Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.sk InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk Ověření poradců Ověření poradců

Děkujeme našim partnerům:

fincentrum-mensi-nove

logo-fctr-real-hypoindex

wustenrot-logo-no-claim-a5-prechod

fecif


Jak chce nakupovat generace Y nebo Z?

Autor: VISA | 18.02.2016 15:02 | Kategorie: Banky | 0 komentářů
Tagy: sociální sítě Visa technologie

Nároky nakupujících rostou. V online i offline prostředí rozhoduje každý detail. Klíčem k úspěchu obchodníků u mladé generace jsou moderní technologie, sociální sítě a poskytnutí zážitku.

Během jediné generace nakupování zcela změnilo svou tvář. Tradiční modely přestaly platit. Už nerozhoduje otevírací doba obchodů ani pobídky „kup teď“. Nakupování se proměnilo ve formu zážitku, který si zejména mladá generace touží užívat 24 hodin denně. Klíčovou roli hrají doporučení od známých na sociálních sítích. Stále důležitější jsou i personalizované nabídky ušité každému zákazníkovi na míru.    

Zákazník se musí bavit

Platí to zejména v online prostředí, kde se na základě různých algoritmů a chování na sociálních sítích spotřebitelům zobrazují „na tělo“ přizpůsobené nabídky. Tuto formu péče pak spotřebitelé stále častěji očekávají i v dalších prodejních kanálech.

„Z naší studie ‚Budoucnost obchodu‘ vyplývá, že 32 %[1] mladých označovaných jako ‚Millenials‘ (‚mileniáni‘) přímo vyžaduje, aby je obchodníci – ať už v e-shopech nebo kamenných prodejnách – nějak zajímavě oslovili, překvapili či potěšili,“ uvádí Marcel Gajdoš, regionální manažer Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko.

Rozhoduje počet „lajků“

Najít zboží na Pinterestu nebo Instagramu, nechat si poradit od kamarádů na Facebooku, vyfotit si v obchodě selfie, sledovat počty „lajků“, poté koupit – v obchodě nebo online. Možná. Zhruba tak se dnes mladí lidé velmi často o nákupu rozhodují. Důležitost sociálních sítí v rozhodovacím procesu dokládají i statistiky uveřejněné v rámci studie Visa Europe:

  • 66 %[2] respondentů z generace Y (dětí narozených v letech 1986 až 1995) a Z (dětí narozených po roce 1995) uvedlo, že svůj nákup konzultují s přáteli prostřednictvím sociálních sítí;

  • 39 %[3] dotázaných potvrzuje, že sociální sítě využívají jako zdroj informací před nákupem.

Zásadní roli začínají hrát sociální sítě také v budování loajality zákazníka. Ten se o koupi jakéhokoli produktu víc než kdy dřív rozhoduje na základě toho, jaké sympatie tím získá u svých přátel. Obchodníkům tak chování zákazníka na sociální síti zase umožňuje personalizovat svůj přístup a individuálně jej odměnit třeba za to, že nasdílí fotografii s jeho produktem.

Nákupy jedině s chytrým telefonem v ruce

Chytré telefony se při nakupování stávají absolutní nezbytností. Potvrzují to statistiky, podle nichž 82 %[4] jejich majitelů využívá svá zařízení při rozhodování o nákupu přímo v místě prodeje.

Další statistika Visa Europe uvádí, že více než třetina evropských uživatelů chytrých telefonů použila mobilní zařízení k nákupu produktu poté, co si jej prohlédli v kamenném obchodě. Naopak 59 % respondentů uvedlo, že mobilní telefon využívají k vyhledávání informací o produktu předtím, než si ho jdou fyzicky prohlédnout do obchodu.

