CZK/€ 25.305 -0,06%

CZK/$ 23.413 +0,02%

CZK/£ 29.594 +0,24%

CZK/CHF 25.911 +0,38%

08. 12. 2014

0 komentářů

Kyberpomluvy udeřily nebývalou silou a ničí předvánoční byznys!

 


 

Tento trend má v posledních letech a předevšímv posledních měsících vzestupnou tendenci. Dá se říct, že konec letošního roku je, co do množství negativních referencí, naprosto výjimečný. Může za to snad neustálý růst počtu e-shopů a s tím související vyhrocenější konkurenční boj, nebo je důvodem určitá frustrace české společnosti a nespokojenost se současným ekonomicko-politickým vývojem?

V ČR je více jak 37 tisíc e-shopů

Uvádí se, že u nás funguje více jak 37 tisíc e-shopů, což v průměru znamená, že zhruba každý třístý Čech má svůj vlastní internetový obchod. Odborné prognózy pak uvádějí, že se v nich za rok 2014 uskuteční obchody v celkovém objemu 70 – 80 miliard korun a podle odhadů bude podíl elektronického nakupování do budoucna stále stoupat.

Podvodníci versus seriózní shopy

Na internetu se samozřejmě nevyskytují jen seriózní obchodníci, ale najde se i řada podvodníků, které zláká vidina peněz bez práce a zároveň i pocit falešného bezpečí, že se ukryjí v „anonymním“ světě internetu. Než se odhalí jejich podvod a klienti se stihnou navzájem varovat, obvykle to nějakou dobu trvá. Mezitím napálených zákazníků stále přibývá. Na druhé straně pak stojí seriózní obchodníci, kteří čím dál častěji bojují s neodůvodněnými negativními referencemi, které snižují jejich důvěryhodnost a výrazně jim kazí byznys.

REKLAMA

Negativní hodnocení je napsané rychle

„Setkáváme se občas s případy, nad kterými zůstává rozum stát.“ Říká Kateřina Procházková z portálu pomluvynainterenetu.cz a uvádí nedávný příklad jednoho portálu, který prodal zboží, které se později opravdu ukázalo jako kazové. Portál zastavil jeho prodej a všem zákazníkům, kteří zboží koupili, oznámil, že dodávka zboží bohužel nebyla kvalitní. Omluvil se a nabídl jim možnost odstoupit od smlouvy, včetně neprodleného vrácení peněz.

Během několika dní však internet doslova zaplavily negativní reference, jak se ukázalo, lidé očekávali, že peníze za zboží obdrží ihned, a to i přesto, že bylo jasně uvedeno, v jaké lhůtě peníze obdrží a co je nutné pro to udělat. Nedokázali zkrátka pochopit, že pokud obchodník od nich ještě ani nedostal podnět k reklamaci spolu s jejich číslem účtu, nemůže je vyplatit, protože nemá kam. Zato obratem dostal negativní komentáře v tom smyslu, že je nepoctivý a nevrací peníze. Tyto reference mu pak samozřejmě způsobily citelný propad v tržbách.

Škodí nejen e-shopům

REKLAMA

„Zajímavé je, že letos negativní informace na internetu nepoškozují už jen byznys tradičních internetových obchodníků, ale pokles poptávek se díky negativnímu internetovému hodnocení projevuje i u kamenných provozoven.“ Zmiňuje Procházková. Lidé si na internetu přečtou reference například o stavební firmě, řemeslníkovi, autodílně atp., a pokud jsou reference negativní, logicky se na ni neobrátí.

Pomluva je trestný čin

„Když se pak případem na popud poškozené firmy začneme zabývat, tak v praxi velmi často zjišťujeme, že se opravdu jedná o pomluvu konkurence nebo závistivého jednotlivce. Lidé si myslí, že se jedná o svobodu projevu a oni jen vyjádřili svůj názor. Vůbec si nepřipouští, že se tímto jednáním dostávají do křížku se zákonem a dopouští se trestného činu. A co víc, pokud se majiteli firmy podaří prokázat ušlý zisk, může se pak u soudu domáhat náhrady škody.“Upozorňuje Procházková s tím, že prostředí internetu se sice tváří na první pohled anonymně, ale každý z nás na něm zanecháváme digitální stopu, díky které se nakonec původce pomluvy obvykle najde.
Zdroj :  pomluvynainternetu.cz

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

ČNB - peníze - 1000 Kč - CZK - české koruny - lupa - bankovky

Kdy musí obchodník přijmout poškozenou bankovku?

Finančním světem hýbou kryptoměny, virtuální investice a skoro každá má internetové bankovnictví. Ale i přes to v peněženkách stále nosíme bankovky a ty podléhají opotřebení. Určitě se to stalo každému z nás. Ani nevíte, jak se tam ocitla, ale v rohu vaší peněženky se krčí natržená bankovka. Při placení pak […]

Text: Monika Lukešová

16. 03. 2018


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *