CZK/€ 25.305 -0,06%

CZK/$ 23.413 +0,02%

CZK/£ 29.594 +0,24%

CZK/CHF 25.911 +0,38%

Text: Daniel Kuchta

09. 04. 2008

12 komentářů

Zásoby ropy v USA klesly: vhodná doba k prodeji?

 


 

Na grafu GBP/USD se dnes ráno v osm hodin (pro ty, kteří si nebyli jisti, pak ve dvanáct) objevil ukázkový pattern „round bottom“ (podle zmiňované 4H MACD strategie), který můžeme hodnotit jako nákupní signál do long pozice. Kdo do trhu vstupoval hned v osm hodin, ten mohl dát profit target na úroveň krátkého EMA 8 (červená přerušovaná čára), což vytvářelo prostor pro celkem zajímavý profit kolem šedesáti bodů.

4hodinový graf GBP/USD dnes v 16:00


Zdroj: X-Trader

Ti, kteří se odvážili vstoupit do trhu později, mohli mít problém, zdálo se totiž, že černá čára kolem cenové hladiny 1.9726, která se od konce února tvářila jako podpora, se změní na úroveň resistence (což není nijak výjimečné). Nakonec se ale zdá, že dobré zprávy z Velké Británie v kombinaci s nekomentováním ekonomické situace od šéfa Fedu Bernanekeho vytvořilo příznivou situaci pro další posilování britské libry. Dalším profit targetem by pak mohl být další kratší EMA 21 (černá přerušovaná čára).

4hodinový graf EUR/USD dnes v 17:00


Zdroj: X-Trader

Pár EUR/USD je stále ve fázi uzavírání trojúhelníkové formace a prakticky jedinou jistotou od začátku týdne je Fibo hranice 61,8, které vytváří jistou podporu. MACD nám v těchto momentech mnoho nenapoví a tak platí, že pro obchody delší než na několik pár minut je lepší počkat, než se mermomocí tlačit do trhů.

REKLAMA

4hodinový graf USD/CHF dnes v 17:30

Zdroj: X-Trader


Lepší situace je u páru USD/CHF, kde konec trojúhelníku znamená směr dolů, tzn. prodej dolaru, nákup franku. Rizikem, resp. prvním profit targetem byla světle modrá úroveň 89 SMA, v případě jejího proražení bych to zkusil až na psychologické úrovni 1.0000 (jelikož se mi podařilo uložit obrázek s grafem trochu pozdě, tak je vidět, že jsme na dobré cestě).

4hodinový graf platina dnes v 17:00


Zdroj: X-Trader

Zajímavě vypadají rovněž drahé kovy, kde slábnoucí dolar a výrazné nedávné korekce vytvářejí zajímavé možnosti. U platiny bylo dobré jít do long pozice, profit target na krátkých EMA (přerušované čáry) nebo spíše na posledním high (maximu) 2036.

4hodinový graf stříbro dnes v 17:00

Zdroj:
X-Trader

REKLAMA

Zajímavě vypadá i stříbro, jeho růstový potenciál je pak omezen dlouhým SMA 89, u zlata bych se pak nebál jít až ke tmavomodrému klouzavému průměru 200 SMA. Nebude to otázka hodin, ale proč ne.

4hodinový graf zlato dnes v 17:00

Zdroj:
X-Trader

Zajímavý úkaz, který jen dokazuje, že i techničtí obchodníci nesmí zapomínat na fundamenty, se objevil na grafu ropy. Informace o tom, že zásoby ropy poprvé za poslední čtyři týdny poklesly o 3,2 miliony barelů, vyvolala paniku a skokový pohyb ceny na nové rekordní hodnoty. Tato informace má přitom označení „low impact expected“, což znamená malý význam pro trhy. Pro mě osobně ideální chvíle pro krátkodobý prodej. Profit target bude na posledním high, což je někde kolem ceny 107,7 USD.

4hodinový graf ropa dnes v 17:00


Zdroj:
X-Trader

Posilování ropy sice může být na pořadu dne, ale tyto skokové změny cen po nečekaných datech mají většinou podobný průběh, jako včera zmiňované gapy. Nemusí to vyjít hned a cena se nemusí vrátit na původní úroveň ale pravděpodobnost tu je. Je to ostatně velmi dobře patrné na průběhu grafu ropy v minulých týdnech (jsou odděleny svislými přerušovanými tmavými čárami).


Investujeme.cz je mediálním partnerem soutěže.

