CZK/€ 25.320 +0,18%

CZK/$ 23.408 +0,56%

CZK/£ 29.523 +0,28%

CZK/CHF 25.813 +0,21%

Text: Petr Stuchlík

12. 03. 2014

113 komentářů

Otevřený dopis Mirkovi Řezníkovi

 


 

Vážený pane řediteli, milý Mirku,

pomalu se chýlí ke konci první rok Tvého působení v čele OVB, které si dovolím hodnotit jako poměrně úspěšné. Tedy přinejmenším pro OVB, co přinese dlouhodobě Tobě osobně, teprve ukáže čas. Tak jako tak máš můj obdiv: přijmout výzvu ke zlepšení vnímání této značky chce odvahu a kuráž.

Po internetu koluje Tvá prezentace z tradičního únorového setkání OVB, tak zvaného „FKT“. Zřejmě nevědomě se při hodnocení konkurence OVB dopouštíš mnoha omylů. Dovol mi, abych Tvé omyly směrem ke společnosti Fincentrum uvedl na pravou míru. Protože jsem si jist, že image OVB nechceš zlepšovat vědomou lží. 
ovb-00 ovb-01

Pěkné mapky. Trochu zavádějící pro znalé, kteří z výročních zpráv vyčtou, že celý holding živí především OVB ČR a OVB Slovensko, ale proč ne. Jen přemýšlím, proč se v OVB opakovaně používají ty dětinské figurky. Že by ta presentace byla určena dětem? V OVB je mnoho hodně mladých „poradců“, ale jsou tam přece i zkušení a zralí lidé. Mirku!
ovb-02

Vyjadřovat kapitálovou sílu prostřednictvím základního kapitálu je poněkud zavádějící. Ale pokud posluchači nemají základní znalosti financí, asi tomu uvěří. Jenže i v OVB se najdou lidé, kteří financím rozumějí – tímto z nich děláš trochu blbce. Promiň mi mou upřímnost.
ovb-03

REKLAMA

A teď jsme u těch Tvých nesprávných informací (věřím, že to nejsou vědomé lži, ale jen nesprávné informace). Věnuji se jen Fincentru:

  • Slíbený akciový program: zemští ředitelé po vstupu investorů do Fincentra v lednu 2013 měli přislíbeny akcie skupiny Fincentrum. Na podzim proběhlo vypořádání a všichni tito zemští ředitelé jsou v současnosti držiteli akcí. A nejen to, v roce 2013 získalo nárok na akcie dalších 52 nejlepších poradců a manažerů Fincentra.
  • Nestrategický investor… Mirku, sám dobře víš, že noční můra našich poradců byla, že Fincentrum bude koupeno holdingem OVB. Slíbili jsme jim, že se to nestane a tento slib trvá. Ano, raději finanční investor než nevítaný strategický.
  • Zemská ředitelství centrála: co je na tom špatného? Jsou v nich poradci, kteří začali spolupracovat přímo s centrálou a nestali se z nich zatím zemští ředitelé. Mají plnou podporu centrály a nechtějí se nikam zařazovat.
  • Renty: opět se mýlíš. Renty za vychování mají všichni zemští ředitelé a nejsou v první generaci („kolenu“) ničím podmíněny. Systém rent existuje ve Fincentru až do čtvrtého „kolene“.
  • Obchodní plány ZŘ. Tomu nerozumím. Pokud myslíš, že mají své plány produkce a společně s centrálou se je snaží splnit… co je na tom špatného? Plánování je přeci jedna ze základních manažerských dovedností. Možná proto Fincentrum minulý rok i v ČR rostlo. Jak rostli zemští ředitelé v OVB, bez plánů?

ovb-04 ovb-05

Zde se opakují nepřesnosti uvedené výše. Přibývá ještě několik dalších:

  • „Lokální značka“. To je jako nevýhoda? Zrovna z úst ředitele OVB to zní trochu komicky… Troufnu si tvrdit, že „Fincentrum“ je českou laickou i odbornou veřejností vnímáno mnohem lépe než OVB. Jeden náš společný známý Tvou misi označil jako „snahu o zlepšení značky NSDAP v roce 1946“. Přísné hodnocení, ale něco na něm bude.
  • Nižší příjmy na ředitelských pozicích? To přece není pravda. Jasně, můžeš spoléhat na to, že si to kolegové v publiku nedokáží ověřit… Ale o to větší je pak jejich rozčarování.

ovb-06 ovb-07

REKLAMA

Pokud Tví kolegové z úst generálního ředitele slyší takto nepřesné informace, jak přesně asi informují klienty OVB? Mirku, ryba vždy smrdí od hlavy. Prosím Tě o opravu všech Tvých nepřesností a buď vzorem pro své kolegy. Pomůže to totiž nejen Tobě, ale i kolegům z OVB a jejich klientům.

Děkuji za pochopení a přeji Ti hodně úspěchů,

Petr

Loading

Vstoupit do diskuze 113 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Kalkulačka pro výpočet orientační pojistné hodnoty – snížení rizika podpojištění

V roce 2023 Česká asociace pojišťoven (ČAP) představila nový standard pro výpočet pojistné hodnoty nemovitostí, zaměřený především na rodinné domy. Cílem tohoto standardu je minimalizovat riziko podpojištění. V rámci tohoto úsilí byla vytvořena kalkulačka pro orientační hodnotu pojistného, dostupná na webových stránkách ČAP. Tato kalkulačka umožňuje zadat […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

27. 03. 2024

Jaké sankce hrozí při nedodržení povinností v rámci daňového přiznání?

Stále platí, že nejvíc lidí podává přiznání k dani z příjmu fyzických osob až poslední týden v březnu. Proto Finanční správa od pondělí 25. března do úterý 2. dubna letos prodlužuje úřední hodiny podatelen všech finančních úřadů. Finanční úřady budou otevřené od 8 do 17 hodin. Neplatí to však pro […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

26. 03. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Medvídek Pů

    13 března, 2014

    No jestli je to s těmi grafy a číslo ohledně Partners pravda, tak přeji, aby si to přečetli všichni jejich „teen“ poradci a manažeři, možná konečně prozřou. S tou Insií a BrokerTrustem se mi to nezdá, spíš to ve mě evokuje dojem, že příliš moc rostou a odchází k nim dost poradců z MLM, proto jsou MLM trnem v oku, to ví ale nejlépe pan Špirakus a pan Sluka.

    Odpovědět

  • tygřík

    13 března, 2014

    no, na podobné hloupé komentáře na první pohled omezených lidí by se asi nemělo ani reagovat, ale udělám výjimku. Pane Pú zkusme to otázkou. Proč pak by měly být ty komentáře u Partners pravdivější než ty u Insie a BT? Protože je to interní prezentace OVB dělaná pro OVBáky nebo protože je to zveřejněno (velmi chytře) na serveru Fincentra? Co ty komentáře z toho dělá objektivnější. A vzdělám Vás i v oblasti těch „teen“ poradců a manažerů. Dle registru PPZ vedeným ČNB má Partners 224 lidí ve věku 18 – 24 let, 914 ve věku 24 – 30 let, 1089 ve věku 30 – 40 let a 40 – 50 let 363 a nad 50 let 120. pro doplnění těchto poměrně snadno dostupných informací je průměrný věk 33 let.

    že byste se pletl o Partners i v těch ostatních věcech? prostě jen máte nějaký osobní problém a bohužel jej máte, kde ventilovat. nebojte, jednou se snad uzdravíte.

    Odpovědět

  • vasek

    13 března, 2014

    a jak je to u ostatních?

    Odpovědět

  • neřeknu

    13 března, 2014

    „Jenže i v OVB se najdou lidé, kteří financím rozumějí“. Bomba! :-)))))

    Odpovědět

  • Angelus

    13 března, 2014

    Tuhle prezentaci jsem viděl spolu s komentářem pana Řezníka týden před tím, než jsem odešel do Insia.
    Jelikož jsem si podrobně mapoval terén, věděl jsem své a byl jsem znechucen jak to lidi okolo mě žerou a jsou pyšní na své OVB.

    Na druhou stranu je to marketing. Fincentrum není jiné, pořád je to MLM a pořád je založen na manipulaci. Samozřejmě jsou vyjímky, ale pořád je to dokola – vydělané prachy ukazuj, ať si vzorem, nejlepší poradce je zadlužený poradce. Vymejvání, buď zemským ředitelem. V MLM nikomu o klienta nejde. Poradenství je marketing. Jedná se o prodej a stoupání po žebříčku za vysněnou pozicí ředitele stovek prodejců.
    Ano jsou vyjímky, ale tyhle vyjímky právě dříve než později odejdou, jelikož jejich cíle a cíle firmy nejsou v souladu a oni na to jednoho dne přijdou.

    Dneska už jsou informace dostupné, takže dostat inteligentního člověka do MLM, který po chvilce googlování dokáže najít firmu, kde ho naučí minimálně stejnou práci, ale provizi si dělí s jedním člověkem místo devíti není tak ťěžké.

    Odpovědět

  • ExPoradce Partners

    13 března, 2014

    Jen blázen by dnes nastoupil do MLM finančně poradenské firmy. Dostávat 30 nebo 40%, když můžu mít jinde za tutéž práci 100 až 140% na provizi je sakra rozdíl. Naštěstí už to chápe čím dál více MLM ovcí a pozvolna, leč pravidelně a systematicky opouštějí MLM molochy. Doba bezuzdného zlatokopectví a drancování peněženek klientů skrze „výhodné spořící IŽP“ je zdá se nenávratně pryč. Výhodné to je, o tom žádná, produkčně a hlavně provizně pro pojišťováka a pojišťovnu, klient jen krvácí a krvácí a krvácí…a za dva roky je pojišťovák vysmátý, protože už v případě zrušení nic nevrací, tak se klient navštíví znovu a přebouchne se mu to něčím novým, třeba Flexinou.

    Odpovědět

  • Mrtka

    13 března, 2014

    Do Partners prej teď nastoupila zkušená personální ředitelka OVB. Má odpovídat za nábory. To už bude Partners úplně jako OVB!!!

    Odpovědět

  • mrdtka

    13 března, 2014

    :) hloupost

    Odpovědět

  • Mrtka

    13 března, 2014

    Je to pravda, píší to v HN

    HR má v Partners na starosti Kudrnová

    Ředitelkou oddělení lidských zdrojů a vzdělávání společnosti Partners Financial Services se stala Gabriela Kudrnová. Do její kompetence patří nábor pracovníků pro distribuční síť Partners, systém vzdělávání poradců a manažerů Partners, kontrolní systém Watch Dog 2.0, vedení etického výboru a také spolupráce s vysokými školami. Pozice byla nově vytvořena – dříve oddělení patřilo pod úsek Operations, z něhož se vyčlenilo z důvodu rozšíření agendy. Gabriela Kudrnová působí v Partners od založení společnosti v roce 2007. Až do roku 2010 se věnovala finančnímu poradenství na pozici team manager, následně přešla do centrály firmy jako projektová manažerka a ředitelka vzdělávání.
    K finančnímu poradenství se dostala ve společnosti OVB, kde působila tři roky.

    Odpovědět

  • Radek

    13 března, 2014

    Je to tak, už je to i tady
    http://www.in­vestujeme.cz/par­tners-maji-novou-reditelku-oddeleni-lidskych-zdroju/

    Odpovědět

  • ExPoradce Partners

    13 března, 2014

    No, hloupý komentář, jak se to vezme…reakce mnohé napovídá spíše o Vás. MLM do finanční branže nepatří. Tečka. Právě MLM firmy udělaly našemu oboru tak katastrofálně špatnou pověst, protože berou každého, kdo udrží tužku v ruce a přinese tak jakoukoliv smlouvu. Víc není třeba psát. Nebudu komentovat neustále obhajování pozic v MLM, kšeftování s produkcí, psaní fiktivních BJ aby se člověk udržel na pozici nebo uplácení manažerů některými řediteli, aby jim i s celou strukturou neutekli pryč, nejčastěji do brokerpoolů. Mohl bych pokračovat do nekonečna, těch neuvěřitelných příběhů, co všechno se děje ve finančních MLM firmách jsem slyšel už tolik, že už nemám sílu ani chuť o tom psát. Soudný a standardně inteligentní člověk prostě do MLM nenastoupí.

    Odpovědět

  • Insider

    13 března, 2014

    Ještě jste zapomněl napsat o zanášení smluv jinam, kde mají poradci Partners několikanásobně vyšší provize a ručí jen dva roky (v Partners i čtyři…). Lepší životky a investice nosí pár mých známých co makají v Partners svým kamarádům do brokerpoolů, inu za 40% se nikomu vážně makat nechce, když může mít ta stejnou práci 140% :0))) howgh :0)

    Odpovědět

  • Angelus

    13 března, 2014

    Tohle už jsem taky slyšel několikrát.
    Může mi někdo tohle vysvětlit. Platí mi málo, vim o tom. Tak sepíšu smlouvu a tajně ji nosim někam jinam, abych dostal víc peněz. Proč tedy rovnou nejdu někam jinam, abych měl víc peněz za vše?
    A nechápu jak protistrana na to může přistoupit. Mě kdyby někdo řekl, že mi dá smlouvu od klientka, kterého jsem nikdy neviděl a ještě mu na ruku vyplatil 140% ročního pojistného, to musí být naprostý magor.

    Odpovědět

  • vasek

    13 března, 2014

    no spíš toho klienta musíte opravdu vidět a poradce z MLM funguje jen jako „tipař“. A jestli tomu tak není tak je ten z poolu opravdu magor, resp. to vypovídá i o jeho zoufalosti.
    Spíše v tom pojedou 50/50, ale jak se pak vypořádávají v případě storna…

    Odpovědět

  • Partnersák

    13 března, 2014

    Třeba vyhrožováním pokutou v řádu x-set tisíců nebo milionů za odchod ke konkurenci nebo třeba za již absolvovaná školení…
    A s tím zanášením to není problém, sám pracuji v Partners a ke klientům chodím spolu s kolegou z brokerpoolu, aby bylo vše právně v pořádku. Klienti s tím nemají problém a já jsem spokojen co se týče provizí. Jasně, působí to možná zvláštně, ale dostat za životku 4.000 nebo 12.000 Kč je pro mě sakra rozdíl. Menší životky nosím do Partners, aby měli pocit, že něco dělám a já tak odnich měl klid.

    Odpovědět

  • Radek

    13 března, 2014

    Jestli dostanete 12 tis. Kč za životko po rozdělení se s kolegou z poolu, tak to musí být opravdu drahé životko (bavíme-li se tedy o (bohužel) „klasické“ tisícovce měsíčně na 30 let).

    Jak to s kolegou řešíte u storen?

    Odpovědět

  • pozorovatel

    13 března, 2014

    a proč tam tedy zůstáváte ?

    Odpovědět

  • Radek

    13 března, 2014

    To by mě taky zajímalo. Proč? Produkci už nosí beztak jinam, takže kdyby dal výpověď, může ji dva roky (nebo kolik mají doložku) nosit dál jinam jako dosud a za dva roky je volný.

    Odpovědět

  • Petr

    13 března, 2014

    Přesně tak…!

    Odpovědět

  • Radek

    13 března, 2014

    „aby jim i s celou strukturou neutekli pryč, nejčastěji do brokerpoolů“

    • jo, utečou do broker poolu a založí si pod ním nový MLM. Fakt výhra ;-)

    Odpovědět

  • vasek

    13 března, 2014

    a že se to děje

    Odpovědět

  • Michal

    13 března, 2014

    Pracoval jsem pro Partners, předtím pro OVB, nyní pracuji pro brokerpool (BT – Broker Trust). Jen pro Vaši informaci, můj manažer má z mých provizí 10% (čtete dobře, slovy deset procent).
    Předchozí manažeři v MLM měli z mojí práce 100 i 150%. I poté, co má ze mě manažer v BT zmíněných 10%, mám pořád x-násobně víc jak v předchozích MLM firmách. Bohužel jsem výrok jednoho z lídrů Partners pochopil až po letech…„Poradci žijí z vizí, my manažeři a ředitelé z (jejich) provizí“.

    Odpovědět

  • Radek

    13 března, 2014

    „Předchozí manažeři v MLM měli z mojí práce 100 i 150%.“
     – člověče, vás bych za poradce nechtěl :-). Jestli vaši manažeři měli z vaší práce 100 – 150 %, tak jste jim musel ještě navíc nad produkci doplácet až 50 % :-D.

    Odpovědět

  • Martin

    15 března, 2014

    Prave takovi turisti jako jste Vy nici trh. Nesnasim lidi, kterym kdyz nekdo nabidne vic tak utikaji. Po treti prebouchat svuj kmen klientu, to si myslite, ze je cilem nasi prace ? Kde jste se podstatnou cast toho co umite naucil ? V poolu ? Jakou mate vizi rust v BT ? A jak se vam spi kolego, kdyz riskujete desetisicove storna, diky Vasim BT predrazenym produktum a prakticky nulovym servisem ? A jen pro upresneni vyroku Petra Borkovce…bylo to jinak. Rekl: „driv jsme zili s vizi ted zijeme s provizi“ ne jinak. Takze nelzete. A tento vyrok je z doby kdy zacinal PB v OVB. A co se tyka vyse provizi…no comment, myslim, ze jste se ztrapnil sam.

    Odpovědět

  • Pavel Hulák

    13 března, 2014

    Slovy Ivo Rittiga po propuštění z výslechu na policii, že zoufalí lidé dělají zoufalé věci…Ale mají tam ordnung, pokuty ČNB snad budou platit přesně do koruny, Eura, či ze sentimentu do poslední marky:-)

    Odpovědět

  • INS

    13 března, 2014

    Pan Řezník je úplně mimo nebo lže. INSIA je vlastněna společností March, která je největší makléř na světě. Co myslíte, lže nebo to vážně neví?

    Odpovědět

  • insider2

    13 března, 2014

    on firmám kromě OVB moc nerozumí, o ty se staral. jinak je to nagelovaná bublina, oproti Knapovi výrazně nižší úroveň

    Odpovědět

  • 13 března, 2014

    Mělo být tu- Doporučil ho Zoubek, nic víc nepotřebuje.

    Odpovědět

  • 13 března, 2014

    Doporučil ho Zoubek. Nic víc nepotřebuje.

    Odpovědět

  • Miroslav Šimek OVB

    13 března, 2014

    Zdravím čtenáře, ne že by tento komentář něco znamenal, přesto! Všichni co komentují sdílejí, vyjadřují se, rozcilují se… Jděte pracovat! Haters nikdo nemá rád! Pokud člověk dělá svou práci poctivě je jedno v jaké firmě! Jen by se neměl o její budoucnost bát! Úspěch a klid na duši! Peace :)

    Odpovědět

  • yowie

    13 března, 2014

    jj, držte huby a makejte… Nebylo to už tady někdy dávno?

    Ideálem občanské společnosti je přesný opak. Hlas zespoda upozorňuje na to, co je špatně, to je mimo jiné občanská společnost…

    Já nevím, ale když někdo podvádí a krade, tak pro Vás je to ok? Promiňte, ale kdybych věděl, že někdo podvedl Vás, nebo kohokoliv jiného, tak pro mě je to důvod k tomu, abych se k tomu vyjadřoval a hlavně to zveřejňoval a vymezil se vůči tomu. Hlavně nedržet hubu, socík už je pryč…

    Odpovědět

  • 14 března, 2014

    Ono se stejně nic nezmění. Fakticky žádná strana nemá zájem na změně.

    A to ani klienti. Pochop, že většinu klientů tvoří obyčejná tupá masa. Pro ni je nejdůležitější, aby byla v teple a klidu, ne aby peníze (často ani ne svoje, ale naše peníze) utrácela smysluplně.

    Když se zamyslíš, tak skutečně je nejlepší pracovat a žít – i díky penězům, které pocházejí z oškubaných klientů. Svět jako takový stejně míří do hajzlu (http://www.pe­nize.cz/zames­tnani/282581-ocima-expertu-ctyrdenni-pracovni-tyden-sci-fi-nebo-blizka-budoucnost)

    Odpovědět

  • yowie

    14 března, 2014

    Tak jasně, jistě je příjemnější smířit se s tím, že jsem solidně placený cizopasník a různými překomplikovanými produkty tahám ovcím peníze z kapes.

    Jak jste myslel to s těmi našimi penězi? Jen doufám, že jste nepodlehl pravičácké propagandě o tom, že se máme špatně, protože spoluobčané na Ostravsku a jinde dostávají soc. dávky, aby vůbec přežili. Koukněte do rozpočtu, kolik na ty dávky jde. Pokud se ptáte, kde jsou naše peníze, tak se spíš otočte směrem k daňovým rájům… Nicméně těm, kdo mají peníze v těch rájích se jistě velmi hodí, že se česká střední třída místo do nich trefuje do ještě větších chudáků. „Rozděl a panuj“… to funguje vždycky…

    No a ten kratší pracovní týden, případně nepodmíněný základní příjem atd., to jsou koncepty známé již desítky let. Jak chcete jinak řešit situaci, kdy už dnes existují plně automatické továrny, kde není třeba mít vůbec žádné zaměstnance? Dokonce se hovoří o tom, že se zavádění nových technologií úmyslně brzdí, jinak by už dnes mohla být v mnoha zemích nezaměstnanost klidně 50%. Ale jakmile k něčemu podobnému dojde, tak si myslím většina podnikatelů uvědomí, že je sice fajn, že nepotřebují zaměstnance, nicméně k tomu, aby nevyráběli jen na sklad, potřebují koupěschopnou poptávku, tedy lidi, kteří ať už prací nebo i jinak dostanou peníze, za které ty výrobky budou moci kupovat. I když kapitalista nebude potřebovat zaměstnance, zákazníky bude potřebovat vždycky…

    Odpovědět

  • Radek

    14 března, 2014

    :-D
    To jste mě pobavil. Vaše vize přetechnizovaného světa, kde je 50% nezaměstnanost je opravdu zábavná. Možná byste měl méně koukat na postapokalyptické filmy a víc si přečíst něco o ekonomii a jejím fungování.

    Odpovědět

  • yowie

    14 března, 2014

    Radek: Tak pobavte Vy mě a vysvětlete, jak to myslíte. Já toho právě o ekonomii čtu docela dost, nicméně z leva i z prava, tzn. nejen Friedmana a Hayeka. Dokonce si pamatuji na naděje ekonomů v 90. letech, že nás všechny zachrání sektor služeb. Bohužel nezachrání.

    Jak jinak si vysvětlit, že v nejvyspělejší ekonomice na světě si musí i mnoho zaměstnaných lidí chodit pro potravinové lístky a nezaměstnanost afroamerického obyvatelstva pomáhají řešit především privatizované věznice? Proč se lidi a státy zadlužují? Jde to do nekonečna?

    Btw. nejsou snad v Evropě některé země, kde je nezaměstnanost kolem 25% a nezaměstnanost mladých až kolem 50%?

    Proč v některých zemích již téměř 50 let vytrvale klesá wage share (podíl mezd na HDP) a co to pro ty zaměstnance znamená?

    Během příštích 15 let přibyde na zemi další miliarda lidí. Stejně tak se za tu dobu pracovně úsporné technologie posunou dál a btw. plně automatické továrny existují již dnes, není to sci-fi. Co s tím uděláme?

    Pokud se podíváte třeba na historii Kondratěvových dlouhých cyklů, tak každá z těch velkých krizí byla následována nějakou technologickou revolucí, tzn. zaměstnanci vždy byli schopni si najít práci, nicméně museli přejit třeba z pole do fabriky. Dnes zažíváme 5 vlnu, ale je otázka, jestli rozvoj informačních technologií poskytuje dostatek pracovních míst. Já bych řekl, že ani ne…

    Odpovědět

  • 16 března, 2014

    Člověče, děláš jako kdyby to v jiných oborech bylo zásadně lepší. V současném světě nejde o nic jiného než o přežití. Zaměstnanci ojebávají zaměstnavatele a naopak. Zaměstnanci se vzájemně podrážejí, jen aby nebyli propuštěni právě oni. Co si neurveš, to nemáš. A hlavně to urve někdo rychlejší a lepší.

    Mně osobně práce prodejce finančních produktů (zavádějícím způsobem označována jako finanční poradenství) vůbec nevadí. Jen ať se nemluví o poradenství, proklientském přístupu a podobných píčovinách. Jen ať se do oboru nezatahují další a další zoufalci. Ať ti zoufalci vědí, kde je jejich místo, co zvládnou. Ať zmizí multilevely z prodejních sítí, do kterých nepatří.

    Prodejci čehokoli budou vždy neoblíbení. Protože obyčejným joudům se musí všechno dobré i špatné nutit a obyčejní joudové to nesou nelibě.

    Odpovědět

  • OVBák

    16 března, 2014

    Souhlasím, řeší se tu úplné pitomosti, mě zajímá výše provize za životku a doba, po kterou za ni ručím. Zatím je to nastavené na dva roky a poměrnou částí, provize naštěstí zastropované nejsou a vypadá to, že ještě dlouho nebudou, nechápu, kdo by to pak pojišťovnám nosil. Když si jednou navyknete na 120 – 150% RP tak je pak těžký makat za půlku a ručit třeba 5 let, v ten moment se na to okamžitě vykašlu a končím. Zatím je to tak jak to je a já jsem maximálně spokojený, výdělky jsou skvělé, zdarec !!!

    Odpovědět

  • 17 března, 2014

    Omezování provizí a podobné úpravy neřeší to, že v tomhle oboru se pohybuje příliš mnoho lidí. To změní jen zákaz mlm v distribuci finančních produktů.

    Odpovědět

  • BGZTR

    17 března, 2014

    Tak to jsi hodně naivní, finanční MLM firmy mají v parlamentu takové lobby, že to nikdy neprojde, obzvláště v tom našem, kde úplatky jedou od prvního do posledního člena Parlamentu. Podívej se, jak bravurně zametli s novelou zákona 38. Proč asi ? Přemýšlej. Good Luck.

    Odpovědět

  • 17 března, 2014

    To přece vím.

    Odpovědět

  • yowie

    16 března, 2014

    V podstatě s Vámi souhlasím. Je to výsledkem globalizace, kdy se mnohým zaměstnancům těžko soupeří s někým, kdo je ochoten to samé dělat za 100 dolarů měsíčně, byť na druhé straně zeměkoule. Také za to může převládající mediální diskurz maximální flexibility a osekávání práv zaměstnanců. Nejvíc mě baví idioti, kteří pracují na nějaké zkrácené úvazky a dohody o provedení práce, případně vůbec, ale stejně to tam pak hodí ODSce, nebo podřimujícímu gerontokratovi…

    Je to strašně zajímavé téma. Zatímco dřív ať už v USA nebo u nás, zaměstnanci skrze masivní odbory získali rozsáhlá práva, tak dnes se děje přesný opak. Ti, kteří by měli společně táhnout za jeden provaz jsou atomizováni a vzájemně soupeří o drobky, zatímco jediná skupina lidí, kteří dnes kooperují v duchu Marxova pojmu „třída“, jsou majitelé velkých firem a byznysů. Ti soupeřit nemusí, raději se dohodnou kdo vyhraje jakou soutěž nebo státní zakázku, případně jaké budou ceny na pumpách atd. a o zisk se podělí… Nakonec třeba členská základna ODS a bohužel nejen té, je toho krásným příkladem.

    Ale zpět k prodeji. Vy jste zažil, že by Vám nějaký podomní prodejce přinesl tu nejlepší nabídku?

    Na jiných webech kritizuji prodejce el. energií a nikdy jsem si nevšiml, že by za mnou přišel třeba prodejce od nejlevnějšího dodavatele. Proč? Nejlevnější dodavatel podomní prodejce nepotřebuje, inteligentnější lidé si ho najdou sami.

    Koukal jsem na různé nabídky, které mi nosili a většinou to byli zástupci společností, které najdete v té dražší polovině distributorů, podle kalkulátoru ERÚ a jediným cílem těch prodejců bylo zmást klienta natolik, že na jejich nabídku kývne. Třeba jeden kašpar počítal úsporu proti ČEZu 2000,– ročně, ale při spotřebě několika desítek tisíc kWh za rok, což v 3+1 nedáte ani kdyby celý byt byl jedna vietnamská velkopěstírna…

    Ale bohužel, tihle parchanti se ani tak nesoustředí na mě, protože já si to dokážu spočítat(dokonce jsem po jednom chtěl, aby mi ten tarif na tom kalkulátoru ERÚ našel, tak se raději otočil a šel), ale především na důchodce a s těmi jim to občas bohužel i vyjde… Takoví Šmejdi 2.0

    Odpovědět

  • 16 března, 2014

    Osobní prodej je zkrátka jediná efektivní cesta. Dokonce i oddlužování a konsolidace se musí prodávat aktivně. Představ si to, že musíš přemlouvat lidi, aby řešili exekuce a dražbu na vlastním majetku. Není to tak trochu na palici?

    Ano, prodej zabalený do kabátu poradenství pro tebe vhodný není. Ale to přece vůbec nevadí.

    Když jako prodejce zvoním u dveří, tak netuším, jestli se proti mě postaví někdo znalý nebo důvěřivé trdlo.

    Odpovědět

  • Yowie

    17 března, 2014

    Nejlevnější distributor prodejce nepotřebuje. Proč by měl platit prodejce a zvyšovat tím cenu svého produktu, když mu k registraci klientů stačí webová stránka? Ono je to nakonec stejné jako s poradci. Proč využívat při jednání nějaký nekvalifikovaný mezistupeň bažící po provizi, když to jde bez nich?

    A v případě té elektřiny, proč si fixovat podprůměrnou cenu na dva roky, když je možné využívat služby jednoho z nejlevnějších dodavatelů s klasickou 3 měsíční výpovědní lhůtou?

    Jinak souhlasím. Jelikož zbytečných lidí bude stále víc, stejně jako zbytečných produktů, tak místa pro osobní prodej bude stále dost.

    Jinak já se nedávno ve svém rodném městě tak trochu zamontoval do místní politiky a vypadá to, že to přinese své plody…

    Registroval jsem stále více stížností na podomní prodejce elektřiny. Poslední dobou to už byly organizované nájezdy, kdy cca jednou za měsíc, dva zvonil u dveří prodejce elektřiny a neměl problém nabídnout lidem i přebouchnutí zafixované smlouvy s jiným dodavatelem.

    Na podomní prodejce chodilo na radnici stále víc stížností, ale lidé to neuměli dobře formulovat. Tak jsem sepsal mail, který jsem poslal celému vedení města se vším, co o tom vím a ejhle, na programu příští schůze je projednání zákazu podomního prodeje v našem městě…

    Osobně už se moc těším, až na prvního prodejce v nepadnoucím obleku pošlu měšťáky… :-)

    Odpovědět

  • xyz

    17 března, 2014

    Je to jistě populistické, ale je to správné? Ne že by mě ti týpci neotravovali, ale hned všechno zakazovat je divné. To už zcela rezignujeme na lidský rozum.

    Odpovědět

  • Yowei

    17 března, 2014

    Trochu Vám rozumím. Mladší lidé jsou s těmito kašpary většinou hotoví raz dva.

    Já se kdysi také smál tomu, jak může někdo jezdit na výlety s firmou Beck…

    Ale jen to, že já bych na takový výlet nejel, neznamená, že při podobných akcích není okrádána hromada důchodců.

    A s tou elektřinou je to úplně stejné. Znám pár seniorů z okolí a všichni mají nevýhodné smlouvy na tu elektřinu od podomních prodejců. Rodiče už mám také v důchodu a to co si už s prodejci otec zažil… Neustálé návštěvy, přemlouvání, telefonáty… pořád dokola.

    Nevím, jestli jste zaregistroval kolem vánoc ten problém mezi Centropolem a Bohemia Energy? Kdy jedni prodejci přebouchávali zafixované smlouvy těch druhých s tím, že je to v pohodě a klient nemusí platit pokuty atd.? Týkalo se to prý snad přes 10 000 odběrných míst v ČR, převážně důchodců a po některých z nich po novém roce chtěli platby obě firmy…

    Já prostě nechci, aby rodiče, nebo jejich kamarádi stejného věku museli řešit takové nesmysly způsobené nenažraností a zhovadilostí některých dnešních mladých lidí.

    Důchodci prostě nejsou zvyklí na to, že k nim někdo vleze do bytu a programově jim lže.

    Jinak zákaz podomního prodeje už zavedly desítky měst. Pokud se nepletu, tak třeba i Brno, Olomouc, Přerov…, čili žádné pidivesničky s komunistickým starostou…

    Politici jsou tu zkrátka od toho, aby reflektovali aktuální problémy.

    Stejně jako před 35 lety u nás nebyl zakázán pervitin, protože o něm nikdo nevěděl. Pak se začal vyrábět a začaly problémy, tak byl přidán na seznam zakázaných látek…

    Stejně tak ještě před pár lety nikoho v našem městě podomní prodejci neotravovali, tedy nebylo třeba nic řešit. Teď už to ale dosáhlo takové úrovně, že bylo zkrátka třeba zasáhnout.

    A jinak určitě jsem také kalkuloval s tím, že letos budou komunální volby a v období před volbami získává vox populi hodně na významu… :-)

  • vasek

    17 března, 2014

    Vaše idea, že dobré věci nepotřebují prodejce, je pochopitelná, leč od základu mylná.
    Problémem dnešní doby není něco dobrého vyrobit, ale prodat to.

    Odpovědět

  • Yowie

    17 března, 2014

    vasek: Souhlasím, že nestačí mít jen dobrý produkt, ale je zcestné si myslet, že prodejci všechno zachrání…

    Srovnejte třeba počet klientů Airbank a počet klientů Equa banky.

    Airbank přišla na trh až po Equa a hned na začátku se distancovala od veškerých poradců/prodejců (nechtějí si špinit jméno) atd., místo nich zainvestovala do velmi dobře zpracované a kontinuální reklamní kampaně a dnes má přes 200 000 klientů.

    Equa? Opět, velmi dobré produkty, ale evidentně málo peněz na reklamu. Jejich launch kampaň netrvala snad ani měsíc…

    A přestože je mi tato banka i docela sympatická, tak dnes má max. kolem 50 000 klientů a to cca. před rokem začala ze zoufalství spolupracovat i s poradci.

    Přitom Equa nabízí plnohodnotné služby všeho druhu včetně hypo, podnikatelských účtů atd., a Airbank jen osobní BÚ, SÚ a drobné půjčky.

    Pro mě osobně je to veliké poučení, protože jsem měl za to, že Air bank tím odkládaným startem hodně ztratila, ale i přes nejhorší výchozí pozici dokázala na hlavu porazit jak Equa banku, tak i Zuno.

    Není to zároveň trochu smutné, když tisíce a tisíce prodejců dokáže vydrtit pár vtipných reklam a inovace v tom, že lze založit účet online?

    Bohužel, budoucnost prodeje nejsou prodejci (to je spíš historie), ale ať chceme nebo ne, internet.

  • Alois Náhlovský

    17 března, 2014

    Yowie, mýlíte se. Klienti Air bank jsou z významné části skupina turistů po bankách, kteří před tím byli v mBank, ve Fiu, i v té Equa nebo zuno.

    Jakmile bude chtít PPF ziskovost a ne tržní podíl, přitáhne a bude dojit. Na 100%, vzpomeňte na Českou pojišťovnu.

    Jo a navíc – ti klienti, není moc o co stát často…

  • Yowie

    17 března, 2014

    Tak o tom není sporu. Já taky nemám jen jeden účet, ale kombinuji výhody různých bank…

    Airbank měla být podle plánů zisková během pěti let a podle zpráv z banky mají nakročeno k tomu být v zisku ještě dříve.

    Pořád je lepší, když je třeba 25% bankovních turistů schováno ve 200 000 klientech, než jen v 50 000 klientech.

    A co myslíte, že PPFka udělá? Jako že třeba ten účet dá za 100,– měsíčně, nebo zavede nějaké poplatky?

    To už je přežitý model. Je to historie, ale ne budoucnost bankovnictví.

    Jinak proč není o co stát? Je to retail banka pro normální klienty, takže tam vedle sebe může být 80 letá babička a 20 letý student. Co je na tom špatného?

    Pro movitou klientelu má Kellner už dlouho PPF banku…

  • vasek

    17 března, 2014

    A jak si představujete zvýšení ziskovosti u bank? Jasně, že za předpokladu zachování struktury portfolia a velikosti to ve směru ke klientům můžou být jen poplatky nebo vyšší úrokové sazby na úvěrech či nižší na vkladech.
    Ta fráze o minulosti a budoucnosti bankovnictví tady byla už s nástupem mbank a nevidím, že by velké banky začaly skomírat. A když si to banka typu AB nevezme na poplatcích, tak to např. udělá v úrokové sazbě na úvěrech, což se děje.
    Imho např. RB si dovoluje lákat lidi na účet za 129Kč/m… A oni jí to podepisují

  • Yowie

    17 března, 2014

    vasek: Tak banka může vydělávat na spoustě jiných věcí. Pokud třeba Airbank má mladší klienty, tak ti jí určitě vydělají platbami kartou daleko víc, než armáda důchodců České Spořitelně. Já už u sebe nosím maximálně pár drobných, abych měl co strčit do vozíku v marketu, jinak jedu v podstatě jen kartou…

    No, jinak třeba UniCredit čeká velká restrukturalizace a Raiffka na tom také není až tak dobře a nakonec co je Zuno? Nic jiného, než nízkonákladová banka od Raiffky.

    Já mám účtů několik a přesto jsem ve finále každý měsíc v plusu, ale když chce někdo sypat peníze Raiffce nebo spořce, tak mu to rozmlouvat nebudu.

    A jinak ještě k těm hypotékám. Osobně se vůbec nedivím Air, že hypo ještě nespustili, protože v tak konkurenčním prostředí není až tak o co stát.

    Kellner vždycky uměl menší spotřebitelské úvěry a toho se zatím drží.

  • vasek

    17 března, 2014

    No, už dle vašich slov Equa banku zachránili oni prodejci.
    K Airbank – kde jste přišel na to, že se ta banka chtěla záměrně distancovat od poradců kvůli špinění jména(poprosím o odkaz na nějaké takové prohlášení zástupců banky,děkuji)?
    Imho, jejich úspěch je postaven na spořícím účtu pramenícím z investiční potřeby PPF. Ta se poslední dobou ale snížila a je to vidět i na nabídce. Co se týká jejich spotřebitelských úvěrů, tak to není žádný zázrak a kdejaká velká banka je dokáže přebít.
    Pokud půjdou do hypoték, tak je jen a pouze otázkou času, kdy je budou distribuovat i přes externí sítě
    K té reklamě – asi víte, že její formát je obšlehnutý…
    Pro mne osobně, ač má své místo na trhu, za které jí respektuji, je Airbank jen sběrnou institucí PPF, kdy přebytky hotovosti musí rozpůjčovávat formou úplně stejných spotřebitelských shitů jako konkurence.

  • Yowie

    17 března, 2014

    vasek: S citací posloužit nemůžu, neb to byla interní informace. Nicméně pokud jste poradce, tak si to můžete ověřit velmi snadno tím, že se podíváte do portfolia produktů, které nabízíte. Je tam něco od Airbank? Není…

    Snad jen vím, že někteří slušnější poradci doporučovali klientům Airbank bez ohledu na provizi, která je u BÚ/SÚ stejně velmi malá.

    No, že by Equa bank zachránili poradci… To je trošku divoká představa :-)

    Tonoucí se stébla chytá…

    Jinak to, že ten spořák měl být mimo jiné zdrojem relativně levných peněz pro PPF je snad jasné. Nakonec proč u nás donedávna nabízela spořák AXA, že?

    Půjčky nehodnotím, protože krom hypoték se mě to netýká, snad jen jeden nízkopříjmový kamarád si tam převedl půjčku z ČS a docela dost tím ušetřil, ale jak říkám, spotřebitelské úvěry jdou mimo mě…

    Jinak u reklamy je úplně jedno, jestli je obšlehnutá, nebo nějaká jiná. Důležité je, že funguje a nakonec to srovnání s Applem také mohlo přimět nejednoho geeka k tomu, aby se na reklamu od Air podíval.

    Jinak nízkonákladové banky myslím moc poradcům nakloněny nejsou. Však i M-bank při launchi spolupracovala s poradci, ale brzy spolupráci ukončili, nicméně od některých služebně starších zaměstnanců M-bank můžete nejednu peprnou historku o poradcích zaslechnout dodnes… :-)

  • X

    17 března, 2014

    Dovolím si vás opravit, mBank stále spolupracuje s externími poradci, jenom se trochu změnil systém, dříve to bylo navázáno na jednotlivé pobočky, kam se dávaly hypotéky (a provize šly myslím z jejich rozpočtu), nyní je to přímo pod centrálou. Ale je pravda, že ne každý má mBank v portfoliu

  • insider

    17 března, 2014

    Souhlasím. Od té doby co vyhodili Báču je to logičtější.

  • Yowie

    17 března, 2014

    jj, já svého času slyšel o spolupráci se schopnými a dejme tomu prověřenými poradci a tehdy to opravdu bylo řešeno na úrovni poboček, které řeší hypotéky.

    Nicméně rozhodně to nebyl model takový, že jouda ze zaškolováku přinese hypotéku. S tím měli hodně špatné zkušenosti, táhlo se to a mnohdy mladý poradce skončil dřív, než dokončil tu hypotéku… :-)

    Nikdy se nebránili spolupráci s poradci na 100%, ale v té době jsem měl dojem, že jednají hlavně s lidmi, kteří jsou schopni stíhat termíny a opravdu věci řešit a orientovat se, což se bohužel o většině poradců říct až tak nedá…

  • vasek

    18 března, 2014

    Takze ukoncili spolupraci nebo se ji nikdy nebranili na 100%? Ujasnete si co pisete. Opravdu tak nejak strilite do tmy

  • Yowie

    18 března, 2014

    Nevím, jestli si to pamatujete, ale byly doby, kdy Partners zhusta nabízeli tehdy velmi slušný spořák od M-bank. Na to už dnes zkrátka nenarazíte.

    Aktuální situaci neznám, ale vím o tom, že ve své době čas od času brali v M-bank hypo od jednotlivců, nicméně v oblasti hypoték se pohybuje poměrně dost „freelancerů“ a vzhledem k tehdejším nářkům na kvalitu lidí z MLM si myslím, že když už někomu na spolupráci kývli, tak to byl právě spíš zkušený freelancer jedoucí na své triko.

  • vasek

    18 března, 2014

    Nenabízejí dnes náhodou spořák(plus termíňák)od Equa? – to je velmi slušný spořící účet v dnešních podmínkách. A pak tam mají možnost, stejně jako FCT, sjednávat J&T.
    Btw, ty nářky na kvalitu lidí, resp. procesu, byly oboustranné. Vyřizování hypotéky u mbank bývalo děsivé.
    Dnes mbank spolupracuje s pooly, což opět není zárukou 100%ní kvality

  • X

    18 března, 2014

    Tehdy to fungovalo tak, že se přišlo na pobočku, řeklo se chceme pro vás dělat hypotéky, absolovalo se 2–3 hodinové sezení s vedoucí pobočky, byl představen 1–2 lidi ke kterým se to nosilo (mimochodem i tito lidé tam „pracovali“ na ŽL) a hotovo. No a potom to bylo o tom se to skutečně v praxi naučit a bojovat s jejich metodikou, protože jako u každé hypotéky nově poskytující banky byla syrová a musela se „obrousit“ a zjistit co risk a další oddělení pustí. Ale je pravda, že to byla myslím první banka, kdy jsme údaje zadávali rovnou do jejich systému a pak se s tím pracovalo.
    Takže žádný výběr, šlo jen o to, aby vedoucí pobočky odhadl, jestli mu ti externisté něco přinesou a pomohou splnit plán a vydělat, nebo se s nimi bude jen trápit. A co se týče možnosti, spolupráce nyní přes centrálu, stačilo jen požádat, že jsem měl tehdy licenci a byla obnovena bez dalšího školení

  • :::

    17 března, 2014

    hele mistře a nějaké porovnání výdajů za reklamní kampaň Air bank a náklady navíc na externí prodej u Equa by nebylo? Si myslím, že s tím zoufalstvím tak akorát střílíte do tmy, je to tím, že to tak cítíte, ale objektivitu to nepřinese. Proč je to zoufalé?

    Neúplný dostatek informací ukazuje i ta mbank. Nepochybuju, že v dalších diskuzích už s tím budete nakládat, jako byste to věděl dávno.

    A ten argument, že není žádný produkt air bank v portfoliu je fakt jak z učebnice demagogie, dokážu vymyslet dalších pět důvodů, proč to tak není. Jakože na to, že se tu oháníte vysokou máte fakt dost mizerné znalosti logiky – mám na mysli výrokovou, ale to snad pochopíte.

  • vasek

    18 března, 2014

    pomerne trefne

  • Yowie

    18 března, 2014

    Ta čísla by mě taky zajímala, nicméně je jasné, že daleko víc investovala Air bank, protože vůbec všimnout si reklamních pokusů Equa banky bylo poměrně těžké.

    Nakonec někteří poradci si tu a tam stěžují, že jim Equa nepouští hypotéky pro „subprime“ klienty, takže těch provizí stejně asi zase tak moc vyplaceno nebylo… :-)

    Demagogie jo? :-) Nechtěl jsem to tu psát na plnou hubu, ale já v Airbank svého času pracoval…

    A na spolupráci s poradci jsem se přímo výslovně ptal a bylo mi řečeno, že to není třeba a že si pověstí poradců nechce Airbank špinit jméno.

    Pokud mi nevěříte, skočte si na Hráského zeptat se přímo, jak to s těmi poradci mají.

  • 16 března, 2014

    Nejlevnější dodavatel totiž ani nemá na to, aby obchodníka zaplatil.

    Mě to prostě netrápí, že obchodníci manipulují lidmi. Když má někdo duši a schopnosti obchodníka, tak ať prodává, přece nepůjde hákovat do továrny nebo k počítači. Jen ať ze sebe nedělá cosi víc než prodejce (i prodej se musí umět a musí se ocenit), ať jeho příjem není závislý na tom, kolik dalších agentů přivede.

    Odpovědět

  • Sigmund Freud

    13 března, 2014

    Trpaslík s písmenkem S a vybudilo to k napsání takového článku.

    Odpovědět

  • insider2

    13 března, 2014

    Zrovna „S“ a „N“ jsou nejvíc v pohodě ze všech bych řekl. S miliardou to už ňák doklepete.

    Odpovědět

  • OVB Mario Ostführer Freis

    14 března, 2014

    Pan Řezník totiž nepovažuje odbornost za důležitou. Tím se to vysvětluje!

    http://www.cvsty­le.cz/clanek/582/mi­roslav-reznik-za-klicovou-nepovazuji-odbornost-ale-entuziamus

    Odpovědět

  • Pavel

    14 března, 2014

    Jenom pro dopnění: náctiletých je v celý Partners prý okolo 80 a to ze cca 3 tisícovek lidí je poměrně malé číslo.

    Odpovědět

  • haha

    14 března, 2014

    To teda dost podceňujete, Partners se v náborech soustředí na mladé, aspoň tady u nás v Tišnově nemá ani jeden víc než 22. Namistrovaní frajírci s ojetým golfem nebo bávem.

    Odpovědět

  • Pavel

    14 března, 2014

    Třeba je to zrovna těch 80 :) :)

    Odpovědět

  • pavel

    14 března, 2014

    To jen tak dobře vypadají :-), že jim nikdo tolik nehádá :-), asi jsou spokojení

    Odpovědět

  • yowie

    14 března, 2014

    Tak ti mlaďáci mohou klidně být tipaři, za které to pak řeší jejich nadřízený.

    A tipař samozřejmě dokud neudělá zkoušky a nezaplatí za ně, nikde uveden není.

    Zároveň je v této kategorii asi největší úmrtnost blížící se 100%.

    Vím zcela jistě, že z mé třídy v Partners do půl roku nezůstal vůbec nikdo…

    Odpovědět

  • další lež

    14 března, 2014

    v Tišnově není myslím ani jeden pod 22 let.

    Odpovědět

  • Martin

    14 března, 2014

    Již dlouho si dělám statistiku místních diskutérů a je celkem zajímavé, že jsou to stále ti samí. Že si FC platí kompars na svých stránkách víme všichni, ale proč aspoň malinko neobmění ty jména, vždyť to je šílené. Jinak článek celkem zajímavý, a pane Stuchlíku neni důvodu se rozčilovat, není to tak dávno co jste používal dosti podobné agresivní praktiky vůči konkurenci na trhu. Takže teď jste se podíval do zrcadla…smutný pohled že ?

    Odpovědět

  • yowie

    14 března, 2014

    Je zajímavé, že se zde také poslední dobou objevují anonymové různých jmen, kteří jiné anonymy, kteří si nicky nemění, obviňují z toho, že jsou zaplaceni.

    Kolik nabízíte? Za peníze budu do všech MLM poradenských společností šít i na jiných webech a nejen tady… :-)

    Odpovědět

  • vasek

    14 března, 2014

    Tak Vy tak ale přeci činíte. Za peníze svého zaměstnavatele, který o tom neví…

    Odpovědět

  • Alois

    14 března, 2014

    Máte smutný život. Dělat si statistiku místních diskutérů. Kolik vám pan Slupka dává?

    Odpovědět

  • Martin

    15 března, 2014

    A to je presne ono…jakmile se zde objevi jakykoliv nazor, hned je obvinen z toho, ze ho nekdo zaplatil. Ne nikdo me neplati…jen je me smutno z toho jak zde diskutuji lide, kteri maji za ukol jen provokovat. Ikdyz ve financnim poradenstvi plati…nejlip tu praci znaji ti, co ji nikdy nedelali a nebo nebyli uspesni…tak stale nechapu jak to nekoho muze bavit, tim myslim porad dokazovat, ze je FC nejlepsi. Neni podstatnejsi to, aby ta sluzba byla kvalitni ? Aby ji delali lide co na to maji vzdelani ? Aby poskytla klientum opravdu plnohodnotny servis ? Nebo to stale zalezi nejvic pod jakou vlajkou pracujeme ? Pojdme se zamyslet…

    Odpovědět

  • yowie

    15 března, 2014

    Martin: Myslím, že tady nikdo FC nijak nevyzdvihuje…

    Kecy o kvalitě a skvělé službě pro klienta… Kolik tady toho už bylo…

    Jenže spousta lidí pak má ty konkrétní zkušenosti ze schůzek s poradci a to jsou bohužel většinou zcela jiné příběhy.

    Zároveň proč by někdo z venčí nemohl kritizovat a hodnotit podle vlastních zkušeností nějakou firmu? Mě třeba zaujalo, že mluvíte o vzdělání. Promiňte, ale já si žádného vzdělání v zaškolováku Partners opravdu nevšiml. Prodejní dovednosti nepovažuji za vzdělání. A když jsem se ptal na produkty, tak prý že se to dovím časem?!?

    Pozvete si snad domů zedníka, který svou práci umí, nebo zedníka který má prodejní dovednosti, ale zeď postaví křivě nebo vůbec?

    A nakonec i ten zedník je na učňáku 3 roky, a ne 3 týdny na zaškolováku, jako poradci…

    A ještě když říkáte, jak Vás někdo může hodnotit, když není v oboru, nebo byl neúspěšný atd., tak s Vámi přeci jen částečně souhlasím. Jen nevím, jak po takovém klientovi pak můžete chtít 10 kontaktů a doporučení, když on vlastně neví a není schopen posoudit, jestli jste dobrý, nebo špatný. Potom by tedy o Vás zcela jistě neměl nikde rozhlašovat, jak dobrou službu jste mu poskytl, když vlastně neví…

    Odpovědět

  • M1

    15 března, 2014

    Proboha už se tu všichni proberte, kvalitní servis a MLM jsou dvě věci, které nejdou do sebe. Za kvalitní servis musíte být kvalitně zaplaceni, což u MLM nehrozí, když pečovatelské provize máte až od x-tého stupně kariéry. Navíc mnohdy je taková servisní schůzka finančně náročnější než ona pečovatelská provize (čas, pohonné hmoty, telefony atd.). Neznám nikoho, kdo by v MLM dělat pravidelně a kvalitně následné servisní schůzky, nikdo je totiž nemá zaplacené, takže na to všichni z vysoka serou. První schůzka je po dvou letech a to z důvodu přebouchnutí životka, aby bylo další dva roky z čeho žít, taková je realita. Kecy typu „děláme to jinak“ nebo „klient na prvním místě“ jsou jen otřepaná klišé, marketingové bláboly, které nemají s realitou nic společného. Zaplať pán Bůh, že se za životko ručí jen dva roky, kdyby to bylo déle, tak se aspoň u nás v naší MLM firmě půlka všech struktur rozsype, protože čekat více jak dva roky na to, až budu moct přebouchnout investičko, by vedlo k ekonomické sebevraždě. Přebouchávat se musí, protože je nás tolik, že bychom se klasickým sjednáváním životek všichni neuživili, proto musíme rušit ty dřívější a sjednávat pořád a neustále nové, populace nám nevzrůstá a rok od roku je to čím dál těžší a těžší, holt klienti už nejsou tak pitomí a naivní a už vědí, že do životka nepatří spoření a vědí, jaké z toho máme astronomické provize. Manažeři řvou, že chtějí mít ten samý vývar z životek co před dvěma nebo třemi lety, ale jde to těžko, moc těžko. Loni jsme měli absolutně nejhorší rok co se produkce na životkách týče, proto jsme navýšili provize, abysme ještě více namotivovali naše MLM poradce, i tak to nezabralo. je těžší i nábor, pověst oboru je katastrofální, moc moc špatná. Pomalu se to rozkládá od spodu, ale navenek to musí působit tak, že líp nikdy nebylo,
    proto ty drahá auta ne seminářích a fotky z luxusních dovolených. Jde to do kytek a MLM firmy to moc dobře vědí, nicméně i na Titaniku se hrálo až do poslední chvíle, že…

    Odpovědět

  • pavel

    15 března, 2014

    zase po dlouhý době jsem si přečetl diskuzi a vůbec nic se nezměnilo a už kde jaký blb se vydává za M1 a myslí si, že mu to někdo sežere. :-(

    Odpovědět

  • yowie

    15 března, 2014

    pavel: jj, taky jsem si říkal…

    Na průměrného M1 je ten text napsán až příliš gramaticky správně… :-)

    Odpovědět

  • Standa Blábol

    15 března, 2014

    Další tyrkysový fanatik. Místo psaní jdi bouchat investička, ať má Tvůj manažér na novou A8 a luxusní víkend v Sydney. Kolik Ti je ? 18 ? 19 ? 22 ?

    Odpovědět

  • Jiří

    16 března, 2014

    Jak někdo může napsat, že INSIA má omezenou produktovou nabídku? Jak na to dotyčný přišel? Vy si snad myslíte, že OVB má širší produktovou nabídku než Insia? Ředitelé mají nižší příjmy? O kterých ředitelích je řeč? Nízká podpora budování struktur? Insia není MLM. Pochopte, že každá firma nebere lidi z ulice a nevymývá mozky tak rozsáhle, jako některé MLM firmy. To, že se Insia jako pojišťovací makléř orientuje na podnikatelské pojištění je snad výhoda. Víte vůbec, že je INSIA pojišťovací makléř a zároveň i pojišťovací agent? Chápete vůbec tu výhodu? Proč si myslíte, že ostatní agenské firmy začínají externě spolupracovat s makléři, např. Partners? Dělají to snad proto, že je to nevýhodné? Ne, chtějí se zároveň zaměřit i na podnikatelské obchody. Možná ani nevíte, že majoritní podíl Insia má Marsh největší makléřská firma na světě. OVB je proti tomu pidifirmička s pidiobratem, která nestojí ani za řeč. K tomu ostatnímu je zbytečné se vyjadřovat. Za tak hloupou prezentaci bych se styděl, vyzařuje z toho neinformovanost a amatérismus. Ale od závislé prezentace asi nemůžeme čekat nic jiného.

    Odpovědět

  • 16 března, 2014

    Insia bere hotové obchodníky. O tom to je. Co by se taky zdržovala se začátečníky, kteří stejně na 99 % skončí předčasně.

    Naučit lidi prodávat pojištění a další finanční produkty, to za Insii dělají třeba právě multilevely.

    Odpovědět

  • ital

    17 března, 2014

    INSIA to má s poklesem pojištění v ČR hodně těžké. Tak do nás laskavě nekopejte.

    Odpovědět

  • Abcdefghijklmnoprstuvxz

    17 března, 2014

    Omyl, INSIA leží v žaludku právě MLM firmám typu Partners, OVB, Broker Consulting, Swiss Life Select (AWD), ZFP apod., protože k ní odcházejí díky výrazně vyšším provizím lidé právě z výše uvedených MLM firem. Ono dostávat za ŽP 40% nebo 140% je velký rozdíl :0)

    Odpovědět

  • pravda

    17 března, 2014

    VY ale JIŘÍ zníte opravdu velmi objektivně a nevymytě. :)

    Odpovědět

  • Jiří

    17 března, 2014

    Prosím? Jsou to informace, které vyvrací lži v článku. Asi nechápete, co znamená když je někdo vymytý…

    Odpovědět

  • vasek

    17 března, 2014

    S tím, že Insie není MLM, sice máte pravdu, ale být Vámi, byl bych opatrný neb i p.Špirákus přiznává, že pod pooly vznikají MLM struktury…

    Odpovědět

  • Jiří

    17 března, 2014

    To je pravda, ale prezentace je snad o INSIA a.s. Firma nemá žádné školení, kde se lidem vymývají mozky. Stejně tak nikomu nešlape na krk. Nikoho nenutí dělat nábory. Mohl bych pokračovat.

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    17 března, 2014

    Přeji pěkný den! K těm zákazům podomního prodeje: zajímalo by mne, co je špatné na tom, že do mé ulice přijede vozidlo a pán v megafonu křičí: „Lééééévná cibuléééé, lééééévnýýýý bramboryyyyy!“ Nebo přijede auto firmy Family Frost a vtíravou znělkou, kterou moje bývalá tchyně překládala jako „Okrádáme rodinyyyyyy“, hlásí že je opět zde, připravena prodávat drahou zmrzlinu. Právě tak by mne zajímalo, proč mi napříště nesmí u dveří zazvonit cikán, že mi nabrousí nůžky a nože. Nebo už ze strachu z nějakého moru jménem (dosaďte si cokoliv) nepřijde pán s nabídkou, že mi pomůže s úpravou zahrady, neboť je krize a jeho děti se chtějí najíst, přesto že on nemůže najít práci. Mně nevadí, že pán je Rom, přeji každému chudákovi bez práce, aby pracoval a měl příjmy, pokud je slušný a pracovat chce – holt narodil se jako Rom. To není žádná vada sama o sobě. Žiju v romské čtvrti 17 let. Problém podomního prodeje neexistuje. Existuje neschopnost tohoto státu trestat šmejdy. Právě tak jako existuje neschopnost tohoto státu vzít licence osobám, které na finančním trhu masakrují rodiny. Všechny ty úvahy o tom, jak je nás hodně, jak máme vysoké zálohové provize na osobních pojištěních, a že se má ručit 5 let, že mají být nějaké stropy,… jsou ukázkou impotence v myšlení. Ten kdo to navrhuje, URČITĚ není sám finanční poradce. Je to tvrdý chleba. Jsem na trhu 11 let a vím, jak moc je to pravda. Tento stát se hroutí sám do sebe, neschopen odstranit z trhu škůdce. Máme spoustu povinností navíc, vypisujeme haldy papíru, ale nikoho, ano, ani vás, pane Yowie nevzrušuje, že za dvojku podřadného vína v restauraci nám beztrestně účtují i 45 Kč. To byste zakázal každému prodejci klobás, aby účtoval svých 60 Kč, třeba na Václaváku, pokud zazvoní a pod oknem vám bude čoudit s voňavým ohništěm? Podomní prodej je
    služba, přináší služby a zboží až do bytu. Podomní prodej je i moje práce a práce všech finančních zprostředkovatelů, kteří jezdíme za klientem domů. Pravda, my se objednáme předem, ale finanční poradenství je jen nástroj, abychom uspěli při zprostředkování finančních produktů. Ad absurdum, podomním prodejem je skoro vše, i to že si zapnete internet. Máte pod nosem služby celého světa. Blikají na vás obrázky, pak odkliknete platbu a za pár dní si to přihasí kurýr. Na podomním prodeji je špatné jen to, pokud je někdo neodbytný zvonkař, chová se neurvale, vtíravě a neodbytně. Ale i zde se dá relativizovat. Klient potřebuje, aby mu někdo pomohl formulovat jeho zájem, jeho potřebu. Podomní prodej existuje od dávnověku, je to forma dodávky z tržiště až do domu. Co je na tom tak špatného? Myslím, že jen společensky negativně vnímaná situace obchodníka, který vás vyrušil z domácí činnosti.

    Odpovědět

  • Zvědavý invalida

    17 března, 2014

    Pane Hanzle, kolik už máte lidí ve svém plánovaném nejlepším MLM?

    Odpovědět

  • Yowie

    17 března, 2014

    Zdravím Pane Hanzle, promiňte, ale motáte opravdu páté přes deváté…

    Toto je citace z vyhlášky, přečtěte si ji prosím raději rovnou několikrát, ano?

    „Podomní prodej – nabídka, prodej zboží a poskytování služeb, kdy je bez předchozí objednávky
    nabízeno, prodáváno zboží a poskytovány služby osobami uživatelům v objektech určených k
    bydlení.“

    Čili toto omezení se v žádném případě netýká vyžádaných služeb, tedy i finančního poradenství a samozřejmě se také netýká Family Frostu, kožkařů a dalších, kteří někde zastaví na pár minut u krajnice a čekají, jestli někdo přijde.

    Jinak jestli Vám někde připadá něco drahé a neodpovídající ceně, tak tam nechoďte. Mě nevadí, že má někdo klobásu za 60,–, to je jeho boj a pokud tam má dost turistů, kteří to kupují, tak je to jeho věc.

    Srovnání s radiem, TV a internetem také kulhá na obě nohy, protože ani rádio a ani TV do Vás nebude hučet dvě hodiny „jak je to výhodné!“ a hlavně na Vás nevytáhne smlouvu…

    A pokud Vás třeba na internetu něco zaujme, tak to můžete třeba týden v klidu studovat, srovnávat a hledat zkušenosti a pak teprve to koupit.

    Jinak ano, „neodbytný zvonkař“ to je přesně ten, proti komu tato vyhláška má směřovat…

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    17 března, 2014

    Máte pravdu :)

    Odpovědět

  • Angelus

    17 března, 2014

    Před pár měsíci článek s úchvatným názvem „hrajte jinou ligu“ Dokonalé, kvalitní super finanční poradenství jen se zájmem o klienta. Pojmenované pozice s anglického dokument péče o dítě a další super věci.