„Chytré telefony vytvářejí most mezi online a offline prostředími, která v současnosti fungují jako spojené nádoby. Obchodníkům na základě chování zákazníka v online prostředí umožňují oslovit je například se zajímavou nabídkou v okamžiku, kdy procházejí kolem kamenného obchodu,“ upozorňuje Marcel Gajdoš a dodává: „Další významnou přidanou hodnotou těchto zařízení je možnost jednoduše, pohodleně a rychle zaplatit, což v naší nedávné studii o mobilním placení[5] ocenilo 43 % respondentů.“

Biometrie je žádanou novinkou

Pokud jde o placení chytrými telefony, mladá generace je bezkontaktnímu pípnutí namísto operování s hotovostí či kartou více než nakloněna. V otázkách bezpečnosti navíc fandí jakýmkoli technologickým inovacím včetně bioemtrického ověřování plateb (například otiskem prstů). Z průzkumu asociace Visa Europe mezi spotřebiteli ve Velké Británii vyplynulo, že více než tři čtvrtiny respondentů z generace Z (76 %) by takové řešení uvítaly.

„Visa Europe dělá maximum pro to, aby pro podobné inovace připravila potřebnou infrastrukturu, a troufám si tvrdit, že už nyní jsme na novou generaci plateb výborně připraveni. V Evropě je už nyní více než 2,6 milionů bezkontaktních platebních terminálů. Jen v minulém roce se jejich počet ztrojnásobil, takže třeba v porovnání s USA aktuálně v Evropě provozujeme více než desetinásobek bezkontaktních terminálů. Evropa jednoznačně udává směr,“ uzavírá Marcel Gajdoš.


[1] Zdroj: agentura JWT

[2] Zdroj: kissmetrics

[3] Zdroj: Planet Retail, 2014

[4] Zdroj: Stylus

[5] Studie „Mobile Money“ asociace Visa Europe

Jak chce nakupovat generace Y nebo Z? >> sdílejte na sociálních sítích

 
Reklama

 

 

Komentáře


K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář. Buďte první a okomentujte tento článek.

Přidejte komentář

* Pokud je obrázek nečitelný, nový načtete kliknutím na obrázek.
Pro přihlášené se kontrolní obrázek nezobrazuje. Přihlašte se či se zaregistrujte pokud ještě nemáte účet.
Opište text z obrázku: *

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.


Komerční sdelení

banner-invr2016-investujeme-1

Články z Banky

Radovan Novotný | 19.01.2017 00:00 Finanční žraloci: Banky, poplatkové a úrokové kejkle

Říká se, že moudré je myslet skepticky a přitom počínat si optimisticky. S přehršlí skeptických pohledů na možné hříchy vznikající ve finanční branži se se svými čtenáři rád dělí německý publicista Günter Ogger (*1941). Finanční branže je podle něho povedeným spolkem, pro který jsou malé ryby také ryby. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Jana Zámečníková | 11.01.2017 00:00 Inflace dosáhla cíle. Blíží se konec intervencí?

Inflace dosáhla v prosinci dvouprocentního cíle vytyčeného Českou národní bankou (ČNB). Kolečka ČNB se dala do pohybu rychleji, než sama centrální banka předpokládala. Dosažení cíle však ještě nemusí znamenat okamžité opuštění kurzového závazku. Kdy skončí intervence a kam zamíří kurz koruny? Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Petr Zámečník | 03.01.2017 00:00 Spořicí účty: Zamíchá Banka CREDITAS kartami?

Největší družstevní záložna se stala Bankou CREDITAS. Její hlavní zbraní v boji o klienty budou spořicí účty. Má šanci rozvířit zamrzající vody úrokových sazeb? Celá zpráva »

Komentářů: 1 / 1 Poslední komentář: 04.01.2017 11:39

Martin Zíka | 27.12.2016 00:00 Útoky na platební karty aneb Jak nepřijít o peníze

Útoky na naše finanční prostředky jsou považovány za jednu z největších hrozeb digitální doby. Na rozdíl od odcizení přístupových údajů do sociálních sítí nebo do emailové schránky, při napadení našeho bankovního účtu se jedná o přímé napadení našeho majetku. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Marek Belza | 09.12.2016 00:00 Padne Deutsche Bank, nebo by měla být státem zachráněna? Ekonomické argumenty pro a proti politice „Too big to fail“

Pád největší německé banky, nevídaná situace je nyní až strašidelně reálná. Finanční krize z roku 2008 ukázala, jak propojený je finanční svět, a je třeba si uvědomit nesmírné riziko, které evropskému finančnímu trhu hrozí. Analytici varují, že pád Deutsche Bank s sebou může vzít ke dnu nejen německou kancléřku Merkelovou, ale dokonce i celé EURO. Není tedy pochyb, že případné uplatnění či neuplatnění politiky Too Big to Fail má přímý vliv na finanční trhy, a tedy i investování. Celá zpráva »

Komentářů: 2 / 2 Poslední komentář: 28.12.2016 17:03Další články »

Krátké zprávy z Banky

19.01.2017 14:31 Evropská centrální banka dnes nepřekvapila

Na dnešním zasedání ponechala Evropská centrální banka svůj program kvantitativního uvolňování beze změny. Stále platí, že od dubna poklesne objem nakupovaných dluhopisů o 20 miliard EUR na 60 miliard EUR, přičemž nákupy aktiv budou probíhat do konce letošního roku. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

19.01.2017 13:18 Spekulanti mají zabránit posílení české měny

Do konce roku by měla česká měna posílit v průměru o 2,2 procenta na 26,40 koruny za euro. Vyplývá to z odhadů 42 světových bank a brokerů. Odhady ekonomů se pohybují od 25 do 27,40 koruny za euro a pouze dva sázejí na oslabení měny. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

19.01.2017 10:23 Co dnes čekat od ECB?

Mario Draghi dnes bude před novináři obhajovat, proč se na posledním zasedání ECB rozhodla natáhnout “tisk peněz” (politiku QE) až do konce roku 2017. Čísla, která od té doby přišla, překvapovala vesměs výhradně pozitivně. Podle dat z průmyslu a maloobchodu ekonomika eurozóny ke konci roku 2016 zrychlila a podnikatelské nálady současně vystoupaly na nejvyšší úrovně za posledních pět let. Nezaměstnanost přitom spadla do blízkosti sedmiletých minim, úvěry zrychlují, euro výrazně oslabilo a především inflace se definitivně odpoutala od nuly a míří vzhůru (1,1 % – tříletá maxima). Až by člověka napadlo, k čemu vlastně eurozóna v tuto chvíli potřebuje QE? Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

18.01.2017 17:14 Americká banka Citigroup zvýšila svůj zisk

Čistý zisk americké banky Citigroup ve čtvrtém čtvrtletí meziročně vzrostl o sedm procent na 3,57 miliardy dolarů (90 miliard korun). Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

18.01.2017 16:22 ČNB náhle opustil ředitel sekce dohledu nad finančním trhem

David Rozumek náhle na dohodu opustil Českou národní banku. Sekci která dohlíží na to, jak banky, pojišťovny, investoři nebo instituce dodržují pravidla tuzemského finančního trhu, prozatím povede Rozumkova náměstkyně Zuzana Silberová. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0Další krátké zprávy »

Anketa

Jaký očekáváte rok 2017?

Lepší než 2016. (77)
 
Stejný jako 2016. (7)
 
Horší než 2016. (602)
 Celkem hlasovalo 686 čtenářů

Nejčtenější články z Banky za posledních 14 dní

Jana Zámečníková | 11.01.2017 00:00 Inflace dosáhla cíle. Blíží se konec intervencí?

Inflace dosáhla v prosinci dvouprocentního cíle vytyčeného Českou národní bankou (ČNB). Kolečka ČNB se dala do pohybu rychleji, než sama centrální banka předpokládala. Dosažení cíle však ještě nemusí znamenat okamžité opuštění kurzového závazku. Kdy skončí intervence a kam zamíří kurz koruny? Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Petr Zámečník | 03.01.2017 00:00 Spořicí účty: Zamíchá Banka CREDITAS kartami?

Největší družstevní záložna se stala Bankou CREDITAS. Její hlavní zbraní v boji o klienty budou spořicí účty. Má šanci rozvířit zamrzající vody úrokových sazeb? Celá zpráva »

Komentářů: 1 / 1 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00Další články »