Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.sk InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk Ověření poradců Ověření poradců

Děkujeme našim partnerům:

fincentrum-mensi-nove

logo-fctr-real-hypoindex

logo

fecif


Co dělat, když vás někdo pomlouvá na internetu

Autor: Robert Němec | 27.10.2009 00:10 | Kategorie: Finanční poradenství | 7 komentářů
Co dělat, když vás někdo pomlouvá na internetu

Snad každá finanční nebo poradenská společnost se setkala s tím, že ji někdo pomlouvá na internetu. Jak mi říkal ředitel jedné leasingové společnosti: „Lidé se nejvíce zlobí, že musí platit a že když neplatí včas, musí zaplatit smluvní pokutu.“ Další várku pomluv pak přidají vaši konkurenti.

A když si o vás chce něco najít potenciální klient nebo spolupracovník, nestačí se divit, co všechno se o vás nepíše.

Proto se objevil nový obor: online reputation management. Online reputation management (ORM) sleduje, co se o vás na internetu píše a následně na to reaguje. V podstatě máte čtyři možnosti:

  1. nechat stránku s pomluvami odstranit,
  2. nechat doplnit na stránku vysvětlení,
  3. „přebít“ ve vyhledávačích stránku s pomluvami jinými stránkami,
  4. vstoupit do diskuze pod článkem a vše vysvětlit.

Zcela rozhodně se ale musíte o svou čest bít. Čest je cenné zboží. A co je vzácné, není levné.

Podle výzkumu společnosti The Nielsen Company lidé totiž v 70 % věří tomu, co jiní zákazníci píší o dané firmě na internetu. Najdou-li o vás vaši potenciální zákazníci negativní informace, pravděpodobně s vámi byznys dělat nebudou.

Nespoléhejte se na SEO

Mnoho firem si řekne: „Při zadání naší firmy do vyhledávače se objeví pomlouvačné stránky. Naoptimalizujeme si tedy několik stránek nebo webů a tyto pomlouvačné stránky odsuneme na další stránky vyhledávačů.“

Bohužel to zas tak moc nejde. Neříkám, že byste se do toho neměli pustit. Ano, jděte do toho. Ale musíte udělat více. A to ze čtyř důvodů:

1.      Lidé zadávají do vyhledávače různé výrazy

Řekněme, že se vaše firmy jmenuje AB. Lidé pak budou do vyhledávače zadávat dotazy typu „AB“, „A B“, „A-B“, „AB zkušenosti“, „AB reference“, „AB práce“, „AB podmínky“ a desítky dalších kombinací. Uoptimalizovali byste se, kdybyste chtěli mít na všechny možné výrazy dvacet různých stránek.

2.      Vyhledávače mění algoritmy

Neříkám, že nemáte optimalizovat. Ale vyhledavače mění čas od času pravidla, podle kterých řadí své výsledky. A tak můžete sice negativní stránky odsunout z první stránky vyhledávání – ale při změně algoritmu vyhledávače se může negativní stránka zase objevit ihned pod vaším webem.

3.      Stejně si vás někdo dohledá

Divili byste si, ale lidé jsou si na internetu schopni dohledat i věci, o kterých naprosto nevíte.

4.      A může na vás kdykoli odkázat

Takže nakonec někdo odkáže na pomlouvačnou stránku v diskuzi, na Facebooku, pošle odkaz e-mailem atd. Dokud bude problematická stránka existovat, máte problém.

Dělám SEO sedm let, takže by se mohlo zdát, že jdu proti sobě. Ale opravdu se na SEO nespoléhejte.

Vyjednávejte a nechte stránku nebo diskuzi smazat

Za více než rok, co ORM dělám, jsem se domluvil na smazání nespočetného množství stránek, diskuzí, fór a blogů. Postup je zhruba následující: nejprve si nechám renomovanou advokátní kanceláří orientující se dobře v médiích vypracovat posudek, jak daná pomluva poškozuje našeho klienta a co všechno by se mohlo stát, kdyby na webu daná pomluva zůstala.

V současnosti je totiž judikováno, že se provozovatel webu nemůže ze své odpovědnosti vyvinit poukazem na skutečnost, že nepravdivé sdělení, způsobilé zasáhnout dobrou pověst, je sdělením třetí osoby. Stejně tak se nemůže ze své odpovědnosti vyvinit „upozorněním“, že příspěvky vyjadřují názory čtenářů.

Spojím se proto s autorem pomluvy nebo provozovatelem webu a snažím se ukázat, kde je pravda, jak to klienta poškozuje a co by snad – „ale tak daleko zajít nechceme“ – mohlo následovat. Samozřejmě, že osobní jednání vše jenom usnadňuje. A pak je jenom na vašich vyjednávacích schopnostech, nakolik přesvědčíte.

Rozhodně nedoporučuji psát e-maily. Mnohem efektivnější jsou osobní schůzky nebo telefonáty.

Neposílejte právníka!

Jedna ze základních chyb rádoby online reputation managementu je vyhrožování. Online reputation management je primárně o vyjednávání. A začít vyjednávání vyhrožováním není většinou účinné.

Viděl jsem mnoho zmařených příležitostí, kdy firma poslala na autora pomluv nebo provozovatele serveru ihned právníka. Jeden nebo druhý začal ihned o to víc psát ve stylu: „Děje se mi křivda, dotyčná firma jsou pěkní gauneři. Posílají na mě právníky!“ A kauzu, kterou chcete skrýt, o to více medializují.

Jde to?

Klienti se mě vždycky ptají, zdali jde odstraňovat celé stránky nebo jednat s novináři. Ano, jde to. Chce to se nebát, neschovávat se, ale začít jednat a vyjednávat. Provozovatelů webů jsou většinou rozumní a dá se s nimi jednat. To samé platí i o novinářích.

Zažil jsem sice i případy, kdy bylo potřeba podat trestní oznámení nebo žalobu a čeká se na výsledek, ale takových je minimum.

Zrovna nedávno jsme dosáhli dalšího úspěchu. Jeden z našich klientů byl negativně zmíněn v jistém bulvárním deníku, který má i svou online verzi. Kolega si dal schůzku s danou novinářkou – a výsledkem je, že na další den byl připraven omluvný a pozitivní článek.

Autor je ředitelem internetové reklamní agentury RobertNemec.com

Anketa

Pomlouvají vás na internetu?

Ano. (31)
 
Ne. (6)
 
Nevím. (9)
 Celkem hlasovalo 46 čtenářů

Co dělat, když vás někdo pomlouvá na internetu >> sdílejte na sociálních sítích

 
Reklama

 

 

Poslední přidané komentáře (celkem 7 komentářů)

RE: RE: Pěkný článek jarda | 30.11.2009 23:19
RE: Tak ono už to má i odborný název Tu se "prezentují"... | 02.11.2009 23:32
RE: Pěkný článek jarda | 27.10.2009 09:53
Robert Borec Pan Jan | 27.10.2009 08:42

Přidejte komentář

* Pokud je obrázek nečitelný, nový načtete kliknutím na obrázek.
Pro přihlášené se kontrolní obrázek nezobrazuje. Přihlašte se či se zaregistrujte pokud ještě nemáte účet.
Opište text z obrázku: *

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.


Reklama

hypostroj

Články z Finanční poradenství

Petr Zámečník | 20.07.2016 00:00 ZPP Advisory aneb Pavel Kočalka opět na scéně

Tématem poslední doby je poškozování klientů přetáčením smluv životního pojištění. Není divu, že se toho chytli i podnikavci, kteří na „obraně klientů před zlými pojišťovnami a zprostředkovateli“ chtějí vydělat. Jedním z nich je i Pavel Kočalka, proslulý již od kauzy Capital Partners. Celá zpráva »

Komentářů: 4 / 4 Poslední komentář: 20.07.2016 09:12

Petr Zámečník | 08.07.2016 00:00 Rozhodnuto: Pětileté storno provizí míří do senátu

Poslanci minulý pátek odhlasovali „kompromisní“ návrh regulace provizí životního pojištění bez pozměňovacího návrhu a pětileté storno odeslali senátorům. Jak probíhala debata a hlasování? A kdy může být rozhodnuto? Celá zpráva »

Komentářů: 42 / 42 Poslední komentář: 20.07.2016 19:48

Jana Zámečníková | 01.07.2016 00:00 Kapesné pomáhá s finanční výchovou dětí

Odměnu za vysvědčení dostane většina českých dětí. Často však odměny k lepším výsledkům nemotivují a děti navíc utratí vše, co dostanou za jediný den. Kdy je nejlepší začít s finanční výchovou dětí? Kdo může za špatné finanční návyky v dospělosti? Celá zpráva »

Komentářů: 2 / 2 Poslední komentář: 06.07.2016 00:03

Michal Bureš | 27.06.2016 00:00 Certifikace €FA pro finanční poradce? Rozhodně ano

Pokud chcete být opravdu kvalitním finančním poradcem, nepřemýšlejte o tom, kolik tento kurz stojí, kolik vám zabere času a že je potřeba se učit, ale přemýšlejte o tom, co všechno NAVÍC díky tomuto vzdělávání přinesete klientům, kolik lidí se díky tomu stane spokojenější, kolika lidem pomůžete k zabezpečení rodiny a k finanční nezávislosti a kolika lidem výrazně zvýšíte finanční gramotnost. Celá zpráva »

Komentářů: 20 / 20 Poslední komentář: 30.06.2016 09:22

Zbyněk Drobiš | 23.06.2016 00:00 Ondřej Tichota: Pomáháme spotřebitelům ve sporech s obchodníky z jiných zemí EU

Doba dovolených se nezadržitelně blíží a spotřebitel se může setkat s řadou problémů v zahraničí. Zrušené a zpožděné lety, problémy se zavazadly a nákupy přes internet, problémy s ubytovacími službami, spory s cestovními kancelářemi a autopůjčovnami, reklamace zboží zakoupeného v kamenných prodejnách v zahraničí… Evropské spotřebitelské centrum může spotřebiteli pomoci. Jak? Odpovídá Ondřej Tichota, poradce pro komunikaci u Evropského spotřebitelského centra ČR. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0Další články »

Krátké zprávy z Finanční poradenství

20.07.2016 14:10 Milan Repka končí ve Fincentru Slovensko

Milan Repka byl s okamžitou platností odvolán z pozice generálního ředitele a předsedy představenstva Fincentrum Slovensko. Důvodem je ztráta důvěry akcionářů i většiny vrcholových manažerů a poradců Fincentra. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

17.06.2016 13:11 SWOT analýza „Refinančného boomu“

Píšeme na Investujeme.sk: Situácia na finančnom trhu sa po 21.marci tohto roku sa výrazne zmenila. Dnešok prináša klientom, finančným sprostredkovateľom a bankám množstvo príležitostí ale aj hrozieb. V nasledujúcom prehľade preto prinášame analýzu aktuálneho stavu s pozitívami, negatívami, príležitosťami aj hrozbami tejto doby očami územného riaditeľa Fincentra Romana Gálika. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

02.06.2016 11:58 Hypotéky zvyšujú hlad po finančnom sprostredkovaní

Píšeme na Investujeme.sk: Súčasný hypotekárny boom zvýšil okrem úverov na bývanie záujem i o ďalšie služby. Konkrétne ide o finančné sprostredkovania. Ľudia si čoraz viac uvedomujú, že k získaniu výhodných podmienok potrebujú poradenstvo odborníka, a že im nestačia vlastné sily. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

01.06.2016 11:52 O provize pro pojišťováky se vede opět ve Sněmovně boj

Další kolo tématu, které loni téměř rozložilo koalici se vrací na pole Sněmovny. Zákon o pojišťovacích zprostředkovatelích má dojít nové podoby a počítá s koncem přetáčení smluv. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

17.05.2016 11:57 Flexibilita, ponuka, starostlivosť - najsilnejšie piliere finančného sprostredkovania

Píšeme na Investujeme.sk: Čoraz viac ľudí vkladá dôveru v oblasti financií finančnému sprostredkovateľovi. V praxi oceňujú najmä široké portfólio možností, prehľad a komplexnú opateru v otázke peňazí. Priestor na rozvoj finančného sprostredkovania na Slovensku stále existuje. Celá zpráva »

Komentářů: 2 / 2 Poslední komentář: 19.05.2016 10:19Další krátké zprávy »

Anketa

Jakou správu portfolia upřednostňujete?

Pasivní. (176)
 
Aktivní. (180)
 
Žádnou. (932)
 Celkem hlasovalo 1288 čtenářů

Nejčtenější články z Finanční poradenství za posledních 14 dní

Petr Zámečník | 20.07.2016 00:00 ZPP Advisory aneb Pavel Kočalka opět na scéně

Tématem poslední doby je poškozování klientů přetáčením smluv životního pojištění. Není divu, že se toho chytli i podnikavci, kteří na „obraně klientů před zlými pojišťovnami a zprostředkovateli“ chtějí vydělat. Jedním z nich je i Pavel Kočalka, proslulý již od kauzy Capital Partners. Celá zpráva »

Komentářů: 4 / 4 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00Další články »