    A ten samý člověk napíše toto:
    „finanční poradenství je jen nástroj, abychom uspěli při zprostředkování finančních produktů.“

    Takže prodat za každou cenu, klient nikoho nezajímá. Buďte na sebe hrdý

    Odpovědět

  • Compliance

    18 března, 2014

    Dobrý den pane Hanzle, míříte do politiky? Menšiny, tvrdý chleba, neschopnost státu trestat šmejdy, haldy papíru, stát se hroutí, masakrují rodiny, drahá zmrzlina… A s kým to bude? S panem knížetem nebo Tomio Okamurou? :)

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    17 března, 2014

    Tak, milánkové, startujte nákupní vozíky a šup, do naší prodejny! Tohle slyšíte skoro denně v rádiu, podomní prodej přímo ve vaší hlavě. Zakážeme rádia?

    Odpovědět

  • Standa Blábol

    17 března, 2014

    Ano, souhlasím, v tom máte zajisté pravdu, jen s tím rozdílem, že MLM v Insii si berou z lidí pod sebou cca do 15%, kdežto nenažrané MLM firmy i 70%…
    A co vím, tak pan Špirakus si velmi detailně hlídá a prověřuje, kdo se mu do Insie snaží dostat, to MLM firmy to neřeší, bereme kohokoliv, kdo cokoliv přinese, kvalitu ani okolnosti vzniku obchodu neřešíme (viz. Štork v Broker Consultingu nebo Čovban v ZFP).

    Odpovědět

  • vasek

    17 března, 2014

    tak si případný počet MLM úrovní v rámci Insie vynásobte těmi 15ti procenty a zjistíte, jak na tom bude člověk, který nad sebou má 3 patra. Nebo to je tak, že když tam bude 15 úrovní, tak každá si vezme po jednom procentu?

    Odpovědět

  • Standa Blábol

    18 března, 2014

    My si pane kolego nerozumíme, pracuji v Insii, kde má z mé práce manažer 15% a jelikož je struktura plochá, tak má 15% z práce každého člena týmu. Má-li někdo ambice být manažerem, oddělí se od struktury manažera a buduje si svoji strukturu, k tomu však za tři roky, co struktura funguje nikdy nedošlo. Takže z člověka, který je ve struktuře 3 roky má manažer 15%, stejně tak jako z člověka, co je ve skupině 3 měsíce. Kdyby to mělo fungovat tak, jak píšete, tak by byl přece nesmysl opouštět parazitické MLM firmy, což jsem v případě Partners učinil. Tajemství zní plochá struktura a nikdo z nás s tím věru nemá problém.

    Odpovědět

  • Compliance

    18 března, 2014

    Máte pravdu pane Blábole. Je to v ploché struktuře. Pan Špirakus má svých 15%, Váš manažer svých 15% a Vy ten zbytek. Všichni jste evidentně spokojeni. Jen nechápu k čemu potřebujete po těch třech letech svého manažera? Pomáhá Vám při tvorbě klientského finančního plánu? Předpokládám, že ne. Po třech letech by jste měl být už v obraze. Navíc, Vás pracovat přece naučili v Partners. A tam aby jste rovinu pohledal. Preferují přece horský adrenalin :).

    Odpovědět

  • Standa Blábol

    18 března, 2014

    Nemá cenu se s Vámi přít, za ten čas a bušení do klávesnice mi věru nestojíte, jen dodám, že i po těch vašich opakovaných 15% mám v Insii pořád několikanásobně více než předtím v Partners, a to nám vymývali hlavy nesmysly typu „nízkonákladové investička“ ala AEGON a AVIVA. Bohužel jsme jim to žrali, ale jen pár let :0) Závěrem dodám, že v Insii jsem maximálně spokojen a za rok si tu vydělám tolik, co v Partners za celé tři roky, tak brutálně nás hoblovali, přesněji řečeno ta patnáctistupňová pyramidová struktura nade mnou.

    Odpovědět

  • Compliance

    18 března, 2014

    Já se s Vámi přece nechci přít pane Blábole, jen jsem se zapojil do diskuse. Proč se hned tak ježíte? K čemu jinému než k diskusi tento server máme? Spletl jsem snad ve svém výpočtu něco? Je těch 30% pro nadřízené mnoho? Píšete, že máte nyní v INSIA několikanásobně více než původně v Partners. To by mohlo být třeba desetinásobně nebo 1,1 násobně. Pak to upřesňujete na trojnásobek. Máte pravdu. Vyděláváte asi trojnásobek toho co by jste vydělal jako naprostý začátečník ve většině „bouchačských“ firem. Za první smlouvičku. Advocatus diaboli: „Proč by Vás neměli v Partners „hoblovat“? Vždyť jste nic neuměl pane Blábole! Museli z Vás přece udělat poradce. A po třech letech jste už jím téměř byl, ne? Pan Špirakus si do INSIA někoho jen tak nepustí a Vy jste uspěl! Za to přece to „hoblování“ stálo, ne?“ A že Vás to naučili dobře! Jinak by jste přece v tom přísném výběru neuspěl! No a dnes pane Blábole, máte tak asi 1, 4 násobně na provizích více než by jste měl v případě, pokud by jste alespoň průměrně uspěl (3 roky) v hierarchii některé z „bouchačských“ firem. A jen pro upřesnění: už jste si vydělal? Nebo si hodláte vydělat? Přeji pěkný den, pane Blábole.

    Odpovědět

  • Pavel

    18 března, 2014

    Dobře ty :-), jsem zvědavý na odpověď

    Odpovědět

  • vasek

    18 března, 2014

    Přidávám se k pochvale. Tento typ věcné argumentace mám velmi rád.
    Ohledně odpovědi – žádná nepřijde, neb adekvátní munice není na skladě. Ledaže bude použita ta urážející a odvádějící od tématu.

    Odpovědět

  • Milan

    18 března, 2014

    Pánové, to jsou debaty vážně o ničem, ať si přece pracuje kdo chce kde chce, nebo snad musí pracovat tam, kde je ? Copak se dnes něco musí ? Pokud kdokoliv z Vás cítí, že je za plotem tráva zelenější, co Vám brání v realizaci ? Toto jsou fakt debaty o ničem…Partners, Insia, MLM, pool, pořád dokola jak u blbečků na dvorečku.

    Odpovědět

  • Standa Blábol 2

    18 března, 2014

    Tipl bych si, že pisatel s nickem Compliance bude nějakej nagelovanej blbeček z Pááártners, co ? Hlouběji do prdele už Pááártners lézt nejde ?

    Odpovědět

  • Compliance

    18 března, 2014

    Ne pane Blábole 2, Partners jsou v tom nevině. Já ovšem také. Společnost,které podle Vašeho mínění, nepatřičně „podkuřuji“, byla první štací pana Blábola. I nezbylo mně, než se o ní ve svém textu zmínit. Mohu poprosit o vysvětlení, na trhu poradenském jsem nedlouho. Blbeček je každý kdo je nagelován nebo každý kdo pracuje v Partners nebo musí obě podmínky platit současně? A může být blbečkem i někdo nenaštelovaný?

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    17 března, 2014

    Milý pane Angelusi, dnes i jindy potvrzujete, že nejste finanční poradce, proto jste ve svém hodnocení úplně mimo. Tak za prvé, moje firma je určena k výchově špičkových poradců, je pro-poradenská. Učím své kolegy, aby uspěli u bohatých klientů. Ano, je-li někdo poradensky ještě dítě, náleží mu pozice Infant. Je-li poradensky dospělý, náleží mu pozice Adult. A pokud jej zdokonalím, může být něčím lepším. Za druhé, ty altruistické řeči o poradenství zdarma jsou nesmysl. Pokud někdo myslí svou práci vážně, vždy bude chtít být dobrým poradcem, aby mohl být udržitelně i dobrým zprostředkova­telkem. Nějak vám uniklo, že všude okolo mě i vás někdo po nás natahuje ruku a chce za něco zaplatit, proto i já pracuji abych si něco vydělal. Proto je moje poradenství pracovním nástrojem ke zprostředkování. Stojím také o společenskou prestiž a nemasakruji klienty. Tady jste totálně OUT. A naučím to všechny dnes již dobré, poradensky dospělé poradce, kteří projeví zájem o slušné zacházení v síti poradců, v mé firmě. Více na http://www.hanzlfp.cz .

    Odpovědět

  • Honza

    18 března, 2014

    Uvodem, asi dobre pro Mirka Reznika,ze se pokusil srovnat jednotlive firmy.

    Bohuzel to srovnal blbe, protoze nezna firmy zevnitr a da jen na to, co mu donesou vrabcaci ze dvora.

    Konkretne ja muzu psat o tom, co se tyka INSIA. To, co je tam uvedeno jako zapor, je z dlouhodobeho pohledu v podstate klad. Je to jen a pouze o tom, kam miris.

    Chces si uzivat, delej v MLM, kup sincerny nebo bily BMW na leasing, machruj s nim pred mladymim kolegy a na konci mesice si prijd pujcit na najem a kousek splatky sveho bavorskeho snu, protoze jsi udelal malo investicek.

    Nebo zij normalne, delej obchody v jinem segmentu s opakovanym proviznim prijmem a za par let mas dum bez hypoteky.

    Co je lepsi?

    Odpovědět

  • Jirka

    18 března, 2014

    Dobrý den Yowie, tak jsem vás odhalil :-) Vy jste člověk s iniciály L.L. :-)

    Odpovědět

  • Yowie

    18 března, 2014

    Jak je libo, říkejte mi klidně L.L., nebo třeba Pepek Vyskoč, mě je to jedno… :-)

    Odpovědět