V případu pana Pavla se jednalo o (bohužel časté) „přetáčení“ smluv životního pojištění, kdy po uplynutí storno lhůty pro vrácení provizí finanční zprostředkovatel doporučí zrušit pojistku či snížit pojistné u starší smlouvy a uzavřít novou.
Pan Pavel z případu serveru iDNES.cz zaplatil v průběhu 10 let na pojistném 110 tis. Kč. Postupně mu dva finanční zprostředkovatelé pojišťovny uzavřeli tři smlouvy o životním pojištění. Po 10 letech „spoření“ peníze potřeboval – a dostal jen 30 tis. Kč. Zbytek připadl na krytí rizika (odhadem 15 tis. Kč, přesnou částku není možné z důvodu netransparentnosti produktu zjistit) a pro finanční zprostředkovatele na provizích (cca 65 tis. Kč).
Tip: 5 nejčastějších triků „finančních poradců“
Případy poškozování klientů nepoctivými finančními zprostředkovateli se zabývá stále častěji Česká národní banka a díky jejímu tlaku na pojišťovny si distribuční síť hlídají lépe i ony.
Zdroj: iDNES.cz
REKLAMA