CZK/€ 25.200 +0,18%

CZK/$ 23.143 +0,22%

CZK/£ 29.467 +0,04%

CZK/CHF 26.168 -0,02%

Čím se liší finanční poradenství od prodeje kosmetiky

 


 

Multilevely mají mnoho společného. I s podvodnými hrami typu "letadlo", "pyramida" či "Ponziho schéma" (různé názvy pro totéž). Kupříkladu motivaci: Chcete zbohatnout? Zapojte se a … a v tom se začínají jednotlivé "multilevely" lišit.

U podvodných her po zapojení následuje jen lákání dalších oveček, které zaplatí výplatu lidí na vyšších místech pyramidy. Občas v rámci maskování jsou vstupní poplatky doplněny nějakým předraženým zbožím pochybné kvality.

U nefinančních multilevel marketingových firem je také cílem zapojit co nejvíce dalších spotřebitelů-distributorů. Výdělek může být doplněn "podomním prodejem" – jednou z nejstarších forem distribuce zboží. V této oblasti některé společnosti již působí nejen na bázi "samospotřebitelského" modelu, nýbrž oddělují distribuční a spotřebitelskou část (do "multilevelu" se zapojují pouze lidé, kteří se chtějí věnovat distribuci).

U finančně-zprostředkovatelských multilevelových firem jde pochopitelně také o získávání nových poradců. Ovšem finančním poradcem se nemůže stát každý. V prvé řadě je nezbytné alespoň středoškolské vzdělání. V druhé řadě je třeba složit (byť v současnosti poměrně jednoduché) zkoušky pro získání licencí od ČNB.

I mezi finančně poradenskými/zprostředkovatelskými firmami jsou rozdíly. Některé fungují na bázi samospotřebitelského modelu, kdy se do provizního systému zapojují sami spotřebitelé, kteří si sjednávají finanční produkty pro vlastní potřebu. Tento model je velmi úspěšný, nicméně má značná rizika v podobě kvality poskytovaného poradenství.

REKLAMA

Na opačném pólu stojí multilevelové finančně poradenské společnosti, které si své pracovníky pečlivě vybírají a nenechají do systému zapojit každého. Je-li tento systém navíc centrálně řízený, je výsledná kvalita poradenství více závislá na politice a filozofii společnosti. V decentralizovaných multilevelových zprostředkovatelských společnostech na podobném principu fungují i některé struktury.

Pečlivý výběr spolupracovníků, nejedná-li se o samospotřebitelský model, je výhodný i pro samotnou společnost z pohledu tvorby zisku. Vyškolení nováčka, jeho zapracování a dohled nad jeho prací v prvních období jeho činnosti nepatří mezi nejlevnější záležitosti – a to bez ohledu na to, zda je školení organizováno centrálně či si každé ředitelství školení zajišťuje samo. Každá finančně poradenská společnost školí nejen komunikační a obchodní dovednosti, ale nováčci dostávají poměrně rozsáhlý záběr produktových školení, na nichž se seznamují s produkty partnerských finančních institucí. Toto podporují i finanční instituce, které nenechají zprostředkovatele své produkty nabízet, dokud jejich školení neabsolvují.

Namotivovat nevhodné adepty ke vstupu do společnosti se může ukázat jako kontraproduktivní i z důvodu možného poškození jména nevhodným vystupováním či nekvalitní prací.

Bohužel v současnosti lze různými způsoby i distribuci finančních produktů provozovat bez kompetencí finančního poradenství a prostřednictvím nejrůznějších smluv o zajištění propagace či tipařských provizí mohou na trhu působit i společnosti, do jejichž řad se může zapojit snad opravdu každý. Navíc díky vysokým provizím některých produktů lze pod rouškou finančního zprostředkování a zajištění světlých zítřků "všem, kteří pochopili systém" rozjet i pyramidovou hru…

Loading

Vstoupit do diskuze 32 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Anonym

    8 března, 2010

    ale spíše a jen o chamtivosti zakladatelů, „bouchačů“ uvažujících jen o tom, kdy dotyčný vyčerpá svoje kontakty, a potom co už – zmizni a zaplať ještě další peníze, protože jsi postoupil do vyšší pozice – a storna zaplatíš větší, než jsi dostal provize… praxe bastardů z nejmenované třípísmenkové firmy vedené individui bez finančního vzdělání, ale o to agresivnějšími a dehonestujícími dokonce i AFIZ…
    MLM je dobrý systém pro prodej hmotných věcí, ale ve financích ? Ne. Tam se shromažďují většinou paraziti a zlatokopové, bez vzdělání v oboru, hospodští především, a i jiní „šizuňkové“ mají rito… a zakladatelé jsou rádi, že tito udělají gró podvodů za ně… a zbytek si už dočistí sami – likvidace lektorů, garantů, zakladatelů…viz Slovensko.
    Nedopusťte parazitům řízení důchodové reformy v ČR, neboť Vás také okradou…

    Odpovědět

  • prudič

    8 března, 2010

    Skutečný odborník se nebude život něčím tak nízkým a lidsky nedůstojným jako je distribuce finančních produktů. Byť by šlo o placené poradenství.

    Odpovědět

  • Whiplash

    8 března, 2010

    Tak takhle už jsem se dlouho nezasmál! Je to fakt, než pracovat ve financích, tak raději do dolů nebo kamenolomu! 🙂

    Odpovědět

  • prudič

    8 března, 2010

    Hm, raději kamenolom než být zoufalým vysokoškolákem, který se zoufale snaží vetřít k lidem, aby jim mohl nabízet nesmyslné ižp jako nesmyslné spoření. Je smutné vidět lidi, kteří se nemohou uživit původní profesí, a tak prodávají životní pojištění. Je mi jich líto a říkám si, jestli by nebylo lepší je prostě utratit, a tím ukončit jejich trápení.

    Odpovědět

  • vasek

    9 března, 2010

    a co pracovníci bank a pojišťoven? nejsou to náhodou také bouchači finančních produktů? – klasická to distribuce…

    Odpovědět

  • Anonym

    9 března, 2010

    Přeci jen jsou tu podstatné rozdíly. Pracovníci bank a pojišťoven nekamuflují svoji činnost bláboly o získání finanční nezávislosti všemi, nenabízejí nefunkční kombinace a jsou vesměs odborníky ve své řádně placené práci. Nemusí nikoho „oblbovat a podvádět“ pro své provize, jsou to odborní prodejci, vyškolení těmito firmami a gratis. Nežijí z cizího neštěstí vzniklého obalamucením a okradením vlastní struktury.

    Odpovědět

  • Radek

    9 března, 2010

    Jste naivní. Asi nevíte, jak fungují motivační systémy a plány v bankách a pojišťovnách :-).

    Odpovědět

  • Anonym

    9 března, 2010

    Byl o mně z jejich strany zájem a prošel jsem několika. Samozřejmě je i hodnocení za výkon. Veškeré školení jsem dostal i se stravou a ubytováním v řádu desetitisíců a nic jsem nemusel vracet… a nejen já.
    Samozřejmě je to i o lidech, ale to je v každém oboru. Ve financích bych už nikdy do MLM nešel, nejsou žádné záruky a většinou se to zvrhne na likvidační boj.

    Odpovědět

  • Whiplash

    10 března, 2010

    A není lepší si přiznat, že jste, pane bývalý kolego, prostě málo a špatně pracoval? Nebude to tak?
    Zřejmě i pro ty banky, které do vás investovaly ta veškerá školení, stravu a ubytování. „Nic jsem nemusel vracet…“ chybí dodat „… i když jsem pak nic moc neudělal“, že to tak nějak bude…?

    Odpovědět

  • Anonym

    10 března, 2010

    Poprosil bych si reální reference. Takže „vesnická prostitutka“ převezme řízení firmy za vesnického jelimánka a dělá vše pro to, aby zlikvidovala zakladatele firmy, protože má málo, pouze několik milionů měsíčně.
    Děkuji, ale ani já nepotřebuji ke svému životu sološnickobílocvický bordel řízený dementy… podívejte se na ty jejich INFO… a je to na zvracení.

    Odpovědět

  • Anonym

    10 března, 2010

    Pro doplnění
    Dotyčná zjevná „psychopaatka“ po mém příjezdu se skupinou lektorů z Košic neměla v podstatě jiné na přednášení, než kdo s kým spí, jakého máme sponzora – na kterého má spoustu dopisů od manželek, že je chodí „obšťastňovat“, následně na celodenním školení v Bílovicích po příchodu manžela se „spolupracovníčkou“ mu veřejně vyčítá, že si týden užívají a ona je sama se psem… v jiných destinacích byji ukamenovali a jeho podřízli, a že prý „finanční poradenství“… bordel je to…
    Výsledkem je jeho pozice v představenstvu, její pozice v představensvu, pozice v AFIZ … a všichni víme, že je to doopravdy a prasečinách v soukromí a v kriminalitě proti všem… hnus. A kdo je za nimi ? Titíž…

    Odpovědět

  • vasek

    9 března, 2010

    nedávno jsem narazil na člověka, který měl sjednané stavební spoření jako nástroj na spoření peněz do života. Cílovka několik milionů…
    Horizont takovéhoto spoření mnohaletý, spořící tarif 2%….. Poplatek za uzavření smlouvy tuším 15 tis (?)
    Chtěl bych vědět, jestli dealer spořitelny(snad ČMSS), který stál za touto smlouvou, je školený odborný prodejce, který nemusí nikoho „oblbovat a podvádět“ pro své provize.
    Dále ťřeba akce ze strany České pojišťovny ohledně převádění starých Dynamiků do nových, nebo vůbec snaha pojišťoven o nahrazení starých kapitálovek s vysokou TÚM novými smlouvami.
    Dobří a špatní jsou ve všech systémech…
    Jen pyramida je vyjímkou(špatnou) 🙂

    Odpovědět

  • Anonym

    9 března, 2010

    jarda.j 04.03.2010 10:07 nat-88-212-37-60.antik.sk
    Zajímavý způsob uzavírání st. spoření…
    openiazoch.zoznam.sk/produkty/pm/nazory.asp?TID=PMZFP
    #72243 2. 3. 2010 lubo NOVÝ [nat-88-212-37-145.antik.sk] Oznám správcovi | Odpovedať
    A dalsia skusenost. Klien ma uzatvorene premiovo zvyhodnene stavebne sporenie u lisiaka a skvela particka uzatvorila vraj vyhodnejsie stavebko u svojho partnera na cielovu sumu 30000€ a taktiez ju premiovo zvyhodnila od klienta vzala peniaze prvu splatku na aktivaciu ale zmluva je podpisana iba poradcom klientov podpis ,miesto a datum chyba. Zmluvu klientovy urobili v decembri. Po overeni na info linke sme zistili ze takuto zmluvu v systeme nemaju a neeviduju ani klienta podla rc. No ja sa uz nechcem ani vyjadrovat.
    jarda.j 23.02.2010 12:13 nat-88-212-37-60.antik.sk
    O podstatě této „firmy“ na netě
    http://www.zpovednice.cz/detail.php?statusik=231805&kateg=1&nove=0&orderbyide
    17.01.2010 15:36:21 Ahoj všichni, jak to tady pročítám, názory se různí, přidám vám svůj poznatek a zkušenosti. Firmu jsem opustil na pozici 5, prošel jsem si všechny certifikáty, měl jsem jít dokonce lektorovat. Bohužel až postupem času zjistíte, jak je firma zaměřená, jak je důležité využít nadšení jedinců ze základního semináře atd… Všichni to nažehlení a dobře vypadající pánové a dámy, které potkáte na seminářích, usedající na parkovištích do luxusních vozů na leasing mají za cíl rozšířit si skupinu, tým lidí na úkor kvality služeb a produktů. Provize se nedají srovnat s konkurencí, jsou min. o třetinu, polovinu nižší. Svoje růžové brýle jsem již sundal. Popravdě, měl jsem je sundat mnohem, mnohem dřív… Ještě teď pociťuji \“storna\ “ smluv a následné doplácení proplacených provizí.
    Takže, pokud vám mohu poradit – zapomeňte na snadné zbohatnutí, na bezproblémové vydělávání peněz. Co se týče smluv jen pro rodinu – je to třeba zvážit. Ve valné většině se ruší stávající smlouvy jen proto následnou provizi z nové, méně výhodné, či dražší smlouvy. Nechat si poradit od finančního poradce, který má za sebou pár školení a je podporován zkušenějším, mazanějším nadřízeným, který z něj a potažmo i z vás profituje je hazard.
    Clint
    openiazoch.zoznam.sk/produkty/pm/nazory.asp?TID=PMZFP
    #71882 16. 2. 2010 Lubo NOVÝ [nat-88-212-37-145.antik.sk]
    Oznám správcovi | Odpovedať
    Dobry den. Chcel by som sa podelit zo skusenostami s firmou ZFP. Vo finnancnictve som uz nejaky ten rocik presnejsie 8a to co som vcera zazil na stretnuti u klienta kde boli “ akoze poradcovia zfp “ dokonca dvaja tak to musim napisat. Moji klienti rodina xxx mali vytvoreny plan mescne cca 165€ 5000 sk.
    Otec 8 rocne kzp -kapitalku mesacne 16,92€ stavebko pss 30€ mesacne .
    Manzelka mala uzatvorene 6 rocne kzp mesacne 16,92 € v ktorom bola dohodnuta doba na 10 rokov, izp axa comfort plus 25 €mesacne uz treti rok.
    Dieta 1 urobene kžp koopky fj tjprodukt na veno a stipendium s tym ze rodic plati do 18 dietata a poistovna 7 rokov dodovrsenia 25 rokov dietata plus izp aegon na 17€ kzp12,28 € a izp axa 10 €
    Dieta 2 kžp koopka fj 15,66 a izp aegon 17€ a izp axa 10 €.
    A pre manzelku sa mal pripravit este navrh na stavebko od wuestenrotu na rodinne stavebne sporenie kde sa daju premiovo zvyhodnit tak ako manzelka tak aj deti a nepotrebuju platit samostatne poplatky ako v pss.
    Co urobili “ akoze poradcovia zo ZFP “ urobili kombinaciu vraj vyhodnejsie ako mali predtym. Zrusili uplne vsetko klient mal uz zaplatene poistne 6970 € tj cca 210000 sk o ktore pri storne prisiel.
    A co ma najviac zarazilo bolo ze urobili tie iste izp s tymi istymi parametrami ako mali urobene predtim mam namysli Aegony . Dokonca pozastavili aj stavebko a urobili nove csob a premiovo zvyhodnili manzela . A to je len zlomok toho co este tato skvela particka vyparati u klientov .
    Lubo
    http://www.trinec.cz/diskuze/id214/

    Odpovědět

  • Anonym

    9 března, 2010

    Tož doufám, že nemusím na této úrovni připomínat, že jsem byl na celofiremní seanci, kde technický řiditel ČSOB veřejně prohlásil, že uzavírání stavebních spoření kolotočovým způsobem firmou /vynechám ty oplzlé tři písmenka/ je podvodné…
    a raději si poslechnu i toto…
    http://video.google.com/videoplay?docid=2157824805736114591#

    Odpovědět

  • Whiplash

    10 března, 2010

    V tomto rozhodně souhlasím a váš hudební vkus oceňuji.

    Odpovědět

  • Anonym

    11 března, 2010

    Takže nejen já mám alergii na podvodnické pitomce, kteří deklasují svými zjevně retardovanými bláboly celý obor finančního poradenství, nemaje téměř žádné vzdělání, natož i odborné, takže potažmo doopravdy jen „pitomci“…
    Tu skupinu Pink Floyd jsem volil na základě legálního DVD, ve kterém je více věcí i z hlesdiska vesmíru, což je fascinující a evokuje i jiné city. Třeba i ten pojem „buran“, který je širší a není jen o „vesnických buranech“, ale i o kosmickém dopravním prostředku Buran /raketoplán/ a jeho nosiči, se kterým jsem měl čest se osobně setkat, a nejen s ním… byl to můj životní koníček.

    Odpovědět

  • Učitel

    8 března, 2010

    Už mne navštívilo několik finančních poradců. Vždy se napřed telefonicky ohlásili, že mne kontaktují na doporučení mojich známých. Odpověděl jsem jim, že stavebko, životko, penzijko, pojištění dětí adt. už mám, takže jestli to nebude ztráta času pro oba z nás. Nakonec mne přemluvili, a dojednali jsme si u nás schůzku. Naposledy mne navštívil finanční poradce ve věku asi 20 let, ve vyžehleném obleku, s koženou aktovkou v podpaží, navoňaný asi drahými parfémy, při tom dojel ve silně zkorodované asi 30 let staré škodě 100. Jsem člověk, který si rád pohovoří o hospodaření, a pokud mi někdo dobře poradí, budu jenom rád. Určitě nebudu někoho odmítat jen z pocitu, že si chce na mé osobě přivydělat. Já jsem člověk komunikativní a rád si s protějškem o ekonomických otázkách vyměním pár názorů. Upozorňuji, že pro tuto moji vztřícnost nemá moje manželka pochopení, tato tyto rádoby prodejce produktů vyhazuje oknem.
    Takže klučina po tom, co se mi představil a kterou společnost zastupuje, mne samozřejmě nejprve upozornil, že jeho služby jsou pro mne bezplatné a sám si i odpověděl na otázku proč to dělá, protože ho platí společnost, kterou zastupuje. Řekl jsem si jako vždy, výborně, jak říkávala moje babička, když je něco zdarmo, hloupý kdo dává a hloupější kdo nebere. Po té jsem se „svlékl do naha“, když jsem na jeho požádání předložil všechny uzavřené smlouvy, aby poradce mohl profesionálně vyhodnotit moje portfolio. Nemám co skrývat, nikdy jsem nic neukradl, takže i (ne)známému poradci jsem odtajnil své finanční hospodaření, já s tímto nemám těžkosti se jaksi pochlubit. Po asi 15 minutách studia a vyhodnocování mi poradce začal doporučovat, které smlouvy jsou nevýhodné a je potřeba je předělat na lepší, u jiných společností. Já jsem to samozřejmě očekával, ale člověka nepřipraveného to musí samozřejmě naprudit. Proto jsem se začal velice podrobně vyptávat, proč jsem doposud tak nevýhodně investoval a proč mám smlouvy předělat. A tady byl kámen úrazu. Zjistil jsem, že finanční poradce nemá ani základní znalosti z ekonomie a je komické, když 20 letý svobodný dobrodruh bez závazků, žijící asi u maminky chce poradit mne, který má rodinu, děti, rodinný dům, zahradu, 2 auta, další byt v panelovém domě atd. Tvrdím tedy že finanční poradce je obyčejný zprostředkovatel pro uzavírání nových smluv, neboť za každou novou smlouvu bere peníze za provize. Pokud by jenom dobře radil, asi by finanční poradce umřel hlady. Zatím jsem neměl možnost se setkat s poradcem, který by mi nevnucoval uzavírání nových smluv, možná Ti pravý existují, neměl jsem však to štěstí.

