Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.sk InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk Ověření poradců Ověření poradců

Děkujeme našim partnerům:

fincentrum-mensi-nove

logo

cp-financni-poradenstvi


Investování na medvědím trhu

Autor: Petr Novotný | 08.12.2008 00:10 | Kategorie: Investice
Už vám volal váš investiční poradce, privátní bankéř nebo osobní makléř a namlouval vám, že jsou akcie neuvěřitelně levné? A vy pomalu začínáte uvažovat o nákupu. Stop! Nenechte se nikým vyvést z omylu: „Medvědí trh“ ještě brzy neskončí.

Investování na medvědím trhu >> sdílejte na sociálních sítích

 
 

Zpět na přehled příspěvků

Tento článek mě velice pobavil. Hodně jsem se u něj nasmál a jsem tedy velice vděčný za takovéto ranní čtení. Zároveň chápu názor autora. Pokud se, ale hodně lidí zařídí podle autorových rad tak tu velké výprodeje ještě zažijeme a medvědí období se prodlouží :o) Je zvláštní, že historie se stále dokola opakuje. Když všichni nakupují jak šílení a bezmezně věří v růst, trh ovládnou medvědi a začne propad. Když všichni prodávají jak šílení bezmezně věří v propad, trh ovládnou býci a začne růst. Až budou ze všech stran přicházet černé scénáře a všichni budou bědovat nad krizí tak v té chvíli dosáhne trh svého dna a býci ho ovládnou. Než uvidíme odraz i v reálné ekonomice uběhne půl roku a než se odraz v reálné ekonomice potvrdí bude dalších 6 měsíců pryč. V té době budou největší zisky už realizovány a to je také doba, kdy retail začne vystrkovat hlavu z písku a přemýšlet jestli už je správná doba koupit. Pro jistotu počkají ještě 6 měsíců, aby měli jistotu a pak nakoupí akcie a všichni jim je velice rádi prodají, protože raketové růsty budou už definitivně u konce.

Otto v příspěvku níže píšete, že se tato krize změní v depresi a v tomto příspěvku "obhajujete" strategii koupě na medvědím trhu (omlouvám se za to zjednodušení, ale myslím, že to vyjadřuje Váš příspěvek) což si trochu odporuje, protože pokud příjde deprese (jakože příjde) tak je v tuto dobu opravdu nerozum nakupovat. Máte naprostou pravdu nakupovat v době kdy trh "krvácí", ale je potřeba mít určitě nějaké indicie, že další špatné zprávy již nepříjdou (myšleno velmi důležité a rozsáhlé) a to se mnou budete možná souhlasit, že v to ještě asi nemůžeme doufat. Mimochodem já osobně držím některé pozice z roku 2001 (jsem opravdu držák :) ) a teprve v roce 2007 jsem byl na "svém" (zdůrazňuji byl). Hezký den.

Asi myslíte jak jsem napsal, že krize se zlomí v depresi, ale většina to bude pokládat za korekci. Vysvětlím co je tím myšleno. Když se byčí trh dostane do poslední fáze mluvíme o euforii. Když se medvědí trh dostane do poslední fáze mluvíme o depresi. Takže krize bude pořád krizí a jednotlivé její části mají své názvy. Tedy krize se zlomí v depresi, znamená, že v poslední fázi krize, která se nazývá deprese a má své přesné parametry se trh zlomí, tedy otočí a začne první fáze byčího trhu, kterou bude většina pokládat za korekci na medvědím trhu. Snad je to takto srozumitelné. Co se týká obhajování strategie koupě na medvědím trhu, tak to bude asi nedorozumění číslo 2. Napište mi které mé výroky jste identifikoval jako obhajování strategie koupě na medvědím trhu a rozebereme to spolu. Co se týká špatných zpráv tak ty budou vždy, i v byčím trhu a když náhodou nebudou tak on je někdo vytvoří, stejné je to, ale i s dobrými zprávami. Je třeba si uvědomit jakou vypovídající hodnotu ta která zpráva má. Dále záleží na typu investora. Pro dlouhodobé investování, platí jiná pravidla jako u střednědobého, nebo krátkodobého. Jinak se chová value investor a jinak dividendový atd. atp.

ad1) tak takto tomu rozumím, omlouvám se z těch příspvěků mi to takle nepřipadalo ad2) mám na mysli Váš příspěvek kdy Vám přišel k smíchu článek reps. co Vás napadlo při jeho čtení a na to konto jste napsal: "Když všichni nakupují jak šílení a bezmezně věří v růst, trh ovládnou medvědi a začne propad. Když všichni prodávají jak šílení bezmezně věří v propad, trh ovládnou býci a začne růst. Až budou ze všech stran přicházet černé scénáře a všichni budou bědovat nad krizí tak v té chvíli dosáhne trh svého dna a býci ho ovládnou." S tím se dá samozřejmě souhlasit problém je, že nikdy nepoznáte to jestli se jedná opravdu jen o korekci na medvědím trhu nebo o začátek býčího trendu.

ad1) Nedorozumění vřešeno. ad2) To jsem skutečně napsal, ale co konkrétně vám připadá jako obhajoba strategie nákupu v medvědím trendu? Co se týká toho, že nikdy nepoznáte to jestli se jedná o korekci na medvědím trhu, nebo o začátek byčího trendu tak já vám rozumím, že je těžké to poznat, ale kdyby to bylo lehké, kdo by pak pracoval, když by všichni vydělávali miliony na burze? Samozřejmě, že každý vychází z toho co ví a jaké má zkušenosti. Jak jste napsal, jste držák takže s přesným chycením obratu trendu bych si hlavu nedělal. Buffett už koupil a neřeší jak dlouho půjde ještě trh dolů. Vyberte si titul, který zapadá do vaší investiční strategie a prodejte na něj put opce. Ať udělá trh cokoliv vždy to pro vás bude zisk.

Put opce vůbec neumim bohužel. Tím pádem jsem se poklesu akcií nezůčasnil, ale v komoditách jsem si to vynahradil, alespoň částečně. ad2) prostě mi to z těch příspěvků vyznělo, jakoby ironická reakce na ten článek, ale zřejmě to tak není takže je to také vyřešeno ;)

Všechno je někdy poprvé. Je na vás jestli to chcete umět. Když se sejdete s jakýmkoliv zástupcem brokerské společnosti tak vám tuto oblast vysvětlí, nebo doporučí jinou společnost, která tento produkt má v nabídce, pokud ta prví ho v nabídce mít nebude.

spíš to vypadá na samo doma jako skoro vše, používám IB a Fio (ale na jejich pobočce jsem nikdy nebyl

tak na ceske brokery zapomente. ti o opcich vedi jen to ze existuji. knizek je to tom habadej a i na ceskem netu se daji najit slusne materialy v cestine. chce to jen hledat. opce nejsou nic sloziteho, jen je u nich potreba trosku jinak premyslet nez u obchodovani co delate ted.

Tak poraďte prosím jesli máte chuť :). Problém je, že můžu studovat materiál pouze v češtině. IB je sice celé v ang., ale taky mi to dalo brutální fachu se tam něco naučit a to používám většinou stejně jen na komoditní spready. Nechci samozřejmě nikoho "zneužívat" o čas, ale pokud máte někde v oblíbených položkách odkaz na dobré české stránky kde se o opcích můžu něco naučit budu rád. Proč se musí u opcí jinak přemýšlet?

Fio Vas asi vypisovat opce nenauci, vlastne asi zadny cesky broker. IB to umi. Ale musite mit odpovidajici kapital. Vic se kdyztak ptejte na forech o tradingu, tam urcite najdete nekoho, kdo s tim ma vlastni zkusenosti.

IB myslím pobočku v ČR nemá, ale Fio v ČR pobočku má. Navíc na trhu nejsou jen tyto 2 společnosti. Dnes na novinkách.cz byl velký titulek - Očekává se hluboká recese světové ekonomiky. V článku jsou názory světové banky jak se krize projeví v jednotlivých částech světa v roce 2009. Z mého pohledu je toto první vlaštovka depresivních zpráv. Jakmile se takové depresivní zprávy budou na lidi valit denně ze všech stran a budou na předních stránkách novin tak to bude období které z mého pohledu ohlašuje konec krize a brzký začátek byčího trhu.

To s Vámi souhlasím, ale ty zprávy můžou chodit půl roku, ale taky třeba ještě čtyři roky. Takže se může stát, že budeme muset celkem dlouho čekat než ten býček vyroste v pořádnýho macka ;)

To je pravda, ale do té doby můžete mít klidně sell pozici.

