvěrů), stejně jako například ke změně způsobů, jakými banky se svými zákazníky komunikují. Díky těmto trendům dnešní zákazník očekává, že služby budou nejen rychlejší a klientsky pohodlnější, ale také, že budou lépe přizpůsobeny jeho individuálním potřebám a očekávání. To je pro banky velká výzva, ale také závazek nejen investovat do inovací, ale rovněž se zákazníkům přiblížit lepším využitím množství informací, které již dnes o nich mají.

Pavel Kavánek, prezident České bankovní asociace, se zmínil o výzvách, které před bankami v souvislosti s rozvíjením digitalizace stojí, a také o přednostech, které banky mají v prostředí výrazných technologických inovací. Banky jsou již dnes jedním z lídrů v oblasti využívání technologických inovací. S dynamickým vývojem prostředí kolem nás, novými možnosti technologií a požadavky klientů, stejně jako s narůstající regulací a s ní spojenými náklady si nejlépe poradí ty banky, které budou schopny se rychle měnit a stát v čele rozvoje nových služeb. Mohou se opřít o dobrou znalost svých klientů, dostatek zdrojů pro investice a zejména o vysokou kvalitu svých zaměstnanců.

Zvláštní pozornost byla věnována otázce kybernetické bezpečnosti a ochraně dat klientů. Informační technologie jsou samozřejmě vyhledávaným cílem kybernetických útočníků a kybernetické riziko bude jednou z významných hrozeb pro příští dekády. Banky jsou si toho vědomy, intenzivně se věnují ochraně proti kybernetické kriminalitě a jsou připraveny v tomto směru úzce spolupracovat i s třetími stranami. Daří se jim nicméně bránit soukromí svých klientů proti iniciativám dále rozmělňujícím bankovní tajemství.

Konference se vedle expertů bank zúčastnili i představitelé sektoru high-tech firem, mobilních operátorů, dodavatelů progresívních platebních schémat a v neposlední řadě i zástupci akademické sféry, státní správy a centrální banky.

REKLAMA

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *