Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.sk InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk Ověření poradců Ověření poradců

Děkujeme našim partnerům:

fincentrum-mensi-nove

logo-fctr-real-hypoindex

logo

fecif


Co dělat, když vás někdo pomlouvá na internetu

Autor: Robert Němec | 27.10.2009 00:10 | Kategorie: Finanční poradenství | 7 komentářů
Co dělat, když vás někdo pomlouvá na internetu

Snad každá finanční nebo poradenská společnost se setkala s tím, že ji někdo pomlouvá na internetu. Jak mi říkal ředitel jedné leasingové společnosti: „Lidé se nejvíce zlobí, že musí platit a že když neplatí včas, musí zaplatit smluvní pokutu.“ Další várku pomluv pak přidají vaši konkurenti.

A když si o vás chce něco najít potenciální klient nebo spolupracovník, nestačí se divit, co všechno se o vás nepíše.

Proto se objevil nový obor: online reputation management. Online reputation management (ORM) sleduje, co se o vás na internetu píše a následně na to reaguje. V podstatě máte čtyři možnosti:

  1. nechat stránku s pomluvami odstranit,
  2. nechat doplnit na stránku vysvětlení,
  3. „přebít“ ve vyhledávačích stránku s pomluvami jinými stránkami,
  4. vstoupit do diskuze pod článkem a vše vysvětlit.

Zcela rozhodně se ale musíte o svou čest bít. Čest je cenné zboží. A co je vzácné, není levné.

Podle výzkumu společnosti The Nielsen Company lidé totiž v 70 % věří tomu, co jiní zákazníci píší o dané firmě na internetu. Najdou-li o vás vaši potenciální zákazníci negativní informace, pravděpodobně s vámi byznys dělat nebudou.

Nespoléhejte se na SEO

Mnoho firem si řekne: „Při zadání naší firmy do vyhledávače se objeví pomlouvačné stránky. Naoptimalizujeme si tedy několik stránek nebo webů a tyto pomlouvačné stránky odsuneme na další stránky vyhledávačů.“

Bohužel to zas tak moc nejde. Neříkám, že byste se do toho neměli pustit. Ano, jděte do toho. Ale musíte udělat více. A to ze čtyř důvodů:

1.      Lidé zadávají do vyhledávače různé výrazy

Řekněme, že se vaše firmy jmenuje AB. Lidé pak budou do vyhledávače zadávat dotazy typu „AB“, „A B“, „A-B“, „AB zkušenosti“, „AB reference“, „AB práce“, „AB podmínky“ a desítky dalších kombinací. Uoptimalizovali byste se, kdybyste chtěli mít na všechny možné výrazy dvacet různých stránek.

2.      Vyhledávače mění algoritmy

Neříkám, že nemáte optimalizovat. Ale vyhledavače mění čas od času pravidla, podle kterých řadí své výsledky. A tak můžete sice negativní stránky odsunout z první stránky vyhledávání – ale při změně algoritmu vyhledávače se může negativní stránka zase objevit ihned pod vaším webem.

3.      Stejně si vás někdo dohledá

Divili byste si, ale lidé jsou si na internetu schopni dohledat i věci, o kterých naprosto nevíte.

4.      A může na vás kdykoli odkázat

Takže nakonec někdo odkáže na pomlouvačnou stránku v diskuzi, na Facebooku, pošle odkaz e-mailem atd. Dokud bude problematická stránka existovat, máte problém.

Dělám SEO sedm let, takže by se mohlo zdát, že jdu proti sobě. Ale opravdu se na SEO nespoléhejte.

Vyjednávejte a nechte stránku nebo diskuzi smazat

Za více než rok, co ORM dělám, jsem se domluvil na smazání nespočetného množství stránek, diskuzí, fór a blogů. Postup je zhruba následující: nejprve si nechám renomovanou advokátní kanceláří orientující se dobře v médiích vypracovat posudek, jak daná pomluva poškozuje našeho klienta a co všechno by se mohlo stát, kdyby na webu daná pomluva zůstala.

V současnosti je totiž judikováno, že se provozovatel webu nemůže ze své odpovědnosti vyvinit poukazem na skutečnost, že nepravdivé sdělení, způsobilé zasáhnout dobrou pověst, je sdělením třetí osoby. Stejně tak se nemůže ze své odpovědnosti vyvinit „upozorněním“, že příspěvky vyjadřují názory čtenářů.

Spojím se proto s autorem pomluvy nebo provozovatelem webu a snažím se ukázat, kde je pravda, jak to klienta poškozuje a co by snad – „ale tak daleko zajít nechceme“ – mohlo následovat. Samozřejmě, že osobní jednání vše jenom usnadňuje. A pak je jenom na vašich vyjednávacích schopnostech, nakolik přesvědčíte.

Rozhodně nedoporučuji psát e-maily. Mnohem efektivnější jsou osobní schůzky nebo telefonáty.

Neposílejte právníka!

Jedna ze základních chyb rádoby online reputation managementu je vyhrožování. Online reputation management je primárně o vyjednávání. A začít vyjednávání vyhrožováním není většinou účinné.

Viděl jsem mnoho zmařených příležitostí, kdy firma poslala na autora pomluv nebo provozovatele serveru ihned právníka. Jeden nebo druhý začal ihned o to víc psát ve stylu: „Děje se mi křivda, dotyčná firma jsou pěkní gauneři. Posílají na mě právníky!“ A kauzu, kterou chcete skrýt, o to více medializují.

Jde to?

Klienti se mě vždycky ptají, zdali jde odstraňovat celé stránky nebo jednat s novináři. Ano, jde to. Chce to se nebát, neschovávat se, ale začít jednat a vyjednávat. Provozovatelů webů jsou většinou rozumní a dá se s nimi jednat. To samé platí i o novinářích.

Zažil jsem sice i případy, kdy bylo potřeba podat trestní oznámení nebo žalobu a čeká se na výsledek, ale takových je minimum.

Zrovna nedávno jsme dosáhli dalšího úspěchu. Jeden z našich klientů byl negativně zmíněn v jistém bulvárním deníku, který má i svou online verzi. Kolega si dal schůzku s danou novinářkou – a výsledkem je, že na další den byl připraven omluvný a pozitivní článek.

Autor je ředitelem internetové reklamní agentury RobertNemec.com

Anketa

Pomlouvají vás na internetu?

Ano. (31)
 
Ne. (6)
 
Nevím. (9)
 Celkem hlasovalo 46 čtenářů

Co dělat, když vás někdo pomlouvá na internetu >> sdílejte na sociálních sítích

 
Reklama

 

 

Poslední přidané komentáře (celkem 7 komentářů)

RE: RE: Pěkný článek jarda | 30.11.2009 23:19
RE: Tak ono už to má i odborný název Tu se "prezentují"... | 02.11.2009 23:32
RE: Pěkný článek jarda | 27.10.2009 09:53
Robert Borec Pan Jan | 27.10.2009 08:42

Přidejte komentář

* Pokud je obrázek nečitelný, nový načtete kliknutím na obrázek.
Pro přihlášené se kontrolní obrázek nezobrazuje. Přihlašte se či se zaregistrujte pokud ještě nemáte účet.
Opište text z obrázku: *

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.


Reklama

hypoindex-300-300-1

Články z Finanční poradenství

Petr Zámečník | 25.08.2016 00:00 Poškozená OVB, nebo tvrdá realita?

Student dokumentaristiky Jakub Charvát natočil dokument o OVB Allfinanz a praktikách jejích finančních poradců. Nyní čelí žalobě za „poškození dobrého jména“ společnosti. Dokument ovšem „pod linkou“ odhaluje ještě jednu významnou skutečnost… Celá zpráva »

Komentářů: 4 / 4 Poslední komentář: 25.08.2016 08:37

Olga Medlíková | 19.08.2016 00:00 Manažerský mentoring: Móda, nebo užitek?

V současné době je po manažerském mentoringu poptávka, ale jenom některé firmy či organizace ho opravdu umí využít. A jenom někde jsou k dispozici mentoři hodní toho jména – lidé, kteří svým příkladem mohou pozitivně ovlivnit pracovní návyky, chování, dovednosti a hodnotový systém nových kolegů. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Petr Zámečník | 17.08.2016 00:00 Pavel Čaněk: Z kopáče na stavbách finančním poradcem

Je finanční poradenství vhodné pro kopáče? „Dělám si z toho legraci, ale v té době jsem již měl dokončené střední ekonomické vzdělání,“ říká Pavel Čaněk, manažer ve společnosti Fincentrum. Celá zpráva »

Komentářů: 11 / 11 Poslední komentář: 25.08.2016 08:55

Petr Gola | 12.08.2016 00:00 Přišli jste o práci či pečujete o nemocné dítě? Víc než strop nedostanete

Občané s vyššími příjmy by měli mít dostatečně vysoké vlastní finanční rezervy v případě dočasné nezaměstnanosti, nemoci nebo péči o dítě. Legislativou je totiž stanovena maximální podpora v nezaměstnanosti nebo maximální nemocenské dávky. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