Koukal jsem se na akciové trhy, které jsem ted několik týdnů nesledoval a nestačím se divit co vidím! Z mého pohledu to vypadá, že by jsme už mohli v byčím trhu od konce listopadu 2008 být. Proč píšu, že by jsme už mohli a ne, že už jsme? Protože si nejsem zcela jistý, ale docela dost mluví pro to, že obrat nastal, ale je třeba, aby byl obrat potvrzen a to se z mého pohledu ještě nestalo, takže uvidíme. Může to být jen falešný poplach a shoda okolností, ale konec listopadu 2008 je přesto můj první horký favorit. Čas ukáže jak moc byl horký.

Tak to máte u mě flašku jestli jo :). Pro mě býčí trend nastal minulé pondělí kdy jsem koupil Citi bank a zatím jsem velmi spokojený ;)

Díky za nabídku, ale jsem abstinent. Pokud investujete dlouhodobě a to asi jo, když jste držák tak se zaměřte na to co bude za 5-10 let. To jestli ted pujde City dolů, nebo nahorů nehraje roli, protože za 5 let může být na několikanásobku ceny za kterou jste ji koupil. Pokud jste viděl film, Peníze jako dluh tak je vám už jasné proč se vlády můžou přetrhnout v pomoci, když nastane krize a ceny akcií jsou nereálně nízké, ale když trhy rostou a ceny akcií jsou nereálně vysoko jsou vlády spokojené a do trhů vůbec nezasahují. Každý extrém, ale má své dopady, ale oni zasahují, jen v dobách krize. Systém tvorby peněz je založen na růstu. Vlády potřebují růst a udělají vše pro to, aby tady co nejdříve byl. Pokud jste film neviděl tak na google zadejte Peníze jako dluh a objeví se odkaz na cca 40 min film v angličtině s českými titulky. Asi potom i pochopíte proč teď banky krachovali a kde udělali chybu.

Film jsem už viděl a právě od té doby se bojím dělat téměř cokoliv :) Přestože se snažím opravdu většinu mého portfolia držet dlouhodobě tak zrovna tu banku jsem chtěl držet velmi krátce, protože celkem vážně beru příspěvky Honzajse a ten předpovídá,že ještě dostaneme přes tlamu i když za ty peníze co jsem jí koupil je to fakt už skoro jako zadarmo.

A proč se bojíte? Jinak co se týče rad tak pokud se chcete podle rad řídit tak full service, nebo nic. Tím myslím, že když získáte zajímavou radu tak ta rada má opodstatnění jen v té dané chvíli. Situace se, ale často rychle změní a když v té chvíli ten co vám tu radu dal nedá vědět, že situace se změnila a je třeba udělat to a ono tak přijdete o peníze. Budete naštvaný, že vám poradil špatně, ale on vám přitom poradil dobře v daném čase, jen jste už nemohl slyšet jeho rady, když se situace změnila. Proto lidem radím, že nejlepší investice s největším a zcela garantovaným p.a. zhodnocením je investice do jejich osobního finančního vzdělání.

Ještě mě napadlo, že by bylo dobré říct, aby nevzniklo nedorozumění, že jsem se nesmál autorovi, ani tomu co napsal, ale tomu co mě díky čtení tohoto článku napadlo.

Otto, držím obě pěsti s palci nahoru a moc děkuji za váš bystrý postřeh. Kéž by si vaši předchozí poznámku přečetli všichni klienti !!!

Pane Hanzle, představte si tu skutečnost, že by si tu poznámku přečetli všichni klienti a pochopili ji! To by byla hrůůůza! Co bychom potom my poradci dělali?!? :-) Vzpomínáte předloni na IMMO? Cha chá! :-) Kolik je těď kurz?? 0,30?

Pardon, kurz je O,49. Omlouvám se za toto pochybení...

Připojte váš komentář!

* Pokud je obrázek nečitelný, nový načtete kliknutím na obrázek.
Pro přihlášené se kontrolní obrázek nezobrazuje. Přihlašte se či se zaregistrujte pokud ještě nemáte účet.
Opište text z obrázku: *

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.


