19. 02. 2013
Subjekty:
Market Vision: nejlepší služby v oblasti prodeje investičního životního pojištění poskytují poradci Raiffeisenbank
K prvenství banky nejvíce přispěl vzhled poboček, příjemné prostředí na pobočkách i vystupování poradců. Raiffeisenbank tak obhájila loňské prvenství v tomto průzkumu. Celkový Index Kvality Obsluhy u Raiffeisenbank dosáhl 76 % v žebříčku s tržním průměrem na úrovni 68 %. „Prioritou je pro nás kvalitní poradenství pro prémiové klienty. To přitom neobsahuje jen bankovní služby, ale chceme klást velký důraz na poradenství v oblasti finančních plánování či právě pojištění. Naše umístění v silné konkurenci specializovaných pojišťoven tak bereme jako důkaz, že jsme se vydali správnou cestou a že jsme se zaměřili na to, co je pro klienty skutečně důležité,“ uvedla produktová manažerka Raiffeisenbank Stanislava Hořejší.
Stoprocentní hodnocení získala banka za vzhled poradce a prostředí na pobočkách, stejně tak byli poradci banky stoprocentní při způsobu uzavření rozhovoru s klientem. Mezi nejlépe hodnocené patřila banka i při analýze potřeb klienta, uzavření obchodu či nabídce dalších produktů banky. Právě v nabídce tzv. x-sellu vykázala banka nejlepší výsledek ve srovnání s trhem (31 procentních bodů nad průměrem trhu).
„Hodnocení Raiffeisenbank v rámci studie je velmi pozitivní a ukazuje, že i v bance může klient dostat kvalitní poradenství a servis v oblasti pojištění. Raiffeisenbank je jednou z mála finančních společností na českém trhu, která v posledních letech pravidelně výrazně převyšuje tržní standard v kvalitě obsluhy klientů,“ uvedl k výsledkům studie Martin Snížek, account manager společnosti Market Vision.
Raiffeisenbank se v České republice zaměřuje především na klienty s vyššími příjmy, kteří mají aktivní zájem o správu svých financí. Jako taková chce Raiffeisenbank svým klientům nabídnout vybudování dlouholetého vztahu s klientem založeném na kvalitním individuálním poradenství, zároveň chce poskytovat služby v příjemném a moderním prostředí.
Důraz banky na kvalitní poradenství potvrzují i některé z komentářů hodnotících:
REKLAMA
- „Poradce byl velmi komunikativní, mluvil jasně a srozumitelně, měl pádné argumenty, produktu rozuměl a byl opravdu přesvědčivý.“
- „Poradce uměl svým výkladem zaujmout a vtáhnout zákazníka do dění. Dokázal vzbudit dojem, že investiční životní pojištění je dost důležité. Kdybych byla reálný zákazník, zřejmě bych si u něj produkt uzavřela.“
- „Poradce byl opravdu odborník, jeho výkladu jsem věřila a byla jsem s ním maximálně spokojená.“
- „Poradkyně působila naprosto profesionálním dojmem. Mluvila plynule, bylo poznat, že všemu velmi dobře rozumí.“
O výzkumu
Studii Investiční životní pojištění 2012, která hodnotí kvalitu prodeje v 15 společnostech nabízejících toto pojištění, realizovala společnost Market Vision. V říjnu a listopadu 2012 proběhlo celkem 160 návštěv (Mystery Shoppings) v rámci celé ČR, každá společnost byla navštívena minimálně desetkrát. Mystery shopping začal hodnocením internetových stránek a následným kontaktováním infolinky s požadavkem na informace o investičním životním pojištění. Dále se mystery shopper buď objednal přímo k poradci nebo šel na pobočku bez objednání. Vystupoval jako částečně informovaný klient, který má o produktu zjištěny základní informace, nechal si od poradce doporučit vhodný produkt a jeho nastavení. Jediným omezením bylo měsíční pojistné 1.000 korun, které chce klient platit.