Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.sk InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk Ověření poradců Ověření poradců

Děkujeme našim partnerům:

fincentrum-mensi-nove

logo-fctr-real-hypoindex

logo

fecif


Jak chce nakupovat generace Y nebo Z?

Autor: VISA | 18.02.2016 15:02 | Kategorie: Banky | 0 komentářů
Tagy: sociální sítě Visa technologie

Nároky nakupujících rostou. V online i offline prostředí rozhoduje každý detail. Klíčem k úspěchu obchodníků u mladé generace jsou moderní technologie, sociální sítě a poskytnutí zážitku.

Během jediné generace nakupování zcela změnilo svou tvář. Tradiční modely přestaly platit. Už nerozhoduje otevírací doba obchodů ani pobídky „kup teď“. Nakupování se proměnilo ve formu zážitku, který si zejména mladá generace touží užívat 24 hodin denně. Klíčovou roli hrají doporučení od známých na sociálních sítích. Stále důležitější jsou i personalizované nabídky ušité každému zákazníkovi na míru.    

Zákazník se musí bavit

Platí to zejména v online prostředí, kde se na základě různých algoritmů a chování na sociálních sítích spotřebitelům zobrazují „na tělo“ přizpůsobené nabídky. Tuto formu péče pak spotřebitelé stále častěji očekávají i v dalších prodejních kanálech.

„Z naší studie ‚Budoucnost obchodu‘ vyplývá, že 32 %[1] mladých označovaných jako ‚Millenials‘ (‚mileniáni‘) přímo vyžaduje, aby je obchodníci – ať už v e-shopech nebo kamenných prodejnách – nějak zajímavě oslovili, překvapili či potěšili,“ uvádí Marcel Gajdoš, regionální manažer Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko.

Rozhoduje počet „lajků“

Najít zboží na Pinterestu nebo Instagramu, nechat si poradit od kamarádů na Facebooku, vyfotit si v obchodě selfie, sledovat počty „lajků“, poté koupit – v obchodě nebo online. Možná. Zhruba tak se dnes mladí lidé velmi často o nákupu rozhodují. Důležitost sociálních sítí v rozhodovacím procesu dokládají i statistiky uveřejněné v rámci studie Visa Europe:

  • 66 %[2] respondentů z generace Y (dětí narozených v letech 1986 až 1995) a Z (dětí narozených po roce 1995) uvedlo, že svůj nákup konzultují s přáteli prostřednictvím sociálních sítí;

  • 39 %[3] dotázaných potvrzuje, že sociální sítě využívají jako zdroj informací před nákupem.

Zásadní roli začínají hrát sociální sítě také v budování loajality zákazníka. Ten se o koupi jakéhokoli produktu víc než kdy dřív rozhoduje na základě toho, jaké sympatie tím získá u svých přátel. Obchodníkům tak chování zákazníka na sociální síti zase umožňuje personalizovat svůj přístup a individuálně jej odměnit třeba za to, že nasdílí fotografii s jeho produktem.

Nákupy jedině s chytrým telefonem v ruce

Chytré telefony se při nakupování stávají absolutní nezbytností. Potvrzují to statistiky, podle nichž 82 %[4] jejich majitelů využívá svá zařízení při rozhodování o nákupu přímo v místě prodeje.

Další statistika Visa Europe uvádí, že více než třetina evropských uživatelů chytrých telefonů použila mobilní zařízení k nákupu produktu poté, co si jej prohlédli v kamenném obchodě. Naopak 59 % respondentů uvedlo, že mobilní telefon využívají k vyhledávání informací o produktu předtím, než si ho jdou fyzicky prohlédnout do obchodu.

„Chytré telefony vytvářejí most mezi online a offline prostředími, která v současnosti fungují jako spojené nádoby. Obchodníkům na základě chování zákazníka v online prostředí umožňují oslovit je například se zajímavou nabídkou v okamžiku, kdy procházejí kolem kamenného obchodu,“ upozorňuje Marcel Gajdoš a dodává: „Další významnou přidanou hodnotou těchto zařízení je možnost jednoduše, pohodleně a rychle zaplatit, což v naší nedávné studii o mobilním placení[5] ocenilo 43 % respondentů.“

Biometrie je žádanou novinkou

Pokud jde o placení chytrými telefony, mladá generace je bezkontaktnímu pípnutí namísto operování s hotovostí či kartou více než nakloněna. V otázkách bezpečnosti navíc fandí jakýmkoli technologickým inovacím včetně bioemtrického ověřování plateb (například otiskem prstů). Z průzkumu asociace Visa Europe mezi spotřebiteli ve Velké Británii vyplynulo, že více než tři čtvrtiny respondentů z generace Z (76 %) by takové řešení uvítaly.

„Visa Europe dělá maximum pro to, aby pro podobné inovace připravila potřebnou infrastrukturu, a troufám si tvrdit, že už nyní jsme na novou generaci plateb výborně připraveni. V Evropě je už nyní více než 2,6 milionů bezkontaktních platebních terminálů. Jen v minulém roce se jejich počet ztrojnásobil, takže třeba v porovnání s USA aktuálně v Evropě provozujeme více než desetinásobek bezkontaktních terminálů. Evropa jednoznačně udává směr,“ uzavírá Marcel Gajdoš.


