„Z našeho průzkumu vyplynulo, že Češi nechtějí nákupy nechat na poslední chvíli. Více než třetinu dárků už mají dokonce nakoupenou,“ říká Josef Jehlík, manažer věrnostního programu bene+ od MONETA Money Bank, a dodává: „U partnerů věrnostního programu bene+ na odměnách za nákupy při platbě kartou s bene+ nebo prostřednictvím slevových kuponů, které nabízíme i neklientům banky, mohou ušetřit stovky korun.“
Češi vánoční dárky milují a radují se z nich. Ve zmíněném průzkumu, který MONETA Money Bank provedla na přelomu listopadu a prosince na vzorku 315 lidí, uvedla jen 2 % dotázaných, že dárky vůbec nedostávají. Naopak 90 % prohlásilo, že jsou obdarováváni pravidelně a z dárků mají radost. Nespokojeno bývá jen 8 %.
Češi mají rádi překvapení
O oblibě tradičního pojetí vánočního obdarovávání svědčí i to, že Češi mají rádi tajemství s ním spojené. Přes 60 % dotázaných Čechů chce pod stromečkem překvapení. Každý druhý však přiznal, že se alespoň jednou pokusil vánoční dárek objevit ještě před Štědrým dnem, většinou však jako dítě. Jen 16 % dotázaných dává přednost sázce na jistotu − rádi by dostali to, co očekávají. Čtvrtina respondentů pak uvedla, že má radost z každého dárku.
Češi letos plánují koupit více dárků než loni, a sice 17. Obdarovat chtějí v průměru 7 lidí, nejčastěji partnera 77 %, o trochu méně pak rodiče (71 %) a děti (64 %). Kamaráda potěší o pětinu více dotázaných (29 %) než v loňském roce. Přibližně 40 % respondentů říká, že budou nakupovat dárky sami, 18 % se na předvánoční nákupy vydá společně s rodinou, třetina bude kombinovat oba způsoby. Ale možná vás překvapí, že v každé desáté domácnosti bude pověřena pořízením dárků za všechny jen jedna osoba.
REKLAMA
Peníze do obálky už se tolik nenosí
I když v minulosti lidé rádi dostávali peníze, v současnosti se většina dotázaných Čechů těší spíš na klasické dárky. Peněžní dárky by tak preferovalo pouze 11 %, přitom věcné dárky 88 %. Jeden ze sta by pak nejraději viděl pod stromečkem dárek v podobě voucheru.
Při výběru vánočních dárků se dvě třetiny dotázaných řídí přáním obdarovaného. Stejně často ale Češi hledají inspiraci na internetu (62 %) a jen o něco méně dotázaných (59 %) spoléhá na momentální inspiraci. Co tedy letos s největší pravděpodobností najdeme pod stromečkem? Pokud nakoupí Češi dárky podle přání svých blízkých, bude to ponejvíce oblečení, kosmetika, knihy a elektronika. U mladších lidí stoupla oproti loňskému roku popularita nejvíce u kosmetiky, a to téměř dvojnásobně. A co by naopak Češi pod stromečkem najít nechtěli? Většinou jde o zahradní techniku, nářadí nebo nádobí.
„Hlavní výhodou věrnostního programu bene+ je, že klienti získávají odměnou reálné peníze. U partnerů programu v celé ČR dostávají odměnu za každou platbu kartou s bene+, a to až do výše 30 % z částky nákupu,“ vysvětluje Josef Jehlík. V programu je již přes 350 partnerů a klienti mohou odměny čerpat ve více než 1 600 kamenných provozovnách a 35 internetových obchodech.
REKLAMA
Nová kreditní karta od MONETA Money Bank navíc ve vybraných kategoriích obchodníků přidá dalších 5 % odměny. I tato odměna je platná na celý sortiment obchodníků, a to včetně již zlevněného zboží. Nakupování dárků s MONETA Money Bank nebylo nikdy výhodnější.
Tisková zpráva: MONETA Money Bank