Články z Investice

Petr Fejtek | 20.05.2013 00:00 Cesta fondů zarúbaná

Domácnosti šetří. Nejvíc peněz ale ukládají do dluhopisů – a to především do státních dluhopisů pro občany. Výnosnější investice přitom zůstávají stranou. A co doporučuje norský vládní fond? Akcie. Celá zpráva »

Komentářů: 5 / 5 Poslední komentář: 21.05.2013 19:43
Reklama

Luboš Smrčka | 16.05.2013 00:00 Pár poznámek k euru: Je zločin plésti si dojmy s pojmy

Dluhy evropských (a nejen evropských) zemí stále straší občanstvo a bude to trvat tak dlouho, jak dlouho bude pokračovat dluhová krize. Na faktu, že předlužená Evropa je obrovský ekonomický problém, nezmění dokonce ani rezoluce některého parlamentu. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Jan Valášek | 14.05.2013 00:00 Analýza fondu: BNP Paribas L1 Bond World Emerging Local

Dnes zabloudíme na trochu exotičtější dluhopisovou půdu a představíme si fond Bond World Emerging Local investující na rozvíjejících se trzích v lokálních národních měnách. Dobrá výkonnost, ovšem vyšší riziko. Pro psychicky odolnější.        Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Šimon Finemon | 13.05.2013 00:00 Cesta z krize? Škrtněte výdaje

Ministerstvo financí pod vedením Miroslava Kalouska se v roce 2010 konsolidovalo státní rozpočet. Jestli zvolilo dobrou či špatnou formu, je otázka. Došlo k navýšení nepřímých daní a poplatků a změně ve valorizaci důchodů a škrtům ve výdajích. Podřízl tak českou ekonomiku? Celá zpráva »

Komentářů: 1 / 1 Poslední komentář: 14.05.2013 11:51

Petr Zámečník | 07.05.2013 09:57 Double Investments přestala vyplácet vklady. Letadlo padá

Společnost Double Investments (DBI), před jejímiž aktivitami jsme na serveru Investujeme.cz varovali a před níž varovala také Česká národní banka, přestala vyplácet vklady. Klienti, kteří zažádali o výplatu, své peníze na účet neobdrželi. Celá zpráva »

Komentářů: 14 / 14 Poslední komentář: 21.05.2013 16:35Další články »

Krátké zprávy z Investice

21.05.2013 17:34 Síla dolaru tlačí vzhůru americké akcie, nebo naopak?

Krizový vzorec chování dolaru přestává fungovat. V posledních letech měl americký dolar tendenci k růstu, kdykoliv se zvýšila riziková averze a trhy ovládla nejistota. Naopak v klidných časech americký dolar oslaboval (komentář XTB). Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

21.05.2013 12:36 Lidé investují málo a špatně

Většina lidí v ČR má své úspory uložené na běžných, nebo jiných účtech v bankách, kde jim je znehodnocuje inflace. Pokud se už rozhodnou investovat, měli by zjistit, jakým typem investora jsou. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

21.05.2013 10:51 Korunu ovlivní index podnikatelského sentimentu IFO z Německa

Na devizových trzích je i nadále patrný odklon sentimentu investorů založeného na míře averze vůči riziku směrem k makroekonomickým datům, která ovlivňují budoucí výhled měnové politiky. Slabé ekonomické ukazatele z eurozóny ostře kontrastovaly s nejnovějšími údaji z USA. V důsledku očekávání investorů, kteří počítají s dřívějším ukončením programu kvantitativního uvolňování ze strany Fedu se zlepšila i pozice dolaru, zvláště v porovnání s postavením Evropské centrální banky (komentář Western Union Business Solutions). Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

20.05.2013 16:41 Zeman chce ve státním rozpočtu povinný minimální limit investic

Prezident Miloš Zeman navrhl, aby ve státním rozpočtu byl stanoven povinný minimální limit investic, který by se měl – byť minimálně – pravidelně zvyšovat. Také nabídl, aby se ministerstvo pro místní rozvoj změnilo na ministerstvo veřejných prací a jako takové koordinovalo peníze na investice z evropských zdrojů i peníze domácí, které by nabízelo soukromým firmám na základě veřejně prodiskutovaných investičních projektů. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

20.05.2013 15:13 Týždeň vo financiách: Budú nám vládnuť blázni a poloblázni?

Píšeme na Investujeme.sk: Búrlivému rozmachu digitálnej meny bitcoin sa v záujme boja proti praniu špinavých peňazí postavili do cesty americké úrady. Dlhy európskych krajín naďalej strašia ľudí, na ich pozadí sa odohráva boj pravice a ľavice a slovenská vláda chce, aby občan bol spokojný s tým, že štát ho sleduje.  Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0Další krátké zprávy »

Anketa

Jste spokojeni s úrokovými sazbami spořicích účtů?

Ano. (59)
 
Ne. (670)
 Celkem hlasovalo 729 čtenářů