[1] Zdroj: agentura JWT

[2] Zdroj: kissmetrics

[3] Zdroj: Planet Retail, 2014

[4] Zdroj: Stylus

[5] Studie „Mobile Money“ asociace Visa Europe

Jak chce nakupovat generace Y nebo Z? >> sdílejte na sociálních sítích

 
Reklama

 

 

Komentáře


K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář. Buďte první a okomentujte tento článek.

Přidejte komentář

* Pokud je obrázek nečitelný, nový načtete kliknutím na obrázek.
Pro přihlášené se kontrolní obrázek nezobrazuje. Přihlašte se či se zaregistrujte pokud ještě nemáte účet.
Opište text z obrázku: *

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.


Reklama

banner-investujeme-ceskych100

Články z Banky

Petr Zámečník | 11.05.2016 00:00 GE Money Bank odchází… přivítejte MONETA Money Bank

Americká skupina General Electric se zbavuje svých finančních částí. Výsledkem je prodej české GE Money Bank prostřednictvím IPO na pražské burze – a její změna na MONETA Money Bank. Co se změní pro klienty a jaké perspektivy mají akcionáři? Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Zbyněk Drobiš | 14.04.2016 00:00 Renáta Kadlecová: Minimalizujeme případné dopady bankovních krachů

Od letošního roku se Fond pojištění vkladů mění na Garanční systém finančního trhu. Jedná se o promítnutí evropské legislativy do komplexnější ochrany vkladatelů. Na uvedené téma jsme připravili rozhovor s Renátou Kadlecovou, výkonnou ředitelkou Garančního systému finančního trhu. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Petr Zámečník | 13.04.2016 00:00 GE Money Bank chce na burzu. Za kolik se vyplatí ji koupit?

GE Money Bank oznámila záměr vstoupit na pražskou burzu. Akcie v prvním kole nabídne institucionálním investorům, pak je ale bude moci koupit kdokoli. Za jakou cenu se vyplatí? A jak dopadne vstup GE Money Bank na další bankovní tituly na burze? Celá zpráva »

Komentářů: 5 / 5 Poslední komentář: 23.04.2016 00:23

Petr Zámečník | 07.04.2016 00:00 Kam investovat v době nulových úroků

Úrokové sazby padají dál volným pádem. Zajímavé úroky na spořicích účtech nabízí stále méně bank a vyvstává otázka, kam peníze zaparkovat. Jaké možnosti se aktuálně nabízejí? A pro koho jsou vhodné? (Aktualizováno) Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Patrik Nacher | 07.03.2016 00:00 Zklamala vás banka? Vyměňte ji

Změna je život – aneb pokud nás finanční instituce či jiný dodavatel zklamal, zvýšil nám cenu, drasticky změnil svoje podmínky, odejděme od něj. To je jediná jasná, hmatatelná a efektivní reakce klienta, která je zároveň pro instituce ekonomicky bolestivá. Říká se tomu „volba nohou“. Seberu se a jdu o dům dál. Celá zpráva »

Komentářů: 1 / 1 Poslední komentář: 07.03.2016 13:50Další články »

Krátké zprávy z Banky

27.05.2016 11:55 Je na čase poobzerať sa po dlhších fixáciách

Píšeme na Investujeme.sk: Rekordne nízke úrokové sadzby môžu byť už onedlho minulosťou. Banky si totiž, skôr, či neskôr, budú musieť začať kryť náklady z prípadného predčasného splácania úverov. Už na jeseň tak môžeme byť svedkami zmeny trendu – nárastu úrokov. Je preto načase poobzerať sa po dlhších fixáciách. Prinášame preto prehľad úverových ponúk so sadzbou na päť a desať rokov. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

25.05.2016 17:21 Pohledávky ČNB vůči zahraničí rostou

Údaje o vývoji hospodaření ČNB za druhou dekádu měsíce května hlásí pokračování růstu pohledávek tuzemské centrální banky vůči zahraničí. Nárůst pohledávek vůči zahraničí znamená, že ČNB pravděpodobně musela intervenovat na devizovém trhu, aby zabránila posílení koruny a udržela ji nad úrovní 27 za euro. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

25.05.2016 16:45 Gang ukradl 314 milionů korun z japonských bankomatů

Japonský gang vykradl při koordinovaném výběru přes 14 tisíc bakomatů. Škoda se vyšplhala na přibližně 314 milionů korun. Krádež umožnily kreditní karty zfalšované pomocí údajů, které ukradli hackeři bance v Jihoafrické republice. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

25.05.2016 11:43 Novým guvernérem ČNB bude Jiří Rusnok

Prezident Miloš Zeman dnes jmenoval novým guvernérem České národní banky (ČNB) člena bankovní rady Jiřího Rusnoka. Ve funkci nahradí s účinností od 1. července 2016 Miroslava Singera, jehož druhý šestiletý mandát končí 30. června 2016. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

25.05.2016 10:12 Hledá se nový šéf skupiny UniCredit

Největší italská bankovní skupina UniCredit hledá nového generálního ředitele. Dosavadní výkonný šéf Federico Ghizzoni rezignoval. Ve funkci zůstane do jmenování nového šéfa, které by mělo proběhnout na příštím zasedání správní rady 9. června. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0Další krátké zprávy »

Anketa

Jakou správu portfolia upřednostňujete?

Pasivní. (124)
 
Aktivní. (124)
 
Žádnou. (569)
 Celkem hlasovalo 817 čtenářů