Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.sk InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk Ověření poradců Ověření poradců

Děkujeme našim partnerům:

fincentrum-mensi-nove

logo

cp-financni-poradenstvi


Jsou finanční poradci příliš mladí?

Jedna z častých výtek vůči finančním poradcům se týká jejich mládí. Jak může člověk, který sotva opustil školu (v lepším případě vysokou a po jejím úspěšném dokončení) radit lidem, jakým způsobem mají naložit se svými penězi? Vždyť nemohou mít tolik zkušeností, kolik mají jejich klienti!

Jsou finanční poradci příliš mladí? >> sdílejte na sociálních sítích

 
 
Titulek: Žádná paušalizace není dobrá...
Od: Marie Bláhová, K2 Finance
Datum: 23.08.2012 12:35
 

… stejně jako bychom měli přistupovat individuálně při posuzování situace klientů, stejně individuálně se musí přistupovat k hodnocení kvality poradců… Životní zkušenosti jsou beze sporu výhodou při naší práci, ale rozhodně to není to stěžejní… Sama jsem začala s finančním poradenstvím ve svých 34 letech a myslím, že o životě už trochu něco vím – a také to při své práci používám a není pro mě problém díky tomu navázat blízký a někdy až osobní vztah s klienty… Je to prostě moje výhoda. Na druhou stranu mám ve firmě skvělé kolegy, kterým je přes 20 a kteří odvádějí perfektní práci a sama někdy žasnu, co dokážou. Na druhou stranu znám z různých školení poradce a pojišťováky před důchodem, od kterých bych si nenechala udělat ani pojistku na dvoudenní cestu do Německa… Myslím, že to nejdůležitější je, od koho se nováček učí a jaká práce je mu předkládána jako vzor, ať už je mladý nebo starý jakkoliv. Takže než řešit, za co může věk poradců, pojďme se podívat na systémy vzdělávání v jednotlivých firmách…

Titulek: nadšené mládí
Od: josef
Datum: 15.08.2012 17:24
 

nenahradí praktické zkušenosti a přehled!

Titulek: Mládež
Od: Honza
Datum: 15.08.2012 10:04
 

Mladí poradci mají jednu obrovskou devizu- hloupě a slepě nasloucahjí, co jim říkají a předvádí jejich nadřízení kašpaři. A proto, že ti také nic neumí, jen mlátit IŽP pod rouškou centrálního finančního poradenství, tak to následují.

Titulek: Re: Mládež
Od: Já
Datum: 15.08.2012 11:26
 

Ano, skutečně velice edukativní názor. Jsem rád, že jste nám všechny obohatil revoluční informací, že vlastně IŽP dělají mladí poradci. Jak jsem rád, že stačí vybrat staršího poradce k tomu, abych měl kvalitní poradenství. Naštěstí když přijde do společnosti starší občan, který zajisté, přesto, že problematice nerozumí, dokáže brilantně posoudit, zda jeho nadřízený udělal projekt pro jeho klienta správně a samozřejmě je schopný, díky věkem ošlehaným zkušenostem celý projekt udělat kvalifikovaněji. Pane Honzo, jste krásnou ukázkou člověka, který pobral životní moudrost u piva v hospodě. Divím se, že Vás tyto servery vůbec zajímají. Ale možná je to právě proto, abyste mohl šířit Vaši osvětu.

Titulek: Re: Re: Mládež
Od: kondo
Datum: 23.09.2012 01:41
 

prominte ale nahodou jsem v podniku byl pritomen spolu s kolegem stavarem vymyvani mozku mladym a fundovanym prodejcem pojisteni: ty snusky debilit nad kteryma se zvedal zaludek sme museli vyslechnout. Lituju ten mlady par co ty tlamty poslouchal. Ale vaseho poradce nikdy. Kulomet do ruky