PR článek | 11.08.2016 00:00 Můj Šanon otevíráme široké veřejnosti

Můj Šanon je unikátní webový portál společnosti Fincentrum a.s., spuštěný do komerčního provozu v roce 2015. Portál Můj Šanon znamenal převratný krok Fincentra směrem ke svým klientům a revoluční myšlenku osobního digitálního úložiště smluvní dokumentace. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0Další články »

Krátké zprávy z Finanční poradenství

24.08.2016 16:51 Senát schválil pětileté storno provizí

Senát dnes schválil novely zákona o pojišťovnictví a o pojišťovacích zprostředkovatelích a likvidátorech pojistných událostí, jejíž součástí je i regulace provizí při prodeji životního pojištění. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

18.08.2016 11:16 Fincentrum upevňuje pozici v oblasti hypoték

Obrat společnosti Fincentrum v České republice a na Slovensku vzrostl v prvním pololetí o 6 % na 812 milionů korun. Objem zprostředkovaných hypoték se na obou trzích zvýšil o 18 %. Poradci zprostředkovali hypotéky za více než 18 miliard korun. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

16.08.2016 14:19 Tržby i zisk skupiny Partners klesly

Skupině Partners klesly v pololetí tržby o 43 milionů korun na 483 milionů korun. Společnost pokles odůvodňuje novou metodikou vyplácení odměn za životní pojištění.  Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

12.08.2016 15:15 ČNB zveřejnila třetí letošní zprávu o inflaci

Zvýšení inflace, růst HDP, zvyšování zaměstnanosti a nebo kurz jako nástroj měnové politiky. To jsou hlavní témata, o kterých pojednává třetí Zpráva o inflaci (III/2016). Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

12.08.2016 14:15 BIG EXPERT: Výsledky ČEZ, E.ON a RWE. Americké trhy usnuly na vavřínech!

Tento týden byl na BCPP zejména ve znamení zveřejnění výsledků ČEZ. Skupině ČEZ klesl v letošním 2Q čistý zisk o 51 % na 3,8 mld. Kč. Provozní zisk před odpisy (EBITDA) se snížil o pětinu na 13,1 mld. Kč. Očištěný čistý zisk se snížil o 39 % na 4,8 mld. Kč. Akcie ČEZ tento týden oslabují k ceně 440 Kč. ČEZ je největší česká energetická firma, majoritním akcionářem je stát, který drží prostřednictvím ministerstva financí 70 % akcií. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0Další krátké zprávy »

Anketa

Jakou správu portfolia upřednostňujete?

Pasivní. (219)
 
Aktivní. (226)
 
Žádnou. (1117)
 Celkem hlasovalo 1562 čtenářů

Nejčtenější články z Finanční poradenství za posledních 14 dní

Petr Gola | 12.08.2016 00:00 Přišli jste o práci či pečujete o nemocné dítě? Víc než strop nedostanete

Občané s vyššími příjmy by měli mít dostatečně vysoké vlastní finanční rezervy v případě dočasné nezaměstnanosti, nemoci nebo péči o dítě. Legislativou je totiž stanovena maximální podpora v nezaměstnanosti nebo maximální nemocenské dávky. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Paul Stanfield | 10.08.2016 00:00 Robo-poradenství není finančně životaschopné

Nedávno provedená studie zjistila, že britští robo-poradci mají takovou strukturu, že o peníze přijdou a „většina zkrachuje ještě dříve, než do správy získá větší objem aktiv potřebný k přežití“. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

PR článek | 11.08.2016 00:00 Můj Šanon otevíráme široké veřejnosti

Můj Šanon je unikátní webový portál společnosti Fincentrum a.s., spuštěný do komerčního provozu v roce 2015. Portál Můj Šanon znamenal převratný krok Fincentra směrem ke svým klientům a revoluční myšlenku osobního digitálního úložiště smluvní dokumentace. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Olga Medlíková | 19.08.2016 00:00 Manažerský mentoring: Móda, nebo užitek?

V současné době je po manažerském mentoringu poptávka, ale jenom některé firmy či organizace ho opravdu umí využít. A jenom někde jsou k dispozici mentoři hodní toho jména – lidé, kteří svým příkladem mohou pozitivně ovlivnit pracovní návyky, chování, dovednosti a hodnotový systém nových kolegů. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Petr Zámečník | 17.08.2016 00:00 Pavel Čaněk: Z kopáče na stavbách finančním poradcem

Je finanční poradenství vhodné pro kopáče? „Dělám si z toho legraci, ale v té době jsem již měl dokončené střední ekonomické vzdělání,“ říká Pavel Čaněk, manažer ve společnosti Fincentrum. Celá zpráva »

Komentářů: 11 / 11 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00Další články »