CZK/€ 25.305 -0,06%

CZK/$ 23.413 +0,02%

CZK/£ 29.594 +0,24%

CZK/CHF 25.911 +0,38%

14. 03. 2016

4 komentáře

Autobazary prodávají přes internet až třetinu automobilů

 


 

V roce 2015 jsme registrovali na našich webových stránkách více než 12 milionů návštěv,“ říká Pavel Foltýn z Auto ESA a pokračuje: „Oproti roku 2014 to je nárůst o plných 37% což jednoznačně koresponduje s obecným trendem změn zákaznického chování“. Podle Foltýna jde navíc o naprosto unikátní výsledek, kterému kromě zpravodajských serverů mohou konkurovat pouze stránky významných prodejců elektroniky nebo letenek.

 Podle statistik bylo v roce 2015 na českých webových stránkách v sekci „Auto-Moto prodej“ cca 13.700.000 reálných uživatelů.  „Na stránkách Auto ESA jsme evidovali přibližně 4 miliony reálných uživatelů, tedy plných 29 % z objemu, který v našem oboru uvádí statistiky,“ říká Foltýn. Podle něj se toto číslo bude i nadále zvyšovat protože zájemci o ojetý vůz budou stále častěji hledat nový vůz přímo na stránkách konkrétních obchodníků, podobně jako je tomu například v případě elektroniky.

 Dle interního průzkumu Auto ESA přistupují klienti na firemní webové stránky nejčastěji z prohlížeče Mozilla Firefox a Explorer, ale nástup platforem Android a iOS je velmi razantní. Podle Foltýna proto bude v roce 2016 pravděpodobně dominovat přístup na web právě z chytrých telefonů a tabletů. Již nyní totiž téměř 1,5 milionu uživatelů navštěvuje webové stránky z tabletů, přičemž milion jich pochází z České republiky. „Velká část klientů přichází do našich autocenter s tablety a chytrými telefony, prostřednictvím nichž přistupují na naše webové stránky, nebo stránky konkurence a porovnávají aktuální nabídku,“ popisuje nový trend v zákaznickém chování Foltýn.

Frekvence přístupu na internet stoupá, každý den se k internetu připojí 70 % uživatelů (4 915 409), polovina z nich tráví na internetu více než 8 hodin týdně. Vzrostl podíl extrémně vysokých časů. 27 % uživatelů tráví na internetu týdně více než 16 hodin. Tato čísla podle Foltýna potvrzují obecný předpoklad, že se výběr zboží bude stále častěji přesouvat z kamenných prodejen do virtuálního prostředí, ojeté vozy nevyjímaje.

Tisková zpráva: autobazar ESA

REKLAMA

Loading

Vstoupit do diskuze 4 komentáře

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Nejdůležitější trendy v automobilovém průmyslu z pohledu investorů a zákazníků

Které spotřebitelské trendy a přelomové technologie budou mít v nadcházejícím roce největší vliv na automobilový průmysl? Již více než deset let zveřejňuje Deloitte ve své Globální studii mezi spotřebiteli v automobilovém sektoru data a poznatky, které mohou firmám z oboru pomoci stanovit priority a lépe nastavit obchodní […]

Text: Filip Kučera

07. 03. 2023

Banky vs hackeři: hlavní slovo má klient

Od začátku týdne jsou cílem hackerských skupin české weby. Včera přišly na řadu banky, a i když nešlo o prakticky nic nebezpečného, klientům tento „útok“ alespoň mohl připomenout, že využívání internetu v bankovních službách nemusí být vždy bez problémů. V horším případě pak hrozí i ztráta peněz. O něčem podobném se v Evropě v minulém roce přesvědčilo několik tisícovek lidí.

Text: Daniel Kuchta

06. 03. 2013

Bez peněz pro úvěr nelez

Zlaté pravidlo úvěrování říká: Nejlevnější půjčku získá ten, kdo ji nepotřebuje. K vyjednávání navíc pomáhá, pokud znáte situaci na trhu. A ukazuje to i praxe… třeba v autobazarech.

Text: Petr Zámečník

25. 10. 2012


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Komphous

    25 května, 2016

    Celkem očekávatelný trend, ale já bych teda tuhle cestu nevolil. Zvlášť u Auto ESA. Bazarový auto je vždy dobré nejdříve osobně prokouknout a dle toho vybírat. A když už velký autobazar, radši bych šel ke konkurenci…

    Odpovědět

  • lupus

    5 srpna, 2016

    Proč mě ale vůbec nepřekvapuje, že tenhle článek je od ESA? Těm je prodej online podobnej, offline by si ty šunty nikdo nekoupil =D

    Odpovědět

  • Charon

    10 srpna, 2016

    Co to je za blbost? Když to auto chceš musíš si pro něj přijít, Česká pošta ti ho nedoručí, že? Takže si ho zkontroluješ pokud nejsi vokurka, já u nich koupil a není to žádný šunt.

    Odpovědět

  • Tomas

    30 září, 2016

    prosím? tak to je teda pekny nesmysl…to se pak nemuzou lidi divit, co to maji za auto a proc se jim rozbilo 😀 auto to se musi videt, projet se s nim a pak se uvidi, a ne takhle pres internet, zlate si zajit do bazaru a vybrat si to, které mě osloví a ne tohle…omg !

    Odpovědět