CZK/€ 25.265 +0,14%

CZK/$ 23.707 +0,19%

CZK/£ 29.516 +0,05%

CZK/CHF 26.084 +0,21%

23. 08. 2016

0 komentářů

Češi zůstávají finančním institucím věrní. Změně často stojí v cestě vlastní lenost

 


 

Čechy zajímá především cena a spolehlivost

O Češích se říká, že jsou národem, který vyhledává slevy a nakupuje jen tam, kde je to cenově výhodné. Paradoxně to neplatí na poli finančních služeb, kde se dá skutečně a dlouhodobě ušetřit. Češi jsou vůči poskytovatelům nejrůznějších pojistek, půjček, spořicích nebo běžných účtů nesmírně loajální. Dobře to ilustrují pojišťovací společnosti – pokud Češi čerpají jejich služby, tři ze čtyř vůbec nenapadne, že by mohli poskytovatele pojištění změnit. O trochu méně už jsou Češi věrní bankám, od kterých si půjčují nebo zde naopak mají uložené peníze. Loajalitou svých klientů si mohou být nejméně jistí poskytovatelé povinného ručení, toho v posledních dvou letech změnilo 54 % zákazníků, kteří uvažovali o změně.

Pro většinu dotázaných je nejdůležitějším faktorem pro setrvání u současného poskytovatele finančního produktu výhodná cena a spolehlivost. Pro necelou čtvrtinu klientů, kteří si půjčili v bance, je klíčová také férovost, tedy že platí vše, na čem se s bankou domluvili. „Lidé by se neměli nechat zviklat první dobře vypadající cenovou nabídkou. V řadě případů se může jednat pouze o zdánlivě výhodnou akci nebo slevu se spoustou výjimek a skrytých háčků. Cena je pouze jedním z parametrů při výběru vhodného finančního produktu. Vždy je rozumné zohlednit všechny dostupné informace o produktu, seznámit se s nabídkou souvisejících služeb a podívat se na zkušenosti ostatních zákazníků, k čemuž pomůže internet,“ uvedl Michal Kozub, produktový manažer společnosti Home Credit.

K úvahám o změně nás nejčastěji vede lepší cenová nabídka

Když už Češi přemýšlejí o odchodu ke konkurenci, často je zláká výhodnější cenová nabídka. Lepší cena může přesvědčit ty, které trápí vysoké poplatky nebo cena současného produktu. Přibližně devět z deseti dotázaných, kteří přemýšleli o změně běžného účtu nebo bankovní půjčky, uvedlo, že právě vysoké poplatky byly v jejich případě důvodem poohlížení se u konkurence. Cena je zásadním měřítkem také u pojištění vozidel, přiznává to 84 procent dotázaných, kteří uvažovali o změně. „Zákazníky mohou vyburcovat k odchodu ke konkurenci i jiné okolnosti. Například u životního pojištění patří pro 88 % respondentů, kteří uvažovali o změně, mezi zásadní nedostatky špatná komunikace, malá pružnost či pomalé jednání a reakce poskytovatele,“ doplňuje k výsledkům průzkumu Kozub.

REKLAMA

Nakonec zvítězí lenost

Banky, pojišťovny i další finanční instituce se snaží prchající klienty na poslední chvíli zastavit. K jejich přemlouvání slouží celá oddělení. A často úspěšně. Záměr odejít ke konkurenci dotáhli do konce nejčastěji lidé, kteří nebyli spokojeni s pojištěním svého vozidla. Celkem se to podařilo více než polovině z těch, kteří uvažovali o změně. U ostatních finančních produktů si však většina dotázaných odchod ke konkurenci nakonec rozmyslela. „Nejčastěji zmiňovanými důvody setrvání u stávajícího poskytovatele byly nedostatek času či složitost procesu změny. Ale ruku na srdce, nezůstali jsme spíše proto, že jsme docela pohodlní něco měnit? Každý se může pokusit alespoň vyjednat lepší cenu u současného poskytovatele. Z našeho průzkumu vyplývá, že s takovým pokusem uspěla třetina respondentů, kteří měli pojištění domácnosti nebo půjčku v bance,“ nabádá k aktivitě Kozub. Důvody, proč nakonec neodejdeme ke konkurenci, mohou být i jiné. Přibližně třetina lidí s půjčkou v bance nebo pojištěním vozidla například neodešla, protože nebylo možné okamžitě zrušit smlouvu. V takovém případě nezbývá nic jiného, než počkat na okamžik, kdy taková šance nastane a u nového poskytovatele už se k podobné podmínce nezavázat.

Tisková zpráva: Home Credit

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Michal Kovářík: Zbavte se špatných dluhů nebo se jich úplně vyvarujte

V jednom z předchozích článků (Investice do každé rodiny, budu to hájit klidně celé hodiny) jsem se snažil zdůraznit, jak důležité a nepostradatelné je v rámci práce se svým finančním rozpočtem investovat. Peníze pracují ve váš prospěch. Než však začnete investovat, je ještě dobré udělat pár kroků […]

Text: Redakce

Foto: Swiss Life Select

22. 05. 2023

Kupte teď, plaťte později. Lákavý koncept má svá rizika

Získat teď hned věc, po které toužíte a bez peněz, je skvělé. Zaplatíte prostě později a vaše budoucí já to pak nějak vyřeší. Koncept buy now, pay later dobývá i Českou republiku. Jenže má svá rizika, jde v podstatě o úvěr, při kterém se ale úvěryschopnost neřeší. […]

Text: František Veselý

18. 10. 2022


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *