Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.sk InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk Ověření poradců Ověření poradců

Děkujeme našim partnerům:

fincentrum-mensi-nove

logo-fctr-real-hypoindex

wustenrot-logo-no-claim-a5-prechod

fecif


Co dělat, když vás někdo pomlouvá na internetu

Autor: Robert Němec | 27.10.2009 00:10 | Kategorie: Finanční poradenství | 7 komentářů
Co dělat, když vás někdo pomlouvá na internetu

Snad každá finanční nebo poradenská společnost se setkala s tím, že ji někdo pomlouvá na internetu. Jak mi říkal ředitel jedné leasingové společnosti: „Lidé se nejvíce zlobí, že musí platit a že když neplatí včas, musí zaplatit smluvní pokutu.“ Další várku pomluv pak přidají vaši konkurenti.

A když si o vás chce něco najít potenciální klient nebo spolupracovník, nestačí se divit, co všechno se o vás nepíše.

Proto se objevil nový obor: online reputation management. Online reputation management (ORM) sleduje, co se o vás na internetu píše a následně na to reaguje. V podstatě máte čtyři možnosti:

  1. nechat stránku s pomluvami odstranit,
  2. nechat doplnit na stránku vysvětlení,
  3. „přebít“ ve vyhledávačích stránku s pomluvami jinými stránkami,
  4. vstoupit do diskuze pod článkem a vše vysvětlit.

Zcela rozhodně se ale musíte o svou čest bít. Čest je cenné zboží. A co je vzácné, není levné.

Podle výzkumu společnosti The Nielsen Company lidé totiž v 70 % věří tomu, co jiní zákazníci píší o dané firmě na internetu. Najdou-li o vás vaši potenciální zákazníci negativní informace, pravděpodobně s vámi byznys dělat nebudou.

Nespoléhejte se na SEO

Mnoho firem si řekne: „Při zadání naší firmy do vyhledávače se objeví pomlouvačné stránky. Naoptimalizujeme si tedy několik stránek nebo webů a tyto pomlouvačné stránky odsuneme na další stránky vyhledávačů.“

Bohužel to zas tak moc nejde. Neříkám, že byste se do toho neměli pustit. Ano, jděte do toho. Ale musíte udělat více. A to ze čtyř důvodů:

1.      Lidé zadávají do vyhledávače různé výrazy

Řekněme, že se vaše firmy jmenuje AB. Lidé pak budou do vyhledávače zadávat dotazy typu „AB“, „A B“, „A-B“, „AB zkušenosti“, „AB reference“, „AB práce“, „AB podmínky“ a desítky dalších kombinací. Uoptimalizovali byste se, kdybyste chtěli mít na všechny možné výrazy dvacet různých stránek.

2.      Vyhledávače mění algoritmy

Neříkám, že nemáte optimalizovat. Ale vyhledavače mění čas od času pravidla, podle kterých řadí své výsledky. A tak můžete sice negativní stránky odsunout z první stránky vyhledávání – ale při změně algoritmu vyhledávače se může negativní stránka zase objevit ihned pod vaším webem.

3.      Stejně si vás někdo dohledá

Divili byste si, ale lidé jsou si na internetu schopni dohledat i věci, o kterých naprosto nevíte.

4.      A může na vás kdykoli odkázat

Takže nakonec někdo odkáže na pomlouvačnou stránku v diskuzi, na Facebooku, pošle odkaz e-mailem atd. Dokud bude problematická stránka existovat, máte problém.

Dělám SEO sedm let, takže by se mohlo zdát, že jdu proti sobě. Ale opravdu se na SEO nespoléhejte.

Vyjednávejte a nechte stránku nebo diskuzi smazat

Za více než rok, co ORM dělám, jsem se domluvil na smazání nespočetného množství stránek, diskuzí, fór a blogů. Postup je zhruba následující: nejprve si nechám renomovanou advokátní kanceláří orientující se dobře v médiích vypracovat posudek, jak daná pomluva poškozuje našeho klienta a co všechno by se mohlo stát, kdyby na webu daná pomluva zůstala.

V současnosti je totiž judikováno, že se provozovatel webu nemůže ze své odpovědnosti vyvinit poukazem na skutečnost, že nepravdivé sdělení, způsobilé zasáhnout dobrou pověst, je sdělením třetí osoby. Stejně tak se nemůže ze své odpovědnosti vyvinit „upozorněním“, že příspěvky vyjadřují názory čtenářů.

Spojím se proto s autorem pomluvy nebo provozovatelem webu a snažím se ukázat, kde je pravda, jak to klienta poškozuje a co by snad – „ale tak daleko zajít nechceme“ – mohlo následovat. Samozřejmě, že osobní jednání vše jenom usnadňuje. A pak je jenom na vašich vyjednávacích schopnostech, nakolik přesvědčíte.

Rozhodně nedoporučuji psát e-maily. Mnohem efektivnější jsou osobní schůzky nebo telefonáty.

Neposílejte právníka!

Jedna ze základních chyb rádoby online reputation managementu je vyhrožování. Online reputation management je primárně o vyjednávání. A začít vyjednávání vyhrožováním není většinou účinné.

Viděl jsem mnoho zmařených příležitostí, kdy firma poslala na autora pomluv nebo provozovatele serveru ihned právníka. Jeden nebo druhý začal ihned o to víc psát ve stylu: „Děje se mi křivda, dotyčná firma jsou pěkní gauneři. Posílají na mě právníky!“ A kauzu, kterou chcete skrýt, o to více medializují.

Jde to?

Klienti se mě vždycky ptají, zdali jde odstraňovat celé stránky nebo jednat s novináři. Ano, jde to. Chce to se nebát, neschovávat se, ale začít jednat a vyjednávat. Provozovatelů webů jsou většinou rozumní a dá se s nimi jednat. To samé platí i o novinářích.

Zažil jsem sice i případy, kdy bylo potřeba podat trestní oznámení nebo žalobu a čeká se na výsledek, ale takových je minimum.

Zrovna nedávno jsme dosáhli dalšího úspěchu. Jeden z našich klientů byl negativně zmíněn v jistém bulvárním deníku, který má i svou online verzi. Kolega si dal schůzku s danou novinářkou – a výsledkem je, že na další den byl připraven omluvný a pozitivní článek.

Autor je ředitelem internetové reklamní agentury RobertNemec.com

Anketa

Pomlouvají vás na internetu?

Ano. (31)
 
Ne. (6)
 
Nevím. (9)
 Celkem hlasovalo 46 čtenářů

Co dělat, když vás někdo pomlouvá na internetu >> sdílejte na sociálních sítích

 
Reklama

 

 

Poslední přidané komentáře (celkem 7 komentářů)

RE: RE: Pěkný článek jarda | 30.11.2009 23:19
RE: Tak ono už to má i odborný název Tu se "prezentují"... | 02.11.2009 23:32
RE: Pěkný článek jarda | 27.10.2009 09:53
Robert Borec Pan Jan | 27.10.2009 08:42

Přidejte komentář

* Pokud je obrázek nečitelný, nový načtete kliknutím na obrázek.
Pro přihlášené se kontrolní obrázek nezobrazuje. Přihlašte se či se zaregistrujte pokud ještě nemáte účet.
Opište text z obrázku: *

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.


Články z Finanční poradenství

Petr Borkovec | 26.09.2016 00:00 Finančně poradenské společností nefungují v klasickém MLM modelu

V souvislosti s kauzou spuštěnou dokumentem „Rada nad zlato“ a následným propuštěním tří zemských ředitelů OVB Allfinanz se nabízí otázka: Může být finanční poradenství v multilevelových společnostech kvalitní? Přinášíme názory šéfů největších finančně poradenských společností. Jako první se k otázce kvality v rámci MLM vyjádřil Petr Borkovec, generální ředitel a spolumajitel Partners Financial Services. Celá zpráva »

Komentářů: 7 / 7 Poslední komentář: 26.09.2016 16:31
Spolupracujeme

Petr Zámečník | 22.09.2016 00:00 Michal Knapp: Za mého působení v OVB nebylo zemské ředitelství Martina Zoubka jen černé

„To, co je dnes prezentováno v mediích o večírcích, resp. „vzdělávacích“ procesech jednoho ředitelství, jak mohu číst v  médiích, toto si nepamatuji a na žádné takové večírky, resp. vzdělávací akce, jsem pozván nebyl a neúčastnil se jich,“ říká Michal Knapp, který v letech 2010 až 2012 řídil OVB Allfinanz a nyní stojí v čele Broker Trust. Celá zpráva »

Komentářů: 23 / 23 Poslední komentář: 27.09.2016 00:13

Paul Stanfield | 19.09.2016 00:00 „Zprávy o mé smrti byly značně přehnané“

Tento slavný citát pronesl Mark Twain, když se dověděl, že byl omylem prohlášen za mrtvého. Přestože se patrně jedná o citaci mírně upravenou, význam stále do značné míry odpovídá tomu, co měl velký spisovatel na mysli. Na tento citát jsem si vzpomněl i nedávno, když jsem se opět zamýšlel nad tzv. „robo-poradenstvím“ a potenciální rolí a budoucími příležitostmi pro skutečné poradce. Celá zpráva »

Komentářů: 9 / 9 Poslední komentář: 20.09.2016 00:46

Petr Zámečník | 15.09.2016 00:00 Martin Zoubek a další dva zemští ředitelé v OVB končí

Zemský ředitel Martin Zoubek a jím vychovaní dva další zemští ředitelé Lukáš Lichtenberk a Jan Kokta dostali výpověď. Jejich týmy ale mají v OVB zůstat. Celá zpráva »

Komentářů: 22 / 22 Poslední komentář: 19.09.2016 20:01

Petr Zámečník | 09.09.2016 00:00 Finančně poradenské společnosti v 1. pol. 2016: Radost i zklamání

Finančně poradenský trh se dává do pohybu. Možným spouštěčem jsou státní zásahy. A výsledkem jsou rozdílné výsledky finančně poradenských společností. Některým se extrémně daří, jiné propadají. Kdo byl jedničkou na trhu a kdo rostl nejrychleji? (Aktualizováno v 10:25 o vyjádření Petra Borkovce) Celá zpráva »

Komentářů: 26 / 26 Poslední komentář: 22.09.2016 10:18Další články »

Krátké zprávy z Finanční poradenství

13.09.2016 10:08 Již za týden! V. mezinárodní konference EFPA se skvělými řečníky a nabitým programem

Nenechte si ujít 21. 9. 2016 v TOP hotelu Praha konferenci o 3 ingrediencích úspěchu v poradenském byznyse: distribuční model 3. tisíciletí – co nás ovlivní? technologie jako podpora finančního poradenství – FINTECH je tu! lidské zdroje, specifické dovednosti a dlouhodobý vztah s klientem: jaké dovednosti potřebuji? Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

07.09.2016 10:11 Provize zprostředkovatelů budou regulovány od prosince 2016

Prezident Miloš Zeman podepsal zákon, který reguluje výplaty provizí pojišťovacím zprostředkovatelům při výpočtu tzv. odkupného u pojistných smluv. Uvedl to prezidentům mluvčí Jiří Ovčáček. Celá zpráva »

Komentářů: 3 / 3 Poslední komentář: 11.09.2016 16:25

24.08.2016 16:51 Senát schválil pětileté storno provizí

Senát dnes schválil novely zákona o pojišťovnictví a o pojišťovacích zprostředkovatelích a likvidátorech pojistných událostí, jejíž součástí je i regulace provizí při prodeji životního pojištění. Celá zpráva »

Komentářů: 1 / 1 Poslední komentář: 25.08.2016 11:54

18.08.2016 11:16 Fincentrum upevňuje pozici v oblasti hypoték

Obrat společnosti Fincentrum v České republice a na Slovensku vzrostl v prvním pololetí o 6 % na 812 milionů korun. Objem zprostředkovaných hypoték se na obou trzích zvýšil o 18 %. Poradci zprostředkovali hypotéky za více než 18 miliard korun. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

16.08.2016 14:19 Tržby i zisk skupiny Partners klesly

Skupině Partners klesly v pololetí tržby o 43 milionů korun na 483 milionů korun. Společnost pokles odůvodňuje novou metodikou vyplácení odměn za životní pojištění.  Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0Další krátké zprávy »

Anketa

Jakou správu portfolia upřednostňujete?

Pasivní. (253)
 
Aktivní. (295)
 
Žádnou. (1275)
 Celkem hlasovalo 1823 čtenářů

Nejčtenější články z Finanční poradenství za posledních 14 dní

Paul Stanfield | 19.09.2016 00:00 „Zprávy o mé smrti byly značně přehnané“

Tento slavný citát pronesl Mark Twain, když se dověděl, že byl omylem prohlášen za mrtvého. Přestože se patrně jedná o citaci mírně upravenou, význam stále do značné míry odpovídá tomu, co měl velký spisovatel na mysli. Na tento citát jsem si vzpomněl i nedávno, když jsem se opět zamýšlel nad tzv. „robo-poradenstvím“ a potenciální rolí a budoucími příležitostmi pro skutečné poradce. Celá zpráva »

Komentářů: 9 / 9 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00

Petr Zámečník | 22.09.2016 00:00 Michal Knapp: Za mého působení v OVB nebylo zemské ředitelství Martina Zoubka jen černé

„To, co je dnes prezentováno v mediích o večírcích, resp. „vzdělávacích“ procesech jednoho ředitelství, jak mohu číst v  médiích, toto si nepamatuji a na žádné takové večírky, resp. vzdělávací akce, jsem pozván nebyl a neúčastnil se jich,“ říká Michal Knapp, který v letech 2010 až 2012 řídil OVB Allfinanz a nyní stojí v čele Broker Trust. Celá zpráva »

Komentářů: 23 / 23 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00

Petr Zámečník | 15.09.2016 00:00 Martin Zoubek a další dva zemští ředitelé v OVB končí

Zemský ředitel Martin Zoubek a jím vychovaní dva další zemští ředitelé Lukáš Lichtenberk a Jan Kokta dostali výpověď. Jejich týmy ale mají v OVB zůstat. Celá zpráva »

Komentářů: 22 / 22 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00Další články »