    Odpovědět

  • Anonym

    8 března, 2010

    Hmmm, zjevně vesnická grupa \“the cocotes\“ v třech písmenkách… , viz netové ohlasy na jejich takzvané \“finanční poradenství\“ akademie podvádění, prostituce, podvodů a jiných pošetilostí. A to chtějí jít do politiky, aby byli beztrestní – svatá ty prostoto… a že podnikat do Číny – tam po příjezdu jdou na dotyčné náměstí pod salvu samopalů. mají dost vlastních zločinců… za posun žádosti na úřadě jdou posunující na katr… blbečci si myslí, že tam uspějí…

    Odpovědět

  • prudič

    8 března, 2010

    Objevil jste Ameriku, člověče. Pochopitelně, že je fporadce zprostředkovatelem. Z čeho by tak asi jinak žil, z dobrých pocitů? Skutečné poradenství je placené. A ruku na srdce, jste ochoten zaplatit za 2 – 3 hodiny práce fporadce třeba 6 000, které by dostal na provizích? Dost o tom pochybuju. Jezdit sem tam 50 km jen tak, to si mohou dovolit je státní zaměstnanci, kteří za sebe nemají žádnou zodpovědnost. A ještě za to berou mzdu.
    A k věku fporadce. Takového bych si domů vůbec nepustil. Protože je to přesně tak, jak říkáte (ať už je Váš příběh pravdivý či nikoli).

    Odpovědět

  • ad poradce...

    20 března, 2010

    Dobrý den, vážený pane učiteli, na gtrhu finančních a pojistných produktů je to opravdu převážně tak, jak popisujete…Ale tak jako v každé branži, se i v pojišťovnictví produkty vyvíjejí, resp. čas od času se na trhu objeví něco, co vybočuje nad ostatní….A pokud máte penzijní připojištění tak vězte, že existují bezpečnější a konzervativnější produkty než PF, pokud máte nějaké KŽP, kde máte podíl mezi spořící a rizikovou složkou 75 x 20 ( tak jak se standardně nabízí), tak tím jen vyhazujete peníze, atd…Je to samozřejmě obchod, kdy Vám prodejce, či poradce – to je jedno jak jej nazveme – nabízí nějaký produkt, zadarmo vám přece nikdo nic neprodá…bohužel, jak také vyplývá z průzkumů ČAP – přes 50 % klientů, kteří si uzavřou nějaký typ pojištění si nedokáží spočítat to nejzákladnější a věří jen reklamě…je to deficit všeobecného vzdělání, tady bych apeloval na změnu…setkávám se s tím skoro denně, když sedím nad smlouvami klientů a společně hodnotíme, co a jak…a řeknu vám, že je zase mně leckdy téměř trapně, když sedím vedle seriozního vysokoškolsky vzdělaného člověka, který si uzavřel smlouvu, kde platí a platí a vůbec neví, co dostane, když se svého důchodu dožije,nebo který si myslí, že jeho vklady v PF jsou nějak garantovány státem, nebo vůbec třebas neví, co dostane když bude mít úraz s trvalými následky a myslí si, že částečný invalidní důchod je již ten „onen“, kdy dostane ty „miliony“ od pojišťovny…je to bohužel tak…Vidíte, teď jste dostal zadarmo rady a podněty k zamyšlení a do ničeho Vás nenutím…já svým klientům vždy nabídnu řešení, nechám je si provést zpětnou vazbu a pak volají sami, že smlouvu uzavřít chtějí….i to je styl práce v této branži…

    Odpovědět

  • Whiplash

    8 března, 2010

    Vážení, mohu souhlasit s tím, co se v článku píše, ale proboha – MLM nebo chcete-li víceúrovňový systém nutně musí provozovat naprosto každá firma v oblasti distribuce finančních produktů, jiný prostě není možné aplikovat, jste-li větší firma než šéf, sekretářka a dva – tři agenti. Problém není MLM, ale systém vnitřních kompetencí a absence nebo přítomnost odborníka/ů/, který zpracovává nebo aspoň kontroluje, co obchodníci přinesou. Takový model používá většina obchodních firem všech oborů, zase nic nového.
    Nezlobte se, ale vzniká u mne dojem, jakoby některé společnosti, mám na mysli ty velké „nesamospotřebitelské“ chtěli podobnými články na tomto serveru /který ostatně patří jedné z nich/ za každou cenu všem říct, že oni jsou jiní a lepší než ty „samospotřebitelské“, případně všechny ostatní než „my kluci, co spolu mluvíme“. Jenomže ono to tak není! Úroveň obchodníků a „poradců“ je bohužel v zásadě stejná u všech – VŠECHNY společnosti mají lidi kvalitní i nekvalitní, protože všechny pracují v zásadě stejným způsobem. Stálo by za to, myslím si, zamyslet se nad tím, jestli obchodní model vymyšlený někdy v polovině minulého století nepotřebuje zásadní a razantní inovaci. Myslím, že je tady velký prostor třeba pro interaktivní internetové servery, kde by „samospotřebitel“ poučený dostatečně ze školy nebo z odborného kursu nastavil vše stylem „urob si sám“ a zdálky by ho kvalitní poradce pouze „hlídal“. Třeba.
    Ale zpět k P/R – necítíte se, pánové z Fincentra, Broker Consulting a Partners už fakt trochu trapně z toho neustálého kydání špíny na všechny ostatní? Proč tady každý z jiné firmy /zpovídali jste šéfy Kapitolu, ZFP, HMI/ vždycky vyjde díky komentáři a celkovému vyznění článku jako blbec?

    Odpovědět

  • prudič

    8 března, 2010

    Chudáčci ZFP, že jo.
    Víc toho psát nemusíte.

    Odpovědět

  • Anonym

    9 března, 2010

    Provizní systém ML, no dejme tomu. Ale přirovnávat to k letadu?? uvědomte si, že
    a) Tyhle společnosti (naštěstí) neprodávají svoje produkty, ale přeprodávají poměrně stabilní a hodnotné produkty bank. Jistě že se dá vnutit produkt který není vhodný,ale většinou klient ty peníte nepříjde, časem se to zhodnotí. I když poradce a jeho MLM společnost krachne, klient má smlouvu s bankou.
    b) Na rozdíl od klasického letadla si účastnící neplatí peníze mezi sebou, směrem nahoru. Vlastně je to opačne, poradce nasmlouvá klienty, předá smlouvy ústředí, ta vyiinkasuje od banky provize a ty pak rozděluje směrem dolů. A zase, když celá MLM společnost krachne, nikdo o nic noříjde, leda o poslední provize..

    Odpovědět

  • Anonym

    9 března, 2010

    Naprosto s vámi souhlasím. Bohužel se setkávám s lidmi, kteří nerozeznávají rozdíly mezi multilevel marketingem a letadlem, proto jsem do článku o rozdílech mezi finančními multilevely a klasickými obchodními multilevely zmínil i rozdíly, kterými se tyto obchodní modely liší od letadla. Viz též článek Petra Šafránka
    http://www.investujeme.cz/clanky/multilevel-nebo-letadlo/
    V článku nezazněla jedna důležitá věc: systému multilevel marketingu je především systém řízení a organizační struktury. A jako každý systém řízení má své přednosti i slabiny.

    Odpovědět

  • vasek

    9 března, 2010

    Také si myslím, že většina lidí si MLM automaticky spojuje s letadlem, což není správné.
    Nechci MLM nijak obhajovat, jak říkáte, má své přednosti i slabiny, ale pokud se nemýlím, tak MLM byl kdysi nominován na Nobelovku za ekonomii?

    Odpovědět

  • Anonym

    9 března, 2010

    V některých firmách není žádný rozdíl, pokud Vám třeba platí za počet přivedených klientů na seminář…
    Systém řízení je také problémem, pokud jsou narušovány vztahy mezi lidmi shora, pokud firmu řídí neodborníci, pokud jsou přeskakováni ti, kteří konkrétní strukturu založili a starají se o ni, pokud jsou veřejně školeny nezákonnosti a nabádáno k porušování zákonů, pokud nejsou vypláceny provioze, pokud je neustálé měnění podmínek a smluv o obchodním zastoupení v neprospěch spolupracovníků, pokud jsou systematicky likvidováni zakladatelé struktur majiteli…
    Je to vše o lidech. Pokud někdo jako majitel pochopí MLM ve zprostředkovávání pojistných a jiných smluv jako příležitost pro likvidaci svých struktur k příjmu jejich provizí, tak je to obyčejný parazit. I ta poslední pojišťovna platí všem svým zprostředkovatelům provize i po ukončení činnosti, a tady je to cílem… a proto je v módě hromadná likvidace vlastních struktur…

    Odpovědět

  • Mirek

    9 března, 2010

    Jakkoli se finančně poradenské společnosti fungující v systému MLM tváří jako společnosti s ušlechtilým posláním, opak je zpravidla pravdou. Výběr uchazečů na místo poradce (ve skutečnosti prodejce finančních produktů) je mýtus. Sám jsem v jedné takové společnosti pracoval 10 let a dodnes mám v živé paměti „pečlivé výběry“, které ve skutečnosti probíhaly ve stylu „bereme každého“. V systémech, kde je finanční poradenství „zdarma“ jde vždy o prodej i když chápu, že placeným poradenstvím by se tady uživil málokdo. Nic na tom nezmění ani móda finančních plánů, jejichž smyslem je zpravidla náhrada starších smluv novými, ani tolik proklamované školící systémy makléřských firem. Že by se na našem trhu pohybovalo více jak 100.000 oborníků na finanční plánování, kteří jsou v současné době registrováni, o tom si dovolím s úspěchem pochybovat. Těžko může být někdo expertem ve financích, když ještě před půl rokem dělal něco úplně jiného. A je velmi pravděpodobné, že za půl roku bude zase úplně někde jinde, protože po počátečním nadšení z vidiny vysokého výdělku vystřízliví. Výdělky zůstanou hlavně manžerům. Každoročně projdou touto zlušeností tisíce lidí a každoročně jich tisíce skončí. Koloběh je ohromný. MLM je zajímavý prodejní systém, ale rozhodně nepatří do finančního poradenství.

    Odpovědět

  • Anonym

    9 března, 2010

    I já souhlasím s faktem, že MLM ve financích je MOR, zejména v… je o maskování organizované kriminality a se spoustou návazných aktivit s jinými firmami, se zjevným i podplácením státních orgánů ve trestních záležitostech, a že jde o zjevnou „tlupu venkovanů“ s IQ limitně se blížící nule… a brzy to bude ve všech médiích.
    P.S. Jde o daleko vyšší počty podvedených jen v jedné „třípísmenkové“ firmě, pasující se samovolně za největší „vysokoškolskou“, totižto akademickou organizaci… asi ale jen v podvodech, a to na primitivní úrovni dotyčných.

    Odpovědět

  • Radek

    9 března, 2010

    Ach jo. Je mi vás líto.