Loading

Vstoupit do diskuze 12 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Mario

    9 dubna, 2008

    Poprvé cítím, že bych se měl vyjádřit. Můj osobní názor je, že dnešní zpráva na ropě nezavdává jakoukoliv příčinu k short pozici. Podívejte se jaké zásoby se čekaly a jaká byla skutečnost. Vezměte v úvahu hlavně benzín, blíží se motoristická sezona. Short je podle mne nesmysl.
    Co se týká zlata, sám jsem proti všem možným ukazatelům a aktuálním zprávám otevřel long pozici. I právě kvůli ropě. Schválně kdo měl pravdu. Jestli vy s „technickými vymoženostmi“ nebo já „se selským rozumem“. :))
    (zavírat budu zítra)

    Odpovědět

  • Anonym

    10 dubna, 2008

    Dobrý den,
    tak tohle vypadá jako slovo do pranice. Konečně..:-)
    Vidím, že technická analýza není něco, čemu byste holdoval a věřil, ale to je v pořádku. Mě osobně sice technické obchodování na komoditách a FOREXu skutečně fascinuje, ale nepopírám (a v článcích jsem to zmiňoval), že na důležité zprávy je nutné brát ohledy. Investování je prostě komplexní záležitost a tvrdohlavé držení se jedné cesty je nesmysl. Dnes se to bude zprávami jen hemžit, dopoledne zejména z EU a GB, odpoledne se pak dočkáme i dolarových zpráv.
    Musím se přiznat, že zatím mi moje předpověď o ropě nevychází (kdybych nebyl lakomý a nešlo by o soutěž, realizoval bych už zajímavý výnos). A ono ani tak nešlo o vyslovený short, šlo spíše o korigování náhlého skoku, který, myslím si, nebyl až tak opodstatněný. Jak jsem již psal v článku o mezerách, je to vždy o panice. Ropa je navíc specifická, extrémně detailně sledovaná komodita, u níž tyto výkyvy nejsou ničím výjimečným, ale jak je vidět i na grafu – většinou to trvá pár hodin, nebo dní a ono se to vrátí zpátky. Další růst není vyloučen, jek jsem napsal, ale věřil jsme, že až po návratu k původním hodnotám (ale musím říct, že dnešní vývoj mi zatím bere vítr z plachet).
    Z kovů mi zatím vyšla předpověď pouze u platiny, ta se mi líbila nejvíce, ale věřím i zlatu a stříbru. Pokud jste nakoupil včera kolem 16 – 17 hod, měl byste být stále v zisku, a věřím, že ten se bude zvyšovat.
    A nakonec trochu filozofování, které možná nahraje všem kritikům investování, resp. spekulování na komoditních trzích a FOREXu. Je úplně jedno, jestli je to technická, fundamentální, nebo psychologická analýza, vždy je to 50:50. Nikdo si nikdy nemůže být budoucím vývojem jistý. Možná nebudete souhlasit, ale investování, a zejména spekulace (v tom nejlepším smyslu slova) je a stále bude pouze loterií. I když oproti jiným druhům loterií skutečně výhodnou (v žádné loterii se nedočkáte pravděpodobnosti 50 %). A to, co na ní lidi přitahuje je skutečnost, že spekulace jim dává možnost si myslet, že výsledek mají pod kontrolou.
    Daniel Kuchta

    Odpovědět

  • obchodnik

    10 dubna, 2008

    kdyz jste psal o „gapech“ :-)) jinak ja sem ropa short. od vcerejsich maxim. cast sem uz pokryl vcera, cast drzim dal. myslim, ze ted jeste neni fundamentalne doba na 120. jinak to ze byly zasoby up je jen dilem par veci v texasu. minule zasoby byly zase prekvapive nizke. takze sem zvedav, kdo odevzda penize, jestli my 2 mariovi nebo on nam.
    jinak, 50:50 to rozhodne neni. prave ze v obchodovani, se snazite mit nejakou vyhodu. obchoduji se prilezitosti a vhondym risk managamentem a hedgingem ci vhodne zvolenymi nastroji je pravdepodobnost nekdy vyssi. jinak, uspedny dlouhodobe muzete byt i jen se 40% uspesnosti. ale chapu, jak jste to myslel ten vas zaver

    Odpovědět

  • OTTO

    10 dubna, 2008

    Já jsem taky v ropě short, ale je to jen otázka času než mě stopka vyhodí, protože tohle je jen korekce a trend je jasnej buy.

    Odpovědět

  • Anonym

    11 dubna, 2008

    Nestává se to často, ale ta ropa vyšla téměř ideálně, těsně po dosažení mého PT (i když je pravda, že jsem ho trochu revidoval:-) se opět vrátila k růstu. A máte pravdu v tom, že možná to dnes ještě není na 120, ale ona se ta cena k té hodnotě nenápadně, ale jistě dostane. Bohužel, u kovů se to podařilo pouze u platiny, zavřít zlato a vlastně i stříbro před včerejšími makrodaty (jak píše mario) tak byl dobrý tah.
    S tím 50:50 jsem mířil spíše na spekulativní obchodování, kde to prakticky platí při vstupu do každého obchodu. Právě zmínka o 40% úspěšnosti mi vlastně dává za pravdu (a moc rád bych věděl, kolik 90% skalperů zná pan OTTO). V každém případě máte pravdu v tom, že různé formy zajišťování a snižování rizika (které zmiňujete Vy i pan Traxler) tuto myšlenku poněkud negují.
    Některé příspěvky z této diskuse mi ale daly podnět k tomu, abych dané téma zmínil i v dalším denním komentáři o soutěži.

    Odpovědět

  • OTTO

    12 dubna, 2008

    Dane neznám, žádného skalpera s úspěšností ani 90% ani 70%. Osobně se skalpingu nevěnuji. Pokud to bylo myšleno ve smyslu skalpingu tak i 50 % je velká úspěšnost.Tím netvrdím, že neexistují daleko lepší skalpeři. Já takové neznám a nepatřím mezi ně.
    Jde mi o zisk a to trvalý.
    Skalping nechávám těm zkušenějším a hravějším.

    Odpovědět

  • Mario

    10 dubna, 2008

    Tak jsem zlato zavíral v solidním zisku před makrodaty. Ovšem nevyváží mi to ztrátu kvůli školácké chybě na shortu na DAX co jsem dnes provedl. Celková bilance tedy, pro zajímavost, cca -50.000kč:(.

    Odpovědět

  • OTTO

    11 dubna, 2008

    Mario, sázka byla o zlato takže DAXX se nepočítá. Navíc chybama se člověk učí a vybruslit ze školácké chyby na DAXXu ze ztrátou jen 50 000Kč je velmi slušné.

    Odpovědět

  • Anonym

    10 dubna, 2008

    Dane, tak uplne s Vami nesouhlasim, 50:50 to neni. Z pohledu trhu mozna ano, ale z pohledu spekulanta nikoliv. V realu je to podobne, jako u jinych loterii. Asi jste zapomnel zohlednit poplatky. Takze pravdepodobnost uspechu je nizsi nez 50%.
    Kazdopadne to plati pouze u kratkodobych spekulaci. Na delsim horizontu se u vsech aktiv (vyjma menovych paru) pravdepodobnost priklani vice a vice na stranu investora.
    Pak je tu jeste jiny aspekt. Pomoci ruznych instrumentu a strategii se da pravdepodobnost uspechu jeste vyrazne navysit. Jakmile v sobe instrument obsahuje nejakou garanci (napr. nejaka ochranna linie), je pravdepodobnost uspechu daleko vyssi nez 50%.

    Odpovědět

  • OTTO

    11 dubna, 2008

    Profesionální obchodník má úspěšnost 70-90% takže mě těch 50% taky nějak nesedí. To by byl jeden krok vpřed a jeden vzad. To potom nemusím aktivně obchodovat a bude lepší dát peníze dlouhodobě do nemovitostí, diamantů, zlata, stříbra atd. a radši se věnovat jiné práci.
    Ale je taky možný, že tech 50% bylo myšleno tak že na trhu jsou 2 možnosti. Buď to půjde nahoru, nebo dolů tedy 50 na 50.
    Práce obchodníka je tedy být co nejčastěji v tom správném trendu.
    Jak s oblibou říká Waren Buffet: “ Mám 2 pravidla. Za prvé – buď vždy v zisku. Za druhé – nikdy nezapoměň na pravidlo číslo 1. „

    Odpovědět

  • Anonym

    11 dubna, 2008

    Zdravim OTTO,
    ja nejsem obchodnik, ale vsichni traderi, ktere znam, tak maji uspesnost v poctech obchodu nizsi nez 50%… jinymi slovy, pravdepodobnost, ze se trefi ve svem odhadu budouciho vyvoje, je nizsi nez 50%. Presto jsou nekteri slusne v zisku. Ale to uz je o strategii. Profesionalni obchodnik totiz vi, ze nejde o to, mit co nejvice ziskovych obchodu, ale predevsim o to, aby z tech ziskovych byl vetsi profit nez o kolik prijde ve ztratovych obchodech. Jak se mezi tradery rika „Cut your losses short, let your profits run.“

    Odpovědět

  • OTTO

    11 dubna, 2008

    Věřím, že je jen otázka času než potkáte i ty tradery co mají dlouhodobou úspěšnost nad 70%.
    A to co píšete v závěru platí pro všechny tradery s jakoukoliv úspěšností, akorát ti co se neřídí tímto základem money managementu přichází o peníze.
    Z mého pohledu budu raši trader s 30% ziskových obchodů ze 100 a ve slušném zisku, než mít 80 úspěšných obchodů ze 100 a být ve ztrátě. Taky znám takové experty.
    Na burze platí – ZISK je král.
    O to všem traderům jde a podle toho se ve finále hodnotí traderova úspěšnost ( o kolik procent narostl jeho účet )

    Odpovědět