Titulek: Re: Re: Mládež
Od: Honza
Datum: 20.08.2012 00:16
 

Nemaje čas na dlouhé vysvětlování se omezím na pouhé konstatování. Projděte si prosím strukturu produkce mlm firem a uvidíte to sám. Poradenství se nikdy nedočkáte, protože na vzdělávání není čas. Řeší se jen rychlé nástupy a postupy a těch se jinak než přes IŽP /pod rouškou tzv. investování :-)/ nedožijete. Většina manažerů firem jako BC, AWD, OVB, Partners té práci častokrát nerozumí a zakončili svůj vývoj při IŽP jako všeléku. Ti ještě chápavější dělají „kombíky“, tzn. Hypotéku kombinovanou s IŽP s velkou měsíční úložkou. Jako výmluvu používají, že na „dlouhém horizontu je tam výnos v podstatě jasný“

Titulek: Re: Re: Mládež
Od: Vojta
Datum: 15.08.2012 12:31
 

Díky za tenhle komentář, jinak podle posledních článků je vidět že pan Zámečník pošle na web každou kravinu, která ho napadne :-)

Titulek: Re: Re: Mládež
Od: Původní kolemjdoucí
Datum: 15.08.2012 11:49
 

Skvěle :-) Jen tak dál :-)

Titulek: Není možné házet vše do jednoho pytle
Od: Já
Datum: 15.08.2012 02:46
 

Autor i někteří diskutující by si měli uvědomit, že životní zkušenosti se nezískávají pouze věkem a časem, ale především situacemi a úskalími, kterými si člověk za život projde. A upřímně, i když to naoko nemusí vypadat, tak i 23 letý člověk (jak někdo z Vás uvádí), může mít v hlavě víc rozumu, než 40-ti letý mamánek, závislý na sociálních dávkách. Vzhledem k tomu, že zde mluvíte o zralosti, už to, že jste schopni odsoudit mládí je Vaše vlastní mladická nerozvážnost a o Vaší inteligenci to leccos vypovídá. Ano, všeobecně může spíše platit, že mládí = méně zkušeností. Nicméně paušalizovat to je skutečně debilita.

Titulek: Re: Není možné házet vše do jednoho pytle
Od: dospělák
Datum: 20.08.2012 18:17
 

Milý JÁ,to o mnohém napovídá, jsi JÁ!Paušalizovat opravdu nelze.Omlouvá tě tvé mládí. Zrovna včera jsem vzpomínal, jak jsem ve 40 letech přišel do OVB, se zkušenostmi ze světa, zkušenostmi z podnikání, desítky životními karamboly.Chtěl mě řídit 22 letý klučina, sorry, další děti po škole kolem sebe. Dělal jednu botu za druhou. Pomáhal si intrikama, masově nabíral další chlapečky.Plácali se v tom, plácali se po ramenou, o číslech moc nevěděli. Honili BJ, holky, auta,klient až na posledním místě. Zemský, regionální, taky děti. Bez zkušeností! Jen tam vyhnili.Eliminovali kolem sebe dospělé, vzdělané, zkušené lidi. Dospělí je ohrožovali, moralizovali, napomínali. To děti obecně nemají rádi. Chtěli po dospělých, zralých, zkušených lidech, aby ty boty, kterými si prošly už dávno, dělali s nimi. Kariér. plán nepamatuje na slušnost, zralost a dospělist. Dnes jsou z nich o 10 let starší, arogantní metrosexuálové a pořád životem nezkušení. Jsou vychovaní ve skleníku. Je jedno, jestli je to OVB nebo AWD. Systém je stejný. Mají ty holky, auta, BJ. Morálka, etika vůči klientům a kolegům je sprosté slovo. Ale pozor, oni přece nevědí, jak to mají správně dělat! Ty děti vyšli teprve ze školy a dostanou hned model, který je naučí podvádět pro kariéru a udělat cokoli v honu za BJ. Cíl je rychle vidět. Děti se učily zase u děti. Co si řeknou tyhle děti na takový příspěvek? ON závidí? A co? Pokřivené charaktery dětí a dalších struktur s bourákem v garáži? Děti si dělaly co chtěly, ty děti nad nima s pobavením a pochopením je poplácávaly. Naštěstí jsem to vzdal. Jsem úspěšně pryč. Pozor, mám se líp než s těmi dětmi tehdy a přitom můžu s čistým svědomím spát, bez intrik, kopanců od dětí. Ty se prý pořád ještě nakopávají a nějak se jim bez pomoci dospělých zastavila kariéra. Ale po zádech se plácají na oko dál. Smutný příběh dětí… Díky za skvělý článek pane Zámečníku, trefil jste hřebíček na hlavičku víc než jste asi myslel!Děti asi nepochopí, nevadí, jejich čas přijde.Pokud se včas chytí za nos nebo dostanou od života za vyučenou. Teď jsou kingové, dětská sláva není věčná!

S dospělákem nutno souhlasit. Po 15 letech manažerské práce v nadnárodní firmě jsem se objevil u podobných mladíčků. Podolák, Křen,Černý.Nejde zapomenout na Černého školení. Zařazoval zákazníky do skupin A,B,C,D. Kolik z nich dostanu měsíčně,takový zařazení zákazník dostane. Nejmenovaný Němec, starší, moudrý pán je po jednom školení suše vyhodnotil. Céčkový ředitelé. Pakliže ryba smrdí od hlavy,co chcete?

Titulek: Re: Re: Re: Není možné házet vše do jednoho pytle
Od: Tomáš Marný
Datum: 22.08.2012 11:14
 

A ve Vaší nadnárodní, úžasné, neodolatnelné, firmě, které ke svým zakaznikům byla milá, vstřícná, chápající,
jste v žádném případě neměli ony zákazníky rozděleny podle důležitosti pro příjem firmy. Je to tak? Skutečně? Nebo KAMové jasně věděli, kdo jim co nosí a podle toho se o ty firmy starali,přewdha­zovlai jim výhody a benefity …
Jak to tedy je?
Podotýkám, že nejsem nadšen z 20ti letých poradců a jeidné vidině a to jsou peníze. Jen Váše argumenty jsou trochu mimo.

Titulek: Re: Re: Re: Re: Není možné házet vše do jednoho pytle
Od: Původní kolemjdoucí
Datum: 22.08.2012 14:48
 

Připojuji se k názoru. Na rozdělení klientů do skupin nevidím nic špatného. Pokud chci pracovat efektivně, tak nemohu věnovat klientovi který se ozve jen když jede na dovolenou a potřebuje cestovní pojištění stejný čas jako tomu, který je zodpovědný a přináší zisk. Pokud chcete oběma věnovat stejný objem času, jste buď blázen nebo altruista.

Titulek: Re: Není možné házet vše do jednoho pytle
Od: Původní kolemjdoucí
Datum: 15.08.2012 05:06
 

Jeden příklad za všechny, i když připouštím že trošku extrém… Zjistěte si, kolik bylo vlastníkovi serveru seznam.cz, když jej založil.

Titulek: Re: Není možné házet vše do jednoho pytle
Od: Původní kolemjdoucí
Datum: 15.08.2012 05:04
 

Naprostý souhlas

Titulek: ...
Od: Petr
Datum: 14.08.2012 16:06
 

Bohužel, největší zlo a nejhorší pověst oboru finanšního poradenství dělají právě oni dvacetiletí nagelovaní a neuvěřitelně doblblí, zmanipulovaní a naspeedovaní poradci z MLM firem. Mají za sebou jedno víkendové školení a pak už jsou automaticky experti na vše ve financích. MLM ve financích je zbraň hromadného ničení, jede se na kvantitu, na kvalitu totiž není čas. Neexistuje jedna jediná MLM firma, která by to dělala skutečně poctivě a seriózně, všechno jsou to jen marketingové kecy a oblbování. Bohužel, MLM berou všechny a každého, vždyť z něho přece můžou být nějaké BJ, provize, produkce. Co na tom, že to za pár měsíců spadne a mladík či slečna odejde znechucena praktikami, přijde přece další a další a další a další a další a další a další a další a další a další a další…

Titulek: Ach jo...
Od: Lada
Datum: 14.08.2012 15:59
 

Musím se smát, to jste zase vy ? Věčná stěžovatelka na AWD ? Kdy už se konečně smíříte s tím, že ty peníze nikdy neuvidíte zpět , Stojí vám to za to donekonečna neustále psát to samé do každé nové diskuze zde na ICZ ? Je mi Vás líto, myslím tím po duševní stránce.

Titulek: Ano, jsou :-)
Od: Petr Vysočina
Datum: 14.08.2012 08:32
 

Dobrý den, je mi 40 let, mám dvě děti. Chci, aby můj fin. poradce měl určité empatické schopnosti a pochopení pro mou konkrétná situaci. A to, při vší úctě, nemohou mladí poradci mít. Proto mladé poradce odmítám.

Titulek: nízký věk
Od: coulik
Datum: 13.08.2012 22:03
 

20letý člověk nemá soudnost. Přejímá jen informace od vedoucích a není schopen kritického myšlení. Je velmi snadno ovlivnitelný jinými slovy „zneužitelný“ – což dokazují i psychologické studie. I proto je největší zastoupení finančních poradců právě v této skupině. Osobně bych takovému člověku nedůvěřoval, ikdyby to měl v hlavě srovnané sebelépe. Sám jsem začínal ve 23 letech a co jsem předváděl prvních pár let na doporučení vedoucích, bych si za rámeček opravdu nedal.

Titulek: Spíše absence morálky
Od: Podvedená klientka AWD
Datum: 13.08.2012 16:35
 

Nedostatek zkušeností je jistě značný handicap, ale dle mého názoru chybí našim poradcům nejvíce morálka. Poradci AWD, se kterými jsem se dosud setkala, byli vesměs starší a jistě měli dostatek životních i profesních zkušeností, a přesto (nebo právě proto) všichni lhali a podváděli stejně jako ten „můj“ finanční podvodník JUDr. Zdeněk Lukeš, který svého času připravil moji rodinu o více než polovinu úspor. Ve svém podvodném poradenství jsou podporováni nejen svým křiváckým vedením, ale i USF. Jejich prolhaný šéf Manhalter mi třeba tvrdil, že ten gauner postupoval správně, když nám jako konzervativním investorům doporučil akcie Immofinanz, přestože za stejné pochybení dostala AWD loni v létě pokutu od ČNB.

Titulek: Článek by u Cermatu propadl...
Od: já
Datum: 13.08.2012 08:16
 

Téma článku je nízký věk tzv. poradců. Článek ale zabíhá k nováčkům. To přece není totéž. I 60letý, životem ošlehaný člověk může sjednat hloupost, protože si svoji technickou chybu neuvědomí.

Nosná myšlenka článku měla být ta, že 20letý pakoš si zkrátka nemůže uvědomit, jaké to je žít s rodinou a hypotékou, jaké jsou běžné životní výdaje (když maximálně přispívá mamince na bydlení a vyžírá rodičovskou ledničku). Když o existenci některých věcí nevíte, pane Zámečníku, tak se na ně prostě neptáte. A když vám je nesdělí ani protistrana, tak se je nikdy nedozvíte.

Ke zkušenějším nadřízeným kolegům jen tolik, že jste taky vedle.

Připojte váš komentář!

* Pokud je obrázek nečitelný, nový načtete kliknutím na obrázek.
Pro přihlášené se kontrolní obrázek nezobrazuje. Přihlašte se či se zaregistrujte pokud ještě nemáte účet.
Opište text z obrázku: *

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.


Články z Finanční poradenství

Monika Hrušová | 21.05.2013 00:01 Fincentrum i Partners míří do realit

Poradenské společnosti hledají díru na trhu a způsob, jak se stát jedničkou. Zdá se, že v hledáčku je momentálně realitní trh. Společnost Fincentrum buduje vlastní realitní kancelář a Partners jednu kupují. Portfolio finančních produktů plynoucích z klientely realitek rozhodně není malé. Celá zpráva »

Komentářů: 4 / 4 Poslední komentář: 21.05.2013 22:11
Reklama

Petr Zámečník | 15.05.2013 00:00 Michal Čapek: Klienti jsou na brokery naštvaní

Stál u zrodu mBank. Pak stavěl Equa bank. Nyní si založil vlastní finančně poradenskou společnost. „Nesouhlasíme s tím, že by finanční poradenství mělo být čistě provizní,“ říká zakladatel společnosti Finberry Michal Čapek v rozhovoru pro Investujeme.cz. Celá zpráva »

Komentářů: 19 / 19 Poslední komentář: 20.05.2013 10:23

Andrea Jiráková | 09.05.2013 00:00 Investujeme… do vzdělání?

„Vzdělání je nejlepší cestovné pro život,“ to je citát učence vrcholného období řecké filozofie, nejvýznamnějšího žáka Platónova a vychovatele Alexandra Makedonského Aristoteléa ze Stageiry. Vzdělání jakožto investice do naší budoucnosti je totiž velmi nejistá a nestabilní. Ptáte se proč? Celá zpráva »

Komentářů: 7 / 7 Poslední komentář: 19.05.2013 22:37

Petr Zámečník | 06.05.2013 00:00 Perspektivní povolání? V USA finanční poradce

Finanční poradenství se v českém prostředí netěší prestiži, jakou si zaslouží. Jinak je tomu v USA. Povolání finančního poradce je v žebříčku nejlepších profesí na 32. příčce. A kolik si finanční poradce v Americe vydělá? Celá zpráva »

Komentářů: 7 / 7 Poslední komentář: 08.05.2013 10:19

Petr Zámečník | 03.05.2013 00:00 Miloš Filip a Roman Pospíšil: Co s tou penzí?

Jste finanční poradce a hledáte argumenty pro své klienty? Sami nejste přesvědčeni, že je druhý pilíř vhodný a dobře nastavený? Pak je kniha Miloše Filipa a Romana Pospíšila „Co s tou penzí?“ vhodná právě pro vás. Celá zpráva »

Komentářů: 3 / 3 Poslední komentář: 10.05.2013 12:52Další články »

Krátké zprávy z Finanční poradenství

15.05.2013 08:56 Výkonnost finančních poradců v prvním čtvrtletí klesla

Finanční poradci a zprostředkovatelé sjednali v prvním čtvrtletí klientům finanční produkty v celkovém objemu přes 12 miliard korun, což je téměř o polovinu méně než v předchozím čtvrtletí. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

14.05.2013 14:39 První kvartál byl pro OVB úspěšný

V prvních třech měsících roku 2013 dosáhl koncern OVB celkové provize ze zprostředkování ve výši 54,8 milionů eur. Provozní hospodářský výsledek narostl o  o 12,7 % na 2,2 milionů eur. Zisk 1,7 milionů eur meziročně stoupl o 16,0 %. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

13.05.2013 09:00 Za rok prodal hypotéky v hodnotě 170 mil. korun. „Pomáhá mi, že jsem rebel,“ říká

Píšeme na Hypoindex.cz: Zbyněk Prim v loňském roce zajistil hypoteční úvěr 64 domácnostem v hodnotě zhruba 170 milionů korun. Podle jeho slov mu při práci finančního poradce pomáhá to, že je „ukecaný“ a hlavně rebel. Jaké je tajemství jeho úspěchu a jak probíhá jeho práce s klienty, se dočtete v našem exkluzivním rozhovoru. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

03.05.2013 14:55 Komu a prečo neveriť? A ako uspieť v biznise?

Píšeme na Investujeme.sk: Študenti a čerství absolventi škôl majú množstvo elánu, ale chýbajú im praktické skúsenosti. Tie spravidla nahrádzajú dôverou v rôzne autority. Nie vždy sa to však oplatí. Komu teda mladí ľudia veria, aj keď na to v konečnom dôsledku doplácajú? Prinášame odpoveď na otázku, komu a prečo neveriť… Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

25.04.2013 09:00 Daňová poradkyně: Nová daň z nabytí je lepší než současná daň z převodu

Píšeme na Hypoindex.cz: „Do zákona promítají i věci, které byly v současnosti vnímány jako problematické,“ říká v rozhovoru pro Hypoidnex.cz Jana Skálová, partnerka TPA Horwath a členka Prezidia Komory daňových poradců. Co vše nový zákon změní a jaké bude mít důsledky? A co se stane se zdaněním darů a dědictví? Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0Další krátké zprávy »

Anketa

Jste spokojeni s úrokovými sazbami spořicích účtů?

Ano. (59)
 
Ne. (670)
 Celkem hlasovalo 729 čtenářů