    Odpovědět

  • Anonym

    10 března, 2010

    Lítost k podvedenému a chránícímu spousty podvedených a okradených před primitivními a zjevně i retardovanými „supy“ ? A to je na co vlastně ? Raději tu zveřejním jednu ze 330 stránek soudního odvolání, aby paraziti procitnuli a aby okradení a okrádaní pochopili, že je cesta, jak je dostat k naplňování zákonů, vždyť nemají NIC vlastního, ale vše naše…
    …Ochranu dobrej povesti mena právnickej osoby môže naša firma mať zaistenú iba tým, že bude dodržiavať zákony, pravidlá prednášaná na seminároch, etiky v poisťovníctve a spravodlivého včasného odmeňovania – vyplácania provízií, nepodmiňovaním vyplácania provízií urýchleným podpisom zmlúv v rozpore so zneniami zákona 43/2004 Z.z., nerozbíjaním štruktúr, nestavaním do predsedníctva jednotlivcov majúcich rozhodujúci podiel na zorganizovanom nezákonnom uzatváraniu zmlúv II piliera, neznechucovaním kvalitných a vzdelaných lektorov – riadiacích spolupracovníkov.
    Je všeobecne neakceptovatelné porušovanie zákonov a to ešte organizovaným spôsobom a ohrožovať nielen dobré meno spolupracovníkov a partnerských organizácií – ale aj ich existenciu. Mnohí z nás dali do tejto činnosti vetšie peniaze – než aké dostali naspäť, veľa času na úkor vlastnej rodiny a prišli nezákonným zorganizovaním uzatvárania zmlúv II piliera o meno a aj o následné provízie a dokonca sú pod ťarchou vymáhania pokút za nezákonné uzatváranie zmlúv zneužitím ich licencie.
    K bodu 7 :
    – dobré meno našej firme poškodil spôsob organizácie uzatvárania zmlúv II piliera od jeho počiatku, ktorý je publikovaný vo firemnom časopise INFO jako aj mailami z firmy v Holíči ako aj poradami v centrále, poradami v kanceláriách, vyžiadavanie poplatku 50 Sk za každú odovzdávanú zmluvu II piliera a ešte aj bez daňového dokladu a následne nekvalifikovaným predkladaním navrhovaného riešenia – že budú poverení právnici zastupovať poškodených licencovaných našou firmou.
    A preto odporca navrhuje, aby súd rozhodol tak, že vyhlási tento rozsudok :
    Rozsudok
    Navrhovateľ je povinný:
    – zdržať sa zavádzania spolupracovníkov tvrdeniami, že ich bude zastupovať právnik poverený našou firmou
    – urýchlene odškodniť zneužitých spolupracovníkov cestou úhrady vyžiadavaných provízií firme CSLP/Winterthur/AXA
    – prevziať veškerú zodpovednosť za zorganizovanie uzatvárania zmlúv a zosobniť organizátorov porušenia zákona 43/2004 Z.z.
    – Zverejniť v časopise INFO záväzok k prevzatiu zodpovednosti za nezákonné zorganizovanie priebehu uzatvárania zmlúv II piliera a termín jeho uhradenia
    – ospravedlniť sa licencovaným spolupracovníkom, lektorom a riadiacím spolupracovníkom ako aj všetkým ostatným spolupracovníkom, partnerským organizáciám a klientom za nezákonný spôsob zorganizovania priebehu II piliera našou firmou v denníku Hospodárske noviny vhodnou a účinnou formou
    – odstrániť následky porušenia práv všetkých poškodených
    Navrhovateľ je povinný zaplatiť súdu náhrady trov do 3 dní odo dńa právoplatnosti rozsudku.
    Navrhovateľ je povinný uhradiť požiadavané čiastky od licencovaných firmou CSLP/Winterthur/AXA

    Odpovědět

  • Whiplash

    10 března, 2010

    Rozhodně patří! Máte-li jako manažer schopnost najít, vychovat a udržet obchodníka a dokonce po vašem vzoru pracuje stejně, je to právě díky velkému odpadu a vysoké fluktuaci mezi firmami naprosto spravedlivě vyváženo MLM systémem odměňování. Styl „bereme každého“ se dodnes uplatňuje u většiny obchodních firem všeho druhu, protože obchodníků je nedostatek resp. omezený počet a jejich životnost je daná nejen biologicky, ale taky systémem té které firmy, oborem, sezónností apod.
    Problém je, když je systém MLM postaven tak, že lidi si normálním způsobem nevydělají dost a jsou tak víceméně z důvodu přežití tlačeni k tomu, aby dělali prasárny – stavebka na nesmyslné cílovky, nesmyslné převody penzijek bez ohledu na výhodnost apod.
    Zbraně nejsou špatné, špatní jsou lidé. S MLM a stylem práce finančních zprostředkovatelů je to obdobné.

    Odpovědět

  • Anonym

    10 března, 2010

    Pakliže zakladatele okrade pod jakoukoliv záminkou kdokoliv, okrade ho o 9 mil CZK a o 720 lidí ve struktuře, rozvrátí mu vše a pokračuje v tom stejném s tím, co začal, tak o čem to vlastně je ? A to dává do řízení firmy kromě pasení vlastní „ženy“ i pasáky a kuplíře, kteří se tím i živí ?
    Manažer je pojem o všem. Já jsem vsoupil do firmy kvůli finanční nezávislosti pro všechny, a ne pro jejich koníčky v organizování bordelů. Mají říci, že jim jde o prostituci a kuplířství, a je to.
    Štětku nemusím.
    Jejího pasáka nemusím.
    Jejich blízké pochlebovače vítané na seminářích Brežněvovským objímáním nemusím.
    Jejich podvodné platby přes sjetiny nemusím.
    Jejich podvody v důchodové reformě nemusím.
    Jejich styky s pochybnými „advokáty“ nemusím.
    Nemusím nic s parazity.

    Odpovědět